ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 листопада 2020 рокуСправа № 160/8417/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіВерба І.О. при секретарі судового засідання Шурпіновій К.О. за участю представників: позивача позивача відповідача Готвянського І.В. Виноградова Ю.В. Пономаренка О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -
встановив:
І. ПРОЦЕДУРА
1. 22.07.2020 ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулись до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 28.04.2020 № 66101-5240-0464, № 66101-5240-0464/1, №66109-5240-0464, № 66109-5240-0464/1.
2. Ухвалою суду від 28.07.2020 позовну заяву залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.
3. 18.08.2020 на виконання вимог ухвали судом отримано: квитанцію про сплату судового збору ОСОБА_1 № 19895 від 18.08.2020 у розмірі 2 534,47 грн, платіжне доручення про сплату судового збору ОСОБА_2 №ІВ02816263 від 18.08.2020 у розмірі 2165,96 грн, належним чином оформлений адміністративний позов та його копію із зазначенням ціни позову, із визначенням відповідачем Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.
4. Ухвалою суду від 31.08.2020 прийнято позов до розгляду, відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні 29.09.2020, встановлено сторонам строки для подання заяв по суті спору, витребувано докази.
5. 25.09.2020 відповідач надав відзив на позовну заяву (а.с.67-92).
6. 29.09.2020 від представника відповідача та представника позивача адвоката В.О. Кондрашова надійшли клопотання про відкладення розгляду справи. Розгляд справи призначено на 15.10.2020.
7. 15.10.2020 у судове засідання прибули ОСОБА_2 та представник позивача Виноградов Ю.В., відповідач не прибув, судом оголошено перерву для надання позивачем доказів по справі.
8. 21.10.2020 Дніпровською міською радою подано заяву про її залучення до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
9. 23.10.2020 позивачем подані докази по справі, представниками позивачів подано уточнену позовну заяву в порядку статті 47 КАС України із додатковим обґрунтуванням позову.
10. 27.10.2020 представником позивача Готвянським І.В. подано клопотання про залучення до участі у справі третіх осіб: Товариство з обмеженою відповідальністю Авто Хаус Дніпро (код ЄДРПОУ 41170647) та Дніпровську міську раду.
11. 29.10.2020 у судове засіданні прибули представники позивача та відповідача, ухвалою суду повернуто уточнений позов позивачам, повернуто заяви про вступ та залучення до участі у справі третіх осіб, судом оголошено перерву у судовому засіданні до 12.11.2020.
12. 09.11.2020 представником позивача надані додаткові докази.
13. 12.11.2020 у судове засідання прибули учасники справи, з метою ознайомлення відповідачем із наданими позивачем доказами оголошено перерву до 24.11.2020.
14. 19.11.2020 представником позивача, 24.11.2020 представником відповідача надано засвідчені докази.
15. 24.11.2020 у судовому засіданні учасники справи підтримали обрані правові позиції.
ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧІВ
16. Отримавши право власності на нерухоме майно у 2016 та 2018 роках, позивачі звернулись до Дніпровської міської ради для отримання дозволу на розроблення проектної документації.
17. Позивачі вважають протиправним нарахування плати за землю, оскільки вони не є власниками або користувачами земельної ділянки згідно із пунктом 269.1 ПК України, у тому числі із врахуванням змін до статті 287.6 ПК України, внесених Законом № 71 від 28.12.2014.
18. Нарахування податку проводиться до 1 травня та податкове повідомлення-рішення надсилається до 1 липня, отже рішення прийняті із порушенням строків.
19. Частина нерухомого майна була у відчужена, у зв`язку із чим змінилась площа земельної ділянки, отже обрахування суми податку є невірним.
20. Із посиланням на наказ Міністерства фінансів України від 06.07.2018 № 602 Про затвердження узагальнюючих податкових консультацій з деяких питань оподаткування платою за землю , позивачі просили позов задовольнити.
ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА
21. Відповідач проти позову заперечив повністю, зазначив, що позивачам у рівних частках належать нежитлові будівлі та споруди виробничо-господарської бази на підставі договорів купівлі-продажу та дарування.
22. Згідно із статтею 377 ЦК України до особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, переходить право власності, право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього землевласника (землекористувача).
23. На відміну від рухомих речей, нерухомість має безпосередній та нерозривний правовий зв`язок із земельною ділянкою, на якій вона розташована. У силу особливого правового статусу нерухомого майна чинне земельне законодавство передбачає і особливий автоматичний порядок набуття законним власником нерухомості і права на земельну ділянку, на якій розташований такий об`єкт.
24. Таким чином, оскільки користування будівлею (спорудою) неможливо без користування земельною ділянкою, на якій вона розташована, а плата за землю справляється саме за користування земельною ділянкою, обов`язок щодо сплати сум податкових зобов`язань зі плати за землю у власника будівлі (споруди) виникає не з дати оформлення права землекористування, а з дати фактичного користування земельною ділянкою.
25. З наведеного слідує, шо з часу коли позивачі набули у власність об`єкт нерухомості в силу положень частини першої, другої статті 120 ЗК України, у поєднанні з положеннями статті 377 ЦК України, у них виникло право користування земельною ділянкою, на якій розташований цей об`єкт.
26. Таким чином, відповідно до вимог ПК України, земельна ділянка під об`єктом нерухомості, яка є у користуванні - є об`єктом оподаткування, а позивачі, як користувачі земельної ділянки, є платником земельного податку.
27. Разом з тим, приписи пункту 287.6 статті 287 ПКУ не суперечать іншим наведеним нормам права, які визначають, що не лише землевласник, а й землекористувач є платником земельного податку.
28. Із посиланням на правові висновки Верховного Суду у постановах від 29.08.2019 у справі № 824/866/17-а, від 14.02.2019 у справі № 820/855/17, відповідач просив у задоволенні позову відмовити.
ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
29. Згідно технічного паспорту на виробничий будинок виробнича база № 52А, вул. Березинська, м. Дніпропетровськ, виготовленого 01.07.2015 на замовлення Товариства з обмеженою відповідальністю Дніпровське виробничо-комерційне підприємство міського об`єднання ветеранів Афганістану , згідно примітки земельна ділянка нанесена кресленням згідно із фактичним користуванням:
- А-2 - адміністративно-побутовий корпус, Б-1 - бокси, Л-1 - адміністративно-побутовий корпус, В - трансформаторна підстанція, Г - туалет, Д - будівля техобслуговування, Є - будівля техобслуговування, Ж - будівля техобслуговування, К - будівля техобслуговування, № 1-6 споруди, І-ІІІ - замощення, розташовані на земельній ділянці загальною площею 13190.
30. 14.12.2016 між Товариством з обмеженою відповідальністю Дніпровське виробничо-комерційне підприємство міського об`єднання ветеранів Афганістану (продавець) та ОСОБА_1 і ОСОБА_5 (покупці) укладено договір купівлі-продажу нерухомого майна, відповідно до якого (а.с.9-10, 86-88):
- продавець передає у власність, а покупці приймаються у власність в рівних частках кожна, тобто по 1/2 частці, належній продавцю на праві приватної власності об`єкт нерухомого майна, який відповідно до правовстановлюючих документів значиться як: виробничо-господарська база, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 ;
- згідно правовстановлюючих документів нерухоме майно, яке відчужується за цим договором має наступний опис: адміністративно-побутовий корпус літ.А-2 загальною площею 760,5 кв.м, ремонтні бокси літ.Б-1 загальною площею 616,1 кв.м., адміністративно-побутовий корпус літ.Л-1 загальною площею 791 кв.м, туалет літ.Г;
- об`єкт нерухомого майна, що відчужується за цим договором, знаходиться на земельній ділянці площею 1,3190 га, кадастрові номери 1210100000:04:244:0033 та 1210100000:04:244:0062, яка станом на дату підписання цього договору у власність або користування подавцю не передавалась.
31. Згідно напису на договорі від 14.12.2006: 21.05.2017 за договором купівлі-продажу, посвідченим ПН ДМНО Несеном В.А. за реєстровим № 722 18/100, які належні ОСОБА_1 та 18/100, які належні ОСОБА_5 , передані у власність ТОВ Автохаус (а.с.89).
32. 21.05.2017 між ОСОБА_1 та ОСОБА_5 (продавці) та Товариством з обмеженою відповідальністю Авто Хаус Дніпро , ЄДРПОУ 41170647 (покупець) укладено договір купівлі-продажу нерухомого майна, відповідно до якого покупцю передано у власність 36/100 часток виробничо-господарської бази, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 :
- складається з: літ.Л-2 адміністративно-побутовий корпус загальною площею 791 кв.м та споруди № 1-7;
- зазначене майно розташовано на земельних ділянках площею 1,3190 га, кадастрові номери 1210100000:04:244:0033 та 1210100000:04:244:0062.
33. Розпорядженням міського голови від 27.11.2017 № 1570/р, відповідно до заяви ТОВ Авто Хаус Дніпро , присвоєно адміністративно-побутовому корпусу по АДРЕСА_1 (колишня адреса - АДРЕСА_1 ).
34. 20.09.2018 між ОСОБА_5 (дарувальник) та ОСОБА_2 (обдарована) укладено договір дарування нерухового майна, посвідчений приватним нотаріусом ДМНО за реєстровим № 3516, відповідно до якого (а.с.8, 90-91):
- дарувальник передала у власність обдаровуваної у власність 1/2 частку нежитлових будівель та споруд виробничо-господарської бази, що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 ;
- нежитлові будівлі та споруди виробничо-господарської бази, в цілому складаються з: літ.А-2 - адміністративно-побутовий корпус, загальною площею 760,5 кв.м; під. А-2 - погріб, сходи літ.а; літ.Б-1 - ремонтні бокси, загальною площею 616,1 кв.м., літ.В - трансформаторна підстанція (тимчасова); літ.Г - туалет; поз. №2-6, І-ІІІ - споруди, замощення.
35. Згідно технічного паспорту на виробничий будинок виробничо-господарча база АДРЕСА_1 , виготовленого 22.11.2018 на замовлення ОСОБА_2 , ОСОБА_1 :
- нежитлові будівлі та споруди: літ.А-2 - адміністративно-побутовий корпус, літ.Б-1 - ремонтні бокси, літ.В - трансформаторна підстанція (тимчасова), літ.Г - туалет, Д , Е, Ж - навіси, № 2-6 споруди, І-ІІІ - замощення,
- розташовані на земельній ділянці загальною площею 10342.
36. 11.12.2019 складено акт № 278 перевірки дотримання вимог земельного законодавства, проведеної робочою групою виконавчого комітету Індустріальної районної у місті ради (а.с.17).
37. Відділ у м. Дніпро ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області надав інформацію листом від 12.03.2020 року № 8-4-0.38-317/107-20 на запит контролюючого органу від 28.01.2020 № 9683/10/04-36-52-40, направлений в порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 № 1066, згідно із якою:
- згідно даних Державного земельного кадастру, наразі, цільове призначення земельної ділянки за кадастровим номером 1210100000:04:244:0062, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , встановлено, згідно Українського класифікатора цільового призначення землі (УКЦВЗ) 1.11.2 (оптової торгівлі та складського господарства);
- нормативна грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 1210100000:04:244:0062, згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів від 25.11.2016 № 489, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за № 1647/29777, становить (а.с.81):
- коефіцієнти: Км2 - 1,75; Км3 - 1,19;
- за 2018 рік, станом на 01.07.2018, Кф - 2: 2602290,93 грн;
- за 2018 рік, станом на 01.01.2019, КФ - 3: 3903436,40 грн;
- за 2019 рік, Кф - 3: 3903436,40 грн;
- за 2020 рік, Кф - 3: 3903436,40 грн.
38. 28.04.2020 ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийняті оскаржувані податкові-повідомлення-рішення, якими визначено суму податкового зобов`язання за платежем земельний податок з фізичних осіб (а.с.4-7, 77-80):
1) ОСОБА_1 :
- № 66101-5240-0464: за 2020 рік на суму 141499,57 грн;
- № 66101-5240-0464/1: за 2018 рік на суму 53418,26 грн; за 2019 рік на суму 58551,55 грн;
-- рішення направлені поштовим зв`язком, одержані 21.05.2020;
1) ОСОБА_2 ;
- № НОМЕР_1 : за 2020 рік на суму 141499,57 грн;
- № 66109-5240-0464/1; за 2018 рік на суму 16522,77 грн; за 2019 рік на суму 58551,55 грн;
-- рішення направлені поштовим зв`язком, одержані 25.05.2020.
39. 13.05.2020 Дніпровська міська рада надала відповідь на звернення позивачів щодо розгляду клопотань про відведення земельних ділянок, зазначивши, що проект рішення перебуває на розгляді (а.с.18-19).
40. 20.05.2020 рішенням Дніпровської міської ради № 83/57 ОСОБА_2 та ОСОБА_1 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по фактичному розміщенню нежитлових будівель та споруд виробничо-господарської бази по АДРЕСА_1 (а.с.20).
41. На запит ОСОБА_2 від 01.06.2020 відповідач листом від 24.06.2020 № 62079/04-36-52-40 надав інформацію щодо нарахування податку в межах строків, визначених пунктом 102.1 статті 102 відповідно до пункту 287.10 статті 287 ПК України, та на підставі листа ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 12.02.2020 № 8-4-0.38-317/107-20 щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:04:244:0062 (а.с.11-13).
42. На запит ОСОБА_1 від 01.06.2020 відповідач листом від 24.06.2020 № 62074/04-36-52-40 надав аналогічну відповідь (а.с.14-16).
43. Ставки податку визначені відповідачем відповідно до рішення Дніпровської міської ради від 27.11.2019 № 6/50 Про внесення змін до рішення міської ради від 06.12.2017 № 13/27, яким пункт 2.2. викладено в наступній редакції: 2.2. За земельні ділянки, що використовуються юридичними і фізичними особами, в тому числі у разі набуття у власність будівель, споруд (їх частини), але право власності, право постійного користування або право оренди на які в установленому законодавством порядку не оформлено, а також у разі невнесення інформації про земельні ділянки до відомостей Державного земельного кадастру та якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель , зокрема пункту 2.2.4 Додатку 1 до рішення Дніпровської міської ради від 21.02.2018 № 8/30 Про внесення змін до рішення міської ради від 06.12.2017 № 13/27 Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста у розмірі 3 відсотків від нормативної грошової оцінки земельних ділянок та пункту 2.2.5 рішення Дніпровської міської ради № 9/52 від 18.12.2019 (діє з 01.07.2020) у розмірі 12 відсотків від нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
44. Ставки податку становлять:
- рішення ДМР від 06.12.2017 № 13/27 (діє з 01.01.2018), пункт 20 таблиці Додатку 1 - ставка 3 %;
- рішення ДМР від 21.02.2018 № 8/30 (діє з 01.03.2018), пункт 2.2.4 Додатку 1 - ставка 3%;
- рішення ДМР від 18.12.2019 № 9/52 (діє з 01.07.2020), пункт 2.2.5 Додатку 1 - ставка 12%.
обчислення суми податку ОСОБА_1
45. Розрахунок за 2018 рік: договір купівлі-продажу від 02.02.2018, 333 дні, за формулою:
- НГО х 3% / 365 днів х 333 х 0,5: де НГО - нормативна грошова оцінка земельних ділянок; 3% - ставка податку; 333 дні - фактичний період оподаткування плати за землю; 365 днів базовий період оподаткування плати за землю; 0,5 - частка володіння нерухомим майном;
- 3903436,40 грн х 3% / 365 днів х 333 дні х 0,5 = 53418,26 грн.
46. Розрахунок за 2019 рік: НГО х 3% х 0,5 де: НГО - нормативна грошова оцінка земельних ділянок; 3% - ставка податку; 0,5 - частка володіння нерухомим майном;
- 3903436,40 грн х 3 % х 0,5 = 58551,55 грн.
47. Розрахунок за 2020 рік: керуючись Законом України № 540 від 02.04.2020 контролюючим органом 28.04.2020 здійснено нарахування ОСОБА_1 по земельному податку з фізичних осіб за 11 місяців 2020 року за наступною формулою:
- НГО х 3% / 12 місяців х 5 місяців х 0,5 та НГО х 12% / 12 місяців х 6 місяців х 0,5, де: НГО - нормативна грошова оцінка земельних ділянок; 3% та 12% - ставка податку; 5 місяців - період з січня по червень (за винятком березня - пільга відповідно до Закону України № 540 від 02.04.2020), в якому застосована ставка 3%; 6 місяців - період з липня по грудень, в якому застосована ставка 12%; 12 місяців - базовий період оподаткування плати за землю; 0,5 - частка володіння нерухомим майном;
- 3903436,40 грн х 3 % / 12 місяців х 5 місяців х 0,5 = 24396,48 грн;
- 3903436,40 грн х 12 % / 12 місяців х 6 місяців х 0,5 = 117103,09 грн;
- річна сума за 2020 рік складає 141499,57 грн.
обчислення суми податку ОСОБА_2
48. Розрахунок за 2018 рік: договір дарування від 20.09.2018 - 103 дні, за формулою:
- НГО х 3% / 365 днів х 103 дні х 0,5, де: НГО - нормативна грошова оцінка земельних ділянок; 3% - ставка податку; 103 дні - фактичний період оподаткування плати за землю; 365 днів - базовий період оподаткування плати за землю; 0,5 - частка володіння нерухомим майном;
- 3903436,40 грн х 3 % / 365 днів х 103 дні х 0,5 = 16522,77 грн.
49. Розрахунок за 2019 рік: за формулою: НГО х 3% х 0,5, де: НГО - нормативна грошова оцінка земельних ділянок; 3% - ставка податку; 0,5 - частка володіння нерухомим майном:
- 3903436,40 грн х 3 % х 0,5 = 58551,55 грн.
50. Розрахунок за 2020 рік: керуючись Законом України № 540 від 02.04.2020 контролюючим органом 28.04.2020 здійснено нарахування ОСОБА_1 по земельному податку з фізичних осіб за 11 місяців 2020 року за наступною формулою:
- НГО х 3% / 12 місяців х 5 місяців х 0,5 та
- НГО х 12% / 12 місяців х 6 місяців х 0,5, де:
-- НГО - нормативна грошова оцінка земельних ділянок; 3% та 12% - ставка податку; 5 місяців - період з січня по червень (за винятком березня - пільга відповідно до Закону України № 540 від 02.04.2020), в якому застосована ставка 3%; 6 місяців - період з липня по грудень, в якому застосована ставка 12%; 12 місяців - базовий період оподаткування плати за землю; 0,5 - частка володіння нерухомим майном:
- 3903436,40 грн х 3% / 12 місяців х 5 місяців х 0,5 = 24396,48 грн та
- 3903436,40 грн х 12% / 12 місяців х 6 місяців х 0,5 = 117103,09 грн,
-- річна сума за 2020 рік складає 141499,57 грн.
інформація Державного реєстру речових прав, а.с.82-85
51. Згідно відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, довідка № 196545895 від 16.01.2020 сформована на запит контролюючого органу:
1) актуальна інформація про об`єкт нерухомого майна:
- реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1479573012101;
- об`єкт нерухомого майна: нежитлові будівлі та споруди виробничо-господарської бази;
- опис об`єкта: опис виробничо-господарської бази, які складаються з: літ.А-2 - адміністративно-побутовий корпус загальною площею 760,5 кв.м, під А-2 - погріб, сходи літ.а; літ.Б-1 - ремонтні бокси загальною площею 616,1 кв.м; літ.В - трансформаторна підстанція (тимчасова); літ. Г - туалет; літ.Д - навіс, літ.Е - навіс, літ.Ж - навіс; поз. № 2-6, І-ІІІ - споруди, замощення;
- адреса: АДРЕСА_1 ;
- номер об`єкта в РПВН: 17033839;
2) актуальна інформація про прано власності:
2.1) номер запису про право власності: 28012838;
- дата, час державної реєстрації: 20.09.2018 14:35:35;
- державний реєстратор: приватний нотаріус Кучмій Наталія Валентинівна Дніпровський міський нотаріальний округ, Дніпропетровська обл.;
- підстава виникнення права власності: договір дарування, серія та номер: р.№3516, виданий 20.09.2018, видавник; приватний нотаріус Дніпровського МНО Кучмій Н.В.;
- підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 43108308 від 20.09.2018 14:39:32, приватний нотаріус Кучмій Наталія Валентинівна, Дніпровський міський нотаріальний округ, Дніпропетровська обл.;
- форма власності: приватна;
- частка власності: 1/2;
- власники: ОСОБА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_2 ;
2.2) номер запису про право власності: 24720322;
- дата, час державної реєстрації: 02.02.2018 15:31:32;
- державний реєстратор: Колесник Інга Миколаївна, Дніпропетровська обласна філія комунального підприємства "Центр державної реєстрації", Дніпропетровська обл.;
- підстава виникнення права власності: Договір купівлі-продажу нерухомого майна, серія та номер: НВІ 485656, реєстр. № 2357, виданий 14.12.2016, видавник: Приватний нотаріус Дніпровського міського нотаріального округу Панченко О.В.; технічний паспорт, серія та номер: б/н, виданий 14.02.2017, видавник: ФОП ОСОБА_6 ;
- підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 39557104 від 07.02.2018 13:04:22, Колесник Інга Миколаївна, Дніпропетровська обласна філія комунального підприємства "Центр державної реєстрації", Дніпропетровська обл.;
- форма власності: приватна;
- частка власності: 1/2;
- власники: ОСОБА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_3 ;
- відомості про реєстрацію до 01.01.2013: Реєстр прав власності на нерухоме майно, реєстраційний номер до об`єкта нерухомого майна: 17033839, 08.12.2006 00:00:00, реєстратор: Комунальне підприємство Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації Дніпропетровської обласної ради;
3) актуальна інформація про об`єкт нерухомого майна:
- реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 307676612101;
- об`єкт нерухомого майна: земельна ділянка;
- кадастровий номер: 1210100000:04:244:0062;
- опис об`єкта: площа (га): 0,1075, дата державної реєстрації земельної ділянки: 06.09.2010;
- цільове призначення: 1.11.2 (землі житлової та громадської забудови, будівництво виробничо-господарської бази (II черга));
- адреса: АДРЕСА_1 ;
3.1) актуальна інформація про право власності:
- номер запису про право власності: 4892078;
- дата, час державної реєстрації: 06.03.2014 09:12:26;
- державний реєстратор: приватний нотаріус Літаш Ірина Петрівна, Дніпровський міський нотаріальний округ, Дніпропетровська обл.;
- підстава виникнення права власності: Закон України Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення порядку державної реєстрації речових прав на земельні ділянки державної та комунальної власності у зв`язку з їх розмежуванням , серія та номер: 233-VІІ, виданий 14.05.2013, видавник: Верховна Рада України;
- підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 11432153 від 06.03.2014 09:16:22, приватний нотаріус Літаш Ірина Петрівна, Дніпровський міський нотаріальний округ, Дніпропетровська обл.
- форма власності: комунальна;
- власники: територіальна громада міста Дніпропетровська в особі Дніпропетровської міської ради, код ЄДРПОУ: 26510514;
3.2) актуальна інформація про державну реєстрацію іншого речового права;
- номер запису про інше речове право: 4893093;
- дата, час державної реєстрації: 06.03.2014;
- державний реєстратор: приватний нотаріус Літаш Ірина Петрівна, Дніпровський міський нотаріальний округ, Дніпропетровська обл.;
- підстава виникнення іншого речового права: договір оренди землі, серія та номер: 3258, виданий 22.07.2010, видавник: приватний нотаріус Дніпропетровського міського нотаріального округу Літаш І.П.; додаткова угода до договору оренди землі, серія та номер: 168, виданий 06.03.2014, видавник: приватний нотаріус Дніпропетровського міського нотаріального округу Літаш І.П.;
- підстава внесення запису: Рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 11436222 від 06.03.2014 10:25:18, приватний нотаріус Літаш Ірина Петрівна, Дніпровський міський нотаріальний округ, Дніпропетровська обл.;
- вид іншого речового права: право оренди земельної ділянки;
- зміст, характеристика іншого речового права: строк дії: на два роки, починаючи з 07.09.2012, з правом пролонгації;
- відомості про суб`єкта іншого речового права:
-- орендодавець: Дніпропетровська міська рада;
-- орендар: Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпропетровське виробничо-комерційне підприємство міського об`єднання ветеранів Афганістану , код ЄДРПОУ: 19438779;
- опис об`єкта іншого речового права: виробничо-господарської бази (II черга).
проект землеустрою
52. На замовлення ОСОБА_2 та ОСОБА_1 розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки по фактичному розміщенню нежитлових будівель та споруд виробничо-господарської бази, адреса земельної ділянки, АДРЕСА_1 .
53. Згідно пояснювальної записки, земельна ділянка по фактичному розміщенню нежитлових будівель та споруд виробничо-господарської бази по АДРЕСА_1 , проектується до відведення земельної ділянки площею 0,9450 га.
54. У складі проектної документація наявний розрахунок частки спільного користування земельною ділянкою за адресою: АДРЕСА_1 :
- загальна площа ділянки спільного користування 9450 кв.м;
- частка у спільному користуванні:
-- ОСОБА_1 : 1/2 (або 50%) відповідно до договору купівлі-продажу нерухомого майна від 14.12.2006 № 2357, що підтверджено витягом з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 14.12.2016 № 75789289,
--- 50% від 9450 кв.м = 4725 кв.м або 0,4725 га;
-- ОСОБА_2 : 1/2 (або 50%) відповідно до договору дарування нерухомого майна від 20.09.2018 № 3516, що підтверджено витягом з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 20.09.2018 № 138503133,
--- 50% від 9450 кв.м = 4725 кв.м або 0,4725 га.
55. Згідно із Узагальнюючою податковою консультацією щодо сплати земельного податку власником нерухомого майна, що розташоване на земельній ділянці права на яку у такої особи не оформлені , затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 06.07.2018 № 602 Про затвердження узагальнюючих податкових консультацій з деяких питань оподаткування платою за землю :
- на питання: чи повинна особа сплачувати земельний податок у випадку, якщо вона є власником нерухомого майна (в тому числі у багатоквартирному будинку), що розташоване на земельній ділянці права на яку у такої особи не оформлені?
- надана відповідь: особу, яка володіє нерухомим майном, що розташоване на земельній ділянці, права на яку для такої особи не оформлені, не можна вважати платником земельного податку в розумінні статті 269 ПК України до моменту виникнення відповідних прав такої особи на цю земельну ділянку відповідно до запису, сформованого у Державному земельному кадастрі у порядку визначеному законом. До такого моменту зазначена особа відповідно до вимог ПК України не повинна сплачувати земельний податок.
V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН
56. Відповідно до пункту 53.1 статті 53 ПК України не може бути притягнуто до відповідальності, включаючи фінансової (штрафні санкції та/або пеня), платника податків (податкового агента та/або його посадову особу), який діяв відповідно до індивідуальної податкової консультації, наданої йому у письмовій формі, а також узагальнюючої податкової консультації, за діяння, що містить ознаки податкового правопорушення, зокрема на підставі того, що у подальшому така податкова консультація була змінена або скасована.
57. Положення абзацу першого цього пункту застосовуються до індивідуальної податкової консультації, за умови що вона зареєстрована в єдиній базі індивідуальних податкових консультацій.
58. У разі коли положення індивідуальної податкової консультації суперечать положенням узагальнюючої податкової консультації, застосовуються положення узагальнюючої податкової консультації.
59. Платник податків та/або податковий агент, які діяли відповідно до податкової консультації, не звільняються від обов`язку сплати податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом.
60. Згідно із підпунктом 265.1.3 пункту 265.1 статті 265 ПК України податок на майно складається з плати за землю.
61. Об`єктами оподаткування земельним податком є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності (стаття 270 ПК України).
62. Відповідно до пункту 271.1 статті 271 ПК України базою оподаткування є:
- нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом;
- площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.
63. Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік (пункт 285.1 статті 285 ПК України).
64. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (пункт 286.1 статті 286 ПК України).
65. Нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу. У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося його право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому він набув право власності (пункт 286.5 статті 286 ПК України).
66. У разі переходу права власності на земельну ділянку від одного власника - фізичної особи до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
67. Якщо такий перехід відбувається після 1 липня поточного року, контролюючий орган надсилає (вручає) попередньому власнику нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
68. У разі якщо платник податків має у власності декілька земельних ділянок, щодо яких необхідно провести звірку даних, для її проведення такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої з таких земельних ділянок.
69. Платники плати за землю мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельних ділянок для проведення звірки даних щодо: розміру площ та кількості земельних ділянок, що перебувають у власності та/або користуванні платника податку; права на користування пільгою зі сплати податку з урахуванням положень пунктів 281.4 та 281.5 цієї статті; розміру ставки земельного податку; нарахованої суми плати за землю.
70. У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником плати за землю на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, а також у разі зміни розміру ставки плати за землю контролюючий орган (контролюючі органи) за місцем знаходження кожної із земельних ділянок проводить (проводять) протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає)/надсилають (вручають) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
71. Згідно із пунктом 286.6 статті 286 ПК України за земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у спільній власності кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується з урахуванням прибудинкової території кожному з таких осіб:
1) у рівних частинах - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділена в натурі, або одній з таких осіб-власників, визначеній за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;
2) пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній частковій власності.
72. За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території.
73. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році (пункт 287.1 статті 287 ПК України).
74. Облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 1 травня (пункт 287.21 статті 287 ПК України).
75. Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (пункт 287.5 статті 287 ПК України).
76. При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку (пункт 287.6 статті 287 ПК України).
77. Податкове зобов`язання з цього податку може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених пунктом 102.1 статті 102 цього Кодексу (пункт 287.10 статті 287 ПК України).
78. Відповідно до статті 377 ЦК України до особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, переходить право власності, право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього землевласника (землекористувача).
79. Відповідно до частини першої, дев`ятої статті 93 ЗК України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються законом.
80. У разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти (частина перша статті 120 ЗК України).
81. Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача (частина друга статті 120 ЗК України).
82. Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів затверджено наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 25.11.2016 № 489, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за № 1647/29777 (далі - Порядок № 489).
83. Додаток 1 до Порядку № 489 (пункт 5 розділу ІІ) визначає показники коефіцієнтів, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф).
84. В первісній редакції примітками до Додатку 1 Порядку № 489 визначено:
1) для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0;
2) у разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0.
85. Додаток 1 до Порядку № 489 із змінами, внесеними наказом Міністерства аграрної політики та продовольства № 261 від 23.05.2017, містить примітки:
1) для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0;
2) у разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0.
86. Додаток 1 до Порядку № 489 із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства аграрної політики та продовольства № 261 від 23.05.2017, № 162 від 27.03.2018, має наступну редакцію приміток:
1) для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 3,0;
2) у разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 3,0.
87. Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України Про внесення змін до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів від 27.03.2018 № 162 зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10.04.2018 за № 432/31884, набрав чинності 17.07.2018.
88. Пунктами 3, 4 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21.12.2016 № 1797-VIII визначено:
- пункт 3: установити, що у 2017 році в частині плати за землю вимоги підпункту 4.1.9 пункту 4.1 та пункту 4.5 статті 4, підпункту 12.3.4 пункту 12.3, підпункту 12.4.3 пункту 12.4 та пункту 12.5 статті 12 Податкового кодексу України та Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності не поширюються на рішення органів місцевого самоврядування, які прийняті на виконання цього Закону;
- пункт 4: установити, що не може бути притягнуто до відповідальності, включаючи фінансову (штрафні санкції та/або пеню), платника податків (податкового агента та/або його посадову особу), який діяв відповідно до індивідуальної податкової консультації, наданої йому у письмовій формі до 1 квітня 2017 року, а також узагальнюючої податкової консультації, за діяння, що містять ознаки податкового правопорушення, зокрема, на підставі того, що у майбутньому така податкова консультація була змінена або скасована.
89. Пунктом 3 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році від 07.12.2017 № 2245-VIII визначено:
- пункт 3: установити, що у 2018 році до рішень про встановлення місцевих податків і зборів, прийнятих органами місцевого самоврядування, у тому числі радами об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, після 15 липня 2017 року та у 2018 році, не застосовуються вимоги підпункту 4.1.9 пункту 4.1 та пункту 4.5 статті 4, підпункту 12.3.4 пункту 12.3, підпункту 12.4.3 пункту 12.4 та пункту 12.5 статті 12 Податкового кодексу України та Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності .
90. Пунктом 3 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів від 23.11.2018 № 2628-VIII визначено:
- пункт 3: установити, що у 2019 році до прийнятих рішень органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів, які прийняті на виконання цього Закону, не застосовуються вимоги підпункту 4.1.9 пункту 4.1 та пункту 4.5 статті 4, підпункту 12.3.4 пункту 12.3, підпункту 12.4.3 пункту 12.4 та 12.5 статті 12 Податкового кодексу України та Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
VІ. ОЦІНКА СУДУ
щодо податкової консультації
91. Надаючи оцінку доводам позивачів щодо відсутності підстав для сплати податку за землю з огляду на наявність податкової консультації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 06.07.2018 № 602, суд виходить із того, що законом, зокрема пунктом 53.1 статті 53 ПК України, встановлено, що платника податків, який діяв відповідно до податкової консультації, не може бути притягнуто до відповідальності, включаючи фінансової (штрафні санкції та/або пеня).
92. Відповідно до статті 111 ПК України за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності: фінансова, адміністративна, кримінальна.
93. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.
94. При цьому, абзацом четвертим пункту 53.1 статті 53 ПК України встановлено, що платник податків та/або податковий агент, які діяли відповідно до податкової консультації, не звільняються від обов`язку сплати податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом.
95. Таким чином, доводи позивачів із посиланням на вказану узагальнюючу податкову консультацію, як підставу задоволення позову, суд вважає необґрунтованими, оскільки позивачі, як платники податку у розглянутому випадку згідно із законом не звільняються від сплати суми податкового зобов`язання.
щодо статусу платника податку
96. Відповідно до підпункту 269.1.1 пункту 269.1 статті 269 ПК України платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), а об`єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні згідно із підпунктом 270.1.1 пункту 270.1 статті 270 ПК України
97. Таким чином, обов`язок платника податку сплачувати плату за землю виникає у власників та землекористувачів з дня виникнення права власності або користування земельною ділянкою.
98. Згідно із статтею 125 ЗК України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
99. Питання переходу права власності на земельну ділянку у разі набуття права на житловий будинок, будівлю, споруду, що розміщені на ній, врегульовано статтею 120 ЗК України та статтею 377 ЦК України, встановлено, що до особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, переходить право власності або право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені.
100. За правилами пункту 286.1 статі 286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. При цьому власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році (пункт 287.1 статті 287 ПК України).
101. Власники будівель та споруд є платниками земельного податку з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно, оскільки фактично користуються земельною ділянкою на якій знаходиться таке нерухоме майно.
102. У заявленому спорі позивачі є власниками нерухомого майна, розташованого на земельній ділянці, яка фактично використовується, отже, незважаючи на те, що позивачі не зареєстрували право власності чи користування земельною ділянкою під належними їм на праві власності будівлями та спорудами, обов`язок зі сплати земельного податку виник у позивачів з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.
103. Таким чином, у разі отримання у власність нерухомості особа одночасно набуває права користувача земельної ділянки, на якій розміщені об`єкти нерухомості, отже позивачі є платниками земельного податку.
щодо правильності обрахунку суми податку
104. Вирішуючи питання правильності обрахунку, суд зазначає, що контролюючий орган не володів всіма документами для вірного обчислення суми податку.
105. Зокрема, матеріалами справи підтверджено, що 21.05.2017 ОСОБА_1 та ОСОБА_5 (продавці) передано у власність ТОВ Авто Хаус Дніпро (ЄДРПОУ 41170647) 36/100 часток виробничо-господарської бази, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , які складаються з літ.Л-2 адміністративно-побутовий корпус загальною площею 791 кв.м та споруди № 1-7, та розташовані як на земельній ділянці кадастровий номер 1210100000:04:244:0033, так і на земельній ділянці кадастровий номер 1210100000:04:244:0062.
106. Таким чином, частина земельної ділянки належить до нерухомого майна, яке відсутнє у власності позивачів, отже, обрахування суми податку щодо всієї площі земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:04:244:0062 - не відповідає приписам ПК України.
107. При розробці проекту землеустрою по фактичному користуванню земельною ділянкою кадастровий номер 1210100000:04:244:0062 встановлено, що у спільному користуванні позивачів під належним їх нерухомим майном знаходиться ділянка площею 9450 кв.м.
108. Отже, саме земельна ділянка, яка є у фактичному спільному користування є об`єктом оподаткування земельним податком, а базою оподаткування є її нормативна грошова оцінка.
109. Надаючи оцінку розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:04:244:0062, суд зазначає, що в інформації відділу у м. Дніпро ГУ Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 12.03.2020 року № 8-4-0.38-317/107-20 зазначено, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 1210100000:04:244:0062, згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України Про затвердження Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів від 25.11.2016 № 489, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за № 1647/29777, становить (а.с.81):
- за 2018 рік, станом на 01.07.2018, Кф - 2: 2602290,93 грн;
- за 2018 рік, станом на 01.01.2019, КФ - 3: 3903436,40 грн.
110. Також у вказаній інформації зазначено, що згідно даних Державного земельного кадастру цільове призначення вказаної земельної ділянки визначено згідно Українського класифікатора цільового призначення землі (УКЦВЗ).
111. Суд зазначає, що з 01.01.2018 приміткою до Додатку 1 до Порядку № 489 визначено, що у разі, якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 2,0.
112. Зміни, внесені до Порядку № 489, щодо значення такого коефіцієнту із значенням 3,0 набрали чинності з 17.07.2018, та відповідно до норм ПК України, можуть застосовуватись не раніше наступного бюджетного року, тобто не раніше 01.01.2019.
113. Однак, контролюючим органом використана нормативна грошова оцінка земельної ділянки у розмірі 3903436,40 грн із застосуванням коефіцієнту (Кф) із значенням 3,0 як за періоди до 17.07.2018, такі і після вказаної дати, що є помилковим.
114. Застосовним у 2018 році є коефіцієнт (Кф) із значенням 2,0, та нормативна грошова оцінка всієї земельної ділянки складає 2602290,93 грн.
115. При цьому, з 01.01.2019 є правильним застосуванням Кф із значенням 3,0, оскільки щодо земельної ділянки кадастровий номер 1210100000:04:244:0062 в даних Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки (КВЦПЗ), та наявний код, визначений згідно Українського класифікатора цільового призначення землі (УКЦВЗ).
обрахунок земельного податку
116. Здійснюючи перевірку обрахунку суми земельного податку за користування земельною ділянкою кадастровий номер 1210100000:04:244:0062, суд виходить із того, при загальній площі 0,1075 га (10750 кв.м) та визначеній в інформації Держгеокадастру нормативній оцінки, нормативно грошова оцінка 1 кв.м дорівнює:
1) при застосуванні Кф - 2,0: 2602290,93 грн / 10750 кв.м = 242,07 грн/кв.м;
2) при застосуванні Кф - 3,0: 3903436,40 грн / 10750 кв.м = 363,11 грн/кв.м.
117. Враховуючи, що фактично у спільному користуванні позивачів знаходиться земельна ділянка площею 9450 кв.м, нормативна грошова оцінка такої ділянки дорівнює:
1) у 2018 році із застосуванням Кф - 2,0: 242,07 грн/кв.м х 9450 кв.м = 2287561,50 грн;
2) у 2019-2020 роках із застосуванням Кф - 3,0: 363,11 грн/кв.м х 9450 кв.м = 3431389,50 грн.
обчислення суми земельного податку ОСОБА_1
118. Розрахунок за 2018 рік: 2287561,50 грн. х 3% / 365 днів х 333 дні х 0,5 = 31305,12 грн.
119. Розрахунок за 2019 рік: 3431389,50 грн х 3 % х 0,5 = 51470,84 грн.
120. Розрахунок за 2020 рік:
- 3431389,50 грн х 3% / 12 місяців х 5 місяців х 0,5 = 21446,18 грн,
- 3431389,50 грн х 12% / 12 місяців х 6 місяців х 0,5 = 102941,69 грн,
-- річна сума за 2020 рік складає 124387,87 грн.
121. Таким чином, є неправомірним нарахування суми податку ОСОБА_1 за 2018 рік у розмірі 22113,14 грн (53418,26 грн - 31305,12 грн), за 2019 рік у розмірі 7080,71 грн (58551,55 грн - 51470,84 грн) та за 2020 рік у розмірі 17111,70 грн (141499,57 грн - 124387,87 грн).
122. Разом сума податку, яка обчислена протиправно складає 46305,55 грн (17111,70 грн + 22113,14 грн + 7080,71 грн).
обчислення суми земельного податку ОСОБА_2
123. Розрахунок за 2018 рік: 2 287 561,50 грн х 3 % / 365 днів х 103 дні х 0,5 = 9682,97 грн.
124. Розрахунок за 2019 рік: 3 431 389,50 грн х 3 % х 0,5 = 51470,84 грн.
125. Розрахунок за 2020 рік:
- 3431389,50 грн х 3% / 12 місяців х 5 місяців х 0,5 = 21446,18 грн,
- 3431389,50 грн х 12% / 12 місяців х 6 місяців х 0,5 = 102941,69 грн,
-- річна сума за 2020 рік складає 124387,87 грн.
126. Таким чином, є неправомірним нарахування суми податку ОСОБА_2 за 2018 рік у розмірі 6839,80 грн (16522,77 грн - 9682,97 грн), за 2019 рік у розмірі 7080,71 грн (58551,55 грн - 51470,84 грн) та за 2020 рік в розмірі 17111,70 грн (141499,57 грн - 124387,87 грн).
127. Разом сума податку, яка обчислена протиправно складає 31032,21 грн (17111,70 грн + 6839,80 грн + 7080,71 грн).
VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ
128. З системного аналізу матеріалів справи на наведених норм законодавства, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог, із присудженням на користь позивачів судового збору відповідно до частини задоволених позовних вимог, на користь ОСОБА_1 463,01 грн (18,268%), на користь ОСОБА_2 309,35 грн (14,328%).
129. Керуючись статтями 241-246 КАС України, суд, -
вирішив:
1. Адміністративний позов ОСОБА_1 (код НОМЕР_3 ; АДРЕСА_3 ), ОСОБА_2 (код НОМЕР_4 ; АДРЕСА_4 ) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015; вул. Сімферопольська, буд. 17-А, м. Дніпро, 49005) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити частково.
2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 28.04.2020 № 66101-5240-0464, яким ОСОБА_1 визначено суму податкового зобов`язання за платежем земельний податок за 2020 рік, в частині нарахування податкового зобов`язання у розмірі 17111,70 грн.
3. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 28.04.2020 № 66101-5240-0464/1, яким ОСОБА_1 визначено суму податкового зобов`язання за платежем земельний податок: за 2018 рік в частині нарахування податкового зобов`язання у розмірі 22113,14 грн та за 2019 рік в частині нарахування податкового зобов`язання у розмірі 7080,71 грн.
4. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 28.04.2020 № 66109-5240-0464, яким ОСОБА_2 визначено суму податкового зобов`язання за платежем земельний податок за 2020 рік в частині нарахування податкового зобов`язання у розмірі 17111,70 грн.
5. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 28.04.2020 № 66109-5240-0464/1, яким ОСОБА_2 визначено суму податкового зобов`язання за платежем земельний податок: за 2018 рік в частині нарахування податкового зобов`язання у розмірі 6839,80 грн та за 2019 рік в частині нарахування податкового зобов`язання у розмірі 7080,71 грн.
6. В іншій частині позовних вимог відмовити.
7. Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області судовий збір у розмірі 463,01 грн.
8. Стягнути на користь ОСОБА_2 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області судовий збір у розмірі 310,35 грн.
9. Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 КАС України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 КАС України.
10. Повне рішення складено 27.11.2020.
Суддя І.О. Верба
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2020 |
Оприлюднено | 30.11.2020 |
Номер документу | 93150101 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні