Рішення
від 25.11.2020 по справі 560/979/19
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/979/19

РІШЕННЯ

іменем України

25 листопада 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Фелонюк Д.Л. розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" до Хмельницької обласної державної адміністрації в особі Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури , Управління інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації, третя особа - приватне підприємство "АТП Поділля-Тур" про визнання протиправним та скасування пункту 3.19 рішення, оформленого протоколом №1 засідання обласного конкурсного комітету та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Транс Поділля" звернулося в суд з позовом до Хмельницької обласної державної адміністрації в особі Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури, третя особа - приватне підприємство "АТП Поділля-Тур", в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати пункт 3.19. рішення, оформленого протоколом №1 засідання обласного конкурсного комітету щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не входять за межі території області від 07.03.2019;

- зобов`язати Хмельницьку обласну державну адміністрацію провести новий конкурс з визначення перевізника на маршруті Кам`янець-Подільський - Нетішин, рейси 927/928.

В обґрунтування позовний вимог позивач зазначає, що для участі в конкурсі на перевезення пасажирів по маршруту Кам`янець-Подільський - Нетішин, рейси 927/928 він надав всі необхідні документи, які визначені Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування. Слухання пропозицій учасників для участі у цьому конкурсі відбулося 07.03.2019, але відповідач не провів визначення переможця з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів. Як наслідок, порушено процедуру проведення конкурсу та, відповідно, права товариства з обмеженою відповідальністю "Транс Поділля", оскільки жодних офіційних рішень організатором конкурсу, до початку проведення конкурсу, щодо не допущення позивача до участі в конкурсі не приймалось. Також, такого рішення не приймалось і під час проведення конкурсу - перед заслуховуванням конкурсних пропозицій перевізників-претендентів. Фактично, рішення про недопущення до конкурсу було прийнято самим членом обласного конкурсного комітету ОСОБА_1 , вже після заслуховування конкурсних пропозицій - перед визначенням переможця. На думку позивача, його безпідставно не допущено до участі у конкурсі на зазначеному маршруті.

Звертає увагу на те, що під час заслуховування та визначення пропозицій по іншому учаснику - приватному підприємству "АТП Поділля-Тур" було встановлено, що останній не відповідає конкурсним вимогам, зокрема, у нього відсутні обов`язкові договори на медичне обслуговування, технічний огляд автотранспорту та стоянки.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 22.05.2019 у справі №560/979/19, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 30.07.2019, відмовлено в задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" до Хмельницької обласної державної адміністрації в особі Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури, третя особа - приватне підприємство "АТП Поділля-Тур" про визнання протиправним та скасування пункту 3.19 рішення оформленого протоколом №1 засідання обласного конкурсного комітету щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області від 07.03.2019 року та зобов`язання вчинити дії щодо проведення нового конкурсу з визначення перевізника на маршруті Кам`янець-Подільський - Нетішин, рейси 927/928.

Постановою Верховного Суду від 26.11.2019 скасовано рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 22.05.2019 та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 30.07.2019 у справі №560/979/19, а справу направлено на новий розгляд до Хмельницького окружного адміністративного суду.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 01.06.2020 прийнято до провадження справу №560/579/19 та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін. Витребувано у відповідача належним чином засвідчені копії журналу обліку, в якому реєструються документи, подані ПП "АТП Поділля-Тур" на конкурс з перевезення пасажирів на маршруті Кам`янець-Подільський - Нетішин, рейси 927/928, за результатами проведення якого прийнято рішення, оформлене протоколом №1 засідання обласного конкурсного комітету щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області від 07.03.2019.

До суду надійшло клопотання, в якому Департамент економічного розвитку, курортів і туризму Хмельницької обласної державної адміністрації просить замінити неналежного відповідача - Хмельницьку обласну державну адміністрацію в особі Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури на належного відповідача - Хмельницьку обласну державну адміністрацію в особі управління інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації. Також в клопотанні зазначено, що журнал обліку документів поданих перевізниками для участі у конкурсах з перевезення пасажирівна міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Хмельницької області (внутрішньообласні маршрути), знаходиться в управлінні інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації.

До суду надійшли письмові пояснення, в яких третя особа - приватне підприємство "АТП Поділля-Тур" просить відмовити в задоволенні позову. Зазначає, що відповідно до приписів пункту 12 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1081 від 03.12.2008, організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який, зокрема, не відповідає вимогам статті 34 Закону України Про автомобільний транспорт . Саме з цієї підстави позивач не був допущений до участі в конкурсі, а саме незабезпечення технічного стану транспортного засобу. Вказує, що претенденти-перевізники, які беруть участь у конкурсі на певні об`єкти, повинні на момент такої їх участі в конкурсі відповідати вимогам статті 34 Закону України Про автомобільний транспорт по тим перевезенням, які ними вже виконуються, а не можливо будуть потенційно виконуватись в разі перемоги. Тобто кожен перевізник зобов`язаний: утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 Закону України Про автомобільний транспорт ; забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут; забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв.

Зазначає про те, що твердження позивача щодо відсутності в приватного підприємства "АТП Поділля-Тур" договорів на медичне обслуговування, технічний огляд автотранспорту та стоянки не відповідає дійсності. Так, в штаті приватного підприємства "АТП Поділля-Тур" є медичні працівники, а також особи, відповідальні за технічний огляд автотранспорту. Також наявний договір оренди території, де розміщена автостоянка підприємства. Однак, вказані договори з лікарем та механіком у населеному пункті м. Кам`янець-Подільський були відсутні.

Вказує на помилкове сприйняття позивачем висунутої конкурсним комітетом приватному підприємству "АТП Поділля-Тур" вимоги щодо укладення ним договорів на медичне обслуговування, технічний огляд автотранспорту та стоянки в якості нерівності умов та надання певних переваг для останнього.

Звертає увагу на те, що журнал обліку відповідач не надав у зв`язку з проведенням на момент попереднього розгляду справи нового конкурсу з перевезення пасажирів. Натомість, було надано довідку про подання документів для участі в конкурсі як позивачем, так і приватним підприємством "АТП Поділля-Тур". Достовірність цієї довідки позивач не заперечував.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 30.06.2020 запропоновано товариству з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" протягом десяти днів з дня отримання цієї ухвали надати до суду письмові пояснення з приводу клопотання Департаменту економічного розвитку, курортів і туризму Хмельницької обласної державної адміністрації та висловити власну позицію щодо заміни відповідача у справі №560/979/19.

До суду надійшли письмові пояснення, в яких позивач заперечив щодо заміни відповідача, але вказав на доцільність залучення управління інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації як співвідповідача.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 09.07.2020 відмовлено в задоволенні клопотання Департаменту економічного розвитку, курортів і туризму Хмельницької обласної державної адміністрації щодо заміни відповідача. Залучено управління інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації співвідповідачем по справі №560/979/19. Витребувано в управління інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації належним чином засвідчені копії журналу обліку, в якому реєструються документи, подані ПП "АТП Поділля-Тур" на конкурс з перевезення пасажирів на маршруті Кам`янець - Подільський - Нетішин, рейси 927/928, за результатами проведення якого прийнято рішення, оформлене протоколом №1 засідання обласного конкурсного комітету щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області від 07.03.2019.

До суду надійшов відзив, в якому управління інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації зазначає, що розпорядженням голови Хмельницької обласної державної адміністрації від 03.06.2020 №390/2020-р Про перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування на нього покладено повноваження щодо забезпечення організації пасажирських перевезень та виконання функцій організатора проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), крім затвердження складу конкурсного комітету. Вказує на відсутність можливості надати витребуваний судом журнал обліку, оскільки організатором конкурсу був Департамент економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації та вказаний журнал не передавався по акту приймання-передачі.

Дослідивши наявні в матеріалах справи належні та допустимі письмові докази, оцінивши їх у взаємозв`язку та сукупності, суд зазначає наступне.

Розпорядженням голови Хмельницької обласної державної адміністрації від 24.11.2016 №518/2016-р "Про перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування" на Департамент економічного розвитку, промисловості та інфраструктури облдержадміністрації покладено повноваження облдержадміністрації щодо забезпечення організації пасажирських перевезень та виконання функцій організатора проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), крім затвердження складу конкурсного комітету.

Наказом директора Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації від 21.01.2019 №8-н "Про затвердження переліку об`єктів конкурсу з перевезення пасажирів в звичайному режимі руху на автобусному маршруті загального користування за номерами маршрутів та рейсів у прямому та зворотному напрямках (об`єкти конкурсу) та умови їх проведення", затверджено перелік об`єктів конкурсу та умов до нього згідно додатку 1, в тому числі на маршрут Кам`янець-Подільський - Нетішин, рейси 927/928.

В газеті "Пропозиція тижня" від 26.01.2019 №3 (500) було розміщено оголошення про конкурс та умови його проведення на право здійснення перевезення пасажирів за автобусними маршрутами загального користування, в тому числі на маршрут Кам`янець-Подільський - Нетішин, рейси 927/928.

Документи для участі в оголошеному конкурсі з перевезення пасажирів в звичайному режимі руху на автобусному маршруті загального користування за об`єктом конкурсу Кам`янець-Подільський - Нетішин, рейси 927/928 були подані товариством з обмеженою відповідальністю "Транс Поділля" та приватним підприємством "АТП Поділля-Тур".

Так, для участі у вказаному конкурсі позивач надав наступні документи: заяву на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування від 07.02.2019, анкету до заяви про участь у конкурсі з перевезення пасажирів або продовження строку дії договору (дозволу) від 07.02.2019, відомості про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті, відомості про додаткові умови обслуговування маршруту, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку.

Приватне підприємство "АТП Поділля-Тур" для участі у конкурсі надало: заяву на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, анкету до заяви про участь у конкурсі з перевезення пасажирів або продовження строку дії договору (дозволу) від 13.02.2019, відомості про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті від 13.02.2019, відомості про додаткові умови обслуговування маршруту, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, сертифікати відповідності.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" на конкурс подало транспортні засоби: Мерседес-Бенц, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 , 1999 року випуску, пасажиромісткість 30, МАН 18.420, державний реєстраційний номер НОМЕР_2 , 1994 року випуску, пасажиромісткість 55; а приватне підприємство "АТП Поділля-Тур" - SETRA S315HD, державний реєстраційний номер НОМЕР_3 , 1996 року випуску, пасажиромісткість 55, MERSEDES-BENZ SPRINTER, державний реєстраційний номер НОМЕР_4 , 2010 року випуску, пасажиромісткість 22.

Згідно з Протоколом №1 засідання обласного конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області від 07.03.2019, ОСОБА_2 (представник робочого органу - начальник відділу пасажирських перевезень ТОВ "Хмельницьктранс"), проінформував про двох претендентів на автобусному маршруті Кам`янець-Подільський - Нетішин, рейси 927/928 (пункт 3.19 Протоколу №1), та зазначив, що товариство з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" пропонує до використання на автобусному маршруті два транспортних засоби: перший - Мерседес-Бенц, відповідає умовам конкурсу, класу, категорії, власний, відсутній сертифікат відповідності; другий - МАН 18.420, серії НОМЕР_2 , 1994 р.в., по класу, категорії, пасажиромісткості відповідає умовам конкурсу, автобус власний, відсутній сертифікат відповідності, даний транспортний засіб обов`язковий технічний контроль не пройшов. Відповідно до інформації Управління Державної служби України з безпеки на транспорті в перевізника відсутні штрафні санкції, всі транспортні засоби внесені до ліцензійного реєстру. Медичний та технічний огляд, стоянка за договором. Штрафів відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення не має. Обслуговує 1 міжміський маршрут. Має 24 найманих працівники, середня заробітна плата - 3835 грн; приватне підприємство "АТП Поділля-Typ" пропонує до використання на автобусному маршруті два транспортних засоби: перший - Сетра S315, НОМЕР_3 , власний, має сертифікат відповідності; другий - Мерседес-Бенц НОМЕР_4 , 2010 р.в., 22 п/м, власний, є сертифікат відповідності. Матеріально-технічна база власна, знаходиться в м. Хмельницькому, маршрут формується в м. Кам`янець-Подільському. Відповідно до інформації Управління Державної служби України з безпеки на транспорті в Хмельницькій області в перевізника немає штрафів, всі автобуси, подані на конкурс, внесені до ліцензійного реєстру. Штрафів за статтею 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення не має. Обслуговує 1 приміський, 6 міжміських, 7 міжобласних та 2 міжнародних маршрути. Має 57 найманих працівників, середня заробітна плата - 4190 грн.

Під час засідання обласного конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області виступив член обласного конкурсного комітету ОСОБА_1 з приводу відсутності сертифікату відповідності та обов`язкового технічного контролю транспортного засобу МАН 18.420, серії НОМЕР_5 .

На зазначене, представник товариства з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" повідомив про відсутність документів щодо проходження обов`язкового технічного контролю транспортного засобу МАН 18.420, серії НОМЕР_5 .

Під час засідання обласного конкурсного комітету ОСОБА_1 повідомив представнику товариства з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" про те, що організатором прийнято рішення про недопущення останнього до конкурсу, оскільки транспортний засіб МАН 18.420 серії НОМЕР_5 не пройшов обов`язковий технічний контроль.

Також, було рекомендовано організатору перевезень визнати переможцем та укласти договір на маршрут Кам`янець-Подільский - Нетішин, рейси 927/928 з приватним підприємством "АТП Поділля-Тур", з умовою обов`язкового заключення договору з лікарем та механіком, оскільки маршрут починається з м. Кам`янця-Подільського.

За це рішення члени обласного конкурсного комітету проголосували 9 "за" та 0 "проти".

Позивач, вважаючи порушеними його права, звернувся з позовом до суду.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 43 Закону України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 №2344-III (далі - Закон №2344-III) визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах. Об`єктом конкурсу можуть бути: маршрут (кілька маршрутів), оборотний рейс (кілька оборотних рейсів).

Організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування (частина 1 статті 44 Закону №2344-III).

Згідно з частиною 9 статті 44 Закону №2344-III для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Національної поліції, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.

Положеннями частин 11, 12 статті 44 Закону №2344-III визначено, що для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних умовах за договором залучають підприємство (організацію), що має фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень. Конкурс проводиться із залученням представників відповідних органів виконавчої влади, а також представників громадських організацій. Залучене для проведення засідань конкурсного комітету підприємство (організація) готує матеріали щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів, аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, договорів з переможцями конкурсу та інші матеріали.

Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.

Вимоги до автомобільних перевізників, які допускаються до участі в конкурсі, визначені статтею 45 Закону №2344-III.

Так, приписами цієї статті встановлено, що у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону.

До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які: визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб`єкта господарювання; подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію; не відповідають вимогам статті 34 цього Закону; передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.

Відповідно до статті 34 Закону №2344-III автомобільний перевізник повинен: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону; забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут; забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв; організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту; забезпечувати безпеку дорожнього руху; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.

Автомобільні перевізники з кількістю транспортних засобів десять і більше зобов`язані організовувати підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів автомобільного транспорту, діяльність яких пов`язана з наданням послуг автомобільного транспорту, у термін один раз на п`ять років, а з питань безпеки перевезень, охорони праці та пожежної безпеки - у термін один раз на три роки в порядку, який визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.

Згідно з статтею 46 Закону №2344-III для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник подає конкурсному комітету такі документи: заяву претендента встановленого зразка із зазначенням автобусного маршруту загального користування, на якому має намір працювати претендент; відомості за підписом суб`єкта господарювання про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав для їх використання перевізником; відомості про додаткові умови обслуговування маршруту; документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі.

Крім того, постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 №1081 затверджено Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - Порядок №1081).

У конкурсі можуть брати участь підприємства (організації), які відповідають вимогам, що встановлені статтею 44 Закону України "Про автомобільний транспорт", а також умовам проведення відповідного конкурсу (пункту 17 Порядку №1081).

Переможця чи переможців конкурсу визначає організатор перевезень на підставі рішення конкурсного комітету окремо щодо кожного об`єкта конкурсу (пункт 8 Порядку №1081).

Відповідно до пункту 12 Порядку №1081 організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який: 1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію; 2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації; 3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт"; 4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів); 5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу); 6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт"; 7) подав до участі в конкурсі більшу кількість автобусів, ніж це передбачено умовами конкурсу.

Згідно з пунктом 29 Порядку №1081 для участі у конкурсі перевізник-претендент подає окремо щодо кожного об`єкта конкурсу документи, визначені статтею 46 Закону України "Про автомобільний транспорт", за формою згідно з додатками 1-4.

Достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу (пункт 37 Порядку №1081).

Відповідно до пункту 39 Порядку №1081 подані на конкурс документи реєструються організатором або робочим органом у журналі обліку. Документи, подані несвоєчасно, не реєструються і повертаються автомобільному перевізникові з повідомленням про спосіб повернення коштів, внесених за участь в конкурсі.

Під час проведення конкурсу конкурсний комітет розглядає пропозиції перевізників-претендентів на підставі інформації, поданої ними в конвертах № 1 і 2 (пункт 40 Порядку №1081).

Згідно з пунктом 42 Порядку №1081 у разі коли на один з об`єктів конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах претендує два або більше перевізники-претенденти, конкурсний комітет визначає переможця з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів та подає пропозиції організатору перевезень.

Сумарна кількість балів, одержаних кожним перевізником-претендентом на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах, є підставою для подання пропозицій організатору перевезень для визначення переможця конкурсу.

У разі подання на участь у конкурсі з перевезення пасажирів за одним із об`єктів конкурсу на міжобласних автобусних маршрутах двох або більше перевізників-претендентів конкурсний комітет подає організатору перевезень пропозицію щодо визначення переможцями конкурсу всіх перевізників, які відповідають вимогам статей 45 і 46 Закону України "Про автомобільний транспорт" та цього Порядку.

Організатор перевезень визнає переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом (пункт 46 Порядку №1081).

Згідно з пунктом 49 Порядку №1081 рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п`яти робочих днів.

Організатор перевезень протягом десяти робочих днів від дати надходження протоколу конкурсного комітету опрацьовує матеріали проведеного конкурсу з перевезення пасажирів та у разі відсутності зауважень до порядку проведення конкурсу приймає рішення окремо за кожним об`єктом щодо переможця чи переможців конкурсу, а також того, хто зайняв друге місце у разі проведення конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах.

За наявності підстав вважати рішення конкурсного комітету про результати конкурсу такими, що прийняті з порушенням законодавства, приймається обґрунтоване рішення із зазначенням змісту порушень про скасування рішення конкурсного комітету щодо результатів конкурсу або скасування свого рішення як за окремими об`єктами конкурсу, так і в цілому всього конкурсу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2012 №137 затверджено Порядок проведення обов`язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів (далі - Порядок №137).

Відповідно до пункту 3 Порядку №137 періодичність проходження обов`язкового технічного контролю становить, зокрема, для автобусів та спеціалізованих транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації - двічі на рік.

Згідно з пунктом 18 Порядку №137 перевірка конструкцій і технічного стану транспортних засобів проводиться згідно з Вимогами до перевірки.

У разі позитивного результату після проведення обов`язкового технічного контролю транспортного засобу замовникові видається протокол перевірки технічного стану із самоклейною міткою радіочастотної ідентифікації, яка розміщується в правій верхній частині вітрового скла (на внутрішньому боці) транспортного засобу. У разі негативного результату або невідповідності даних у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу даним ідентифікації транспортного засобу складається акт невідповідності технічного стану транспортного засобу за формою згідно з додатком 4.

У протоколі перевірки технічного стану транспортного засобу виконавець зазначає дату проведення наступного обов`язкового технічного контролю транспортного засобу відповідно до пункту 3 цього Порядку.

Як встановив суд, згідно з пунктом 3.19 Протоколу №1 засідання обласного конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області від 07.03.2019 позивача не допущено до конкурсу на маршрут Кам`янець-Подільський - Нетішин, рейси 927/928, у зв`язку з тим, що в перевізника відсутній сертифікат відповідності та обов`язковий технічний контроль транспортного засобу МАН 18.420, серії НОМЕР_2 . Ця обставина не заперечувалася і позивачем під час його присутності на засіданні обласного конкурсного комітету.

Водночас, норми Закону №2344-III та Порядку №1081 чітко визначають обов`язок власників (користувачів) автобусів та посадових осіб, які відповідають за експлуатацію і технічний стан транспортних засобів, утримання транспортних засобів в належному технічному і санітарному стані саме перед виїздом на маршрут.

Приписами статті 23 Закону №2344-III визначено, що поняття контролю технічного стану транспортних засобів включає: обов`язковий технічний контроль транспортних засобів; перевірку технічного стану транспортних засобів автомобільними перевізниками. Перевірку технічного стану транспортних засобів під час обов`язкового технічного контролю транспортних засобів здійснюють суб`єкти господарювання, визначені відповідно до Закону України "Про дорожній рух" в порядку, який встановлює Кабінет Міністрів України.

Суд вважає безпідставним посилання товариства з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" на протокол перевірки технічного стану транспортного засобу №00816-00584-19 серії ВМ №248055 від 22.03.2019, складений на автобус марки МАН 18.420, державний реєстраційний номер НОМЕР_5 , оскільки він складений пізніше проведення засідання обласного конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області від 07.03.2019. Крім того, позивач був присутній на засіданні обласного конкурсного комітету та не заперечував відсутності в нього документів щодо проходження обов`язкового технічного контролю транспортного засобу МАН 18.420, державний реєстраційний номер НОМЕР_5 .

Тобто, на момент засідання обласного конкурсного комітету з підготовки та проведення конкурсу щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області від 07.03.2019 у позивача був відсутній сертифікат відповідності та обов`язкового технічного контролю транспортного засобу МАН 18.420, серії НОМЕР_2 .

Доводи позивача щодо порушення конкурсним комітетом Порядку №1081 в частині розгляду питання про недопущення до конкурсу безпосередньо на його засіданні є безпідставними, оскільки відповідно до пункту 43 Порядку №1081 під час проведення конкурсу запрошуються всі перевізники-претенденти, що беруть участь у конкурсі, у присутності яких оголошуються конкурсні пропозиції, а вимога не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу провести перевірку достовірності інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 даного Порядку, не зобов`язує організатора в інший день окремо приймати рішення щодо допуску перевізників-претендентів до участі в конкурсі. Так, чинним законодавством України не передбачено правової норми, яка визначала у який саме момент засідання конкурсного комітету повинно прийматись рішення про недопущення перевізника-претендента до участі у конкурсі з перевезення пасажирів.

Досліджуючи питання дотримання конкурсним комітетом під час вирішення питання про допуск до участі у конкурсі перевізників-претендентів рівності становища останніх та рівності умов по здійсненню ними права на участь у конкурсі, суд зазначає та враховує наступне.

Як встановив суд, у приватного підприємства "АТП Поділля-Тур" на момент проведення конкурсу були відсутні обов`язкові договори на медичне обслуговування, технічний огляд автотранспорту та стоянки. Цю обставину також підтвердила третя особа в наданих нею письмових поясненнях. Проте, це не стало підставою для недопуску третьої особи до участі в конкурсі по аналогії з позивачем, а лише після визначення останнього переможцем вказано на необхідність останнього заключити договори з лікарем та механіком, чого не було зроблено по відношенню до позивача, а відразу недопущено останнього до участі в конкурсі.

З урахуванням приписів статті 34 Закону №2344-III, суд критично оцінює доводи третьої особи щодо того, що до участі в конкурсі на перевезення за маршрутом, який розпочинається з м. Кам`янця-Подільського, в приватного підприємства "АТП Поділля-Тур" не було інших рейсів з цим початковим пунктом руху, а тому, не було діючих договорів з лікарем та механіком, розташованих у цьому населеному пункті, а укладати їх до перемоги в конкурсі не могли.

Проте, обставина відсутності в приватного підприємства "АТП Поділля-Тур" на момент проведення конкурсу договори на медичне обслуговування, технічний огляд автотранспорту та стоянки була залишена поза увагою організаторами конкурсу.

Суд також враховує, що відповідно до поданих приватним підприємством "АТП Поділля-Тур" відомостей про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті від 13.02.2019, зазначено, що автобус SETRA S315HD, державний реєстраційний номер НОМЕР_3 1996 р.в. відповідає вимогам екологічних норм транспортного засобу Євро-4, але сертифікат відповідності №UA1.182.0121370-14 від 03.11.2014 втратив свою дію ще 02.11.2015. Ця обставина залишена поза увагою під час організації та проведення конкурсу.

З метою перевірки дотримання приватним підприємством "АТП Поділля-Тур" вимог Порядку №1081 при подачі та реєстрації документів для участі в конкурсі, суд витребовував у відповідачів належним чином засвідчені копії журналу обліку, в якому реєструються документи, подані ПП "АТП Поділля-Тур" на конкурс з перевезення пасажирів на маршруті Кам`янець-Подільський - Нетішин, рейси 927/928, за результатами проведення якого прийнято рішення, оформлене протоколом №1 засідання обласного конкурсного комітету щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області від 07.03.2019.

Однак, за змістом отриманих відповідей, кожен з відповідачів стверджує про відсутність в них Журналу обліку.

Відповідно до частин 7 та 9 статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали.

У разі неподання суб`єктом владних повноважень витребуваних судом доказів без поважних причин або без повідомлення причин суд, залежно від того, яке ці докази мають значення, може визнати обставину, для з`ясування якої витребовувався доказ, або відмовити у її визнанні, або розглянути справу за наявними в ній доказами, а у разі неподання доказів позивачем - також залишити позовну заяву без розгляду.

Згідно з частиною 2 статті 44 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи зобов`язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

Учасники справи зобов`язані подавати наявні у них докази в порядку та строки, встановлені законом або судом, не приховувати докази (пункт 4 частина 5 статті 44 Кодексу адміністративного судочинства України).

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (частина 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України).

Разом з тим, як вже зазначав суд, відповідачі не надали суду належним чином засвідчені копії журналу обліку, витребувані ухвалами суду. Тобто, відповідачі, суб`єкти владних повноважень, не довели дотримання приватним підприємством "АТП Поділля-Тур" вимог Порядку №1081 при подачі та реєстрації документів для участі в конкурсі.

Суд вважає безпідставними твердження третьої особи про те, що ненадання журналу обліку під час попереднього розгляду справи в суді першої інстанції зумовлене проведенням нового конкурсу з перевезення пасажирів, оскільки проведення нового конкурсу не перешкоджало надати суду належним чином засвідчені копії журналу в частині, що стосувалися проведення конкурсу з перевезення пасажирів на маршруті Кам`янець-Подільський - Нетішин, рейси 927/928.

Доводи приватного підприємства "АТП Поділля-Тур" щодо надання довідки про подання документів для участі в конкурсі як позивачем, так і ним, суд оцінює критично, оскільки відсутні підстави вважати, що в ній відображені всі відомості, які містяться в журналі обліку щодо проведення вказаного конкурсу.

За нормами частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Наведене свідчить про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов товариства з обмеженою відповідальністю "Транс Поділля" задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати пункт 3.19 протоколу №1 засідання обласного конкурсного комітету щодо визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не входять за межі території області від 07.03.2019.

Зобов`язати Хмельницьку обласну державну адміністрацію провести новий конкурс з визначення перевізника на маршруті Кам`янець-Подільський - Нетішин, рейси 927/928.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Транс Поділля" 3842 (три тисячі вісімсот сорок дві) грн судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Хмельницької обласної державної адміністрації.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Транс-Поділля" (вул. Заводська, 2а,Кам`янець-Подільський,Хмельницька область,32300 , код ЄДРПОУ - 32993836) Відповідачі:Хмельницька обласна державна адміністрація в особі Департаменту економічного розвитку, промисловості та інфраструктури (майдан Незалежності, Будинок Рад, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29005 , код ЄДРПОУ - 39924423) Управління інфраструктури Хмельницької обласної державної адміністрації (Майдан Незалежності, Будинок Рад, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29005 , код ЄДРПОУ - 43578048) Третя особа:Приватне підприємство "АТП Поділля-Тур" (вул. Шевченка 64, м. Хмельницький, Хмельницька обл., 29000 , код ЄДРПОУ - 37016985) Головуючий суддя Д.Л. Фелонюк

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.11.2020
Оприлюднено26.11.2020
Номер документу93074930
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —560/979/19

Постанова від 11.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 10.05.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 23.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 03.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 13.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 02.04.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Постанова від 02.04.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 25.01.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 16.01.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні