КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
05 грудня 2020 року № 320/11650/20
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., розглянувши заяву Київської обласної політичної організації Політична партія «НАШ КРАЙ» про встановлення судового контролю за виконанням рішення в адміністративній справі за позовом Київської обласної організації Політичної партії «НАШ КРАЙ» до Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування протоколу, зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулася Київська обласна організація Політичної партії «НАШ КРАЙ» з позовом до Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області, у якому просить суд:
- визнати протиправними дії Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області по складанню та оголошенню протоколу про результати виборів депутатів Бучанської районної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 09 листопада 2020 року;
- визнати протиправним та скасувати протокол Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області про результати виборів депутатів Бучанської районної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 09 листопада 2020 року;
- зобов`язати Бучанську районну територіальну виборчу комісію Київської області, відповідно до частини 15 статті 255 Виборчого кодексу України, Роз`яснення щодо встановлення результатів виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті ради, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), затвердженого Постановою Центральної виборчої комісії від 23 жовтня 2020 року №419, здійснити повноваження щодо встановлення підсумків голосування у межах територіальних виборчих округів (частин територіальних виборчих округів): територіального виборчого округу №3 (Бучанська міська об`єднана територіальна громада Бучанського району Київської області), частини територіального виборчого округу №6 (Гостомельська селищна об`єднана територіальна громада Бучанського району Київської області), частини територіального виборчого округу №2 (Дмитрівська сільська об`єднана територіальна громада Бучанського району Київської області), частини територіального виборчого округу №2 (Макарівська селищна об`єднана територіальна громада Бучанського району Київської області), частини територіального виборчого округу №7 (частина Ірпінської міської об`єднаної територіальної громади Бучанського району Київської області), частини територіального виборчого округу №5 (Борщагівська сільська об`єднана територіальна громада Бучанського району Київської області); та скласти протокол про результати виборів депутатів Бучанської районної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на підставі встановлених підсумків голосування.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 16.11.2020 адміністративний позов задовольнити частково.
Визнано протиправним та скасовано протокол Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області про результати виборів депутатів Бучанської районної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 09 листопада 2020 року.
Зобов`язано Бучанську районну територіальну виборчу комісію Київської області здійснити повноваження територіальних виборчих комісій щодо встановлення підсумків голосування з виборів депутатів Бучанської районної ради у межах таких територіальних виборчих округів (частин територіальних виборчих округів):
- територіального виборчого округу №3 (Бучанська міська об`єднана територіальна громада Бучанського району Київської області);
- частини територіального виборчого округу №6 (Гостомельська селищна об`єднана територіальна громада Бучанського району Київської області);
- частини територіального виборчого округу №2 (Дмитрівська сільська об`єднана територіальна громада Бучанського району Київської області);
- територіального виборчого округу №2 (Макарівська селищна об`єднана територіальна громада Бучанського району Київської області);
- територіального виборчого округу №7 (частина Ірпінської міської об`єднаної територіальної громади Бучанського району Київської області);
- частини територіального виборчого округу №5 (Борщагівська сільська об`єднана територіальна громада Бучанського району Київської області), та скласти протокол про результати виборів депутатів Бучанської районної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі на підставі встановлених підсумків голосування.
В іншій частині в позові відмовлено.
Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.11.2020 прийнято відмову Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області від апеляційної скарги на рішення Київського окружного адміністративного суду від 16 листопада 2020 року.
Закрито провадження за апеляційною скаргою Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 16 листопада 2020 року у справі за адміністративним позовом Київської обласної організації Політичної партії «НАШ КРАЙ» до Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування протоколу, зобов`язання вчинити певні дії.
04.12.2020 о 20 год. 33 хв. на адресу суду від Київської обласної політичної організації Політична партія «НАШ КРАЙ» надійшла заява про встановлення судового контролю за виконанням судового рішенням в адміністративній справі (в порядку ст.382 КАС України), у якій позивач просить суд встановити судовий контроль за виконанням рішенням у цій справі.
Обґрунтовуючи вказану заяву, позивач стверджує про невиконання відповідачем рішення у цій справі. При цьому позивач посилається на рішення Київського окружного адміністративного суду від 30.11.2020 у справі №320/12470/20, в якому вказано, що під час складання нового протоколу про результати виборів депутатів Бучанської районної ради в єдиного багатомандатному виборчому окрузі від 19.11.2020 Бучанська районна територіальна виборча комісія Київської області не мала протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів Бучанської міської ради з виборів депутатів Бучанської ради в межах частини територіального виборчого округу №7.
На думку позивача, вказані обставини свідчать про невиконання відповідачем рішення Київського окружного адміністративного суду від 16.11.2020.
Розглянувши вказану заяву, суд зазначає таке.
Згідно зі статтею 124 Конституції України, судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України. Суб`єктами, на яких поширюється обов`язковість судових рішень являються всі органи державної влади і органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, посадові чи службові особи та громадяни.
Відповідно до частини другої статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Відповідно до статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Відповідно до частини першої-другої статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Отже, адміністративним процесуальним законодавством регламентовано право суду застосовувати інститут судового контролю шляхом зобов`язання відповідача подати звіт про виконання рішення суду, визнання протиправними рішень, дій. Для застосування наведених процесуальних заходів мають бути наявні відповідні передумови - підтверджені належними і допустимими доказами підстави вважати, що за відсутності такого заходу судового контролю рішення суду залишиться невиконаним.
При цьому, суд наголошує на тому, що з вищенаведених норм вбачається право, а не обов`язок суду, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, по встановленню для суб`єкта владних повноважень обов`язку подати звіт про виконання судового рішення, яке реалізується судом з урахуванням конкретних обставин справи та наявності необхідних передумов для цього.
Аналогічний правовий висновок висловлений Верховним Судом у постановах від 25.07.2018 у справі №823/1265/16 (реєстраційний номер судового рішення в ЄДРСР - 75510869) та від 11.06.2020 у справі №640/13988/19 (реєстраційний номер судового рішення в ЄДРСР - 89757497).
Дослідивши заяву Київської обласної політичної організації Політична партія «НАШ КРАЙ» про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення, судом встановлено, що позивачем у вказаній заяві не наведено аргументів на переконання необхідності вжиття таких процесуальних заходів і ненадання останнім доказів в підтвердження наміру відповідача на ухилення від виконання судового рішення.
Так, позивач стверджує про невиконання відповідачем рішення у цій справі, однак зазначає при цьому про наявність протоколу про результати виборів депутатів Бучанської районної ради в єдиного багатомандатному виборчому окрузі, складеного Бучанською районною територіальною виборчою комісією Київської області 19.11.2020.
Отже, факт наявності цього протоколу, про який зазначає сам позивач у своїй заяві, спростовує викладені ним самим твердження про невиконання судового рішення у цій справі.
Суд зауважує, що загальні норми Кодексу адміністративного судочинства України (у тому числі щодо встановлення судового контролю) підлягають застосуванню з урахуванням визначених цим Кодексом особливостей.
Зокрема, розгляд окремих категорій термінових адміністративних справ врегульовано параграфом 2 Глави 11 Кодексу адміністративного судочинства України.
Норми вказаного параграфу не передбачають можливості встановлення судового контролю за виконанням судового рішення, що, зокрема, пов`язано з швидкоплинністю виборчого процесу, у якому оскарженню підлягають наслідки (результати) протиправних дій суб`єктів виборчого процесу, незалежно від того, вчинені вони на виконання судового рішення чи ні.
Так, стаття 273 Кодексу адміністративного судочинства України надає можливість оскаржувати у судовому порядку (саме шляхом подання позовної заяви, а не заяви про встановлення судового контролю) будь-які рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), без обмеження підстав виникнення таких рішень, дій чи бездіяльності (у тому числі, вчинених на виконання судового рішення).
Наведе свідчить про те, що дії, вчинені Бучанською районною територіальною виборчою комісією Київської області на виконання судового рішення у цій справі у вигляді складання протоколу про результати виборів депутатів Бучанської районної ради в єдиного багатомандатному виборчому окрузі від 19.11.2020 підлягали оскарженню будь-якими суб`єктами виборчого процесу в окремому позовному порядку.
Однак, такі дії позивачем вчинені не були.
За таких обставин, правові підстави для задоволення заяви Політична партія «НАШ КРАЙ» про встановлення судового контролю за виконанням рішення відсутні.
Окреме суд вважає за доцільне визнати безпідставними наведені позивачем у цій заяві посилання на норми Виборчого кодексу України, які регулюють порядок здійснення підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях, оскільки спірні у цій справі обставини виникли не під час підрахунку голосів, а під час встановлення підсумків голосування з виборів депутатів Бучанської районної ради, що є окремими процедурами.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 243, 248, 382 КАС України, суд
у х в а л и в:
1. Відмовити у задоволенні заяви Політична партія «НАШ КРАЙ» про встановлення судового контролю за виконанням рішення.
2. Копію ухвали надіслати (вручити, надати) учасникам справи (їх представникам), зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.
Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня її проголошення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Дудін С.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2020 |
Оприлюднено | 07.12.2020 |
Номер документу | 93326201 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Дудін С.О.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні