Ухвала
від 08.12.2020 по справі 320/2146/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

08 грудня 2020 року № 320/2146/19

Суддя Київського окружного адміністративного суду Леонтович А.М., розглянувши у порядку письмового провадження клопотання заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Фіто Віта про визнання протиправними дій в порядку статті 383 Кодексу адміністративного судочинства Україна в адміністративній справі №320/2146/19,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Фіто Віта з позовом до Державної казначейської служби України в особі Головного управління Державної Казначейської служби України у Київській області, третя особа - Головне управління ДФС у Київській області, у якому позивач просить суд:

- стягнути з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України у Київській області на користь ТОВ Фіто Віта заборгованість бюджету із відшкодування податку на додану вартість у розмірі 9662693,00 грн.;

- стягнути з Державного бюджету України через Головне управління Державної казначейської служби України у Київській області на користь ТОВ Фіто Віта пеню, нараховану на суму заборгованості бюджету із відшкодування ПДВ у розмірі 2195787,42 грн.

Рішенням суду від 04.09.2020 адміністративний позов задоволено.

Стягнуто з Державного бюджету України через Головне Управління Державної казначейської служби України у Київській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Фіто Віта (08300, Київська обл., м. Бориспіль, вул. Чумацька, 4, код ЄДРПОУ: 31323065) заборгованість бюджету із відшкодування податку на додану вартість в розмірі 9 552 738 грн. (Дев`ять мільйонів п`ятсот п`ятдесят дві тисячі гривень 00 коп.).

Стягнуто з Державного бюджету України через Головне Управління Державної казначейської служби України у Київській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Фіто Віта (08300, Київська обл., м. Бориспіль, вул. Чумацька, 4, код ЄДРПОУ: 31323065) пеню, нараховану на суму заборгованості бюджету із відшкодування податку на додану вартість в розмірі 2 170 800.82 грн. (Два мільйони сто сімдесят тисяч вісімсот гривень 00 коп.).

Повернуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Фіто Віта (08300, Київська обл., м. Бориспіль, вул. Чумацька, 4, код ЄДРПОУ: 31323065) суму сплаченого судового збору в розмірі 19 210.00 грн. (Дев`ятнадцять тисяч двісті десять гривень 00 коп.).

Рішення суду від 04.09.2019 набрало законної сили 01.07.2020.

26.08.2020 Київським окружним адміністративним судом видано виконавчі листи у справі, де боржником зазначено Головне Управління Державної казначейської служби України у Київській області.

10.11.2020 до суду від представника Товариства з обмеженою відповідальністю Фіто Віта надійшла заява про визнання протиправними дій в порядку статті 383 Кодексу адміністративного судочинства Україна.

За результатами автоматизованого розподілу судової справи раніше визначеному складу суду, заява передана для розгляду судді Леонтовичу А.М.

Вирішуючи питання про визнання дій та бездіяльності щодо виконання рішення суду протиправними, суд вказує наступне.

В обґрунтування заяви, заявник зазначає, що ГУ Державної казначейської служби України у Київській області неправомірно повернуто виконавчі листи без виконання, оскільки відповідно до приписів законодавства України, божником у даній справі є саме ГУ Державної казначейської служби України у Київській області.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд наголошує, що статтею 14 КАС України передбачено, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Статтею 370 КАС України встановлено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

За приписами статті 373 КАС України виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Статтею 383 КАС України передбачено, що особа-позивач, на користь якої ухвалено рішення суду, має право подати до суду першої інстанції заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду.

Аналіз вказаної норми свідчить, що правовий інститут контролю за виконанням рішення суду, механізм якого унормований статтею 383 КАС України, підлягає застосуванню виключно у разі наявності протиправних рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень - відповідача щодо виконання рішення суду, що порушує права та законні інтереси позивача.

При цьому, застосування судом до суб`єкта владних повноважень норм статті 383 КАС України здійснюється у разі встановлення факту невиконання саме таким суб`єктом владних повноважень-відповідачем дій зобов`язального характеру, визначених рішенням суду на користь особи - позивача, що має бути підтверджено відповідними доказами, поданими позивачем.

Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню, у разі невиконання їх у добровільному порядку, регламентується Законом України Про виконавче провадження від 02.06.2016 № 1404-VІІІ (далі - Закон № 1404-VІІІ) та Законом України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень від 05.06. 2012 № 4901-VI (далі - Закон № 4901-VI).

Відповідно до частини другої статті 6 Закону № 1404-VІІІ рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Згідно з частинами першою та другої статті 3 Закону № 4901-VI , зокрема виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Стягувач за рішенням суду про стягнення коштів з державного органу звертається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у строки, встановлені Законом України Про виконавче провадження , із заявою про виконання рішення суду.

Разом із заявою стягувач подає до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, документи та відомості, необхідні для перерахування коштів, згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

Частиною четвертою статті 3 Закону визначено, що перерахування коштів стягувачу здійснюється у тримісячний строк з дня надходження до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, необхідних для цього документів та відомостей.

Відповідно до пункту 3 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників рішення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845, рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

Згідно статті 15 Закону України Про виконавче провадження боржником у виконавчому провадженні є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.

Абзацом другим підпункту 1 пункту 9 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України визначено, що рішення суду про стягнення (арешт) коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) виконується виключно Казначейством України. Безспірне списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) здійснюється Казначейством України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за черговістю надходження таких рішень, щодо видатків бюджету - в межах відповідних бюджетних призначень та наданих бюджетних асигнувань.

Аналіз вищенаведеного законодавства свідчить, що судові рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються виключно органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Таким чином, виконання судового рішення від 04.09.2019 у справі №320/2146/20 про стягнення з Державного бюджету України через Головне Управління Державної казначейської служби України у Київській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Фіто Віта заборгованості бюджету із відшкодування податку на додану вартість в розмірі 9 552 738 грн., має виконуватися Головним управлінням Державної казначейської служби України у Київській області як органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, а отже у виконавчих листах виданих Київським окружним адміністративних на виконання рішення суду від 04.09.2019 вірно зазначено боржника.

При цьому, суд звертає увагу, що у резолютивній частині рішення суду від 04.09.2020 вказано, що стягнення заборгованості бюджету із відшкодування податку на додану вартість на користь ТОВ Фото Віта здійснюється через Головне Управління Державної казначейської служби України у Київській області.

Враховуючи не вчинення відповідачем дій, спрямованих на фактичне виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 04.09.2019, суд дійшов висновку про наявність підстав для визнання протиправних рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень щодо виконання рішення суду, що порушує права та законні інтереси позивача в межах справи №320/2146/19.

За наявності підстав для задоволення заяви суд постановляє ухвалу в порядку, передбаченому статтею 249 цього Кодексу (частина 6 статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України).

Керуючись статтею 241, 248, 249, 383 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

Заяву представника Товариства з обмеженою відповідальністю Фіто Віта про визнання протиправними дій суб`єкта владних повноважень на виконання рішення суду у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Фіто Віта до Державної казначейської служби України в особі Головного управління Державної Казначейської служби України у Київській області, третя особа - Головне управління ДФС у Київській області про стягнення заборгованості з відшкодування ПДВ, - задовольнити.

Визнати протиправними дії Головного управління Державної Казначейської служби України у Київській області щодо: - повернення без виконання виконавчого листа про примусове виконання рішення по справі № 320/2146/19 від 04.09.2019 про стягнення заборгованості бюджету із відшкодування ПДВ в розмірі 9 552 738 грн., яке відбулося на підставі листа № 4-06-06/6691 від 16.10.2020; - повернення без виконання виконавчого листа про примусове виконання рішення по справі № 320/2146/19 від 04.09.2019 про стягнення пені, нарахованої на суму заборгованості бюджету із відшкодування ПДВ в розмірі 2 170 800,82 грн., яке відбулося на підставі листа № 4-06-06/6690 від 16.10.2020.

Зобов`язати Головне управління Державної казначейської служби у Київській області прийняти до виконання: - виконавчий лист від 26.08.2020 р. про примусове виконання рішення по справі № 320/2146/19 від 04.09.2019 про стягнення заборгованості бюджету із відшкодування ПДВ в розмірі 9 552 738 грн.; - виконавчий лист від 26.08.2020 р. про примусове виконання рішення по справі № 320/2146/19 від 04.09.2019 про стягнення пені, нарахованої на суму заборгованості бюджету із відшкодування ПДВ в розмірі 2 170 800,82 грн.

Копію даної ухвали надіслати учасникам справи.

Суддя Леонтович А.М.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення (підписання) ухвали.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.12.2020
Оприлюднено11.12.2020
Номер документу93400486
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/2146/19

Ухвала від 02.09.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 30.07.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 01.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 20.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 08.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 18.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 18.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 08.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Леонтович А.М.

Ухвала від 28.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні