ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
02 грудня 2020 року м. Дніпросправа № 340/1758/20
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Мельника В.В. (доповідач),
суддів: Чепурнова Д.В., Сафронової С.В.,
за участю секретаря судового засідання Царьової Н.П.,
розглянувши у відкритому
судовому засіданні в м. Дніпрі
апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області
на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2020 року (головуючий суддя - Брегей Р.І.) в адміністративній справі
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВСВ-ГРУП"
до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, Державної податкової служби України
про визнання протиправними та скасування рішень і зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ВСВ-ГРУП (далі - Позивач) звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (далі - Відповідач-1), Державної податкової служби України (далі - Відповідач-2), в якому просило суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1470420/43018533 від 28.02.2020, №1470719/43018533 від 28.02.2020, №1471664/43018533 від 02.03.2020, №1470418/4318533 від 28.02.2020;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "ВСВ-ГРУП" (код ЄДРПОУ 43018533) №22 від 18.02.2020, №23 від 18.02.2020, №24 від 19.02.2020, №25 від 20.02.2020, днем їх подання.
В обґрунтування позовної заяви зазначено про те, що оскаржувані рішення про відмову у реєстрації спірних податкових накладних прийняті контролюючим органом без належної перевірки достовірності та аналізу наданих Позивачем документів, не містять обґрунтувань щодо того, яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Позивач вважає, що під час прийняття оскаржуваних рішень Відповідач-1 діяв не обґрунтовано та без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття відповідного рішення, що, на думку останнього, свідчить про наявність підстав для скасування оскаржуваних рішень.
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2020 року по справі №340/1758/20 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ВСВ-ГРУП до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень і зобов`язання вчинити певні дії - задоволено (т. 1, а.с. 228-233).
Відповідач-1 - Головне управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, оскаржив його в апеляційному порядку.
В апеляційній скарзі Відповідач-1, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким в задоволенні позовної заяви Позивача відмовити у повному обсязі.
Вимоги апеляційної скарги мотивовано тим, що суд першої інстанції не надав належної оцінки тому, що спірні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних прийнято Комісією виключно в межах діючого законодавства та з дотриманням усіх необхідних критеріїв, що, на думку Відповідача-1, свідчить про їх правомірність та обґрунтованість.
Обґрунтовуючи апеляційну скаргу Відповідач-1, також, зазначив про те, що підставою для відмови у реєстрації податкової накладної Позивача в ЄРПН визначено: ненадання платником податку копій документів, що передбачені Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520.
Позивач подав відзив на апеляційну скаргу, в якому просить суд в задоволенні апеляційної скарги відмовити у повному обсязі, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.
В обґрунтування відзиву Позивач, зокрема, вказав про те, що в оскаржуваних рішеннях про відмову в реєстрації податкових накладних контролюючим органом не обґрунтовано чому документи платника не є достатніми для прийняття Комісією рішення про реєстрацію податкової накладної, не зазначено які саме документи платник податків має надати для прийняття обґрунтованого рішення щодо реєстрації податкової накладної.
Позивач та Відповідач-2, які були належним чином сповіщені про місце, дату та час розгляду справи в судове засідання своїх представників не направили, про причини їх неявки суд не сповістили.
Клопотань від учасників справи про відкладення розгляду справи до суду апеляційної інстанції не надходило.
За таких обставин, з урахуванням думки представника Відповідача-1, колегія суддів ухвалила розглянути справу без участі представників учасників справи, які не з`явились.
В судовому засіданні в режимі відеоконференції 02 грудня 2020 року представник Відповідача-1 вимоги апеляційної скарги підтримав у повному обсязі.
Заслухавши пояснення представника Відповідача-1, проаналізувавши вимоги та підстави апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи в їх сукупності, проаналізувавши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла таких висновків.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ТОВ ВСВ-ГРУП зареєстроване як юридична особа 24.05.2019 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, номер запису: 1 444 102 0000 013430 та є платником податку на додану вартість, що підтверджується витягом №1911234500236.
17 лютого 2020 Позивачем укладено договір поставки за № 17/02-2020 з ПП ТЕХНОПОЛЬ , відповідно до умов якого ПП ТЕХНОПОЛЬ (Постачальник) зобов`язується поставити ТОВ ВСВ-ГРУП (Покупцю) ядро соняшникового насіння, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити вартість такого Товару (п. 1.1. Договору).
Згідно п. 1.4 договору поставки №17/02-2020 від 17.02.2020, об`єм Товару, який постачається за цим Договором, складає 2000,00 кг ядра соняшникового насіння, Товар може постачатись партіями.
Відповідно до п. 4.2 договору поставки № 17/02-2020 від 17.02.2020 загальна вартість Товару, що поставляється за цим Договором, становить 40000,00 грн., в тому числі ПДВ - 6666,67 грн.
На виконання умов договору поставки №17/02-2020 від 17.02.2020 Постачальник поставив Позивачу ядро насіння соняшника у кількості 2000,00 кг, що підтверджується видатковою накладною за №8 від 17.02.2020 на загальну суму 40000,00 грн. (з ПДВ) та товарно-транспортною накладною № Р8 від 17.02.2020.
У подальшому, ТОВ ВСВ-ЕРУП здійснив повну оплату вартості поставленого товару за видатковою накладною №8 від 17.02.2020, на підтвердження чого надано платіжне доручення №262 від 27.02.2020.
Ядро насіння соняшника було реалізовано Позивачем, зокрема, 19.08.2020 між ПП Форум як Покупцем та ТОВ ВСВ-ЕРУП як Постачальником укладено договір поставки за №19-19/08/2019, відповідно до якого Постачальник зобов`язується поставити і передати у певний строк Товар у власність Покупця, а останній зобов`язаний прийняти і оплатити його на умовах, визначених у цьому Договорі.
Згідно п. 2.1 договору поставки №19-19/08/2019 від 19.08.2019 найменування (номенклатура, асортимент), ціна, кількість, вартість Товару зазначається в Специфікаціях до даного Договору та/або накладних на Товар, які є невід`ємною частиною даного Договору.
Пункт 2.4. договору поставки № 19-19/08/2019 від 19.08.2019 визначає, що оплата по даному Договору здійснюється Покупцем на умовах 100% попередньої оплати. Порядок, умови та строки розрахунків на поставку окремої партії Товару можуть бути змінені за згодою Сторін у Додаткових угодах та/або Специфікаціях до Договору. Постачальник мас право здійснити поставку партії Товару без отримання попередньої оплати, враховуючи виробничі потреби Покупця. Строк оплати в цьому випадку встановлюється 7 (сім) календарних днів з дати приймання Товару Покупцем.
Відповідно до п. 3.2 договору поставки № 19-19/08/2019 від 19.08.2019 поставка Товару здійснюється на умовах СРТ (Міжнародні правила тлумачення термінів ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року) (франко-склад), якщо інше не зазначено в специфікації.
Згідно п. 3.3 договору поставки № 19-19/08/2019 від 19.08.2019 Товар поставляється Постачальником в строк не більше 7 (семи) робочих днів з дня отримання Постачальником повної оплати за замовлений Товар, відповідно до виставленого рахунку, а у разі погодження Сторонами поставки Товару на умовах відстрочення платежу - протягом 7 (семи) календарних днів з дня отримання від Покупця відповідної заявки на Товар, підписання специфікації в якій останній вказує кількість, асортимент та ціну Товару.
На виконання умов договору поставки № 19-19/08/2019 від 19.08.2019 Постачальник поставив ПП Форум ядро насіння соняшника у кількості 1,6 т, що підтверджується видатковою накладною за № 49 від 18.02.2020 на загальну суму 34368,00 грн. (з ПДВ) та товарно-транспортною накладною № Р49 від 18.02.2020.
Перевезення зерна здійснювалось у відповідності до Договору за №12/07/2019 на транспорті послуги від 03.07.2019 за маршрутом: пункт навантаження - м. Кропивницький, вул. Добровольського, 2д, пункт розвантаження - м. Одеса, вул. Василя Стуса, 2Б, про що також свідчить товарно-транспортна накладна № Р49 від 18.02.2020.
За наслідками взаємовідносин Позивача із контрагентом - ПП Форум , ТОВ ВСВ-ГРУП на виконання п. 201.1 ст. 201 ПК України склало податкову накладну за №22 від 18.02.2020 на загальну суму 34368,00 грн., в т.ч. ПДВ 5728,00 грн., та направило її на реєстрацію в ЄРПН (т. 1, а.с. 68).
За результатами обробки цієї податкової накладної контролюючим органом Позивачу 21.02.2020 надіслано Квитанцію, якою зупинено реєстрацію податкової накладної № 22 від 18.02.2020, на підставі наступного:
Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 18.02.2020 №22 ЄРПН зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Додатково повідомляємо, показник D =.9581%, Р =160163.17 (т. 1, а.с. 69).
У зв`язку із зупиненням реєстрації податкової накладної № 22 від 18.02.2020 в ЄРПН, Позивачем 27.02.2020 направлено до Комісії ГУ ДПС у Кіровоградській області пояснення та копії документів на підтвердження здійснення господарських операцій за цією податковою накладною, що підтверджується Повідомленням №4 подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено (т. 1, а.с. 71-72).
28.02.2020 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Кіровоградській області прийняте рішення №1470420/43018533 про відмову у реєстрації податкової накладної № 22 від 18.02.2020 року в ЄРПН, через ненадання платником податків копій документів, а саме:
первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документів, які не надано, підкреслити) (т. 1, а.с. 74).
29 січня 2020 року Позивачем укладено договір купівлі-продажу за №29/01/20 з ТОВ Кліщинський консервний завод , відповідно до умов якого ТОВ Кліщинський консервний завод (Продавець) в порядку та на умовах, визначених цим договором, передає у власність ТОВ ВСВ-ГРУП (Покупцеві) товар: ядро соняшникового насіння, та/або інший товар який буде оформлюватись специфікацією, а Покупець зобов`язується прийняти Товар та оплатити його загальну вартість на умовах цього Договору.
Згідно з п. 2.2 договору купівлі-продажу за №29/01/20 від 29.01.2020, номенклатура, асортимент, загальна кількість товару, розмір партій, ціна за одиницю та сумарна вартість партії передбачається у накладних, що підписуються на кожну партію Продукції та є невід`ємними частинами цього Договору.
Відповідно до п. 3.1 договору купівлі-продажу за №29/01/20 від 29.01.2020 поставка товару здійснюється шляхом самовивозу автотранспортом Покупця з адреси зазначеної Продавцем.
На виконання умов договору Продавець поставив Позивачу ядро насіння соняшника у загальній кількості 3000,00 кг, на підтвердження чого Позивачем надано: видаткову накладну №31 від 18.02.2020 на загальну суму 40080,00 грн. (з ПДВ), у кількості 2000,00 кг за товарно-транспортною накладною №Р31 №18.02.2020, видатковою накладною №32 від 18.02.2020 на загальну суму 20040,00 грн. (з ПДВ), у кількості 1000,00 кг за товарно-транспортною накладною №Р32 від 18.02.2020.
У подальшому Позивач здійснив повну оплату вартості поставленого товару за видатковими накладними №31 від 18.02.2020, №32 від 18.02.2020, на підтвердження чого останнім надано платіжні доручення №214 від 05.02.2020, №238 від 17.02.2020.
Ядро насіння соняшника було реалізовано Позивачем, зокрема 15.08.2019 між ТОВ Компанія ФУДАЛЬНС як Покупцем та ТОВ ВСВ-ГРУП як Постачальником укладено договір поставки за №7-15/08/2019, відповідно до якого Постачальник зобов`язується поставити і передати у певний строк Товар у власність Покупця, а останній зобов`язаний прийняти і оплатити його на умовах, визначених у цьому Договорі.
Згідно п. 2.1 договору поставки №7-15/08/2019 від 15.08.2019 найменування (номенклатура, асортимент), ціна, кількість, вартість Товару зазначається в Специфікаціях до даного Договору та/або накладних на Товар, які є невід`ємною частиною даного Договору.
Пункт 2.4. договору поставки № 7-15/08/2019 від 15.08.2019 визначає, що оплата по даному Договору здійснюється Покупцем на умовах 100% попередньої оплати. Порядок, умови та строки розрахунків на поставку окремої партії Товару можуть бути змінені за згодою Сторін у Додаткових угодах та/або Специфікаціях до Договору. Постачальник має право здійснити поставку партії Товару без отримання попередньої оплати, враховуючи виробничі потреби Покупця. Строк оплати в цьому випадку встановлюється 7 (сім) календарних днів з дати приймання Товару Покупцем.
Відповідно до п. 3.2 договору поставки № 7-15/08/2019 від 15.08.2019 поставка Товару здійснюється на умовах СРТ (Міжнародні правила тлумачення термінів ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року) (франко-склад), якщо інше не зазначено в специфікації.
Згідно п. 3.3 договору поставки № 7-15/08/2019 від 15.08.2019 Товар поставляється Постачальником в строк не більше 7 (семи) робочих днів з дня отримання Постачальником повної оплати за замовлений Товар, відповідно до виставленого рахунку, а у разі погодження Сторонами поставки Товару на умовах відстрочення платежу - протягом 7 (семи) календарних днів з дня отримання від Покупця відповідної заявки на Товар, підписання специфікації в якій останній вказує кількість, асортимент та ціну Товару.
На виконання умов договору поставки № 7-15/08/2019 від 15.08.2019 Постачальник поставив ТОВ Компанія ФУДАЛЬНС ядро насіння соняшника у кількості 3000,00 кг, що підтверджується видатковою накладною за № 50 від 18.02.2020 на загальну суму 66960,00 грн. (з ПДВ) та товарно-транспортною накладною № Р50 від 18.02.2020.
Перевезення зерна здійснювалось у відповідності до Договору за № 12/07/2019 на транспорті послуги від 03.07.2019 за маршрутом; пункт навантаження - м. Кропивницький, вул. Добровольського, 2д, пункт розвантаження - м. Дніпро, Запорізьке шосе, 28п, про що також свідчить товарно-транспортна накладна № Р50 від 18.02.2020.
За наслідками взаємовідносин Позивача із контрагентом - ТОВ Компанія ФУДАЛЬНС , ТОВ ВСВ-ГРУП на виконання п. 201.1 ст. 201 ПК України склало податкову накладну за № 23 від 18.02.2020 на загальну суму 66960,00 грн в т.ч. ПДВ 11160,00 грн., та направило її на реєстрацію в ЄРПН (т. 1, а.с. 101).
За результатами обробки вказаної податкової накладної контролюючим органом Позивачу 21.02.2020 надіслано Квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної № 23 від 18.02.2020, на підставі наступного:
Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 18.02.2020 №23 ЄРПН зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Додатково повідомляємо, показник D =.9581%, Р =160163.17 (т. 1, а.с. 102).
У зв`язку із зупиненням реєстрації податкової накладної № 23 від 18.02.2020 в ЄРПН, Позивачем 27.02.2020 направлено до Комісії ГУ ДПС у Кіровоградській області пояснення та копії документів на підтвердження здійснення господарських операцій за цією податковою накладною, що підтверджується Повідомленням №2 подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено (т. 1, а.с. 104-105).
28.02.2020 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Кіровоградській області прийняте рішення №1470419/43018533 про відмову у реєстрації податкової накладної № 23 від 18.02.2020 року в ЄРПН, через ненадання платником податків копій документів, а саме:
первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документів, які не надано, підкреслити) (т. 1, а.с. 107).
04 лютого 2020 року Позивачем укладено договір продажу за №04/02/2020 з СФГ ПРОГРЕС , відповідно до умов якого СФГ ПРОГРЕС (Постачальник) зобов`язується передати у власність ТОВ ВСВ-ГРУП зерно сільськогосподарських культур власного урожаю (далі Товар), а Покупець зобов`язується прийняти і оплатити Товар в сумі, строки та на умовах, визначених цим Договором (п. 1.1 Договору).
Згідно п 1 2 договору продажу № 04/02/2020 від 04.02.2020, найменування Товару, його кількість, номенклатура, асортимент, ціна одиниці Товару та загальна вартість Товару, строк та базис поставки Товару, а також інші умови, визначаються Сторонами в Додатках (Специфікаціях), які є невід`ємною частиною цього Договору.
18.02.2020 в межах договору продажу № 04/02/2020 від 04.02.2020 між ТОВ ВСВ-ГРУП та СФГ ПРОГРЕС була укладена Специфікація №2 відповідно до якої, СФГ ПРОГРЕС зобов`язувалось поставити ТОВ ВСВ-ГРУП льон - врожаю 2019 року у кількості 15 т, на загальну суму 195000,00 грн. (з ПДВ).
На виконання умов договору продажу № 04/02/2020 від 04.02.2020 Постачальник поставив Позивачу льон - врожаю 2019 року у кількості 15 т на загальну суму 194999,94 грн. (з ПДВ), що підтверджується: накладною за №18-02-20 від 18.02.2020 та товарно-транспортною накладною № 18 від 18.02.2020.
У подальшому ТОВ ВСВ-ГРУП здійснив повну оплату вартості поставленого товару за накладною № 18-02-20 від 18.02.2020, що підтверджується платіжними дорученнями №0239 від 18.02.2020, № 240 від 18.02.2020, № 241 від 19.02.2020.
Льон - врожаю 2019 року було реалізовано Позивачем, зокрема, 28.08.2019 між ТОВ КРОКУС. як Покупцем та ТОВ ВСВ-ГРУП як Постачальником укладено договір поставки за №22-28/08/2019, відповідно до якого Постачальник зобов`язується поставити і передати у певний строк Товар у власність Покупця, а останній зобов`язаний прийняти і оплатити його на умовах, визначених у цьому Договорі.
Згідно п. 2.1 договору поставки № 22-28/08/2019 від 28.08.2019 найменування (номенклатура, асортимент), ціна, кількість, вартість Товару зазначається в Специфікаціях до даного Договору та/або накладних на Товар, які є невід`ємною частиною даного Договору.
Пункт 2.4. договору поставки № 22-28/08/2019 під 28.08.2019 визначає, що оплата по даному Договору здійснюється Покупцем на умовах 100% попередньої оплати. Порядок, умови та строки розрахунків на поставку окремої партії Товару можуть бую змінені за згодою Сторін у Додаткових угодах та/або Специфікаціях до Договору Постачальник має право здійснити поставку партії Товару без отримання попередньої оплати, враховуючи виробничі потреби Покупця. Строк оплати в цьому випадку встановлюється 7 (сім) календарних днів з дати приймання Товару Покупцем.
Відповідно до п. 3.2 договору поставки № 22-28/08/2019 від 28.08.2019 поставка Товару здійснюється на умовах СРТ (Міжнародні правила тлумачення термінів ІНКОТЕРМС в редакції 2010 року) (франко-склад), якщо інше не зазначено в специфікації.
Згідно п. 3.3 договору поставки № 22-28/08/2019 від 28.08.2019 Товар поставляється Постачальником в строк не більше 7 (семи) робочих днів з дня отримання Постачальником повної оплати за замовлений Товар, відповідно до виставленого рахунку, а у разі погодження Сторонами поставки Товару на умовах відстрочення платежу - протягом 7 (семи) календарних днів з дня отримання від Покупця відповідної заявки на Товар, підписання специфікації в якій останній вказує кількість, асортимент та ціну Товару.
На виконання умов договору поставки № 22-28/08/2019 від 28.08.2019 Постачальник поставив ТОВ КРОКУС. льон у кількості 2 т, що підтверджується видатковою накладною за №52 від 20.02.2020 на загальну суму 33000,00 грн. (з ПДВ) та товарно-транспортною накладною № Р52 від 20.02.2020.
Перевезення зерна здійснювалось у відповідності до Договору за №12/07/2019 на транспорті послуги від 03.07.2019 за маршрутом: пункт навантаження - м. Кропивницький, вул. Добровольського, 2д, пункт розвантаження - м. Київ, вул. Пухівська, 1-а, про що також свідчить товарно-транспортна накладна № Р52 від 20.02.2020.
За наслідками взаємовідносин Позивача із контрагентом - ТОВ КРОКУС. , ТОВ ВСВ-ГРУП на виконання п. 201.1 ст. 201 ПК України склало податкову накладну за № 25 від 20.02.2020 на загальну суму 33000,00 грн., в т.ч. ПДВ 5500,00 грн., та направило її на реєстрацію в ЄРПН (т. 1, а.с. 132).
За результатами обробки цієї податкової накладної контролюючим органом Позивачу 21.02.2020 надіслано Квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної № 25 від 20.02.2020, на підставі наступного:
Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 20.02.2020 № 25 ЄРПН зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Додатково повідомляємо: показник D =.9581%, Р =160163.17 (т. 1, а.с. 133).
У зв`язку із зупиненням реєстрації податкової накладної № 25 від 20.02.2020 в ЄРПН, Позивачем 27.02.2020 направлено до Комісії ТУ ДПС у Кіровоградській області пояснення та копії документів на підтвердження здійснення реальності господарських операцій за цією податковою накладною, що підтверджується Повідомленням №3 про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрація яких зупинено, що підтверджується квитанцією №2 від 27.02.2020 (т. 1, а.с. 135-136).
28.02.2020 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Кіровоградській області прийняте рішення №1470418/43018533 про відмову у реєстрації податкової накладної № 25 від 20.02.2020 року в ЄРПН, через ненадання платником податків копій документів, а саме:
первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документів, які не надано, підкреслити) (т. 1, а.с. 138).
30 липня 2019 року Позивачем укладено договір поставки № 262 з ТОВ ЩЕДРО , відповідно до умов якого ТОВ ЩЕДРО (Постачальник) зобов`язується поставити (систематично передати у власність) ТОВ ВСВ-ГРУП (Покупцю) майонези, маргарини тверді, маргарини м`які, олію соняшникову бутильовану, гірчиці, кетчупи соуси на майонезній основі, соуси на томатній основі, спеціальні жири, переетарифіковані жири (далі - товар), а Покупець зобов`язується прийняти товар і вчасно його оплачувати Постачальникові на умовах договору (п. 1.1 Договору).
Згідно п. 2.1 договору поставки № 262 від 30.07.2019, перелік (асортимент) товару, який може поставлятися за цим Договором, і ціни (у т.ч. ПДВ) за одиницю товару Сторони визначають у Специфікації, яка є невід ємною частиною Договору.
Згідно п. 2.2 договору поставки № 262 від 30.07.2019 товар поставляється партіями. Кількість асортимент і вартість (у т.ч. ПДВ) товару в партіях, визначається сторонами у накладних на товар, які є невід`ємною частиною Договору, накладні формуються Постачальником на основі діючої на момент замовлення Специфікації і погодженого ним замовлення Покупця.
На виконання умов договору поставки № 262 від 30.07.2019 Постачальник поставив Позивачу маргарин столовий Молочний особий , 82%, у кількості 0,06 т, на загальну суму 1578,00 грн. (з ПДВ), що підтверджується: видатковою накладною за №000001228 від 15.02.2020 та товарно-транспортною накладною №РЩ0134529/000001228 від 15.02.2020.
У подальшому ТОВ ВСВ-ГРУП здійснив повну оплату вартості поставленого товару за видатковою накладною №000001228 від 15.02.2020, що підтверджується платіжним дорученням № 0242 від 19.02.2020.
Маргарин столовий Молочний особий , 82% було реалізовано Позивачем, зокрема, 15.08.2019 між ТОВ КОМБІНАТ БАРАНКОВИХ ВИРОБІВ як Покупцем та ТОВ ВСВ-ГРУП як Постачальником укладено договір за №6-15/08/2019, відповідно до якого Постачальник зобов`язується поставити Покупцю визначений цим Договором Товар, а Покупець зобов`язується прийняти вказаний Товар та оплатити його відповідно до умов цього Договору.
Згідно п. 1.2 договору №6-15/08/2019 від 15.08.2019 найменування (асортимент), кількість, ціна, технічні характеристики Товару, а також умови поставки зазначаються Покупцем у Заявках та погоджуються сторонами у Специфікації, викладеній у додатку 1 до даного Договору, який є його невід`ємною частиною.
На виконання умов договору №6-15/08/2019 від 15.08.2019 Постачальник поставив ТОВ КОМБІНАТ БАРАНКОВИХ ВИРОБІВ маргарин столовий Молочний особий 82% у кількості 0,06 т., на підтвердження чого Позивачем надано видаткову накладну №51 від 19.02.2020 на загальну суму 1832,40 грн. (з ПДВ).
Поставка Товару була здійснена ТОВ Нова пошта , що підтверджується копією експрес-накладної №59000488450330.
За наслідками Позивача із контрагентом - ТОВ КОМБІНАТ БАРАНКОВИХ ВИРОБІВ , ТОВ ВСВ-ГРУП на виконання п. 201.1 ст. 201 ПК України склало податкову накладну за №24 від 19.02.2020 на загальну суму 1832,40 грн., в т.ч. ПДВ 305,40 грн., та направило її на реєстрацію в ЄРПН(т. 1, а.с. 164).
За результатами обробки цієї податкової накладної контролюючим органом Позивачу 21.02.2020 надіслано Квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної № 24 від 19.02.2020, на підставі наступного:
Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 19.02.2020 № 24 ЄРПН зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Додатково повідомляємо: показник D =.9581%, Р =160163.17 (т. 1, а.с. 165).
У зв`язку із зупиненням реєстрації податкової накладної № 24 від 19.02.2020 в ЄРПН, Позивачем 27.02.2020 направлено до Комісії ТУ ДПС у Кіровоградській області пояснення та копії документів на підтвердження здійснення реальності господарських операцій за цією податковою накладною, що підтверджується Повідомленням №5 про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрація яких зупинено, що підтверджується квитанцією №2 від 27.02.2020 (т. 1, а.с. 167-168).
02.03.2020 року комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Кіровоградській області прийняте рішення №1471664/43018533 про відмову у реєстрації податкової накладної № 24 від 19.02.2020 року в ЄРПН, через ненадання платником податків копій документів, а саме:
первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документів, які не надано, підкреслити) (т. 1, а.с. 170).
Правомірність прийняття Комісією Головного управління ДПС у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації рішень №1470420/43018533 від 28.02.2020, №1470719/43018533 від 28.02.2020, №1471664/43018533 від 02.03.2020, №1470418/4318533 від 28.02.2020 є предметом судового розгляду у даній справі.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Вирішуючи спір по суті, суд першої інстанції виходив з того, що спірні рішення комісії не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку Позивача виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до цієї норми та підпункту 56.23.2 пункту 56.23 статті 56 Податкового кодексу України Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 11.12.2019 року №1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка набрала чинності 01.02.2020 року (далі Порядок №1165).
Згідно з пунктами 6, 7, 10, 11 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
З матеріалів справи встановлено, що, у даному випадку, реєстрацію податкової накладної Позивача зупинено з тих підстав, що Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково зазначено, що показник D =.9581%, Р =160163.17 .
Оцінюючи наведені в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної підстави контролюючого органу, варто зазначити про те, що рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 25.05.2020 у справі №340/978/20 (набрало законної сили 12.08.2020) позов ТОВ ВСВ-ГРУП задоволено частково, а саме: визнано протиправним та скасовано рішення Комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку №22598 від 19.02.2020 року; зобов`язано Головне управління ДПС у Кіровоградській області, виключити товариства з обмеженою відповідальністю ВСВ-Груп з переліку ризикових платників податків.
Зі змісту надісланої контролюючим органом квитанції випливає те, що Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, однак без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Зазначене свідчить про необґрунтованість зупинення реєстрації податкової накладної №5, в даній справі, як передумови прийняття відповідного рішення Комісією про відмову в реєстрації такої податкової накладної.
Суд апеляційної інстанції, також, звертає увагу і на те, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 року за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Відповідно до п. 11 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
З аналізу вищенаведеного випливає те, що рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування із зазначенням, зокрема, які саме документи не надані платником податків, які були б достатніми для прийняття Комісією рішення про реєстрацію податкової накладної, зокрема, щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування тощо.
Натомість, контролюючим органом у спірному рішенні не вказано яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а лише зазначено наступне: Ненадання платником податків копій документів: Первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити) .
Колегія суддів звертає увагу на те, що загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення фіскальним органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Оскільки Відповідач-1 у спірних рішеннях зазначив загальні, неконкретизовані та неоднозначні причини відмови у реєстрації податкових накладних, колегія суддів дійшла висновку про те, що рішення про відмову в реєстрації податкових накладних №1470420/43018533 від 28.02.2020, №1470719/43018533 від 28.02.2020, №1471664/43018533 від 02.03.2020, №1470418/4318533 від 28.02.2020 є невмотивованими, оскільки їх зміст не дає чіткого розуміння обставин, за яких було прийняте негативне для платника податків рішення.
Підсумовуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції стосовно того, що невиконання контролюючим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Європейський суд з прав людини вказав, що пункт перший статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними, залежно від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (PRONINA v. UKRAINE, № 63566/00, § 23, ЄСПЛ, від 18 липня 2006 року).
Суд враховує й те, що згідно п. 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
За даних обставин колегія суддів вважає, що суд першої інстанції під час розгляду даної справи об`єктивно, повно, всебічно дослідив обставини, які мають суттєве значення для вирішення справи, застосував до правовідносин, які виникли між сторонами у справі, норми права які регулюють саме ці правовідносини, зроблені судом першої інстанції висновки відповідають фактичним обставинам справи та підтверджуються належними письмовими доказами, які зібрані та досліджені судом під час розгляду даної адміністративної справи, рішення суду першої інстанції у даній справі про задоволення адміністративного позову прийнято без порушення норм процесуального та матеріального права, і тому рішення суду першої інстанції у даній адміністративній справі необхідно залишити без змін.
Доводи апеляційної скарги Відповідача-1 спростовуються дослідженими у справі доказами і не можуть бути підставою для скасування рішення суду, а тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення.
Поряд із зазначеним суд апеляційної інстанції звертає увагу на те, що у відзиві на апеляційну скаргу Товариство з обмеженою відповідальністю "ВСВ-ГРУП" просить суд стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Відповідача-1 судові витрати, а саме: витрати на професійну правничу допомогу, надану під час розгляду справи в суді апеляційної інстанції, у розмірі 4000 грн.
На підтвердження витрати на професійну правничу допомогу, надану під час розгляду справи в суді апеляційної інстанції, у розмірі 4000 грн. Позивач надав:
- копію додатку №2 від 11.11.2020 року до Договору №65 про надання професійної правничої (правової) допомоги від 03.03.2020 року;
- копію рахунку-фактури №2 від 11.11.2020 року;
- копію акту наданих послуг №2 від 18.11.2020 року до Договору №65 про надання професійної правничої (правової) допомоги від 03.03.2020 року;
- платіжне доручення №398 від 11.11.2020 року на суму 4000 грн.;
- реєстр операцій за період з 11.11.2020 по 11.11.2020.
З матеріалів справи встановлено, що під час розгляду даної справи в суді апеляційної інстанції представником Товариства з обмеженою відповідальністю "ВСВ-ГРУП" було підготовлено та подано відзив на апеляційну скаргу Відповідача-1, що відповідає переліку наданих послуг в акті наданих послуг №2 від 18.11.2020 року до Договору №65 про надання професійної правничої (правової) допомоги від 03.03.2020 року.
Проаналізувавши доводи учасників справи та матеріали даної справи суд апеляційної інстанції, з урахуванням співмірності витрат на правову (правничу) допомогу із обсягом складених адвокатом в межах цієї адміністративної справи документів, складність справи, ціни позову та значення справи для сторони, дійшов висновку про наявність підстав для стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Відповідача-1 на користь Позивача витрат на професійну правничу допомогу, надану під час розгляду справи в суді апеляційної інстанції, у загальному розмірі 4000 (чотири тисячі) грн.
При цьому, суд апеляційної інстанції акцентує увагу на тому, що стягнення витрат на правничу допомогу у даному випадку має відбуватись за рахунок Відповідача-1, з огляду на те, що саме Головним управлінням Державної податкової служби у Кіровоградській області прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, які судовим рішенням у даній справі були визнані протиправними та скасовані.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 243, 310, 316, 321, 322, 325, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області - залишити без задоволення.
Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2020 року у справі №340/1758/20 - залишити без змін.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 43142606) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ВСВ-ГРУП" (код ЄДРПОУ 43018533) витрати на професійну правничу допомогу, надану під час розгляду справи в суді апеляційної інстанції, у розмірі 4000 (чотири тисячі) грн.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня її проголошення.
У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.
В повному обсязі постанова складена 07 грудня 2020 року.
Головуючий - суддя В.В. Мельник
суддя Д.В. Чепурнов
суддя С.В. Сафронова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.12.2020 |
Оприлюднено | 10.12.2020 |
Номер документу | 93366331 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Мельник В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні