ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 серпня 2011 року < Текст > Справа № 2а-0870/3564/11
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Артоуз О.О., при секретарі судового засідання Вітковській С.О.
розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовною заявою: Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до: Державного підприємства Підприємство Бердянської виправної
колонії управління Державного департаменту України з питань
виконання покарань у Запорізькій області (№77)
про: стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені
ВСТАНОВИВ:
16 травня 2011 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Державного підприємства Підприємство Бердянської виправної колонії управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Запорізькій області (№77) про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році, у розмірі 15151 грн. 26 коп.
Ухвалою суду від 17.05.2011 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 07.06.2011.
В позовній заяві вказано, що Державне підприємство Підприємство Бердянської виправної колонії управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Запорізькій області (№77) , що використовує найману працю працівників, отже за приписами Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні повинно забезпечувати працевлаштування інвалідів в установлених законодавством нормативах.
Відповідно до Звіту щодо зайнятості та працевлаштування інвалідів, (форма 10-ПІ річна-поштова) середньооблікова кількість штатних працівників, що працювали у відповідача, за звітний період склала 17 осіб. Таким чином, середньооблікова кількість інвалідів, відповідно до нормативу повинно складати 1 особу.
Середньооблікова кількість інвалідів у роботодавця склала 0 осіб, що є меншою ніж встановлено.
Сторони у судове засідання не з`явились, надали до суду заяви про розгляд справи за їх відсутності (у письмовому провадженні).
Враховуючи викладене та згідно із ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до наступного висновку.
Відповідно до ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4% (чотирьох відсотків) середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю відповідно до ч. 2 ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів і забезпечують працевлаштування інвалідів.
Отже, середньооблікова кількість інвалідів, відповідно до нормативу, встановленого ч. 1 ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні у відповідача повинна складати 1 особу. У відповідача середньооблікова кількість інвалідів склала 0 осіб, що є менше ніж встановлено нормативом.
Відповідно до ч. 8 ст. 69 Господарського кодексу України, підприємства з правом найму робочої сили зобов`язані забезпечувати визначену, згідно закону, кількість робочих місць для працевлаштування неповнолітніх, інвалідів, інших категорій громадян, що потребують соціального захисту, і встановлює відповідальність підприємства за порушення даної вимоги.
Статтею 18 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні визначено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у т.ч. спеціальні робочі місця створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально - економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Стаття 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , підприємства, установи, організації, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів є менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ст.19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайнято інвалідом.
Згідно ч. 2 ст. 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нараховану на повну суму недоїмки за весь її строк. Доказів створення умов та виконання зобов`язань відповідачем не надано.
Відповідно до матеріалів справи за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідач повинен сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 15011 грн. 76 коп. та оскільки в добровільному порядку адміністративно-господарські санкції відповідачем не було сплачено, Запорізьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів нарахувала пеню, у розмір 139 грн. 50 коп.
Судом встановлено, що керівництвом Державного підприємства Підприємство Бердянської виправної колонії управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Запорізькій області (№77) не проводилась робота, щодо створення робочих місць та пошуку інвалідів, до органів працевлаштування, звіти форми № 3 ПН не направлялись.
Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню.
За правилами частини 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Крім цього, позивачем не було надано суду доказів понесених ним судових витрат.
Керуючись ст.ст. 161, 162, 163, 167 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Державного підприємства Підприємство Бердянської виправної колонії управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Запорізькій області (№77) про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені - задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Державного підприємства Підприємство Бердянської виправної колонії управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Запорізькій області (№77) (код ЄДРПОУ 08680081, вул. Промислова, 1, м. Бердянськ, Запорізька область, 71100), суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2010 році, у розмірі 15151 грн. 26 коп. (п`ятнадцять тисяч сто п`ятдесят одна гривня 26 копійок).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб`єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п`ятиденного строку з моменту отримання суб`єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя /підпис/ О.О. Артоуз
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2011 |
Оприлюднено | 10.12.2020 |
Номер документу | 93363027 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні