Справа № 560/4008/18
РІШЕННЯ
іменем України
18 листопада 2020 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Божук Д.А.
за участю:секретаря судового засідання Коваль Д.Л. представника позивача Крутенчука М.В. розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "МІВАС" до конкурсного комітету Славутської РДА Хмельницької області з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району , Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю "СЛАВУТАТРАНСАВТО" , фізична особа-підприємець ОСОБА_1 про визнання дій та бездіяльності протиправними та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність Славутської РДА щодо скасування результатів конкурсу від 31.08.2018 по об`єкту №1 відносно маршруту Славута-Бесідки, Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки № 1317 за наявною інформацією від дилерів про переобладнання автобусів з вантажних транспортних засобів;
- визнати протиправним та скасувати розпорядження Славутської РДА від 14.09.2018 №434/2018-р, яким введено в дію рішення (Протокол №22 від 31.08.2018) її Конкурсного комітету за результатами конкурсу в частині визначення переможця конкурсу ФОП ОСОБА_1 і перевізника TOB "Славутатрансавто" таким, що зайняв друге місце на право обслуговування маршруту Славута-Бесідки, Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки № 1317;
- визнати протиправним і скасувати рішення Конкурсного комітету Славутської РДА (Протокол №22 від 31.08.2018) в частині визначення переможця конкурсу ФОП ОСОБА_1 і перевізника TOB "Славутатрансавто", що зайняв друге місце на право обслуговування маршруту Славута-Бесідки, Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки № 1317;
- зобов`язати Славутську РДА позбавити перевізника ФОП ОСОБА_1 документів на перевезення, що були видані для обслуговування маршруту Славута-Бесідки, Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки №1317 на підставі протоколу Конкурсного комітету №22 від 31.08.2018 і розпорядження Славутської РДА від 14.09.2018 №434/2018-р;
- зобов`язати Славутську РДА визнати TOB "МІВАС" переможцем конкурсу на право обслуговування пасажирів на автобусному маршруті загального користування Славута-Бесідки, Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки № 1317 як одного автомобільного перевізника-претендента на підставі вже поданих документів для участі у конкурсі 31.08.2018.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 та товариством з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто" в документах на участь в конкурсі по об`єкту №1 відносно маршруту Славута-Бесідки, Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки №1317 надано перелік транспортних засобів, що пропонуються для використання на маршруті, зокрема, серед інших були Mercedes Benz VIN код НОМЕР_1 і Volkswagen VW AG CRAFTER VIN код НОМЕР_2 . Вказані автобуси переобладнані з вантажних транспортних засобів і участь з ними у конкурсі та використання на регулярних автобусних маршрутах загального користування є незаконною.
На підтвердження інформації щодо переобладнання вказаних транспортних засобів позивач на свій запит отримав листи від офіційних дилерів, що транспортні засоби вироблені як вантажні. Славутською районною державною адміністрацією не надано оцінку вказаним листам, не вчинено жодних дій на підтвердження або спростування вказаної інформації про переобладнання автобусів з вантажних транспортних засобів. Вказана інформація проігнорована.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 07.12.2018 відкрито провадження по справі.
Постановою Верховного Суду від 23.06.2020 скасовано рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 18 лютого 2019 року та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 19 листопада 2019 року у цій справі, а справу направлено на новий розгляд до Хмельницького окружного адміністративного суду.
Ухвалою суду від 13.07.2020 прийнято до провадження адміністративну справу №560/4008/18. Вирішено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче судове засідання.
Ухвалою суду від 17.09.2020 закрито підготовче провадження по справі. Призначено справу до судового розгляду.
Відповідачем було подано до суду відзив на позовну заяву, згідно якого просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Зазначив, що відповідно до інформації, наданої Регіональним сервісним центром МВС в Хмельницькій області, оформленої листом від 22.08.2018 №31/22-3586, переобладнання транспортних засобів, заявлених для участі у конкурсі, не здійснювалося. Вказані транспортні засоби були зареєстровані в Україні на підставі вантажно-митної декларації, у якій зазначено, що транспортні засоби є автобусами. Відповідність конструкції та технічного стану транспортних засобів вказаному типу підтверджена сертифікатами відповідності.
Щодо позовної вимоги про вилучення дозвільних документів зазначає, що Славутська РДА не наділена вказаними повноваженнями. Також вилучення договору на здійснення перевезень не зупиняє його дію. Відповідно до підпункту 3 пункту 55 Порядку № 1051 організатор конкурсу може забезпечити дострокове розірвання у разі підтвердження інформації про факт подання перевізником-претендентом недостовірних відомостей для участі у конкурсі з перевезення пасажирів.
Також зазначає, що відповідно до підпункту 5 пункту 55 Порядку № 1081 у разі скасування судом рішення щодо результатів конкурсного комітету організатор зобов`язаний провести новий конкурс за об`єктом (об`єктами), за яким (якими) було прийнято таке рішення суду. А тому підстави для задоволення вимоги щодо зобов`язання визнати ТОВ Мівас переможцем конкурсу відсутні.
Позивач подав відповідь на відзив, в якій вказує, що Славутська РДА мала законне право після отримання скарги позивача з листами від дилерів визнати рішення конкурсного комітету про результати конкурсу таким, що прийнято з порушенням законодавства, та скасувати його. Також Славутська РДА мала право звернутись самостійно до дилерів для перевірки інформації, проте не зробила цього. Єдиний достовірний спосіб підтвердити факт переобладання - це звернення до виробника або до його офіційного представника в Україні.
Славутською РДА подано заперечення на відповідь на відзив, в яких вказує, що органи реєстрації повинні відмовляти у реєстрації переобладнаних автомобілів. Однак заявлені на конкурс транспортні засоби мають свідоцтво про державну реєстрацію.
Позивачем також були подані доповнення до позову, в яких він вказав, що відповідно до п.п.5 п.12 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року за №1081, організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу). Зазначив, що згідно листа Укртрансбезпеки в Хмельницькій області від 28.08.2018 року у TOB "Славутатрансавто" наявні штрафи, накладені постановами від 26.04.2018 року і 12.07.2018 року. Тобто, штрафи накладені раніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу.
Також вказав про наявність оформлених тимчасових реєстраційних талонів, що свідчить про передачу права користування окремими автобусами, вказаними іншими перевізниками-претендентами, перевізнику ПП "АТП ПОДІЛЛЯ-ТУР".
Відмічає і про те, що інформація, подана Укртрансінспекцією, не відображає наявність бази.
Славутською РДА подано заперечення на доповнення до позову, в яких вказує, що штрафні санкції ТОВ "Славутатрансавто" були сплачені, але не зняті з обліку у системі Укртрансбезпеки, про що свідчать платіжні доручення №77 від 11.05.2018 року та №119 від 24.07.2018 року. Контроль за додержанням ліцензійних умов під час провадження господарської діяльності здійснює Укртрансбезпека відповідно до п.5 Положення про неї.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав.
Представники інших учасників справи у судове засідання не з`явились, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Славутська РДА надіслала до суду клопотання від 18.11.2020 про розгляд справи без участі її представника.
У матеріалах справи також міститься заява ТОВ "Славутатрансавто" від 07.09.2020 про розгляд справи без його участі. У задоволенні позовних вимог просить відмовити.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
Розпорядженням Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області від 29.04.2013 №262/2013-р утворено конкурсний комітет з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району, у складі згідно з додатком.
Розпорядженням голови Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області від 21.08.2018 №378/2018-р внесено зміни до розпорядження голови районної державної адміністрації від 29 квітня 2013 року № 262/2013-р, викладено додаток до нього у новій редакції.
Розпорядженням Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області від 03.07.2018 №291/2018-р "Про оголошення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування" оголошено конкурс з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №1305 Славута - Бесідки у поєднанні Славута - Нетішин, №1306 Славута - Соснівка, №1317 Славута - Сьомаки.
Вказаним розпорядженням сектору інфраструктури районної державної адміністрації доручено організувати засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району, та провести конкурс з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №1305 Славута - Бесідки у поєднанні Славута - Нетішин, №1306 Славута - Соснівка, №1317 Славута - Сьомаки у терміни, визначені умовами його проведення .
В газеті "Трудівник Полісся" від 12.07.2018 №28 (11277) було розміщено оголошення про конкурс та умови його проведення на право здійснення перевезення пасажирів за автобусними маршрутами загального користування №1305 Славута - Бесідки у поєднанні Славута - Нетішин, №1317 Славута - Сьомаки (об`єкт №1) та №1306 Славута - Соснівка (об`єкт №2).
Умовами конкурсу було передбачено, зокрема, що до участі в конкурсі не допускаються перевізники-претенденти, які передбачають використовувати на маршруті переобладнані автобуси без дозвільних документів, або автобуси, переобладнані з інших транспортних засобів.
Документи для участі в оголошеному конкурсі на об`єкт №1 конкурсу - маршрути №1305 Славута - Бесідки у поєднанні Славута - Нетішин, №1317 Славута - Сьомаки були подані товариством з обмеженою відповідальністю "МІВАС", товариством з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто" та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 .
Згідно поданих документів до участі у конкурсі (відомості про перевізника - претендента на конкурс 31.08.2018):
- фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 на конкурс подані транспортні засоби: Mercedes-Benz Sprinter, державний реєстраційний номер НОМЕР_3 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 ; ПАЗ 32054, державний реєстраційний номер НОМЕР_5 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_6 ;
- товариством з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто" на конкурс подані транспортні засоби: Volkswagen Crafter, державний реєстраційний номер НОМЕР_7 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_8 ; ПАЗ 32053-07, державний реєстраційний номер НОМЕР_9 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_10 ;
- товариством з обмеженою відповідальністю "МІВАС" на конкурс подані транспортні засоби: ПАЗ 32054, державний реєстраційний номер НОМЕР_11 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_12 ; ПАЗ 32053, державний реєстраційний номер НОМЕР_13 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_14 .
З метою проведення перевірки відомостей Славутською районною державною адміністрацією Хмельницької області було направлено ряд запитів до відповідних органів про надання інформації щодо діяльності перевізників - претендентів.
Так, відповідно до листа начальника Славутського ВП ГУНП в Хмельницькій області від 21.08.2018 вих.№8956/114/01-2018, з 01.01.2018 по 31.08.2018 порушень ПДР та ДТП на транспортні засоби Mercedes-Benz Sprinter, державний реєстраційний номер НОМЕР_3 , ПАЗ 32054, державний реєстраційний номер НОМЕР_5 , Volkswagen Crafter, державний реєстраційний номер НОМЕР_7 , НОМЕР_15 , державний реєстраційний номер НОМЕР_9 , ПАЗ НОМЕР_16 , державний реєстраційний номер НОМЕР_11 , ПАЗ НОМЕР_17 , державний реєстраційний номер НОМЕР_13 в базі даних "АРМОР" не зареєстровано.
Згідно інформації, наданої Регіональним сервісним центром МВС України в Хмельницькій області (лист від 22.08.2018 №31/22-3586), відомості про переобладнання транспортних засобів, заявлених для участі у конкурсі, відсутні.
Відповідно до інформації, наданої Державною службою України з безпеки на транспорті, оформленої листом від 29.08.2018 за №7503/02/15-18:
1) про перевізника - претендента ФОП ОСОБА_1 . Наявність матеріально-технічної бази (власна (орендована), місце розміщення або наявність договору на надання автопідприємством послуг: за договорами з виконавцями АДРЕСА_1 ПП "АТП ПОДІЛЛЯ-ТУР", дійсний до 07.02.2020 року, АДРЕСА_2 , ФОП ОСОБА_2 , дійсний до 31.12.2018 року, орендована територія АДРЕСА_3 , договір з ФОП ОСОБА_3 , дійсний до 13.08.2020 року.
Кількість у штаті працівників, які здійснюють щозмінний (перед та після рейсовий) технічний огляд ТЗ або наявність договору на надання автопідприємством послуг: за договорами з виконавцями вул. Вінницьке шосе, 12/2Д, м. Хмельницький 37016985 ПП "АТП ПОДІЛЛЯ-ТУР", дійсний до 07.02.2020, вул. Приміська, 3, м. Славута, Хмельницька обл., ФОП ОСОБА_2 , дійсний до 31.12.2018 року, штатна чисельність - 1.
Кількість у штаті працівників, які проводять щозмінний огляд стану здоров`я водіїв або наявність договору на надання автопідприємством послуг: за договорами з виконавцями вул. Вінницьке шосе, 12/2Д, м. Хмельницький 37016985 ПП "АТП ПОДІЛЛЯ-ТУР", дійсний до 07.02.2020 року, АДРЕСА_2 , ФОП ОСОБА_2 , дійсний до 31.12.2018 року, штатна чисельність - 1.
Всі транспортні засоби закріплені за перевізником, несплачених штрафних санкцій, накладених Укртрансбезпекою - немає.
2. про перевізника - претендента товариство з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто". Наявність матеріально-технічної бази (власна (орендована), місце розміщення або наявність договору на надання автопідприємством послуг: орендована територія: АДРЕСА_4 , договір з ОСОБА_4 дійсний до 28.02.2027.
Кількість у штаті працівників, які здійснюють щозмінний (перед та після рейсовий) технічний огляд ТЗ або наявність договору на надання автопідприємством послуг: штатна чисельність - 3; кількість у штаті працівників, які проводять щозмінний огляд стану здоров`я водіїв або наявність договору на надання автопідприємством послуг: штатна чисельність - 2.
Всі транспортні засоби закріплені за перевізником, наявні несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою у розмірі 850 грн.
3. Про перевізника - претендента товариство з обмеженою відповідальністю "МІВАС". Наявність матеріально-технічної бази (власна (орендована), місце розміщення або наявність договору на надання автопідприємством послуг: орендована територія АДРЕСА_2 , договір з ТОВ "РОСТ" дійсний до 01.04.2017 року, орендована територія АДРЕСА_2 , договір з ОСОБА_5 дійсний до 01.01.2027 року. Кількість у штаті працівників, які здійснюють щозмінний (перед та після рейсовий) технічний огляд ТЗ або наявність договору на надання автопідприємством послуг: штатна чисельність - 3; кількість у штаті працівників, які проводять щозмінний огляд стану здоров`я водіїв або наявність договору на надання автопідприємством послуг: штатна чисельність - 2. Всі транспортні засоби закріплені за перевізником, несплачених штрафних санкцій, накладених Укртрансбезпекою - немає.
Також, відповідно до листа управління Укртрансбезпеки у Хмельницькій області від 28.08.2018 за №2883/37-18, у ТОВ "Славутатрансавто" наявні несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою у розмірі 850 грн.
Водночас, вказані штрафні санкції були сплачені ТОВ "Славутатрансавто" (платіжні доручення №77 від 11.05.2018 року, №119 від 24.07.2018 року), проте не зняті з обліку у системі Укртрансбезпеки.
За результатами наданої інформації щодо діяльності перевізників - претендентів, товариство з обмеженою відповідальністю "МІВАС", товариство з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто" та фізична особа-підприємець ОСОБА_1 були допущені до участі у конкурсі на право обслуговування маршруту №1305 Славута - Бесідки у поєднанні Славута - Нетішин, №1317 Славута - Сьомаки.
Згідно протоколу №22 засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району від 31.08.2018, ОСОБА_6 (голова конкурсного комітету) поставив на голосування питання про нарахування ФОП ОСОБА_1 18 балів для участі у визначенні переможця конкурсу за бальною системою по об`єкту №1. За це рішення члени конкурсного комітету проголосували 11 "за", 0 "утримався", 0 "проти".
ОСОБА_6 (голова конкурсного комітету) поставив на голосування питання про нарахування товариству з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто" 18 балів для участі у визначенні переможця конкурсу за бальною системою по об`єкту №1. За це рішення члени конкурсного комітету проголосували 11 "за", 0 "утримався", 0 "проти".
Також, голова конкурсного комітету поставив на голосування питання про нарахування товариству з обмеженою відповідальністю "МІВАС" 15 балів для участі у визначенні переможця конкурсу за бальною системою по об`єкту №1. За це рішення члени конкурсного комітету проголосували 10 "за", 1 "утримався", 0 "проти".
Окрім цього, голова конкурсного комітету поставив на голосування питання про визнання переможцем №1 ФОП ОСОБА_1 , переможцем №2 ТОВ "Славутатрансавто" по об`єкту конкурсу №1 маршрутах №1305 Славута - Бесідки у поєднанні АДРЕСА_5 .
За визнання переможцем №1 ФОП ОСОБА_1 - члени конкурсного комітету проголосували 10 "за", 1 "утримався", 0 "проти".
За визнання переможцем №2 ТОВ "Славутатрансавто" - члени конкурсного комітету проголосували 11 "за", 0 "утримався", 0 "проти".
Таким чином, за результатами засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району від 31 серпня 2018 року, конкурсний комітет прийняв рішення визнати переможцем №1 по об`єкту конкурсу №1 маршрутах №1305 Славута - Бесідки у поєднані Славута - Нетішин та №1317 Славута - Сьомаки ФОП ОСОБА_1 та переможцем №2 ТОВ "Славутатрансавто".
Славутською РДА подано письмові пояснення від 11.08.2020, в яких вказує, що згідно з аудіозаписом засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району, завідувач сектору інфраструктури райдержадміністрації, заступник голови конкурсного комітету ОСОБА_7 повідомив про нарахування балів кожному учаснику відповідно до переліку показників нарахування балів за системою оцінки пропозицій автомобільних перевізників-претендентів (на участь у конкурсі з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах). Так, за наявність матеріально-технічної бази, на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктажі, а також огляд технічного стану автобусів та їх зберігання у разі розміщення такої бази на відстані не більш як 20 кілометрів від місця формування рейсу (бали нараховуються за інформацією Укртрансбезпеки відповідно до бази ліцензійного реєстру) кожному учаснику було нараховано по 15 балів. Також, ТОВ Славутатрансавто та ФОП ОСОБА_1 було нараховано по три бали за наявність у перевізника-претендента у власності, співвласності автобусів для відповідного виду перевезень категорії Євро-5.
В подальшому, розпорядженням голови Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області 14.09.2018 №434/2018-р введено в дію рішення конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району (протокол засідання конкурсного комітету від 31 серпня 2018 року № 22), про визнання переможців конкурсу на перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування та вирішено укласти з автомобільним перевізником - переможцем №1 договір на перевезення пасажирів за маршрутами згідно з переліком (№1305 Славута - Бесідки у поєднані Славута - Нетішин та №1317 Славута - Сьомаки).
Позивач, не погоджуючись з рішенням конкурсного комітету від 31.08.2018, звернувся до Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області із скаргами від 07.09.2018 №39 та від 11.09.2018 №41, в яких посилався на порушення заборони, передбаченої статтею 45 Закону України "Про автомобільний транспорт" щодо допуску до участі у конкурсі автомобільних перевізників, які передбачають використовувати на регулярних автобусних маршрутах загального користування автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів. До скарги було надано довідки від ПрАТ АТП "Атлант" та TOB "ВІК-ЕКСПО", що автобус ФОП ОСОБА_1 Mersedes Benz Sprinter 316, 2010 p.в., та автобус TOB "Славутатрансавто" Volkswagen Crafter 2012 p.в. є вантажними автомобілями.
В поданих скаргах позивач просив вжити заходів щодо скасування рішення конкурсного комітету по об`єкту №1 щодо визначення переможцем конкурсу ФОП ОСОБА_1 і визнання таким, що зайняв друге місце перевізника TOB "Славутатрансавто", повторно винести зазначений об`єкт на розгляд конкурсного комітету та розглянути питання щодо визначення TOB "МІВАС" переможцем конкурсу як єдиного учасника за поданими пропозиціями на 31 серпня 2018 року з кількістю балів вище ніж нуль.
За результатами розгляду скарг Славутська районна державна адміністрація Хмельницької області надала позивачу відповідь, оформлену листом від 14.09.2018 №02-38-2851/2018, згідно якої підстав для недопущення Славутською райдержадміністрацією перевізника ФОП ОСОБА_1 та ТОВ "Славутатрансавто" до участі у конкурсі на право здійснення перевезення пасажирів по автобусних маршрутах загального користування, що відбувся 31 серпня 2018 року, не було, оскільки згідно інформації, наданої регіональним сервісним центром МВС в Хмельницькій області, транспортні засоби Mersedes Benz Sprinter 316, 2010 p.в., та Volkswagen Crafter 2012 p.в. були ввезені на територію України як автобуси, а відповідність їх конструкції і технічного стану обов`язковим вимогам правил, нормативів і стандартів України підтверджено сертифікатами відповідності. Окрім того, нарахування балів для перевізників під час визначення переможця конкурсу було проведено в межах додатку 5 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування відповідно до наданих підтверджуючих документів та інформації від органів державного контролю.
19.09.2018 між Славутською районною державною адміністрацією та ФОП ОСОБА_1 було укладено договір №33 на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування, зокрема, на маршруті № 1 (Славута - Бесідки у поєднанні Славута - Нетішин, номер маршруту: 1305) та маршруті № 2 (Славута - Сьомаки, номер маршруту: 1317).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.
Згідно частини 1 статті 20 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" №586-ХІV місцева державна адміністрація, зокрема, забезпечує організацію обслуговування населення підприємствами, установами та організаціями житлово-комунального господарства, зв`язку, телебачення, радіомовлення, торгівлі та громадського харчування, побутового і транспортного обслуговування незалежно від форм власності.
Статтею 7 Закону України "Про автомобільний транспорт" визначено, що забезпечення організації пасажирських перевезень покладається на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі району, - на районні державні адміністрації.
Визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах (ч.1 ст.43 Закону України "Про автомобільний транспорт").
Згідно ст. 44 Закону України "Про автомобільний транспорт" організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
До обов`язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать: визначення органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування структури парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками; державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.
Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Національної поліції, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.
Вимоги до автомобільних перевізників, які допускаються до участі в конкурсі, визначені статтею 45 Закону України "Про автомобільний транспорт". Так, у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону.
До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які, зокрема, передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнанні з вантажних транспортних засобів.
Відповідно до пункту 2 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1081 від 03.12.2008 (далі - Порядок №1081) умови конкурсу - встановлені організатором (обов`язкові та додаткові) умови перевезень пасажирів, які повинні виконувати автомобільні перевізники, визначені на відповідному об`єкті конкурсу.
Переможця чи переможців конкурсу визначає організатор перевезень на підставі рішення конкурсного комітету окремо щодо кожного об`єкта конкурсу (п.8 Порядку №1081).
У відповідності до пункту 12 Порядку №1081, організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який, зокрема:
- подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;
- має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);
- подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт".
Пунктом 19 Порядку №1081 передбачено, що переможцем конкурсу визначається підприємство (організація), яке за оцінкою конкурсного комітету найбільше відповідає умовам конкурсу.
Згідно з п.29 Порядку №1081 для участі у конкурсі перевізник-претендент подає окремо щодо кожного об`єкта конкурсу документи, визначені статтею 46 Закону України "Про автомобільний транспорт", за формою згідно з додатками 1 - 4.
Перевірку поданих документів на відповідність обов`язковим і додатковим (за наявності) умовам конкурсу та наявності усіх документів, передбачених цим Порядком, проводить організатор перевезень.
Відповідно до ст.46 Закону України "Про автомобільний транспорт" для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник подає конкурсному комітету такі документи: заяву претендента встановленого зразка із зазначенням автобусного маршруту загального користування, на якому має намір працювати претендент; відомості за підписом суб`єкта господарювання про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав для їх використання перевізником; відомості про додаткові умови обслуговування маршруту; документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі.
Згідно п.37 Порядку №1081, достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.
У разі коли на один з об`єктів конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах претендує два або більше перевізники-претенденти, конкурсний комітет визначає переможця з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів та подає пропозиції організатору перевезень (п.42 Порядку №1081).
Організатор перевезень визнає переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом (п.46 Порядку №1081).
Таким чином, відповідно до аналізу положень вищевказаного Порядку, перевірка достовірності інформації, викладеної у заяві та документах перевізника-претендента перевіряється організатором та робочим органом не пізніше ніж за два дні до проведення конкурсу; автомобільні перевізники, які подали на розгляд документи, що містять недостовірну інформацію, до участі в конкурсі не допускаються; перевізники, які прийняли участь у конкурсі, оцінюються за бальною системою за певними показниками; рішення стосовно визначення кращого перевізників-претендента приймається конкурсним комітетом простою більшістю голосів з використанням бальної системи оцінки пропозицій; переможцем конкурсу визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників претендентів.
При цьому, відповідно до п.49 Порядку №1081 за наявності підстав вважати рішення конкурсного комітету про результати конкурсу такими, що прийняті з порушенням законодавства, приймається обґрунтоване рішення із зазначенням змісту порушень про скасування рішення конкурсного комітету щодо результатів конкурсу або скасування свого рішення як за окремими об`єктами конкурсу, так і в цілому всього конкурсу.
Твердження позивача про те, що у TOB "Славутатрансавто" наявні несплачені штрафи, накладені постановами від 26.04.2018 і 12.07.2018, тобто раніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу, не знайшли свого підтвердження, оскільки в матеріалах справи наявні докази сплати TOB "Славутатрансавто" штрафних санкцій у розмірі 850,00 грн.
Щодо посилання позивача на відсутність у фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 та у ТОВ "Славутатрансавто" матеріально - технічної бази для організації автобусних перевезень, суд звертає увагу на наступне.
Відповідно до інформації, наданої Державною службою України з безпеки на транспорті, оформленої листом від 29.08.2018 за №7503/02/15-18, вказано про наявність матеріально-технічної бази у зазначених перевізників.
Згідно додатку 5 до Порядку №1081 нарахування 15 балів можливе за наявності матеріально-технічної бази, на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктажі, а також огляд технічного стану автобусів та їх зберігання у разі розміщення такої бази на відстані не більш як 20 кілометрів від місця формування рейсу) (бали нараховуються за інформацією Укртрансбезпеки відповідно до бази ліцензійного реєстру).
Відповідач наділений повноваженнями щодо перевірки цієї інформації, але він не уповноважений перевіряти правомірність її внесення.
Відтак, вказані твердження позивача щодо відсутності у інших перевізників матеріально - технічної бази спростовуються інформацією Укртрансбезпеки, яка і є підставою для нарахування балів.
Щодо доводів позивача про наявність оформлених тимчасових реєстраційних талонів, що свідчить про передачу права користування вказаними автобусами іншому перевізнику - ПП "АТП ПОДІЛЛЯ-ТУР", то суд зазначає наступне.
Згідно інформації, наданої Регіональним сервісним центром МВС в Хмельницькій області (лист від 22.08.2018), транспортні засоби Mercedes-Benz Sprinter, державний реєстраційний номер НОМЕР_3 , та ПАЗ 32053-07, державний реєстраційний номер НОМЕР_18 , передані ПП "АТП ПОДІЛЛЯ-ТУР згідно тимчасових реєстраційних талонів виданих сервісним центром МВС 26.05.2018 та 01.03.2018. Однак зазначена інформація не містить відомостей, на який строк власник транспортного засобу передав право керування транспортним засобом, та чи не закінчився такий строк до проведення конкурсу.
Згідно з п. 16 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 р. № 1388 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2009 р. № 1371) встановлено, що за бажанням власника транспортного засобу - фізичної особи надати право керування таким засобом іншій фізичній особі чи за бажанням фізичної або юридичної особи, якій власник транспортного засобу передав у встановленому порядку право користування і (або) розпорядження транспортними засобами, сервісний центр МВС видає за зверненням такого власника тимчасовий реєстраційний талон на строк, зазначений у його заяві, або документах, які підтверджують право користування і (або) розпорядження транспортним засобом.
Згідно листа Державної служби України з безпеки на транспорті від 29.08.2018 №7503/02/15-18 повідомлено Славутську РДА, що заявлені до участі в конкурсі транспортні засоби ФОП ОСОБА_1 та ТОВ "Славутатрансавто" закріплені за вказаними перевізниками. Іншої інформації на час проведення конкурсу, або після його проведення у організатора конкурсу не було.
Однак позивач вказує також про те, що автобуси Mercedes-Benz Sprinter, державний реєстраційний номер НОМЕР_3 , та Volkswagen Crafter, державний реєстраційний номер НОМЕР_7 , подані для участі у конкурсі перевізниками ТОВ "Славутатрансавто" та ФОП ОСОБА_1 , переобладнані з вантажних на пасажирські відповідно до листів від офіційних дилерів, зокрема: ПрАТ АТП "Атлант" офіційний дилер Mercedes-Benz Даймлер АГ в Україні від 06.09.2018 щодо автомобіля марки Mercedes Benz VIN код НОМЕР_1 , та ТОВ "ВІК-ЕКСПО" офіційний дилер Volkswagen в Україні від 10.09.2018 №89, щодо автомобіля марки VW AG СRAFTER, VIN код НОМЕР_19 .
Повноваження вказаних юридичних осіб підвереджуються договорами, наданими для ТОВ "Мівас" згідно листа ТзОВ "ВІК-ЕКСПО" від 24.01.2019 №12, та листа ПрАТ "АТП "Атлант" від 30.01.2019 №35. Згідно цих листів ТзОВ "ВІК-ЕКСПО" повідомило, що інформацію для довідки №89 від 10.09.2018 використало з бази даних Volkswagen AG Elsa Pro, а ПрАТ "АТП "Атлант" зазначило, що користується програмним забезпеченням, доступ до якого забезпечує генеральне представництво Daimler AG в Україні ПрАТ "Автокапітал".
Частиною другою статті 45 Закону № 2344-III передбачено імперативну норму щодо недопущення конкурсним комітетом до участі в конкурсі перевізника - претендента, який передбачає використовувати на маршрутах автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.
Така вказівка, що висловлена законодавцем, зумовлена необхідністю надання населенню якісних послуг щодо безпечного перевезення пасажирів між населеними пунктами з дотриманням правил дорожнього руху та з метою запобіганню травмуванню чи загибелі пасажирів у випадку експлуатації, непризначених для перевезення населення, транспортних засобів.
У листі Регіонального сервісного центру МВС України в Хмельницькій області від 13.09.2018 №31/22-3904 вказано, що відповідно до Єдиного державного реєстру МВС транспортні засоби VOLKSVAGEN CRAFTER, номер кузова НОМЕР_19 , та MERSEDES-BENZ 316 CDI, номер кузова НОМЕР_1 , прибули на територію України з Німеччини та Швейцарії відповідно. Інформація про можливе переобладнання вказаних транспортних засобів за кордоном в Регіональному сервісному центрі МВС в Хмельницькій області відсутня.
Крім того, відповідно до листа Регіонального сервісного центру МВС України в Хмельницькій області від 22.08.2018 року №31/22-3586, інформація про переобладнання транспортних засобів відсутня.
Проте листи Регіонального сервісного центру МВС України в Хмельницькій області від 13 вересня 2018 року № 31/22-3904 та від 22 серпня 2018 року № 31/22-3586 вказують лише на те, що ці автомобілі не були переобладнані з вантажних у пасажирські на території України. Однак враховуючи той факт, що ці автомобілі були завезені з-за кордону, то не виключається можливість такого переобладнання цих автомобілів до ввезення на територію України.
Вказані листи офіційних дилерів виробників заявлених на конкурс автомобілів містять інформацію щодо предмета доказування, тому є належними доказами.
Відповідач не заперечує проти відомостей, наведених у листах дилерів, проте надав перевагу відомостям Регіонального сервісного центру МВС України в Хмельницькій області, які є неповними.
Відповідно до п.49 Порядку №1081 за наявності підстав вважати рішення конкурсного комітету про результати конкурсу такими, що прийняті з порушенням законодавства, приймається обґрунтоване рішення із зазначенням змісту порушень про скасування рішення конкурсного комітету щодо результатів конкурсу або скасування свого рішення як за окремими об`єктами конкурсу, так і в цілому всього конкурсу.
Як наслідок, надання листів офіційних дилерів (із неспростованою на достовірність інформацією) після проведення конкурсу на автобусному маршруті загального користування, не знімало обов`язку із організатора перевезень згідно пункту 49 Порядку № 1081 за наявності підстав вважати рішення конкурсного комітету про результати конкурсу таким, що прийняте з порушенням законодавства, прийняти обґрунтоване рішення про скасування рішення конкурсного комітету щодо результатів конкурсу.
Отже, слід визнати протиправною бездіяльність Славутської РДА щодо скасування результатів конкурсу від 31.08.2018 по об`єкту №1 відносно маршруту Славута-Бесідки у поєднанні Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки № 1317 за наявною інформацією від дилерів про переобладнання автобусів з вантажних транспортних засобів.
Як наслідок, слід визнати протиправним та скасувати розпорядження Славутської РДА від 14.09.2018 №434/2018-р, яким введено в дію рішення (Протокол №22 від 31.08.2018) її конкурсного комітету за результатами конкурсу в частині визначення переможця конкурсу ФОП ОСОБА_1 і перевізника TOB "Славутатрансавто" таким, що зайняв друге місце на право обслуговування маршруту Славута-Бесідки у поєднанні Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки № 1317.
Також слід визнати протиправним і скасувати рішення Конкурсного комітету Славутської РДА (протокол №22 від 31.08.2018) в частині визначення переможця конкурсу ФОП ОСОБА_1 і перевізника TOB "Славутатрансавто", що зайняв друге місце на право обслуговування маршруту Славута-Бесідки у поєднанні Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки № 1317;
Щодо позовної вимоги про зобов`язання Славутської РДА позбавити перевізника ФОП ОСОБА_1 документів на перевезення, суд звертає увагу на наступне.
Відповідно до підпункту 3 пункту 55 Порядку № 1051 організатор конкурсу зобов`язаний забезпечити дострокове розірвання договору (анулювання дозволу) з автомобільним перевізником - переможцем конкурсу у разі:
- наявності фактів порушення ним умов договору (дозволу). Розірвання договору (анулювання дозволу) відбувається після невиконання надісланого організатором попередження такому перевізникові про недопущення порушення умов договору (дозволу). У такому разі для роботи на внутрішньообласному, внутрішньорайонному та міському автобусному маршрутах призначається автомобільний перевізник, який за результатами конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце, на строк до закінчення строку дії договору (дозволу), який було розірвано (анульовано), а в разі його відмови чи відсутності - призначається до проведення конкурсу інший автомобільний перевізник, транспортні засоби якого відповідають за параметрами, класом, категорією, комфортністю і пасажиромісткістю вимогам, передбаченим для відповідного виду перевезень, один раз на строк не більш як три місяці;
- підтвердження інформації про факт подання перевізником-претендентом недостовірних відомостей для участі у конкурсі з перевезення пасажирів.
Отже, Славутська районна державна адміністрація не наділена повноваженнями позбавляти перевізників документів на перевезення. Також вилучення договору на здійснення перевезень саме по собі не зупиняє його дію. Тому у задоволенні такої позовної вимоги слід відмовити.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання Славутської РДА визнати TOB "МІВАС" переможцем конкурсу на підставі вже поданих документів для участі у конкурсі 31.08.2018, суд зазначає наступне.
Пунктом 8 Порядку № 1081 переможця чи переможців конкурсу визначає організатор перевезень на підставі рішення конкурсного комітету окремо щодо кожного об`єкта конкурсу.
У разі коли щодо одного чи кількох об`єктів конкурсу встановлено, що рішення конкурсного комітету прийнято з порушенням законодавства, організатор перевезень приймає рішення про скасування такого рішення конкурсного комітету щодо цих об`єктів та виносить його для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету.
Отже, організатор конкурсу та конкурсний комітет є різними структурами, кожен з яких під час підготовки та проведення конкурсу наділений різними функціями та повноваженнями.
Рішення про визначення переможця конкурсу є обов`язковим для організатора і є підставою для укладення з відповідним перевізником договору на перевезення пасажирів на маршруті, що був об`єктом конкурсу.
Відповідно до підпункту 5 пункту 55 Порядку № 1081 організатор зобов`язаний у разі скасування судом рішення щодо результатів конкурсного комітету провести новий конкурс за об`єктом (об`єктами), за яким (якими) було прийнято таке рішення суду.
Враховуючи наявність відповідної процедури та законодавчо визначеного обов`язку організатора у разі скасування судом рішення щодо результатів конкурсного комітету, провести новий конкурс за об`єктами, за якими було прийнято таке рішення, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для зобов`язання Славутської РДА визнати TOB "МІВАС" переможцем конкурсу на підставі вже поданих документів для участі у конкурсі 31.08.2018.
Порядком №1081 не передбачено можливості визнання переможцем конкурсу його учасника, у разі скасування судом рішення щодо результатів конкурсного комітету.
Згідно з п.п.3 п.55 Порядку №1081 організатор зобов`язаний укласти договір з автомобільним перевізником, який за результатами проведення конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце, у разі:
- настання обставин, передбачених абзацами другим і третім підпункту 2 цього пункту на строк дії договору (дозволу), який було розірвано;
- відмови перевізника-претендента, який визнаний переможцем конкурсу, від укладення договору (одержання дозволу).
Відповідно до п.п.2 п.55 Порядку №1081 організатор зобов`язаний забезпечити дострокове розірвання договору (анулювання дозволу) з автомобільним перевізником - переможцем конкурсу у разі:
- наявності фактів порушення ним умов договору (дозволу). Розірвання договору (анулювання дозволу) відбувається після невиконання надісланого організатором попередження такому перевізникові про недопущення порушення умов договору (дозволу). У такому разі для роботи на внутрішньообласному, внутрішньорайонному та міському автобусному маршрутах призначається автомобільний перевізник, який за результатами конкурсу визнаний таким, що зайняв друге місце, на строк до закінчення строку дії договору (дозволу), який було розірвано (анульовано), а в разі його відмови чи відсутності - призначається до проведення конкурсу інший автомобільний перевізник, транспортні засоби якого відповідають за параметрами, класом, категорією, комфортністю і пасажиромісткістю вимогам, передбаченим для відповідного виду перевезень, один раз на строк не більш як три місяці;
- підтвердження інформації про факт подання перевізником-претендентом недостовірних відомостей для участі у конкурсі з перевезення пасажирів
Аналіз наведених правових норм свідчить про те, що по-перше організатор конкурсу наділений обов`язком укласти договір з особою, яка зайняла друге місце за результатами конкурсу, а по-друге, зробити це він може лише у випадках, прямо передбачених п.55 Порядку №1081.
Проте ТОВ Мівас не є особою, яка зайняла друге місце за результатами конкурсу, а випадки, передбачені п.55 Порядку №1081, відсутні.
Таким чином, позовні вимоги в цій частині є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.
Також суд звертає увагу на те, що відповідно до ч.2 ст.9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Вихід за межі позовних вимог - це вирішення незаявленої вимоги, задоволення вимоги позивача у більшому розмірі, ніж було заявлено.
Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять. З цього випливає, що вихід за межі позовних вимог можливий за наступних умов:
- лише у справах за позовами до суб`єктів владних повноважень, оскільки лише в цьому випадку відбувається захист прав та інтересів позивача;
- повний захист прав позивач неможливий у спосіб, про який просить позивач. Повнота захисту полягає в ефективності відновлення його прав;
- вихід за межі позовних вимог повинен бути пов`язаний із захистом саме тих прав, щодо яких подана позовна заява.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 17 лютого 2020 року по справі №820/1961/18.
Крім цього, згідно з ч.3 ст.245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Враховуючи наведені норми, суд, з метою ефективного захисту прав, свобод, інтересів позивача вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та із врахуванням підпункту 5 пункту 55 Порядку № 1081 зобов`язати Славутську РДА провести новий конкурс на право здійснювати перевезення пасажирів на маршруті Славута-Бесідки у поєднанні Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки № 1317.
Таким чином, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Відповідно до ч.1,3 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Предметом позову є п`ять вимог немайнового характеру, з яких задоволено три вимоги.
Позивач сплатив судовий збір у розмірі 8810 грн. при зверненні до суду із позовною заявою. Тому на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Славутської РДА слід присудити пропорційно задоволеним позовним вимогам 5286 грн.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
позов товариства з обмеженою відповідальністю "МІВАС" задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області щодо скасування результатів конкурсу від 31.08.2018 по об`єкту №1 відносно маршруту Славута-Бесідки у поєднанні Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки № 1317 за наявною інформацією від дилерів про переобладнання автобусів з вантажних транспортних засобів.
Визнати протиправним та скасувати рішення конкурсного комітету Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області, оформлене протоколом №22 від 31.08.2018, в частині визначення переможця конкурсу ФОП ОСОБА_1 і перевізника TOB "Славутатрансавто" таким, що зайняв друге місце на право обслуговування маршруту Славута-Бесідки у поєднанні Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки № 1317.
Визнати протиправним та скасувати розпорядження Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області від 14.09.2018 №434/2018-р, яким введено в дію рішення конкурсного комітету, оформлене протоколом №22 від 31.08.2018, за результатами конкурсу в частині визначення переможця конкурсу ФОП ОСОБА_1 і перевізника TOB "Славутатрансавто" таким, що зайняв друге місце на право обслуговування маршруту Славута-Бесідки у поєднанні Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки № 1317.
Зобов`язати Славутську районну державну адміністрацію Хмельницької області провести новий конкурс на право здійснення перевезення пасажирів на маршруті Славута-Бесідки у поєднанні Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки № 1317.
В задоволенні інших позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "МІВАС" судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 5286 (п`ять тисяч двісті вісімдесят шість) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 27 листопада 2020 року
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "МІВАС" (вул. Гагаріна, 20,Глинники,Славутський район, Хмельницька область,30030 36314516) Відповідачі:Конкурсний комітет Славутської РДА Хмельницької області з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району (вул. Соборності, 7,Славута,Славутський район, Хмельницька область,30000 Славутська районна державна адміністрація Хмельницької області (вул. Соборності, 7,Славута,Славутський район, Хмельницька область,30000 21320045) Треті особи:товариство з обмеженою відповідальністю "СЛАВУТАТРАНСАВТО" (вул.Острозька,90, м.Славута, Хмельницька область, 30000 , код ЄДРПОУ - 39018556; фізична особа-підприємець ОСОБА_1 ( АДРЕСА_6 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_20 )
Головуючий суддя Д.А. Божук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2020 |
Оприлюднено | 30.11.2020 |
Номер документу | 93145687 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні