ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/12470/20 Суддя (судді) першої інстанції: Горобцова Я.В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 грудня 2020 року м. Київ
Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді Кучми А.Ю.,
суддів Безименної Н.В., Бєлової Л.В.
за участю секретаря Островської О.В.,
за участю позивача ОСОБА_1 ,
за участю представника позивача Русакова С.О.,
за участю представника відповідача Цилюрик О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду апеляційну скаргу Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2020 року (м. Київ, дата складання повного тексту не зазначається) у справі за адміністративним позовом кандидата у депутати Бучанської районної ради Київської області ОСОБА_1 до Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області про визнання дій протиправними, встановлення факту одноразового грубого порушення вимог законодавства та зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И Л А :
Кандидат у депутати Бучанської районної ради Київської області ОСОБА_1 звернулася з позовом до суду, в якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області щодо невиконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 16.11.2020 у справі № 320/11650/20;
- визнати протиправними дії Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області щодо безпідставного проведення сесії Бучанської районної ради Київської області, у тому числі до проведення повторного підрахунку голосів виборців по ДВК №№ 321315, 321316, 321317, 321318 та 321319 (у відповідності до постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 10.11.2020 у справі №320/10760/20);
- встановити факт одноразового грубого порушення Бучанською районною територіальною виборчою комісією вимог Конституції України, Виборчого кодексу України та законів України;
- зобов`язати Бучанську районну територіальну виборчу комісію Київської області невідкладно виконати рішення Київського окружного адміністративного суду від 16.11.2020 у справі № 320/11650/20;
- зобов`язати Бучанську районну територіальну виборчу комісію Київської області після виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 16.11.2020 у справі № 320/11650/20, постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 10.11.2020 у справі № 320/10760/20, невідкладно встановити результати виборів депутатів Бучанської районної ради Київської області.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідач відмовляється виконати рішення Київського окружного адміністративного суду від 16.11.2020 у справі № 320/11650/20, що набрало законної сили 19.11.2020, засідання Бучанської РТВК щодо повторного підрахунку голосів не проводилося, результати повторного підрахунку не опубліковувались, натомість з порушенням приписів Виборчого кодексу були зареєстровані депутати Бучанської районної ради Київської області та проведена сесія ради.
Відповідач проти позову заперечив, зазначив, що на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 16.11.2020 у справі № 320/11650/20, 19.11.2020 о 08 год. 00 хв. розпочалось засідання Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області, на виконання якого було встановлено підсумки результатів голосування відповідно до рішення суду, а також складено протокол про результати виборів депутатів Бучанської районної ради. Крім того зазначив, що о 12 год. 15 хв. 19.11.2020 було прийнято постанову № 81 про виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 16.11.2020 у справі № 320/11650/20, яку надіслано до Центральної виборчої комісії та до Київського окружного адміністративного суду. У зв`язку з викладеним вважає позовні вимоги безпідставними та такими, що не відповідають фактичним обставинам справи.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2020 року адміністративний позов задоволено частково. Визнано протиправними дії Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області щодо проведення сесії Бучанської районної ради Київської області 23.11.2020. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та постановити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.
Апеляційну скаргу обґрунтовано тим, що рішення суду першої інстанції прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права, без повного з`ясування усіх фактичних обставин у справі. Апелянт вказує, що відповідачем у зв`язку з прийняттям протоколу про підсумки виборів депутатів Бучанської районної ради від 09.11.2020 було оприлюднено результати виборів в спеціальному випуску газети Бучанські новини від 11.11.2020. Також було прийнято постанову №80 від 18.11.2020 про реєстрацію депутатів Бучанської районної ради. Вказує, що проведення першої сесії Бучанської районної ради повністю відповідає вимогам чинного законодавства. Наголошує на відсутності необхідності повторного оприлюднення результатів виборів, оскільки в уточненому протоколі про підсумки виборів депутатів Бучанської районної ради від 19.11.2020 не було змінено жодних даних щодо обраних депутатів Бучанської районної ради, натомість було виправлено арифметичні помилки в змісті протоколу від 09.11.2020.
Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначено про безпідставність доводів апеляційної скарги, відсутність підстав для її задоволення та відсутність підстав для скасування рішення суду першої інстанції.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду - без змін.
Згідно ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, відповідно до посвідчення № 4 виданого 25.09.2020 Бучанською районною територіальною виборчою комісією Київської області, позивач є кандидатом в депутати, включеного до єдиного виборчого списку та територіального виборчого списку територіального виборчого округу № 1 від Київської обласної організації Політичної партії Наш Край з виборів депутатів Бучанської районної ради Київської області.
Постановою Центральної виборчої комісії № 160 від 08.08.2020 Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року призначено на неділю 25.10.2020 перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно додатків 1-24.
09.11.2020 о 01 год. 35 хв. відповідачем було складено протокол про результати виборів депутатів Бучанської районної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 16.11.2020 у справі №320/11650/20, що набрало законної сили 19.11.2020, визнано протиправним та скасовано протокол Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області про результати виборів депутатів Бучанської районної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 09.11.2020. Зобов`язано Бучанську районну територіальну виборчу комісію Київської області здійснити повноваження територіальних виборчих комісій щодо встановлення підсумків голосування з виборів депутатів Бучанської районної ради у межах таких територіальних виборчих округів (частин територіальних виборчих округів): територіального виборчого округу № 3 (Бучанська міська об`єднана територіальна громада Бучанського району Київської області); частини територіального виборчого округу № 6 (Гостомельська селищна об`єднана територіальна громада Бучанського району Київської області); частини територіального виборчого округу № 2 (Дмитрівська сільська об`єднана територіальна громада Бучанського району Київської області); територіального виборчого округу № 2 (Макарівська селищна об`єднана територіальна громада Бучанського району Київської області); територіального виборчого округу № 7 (частина Ірпінської міської об`єднаної територіальної громади Бучанського району Київської області); частини територіального виборчого округу № 5 (Борщагівська сільська об`єднана територіальна громада Бучанського району Київської області), та скласти протокол про результати виборів депутатів Бучанської районної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на підставі встановлених підсумків голосування. В іншій частині в позові відмовлено.
Також, постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 10.11.2020 у справі №320/10760/20 апеляційну скаргу кандидата у депутати Коцюбинської селищної ради Бучанського району Київської області ОСОБА_2 задоволено частково.
Рішення Київського окружного адміністративного суду від 05 листопада 2020 року в частині визнання бездіяльності Коцюбинської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області протиправною та зобов`язання Коцюбинської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області провести повторний підрахунок голосів виборців на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року по ДВК № № 321315, 321316, 321317, 321318, 321319 у смт. Коцюбинське Київської області скасовано.
Адміністративний позов кандидата у депутати Коцюбинської селищної ради Бучанського району Київської області ОСОБА_2 задоволено частково.
Визнано протиправною бездіяльність Коцюбинської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області.
Зобов`язано Коцюбинську селищну територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області провести повторний підрахунок голосів виборців на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року по ДВК № № 321315, 321316, 321317, 321318 та 321319 у смт. Коцюбинське Київської області.
В решті рішення Київського окружного адміністративного суду від 05 листопада 2020 року у справі № 320/10760/20 залишено без змін.
Позивач зазначила, що починаючи з 17.11.2020 по 23.11.2020 групою кандидатів у депутати Бучанської районної ради Київської області за участю представника Київської обласної організації Політичної партії Наш Край здійснювалося постійне візуальне спостереження за місцезнаходженням відповідача на предмет виявлення проведення засідань Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області, виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 16.11.2020 у справі № 320/11650/20 та оприлюднення прийнятих рішень, за результатами якого кожного дня складалися відповідні акти, примірники яких наявні в матеріалах справи. Позивач стверджує, що жодного засідання відповідачем у період з 17.11.2020 по 23.11.2020 не відбулось, відповідних рішень не приймалось та не оприлюднювалося.
Як зазначає позивач, дізнавшись про дату і час проведення засідання відповідача, яке мало відбутися 23.11.2020 о 17 год. 00 хв., в указаний час кандидати у депутати Бучанської районної ради Київської області та представники Київської обласної організації Політичної партії Наш Край прибули до приміщення відповідача та побачили, що йде підготовка до першої сесії Бучанської районної ради Київської області. Голова Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області відкрив засідання та розпочав процедуру проведення сесії. Крім того повідомив, що рішення Київського окружного адміністративного суду від 16.11.2020 у справі № 320/11650/20 було виконано 19.11.2020.
На виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 16.11.2020 у справі №320/11650/20, 19.11.2020 о 08 год. 00 хв. розпочалось засідання Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області, на виконання якого було встановлено підсумки результатів голосування відповідно до рішення суду, а також складено протокол про результати виборів депутатів Бучанської районної ради
Відповідно до постанови Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області від 19.11.2020 прийнятої о 12 год. 15 хв. за № 81, вищевказане рішення суду виконано.
Позивач, вважаючи дії відповідача протиправним, а судові рішення не виконані звернулася до суду за захистом порушеного виборчого права з даним адміністративним позовом.
Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що матеріали справи не містять доказів офіційного оприлюднення результатів виборів встановлених після повторного проведення підрахунку голосів виборців та після повторного встановлення підсумків голосування в межах частин територіальних виборчих округів визначених у рішенні Київського окружного адміністративного суду від 16 листопада 2020 року по справі №320/11650/20 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 10 листопада 2020 року по справі №320/10760/20.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Приписами статей 382, 383 КАС України передбачено декілька видів судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах та встановлено порядок виконання судових рішень в адміністративних справах та визначено певну послідовність дій, які необхідно вчинити для того, щоб зобов`язати відповідача належним чином виконати рішення суду: зобов`язання суб`єкта владних повноважень подати звіт про виконання судового рішення, накладення штрафу та визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання рішення суду.
Зазначені положення КАС України мають на меті забезпечення належного виконання судового рішення. Підставами їх застосування є саме невиконання судового рішення, ухваленого на користь особи-позивача та обставини, що свідчать про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, пов`язаних з невиконанням судового рішення в цій справі.
Наявність у КАС України спеціальних норм, спрямованих на забезпечення належного виконання судового рішення, виключає можливість застосування загального судового порядку захисту прав та інтересів стягувача шляхом подання позову. Судовий контроль за виконанням судового рішення здійснюється в порядку, передбаченому КАС України, який не передбачає можливості подання окремого позову, предметом якого є спонукання відповідача до виконання судового рішення.
Відповідно до статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Отже, судове рішення виконується безпосередньо і для його виконання не вимагається ухвалення будь-яких інших, додаткових судових рішень.
За таких обставин, суд першої інстанції вірно вказав, що обраний позивачем спосіб захисту не усуває юридичний конфлікт та не відповідає об`єкту порушеного права, а тому в такий спосіб неможливо захистити чи відновити право у разі визнання його судом порушеним. При розгляді позовних вимог позивача стосовно невиконання окремого судового рішення у іншій справі, суд не може зобов`язувати виконувати рішення суду шляхом ухвалення нового судового рішення, оскільки виконавче провадження являє собою завершальну стадію судового провадження.
Аналогічна правова позиція висловлена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 16.01.2019 у справі № 686/23317/13-а, від 06.02.2019 у справі № 816/2016/17.
З аналізу предмета спору у цій справі вбачається, що він фактично спрямований на виконання іншого судового рішення, а саме рішення Київського окружного адміністративного суду від 16.11.2020 у справі № 320/11650/20, що набрало законної сили 19.11.2020.
Суд першої інстанції вірно встановив, що позовні вимоги в частині визнання протиправною бездіяльність Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області щодо невиконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 16.11.2020 у справі №320/11650/20, про встановлення факту одноразового грубого порушення Бучанською районною територіальною виборчою комісією вимог Конституції України, Виборчого кодексу України та законів України, про зобов`язання Бучанську районну територіальну виборчу комісію Київської області невідкладно виконати рішення Київського окружного адміністративного суду від 16.11.2020 у справі № 320/11650/20 та про зобов`язання Бучанську районну територіальну виборчу комісію Київської області після виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 16.11.2020 у справі № 320/11650/20, постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 10.11.2020 у справі № 320/10760/20, невідкладно встановити результати виборів депутатів Бучанської районної ради Київської області задоволенню не підлягають.
Щодо позовної вимоги про визнання протиправними дії Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області щодо безпідставного проведення сесії Бучанської районної ради Київської області, у тому числі до проведення повторного підрахунку голосів виборців по ДВК №№ 321315, 321316, 321317, 321318 та 321319 (у відповідності до постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 10.11.2020 у справі № 320/10760/20) колегія суддів зазначає наступне.
В матеріалах справи наявні протоколи Бучанської районної територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з виборів депутатів Бучанської районної ради в межах частини територіального виборчого округу №6 від 19.11.2020, Бучанської районної територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з виборів депутатів Бучанської районної ради в межах частини територіального виборчого округу №2 від 19.11.2020, Бучанської районної територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з виборів депутатів Бучанської районної ради в межах територіального виборчого округу №3 від 19.11.2020, Бучанської районної територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з виборів депутатів Бучанської районної ради в межах частини територіального виборчого округу №2 від 19.11.2020, Бучанської районної територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з виборів депутатів Бучанської районної ради в межах частини територіального виборчого округу №5 від 19.11.2020, Бучанської районної територіальної виборчої комісії про результати виборів народних депутатів Бучанської районної ради в Єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 19.11.2020.
Разом із тим, копію протоколу Бучанської районної територіальної виборчої комісії про підсумки голосування з виборів депутатів Бучанської районної ради в межах частини територіального виборчого округу №7 від 19.11.2020, відповідачем до матеріалів справи додано не було.
Частинами першою та десятою статті 251 ВК України передбачено, що дільнична виборча комісія на своєму засіданні складає протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з кожних місцевих виборів по кожному виборчому округу, в яких проводилося голосування на виборчій дільниці.
Пакети з протоколами дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, виборчими бюлетенями, контрольними талонами і предметами, списками виборців, а також (за наявності) окремими думками членів виборчої комісії, викладеними у письмовій формі, актами, заявами, скаргами та рішеннями, прийнятими комісією, після закінчення засідання комісії транспортуються до відповідної територіальної виборчої комісії у порядку, визначеному статтею 253 цього Кодексу.
Відповідно до частин першої, п`ятої статті 253 ВК України, транспортування документів, зазначених у частині десятій статті 251 цього Кодексу, здійснюється головою або заступником голови дільничної виборчої комісії та іншими двома членами цієї комісії - представниками різних суб`єктів подання кандидатур до складу відповідної дільничної виборчої комісії. Під час транспортування виборчих документів членами дільничної виборчої комісії їх супроводжують поліцейські, а у разі необхідності, за зверненням територіальної виборчої комісії, - співробітники Служби безпеки України, які повинні забезпечити охорону під час транспортування. Інші члени дільничної виборчої комісії, не зайняті у транспортуванні виборчих документів, кандидати, їх довірені особи, уповноважені особи місцевих організацій партій, офіційні спостерігачі за їхнім бажанням можуть також супроводжувати транспортування таких документів. Супроводження таких документів іншими особами забороняється. Під час транспортування документів забороняється розпечатувати пакети з виборчими бюлетенями та іншою документацією.
Протокол про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці та інші документи дільничної виборчої комісії передаються відповідній територіальній виборчій комісії на її засіданні членами дільничної виборчої комісії, які здійснювали транспортування виборчої документації відповідно до частини першої цієї статті.
Згідно ч.1 ст. 254 ВК України, з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.
Згідно ч.ч. 2-4 ст.254 ВК України засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.
На засіданні територіальної виборчої комісії, зазначеному у частині першій цієї статті, голова територіальної виборчої комісії або визначений ним член комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими частиною десятою статті 251 цього Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.
При прийнятті документів дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами.
Відповідно до частини дванадцятої-чотирнадцятої статті 254 ВК України, повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку територіальною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи, уповноважені особи організацій партій, офіційні спостерігачі на відповідних місцевих виборах.
Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів здійснюється членами територіальної виборчої комісії в порядку, визначеному Центральною виборчою комісією з урахуванням положень статті 250 цього Кодексу.
Згідно ч.2 ст.250 ВК України підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів завершується складанням протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів в порядку, визначеному статтею 251 цього Кодексу.
Відповідно до ч.ч.13-14 ст.254 ВК України територіальна виборча комісія за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. Протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці може виготовлятися за допомогою технічних засобів.
Непідписання або відмова від підписання протоколу окремих членів комісії не має правових наслідків для дійсності протоколу.
В ході судового розгляду справи встановлено, що відповідачем не було отримано протоколів від Коцюбинської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про повторний підрахунок голосів виборців на перших місцевих виборах 25.10.2020 на виборчих дільницях № 321315, 321316, 321317, 321318 та 321319 у смт. Коцюбинське Київської області.
Відповідно до ч. 2 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні перша сесія новообраної сільської, селищної, міської ради скликається відповідною територіальною виборчою комісією не пізніш як через два тижні після реєстрації новообраних депутатів ради в кількості, яка забезпечує повноважність складу ради відповідно до статті 45 цього Закону. Перше пленарне засідання першої сесії відкриває голова зазначеної територіальної виборчої комісії, який інформує раду про підсумки виборів депутатів, а також про підсумки виборів відповідно сільського, селищного, міського голови. З моменту визнання повноважень депутатів ради нового скликання та новообраного сільського, селищного, міського голови відповідно до статті 42 цього Закону головує на пленарних засіданнях ради першої сесії новообраний голова.
За приписами ч.3 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні першу сесію новообраної районної у місті, районної, обласної ради скликає відповідна територіальна виборча комісія не пізніш як через два тижні після реєстрації новообраних депутатів ради у кількості, яка забезпечує повноважність складу ради відповідно до статті 45 цього Закону. Перше пленарне засідання першої сесії відкриває голова зазначеної територіальної виборчої комісії, який інформує раду про підсумки виборів депутатів. З моменту визнання повноважень депутатів ради нового скликання рада обирає тимчасову президію з числа депутатів ради в кількості не більше п`яти осіб - представників партій (блоків), які набрали найбільшу кількість голосів на виборах. Члени тимчасової президії почергово головують на пленарних засіданнях ради до обрання голови ради. З часу обрання голови ради він веде пленарні засідання ради відповідно до вимог цього Закону та регламенту ради.
Відповідно до приписів ст. 282 ВК України територіальна виборча комісія з відповідних місцевих виборів не пізніш як на п`ятий день з дня встановлення результатів виборів офіційно оприлюднює шляхом опублікування у відповідних місцевих друкованих засобах масової інформації результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, міської, районної в місті, районної, селищної, сільської ради, сільських, селищних, міських голів, а також розміщує їх на офіційному веб-сайті комісії чи відповідної ради (за наявності), регіонального, територіального представництва Центральної виборчої комісії (у разі їх утворення).
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що матеріали справи не містять доказів офіційного оприлюднення результатів виборів встановлених після повторного проведення підрахунку голосів виборців та після повторного встановлення підсумків голосування в межах частин територіальних виборчих округів визначених у рішенні Київського окружного адміністративного суду від 16 листопада 2020 року по справі №320/11650/20 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 10 листопада 2020 року по справі №320/10760/20.
Також суд звертає увагу на те, що протокол Бучанської РТВК про результати виборів депутатів Бучанської районної ради складений 19.11.2020 о 12.00 год, при цьому постанова №80 про реєстрацію депутатів у Бучанську районну Раду прийнята 18 листопада 2020 року о 21 год. 30 хв.
Крім того, як вбачається з матеріалів справи та підтверджено представником відповідача у судовому засіданні, постанова №80 про реєстрацію депутатів у Бучанську районну Раду прийнята 18 листопада 2020 року прийнята на підставі протоколу Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області про результати виборів депутатів Бучанської районної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 09.11.2020.
Разом із тим, даний протокол на момент прийняття вищевказаної постанови було визнано протиправним та скасовано рішенням Київського окружного адміністративного суду від 16.11.2020 у справі №320/11650/20.
Колегія суддів вказує, що відповідачем не виконано вимоги ст.282 ВК України після прийняття протоколу про результати виборів депутатів Бучанської районної ради від 19.11.2020, а саме не вчинено жодних дій направлених на офіційне оприлюднення результатів місцевих виборів після проведення повторного перерахунку, а саме шляхом опублікування у відповідних місцевих друкованих засобах масової інформації результати виборів депутатів та на офіційному веб-сайті комісії чи відповідної ради (за наявності), регіонального, територіального представництва Центральної виборчої комісії (у разі їх утворення).
Та обставина, що в уточненому протоколі про підсумки виборів депутатів Бучанської районної ради від 19.11.2020 не було змінено жодних даних щодо обраних депутатів Бучанської районної ради, а лише було виправлено арифметичні помилки в змісті протоколу від 09.11.2020, не звільняє відповідача від обов`язку дотримання приписів виборчого законодавства.
За таких обставин колегія суддів дійшла до висновку, що відповідач після прийняття протоколу про результати виборів від 19.11.2020 не здійснив офіційного оприлюднення результатів виборів та не виніс постанови про реєстрацію обраними депутатів Бучанської районної ради, тому фактично не мав права скликати першу сесію Бучанської районної ради, при цьому будь яких доказів на спростування зазначених обставин відповідачем не надано, натомість у судовому засідання представником відповідача підтверджено, що даних дій вчинено не було.
Відповідно до пункту 30 рішення Європейського Суду з прав людини у справі Hirvisaari v. Finland від 27 вересня 2001 року, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя .
Згідно пункту 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі Ruiz Torija v. Spain від 9 грудня 1994 року, статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи
Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Доводи апеляційних скарг зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду є законним і обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, а тому підстав для його скасування не має.
Керуючись ст. ст. 33, 34, 243, 272, 278, 310, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області - залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2020 року - без змін.
Стягнути з Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області (08292, Київська обл., м. Буча, вул. А. Михайловського, 54, код ЄДРПОУ 43755532) до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Шостого апеляційного адміністративного суду (отримувач коштів - УК у Печер.р-ні/Печерс.р-н/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38004897; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; рахунок отримувача - UA638999980313171206081026007; код класифікації доходів бюджету - 22030101) судовий збір у розмірі 1261,20 грн (тисяча двісті шістдесят одна гривня 20 копійок).
Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття та оскарженню не підлягає.
Повний текст постанови виготовлено 03.12.2020.
Головуючий суддя: А.Ю. Кучма
Н.В. Безименна
Л.В. Бєлова
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2020 |
Оприлюднено | 07.12.2020 |
Номер документу | 93301097 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Файдюк Віталій Васильович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кучма Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні