Справа № 680/430/20
№ 1-кп/680/65/20
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30.11.2020 смт. Нова Ушиця
Новоушицький районний суд Хмельницької області в складі:
головуючого судді ОСОБА_1 ,
з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
обвинуваченої ОСОБА_4 ,
захисника ОСОБА_5 ,
представника потерпілого ОСОБА_6 ,
представника колективу ОСОБА_7 ,
розглянувши у підготовчому судовому засіданні в залі судових засідань Новоушицького районного суду Хмельницької області кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12020240190000080 від 07 травня 2020 рокупо обвинуваченню,
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки с.Міцівці, Дунаєвецького району, Хмельницької області, жительки АДРЕСА_1 , українки, громадянки України, працюючої кухарем Антонівського ДНЗ «Дзвіночок», перебуває в цивільному шлюбі, на утриманні двоє неповнолітніх дітей, раніше не судимої,
у вчиненні кримінального проступку, передбаченого ч.1 ст.190 КК України,
установив:
16 жовтня 2020 року до Новоушицького районного суду Хмельницької області надійшов обвинувальний акт по обвинуваченню ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.190 КК України.
ОСОБА_4 обвинувачуєтьсяв тому,що перебуваючи на обліку в Управлінні соціального захисту населення Новоушицької районної державної адміністрації як одержувач допомоги малозабезпеченим сім`ям, 29 січня 2016 року, в дообідній час, перебуваючи в приміщенні вказаного Управління, що по вул. Подільська, 32 смт. Нова Ушиця, Хмельницької області, будучи під підпис попередженою про надання повних і достовірних відомостей про доходи, при заповненні Декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, з метою незаконного отримання бюджетних коштів, шляхом обману, в порушення вимог статті 5 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям», відповідно до якого розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім`ї та її середньомісячним сукупним доходом, який обчислюється за методикою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту; п. 3, 5.16 «Методики обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги», затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України, Державного комітету статистики України, Державного комітету молодіжної політики, спорту і туризму України 15.11.2012, відповідно до яких для обчислення суми доходів ураховуються доходи в грошовій та натуральній формі, а також в іноземній валюті за кордоном з будь-яких джерел як на території України, так і за її межами; до сукупного доходу сімей (одержувачів) входять в тому числі доходи від особистого селянського господарства, земельних ділянок, наданих для ведення городництва (садівництва), сінокосіння, випасання худоби, та земельної частки (паю), виділеної внаслідок розпаювання землі, подала до вказаного Управління власноручно заповнену заяву про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій субсидій та пільг і власноручно заповнену декларацію від 29 січня 2016 року про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги в якій умисно зазначила завідомо неправдиві відомості, а саме: в розділі V «Відомості про земельні ділянки, що перебувають у власності або володінні (користуванні) членів сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)», умисно вказала, що не має у власності земельних ділянок, хоча насправді має земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 1,6356 га, яку з 31 грудня 2014 року передала в оренду ФГ «Євроінвест» та отримала в 2015 році орендну плату в розмірі 3293 грн., яку умисно не зазначила в розділі II «Доходи членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)».
В період часу з січня 2016 року по червень 2016 року Управлінням соціального захисту населення Новоушицької районної державної адміністрації на підставі поданих ОСОБА_4 документів та декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги, їй було призначено державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям в розмірі 17457,14 грн., із безпідставно нарахованими грошовими коштами в розмірі 1317, 24 грн., які перераховано на її картковий рахунок, якими вона заволоділа шляхом обману, чим завдала шкоди державі в особі Управління соціального захисту населення Новоушицької РДА на вказану суму.
Продовжуючи свій злочинний умисел, направлений на незаконне отримання бюджетних коштів, ОСОБА_4 05 липня 2016 року, в дообідній час, перебуваючи в приміщенні управління соціального захисту населення Новоушицької районної державної адміністрації, що по вул. Подільська, 32 смт. Нова Ушиця, Хмельницької області, аналогічним чином надала завідомо неправдиві відомості про відсутність земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та отриманих доходів від передачі її в оренду, а саме, будучи під підпис попередженою про надання повних і достовірних відомостей про доходи, при заповненні Декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, шляхом обману, в порушення вимог статті 5 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям», відповідно до якого розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім`ї та її середньомісячним сукупним доходом, який обчислюється за методикою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту; п. 3, 5.16 «Методики обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги», затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України, Державного комітету статистики України, Державного комітету молодіжної політики, спорту і туризму України від 15 листопада 2012 року, відповідно до яких для обчислення суми доходів ураховуються доходи в грошовій та натуральній формі, а також в іноземній валюті за кордоном з будь-яких джерел як на території України, так і за її межами; до сукупного доходу сімей (одержувачів) входять в тому числі доходи від особистого селянського господарства, земельних ділянок, наданих для ведення городництва (садівництва), сінокосіння, випасання худоби, та земельної частки (паю), виділеної внаслідок розпаювання землі, подала до вказаного Управління власноручно заповнену заяву про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій субсидій та пільг і власноручно заповнену декларацію від 05 липня 2016 року про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги в якій умисно зазначила завідомо неправдиві відомості, а саме: в розділі V «Відомості про земельні ділянки, що перебувають у власності або володінні (користуванні) членів сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)», умисно вказала, що не має у власності земельних ділянок, хоча насправді має земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 1,6356 га, яку з 31.12.2014 року передала в оренду ФГ «Євроінвест» та в розділі II «Доходи членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)», умисно не зазначила доходи від здачі в оренду земельної ділянки, які згідно абз. 4. п.п. «г» п.7.5. Методики ураховуються як фактично отримана за попередній період оренди сума орендної плати, яка не може бути меншою, ніж визначена договором оренди.
В період часу з липня 2016 року по грудень 2016 року Управлінням соціального захисту населення Новоушицької районної державної адміністрації на підставі поданих ОСОБА_4 документів та декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги, їй було призначено державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям в розмірі 13723, 53, грн., із безпідставно нарахованими грошовими коштами в розмірі 1788, 83 грн., які перераховано на її картковий рахунок, якими вона заволоділа шляхом обману, чим завдала шкоди державі в особі Управління соціального захисту населення Новоушицької РДА на вказану суму.
Продовжуючи свій злочинний умисел, направлений на незаконне отримання бюджетних коштів, ОСОБА_4 16 січня 2017 року, в дообідній час, перебуваючи в приміщенні управління соціального захисту населення Новоушицької районної державної адміністрації, що по вул. Подільська, 32 смт. Нова Ушиця, Хмельницької області, аналогічним чином надала завідомо неправдиві відомості про відсутність земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та отриманих доходів від передачі її в оренду, а саме, будучи під підпис попередженою про надання повних і достовірних відомостей про доходи, при заповненні Декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, шляхом обману, в порушення вимог статті 5 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям», відповідно до якого розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім`ї та її середньомісячним сукупним доходом, який обчислюється за методикою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту; п.3, 5.16 «Методики обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги», затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України, Державного комітету статистики України, Державного комітету молодіжної політики, спорту і туризму України від 15 листопада 2012 року, відповідно до яких для обчислення суми доходів ураховуються доходи в грошовій та натуральній формі, а також в іноземній валюті за кордоном з будь-яких джерел як на території України, так і за її межами; до сукупного доходу сімей (одержувачів) входять в тому числі доходи від особистого селянського господарства, земельних ділянок, наданих для ведення городництва (садівництва), сінокосіння, випасання худоби, та земельної частки (паю), виділеної внаслідок розпаювання землі, подала до вказаного Управління власноручно заповнену заяву про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій субсидій та пільг і власноручно заповнену декларацію від 16 січня 2017 року про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги в якій умисно зазначила завідомо неправдиві відомості, а саме: в розділі V «Відомості про земельні ділянки, що перебувають у власності або володінні (користуванні) членів сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)», умисно вказала, що не має у власності земельних ділянок, хоча насправді має земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 1,6356 га, яку з 31 грудня 2014 року передала в оренду ФГ «Євроінвест» та отримала в грудні 2016 року орендну плату в розмірі 5962, 73 грн., яку умисно не зазначила в розділі II «Доходи членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)».
В період часу з січня 2017 року по червень 2017 року Управлінням соціального захисту населення Новоушицької районної державної адміністрації на підставі поданих ОСОБА_4 документів та декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги, їй було призначено державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям в розмірі 12898, 72, грн., із безпідставно нарахованими грошовими коштами в розмірі 1490, 62 грн., які перераховано на її картковий рахунок, якими вона заволоділа шляхом обману, чим завдала шкоди державі в особі Управління соціального захисту населення Новоушицької РДА на вказану суму.
Продовжуючи свій злочинний умисел, направлений на незаконне отримання бюджетних коштів, ОСОБА_4 11 липня 2017 року, в дообідній час, перебуваючи в приміщенні управління соціального захисту населення Новоушицької районної державної адміністрації, що по вул. Подільська, 32 смт. Нова Ушиця, Хмельницької області, аналогічним чином надала завідомо неправдиві відомості про відсутність земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та отриманих доходів від передачі її в оренду, а саме, будучи під підпис попередженою про надання повних і достовірних відомостей про доходи, при заповненні Декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, шляхом обману, в порушення вимог статті 5 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям», відповідно до якого розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім`ї та її середньомісячним сукупним доходом, який обчислюється за методикою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту; п.3, 5.16 «Методики обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги», затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України, Державного комітету статистики України, Державного комітету молодіжної політики, спорту і туризму України від 15 листопада 2012 року, відповідно до яких для обчислення суми доходів ураховуються доходи в грошовій та натуральній формі, а також в іноземній валюті за кордоном з будь-яких джерел як на території України, так і за її межами; до сукупного доходу сімей (одержувачів) входять в тому числі доходи від особистого селянського господарства, земельних ділянок, наданих для ведення городництва (садівництва), сінокосіння, випасання худоби, та земельної частки (паю), виділеної внаслідок розпаювання землі, подала до вказаного Управління власноручно заповнену заяву про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій субсидій та пільг і власноручно заповнену декларацію від 11 липня 2017 року про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги в якій умисно зазначила завідомо неправдиві відомості, а саме: в розділі V «Відомості про земельні ділянки, що перебувають у власності або володінні (користуванні) членів сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)», умисно вказала, що не має у власності земельних ділянок, хоча насправді має земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 1,6356 га, яку з 31 грудня 2014 року передала в оренду ФГ «Євроінвест» та в розділі II «Доходи членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)», умисно не зазначила доходи від здачі в оренду земельної ділянки, які згідно абз. 4. п.п. «г» п.7.5. Методики ураховуються як фактично отримана за попередній період оренди сума орендної плати, яка не може бути меншою, ніж визначена договором оренди.
В період часу з липня 2017 року по грудень 2017 року Управлінням соціального захисту населення Новоушицької районної державної адміністрації на підставі поданих ОСОБА_4 документів та декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги, їй було призначено державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям в розмірі 11314, 78, грн., із безпідставно нарахованими грошовими коштами в розмірі 3540, 36 грн., які перераховано на її картковий рахунок, якими вона заволоділа шляхом обману, чим завдала шкоди державі в особі Управління соціального захисту населення Новоушицької РДА на вказану суму.
Продовжуючи свій злочинний умисел, направлений на незаконне отримання бюджетних коштів, ОСОБА_4 19 січня 2018 року, в дообідній час, перебуваючи в приміщенні управління соціального захисту населення Новоушицької районної державної адміністрації, що по вул. Подільська, 32 смт. Нова Ушиця, Хмельницької області, аналогічним чином надала завідомо неправдиві відомості про відсутність земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та отриманих доходів від передачі її в оренду, а саме, будучи під підпис попередженою про надання повних і достовірних відомостей про доходи, при заповненні Декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, шляхом обману, в порушення вимог статті 5 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям», відповідно до якого розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім`ї та її середньомісячним сукупним доходом, який обчислюється за методикою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту; п. 3, 5.16 «Методики обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги», затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України, Державного комітету статистики України, Державного комітету молодіжної політики, спорту і туризму України від 15листопада 2012 року, відповідно до яких для обчислення суми доходів ураховуються доходи в грошовій та натуральній формі, а також в іноземній валюті за кордоном з будь-яких джерел як на території України, так і за її межами; до сукупного доходу сімей (одержувачів) входять в тому числі доходи від особистого селянського господарства, земельних ділянок, наданих для ведення городництва (садівництва), сінокосіння, випасання худоби, та земельної частки (паю), виділеної внаслідок розпаювання землі, подала до вказаного Управління власноручно заповнену заяву про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій субсидій та пільг і власноручно заповнену декларацію від 19 січня 2018 року про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги в якій умисно зазначила завідомо неправдиві відомості, а саме: в розділі V «Відомості про земельні ділянки, що перебувають у власності або володінні (користуванні) членів сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)», умисно вказала, що не має у власності земельних ділянок, хоча насправді має земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 1,6356 га, яку з 31.12.2014 року передала в оренду ФГ «Євроінвест» та отримала в грудні 2017 року орендну плату в розмірі 7080, 75 грн., яку умисно не зазначила в розділі II «Доходи членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)».
В період часу з січня 2018 року по червень 2018 року Управлінням соціального захисту населення Новоушицької районної державної адміністрації на підставі поданих ОСОБА_4 документів та декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги, їй було безпідставно призначено державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям в розмірі 8126,58,грн., які перераховано на її картковий рахунок, якими вона заволоділа шляхом обману, чим завдала шкоди державі в особі Управління соціального захисту населення Новоушицької РДА на вказану суму.
Продовжуючи свій злочинний умисел, направлений на незаконне отримання бюджетних коштів, ОСОБА_4 16 жовтня 2018 року, в дообідній час, перебуваючи в приміщенні управління соціального захисту населення Новоушицької районної державної адміністрації, що по вул. Подільська, 32 смт. Нова Ушиця, Хмельницької області, аналогічним чином надала завідомо неправдиві відомості про відсутність земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та отриманих доходів від передачі її в оренду, а саме, будучи під підпис попередженою про надання повних і достовірних відомостей про доходи, при заповненні Декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися 'за призначенням усіх видів соціальної допомоги, шляхом обману, в порушення вимог статті 5 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям», відповідно до якого розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім`ї та її середньомісячним сукупним доходом, який обчислюється за методикою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту; п.3, 5.16 «Методики обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги», затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України, Державного комітету статистики України, Державного комітету молодіжної політики, спорту і туризму України від 15 листопада 2012 року, відповідно до яких для обчислення суми доходів ураховуються доходи в грошовій та натуральній формі, а також в іноземній валюті за кордоном з будь-яких джерел як на території України, так і за її межами; до сукупного доходу сімей (одержувачів) входять в тому числі доходи від особистого селянського господарства, земельних ділянок, наданих для ведення городництва (садівництва), сінокосіння, випасання худоби, та земельної частки (паю), виділеної внаслідок розпаювання землі, подала до вказаного Управління власноручно заповнену заяву про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій субсидій та пільг і власноручно заповнену декларацію від 16 жовтня 2018 року про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги в якій умисно зазначила завідомо неправдиві відомості, а саме: в розділі V «Відомості про земельні ділянки, що перебувають у власності або володінні (користуванні) членів сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)», умисно вказала, що не має у власності земельних ділянок, хоча насправді має земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 1,6356 га, яку з 31.12.2014 року передала в оренду ФГ «Євроінвест» та в розділі II «Доходи членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)», умисно не зазначила доходи від здачі в оренду земельної ділянки, які згідно абз. 4. п.п. «г» п.7.5. Методики ураховуються як фактично отримана за попередній період оренди сума орендної плати, яка не може бути меншою, ніж визначена договором оренди.
В період часу з жовтня 2018 року по березень 2019 року Управлінням соціального захисту населення Новоушицької районної державної адміністрації на підставі поданих ОСОБА_4 документів та декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги, їй було безпідставно призначено державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям в розмірі 4165, 05 грн., які перераховано на її картковий рахунок, якими вона заволоділа шляхом обману, чим завдала шкоди державі в особі Управління соціального захисту населення Новоушицької РДА на вказану суму.
Продовжуючи свій злочинний умисел, направлений на незаконне отримання бюджетних коштів, ОСОБА_4 09 серпня 2019 року, в дообідній час, перебуваючи в приміщенні управління соціального захисту населення Новоушицької районної державної адміністрації, що по вул. Подільська, 32 смт. Нова Ушиця, Хмельницької області, аналогічним чином надала завідомо неправдиві відомості про відсутність земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та отриманих доходів від передачі її в оренду, а саме, будучи під підпис попередженою про надання повних і достовірних відомостей про доходи, при заповненні Декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, шляхом обману, в порушення вимог статті 5 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям», відповідно до якого розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім`ї та її середньомісячним сукупним доходом, який обчислюється за методикою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту; п.3, 5.16 «Методики обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги», затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України, Державного комітету статистики України, Державного комітету молодіжної політики, спорту і туризму України від 15 листопада 2012 року, відповідно до яких для обчислення суми доходів ураховуються доходи в грошовій та натуральній формі, а також в іноземній валюті за кордоном з будь-яких джерел як на території України, так і за її межами; до сукупного доходу сімей (одержувачів) входять в тому числі доходи від особистого селянського господарства, земельних ділянок, наданих для ведення городництва (садівництва), сінокосіння, випасання худоби, та земельної частки (паю), виділеної внаслідок розпаювання землі, подала до вказаного Управління власноручно заповнену заяву про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій субсидій та пільг і власноручно заповнену декларацію від 9 серпня 2019 року про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги в якій умисно зазначила завідомо неправдиві відомості, а саме: в розділі V «Відомості про земельні ділянки, що перебувають у власності або володінні (користуванні) членів сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)», умисно вказала, що не має у власності земельних ділянок, хоча насправді має земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 1,6356 га, яку з 31 грудня 2014 року передала в оренду ФГ «Євроінвест» та в розділі II «Доходи членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)», умисно не зазначила доходи від здачі в оренду земельної ділянки, які згідно абз. 4. п.п. «г» п.7.5. Методики ураховуються як фактично отримана за попередній період оренди сума орендної плати, яка не може бути меншою, ніж визначена договором оренди.
В період часу з серпня 2019 року по січень 2020 року Управлінням соціального захисту населення Новоушицької районної державної адміністрації на підставі поданих ОСОБА_4 документів та декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулись за призначенням усіх видів соціальної допомоги, їй було безпідставно призначено державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям в розмірі 4518,42 грн., які перераховано на її картковий рахунок, якими вона заволоділа шляхом обману, чим завдала шкоди державі в особі Управління соціального захисту населення Новоушицької РДА на вказану суму.
Таким чином, внаслідок внесення ОСОБА_4 завідомо недостовірних відомостей до декларацій про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, за період часу з січня 2016 року по січень 2020 року безпідставно здійснено виплату державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям в розмірі 24947,10 грн., якими вона заволоділа шляхом обману, чим завдала шкоди державі в особі Управління соціального захисту населення Новоушицької РДА на вказану суму.
До суду надійшло клопотання завідуючої Антонівським ДНЗ «Сонечко» ОСОБА_7 про звільнення ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності у зв`язку із передачею її на поруки трудовому колективу. До вказаного клопотання доданий протокол загальних зборів колективу Антонівського ДНЗ «Сонечко» від 16 жовтня 2020 року, за яким вказаний трудовий колектив клопоче перед Новоушицьким районним судом про звільнення ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності з передачею останньої на поруки колективу Антонівського ДНЗ «Сонечко».
Також у судовому засіданні від захисника обвинуваченої - адвоката ОСОБА_5 надійшло клопотання про звільнення ОСОБА_4 , відповідно до ст.47 КК України, від кримінальної відповідальності у зв`язку із передачею її на поруки трудовому колективу Антонівського ДНЗ «Сонечко». В обґрунтування такого клопотання захисник зазначив, що ОСОБА_4 вчинила кримінальне правопорушення вперше, інкриміноване їй правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 190 КК України, відноситься до кримінальних проступків, раніше до кримінальної або адміністративної відповідальності не притягувалась, за час роботи в колективі зарекомендувала себе з позитивного боку, за місцем проживання характеризується позитивно. Трудовий колектив Антонівського ДНЗ «Сонечко» готовий взяти обвинувачену на поруки, про що прийняте відповідне рішення, яке разом із клопотанням подано до суду.
У судовому засіданні обвинувачена ОСОБА_4 та її захисник підтримали заявлені клопотання про звільнення обвинуваченої від кримінальної відповідальності з передачею на поруки трудовому колективу.
Обвинувачена ОСОБА_4 в судовому засіданні свою вину у вчиненому кримінальному правопорушенні за ч. 1 ст.190КК України визнала повністю, щиро розкаялася, підтвердила надання згоди на звільнення її від кримінальної відповідальності на підставі ст.47КК України та закриття кримінального провадження. Просила суд звільнити її від кримінальної відповідальності у зв`язку з передачею на поруки трудового колективу.
Судом було роз`яснено обвинуваченій право заперечувати проти закриття кримінального провадження та наполягати на проведенні судового провадження у повному обсязі в загальному порядку. Обвинувачена заявила, що підтримує подані клопотання та наполягає на їх розгляді, розуміючи той факт, що передання особи на поруки є не реабілітуючою підставою звільнення від кримінальної відповідальності.
Прокурор підтримав клопотання про передачу обвинуваченої на поруки та закриття відносно неї кримінального провадження.
Представник потерпілого ОСОБА_6 не заперечувала проти передачі обвинуваченої на поруки та закриття відносно неї кримінального провадження.
Представник колективу ОСОБА_7 клопотання підтримала.
Як встановлено у судовому засіданні ОСОБА_4 раніше не судима, обвинувачується у вчиненні кримінального проступку, щиро розкаялася у вчиненому, працює, має на утриманні двох неповнолітніх дітей. Обвинувачена просить задовольнити клопотання трудового колективу, а кримінальне провадження щодо неї закрити.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення ОСОБА_4 , думку захисника, прокурора та представника потерпілого, представника колективу, суд вважає, що дане клопотання підлягає задоволенню, оскільки відповідно до ст.47 КК України, особу, яка вперше вчинила кримінальний проступок та щиро покаялася, може бути звільнено від кримінальної відповідальності з передачею її на поруки трудового колективу підприємства за їхнім клопотанням за умови, що вона протягом року з дня передачі її на поруки виправдає довіру колективу, не ухилятиметься від заходів виховного характеру та не порушуватиме громадського порядку.
Згідно із роз`ясненнями, викладеними у п.5 Постанови Пленуму Верховного Суду України № 12 від 23 грудня 2005 року «Про практику застосування судами України законодавства про звільнення особи від кримінальної відповідальності», підставою звільнення особи від кримінальної відповідальності з передачею її на поруки є щире розкаяння особи, яке свідчить про її бажання спокутувати провину перед колективом підприємства, установи чи організації та виправити свою поведінку. Особу, яка не визнала себе винною у вчиненні злочину, передавати на поруки не можна. Звільнення від кримінальної відповідальності за ст.47КК України можливе лише за клопотанням колективу підприємства, установи чи організації, членом якого є особа, про передачу її на поруки. Звернення з клопотанням крім колективу можуть ініціювати сам обвинувачений.
За наявності зазначених вище обставин, а також належно оформленого клопотання суд вправі звільнити особу від кримінальної відповідальності з передачею її на поруки колективу.
Згідно з пунктом шостим даної постанови, звільнення особи від кримінальної відповідальності на підставі ст.47КК України має умовний характер, а саме: ця особа з дня передачі на поруки повинна виправдати довіру колективу, не ухилятися від заходів виховного характеру та не порушувати громадський порядок.
З клопотання колективу Антонівського ДНЗ «Сонечко» також вбачається, що трудовий колектив зобов`язується здійснювати заходи виховного характеру, спрямовані на недопущення вчинення обвинуваченою нових злочинів, її перевиховання та виправлення.
Також суд роз`яснює ОСОБА_4 наслідки у разі порушення умов передачі її на поруки, передбачені ч. 2 ст. 47 КК України, а саме у разі порушення нею умов передачі на поруки, її буде притягнуто до кримінальної відповідальності за вчинене нею кримінальне правопорушення.
Керуючись ст.ст.284, 285, 286, 288, 314-315, 370, 372 КПК України, ст.47 КК України, суд,
постановив:
Клопотання захисника ОСОБА_5 та трудового колективу Антонівського ДНЗ «Сонечко» про звільнення ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності у зв`язку із передачею на поруки трудовому колективу - задовольнити.
Звільнити ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності за ч.1 ст.190КК України на підставі ст.47 КК України, у зв`язку з передачею її на поруки трудовому колективу Антонівського ДНЗ «Сонечко», якщо вона протягом року з дня передачі її на поруки виправдає довіру колективу, не ухилятиметься від заходів виховного характеру та не порушуватиме громадського порядку.
Повідомити трудовий колектив Антонівського ДНЗ «Сонечко» про передачу ОСОБА_4 на поруки.
Кримінальне провадження за обвинуваченням ОСОБА_4 у вчиненні кримінального проступку, передбаченого ч.1 ст.190 КК України, закрити.
Роз`яснити ОСОБА_4 , що у разі порушення нею умов передачі на поруки, відповідно до ч. 2 ст.47КК України вона буде притягнута до кримінальної відповідальності за кримінальний проступок, передбачений ч.1 ст.190 КК України.
Роз`яснити трудовому колективу Антонівського ДНЗ «Сонечко», що відповідно до ч.1 ст.289 КПК України, якщо протягом року з дня передачі ОСОБА_4 на поруки, вона не виправдає довіру колективу, ухилятиметься від заходів виховного характеру та порушуватиме громадський порядок, загальні збори колективу можуть прийняти рішення про відмову від поручительства за взяту ними на поруки особу. Відповідне рішення направляється до суду, який прийняв рішення про звільнення особи від кримінальної відповідальності.
На ухвалу може бути подана апеляційна скарга до Хмельницького апеляційного суду через Новоушицький районний суд Хмельницької області протягом семи днів з дня її оголошення.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КПК України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Новоушицький районний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2020 |
Оприлюднено | 13.02.2023 |
Номер документу | 93200443 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти власності Шахрайство |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні