ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 640/7637/20 Суддя (судді) першої інстанції: Балась Т.П.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 листопада 2020 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Беспалова О. О. суддів: Парінова А.Б., Ключковича В. Ю. за участю секретаря: Волошка О.Л.
представника позивача Коваленка А.О., представника відповідача Сметанюка Р.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Києві апеляційну скаргу Головного управління ДПС у м.Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 серпня 2020 року (місце ухвалення: місто Київ, час ухвалення: не зазначений, дата складання повного тексту: 27.08.2020) у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Магна Люкс" до Головного управління ДПС у м.Києві про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "Магна Люкс" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві (далі - відповідач), у якому просило суд:
- визнати протиправною бездіяльність Головного управління ДПС у м. Києві, яка полягає у не підготовці та не поданні до відповідного органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновку про повернення Товариству з обмеженою відповідальністю "Магна Люкс" сум надмірно сплачених грошових зобов`язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості, у розмірі 1 400 000,00 грн.;
- зобов`язати Головне управління ДПС у м. Києві підготувати та подати до відповідного територіального органу Державної казначейської служби України висновок про повернення Товариству з обмеженою відповідальністю "Магна Люкс" (код ЄДРПОУ 34185733) сум надмірно сплачених грошових зобов`язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості, у розмірі 1 400 000,00 (один мільйон чотириста тисяч) грн. 00 коп.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 серпня 2020 року позов товариства з обмеженою відповідальністю " Магна Люкс " задоволено повністю.
Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржуване рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги залишити без задоволення, вважаючи, що оскаржуване рішення прийняте з неповним з`ясуванням судом обставин, що мають значення для справи, неправильним застосуванням норм матеріального права та порушенням норм процесуального права.
Свої вимоги апелянт обґрунтовує посиланням на норми права та практику судів адміністративної юрисдикції без зазначення у апеляційній скарзі без обґрунтування неправильності чи неповноти дослідження доказів і встановлення обставин у справі.
Апелянтом зазначається, що сума надмірно сплачених грошових зобов`язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості, у розмірі 1 400 000,00 грн виникла у зв`язку із корегуванням позивачем розміру такого податку за попередні періоди, однак правильність такого коригування податковим органом не перевірено.
До Шостого апеляційного адміністративного суду від позивача надійшов відзив на апеляційну скаргу, зареєстрований 23.11.2020 року за вх. № 45739, відповідно до якого позивачем щодо задоволення вимог апеляційної скарги заперечено.
У відповідності до ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, заслухавши пояснення осіб що з`явились, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного висновку.
Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, товариство з обмеженою відповідальністю "Магна Люкс" як юридична особа зареєстроване 11.04.20 (номер запису: 1 067 102 0000 007470), що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Відповідно до свідоцтва про права власності серії САЕ № 807303, виданого Головним управлінням Житлового забезпечення Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ТОВ "Магна Люкс" на праві приватної власності належить паркінг (528 машиномісць) площею 23 130,20 кв.м., що розташований у м. Києві по вул. Райдужна 25-А, у звзяку із чим позивач являється платником податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Товариством з обмеженою відповідальністю "Магна Люкс" самостійно визначено суму узгодженого зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, а саме :
- за 2017 рік відповідно до декларації №9301100357 в розмірі 555 124,80 грн з урахуванням ставки податку - 24;
- за 2018 рік відповідно до декларації №9024115741 в розмірі 861 137,35 грн з урахуванням ставки податку - 37,23;
- за 2019 рік відповідно до декларації №9025863567 в розмірі 1 447 950,52 грн з урахуванням ставки податку - 62,6.
В подальшому позивачем виявлено, що під час обчислення податкових зобов`язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості ним помилково враховано невірний код класифікації будівлі (паркінку), що призвело до надмірного визначення суми податкового зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за період 2017-2019 років.
З огляду на викладене товариством до контролюючого органу подано уточнені податкові декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки:
- за 2017 рік, у якій визначено суму податку на нерухоме майно, яка підлягає сплаті за даними платника у розмірі 5551,25 грн. з урахуванням ставки податку - 0,24 та встановлено завищення (переплата) податкового зобов`язання з податку у розмірі 549 573,55 грн;
- за 2018 рік, у якій визначено суму податку на нерухоме майно, яка підлягає сплаті за даними платника у розмірі 8558,17 грн. з урахуванням ставки податку - 0,37 та встановлено завищення (переплата) податкового зобов`язання з податку у розмірі 852 579,18 грн;
- за 2019 рік № 9065556369, у якій визначено суму податку на нерухоме майно, яка підлягає сплаті за даними платника у розмірі 9714,68 грн. з урахуванням ставки податку - 0,42 та встановлено завищення (переплата) податкового зобов`язання з податку у розмірі 1 438 235,84 грн.
Таким чином, у позивача виникла переплата з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості у розмірі 2 840 388,57 грн.
Як вбачається з матерів справи, 11.12.2019 товариство з обмеженою відповідальністю "Магна Люкс" звернулося до Головного управління ДПС у м. Києві із заявою про повернення помилково та/або надміру сплачених сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості у розмірі 1 400 000,00 грн.
Листом від 13.12.2019 № 63992/10/26-15-04-07-18 Головним управлінням ДПС у м. Києві повідомлено, що питання щодо повернення помилково та/або надміру сплачених сум по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості може бути розглянуто після приведення у відповідність до чинного законодавства нарахування по податку.
Згідно з матеріалами справи, 03.03.2020 представник ТОВ "Магна Люкс" звернувся із адвокатським запитом до Головного управління ДПС у м. Києві щодо надання інформації про повернення ТОВ "Магна Люкс" помилково та/або надміру сплачених сум по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості.
Листом від 06.03.2020 № 804/АДВ/26-15-04-07-13 Головним управлінням ДПС у м. Києві повідомлено, що згідно з інформаційними ресурсами ДПС України в інтегрованій картці платника податку TOB "Магна Люкс" станом на 10.03.2020 обліковується переплата по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості в сумі 1402152,74 грн (КБК 18010400).
TOB "Магна Люкс" зверталось з заявами до Головного управління ДПС у м. Києві щодо перерахування помилково та/або надміру сплачених грошових коштів по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості.
За результатом розгляду заяв щодо перерахування помилково та/або надміру сплачених грошових коштів по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості TOB "Магна Люкс" грошові кошти не перераховано.
Документальна перевірка щодо повноти декларування та своєчасності сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості за період виникнення переплати відсутня.
TOB "Магна Люкс" до ДПІ у Дніпровському районі ГУ ДПС у м. Києві на 2019 рік подано уточнюючу податкову декларацію по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки від 08.04.2019 реєстраційний номер 9065556369 в якій задекларовано: нерухоме майно площею 23130,20 м.кв. за ставкою 0,42 грн.
Не погодившись з бездіяльністю відповідача щодо повернення надміру сплачених коштів, звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Згідно вимог частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до підпункту 17.1.10 пункту 17.1 статті 17 Податкового кодексу України платник податків має право на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому цим Кодексом.
Порядок та умови повернення помилково та/або надміру сплачених до бюджетів грошових зобов`язань та пені визначено статтею 43 Податкового кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Пунктом 43.1 цієї статті передбачено, що помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.
Обов`язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов`язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми (пункт 43.3 статті 43 Податкового кодексу України).
Пунктом 43.4 статті 43 Податкового кодексу України визначено, що платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов`язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.
За змістом пункту 102.5 статті 102 Податкового кодексу України заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов`язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених цим Кодексом, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем здійснення такої переплати або отримання права на таке відшкодування
Згідно з пунктом 43.5 статті 43 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган не пізніше ніж за п`ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п`яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику (абзац 2 пункту 43.5 статті 43 Податкового кодексу України).
Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.
З нормами статті 43 Податкового кодексу України узгоджуються положення Порядку взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1146 від 15.12.2015, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 грудня 2015 року за № 1679/28124 (далі - Порядок № 1146).
Порядок регламентує взаємовідносини територіальних органів Державної фіскальної служби України з місцевими фінансовими органами та територіальними органами Державної казначейської служби України в процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань за платежами, контроль за справлянням яких покладено на органи Державної фіскальної служби, з метою належного виконання положень статей 43, 102 Податкового кодексу України, частини другої статті 45 та частини другої статті 78 Бюджетного кодексу України.
Пунктом 10 вказаного Порядку також передбачено, що на підставі отриманих висновків відповідний орган Казначейства здійснює повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань у визначеному законодавством порядку.
Отже, повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань здійснюється органом державного казначейства з дотриманням процедури та на умовах, встановлених Податковим Кодексом України та Порядком, на підставі отриманого висновку від контролюючого органу.
Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, сплачені ТОВ "Магна Люкс" суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості у розмірі 1 404 581,41 грн станом на час звернення до відповідача із заявою про повернення помилково/надміру сплачених коштів і на час відмови відповідача у їх поверненні обліковувались в інтегрованій картці позивача як переплата, що свідчить про відсутність у позивача на час звернення із заявою податкового боргу.
Відтак, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що отримавши заяву про повернення надміру сплачених грошових зобов`язань з податку на додану вартість, контролюючий орган був зобов`язаний підготувати відповідний висновок та передати його до відповідного органу Державної казначейської служби України. Положеннями статті 43 Податкового кодексу додаткової перевірки контролюючим органом у разі виконання необхідних умов для повернення надмірно сплачених податків (подання заяви та відсутність податкового боргу) не передбачено.
При цьому безпідставними є доводи апелянта щодо можливого заниження позивачем суми зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2017-2019 роки, оскільки, як вірно зазначено судом першої інстанції, питання повноти нарахування та сплати суми узгодженого зобов`язання не є предметом розгляду даної справи, відтак відсутні підстави щодо надання оцінки обґрунтованості сплати позивачем даного податку.
З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо обґрунтованості позовних вимог.
Відтак, доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.
Згідно ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
У відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Підсумовуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.
У відповідності до ст. 139 КАС України підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності, крім випадків, якщо:
а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики;
б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;
в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;
г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.
Керуючись ст.ст. 229, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 328, 329 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у м. Києві на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 серпня 2020 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Магна Люкс" до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії залишити без задоволення.
Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 серпня 2020 року залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку і строки, визначені статтями 328, 329 КАС України.
Суддя-доповідач О. О. Беспалов Суддя В. Ю. Ключкович Суддя А.Б. Парінов
(Повний текст постанови складено 26.11.2020 р.)
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2020 |
Оприлюднено | 30.11.2020 |
Номер документу | 93147215 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні