Рішення
від 01.12.2020 по справі 826/5662/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 грудня 2020 року м. Київ № 826/5662/17

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Вєкуа Н.Г., здійснюючи у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи розгляд адміністративної справи

за позовомГоловного управління Пенсійного фонду України в м. Києві доТовариства з обмеженою відповідальністю Фірма "Теплобуд-230" про стягнення заборгованості у розмірі 22 666, 85 грн. , В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Правобережного об`єднаного управління Пенсійного Фонду України в м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма "Теплобуд-230" про стягнення заборгованості у розмірі 22 666, 85 грн.

10 жовтня 2017 року суд по справі перейшов в письмове провадження на підставі ч. 6 ст. 128 КАС України.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 31.10.2017 на підставі пункту 3 ч. 1 ст. 156 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній на час вчинення окремої процесуальної дії), зупинено провадження в адміністративній справі №826/5662/17 до набрання законної сили рішенням по справі №570/2268/14-а.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 02.10.2020 поновлено провадження у справі №826/5662/17 та вирішено здійснювати подальший розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін та проведення судового засідання.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 02.10.2020 замінено первісного позивача по справі з Правобережного об`єднаного управління Пенсійного Фонду України в м. Києві на його правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві.

Позовні вимоги мотивовано тим, що за відповідачем рахується несплачена сума фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених згідно закону України Про пенсійне забезпечення за Списком №2 в сумі 22 668, 85 грн. за період з лютого по березень 2017 року. Вказаний борг відповідачем у встановлені строки сплачений не був, що і зумовило звернення позивача до суду з даним позовом.

На адресу суду надійшла заява Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма "Теплобуд-230"' про закриття провадження у справі, в якій відповідач зазначає, що позовні вимоги Позивача до Відповідача про стягнення заборгованості з відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій не належать до прийнятих Законом правил адміністративного судочинства, а відтак, наявні підстави для закриття провадження у справі.

Позивач надав суду заперечення на заяву про закриття провадження, в яких наголосив, що справи за позовом суб`єктів владних повноважень щодо стягнення заборгованості, підлягають розгляду за правилами адміністративного судочинства, а думка Відповідача про необхідність закриття провадження - є хибною та ґрунтується на довільному трактуванню чинного законодавства.

Відповідно до частини 3 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, розгляд яких проводився за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), заявами по суті справи є позов та відзив.

Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та відзив на позов, встановив наступне.

Стосовно заяви відповідача про закриття провадження у справі, суд зазначає, що вказана заява не підлягає задоволення, оскільки розгляд даної категорії справ віднесено до юрисдикції адміністративних судів.

Так, відповідно до статті 5 КАС України суб`єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 46 КАС України позивачем в адміністративній справі можуть бути суб`єкти владних повноважень.

Органи Пенсійного фонду України звертаються до суду для захисту публічних інтересів, які полягають в отриманні відповідних платежів до бюджету Пенсійного фонду, які, в свою чергу, спрямовуються на виплату пенсій.

Суд звертає увагу, що пункт 4 ч. 1 ст. 263 КАС України прямо передбачає розгляд справ щодо стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб`єктів владних повноважень за правилами спрощеного позовного провадження.

Що стосується розгляду спірних правовідносин по суті, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що відповідач Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма "Теплобуд-230" є юридичною особою та на час виникнення спірних правовідносин перебувало на обліку, як платник страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в Правобережному об`єднаному управлінні Пенсійного фонду України м. Києва, наразі правонаступник - Головне управління Пенсійного фонду України в м. Києві.

Відповідно до пункту "б" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" (тут і надалі в редакції на час виникнення спірних правовідносин) працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів, і за результатами атестації робочих місць мають право на пенсію на пільгових умовах.

Згідно із пунктом "ж" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991 № 1788-ХІІ жінки, які працюють у сільськогосподарському виробництві та виховали п`ятеро і більше дітей, - незалежно від віку і трудового стажу, в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи.

Відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 № 1058-ІV пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

До набрання чинності Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" діяв Закон України "Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997 № 400/97-ВР.

Відповідно до ст. ст. 2, 4 Закону України "Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування" від 26.06.1997 № 400/97-ВР відповідач, будучи платником збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, зобов`язаний сплачувати 100 відсотків від об`єкта оподаткування, якими є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до п.п. "б"-"з" частини статті 13 Закону "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого ст.12 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Таким чином, відповідач зобов`язаний відшкодовувати органам Пенсійного фонду 100 % суми фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах його працівникам.

Згідно з пунктом 6.4 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за № 64/8663 (надалі - Інструкція № 21-1, в редакції на час виникнення спірних правовідносин), розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій.

На виконання вимог Інструкції, Правобережного об`єднаного управління Пенсійного Фонду України в м. Києві на адресу відповідача у встановлений Інструкцією строк направляло розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених застрахованій особі - ОСОБА_1 за лютий - березень 2017 року відповідно до пунктів "б-з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", разом з повідомленнями із визначенням суми фактичних витрат.

Згідно розрахунків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених за списком №2, направлених відповідачу, витрати на виплату і доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення", за лютий - березень 2017 року складають 22 666, 85 грн.

За приписами пункту 6.7 Інструкції підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

Як встановлено судом, відповідачем не відшкодовано органу Пенсійного фонду вказану суму у встановлений чинним законодавством строк, що підтверджується відомостями картки особового рахунку по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком №2.

Згідно зі статтею 23 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються органами Пенсійного фонду та в судовому порядку.

Таким чином фактичні витрати на виплату та доставку пенсій, призначених за списком № 2, за лютий - березень 2017 року, підлягають стягненню із відповідача у судовому порядку.

Крім того, відповідачем не надано до суду жодних належних доказів щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, як і доказів, що спростовують викладені в позовній заяві обставини.

Згідно зі статтею 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ч. 2 ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, приймаючи до уваги те, що суму заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсії, призначених на пільгових умовах до Пенсійного фонду України у вищезазначеному розмірі відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується матеріалами справи, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки матеріали справи не містять доказів понесення позивачем витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для стягнення з відповідача на користь позивача судових витрат відсутні.

Керуючись ст.ст. 77, 246, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві (04053, м. Київ, вул. Бульварно-Кудрявська, 16, код ЄДРПОУ 42098368) - задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма "Теплобуд-230" (код ЄДРПОУ 01414658) заборгованість на відшкодування витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення за період з 01.02.2017 по 31.03.2017 в сумі 22 666, 85 грн. на розрахунковий рахунок №25608301232821, код платежу 50020600 в ГУ Ощадбанку по м. Києву та області, МФО 322669.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги через суд першої інстанції.

Суддя Вєкуа Н.Г.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.12.2020
Оприлюднено03.12.2020
Номер документу93243043
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5662/17

Постанова від 24.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Грибан Інна Олександрівна

Рішення від 01.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 31.10.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 23.10.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 19.06.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 28.04.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні