Постанова
від 24.11.2020 по справі 380/1221/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 листопада 2020 рокуЛьвівСправа № 380/1221/20 пров. № А/857/9393/20 Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача: Гінди О.М.,

суддів: Ніколіна В.В., Пліша М.А.,

за участю секретаря судових засідань - Михальської М. Р.,

розглянувши у судовому засіданні апеляційну скаргу Галицької митниці Держмитслужби на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 16 червня 2020 року (головуючий суддя: Братичак У.В., місце ухвалення - м. Львів, дата складення повного тексту рішення - 26.06.2020) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Вектор Плюс 5 до Галицької митниці Держмитслужби про визнання протиправними і скасування рішень про коригування митної вартості товарів та карток відмови, -

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю Вектор Плюс 5 , 10.02.2020 звернулося до суду з позовом, в якому просило:

- визнати протиправними і скасувати Рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів UA 209180/2019/900033/2 від 08.08.2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA209180/2019/00832;

- визнати протиправними і скасувати Рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів UA 209000/2019/900034/2 від 09.08.2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA209180/2019/00838;

- визнати протиправними і скасувати Рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів UA 209000/2019/900035/2 від 12.08.2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA209180/2019/00856;

- визнати протиправними і скасувати Рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів UA 209000/2019/900036/2 від 13.08.2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA209180/2019/00862;

- визнати протиправними і скасувати Рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів UA 209000/2019/900037/2 від 14.08.2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA209180/2019/00875;

- визнати протиправними і скасувати Рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів UA 209000/2019/900039/2 від 02.09.2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA209180/2019/00942;

- визнати протиправними і скасувати Рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів UA 209000/2019/900040/2 від 04.09.2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA209180/2019/00958;

- визнати протиправними і скасувати Рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів UA 209000/2019/900041/2 від 06.09.2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA209180/2019/00982;

- визнати протиправними і скасувати Рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів UA 209000/2019/900043/2 від 25.09.2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA209180/2019/01118;

- визнати протиправними і скасувати Рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів UA 209000/2019/900045/2 від 27.09.2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA209180/2019/01128;

- визнати протиправними і скасувати Рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів UA 209000/2019/900046/2 від 01.10.2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA209180/2019/01138;

- визнати протиправними і скасувати Рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів UA 209000/2019/900048/2 від 03.10.2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA209180/2019/01147;

- визнати протиправними і скасувати Рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів UA 209000/2019/900047/2 від 03.10.2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA209180/2019/01144;

- визнати протиправними і скасувати Рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів UA 209000/2019/900049/2 від 08.10.2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA209180/2019/01160;

- визнати протиправними і скасувати Рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів UA209000/2019/900050/2 від 11.10.2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA209180/2019/01176;

- визнати протиправними і скасувати Рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів UA209000/2019/900051/2 від 16.10.2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення (A209180/2019/01189;

- визнати протиправними і скасувати Рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів UA209000/2019/900052/2 від 16.10.2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA209180/2019/01190;

- визнати протиправними і скасувати Рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів UA209000/2019/900053/2 від 21.10.2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA209180/2019/01215;

- визнати протиправними і скасувати Рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів UA209000/2019/900054/2 від 23.10.2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA209180/2019/01220;

- визнати протиправними і скасувати Рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів UA209000/2019/900055/2 від 28.10.2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA209180/2019/01239;

- визнати протиправними і скасувати Рішення Львівської митниці Державної фіскальної служби про коригування митної вартості товарів UA209000/2019/900056/2 від 30.10.2019 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення UA209180/2019/01249.

Обґрунтовує позов тим, що рішення про коригування митної вартості товарів не містять відомостей, які саме документи, подані декларантом під час митного оформлення спірного товару не містили всіх відомостей, що підтверджують саме числові значення складових митної вартості спірного товару та не давали можливості відповідно до вимог Митного кодексу України здійснити розрахунки на основі об`єктивних даних, що підтверджуються документально та підлягають обчисленню. Також митним органом не наведено, які саме складові митної вартості товару не підтверджуються документально та з яких підстав неможливе їх обчислення. Позивач вказує, що для підтвердження митної вартості товарів, які переміщувалися через митний кордон України ТОВ Вектор Плюс 5 , подало документи, які передбачені частиною 2 статті 53 МК України, та повністю підтверджують числові значення складових митної вартості товару. Вважає, що відповідач безпідставно дійшов до висновку про неможливість встановлення митної вартості товару, імпортованого позивачем, на підставі поданих ним документів, оскільки такі не містять розбіжностей (які б могли впливати на ціну товарів) чи ознак підробки. Відтак, у митного органу не було правових підстав для витребування у декларанта додаткового переліку документів. Також, вказує на те, що відповідач не надав обґрунтування щодо неможливості застосування послідовно усіх методів (маючи при цьому інформацію про вартість ідентичних чи аналогічних товарів), а одразу застосував резервний метод, що суперечить приписам статті 54 МК України. З огляду на наведене, вважає рішення відповідача про коригування митної вартості товарів, а також рішення про відмову у прийнятті митних декларації ТОВ Вектор Плюс 5 необґрунтованими та протиправними. У зв`язку з наведеним, просить позовні вимоги задовольнити.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 16 червня 2020 року позов задоволено повністю.

Із цим рішенням суду першої інстанції не погодився відповідач та оскаржив в апеляційному порядку. Вважає його необґрунтованим, таким, що прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому просить скасувати рішення та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позовних вимог.

Обґрунтовуючи апеляційні вимоги, апелянт покликається на те, що при здійсненні контролю правильності визначення митної вартості товару відповідно до частини 5 статті 54 МК України, орган доходів і зборів має право впевнюватися в достовірності або точності будь-якої заяви, документа чи розрахунку, поданих для цілей визначення митної вартості. На виконання вимог цієї статті, письмово запитувалися від декларанта або уповноваженої ним особи встановлені статті 53 МК України додаткові документи та відомості.

Вказує на те, що митний орган може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів. Під час здійснення митного контролю за митними деклараціями позивача опрацьовувалася інформація, що міститься у наданих до митного оформлення товаросупровідних документах. Стверджує, що відповідно до частини 3 статті 53 МК України декларанту виставлена вимога про надання додаткових документів, на підставі яких митна вартість може бути визнана, проте декларант додаткові документи не подавав. Також вказує на те, що відповідно до частини 2 статті 58 МК України, метод визначення митної вартості товарів за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються, не застосовується, якщо використані декларантом або уповноваженою ним особою відомості не підтверджені документально або не визначені кількісно і достовірні та/або відсутня хоча б одна із складових митної вартості, яка є обов`язковою при її обчисленні. Зважаючи на вимоги частини 3 статті 58 МК України (у разі якщо митна вартість не може бути визначена за основним методом, застосовуються другорядні методи, зазначені у пункті 2 частини першої статті 57 цього Кодексу), основний метод застосуванню не підлягав. Також наголошує, що митницею послідовно застосовувались методи визначення митної вартості. З урахуванням наведеного, вважає, що посадові особи Львівської митниці ДФС при здійсненні контролю митної вартості імпортованого позивачем товару діяли в межах повноважень та відповідно до вимог чинного законодавства України.

Позивач 28.10.2020 подав відзив на апеляційну скаргу, в якому просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Представник відповідач Тістечко Ю.Я., у судовому засіданні апеляційну скаргу підтримав, пояснення надав аналогічні викладеним в апеляційній скарзі. Просить апеляційну скаргу задовольнити, а судове рішення скасувати.

Представник позивача Москович А.Я, у судовому засіданні апеляційну скаргу не визнав, просив апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга задоволеною бути не може з таких мотивів.

Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ Вектор Плюс 5 (код ЄДРПОУ 41485470) зареєстровано в Єдиному державному реєстрі підприємств, фізичних осіб підприємців та громадських формувань 28.07.2017, номер запису 1 404 102 0000 003728. Основним видом діяльності позивача за даними ЄДР є оптова торгівля іншими товарами господарського призначення (код КВЕД 46.49).

Між ТОВ Вектор Плюс 5 (Покупець) та з нерезидентом Польською фірмою NORMA K Sp. Z o.o. (Продавець) укладено Контракт № 1 від 01.08.2018 (далі Контракт), за умовами якого Продавець зобов`язується передати у власність Покупця, а Покупець прийняти і оплатити товар згідно фактури, яка додається до кожної поставки товару. Предметом поставок по такому контракту були шини і покришки для автомобілів. Умови поставки (Наварія) за правилами міжнародної торгівлі Інкотермс 2010.

На виконання вказаного контракту ТОВ Вектор Плюс 5 до митного оформлення подано наступні електронні митні декларації, а саме:

ВМД № UA209180/2019/051762 від 08.08.2019 (після коригування митної вартості подано ВМД № UA 209180/2019/051910 від 09.08.2019);

ВМД № UA 209180/2019/051996 від 09.08.2019 (після коригування митної вартості подано ВМД № UA 209180/2019/052148 від 09.08.2019);

ВМД № UA 209180/2019/052445 від 12.08.2019 (після коригування митної вартості подано ВМД № UA 209180/2019/052602 від 12.08.2019);

ВМД № UA 209180/2019/052688 від 13.08.2019 (після коригування митної вартості подано ВМД №UA 209180/2019/052863 від 13.08.2019);

ВМД № UA 209180/2019/052998 від 14.08.2019 (після коригування митної вартості подано ВМД №UA 209180/2019/053121 від 14.08.2019);

ВМД № UA209180/2019/056960 від 02.09.2019 (після коригування митної вартості подано ВМД № UA 209180/2019/057150 від 02.09.2019);

ВМД № UA 209180/2019/057599 від 04.09.2019 (після коригування митної вартості подано ВМД №UA 209180/2019/057658 від 04.09.2019);

ВМД № UA 209180/2019/058193 від 06.09.2019 (після коригування митної вартості подано ВМД № UA209180/2019/058392 від 06.09.2019);

ВМД № UA 209180/2019/062859 від 25.09.2019 (після коригування митної вартості подано ВМД № UA 209180/2019/062979 від 25.09.2019);

ВМД № UA 209180/2019/063460 від 27.09.2019 (після коригування митної вартості подано ВМД № UA 209180/2019/063586 від 27.09.2019);

ВМД № UA 209180/2019/064358 від 01.10.2019 (після коригування митної вартості подано ВМД № UA 209180/2019/064495 від 01.10.2019);

ВМД № UA 209180/2019/064983 від 03.10.2019 (після коригування митної вартості подано ВМД № UA 209180/2019/065106 від 03.10.2019);

ВМД № UA 209180/2019/064920 від 03.10.2019 (після коригування митної вартості подано ВМД № UA209180/2019/065031 від 03.10.2019);

ВМД № UA 209180/2019/066126 від 08.10.2019 (після коригування митної вартості подано ВМД № UA 209180/2019/066245 від 08.10.2019);

ВМД № UA 209180/2019/067012 від 11.10.2019 (після коригування митної вартості подано ВМД № UA209180/2019/067128 від 11.10.2019);

ВМД №UA 209180/2019/068021 від 16.10.2019 (після коригування митної вартості подано ВМД № UA 209180/2019/068213 від 16.10.2019);

ВМД № UA 209180/2019/068109 від 16.10.2019 (після коригування митної вартості подано ВМД № UA 209180/2019/068256 від 16.10.2019);

ВМД № UA 209180/2019/069213 від 21.10.2019 (після коригування митної вартості подано ВМД № UA 209180/2019/069359 від 21.10.2019);

ВМД № UA 209180/2019/069937 від 23.10.2019 (після коригування митної вартості подано ВМД № UA 209180/2019/070050 від 23.10.2019);

ВМД № UA 209180/2019/071186 від 28.10.2019 (після коригування митної вартості подано ВМД № UA209180/2019/071329 від 28.10.2019);

ВМД № UA 209180/2019/071893 від 30.10.2019 (після коригування митної вартості подано ВМД № UA 209180/2019/072039 від 30.10.2019).

Митна вартість товару визначена за ціною договору щодо товарів, які імпортуються (вартість операції), тобто за основним методом визначення митної вартості товарів.

Не погоджуючись із митною вартістю, зазначеною у поданих до митного оформлення ВМД, Львівською митницею ДФС прийнято рішення про коригування митної вартості товарів: UA209180/2019/900033/2 від 08.08.2019, UA209000/2019/900034/2 від 09.08.2019, UA209000/2019/900035/2 від 12.08.2019, UA209000/2019/900036/2 від 13.08.2019, UA209000/2019/900037/2 від 14.08.2019, UA209000/2019/900039/2 від 02.09.2019, UA209000/2019/900040/2 від 04.09.2019, UA209000/2019/900041/2 від 06.09.2019, UA209000/2019/900043/2 від 25.09.2019, UA209000/2019/900045/2 від 27.09.2019, UA209000/2019/900046/2 від 01.10.2019, UA209000/2019/900048/2 від 03.10.2019, UA209000/2019/900047/2 від 03.10.2019, UA209000/2019/900049/2 від 08.10.2019, UA209000/2019/900050/2 від 11.10.2019, UA209000/2019/900051/2 від 16.10.2019, UA209000/2019/900052/2 від 16.10.2019, UA209000/2019/900053/2 від 21.10.2019, UA209000/2019/900054/2 від 23.10.2019, UA209000/2019/900055/2 від 28.10.2019, UA209000/2019/900056/2 від 30.10.2019 та оформлено картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення: UA209180/2019/00832, UA209180/2019/00838 UA209180/2019/00856, UA209180/2019/00862, UA209180/2019/00875, UA209180/2019/00942, UA209180/2019/00958, UA209180/2019/00982, UA209180/2019/01118, UA209180/2019/01128, UA209180/2019/01138, UA209180/2019/01147, UA209180/2019/01144, UA209180/2019/01160, UA209180/2019/01176, UA209180/2019/01189, UA209180/2019/01190, UA209180/2019/01215, UA209180/2019/01220, UA209180/2019/01239, UA209180/2019/01249.

Підставою для прийняття оскаржених рішень про коригування митної вартості відповідач вказав, що в одних випадках: неможливо застосувати наступні методи визначення митної вартості, а саме методу 2а (ст. 59 МК України) з причини відсутності в органу доходів і зборів та декларанта інформації про ідентичні товари. Застосовано метод 2б (ст. 60 МКУ); в інших: неможливо застосувати наступні методи визначення митної вартості, а саме методу 2а (ст. 59 МК України) та методу 2б (ст. 60 МКУ) з причини відсутності в органу доходів і зборів та декларанта інформації про ідентичні товари та подібні (аналогічні) товари, методу 2в (ст. 62 МКУ) та методу 2г (ст. 63 МКУ) з причин відсутності вартісної основи для розрахунку митної вартості в органу доходів і зборів. Застосовано метод 2 ґ (ст. 64 МКУ). Джерелом інформації для коригування митної вартості відповідач вказав митні декларації інших декларантів. Коригування на обсяг партії та комерційні рівні не проводилось.

Задовольняючи позовні вимоги, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що висновки відповідача, вказані у рішеннях про коригування митної вартості щодо неможливості визначення митної вартості товарів за основним методом (за ціною зовнішньоекономічного контракту) необґрунтованими, оскільки, наданих декларантом документів було достатньо для прийняття рішення про визначення митної вартості товарів на підставі поданих документів, а посилання на відмінності у термінах оплати та відсутності у рахунках - фактурах умов поставки не є факторами, які можуть вплинути на ціну товару.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 49 МК України митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Так, ч. 1 ст. 51 МК України передбачено, що митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу.

Згідно ч. 1 ст. 57 МК України визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами: основний - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції); другорядні: а) за ціною договору щодо ідентичних товарів; б) за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів; в) на основі віднімання вартості; г) на основі додавання вартості (обчислена вартість); ґ) резервний.

Основним методом визначення митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є перший метод - за ціною договору (вартість операції) (ч. 2 ст. 57 МК України).

Відповідно до ч. ч. 3, 4 ст. 57 МК України кожний наступний метод застосовується лише у разі, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу відповідно до норм цього Кодексу. Застосуванню другорядних методів передує процедура консультацій між органом доходів і зборів та декларантом з метою визначення основи вартості згідно з положеннями статей 59 і 60 цього Кодексу. Під час таких консультацій орган доходів і зборів та декларант можуть здійснити обмін наявною у кожного з них інформацією за умови додержання вимог щодо її конфіденційності.

Згідно з ч. ч. 5, 6 ст. 57 МК України у разі неможливості визначення митної вартості товарів згідно з положеннями ст. 59 і 60 цього Кодексу за основу для її визначення може братися або ціна, за якою ідентичні або подібні (аналогічні) товари були продані в Україні не пов`язаному із продавцем покупцю відповідно до ст. 62 цього Кодексу, або вартість товарів, обчислена відповідно до ст. 63 цього Кодексу. При цьому кожний наступний метод застосовується, якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом застосування попереднього методу.

У разі якщо неможливо застосувати жоден із зазначених методів, митна вартість визначається за резервним методом відповідно до вимог, встановлених ст. 64 цього Кодексу (ч. 8 ст. 57 МК України).

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 58 МК України, метод визначення митної вартості за ціною договору (контракту) щодо товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, застосовується у разі, якщо: 1) немає жодних обмежень щодо прав покупця (імпортера) на використання оцінюваних товарів, за винятком тих, що: а) встановлюються законом чи запроваджуються органами державної влади в Україні; б) обмежують географічний регіон, у якому товари можуть бути перепродані (відчужені повторно); в) не впливають значною мірою на вартість товару; 2) щодо продажу оцінюваних товарів або їх ціни відсутні будь-які умови або застереження, які унеможливлюють визначення вартості цих товарів. Метод визначення митної вартості товарів за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються, не застосовується, якщо використані декларантом або уповноваженою ним особою відомості не підтверджені документально або не визначені кількісно і достовірні та/або відсутня хоча б одна із складових митної вартості, яка є обов`язковою при її обчисленні.

Згідно ч. ч. 1, 2 ст. 52 МК України, заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів у порядку, встановленому розділом VIII цього Кодексу та цією главою. Декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, зобов`язані: заявляти митну вартість, визначену ними самостійно, у тому числі за результатами консультацій з органом доходів і зборів; подавати органу доходів і зборів достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню; нести всі додаткові витрати, пов`язані з коригуванням митної вартості або наданням органу доходів і зборів додаткової інформації.

Відповідно до ч. 1 ст. 53 МК України, у випадках, передбачених цим Кодексом, одночасно з митною декларацією декларант подає органу доходів і зборів документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення.

Так, ч. 2 ст. 53 МК України визначено, що документами, які підтверджують митну вартість товарів, є: декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості; зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності; рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу); якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів; ліцензія на імпорт товару, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню; якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.

Згідно з приписами ч. ч. 1, 2 ст. 54 МК України, контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється митним органом під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості.

Контроль правильності визначення митної вартості товарів за основним методом - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту (вартість операції), здійснюється митним органом шляхом перевірки розрахунку, здійсненого декларантом, за відсутності застережень щодо застосування цього методу, визначених у частині першій статті 58 цього Кодексу.

Митний орган може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі:1) невірно проведеного декларантом або уповноваженою ним особою розрахунку митної вартості;2) неподання декларантом або уповноваженою ним особою документів згідно з переліком та відповідно до умов, зазначених у частинах другій - четвертій статті 53 цього Кодексу, або відсутності у цих документах всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари;3) невідповідності обраного декларантом або уповноваженою ним особою методу визначення митної вартості товару умовам, наведеним у главі 9 цього Кодексу; 4) надходження до митного органу документально підтвердженої офіційної інформації митних органів інших країн щодо недостовірності заявленої митної вартості. (ч. 6 ст. 54 МК України).

Так, ч. 7 ст. 54 МК України визначено, що у разі якщо під час проведення митного контролю митний орган не може аргументовано довести, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, заявлена декларантом або уповноваженою ним особою митна вартість вважається визнаною автоматично.

Згідно ч. 1 ст. 55 МК України рішення про коригування заявленої митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту, приймається органом доходів і зборів у письмовій формі під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості цих товарів як до, так і після їх випуску, якщо органом доходів і зборів у випадках, передбачених ч.6 ст.54 цього Кодексу, виявлено, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів.

Відповідно до ч. 3 ст. 53 МК України у разі якщо документи, зазначені у частині другій цієї статті, містять розбіжності, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу органу доходів і зборів зобов`язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) такі додаткові документи: договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається; рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, контрактом); рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту); виписку з бухгалтерської документації; ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою продажу оцінюваних товарів; каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; копію митної декларації країни відправлення; висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини.

З системного аналізу вищенаведених норм, суд апеляційної інстанції дійшов висновку проте, що правовою підставою для винесення рішення про коригування митної вартості є: виявлення обставин, що заявлення неповних та/або недостовірних відомостей про митну вартість товарів, у тому числі невірного визначення митної вартості товарів; невірне проведеного декларантом або уповноваженою ним особою розрахунку митної вартості; неподання декларантом або уповноваженою ним особою документів згідно з переліком та відповідно до умов, зазначених у ч. ч. 2-4 ст. 53 цього Кодексу; відсутності у поданих документах всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари; невідповідності обраного декларантом або уповноваженою ним особою методу визначення митної вартості товару умовам, наведеним у главі 9 цього Кодексу; надходження до органу доходів і зборів документально підтвердженої офіційної інформації органів доходів і зборів інших країн щодо недостовірності заявленої митної вартості.

Крім цього, обов`язок доведення митної ціни товару покладений на позивача. При цьому, митний орган у випадку наявності обґрунтованих сумнівів у достовірності поданих декларантом відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, яка була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, може витребувати додаткові документи.

Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 16.04.2019 у справі № 804/16271/15, від 15.05.2018 № 809/1260/17.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що позивач долучав до вантажних митних декларацій наступні документи:

Так, до ВМД №UA209180/2019/051762 від 08.08.2019 року додано: Контракт № 1 від 01.08.2018 року; Доповнення до Контракту №1 від 15.10.2018 року; Доповнення до Контракту №2 від 02.01.2019 р.; Доповнення до Контракту №3 від 04.01.2019 року; Фактура № FA/1/08/2019 від 06.08.2019 року; Фактура № FA/2/08/2019 від 06.08.2019 року; Фактура № FA/3/08/2019 від 06.08.2019 року; Фактура № FA/4/08/2019 від 06.08.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/1/08/2019 від 06.08.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/2/08/2019 від 06.08.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/3/08/2019 від 06.08.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/4/08/2019 від 06.08.2019 року; Автотранспортна накладна 886414 від 07.08.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/1/08/2019 від 06.08.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/2/08/2019 від 06.08.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/3/08/2019 від 06.08.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/4/08/2019 від 06.08.2019 року; Договір про надання послуг митного брокера №61 від 09.07.2018 року; Інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна» з використанням електронних засобів передачі інформації №4429790 від 07.08.2019 року; копія митної декларації країни відправлення 19PL402010NS2PZ2X2 від 07.08.2019 року.

До ВМД №UA 209180/2019/051996 від 09.08.2019 року додано: Контракт № 1 від 01.08.2018 року; Доповнення до Контракту №1 від 15.10.2018 року; Доповнення до Контракту №2 від 02.01.2019 р.; Доповнення до Контракту №3 від 04.01.2019 року; Фактура № FA/5/08/2019 від 08.08.2019 року; Фактура № FA/6/08/2019 від 08.08.2019 року; Фактура № FA/7/08/2019 від 08.08.2019 року; Фактура № FA/8/08/2019 від 08.08.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/5/08/2019 від 08.08.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/6/08/2019 від 08.08.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/7/08/2019 від 08.08.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/8/08/2019 від 08.08.2019 року; Автотранспортна накладна 324157 від 08.08.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/5/08/2019 від 08.08.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/6/08/2019 від 08.08.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/7/08/2019 від 08.08.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/8/08/2019 від 08.08.2019 року; Договір про надання послуг митного брокера №61 від 09.07.2018 року; Інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна» з використанням електронних засобів передачі інформації №4434402 від 009.08.2019 року; копія митної декларації країни відправлення 19PL402010NS2Q29F0 від 08.08.2019 року.

До ВМД №UA 209180/2019/052445 від 12.08.2019 року додано: Контракт № 1 від 01.08.2018 року; Доповнення до Контракту №1 від 15.10.2018 року; Доповнення до Контракту №2 від 02.01.2019 р.; Доповнення до Контракту №3 від 04.01.2019 року; Фактура № FA/13/08/2019 від 09.08.2019 року; Фактура № FA/14/08/2019 від 09.08.2019 року; Фактура № FA/10/08/2019 від 09.08.2019 року; Фактура № FA/11/08/2019 від 09.08.2019 року; Фактура № FA/12/08/2019 від 09.08.2019 року; Фактура № FA/9/08/2019 від 09.08.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/13/08/2019 від 09.08.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/14/08/2019 від 09.08.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/10/08/2019 від 09.08.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/11/08/2019 від 09.08.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/12/08/2019 від 09.08.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/9/08/2019 від 09.08.2019 року; Автотранспортна накладна 890828 від 09.08.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/13/08/2019 від 09.08.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/14/08/2019 від 09.08.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/10/08/2019 від 09.08.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/11/08/2019 від 09.08.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/12/08/2019 від 09.08.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/9/08/2019 від 09.08.2019 року; Договір про надання послуг митного брокера № 61 від 09.07.2018; Інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом єдиного вікна з використанням електронних засобів передачі інформації № 4442716 від 11.08.2019 року; копія митної декларації країни відправлення 19PL402010NS2Q5P66 від 12.08.2019 року.

До ВМД № UA 209180/2019/052688 від 13.08.2019 року додано: Контракт № 1 від 01.08.2018 року; Доповнення до Контракту №1 від 15.10.2018 року; Доповнення до Контракту №2 від 02.01.2019 р.; Доповнення до Контракту №3 від 04.01.2019 року; Фактура № FA/15/08/2019 від 12.08.2019 року; Фактура № FA/16/08/2019 від 12.08.2019 року; Фактура № FA/17/08/2019 від 12.08.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/15/08/2019 від 12.08.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/16/08/2019 від 12.08.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/17/08/2019 від 12.08.2019 року; Автотранспортна накладна 324157 від 12.08.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/15/08/2019 від 12.08.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/16/08/2019 від 12.08.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/17/08/2019 від 12.08.2019 року; Договір про надання послуг митного брокера №61 від 09.07.2018 року; Інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом єдиного вікна з використанням електронних засобів передачі інформації № 4448689 від 13.08.2019 року; копія митної декларації країни відправлення 19PL402010NS2QCZX8 від 12.08.2019 року.

До ВМД № UA 209180/2019/052998 від 14.08.2019 року додано: Контракт № 1 від 01.08.2018 року; Доповнення до Контракту №1 від 15.10.2018 року; Доповнення до Контракту №2 від 02.01.2019 р.; Доповнення до Контракту №3 від 04.01.2019 року; Фактура № FA/21/08/2019 від 12.08.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/21/08/2019 від 12.08.2019 року; Автотранспортна накладна 886492 від 13.08.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/21/08/2019 від 12.08.2019 року; Договір про надання послуг митного брокера №61 від 09.07.2018 року; Інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна» з використанням електронних засобів передачі інформації №4451156 від 13.08.2019 року; копія митної декларації країни відправлення 19PL402010NS2QEW21 від 13.08.2019 року.

До ВМД № UA209180/2019/056960 від 02.09.2019 року додано: Контракт № 1 від 01.08.2018 року; Доповнення до Контракту №1 від 15.10.2018 року; Доповнення до Контракту №2 від 02.01.2019 р.; Доповнення до Контракту №3 від 04.01.2019 року; Фактура № FA/26/08/2019 від 30.08.2019 року; Фактура № FA/27/08/2019 від 30.08.2019 року; Фактура № FA/30/08/2019 від 30.08.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/26/08/2019 від 30.08.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/27/08/2019 від 30.08.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/30/08/2019 від 30.08.2019 року; Автотранспортна накладна б/н від 30.08.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/26/08/2019 від 30.08.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/27/08/2019 від 30.08.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/30/08/2019 від 30.08.2019 року; Договір про надання послуг митного брокера №61 від 09.07.2018 року; Інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом єдиного вікна з використанням електронних засобів передачі інформації № 4514967 від 31.08.2019 року; копія митної декларації країни відправлення № 19PL402010NS2RSP32 від 30.08.2019 року.

До ВМД № UA 209180/2019/057599 від 04.09.2019 року додано: Контракт № 1 від 01.08.2018 року; Доповнення до Контракту №1 від 15.10.2018 року; Доповнення до Контракту №2 від 02.01.2019 року; Доповнення до Контракту №3 від 04.01.2019 року; Фактура № FA/1/09/2019 від 03.09.2019 року; Фактура № FA/2/09/2019 від 03.09.2019 року; Фактура № FA/3/09/2019 від 03.09.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/1/09/2019 від 03.09.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/2/09/2019 від 03.09.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/3/09/2019 від 03.09.2019 року; Автотранспортна накладна 181775 від 03.09.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/1/09/2019 від 03.09.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/2/09/2019 від 03.09.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/3/09/2019 від 03.09.2019 року; Договір про надання послуг митного брокера №61 від 09.07.2018 року; Інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом єдиного вікна з використанням електронних засобів передачі інформації № 4528944 від 04.09.2019 року; копія митної декларації країни відправлення 19PL402010NS2S3925 від 03.09.2019 року.

До ВМД №UA209180/2019/058193 від 06.09.2019 року додано: Контракт № 1 від 01.08.2018 року; Доповнення до Контракту №1 від 15.10.2018 року; Доповнення до Контракту №2 від 02.01.2019 року; Доповнення до Контракту №3 від 04.01.2019 року; Фактура № FA/4/09/2019 від 05.09.2019 року; Фактура № FA/5/09/2019 від 05.09.2019 року; Фактура № FA/6/09/2019 від 05.09.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/4/09/2019 від 05.09.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/5/09/2019 від 05.09.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/6/09/2019 від 05.09.2019 року; Автотранспортна накладна від 06.09.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/4/09/2019 від 05.09.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/5/09/2019 від 05.09.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/6/09/2019 від 05.09.2019 року; Договір про надання послуг митного брокера №61 від 09.07.2018 року; Інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом єдиного вікна з використанням електронних засобів передачі інформації № 4537827 від 06.09.2019 року; копія митної декларації країни відправлення 19PL402010NS2S9D36 від 05.09.2019 року.

До ВМД №UA 209180/2019/062859 від 25.09.2019 року додано: Контракт № 1 від 01.08.2018 року; Доповнення до Контракту №1 від 15.10.2018 року; Доповнення до Контракту №2 від 02.01.2019 року; Доповнення до Контракту №3 від 04.01.2019 року; Фактура № FA/10/09/2019 від 23.09.2019 року; Фактура № FA/11/09/2019 від 23.09.2019 року; Фактура № FA/13/09/2019 від 23.09.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/10/09/2019 від 23.09.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/11/09/2019 від 23.09.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/13/09/2019 від 23.09.2019 року; Автотранспортна накладна від 24.09.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/10/09/2019 від 23.09.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/11/09/2019 від 23.09.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/13/09/2019 від 23.09.2019 року; Договір про надання послуг митного брокера №61 від 09.07.2018 року; Інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна» з використанням електронних засобів передачі інформації №4612727 від 24.09.2019 року; копія митної декларації країни відправлення 19PL402010NS2TQVD1 від 24.09.2019 року.

До ВМД №UA 209180/2019/063460 від 27.09.2019 року додано: Контракт № 1 від 01.08.2018 року; Доповнення до Контракту №1 від 15.10.2018 року; Доповнення до Контракту №2 від 02.01.2019 року; Доповнення до Контракту №3 від 04.01.2019 року; Фактура № FA/14/09/2019 від 26.09.2019 року; Фактура № FA/16/09/2019 від 26.09.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/14/09/2019 від 26.09.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/16/09/2019 від 26.09.2019 року; Автотранспортна накладна від 26.09.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/14/09/2019 від 26.09.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/16/09/2019 від 26.09.2019 року; Договір про надання послуг митного брокера №61 від 09.07.2018 року; Інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом єдиного вікна з використанням електронних засобів передачі інформації № 4623752 від 27.09.2019 року; копія митної декларації країни відправлення 19PL402010NS2TYTP1 від 26.09.2019 року.

До ВМД № UA 209180/2019/064358 від 01.10.2019 року додано: Контракт № 1 від 01.08.2018 року; Доповнення до Контракту №1 від 15.10.2018 року; Доповнення до Контракту №2 від 02.01.2019 року; Доповнення до Контракту №3 від 04.01.2019 року; Фактура № FA/20/09/2019 від 30.09.2019 року; Фактура № FA/21/09/2019 від 30.09.2019 року; Фактура № FA/22/09/2019 від 30.09.2019 року; Фактура № FA/23/09/2019 від 30.09.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/20/09/2019 від 30.09.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/21/09/2019 від 30.09.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/22/09/2019 від 30.09.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/23/09/2019 від 30.09.2019 року; Автотранспортна накладна 886452 від 30.09.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/20/09/2019 від 30.09.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/21/09/2019 від 30.09.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/22/09/2019 від 30.09.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/23/09/2019 від 30.09.2019 року; Договір про надання послуг митного брокера №61 від 09.07.2018 року; Інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом єдиного вікна з використанням електронних засобів передачі інформації № 4638395 від 30.09.2019 року; копія митної декларації країни відправлення 19PL402010NS2U96X8 від 30.09.2019 року.

До ВМД № UA 209180/2019/064983 від 03.10.2019 року додано: Контракт № 1 від 01.08.2018 року; Доповнення до Контракту №1 від 15.10.2018 року; Доповнення до Контракту №2 від 02.01.2019 року; Доповнення до Контракту №3 від 04.01.2019 року; Фактура № FA/1/10/2019 від 01.10.2019 року; Фактура № FA/3/10/2019 від 01.10.2019 року; Фактура № FA/6/10/2019 від 01.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/1/10/2019 від 01.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/3/10/2019 від 01.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/6/10/2019 від 01.10.2019 року; Автотранспортна накладна 105236 від 02.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/1/10/2019 від 01.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/3/10/2019 від 01.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/6/10/2019 від 01.10.2019 року; Договір про надання послуг митного брокера №61 від 09.07.2018 року; Інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом єдиного вікна з використанням електронних засобів передачі інформації № 4648244 від 03.10.2019 року; копія митної декларації країни відправлення 19PL402010NS2UF0V9 від 02.10.2019 року.

До ВМД № UA209180/2019/064920 від 03.10.2019 року додано: Контракт № 1 від 01.08.2018 року; Доповнення до Контракту №1 від 15.10.2018 року; Доповнення до Контракту №2 від 02.01.2019 року; Доповнення до Контракту №3 від 04.01.2019 року; Фактура № FA/7/10/2019 від 02.10.2019 року; Фактура № FA/8/10/2019 від 02.10.2019 року; Фактура № FA/9/10/2019 від 02.10.2019 року; Фактура № FA/10/10/2019 від 02.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/7/10/2019 від 02.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/8/10/2019 від 02.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/9/10/2019 від 02.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/10/10/2019 від 02.10.2019 року; Автотранспортна накладна від 02.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/7/10/2019 від 02.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/8/10/2019 від 02.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/9/10/2019 від 02.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/10/10/2019 від 02.10.2019 року; Договір про надання послуг митного брокера №61 від 09.07.2018 року; Інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом єдиного вікна з використанням електронних засобів передачі інформації № 4648428 від 03.10.2019 року; копія митної декларації країни відправлення 19PL402010NS2UFYC3 від 02.10.2019 року.

До ВМД № UA 209180/2019/066126 від 08.10.2019 року додано: Контракт № 1 від 01.08.2018 року; Доповнення до Контракту №1 від 15.10.2018 року; Доповнення до Контракту №2 від 02.01.2019 року; Доповнення до Контракту №3 від 04.01.2019 року; Фактура № FA/11/10/2019 від 07.10.2019 року; Фактура № FA/12/10/2019 від 07.10.2019 року; Фактура № FA/13/10/2019 від 07.10.2019 року; Фактура № FA/14/10/2019 від 07.10.2019 року; Фактура № FA/15/10/2019 від 07.10.2019 року;Па кувальний лист до фактури FA/11/10/2019 від 07.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/12/10/2019 від 07.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/13/10/2019 від 07.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/14/10/2019 від 07.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/15/10/2019 від 07.10.2019 року; Автотранспортна накладна від 07.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/11/10/2019 від 07.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/12/10/2019 від 07.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/13/10/2019 від 07.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/14/10/2019 від 07.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/15/10/2019 від 07.10.2019 року; Договір про надання послуг митного брокера №61 від 09.07.2018 року; копія митної декларації країни відправлення 19PL402010NS2UUZC5 від 07.10.2019 року.

До ВМД № UA 209180/2019/067012 від 11.10.2019 року додано: Контракт № 1 від 01.08.2018 року; Доповнення до Контракту №1 від 15.10.2018 року; Доповнення до Контракту №2 від 02.01.2019 року; Доповнення до Контракту №3 від 04.01.2019 року; Фактура № FA/16/10/2019 від 09.10.2019 року; Фактура № FA/17/10/2019 від 09.10.2019 року; Фактура № FA/18/10/2019 від 09.10.2019 року; Фактура № FA/19/10/2019 від 09.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/16/10/2019 від 09.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/17/10/2019 від 09.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/18/10/2019 від 09.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/19/10/2019 від 09.10.2019 року; Автотранспортна накладна від 10.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/16/10/2019 від 09.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/17/10/2019 від 09.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/18/10/2019 від 09.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/19/10/2019 від 09.10.2019 року; Договір про надання послуг митного брокера №61 від 09.07.2018 року; Інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом єдиного вікна з використанням електронних засобів передачі інформації № 4679881 від 10.10.2019 року; копія митної декларації країни відправлення 19PL402010NS2V1AA0 від 09.10.2019 року.

До ВМД №UA 209180/2019/068021 від 16.10.2019 року додано: Контракт № 1 від 01.08.2018 року; Доповнення до Контракту №1 від 15.10.2018 року; Доповнення до Контракту №2 від 02.01.2019 року; Доповнення до Контракту №3 від 04.01.2019 року; Фактура № FA/33/10/2019 від 14.10.2019 року; Фактура № FA/34/10/2019 від 14.10.2019 року; Фактура № FA/35/10/2019 від 14.10.2019 року; Фактура № FA/36/10/2019 від 14.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/33/10/2019 від 14.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/34/10/2019 від 14.105.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/35/10/2019 від 14.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/36/10/2019 від 14.10.2019 року; Автотранспортна накладна від 14.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/33/10/2019 від 14.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/34/10/2019 від 14.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/35/10/2019 від 14.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/36/10/2019 від 14.10.2019 року; Договір про надання послуг митного брокера №61 від 09.07.2018 року; Інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом єдиного вікна з використанням електронних засобів передачі інформації № 4698141 від 15.10.2019 року; копія митної декларації країни відправлення 19PL402010NS2VEFW2 від 14.10.2019 року.

До ВМД №UA 209180/2019/068109 від 16.10.2019 року додано: Контракт № 1 від 01.08.2018 року; Доповнення до Контракту №1 від 15.10.2018 року; Доповнення до Контракту №2 від 02.01.2019 року; Доповнення до Контракту №3 від 04.01.2019 року; Фактура № FA/37/10/2019 від 14.10.2019 року; Фактура № FA/38/10/2019 від 14.10.2019 року; Фактура № FA/39/10/2019 від 14.10.2019 року; Фактура № FA/40/10/2019 від 14.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/37/10/2019 від 14.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/38/10/2019 від 14.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/39/10/2019 від 14.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/40/10/2019 від 14.10.2019 року; Автотранспортна накладна від 15.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/37/10/2019 від 14.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/38/10/2019 від 14.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/39/10/2019 від 14.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/40/10/2019 від 14.10.2019 року; Договір про надання послуг митного брокера №61 від 09.07.2018 року; Інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом єдиного вікна з використанням електронних засобів передачі інформації № 4701609 від 16.10.2019 року; копія митної декларації країни відправлення 19PL402010NS2VGFW1 від 15.10.2019 року.

До ВМД №UA 209180/2019/069213 від 21.10.2019 року додано: Контракт № 1 від 01.08.2018 року; Доповнення до Контракту №1 від 15.10.2018 року; Доповнення до Контракту №2 від 02.01.2019 року; Доповнення до Контракту №3 від 04.01.2019 року; Фактура № FA/50/10/2019 від 17.10.2019 року; Фактура № FA/51/10/2019 від 17.10.2019 року; Фактура № FA/52/10/2019 від 17.10.2019 року; Фактура № FA/53/10/2019 від 17.10.2019 року; Фактура № FA/54/10/2019 від 17.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/50/10/2019 від 17.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/51/10/2019 від 17.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/52/10/2019 від 17.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/53/10/2019 від 17.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/54/10/2019 від 17.10.2019 року; Автотранспортна накладна від 17.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/50/10/2019 від 17.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/51/10/2019 від 17.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/52/10/2019 від 17.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/53/10/2019 від 17.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/54/10/2019 від 17.10.2019 року; Договір про надання послуг митного брокера №61 від 09.07.2018 року; Інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом єдиного вікна з використанням електронних засобів передачі інформації № 4713016 від 18.10.2019 року; копія митної декларації країни відправлення 19PL402010NS2VNL48 від 18.10.2019 року.

До ВМД №UA 209180/2019/069937 від 23.10.2019 року додано: Контракт № 1 від 01.08.2018 року; Доповнення до Контракту №1 від 15.10.2018 року; Доповнення до Контракту №2 від 02.01.2019 року; Доповнення до Контракту №3 від 04.01.2019 року; Фактура № FA/59/10/2019 від 22.10.2019 року; Фактура № FA/60/10/2019 від 22.10.2019 року; Фактура № FA/61/10/2019 від 22.10.2019 року; Фактура № FA/62/10/2019 від 22.10.2019 року; Фактура № FA/63/10/2019 від 22.10.2019 року; Фактура № FA/64/10/2019 від 22.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/59/10/2019 від 22.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/60/10/2019 від 22.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/61/10/2019 від 22.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/62/10/2019 від 22.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/63/10/2019 від 22.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/64/10/2019 від 22.10.2019 року; Автотранспортна накладна від 22.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/59/10/2019 від 22.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/60/10/2019 від 22.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/61/10/2019 від 22.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/62/10/2019 від 22.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/63/10/2019 від 22.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/64/10/2019 від 22.10.2019 року; Договір про надання послуг митного брокера №61 від 09.07.2018 року; Інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом єдиного вікна з використанням електронних засобів передачі інформації №4732822 від 23.10.2019 року; копія митної декларації країни відправлення 19PL402010NS2W1NBO від 22.10.2019 року.

До ВМД №UA 209180/2019/071186 від 28.10.2019 року додано: Контракт № 1 від 01.08.2018 року; Доповнення до Контракту №1 від 15.10.2018 року; Доповнення до Контракту №2 від 02.01.2019 року; Доповнення до Контракту №3 від 04.01.2019 року; Фактура № FA/65/10/2019 від 24.10.2019 року; Фактура № FA/66/10/2019 від 24.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/65/10/2019 від 24.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/66/10/2019 від 24.10.2019 року; Автотранспортна накладна від 24.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/65/10/2019 від 24.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/66/10/2019 від 24.10.2019 року; Договір про надання послуг митного брокера №61 від 09.07.2018 року; Інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом єдиного вікна з використанням електронних засобів передачі інформації №4742714 від 25.10.2019 року; копія митної декларації країни відправлення 19PL402010NS2W7GA8 від 24.10.2019 року.

До ВМД №UA 209180/2019/071893 від 30.10.2019 року додано: Контракт № 1 від 01.08.2018 року; Доповнення до Контракту №1 від 15.10.2018 року; Доповнення до Контракту №2 від 02.01.2019 року; Доповнення до Контракту №3 від 04.01.2019 року; Фактура № FA/69/10/2019 від 29.10.2019 року; Пакувальний лист до фактури FA/69/10/2019 від 29.10.2019 року; Автотранспортна накладна від 29.10.2019 року; Декларація про походження товару до фактури FA/69/10/2019 від 29.10.2019 року; Договір про надання послуг митного брокера №61 від 09.07.2018 року; Інформація про позитивні результати державних видів контролю при застосуванні Порядку інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом єдиного вікна з використанням електронних засобів передачі інформації № 4761978 від 30.10.2019 року; копія митної декларації країни відправлення 19PL402010NS2WK6U1 від 29.10.2019 року.

Суд апеляційної інстанції зауважує, що Галицька митниця Держмитслужби, засобами електронного зв`язку, надсилала пропозицію позивачу, відповідно до ч. 3 ст. 53 Митного кодексу України, про надання додаткових документів для підтвердження заявленої митної вартості. Так, відповідачем пропонувалося надати, зокрема: 1) якщо рахунок сплачено, банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; 2) за наявності інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації товару; 3) якщо здійснювалося страхування, страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування; 4) каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару; 5) копію митної декларації країни виробника; 6) висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями; 7) виписки з бухгалтерських та банківських документів покупця, що стосуються відчуження оцінюваних товарів, ідентичних та/або подібних товарів на території України; 8) довідку інформацію щодо вартості у країні-експортері, що є ідентичними та/або подібними (аналогічними) оцінюваним товарам. Крім цього, вказано, що декларант або уповноважена ним особа за власним бажанням може подати додаткові наявні документи для підтвердження заявленої митної вартості (а. с. 3 том 3).

Позивач повідомив митний орган, що додаткових документів подано не буде та просив прийняти рішення відповідно до поданих документів (а. с. 1 том 3).

У свою чергу, на думку суду апеляційної інстанції, наведені правові норми дають підстави для висновку, що митний орган при реалізації своїх повноважень щодо контролю за правильністю обчислення митної вартості декларантом мають право витребовувати додаткові документи на підтвердження задекларованої митної вартості, однак лише у випадку наявності обґрунтованих сумнівів у достовірності поданих декларантом відомостей через неповноту поданих документів для підтвердження заявленої митної вартості товарів, невідповідність характеристик товарів, зазначених у поданих документах, митному огляду цих товарів, порівняння рівня заявленої митної вартості товарів з рівнем митної вартості ідентичних або подібних товарів, митне оформлення яких уже здійснено, і таке інше.

Разом з тим, наявність у митного органу обґрунтованого сумніву у правильності визначення митної вартості є обов`язковою з огляду на те, що саме із цією обставиною закон пов`язує можливість витребовування ним додаткових документів у декларанта та вчинення наступних дій, спрямованих на визначення дійсної митної вартості товарів.

Однак, витребунню підлягають не всі документи, що передбачені приписами статті 53 МК, а лише ті, що надають можливість пересвідчитись у правильності чи помилковості задекларованої митної вартості. Відтак, ненадання повного переліку витребуваних документів може бути підставою для визначення митним органом іншої митної вартості лише тоді, коли подані декларантом документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності не спростовують сумнів у достовірності наданої інформації.

Отже, суд апеляційної інстанції вважає, що митний орган зобов`язаний зазначати конкретні обставини, що викликали обґрунтовані сумніви у правильності визначення митної вартості декларантом, а також причини неможливості її перевірки на підставі наданих декларантом документів, обґрунтувавши як необхідність перевірки спірних відомостей, так і вказавши конкретні документи, надання яких може усунути такі сумніви.

Крім цього, сам факт ненадання позивачем додатково затребуваних документів, які підтверджують митну вартість товару, за відсутності обґрунтування неможливості визначення митної вартості товару за обраним декларантом методом на підставі поданих документів, не є достатнім для висновку про наявність підстав для її коригування митним органом.

Суд апеляційної інстанції, оцінивши під час розгляду справи документи, які подавались позивачем під час митного оформлення, дійшов висновку про недоведеність відповідачем неповноти, неточності чи недостатності наданих позивачем поданих документів для визначення митної вартості товару за основним методом; наявності встановлених частинами 1 та 2 статті 58 МК України обмежень для застосування першого методу та обставин, зазначених в частині 6 статті 54 МК України, для відмови у митному оформленні товару за першим методом, а отже і підстав для застосування положень частини 3 статті 57 та частини 3 статті 58 МК України, тобто використання другорядного методу визначення митної вартості товару при недоведеності неможливості її визначення за основним.

Таким чином, надані позивачем документи кореспондуються між собою та містять чітку, недвозначну і зрозумілу інформацію про товар, ціну та його оплату, а отже у сукупності містять відомості, які підтверджують числові значення митної вартості й не дають підстав для сумніву щодо повноти та правильності її визначення декларантом.

Також, суд апеляційної інстанції не бере до уваги покликання скаржника щодо наявності розбіжностей у термінах розрахунків, що зазначені у рахунках фактурах та у контракті від 01.08.2018. Оскільки, в матеріалах справи наявний додаток № 3 до контракту від 01 серпня 2018 року, яким передбачено, що Покупець перераховує на рахунок Продавця 100% оплати у термін 365 днів після поставки вантажу, що свідчить про відсутність у декларанта розрахункових документів за товар на час його митного оформлення (а. с. 35 том 1).

Крім цього, суд апеляційної інстанції зауважує, що позивачем проведено повне погашення заборгованості перед NORMA K Sp. Z o.o. за товари, які були імпортовані на митну територію України по вантажно-митних деклараціях за серпень-жовтень 2019, що підтверджується, зокрема, платіжними дорученнями: № 42 від 08.11.2019 на суму 70000 дол США, № 46 від 21.11.2019 на суму 14080 дол США (а. с. 175-175 том 2); платіжними дорученнями: № 1 від 23.03.2020 на суму 30717,38 дол США, № 2 від 24.03.2020 на суму 46512,99 дол США, № 3 від 14.04.2020 на суму 58279,70 дол США, № 4 від 27.04.2020 на суму 49952,27 дол США, № 5 від 28.04.2020 на суму 47803,03 дол США, № 6 від 29.04.2020 на суму 49293,47 дол США, № 7 від 15.05.2020 на суму 55202,01 дол США, № 8 від 01.06.2020 на суму 61727,02 дол США, № 9 від 11.06.2020 на суму 47213,75 дол США, № 10 від 23.07.2020 на суму 60000 дол США (а. с. 126-135 том 4). Тобто, позивач провів повний розрахунок за поставлений товар у серпні-жовтні 2019 року, в межах 365 днів, як це передбачено додатком № 3 до контракту від 01 серпня 2018 року.

Враховуючи вищенаведене, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, що позов необхідно задовольнити, оскільки подані декларантом відповідачу документи надавали можливість встановити дійсну митну вартість товару за ціною договору, тобто за основним методом, а тому оскаржувані рішення про коригування митної вартості товарів та картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні, випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення підлягають скасуванню.

Згідно приписів ст. 139 КАС України підстав для стягнення судових витрат не має.

Апеляційна скарга Галицької митниці Держмитслужби не спростовує правильність доводів, яким мотивовано судове рішення, зводиться по суті до переоцінки проаналізованих судом доказів та не дає підстав вважати висновки суду першої інстанції помилковими.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального права, тому відповідно до ст. 316 КАС України, апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, рішення суду без змін.

Керуючись ст. ст. 310, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд -

постановив:

апеляційну скаргу Галицької митниці Держмитслужби залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 16 червня 2020 року у справі № 380/1221/20 - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя О. М. Гінда судді В. В. Ніколін М. А. Пліш Повне судове рішення складено 01.12.2020.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.11.2020
Оприлюднено03.12.2020
Номер документу93218136
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/1221/20

Постанова від 20.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 19.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 01.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 19.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 24.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 09.09.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Рішення від 16.06.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні