ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 602/233/20
25 листопада 2020 рокум.Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:
Головуючого судді : Шульгача М.П.,
при секретарі: Музиці О. М.,
за участю:
представника позивача: Балабан П. О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом ОСОБА_1 до Гриньківської сільської ради, Лановецького району, Тернопільської області про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити дії, суд,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до Тернопільського окружного адміністративного суду із позовом до Гриньківської сільської ради, Лановецького району, Тернопільської області про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити дії, в якому просив:
- Визнати протиправним та скасувати рішення Гриньківської сільської ради, Лановецького району, Тернопільської області №438 від 24.12.2019 року Про розгляд заяви ОСОБА_1 .
- Зобов`язати Гриньківської сільської ради, Лановецького району, Тернопільської області надати ОСОБА_1 дозвіл на розробку проекту землеустрою земельної ділянки площею 2,0000 га для отримання безоплатно у приватну, в межах норм безоплатної приватизації даної земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, яка розташована в с. Грибова, Лановецького району Тернопільської області на території Гриньківської сільської ради.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та пояснив, що позивач у грудні 2019 року звернувся до Гриньківської сільської ради із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою земельної ділянки площею 2,0000 га для отримання безоплатно у приватну, в межах норм безоплатної приватизації даної земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, яка розташована в с. Грибова, Лановецького району Тернопільської області на території Гриньківської сільської ради.
Проте, 24 грудня 2019 року, на сесії Гриньківської сільської ради, Лановецького району, Тернопільської області прийнято рішення №438, яким позивачу відмовлено у наданні такого дозволу.
Вважає дане рішення протиправним та таким, що порушує права позивача та просить його скасувати.
Просить позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про час, дату та місце розгялд справи був повідомлений належним чином.
Суд, заслухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи, встановив наступні факти:
ОСОБА_1 у грудні 2019 року звернувся до Гриньківської сільської ради із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою земельної ділянки площею 2,0000 га для отримання безоплатно у приватну, в межах норм безоплатної приватизації даної земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, яка розташована в с. Грибова, Лановецького району Тернопільської області на території Гриньківської сільської ради.
24 грудня 2019 року, на сесії Гриньківської сільської ради, Лановецького району, Тернопільської області прийнято рішення №438, яким позивачу відмовлено у наданні такого дозволу.
Не погодившись із таким рішенням позивач звернувся до суду із відповідним позовом.
Згідно зі ст. 121 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), кожен громадянин України має право на безоплатне отримання земельної ділянки із земель державної або комунальної власності.
Відповідно до статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст, зокрема, належить: розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства; обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства; підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до цього Кодексу; інформування населення щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Згідно з частиною першою статті 22 Земельного кодексу України землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.
Положеннями частини третьої статті 22 Земельного кодексу України встановлено, що землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування, зокрема, громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства.
З пояснень представника позивача слідує, що підставою для відмови позивачу в наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою слугувало те, що спірна земельна ділянка нібито відповідно до даних форми 6-зем відноситься до земель для сінокосіння та випасання худоби.
Проте як встановлено судом відповідно до наказу Державної служби статистики України від 19.08.2015 № 190 Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Державного комітету статистики України від 05 листопада 1998 року № 377 Про затвердження форм державної статистичної звітності з земельних ресурсів та Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№ 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем) даний наказ яким визначено форму 6-зем втратив чинність 01.01.2016 року.
Згідно із ст. 121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.
Разом з тим, особливості безоплатної передачі земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність врегульовані статтею 118 Земельного кодексу України.
Відповідно до п. 7 ст. 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Виходячи з вищенаведеного та рішення Гриньківської сільської ради №438 від 24 грудня 2019 року про відмову ОСОБА_1 у наданні дозволу складання проекту землеустрою, суд встановив, що причини відмови які були встановлені в судовому засіданні не є законними, а тому суд вважає, що дане рішення слід скасувати.
Щодо вимоги про зобов`язання Гриньківської сільської ради, Лановецького району, Тернопільської області надати ОСОБА_1 дозвіл на розробку проекту землеустрою, суд вважає, що поскільки відповідач Гриньківської сільської ради є суб`єктом владних повноважень та здійснює в даних правовідносинах надані йому діючим законодавством України повноваження, то суд, не може втручатися у дискрецію (вільний розсуд) суб`єкта владних повноважень та зобов`язувати чи забороняти вчиняти певні дії при вирішенні питань які віднесені до компетенції суб`єкта владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, виконуючи завдання адміністративного судочинства суд лише перевіряє чи діяв відповідач за критеріями визначеними ст. 2 КАС України.
Враховуючи вищенаведене, суд не може зобов`язати Гриньківську сільську раду надати ОСОБА_1 дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0000 га, яка розташована в с. Грибова, Лановецького району Тернопільської області на території Гриньківської сільської ради, проте суд може зобов`язати розглянути повторно дану заяву.
Суд приходить до висновку, що даний позов слід задовольнити частково.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Гриньківської сільської ради, Лановецького району, Тернопільської області №438 від 24.12.2019 року Про розгляд заяви ОСОБА_1 .
Зобов`язати Гриньківської сільської ради, Лановецького району, Тернопільської області повторно розглянути на пленарному засіданні Гриньківської сільської ради заяву про надання ОСОБА_1 дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 2,0000 га, яка розташована в с. Грибова, Лановецького району Тернопільської області на території Гриньківської сільської ради.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Гриньківської сільської ради, Лановецького району, Тернопільської області (село Гриньки, Лановецького району, Тернопільської області, код ЄДРПОУ 04395930) в користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) сплачений судовий збір в розмірі 1681,60 грн.
Рішення суду може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в строки передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повне судове рішення складено 30 листопада 2020 року.
Реквізити учасників справи:
позивач:
- ОСОБА_1 (місцезнаходження/місце проживання: АДРЕСА_1 код ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 );
відповідач:
- Гриньківська сільська рада Лановецького району Тернопільської області (місцезнаходження/місце проживання: с. Гриньки,Лановецький район, Тернопільська область,47450 код ЄДРПОУ/РНОКПП 04395930);
Головуючий суддя Шульгач М.П.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.11.2020 |
Оприлюднено | 08.12.2020 |
Номер документу | 93332985 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Осташ Андрій Васильович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баранюк Андрій Зіновійович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Чепенюк Ольга Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Шульгач Микола Петрович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Шульгач Микола Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні