Рішення
від 25.11.2020 по справі 540/3440/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 листопада 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/3440/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бездрабка О.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі до Херсонської міської ради, Виконавчого комітету Херсонської міської ради про звернення стягнення податкового боргу на кошти органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває комунальне підприємство,

встановив:

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (далі - позивач) звернулося з позовною заявою до Херсонської міської ради (далі - відповідач-1), виконавчого комітету Херсонської міської ради (далі - відповідач-2), в якій просить звернути стягнення на кошти Херсонської міської ради та виконавчого комітету Херсонської міської ради в рахунок погашення податкового боргу Житлово-комунального підприємства ЖЕК № 11 по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 409884,30 грн.

Позовні вимоги мотивує тим, що за результатами здійснення фінансово-господарської діяльності Житлово-комунальне підприємство ЖЕК № 11 станом на 09.07.2020 р. має податковий борг по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 409884,30 грн. На підставі постанов Херсонського окружного адміністративного суду від 10.07.2012 р. по справі № 2а-1283/12/2170, від 12.04.2013 р. по справі № 821/165/13-а та рішення від 04.09.2018 р. по справі № 2140/1539/18 щодо стягнення з рахунків Житлово-комунального підприємства ЖЕК № 11 у банках, що його обслуговують, грошових коштів в рахунок погашення заборгованості, контролюючим органом направлялись інкасові доручення. Проте, кошти для погашення податкового боргу відсутні. Оскільки засновником Житлово-комунального підприємства ЖЕК № 11 є Херсонська міська рада та в її управлінні знаходиться майно, яке використовує у своїй діяльності боржник, податковий орган звернувся до Херсонської міської ради в порядку ст.96 ПК України. Зважаючи на те, що позивач не отримав від Херсонської міської ради жодної з відповідей, визначених в п.96.1 ст.96 ПК України, просить звернути стягнення податкового боргу на кошти виконавчого комітету Херсонської міської ради.

Ухвалою від 05.11.2020 р. відкрито спрощене провадження в адміністративній справі, залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору Житлово-комунальне підприємство ЖЕК № 11 виконавчого комітету Херсонської міської ради, відповідачам надано п`ятнадцятиденний строк для подання до суду відзиву на позовну заяву.

Ухвалу про відкриття провадження направлено відповідачам засобами поштового зв`язку та отримано ними 09.11.2020 р. Таким чином, останнім днем для подання відзиву на позовну заяву є 24.11.2020 р.

Станом на 25.11.2020 р. від Херсонської міської ради та виконавчого комітету Херсонської міської ради відзиви на позовну заяву до суду не надходили.

Положеннями ч.6 ст.162 КАС України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

За змістом ст.263 КАС України справи щодо стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб`єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження та сума яких не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у строк не більше тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Зважаючи на викладене, розгляд даної справи здійснюється без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) в межах тридцятиденного строку та за наявними матеріалами.

Дослідивши позовну заяву та додані до неї матеріали, суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог з огляду на наступне.

Судом встановлено, що Житлово-комунальне підприємство ЖЕК № 11 зареєстровано як юридичну особу 15.11.2001 р., засновником є Херсонська міська рада.

На підставі ст.89 ПК України та відповідно до рішення про опис майна у податкову заставу від 28.10.2011 р. № 618, акту опису майна від 10.11.2011 р. № 25/24-103 позивачем в податкову заставу описані об`єкти нерухомого та рухомого майна Житлово-комунального підприємства ЖЕК № 11.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 10.07.2012 р. по страві № 2а-1283/12/2170 задоволено позовні вимоги ДПІ у м.Херсоні Херсонської області Державної податкової служби та стягнуто кошти з рахунків житлово-комунального підприємства ЖЕК № 11 у банках, що його обслуговують, та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у загальному розмірі 352220,77 грн.

Ухвалою від 31.08.2012 р. задоволено заяву Житлово-комунального підприємства ЖЕК № 11 та розстрочено строком на вісімдесят чотири місяці виконання постанови Херсонського окружного адміністративного суду від 10.07.2012 р. у справі № 2а-1283/12/2170 за позовом державної податкової інспекції у м.Херсоні Херсонської області Державної податкової служби до житлово-комунального підприємства ЖЕК № 11 про стягнення коштів з рахунків у банках, починаючи з вересня 2012 року по серпень 2019 року.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 12.04.2013 р. по справі № 821/165/13-а задоволено позовні вимоги ДПІ у м.Херсоні Херсонської області Державної податкової служби: стягнуто з рахунків підприємства в установах банку та за рахунок готівки Житлово-комунального підприємства ЖЕК № 11 до бюджету в рахунок погашення податкового боргу по податку на додану вартість в сумі 56393,22 грн.

Відповідно рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 04.09.2018 р. по справі № 2140/1539/18 задоволено позовні вимоги Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі: стягнуто з Житлово-комунального підприємства ЖЕК № 11 кошти у розмірі 1270,31 грн. з рахунків у банках, що його обслуговують, та кошти за рахунок готівки в рахунок погашення податкового боргу по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) до державного бюджету.

На підставі винесених судом рішень, позивачем направлені в банківські установи інкасові доручення від 29.07.2019 р. №№ 1435 - 1439 про списання коштів боржника з рахунків, відкритих у банківських установах. Проте, банківськими установами інкасові доручення повернуто у зв`язку з відсутністю коштів на рахунку платника.

02.08.2019 р. ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі звернулось до Херсонської міської ради з поданням, в якому просило прийняти одне з рішень, а саме: про виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків; затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.

30.08.2019 р. на адресу позивача надійшов лист, в якому повідомлено, що з метою включення до порядку денного чергової сесії Херсонської міської ради VII скликання на офіційному сайті Херсонської міської ради та її виконавчих органів висвітлено проект рішення Херсонської міської ради "Про припинення Житлово-комунального підприємства ЖЕК № 11".

Враховуючи відсутність повного погашення податкового боргу, позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.

Надаючи оцінку позиціям сторін у справі, суд застосовує наступні правові норми.

Відповідно до ст.67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України передбачено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Положеннями ч.4 ст.78 КАС України визначено, що обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Оскільки постанови Херсонського окружного адміністративного суду від 10.07.2012 р. по справі № 2а-1283/12/2170, від 12.04.2013 р. по справі № 821/165/13-а та рішення від 04.09.2018 р. по справі № 2140/1539/18 набрали законної сили, тому обставини, встановлені ними, не підлягають доведенню під час розгляду цієї судової справи.

Відтак, суд вважає встановленим факт наявності податкового боргу у Житлово-комунального підприємства ЖЕК № 11 в загальній сумі 409884,30 грн.

Судом встановлено, що відповідно до відомостей, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Житлово-комунальне підприємство ЖЕК № 11 засноване на комунальній власності територіальної громади міста Херсона, засновником є Херсонська міська рада, організаційно-правова форма - комунальне підприємство.

Порядок погашення податкового боргу державних підприємств, які не підлягають приватизації, та комунальних підприємств встановлений ст.96 ПК України.

Так, згідно п.96.1 ст.96 ПК України у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов`язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, контролюючий орган зобов`язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради; затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.

Положеннями п.96.3 ст.96 ПК України визначено, що відповідь щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 та 96.2 цієї статті рішень надсилається контролюючому органу протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення.

У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог контролюючий орган зобов`язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.

Як вбачається зі змісту листа виконавчого комітету Херсонської міської ради від 29.08.2019 р., не було надано ні згоду на реалізацію майна, власником якого є територіальна громада м.Херсона, ні відповідь щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 та 96.2 статті 96 ПК України рішень.

Суд зауважує, що відповідь на звернення податкового органу була надана не особою, до якої звертався податковий орган, а виконавчим комітетом, який не є засновником Житлово-комунального підприємства ЖЕК № 11.

Таким чином, наявність податкового боргу комунального підприємства, яке належить до сфери управління органу місцевого самоврядування, відсутність доказів надання міськрадою відповіді на лист позивача щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 та 96.2 статті 96 ПКУ рішень та підтвердження будь-яких дій спрямованих на погашення боргу, вказує на дотримання податковим органом встановленого Податковим кодексом України підстав, порядку та способу стягнення податкового боргу з міської ради.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом від 27.04.2018 р. у справі № 814/12/17.

Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Разом з тим, позовні вимоги в частині звернення стягнення на кошти Виконавчого комітету Херсонської міської ради в рахунок погашення податкового боргу Житлово-комунального підприємства ЖЕК № 11 по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) задоволенню не підлягають, оскільки засновником комунального підприємства є саме Херсонська міська рада, а не Виконавчий комітет Херсонської міської ради.

Положеннями ст.9 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ст.90 КАС України)

Зважаючи на викладені обставини та норми податкового законодавства, суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог ГУ ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255, 263 КАС України, суд

вирішив:

Позовні вимоги Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м.Севастополі (73003, м.Херсон, просп.Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 43143201) до Херсонської міської ради (73003, м.Херсон, просп.Ушакова, 37, код ЄДРПОУ 26347681), Виконавчого комітету Херсонської міської ради (73003, м.Херсон, просп.Ушакова, 37, код ЄДРПОУ 04059958) про звернення стягнення податкового боргу на кошти органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває комунальне підприємство задовольнити частково.

Звернути стягнення на кошти Херсонської міської ради (73003, м.Херсон, просп.Ушакова, 37, код ЄДРПОУ 26347681) в рахунок погашення податкового боргу Житлово-комунального підприємства ЖЕК № 11 (73003, м.Херсон, вул.Комарова, буд.6/29, код ЄДРПОУ 31759874) по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 409884 (чотириста дев`ять тисяч вісімсот вісімдесят чотири) грн. 30 коп., до державного бюджету (код бюджетної класифікації 14060100, отримувач: УК у м.Херсоні/м.Херсон/14060100, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код отримувача (ЄДРПОУ) - 37959779, номер рахунку - UА328999980313070029000021002).

В решті позовних вимог відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до пп.15.5 п.15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя О.І. Бездрабко

кат. 111020300

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2020
Оприлюднено27.11.2020
Номер документу93074872
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/3440/20

Постанова від 21.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Постанова від 21.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 19.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 19.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 07.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 07.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 07.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 05.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 04.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 11.02.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні