Рішення
від 08.12.2020 по справі 320/12847/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 грудня 2020 року м. Київ 23:27 №320/12847/20

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Колеснікової І.С., секретаря судового засідання Олеярника М.І., за участю представників сторін:

від позивача - не з`явився;

від відповідача - не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Васильківської міської організації політичної партії ПРОПОЗИЦІЯ

до Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району

Київської області,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні

відповідача - Центральна виборча комісія

про визнання протиправними та скасування протоколів та постанов, визнання

протиправними дій

В С Т А Н О В И В:

До Київського окружного адміністративного суду звернулась Васильківська міська організація політичної партії ПРОПОЗИЦІЯ з позовом до Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про визнання протиправним та скасування протоколу Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 30.11.2020 про підсумки голосування з виборів депутатів Васильківської міської ради у межах територіального виборчого округу №1; визнання протиправним та скасування протоколу Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 30.11.2020 про підсумки голосування з виборів депутатів Васильківської міської ради у межах територіального виборчого округу №2; визнання протиправним та скасування протоколу Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 30.11.2020 про підсумки голосування з виборів депутатів Васильківської міської ради у межах територіального виборчого округу №3; визнання протиправними та скасування протоколу Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про результати виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 30.11.2020; визнання протиправною та скасування постанови №83 Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 30.11.2020 в 07:00 год. про врахування результатів виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області; визнання протиправними дій Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 30.11.2020 по оприлюдненню результатів перших місцевих виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області 25 жовтня 2020 року; визнання протиправною та скасування постанови Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 30.11.2020 про реєстрацію депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області; визнання протиправною та скасування постанови Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 30.11.2020 №84 про скликання новообраної Васильківської міської ради Обухівського району Київської області; визнання протиправними дій Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області по відкриттю першої сесії депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області; дострокове припинення повноважень всього складу Васильківської міської територіальної виборчої комісії, який діяв станом на 30.11.2020.

Позов мотивовано протиправністю оскаржуваних протоколів та постанов, прийнятих відповідачем на підставі протоколів про повторний перерахунок голосів на виборчих дільницях №320278, №320381, №320334, №320337, №320338, №320307, №320319, №320325, №320280, №321275, №321276, №321277, №321271, №321272, №321273, №321274, які скасовано в судовому порядку. Також, в обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено про прийняття відповідачем постанови про результати виборів до встановлення підсумків голосування на округах та до встановлення результатів виборів в багатомандатному виборчому окрузі. Крім того, позивачем зазначено, що після підписання спірної постанови №83 про визнання обраними кандидатів, не чекаючи реєстрації обраних кандидатів, відповідачем своєю постановою №84 прийнято рішення про скликання першої сесії новообраної ради у складі не зареєстрованих кандидатів і відкрито таку сесію, а реєстрацію обраних кандидатів, яку передбачено виборчим процесом, проведено після скликання сесії, що прямо суперечить положенням виборчого законодавства та є підставою для визнання спірних протоколів, постанов та дій відповідача протиправними.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 06.12.2020 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, призначено судовий розгляд справи по суті в судовому засіданні на 07.12.2020 об 11:45 год., запропоновано відповідачу в строк до 11:30 год. 07.12.2020 подати відзив на позовну заяву та витребувані в ухвалі докази.

Відповідач правом подання відзиву на позовну заяву не скористався, інших заяв по суті спору відповідачем до суду не подано.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07.12.2020 залучено до участі у справі Центральну виборчу комісію в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.

На підставі письмових клопотань представників позивача та відповідача про продовження строку розгляду адміністративної справи та у зв`язку з необхідністю часу для надання відповідачем витребуваних доказів у значному обсязі судом продовжено строк судового розгляду справи.

Представником позивача під час судового розгляду позов підтримано з підстав, викладених у позовній заяві, наголошено на протиправності спірних дій, протоколів, постанов відповідача та наявності правових підстав для їх скасування.

Представником відповідача під час судового розгляду проти позову заперечено, зазначено про прийняття спірних протоколів про підсумки голосування з виборів депутатів Васильківської міської ради у межах територіальних виборчих округів №1, №2, №3 на підставі уточнених протоколів про повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях №320278, №320280, №320281, №320300, №320307, №320315, №320319, №320325, №320334, №320337, №320338, №321271, №321272, №321273, №321274, №321275, №321276, №321277, №321278, №321279, №321280, №321281, №321282, №321283, №321284, №321285, №321286, №321287, №321417, №321288, проведений Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2020 року у справі №320/11642/20, яким, зокрема, зобов`язано Васильківську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області провести повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях №320278, №320280, №320281, №320300, №320307, №320315, №320319, №320325, №320334, №320337, №320338, №321271, №321272, №321273, №321274, №321275, №321276, №321277, №321278, №321279, №321280, №321281, №321282, №321283, №321284, №321285, №321286, №321287, №321417, №321288, та на підставі інших протоколів про підрахунок голосів по інших виборчих дільницях, які в судовому порядку не оскаржувались, загалом по тридцяти виборчих дільницях. Представником відповідача наголошено на правомірності спірних протоколів, оскільки на час їх прийняття - 30.11.2020 не існувало рішень судів, які набрали законної сили, та якими було визнано протиправними та скасовано протоколи про повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях №320278, №320280, №320281, №320300, №320307, №320315, №320319, №320325, №320334, №320337, №320338, №321271, №321272, №321273, №321274, №321275, №321276, №321277, №321278, №321279, №321280, №321281, №321282, №321283, №321284, №321285, №321286, №321287, №321417, №321288. Також, представником відповідача наголошено на правомірності постанов територіальної виборчої комісії про врахування результатів виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, про реєстрацію депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, про скликання новообраної Васильківської міської ради Обухівського району Київської області та на правомірності дій відповідача щодо оприлюднення результатів перших місцевих виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області 25 жовтня 2020 року та щодо відкриття першої сесії депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, оскільки зазначені дії та постанови вчинено та прийнято відповідачем за підсумками голосування, по якому виборчою комісією визначено результати виборів шляхом складання відповідних протоколів та на реалізацію таких протоколів у встановлений виборчим законодавством спосіб.

Від Центральної виборчої комісії до суду надійшло письмове клопотання про розгляд справи за відсутності її представника.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та з`ясувавши обставини справи, судом встановлено таке.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2020 року у справі №320/11642/20, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19 листопада 2020 року, зокрема, визнано протиправним та скасовано рішення Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про результати виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, оформленого протоколом від 12 листопада 2020 року, визнано протиправним та скасовано постанову Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про встановлення/визнання результатів виборів 25 жовтня 2020 року до Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, яка була прийнята 12 листопада 2020 року, зобов`язано Васильківську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області провести повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях №320278, №320280, №320281, №320300, №320307, №320315, №320319, №320325, №320334, №320337, №320338, №321271, №321272, №321273, №321274, №321275, №321276, №321277, №321278, №321279, №321280, №321281, №321282, №321283, №321284, №321285, №321286, №321287, №321417, №321288 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області шляхом перерахунку бюлетенів, за наслідками чого скласти новий протокол про результати виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, з позначкою Уточнений .

Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області за результатами повторного підрахунку голосів складено протоколи про повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях №320278, №320280, №320281, №320300, №320307, №320315, №320319, №320325, №320334, №320337, №320338, №321271, №321272, №321273, №321274, №321275, №321276, №321277, №321278, №321279, №321280, №321281, №321282, №321283, №321284, №321285, №321286, №321287, №321417, №321288.

На підставі вказаних протоколів про повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області шляхом перерахунку бюлетенів було складено протоколи Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про результати виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області з поміткою Уточнений по кожному з трьох територіальних виборчих округів окремо, оформлено протокол про результати виборів депутатів Васильківської міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, що відображено в протоколі №32 засідання Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області 27 листопада 2020 року.

На підставі протоколу про підсумки голосування з виборів Васильківської міської ради у межах єдиного багатомандатного виборчого округу Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області прийнято постанови: від 30.11.2020 №83, якою постановлено врахувати результати виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області в єдиному багатомандатному окрузі згідно списку; від 30.11.2020 №84 Про скликання першої сесії новообраної Васильківської міської ради Обухівського району Київської області , якою постановлено скликати першу сесію новообраної Васильківської міської ради Обухівського району Київської області 01.12.2020 та розмістити на стенді офіційних матеріалів Васильківської міської територіальної виборчої комісії та опублікувати в офіційному засобі друкованої інформації або на офіційному веб-сайті міської ради рішення про скликання першої сесії новообраної Васильківської міської ради Обухівського району Київської області; від 01.12.2020 №88, якою зареєстровано депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області.

У Васильківській рекламно-інформаційній газеті Наше місто від 01.12.2020 №68 опубліковано повідомлення про підсумки голосування за результатами виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2020 року у справі №320/12350/20, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 03 грудня 2020 року, визнано протиправним та скасовано протокол Васильківської МТВК від 23.11.2020 №3 про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №320278 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному окрузі; зобов`язано Васильківську МТВК провести повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області на виборчій дільниці №320278.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 29 листопада 2020 року у справі №320/12345/20, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 04 грудня 2020 року, визнано протиправним та скасовано протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №320281 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному у окрузі №3, складений Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області 23.11.2020 о 21 год. 31 хв.; зобов`язано Васильківську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області провести повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області на виборчій дільниці №320281.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2020 року у справі №320/12553/20, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 06 грудня 2020 року, визнано протиправними та скасовано протоколи Васильківської міської територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців: на виборчій дільниці №321271 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №1 від 26.11.2020 - 19 година 30 хвилин; на виборчій дільниці №321272 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №1 від 26.11.2020 - 23 година 50 хвилин; на виборчій дільниці №321273 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №1 від 27.11.2020 - 02 година 36 хвилин; на виборчій дільниці №321274 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №1 від 27.11.2020 - 19 година 45 хвилин; зобов`язано Васильківську міську територіальну виборчу комісію провести повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області на виборчих дільницях №№ 321271, 321272, 321273, № 321274.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2020 року у справі №320/12397/20, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 03 грудня 2020 року, визнано протиправними та скасовано протоколи Васильківської міської територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців: на виборчій дільниці №320334 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №3 від 25.11.2020; на виборчій дільниці №320337 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №3 від 25.11.2020; на виборчій дільниці №320338 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №3 від 26.11.2020; на виборчій дільниці №320319 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №3 від 24.11.2020; на виборчій дільниці №320307 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №3 від 24.11.2020; на виборчій дільниці №320325 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №3 від 25.11.2020; на виборчій дільниці №320280 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №2 від 24.11.2020; зобов`язано Васильківську міську територіальну виборчу комісію провести повторний підрахунок голосів виборців з виборців депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області на виборчих дільницях № 320334, № 320337, № 320338, № 320307, № 320319, № 320325, № 320280.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2020 року у справі №320/12552/20, залишеним без змін Шостого апеляційного адміністративного суду від 07 грудня 2020 року, визнано протиправними та скасовано протоколи Васильківської міської територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців: на виборчій дільниці №321275 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №1 від 28.11.2020 о 13 год. 40 хв.; на виборчій дільниці №321277 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №1 від 28.11.2020 о 18 год. 20 хв.; на виборчій дільниці №321276 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №2 від 22.11.2020 о 16 год. 27 хв.; зобов`язано Васильківську міську територіальну виборчу комісію провести повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області на виборчих дільницях №№ 321275, 321276, 321277.

Вважаючи протиправними протоколи Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 30.11.2020 про підсумки голосування з виборів депутатів Васильківської міської ради у межах територіальних виборчих округів №1, №2, №3, про результати виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, постанови відповідача про врахування результатів виборів депутатів Васильківської міської ради, реєстрацію депутатів Васильківської міської ради, скликання новообраної Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, позивач звернувся з позовом до суду про їх скасування.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Порядок підготовки та проведення виборів депутатів усіх рівнів визначено Виборчим кодексом України від 19.12.2019 №396-IX (з наступними змінами і доповненнями).

Відповідно до статті 250 Виборчого кодексу України, підрахунок голосів виборців з кожних місцевих виборів завершується складанням протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів в порядку, визначеному статтею 251 цього Кодексу (абзац одинадцятий частини другої).

Згідно статті 252 Виборчого кодексу України, дільнична виборча комісія може визнати голосування на виборчій дільниці недійсним у разі встановлення нею порушень вимог цього Кодексу, внаслідок яких неможливо достовірно встановити результати волевиявлення виборців, лише за таких обставин: 1) випадків незаконного голосування (заповнення, опускання виборчого бюлетеня до виборчої скриньки за виборця іншою особою, крім випадків, передбачених частинами п`ятою, десятою статті 248 цього Кодексу; голосування особами, які не мають права голосу на відповідних виборах; голосування особами, які не включені до списку виборців на виборчій дільниці або включені до нього безпідставно; голосування особою більше ніж один раз) у кількості, що перевищує 5 відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів; 2) знищення або пошкодження виборчої скриньки (скриньок), що унеможливлює встановлення змісту виборчих бюлетенів, якщо кількість цих бюлетенів перевищує 5 відсотків кількості виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів; 3) виявлення у виборчих скриньках виборчих бюлетенів у кількості, що перевищує більше ніж на 10 відсотків кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів (частина перша).

Відповідно до статті 254 Виборчого кодексу України, з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії (частина перша).

Засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням (частина друга).

На засіданні територіальної виборчої комісії, зазначеному у частині першій цієї статті, голова територіальної виборчої комісії або визначений ним член комісії приймає запечатані пакети з протоколами дільничних виборчих комісій, розпечатує їх та оголошує зміст протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а також приймає запечатані пакети з іншими виборчими документами, передбаченими частиною десятою статті 251 цього Кодексу. Час прийняття територіальною виборчою комісією протоколів дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці, перелік прийнятих виборчих документів і занесені до протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці відомості фіксуються у протоколі засідання територіальної виборчої комісії (частина третя).

При прийнятті документів дільничної виборчої комісії територіальна виборча комісія перевіряє комплектність документів та цілісність упаковки усіх пакетів з виборчими документами. При цьому кожний член комісії має право оглянути кожний пакет з документами (частина четверта).

За результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень: 1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці; 2) зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою Уточнений ; 3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом (частина п`ята).

Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку територіальною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи, уповноважені особи організацій партій, офіційні спостерігачі на відповідних місцевих виборах.

Повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів здійснюється членами територіальної виборчої комісії в порядку, визначеному Центральною виборчою комісією з урахуванням положень статті 250 цього Кодексу (частина дванадцята).

Територіальна виборча комісія за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці за формою, встановленою Центральною виборчою комісією. Протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці може виготовлятися за допомогою технічних засобів (частина тринадцята).

Протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці складається територіальною виборчою комісією у чотирьох примірниках. Примірники протоколу нумеруються і мають однакову юридичну силу. Кожен примірник протоколу зобов`язані підписати голова, заступник голови, секретар та інші члени територіальної виборчої комісії, присутні на засіданні комісії, та члени дільничної виборчої комісії, які брали участь у повторному підрахунку голосів. Кожен примірник протоколу засвідчується печаткою територіальної виборчої комісії. Відомості протоколу оголошуються. Перший примірник протоколу мають право підписати кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи, уповноважені особи організації партії, офіційні спостерігачі на відповідних місцевих виборах, присутні під час підрахунку голосів виборців. У разі незгоди з відомостями, що зазначені у протоколі, член комісії зобов`язаний викласти у письмовій формі свою окрему думку, яка додається до протоколу.

Непідписання або відмова від підписання протоколу окремих членів комісії не має правових наслідків для дійсності протоколу (частина чотирнадцята).

Територіальна виборча комісія може прийняти рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним лише у разі виявлення при повторному підрахунку голосів виборців на відповідній виборчій дільниці обставин, зазначених у частині першій статті 252 цього Кодексу (частина п`ятнадцята).

У разі визнання голосування на виборчій дільниці недійсним при повторному підрахунку голосів усі виборчі бюлетені, що використовувалися для голосування на відповідній виборчій дільниці, вважаються такими, що не підлягають врахуванню. У цьому випадку протокол територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців з відповідних виборів на цій виборчій дільниці складається у порядку, встановленому частинами тринадцятою та чотирнадцятою цієї статті, та повинен містити лише відомості, зазначені в абзацах другому - дев`ятому частини другої статті 251 цього Кодексу або в абзацах сімнадцятому - двадцять четвертому частини другої статті 251 цього Кодексу. На місці інших відомостей ставиться прочерк (частина шістнадцята).

Постановою Центральної виборчої комісії від 15.10.2020 №386 затверджено Порядок підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці та складання протоколу дільничної виборчої комісії про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів, порядок повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці (далі по тексту - Порядок №386).

Відповідно до пункту 1.2 Порядку №386, протокол окремо з кожних місцевих виборів у кожному виборчому окрузі, в якому проводилося голосування на виборчій дільниці, може складатися шляхом внесення від руки відомостей до бланків протоколів, виготовлених за затвердженими формами та відповідно до Порядку виготовлення, передачі та вимог до протоколів територіальних і дільничних виборчих комісій, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 4 жовтня 2020 року №342, або за наявності технічної можливості за допомогою технічних засобів (комп`ютера, принтера тощо) шляхом занесення відомостей до відповідних полів електронної форми протоколу та його роздрукування після остаточного заповнення і перевірки правильності такого заповнення (абзац четвертий).

Згідно пункту 6.5 Порядку №386, повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці у відповідному виборчому окрузі з відповідних місцевих виборів здійснюється територіальною виборчою комісією після розгляду і прийняття протоколів та інших документів від усіх дільничних виборчих комісій. У повторному підрахунку територіальною виборчою комісією голосів виборців на виборчій дільниці мають право брати участь усі члени цієї дільничної виборчої комісії і можуть бути присутніми кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи, уповноважені особи місцевих організацій політичних партій, офіційні спостерігачі на відповідних місцевих виборах.

Відповідно до пункту 6.6 Порядку №386, повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці з відповідних місцевих виборів здійснюється членами територіальної виборчої комісії з урахуванням положень статті 250 Кодексу та цього Порядку.

За приписами пункту 6.7 Порядку №386, територіальна виборча комісія за результатами повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці складає протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці за формою, затвердженою постановою Центральної виборчої комісії від 24 вересня 2020 року №296 (абзац перший).

Протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці може виготовлятися за допомогою технічних засобів (комп`ютера, принтера тощо) відповідно до пунктів 1.2, 1.6 цього Порядку (абзац другий).

Згідно пункту 6.8 Порядку №386, протокол про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці складається територіальною виборчою комісією у чотирьох примірниках. Примірники протоколу нумеруються і мають однакову юридичну силу. Кожен примірник протоколу зобов`язані підписати голова, заступник голови, секретар та інші члени територіальної виборчої комісії, присутні на засіданні комісії, та члени дільничної виборчої комісії, які брали участь у повторному підрахунку голосів. Кожен примірник протоколу засвідчується печаткою територіальної виборчої комісії. Відомості протоколу оголошуються (абзац перший).

У разі незгоди з відомостями, зазначеними у протоколі, член комісії зобов`язаний викласти у письмовій формі свою окрему думку, яка додається до протоколу (абзац другий).

Непідписання або відмова від підписання протоколу окремих членів комісії не має правових наслідків для дійсності протоколу (абзац третій).

Пунктом 6.10 Порядку №386 визначено, що у разі визнання голосування на виборчій дільниці недійсним під час повторного підрахунку голосів виборців усі виборчі бюлетені, що використовувалися для голосування на відповідній виборчій дільниці, вважаються такими, що не підлягають врахуванню. У цьому разі протокол територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців з відповідних виборів на цій виборчій дільниці складається у порядку, встановленому частинами тринадцятою та чотирнадцятою статті 254 Кодексу, та повинен містити лише відомості, зазначені у пунктах 1-8 протоколу. При цьому в пункті 8 протоколу зазначається загальна кількість виборчих бюлетенів, виявлених дільничною виборчою комісією у скриньках. На місці інших відомостей ставиться прочерк.

Як встановлено судом, на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2020 року у справі №320/11642/20, яким, зокрема, зобов`язано Васильківську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області провести повторний підрахунок голосів на окремих виборчих дільницях, Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області за результатами повторного підрахунку голосів складено протоколи про повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях №320278, №320280, №320281, №320300, №320307, №320315, №320319, №320325, №320334, №320337, №320338, №321271, №321272, №321273, №321274, №321275, №321276, №321277, №321278, №321279, №321280, №321281, №321282, №321283, №321284, №321285, №321286, №321287, №321417, №321288 з позначкою Уточнений .

Згідно статті 37 Виборчого кодексу України, документування діяльності виборчих комісій здійснюється у порядку, встановленому цим Кодексом та порядком ведення діловодства виборчих комісій, що затверджується Центральною виборчою комісією (частина перша).

На засіданні виборчої комісії протокол засідання веде секретар комісії. За відсутності секретаря комісії чи у разі невиконання ним своїх повноважень на засіданні комісія обирає зі свого складу секретаря засідання, який виконує обов`язки секретаря комісії на відповідному засіданні та при оформленні документів засідання. Протокол засідання комісії підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання). Протокол засідання комісії надається для ознайомлення членам комісії на їхню вимогу не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати. Протокол засідання комісії може бути наданий для ознайомлення суб`єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше наступного засідання комісії (частина друга).

Рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови, яка повинна містити: 1) найменування комісії; 2) найменування постанови; 3) дату, час та місце її прийняття і порядковий номер; 4) мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії; 5) посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня чи судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови; 6) резолютивну частину.

Постанова підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (секретарем засідання) (частина третя).

З питань поточної діяльності виборча комісія може приймати протокольні рішення, зміст яких заноситься до протоколу виборчої комісії та не оформлюється окремим документом (частина п`ята).

Виборча комісія складає акти та протоколи. Акт комісії засвідчує певний факт або певну подію, виявлену і визнану комісією. Протокол комісії встановлює підсумки певних дій, виконаних комісією (частина шоста).

Відповідно до статті 256 Виборчого кодексу України, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, районна у місті, міська, сільська, селищна виборча комісія на своєму засіданні на підставі протоколів про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів з відповідних місцевих виборів (у тому числі з позначкою Уточнений ) не пізніш як на дванадцятий день після дня голосування встановлює результати виборів депутатів у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, про що складає протокол про результати виборів.

Територіальна виборча комісія зобов`язана встановити результати виборів депутатів незалежно від кількості виборчих дільниць/виборчих округів, на яких/в межах яких голосування не було організовано і проведено відповідно до вимог цього Кодексу.

Територіальна виборча комісія може продовжити не більш як на один день зазначений строк у разі необхідності надання територіальній виборчій комісії часу для подання протоколу з позначкою Уточнений .

У разі нескладання або неналежного складання територіальною виборчою комісією протоколу про встановлення підсумків голосування (у тому числі з позначкою Уточнений ) у строки, визначені цим Кодексом, або його ненадходження до виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборчої комісії, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна в місті, сільська, селищна (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборча комісія здійснює повноваження територіальної виборчої комісії щодо встановлення підсумків голосування у межах відповідного територіального виборчого округу (частини територіального виборчого округу). У такому разі виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна в місті, сільська, селищна (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборча комісія витребовує та забезпечує транспортування від територіальної виборчої комісії виборчих документів, зазначених у частині десятій статті 251 цього Кодексу, а також може витребувати інші документи.

До протоколу про результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) заносяться прописом та цифрами такі відомості: 1) кількість виборчих бюлетенів, виготовлених на замовлення територіальної виборчої комісії; 2) кількість виборчих бюлетенів, одержаних дільничними виборчими комісіями; 3) кількість невикористаних виборчих бюлетенів, погашених дільничними виборчими комісіями; 4) кількість виборців, включених до списків виборців на виборчих дільницях; 5) кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені; 6) кількість виборчих бюлетенів, що не підлягають врахуванню, виявлених на виборчих дільницях; 7) кількість виборців, які взяли участь у голосуванні; 8) кількість виборчих бюлетенів, визнаних недійсними; 9) кількість голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від кожної організації партії, у кожному територіальному окрузі; 10) кількість голосів виборців, які підтримали кожного кандидата, включеного до територіального виборчого списку кандидатів у депутати від кожної організації партії, у кожному територіальному окрузі; 11) кількість голосів виборців, які підтримали весь територіальний список кандидатів у депутати від кожної організації партії, не підтримавши конкретного кандидата з цього списку, у кожному територіальному окрузі; 12) сумарна кількість голосів виборців, які підтримали усі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від кожної організації партії, в усіх територіальних округах у межах єдиного багатомандатного округу; 13) загальна кількість голосів виборців, які підтримали усі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від усіх організацій партій, в усіх територіальних округах у межах єдиного багатомандатного округу; 14) відсоток сумарної кількості голосів виборців, які підтримали усі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від кожної організації партії, в усіх територіальних округах у межах єдиного багатомандатного виборчого округу (пункт 12 цієї частини) у відношенні до загальної кількості голосів виборців, які підтримали усі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від усіх організацій партій в усіх територіальних округах у межах єдиного багатомандатного виборчого округу (пункт 13 цієї частини).

До протоколу про результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) заносяться прописом та цифрами також відомості, передбачені статтями 257-259 цього Кодексу (частина перша).

Відомості про результати голосування цифрами заносяться до протоколу територіальної виборчої комісії про результати виборів депутатів. Відомості, зазначені у пунктах 2-8 частини першої цієї статті, заносяться по кожному територіальному виборчому округу і сумарно по єдиному багатомандатному виборчому округу, а відомості, зазначені у пунктах 9-11 частини першої цієї статті, - по кожному територіальному виборчому округу. При цьому відомості, зазначені у пункті 14 частини першої цієї статті, визначаються з точністю до сотих часток відсотка. Протокол про результати виборів депутатів складається у двох примірниках, підписується головою, заступниками голови, секретарем та іншими членами територіальної виборчої комісії, присутніми на засіданні відповідної виборчої комісії, та засвідчується печаткою цієї виборчої комісії. У протоколі зазначаються дата і час (година і хвилини) його підписання членами відповідної виборчої комісії. У разі незгоди із встановленими результатами виборів, зафіксованими у протоколі територіальної виборчої комісії, член цієї виборчої комісії підписує протокол із позначкою "З окремою думкою". Письмовий виклад окремої думки додається до протоколу про результати виборів депутатів. У разі відсутності у протоколі підпису члена територіальної виборчої комісії напроти його прізвища зазначається причина відсутності члена цієї виборчої комісії на її засіданні. Перший примірник протоколу мають право підписати кандидати в депутати, представники партій у територіальній виборчій комісії, присутні під час встановлення результатів виборів депутатів. Зміст протоколу невідкладно оприлюднюється на офіційному веб-сайті (за наявності) територіальної виборчої комісії, веб-сайті Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідної місцевої ради (за наявності) або в інший визначений цими комісіями спосіб та може оприлюднюватися на веб-сайті регіонального або територіального представництва Центральної виборчої комісії.

Відомості про результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) невідкладно передаються до Центральної виборчої комісії у встановленому нею порядку (частина друга).

Територіальна виборча комісія на підставі відомостей, зазначених у пункті 12 частини першої цієї статті, визначає організації партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів. Право на участь у розподілі депутатських мандатів набувають організації партій, на підтримку територіальних виборчих списків від яких у межах єдиного багатомандатного округу подано 5 і більше відсотків загальної кількості голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки від усіх організацій партій, у межах єдиного багатомандатного округу (частина третя).

За приписами статті 257 Виборчого кодексу України, виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія заносить до протоколу про результати виборів відомості про організації партій, які, відповідно до частини третьої статті 256 цього Кодексу, мають право на участь в розподілі депутатських мандатів на відповідних місцевих виборах (частина перша).

Територіальна виборча комісія встановлює загальну кількість голосів, поданих на підтримку усіх територіальних виборчих списків організацій партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів, у межах єдиного багатомандатного округу. Ця кількість цифрами заноситься до протоколу про результати виборів депутатів (частина друга).

Територіальна виборча комісія встановлює кількість голосів виборців, необхідних для отримання одного депутатського мандата (виборча квота). Виборча квота обчислюється як ціла частина результату ділення загальної кількості голосів, поданих на підтримку усіх територіальних виборчих списків організацій партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів, встановленої відповідно до частини другої цієї статті, на кількість депутатських мандатів, встановлену шляхом віднімання від кількісного складу Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), сумарної кількості гарантованих для кожної партії мандатів відповідно до частини першої статті 260 цього Кодексу (частина третя).

Статтею 259 Виборчого кодексу України визначено, що територіальна виборча комісія визначає порядок кандидатів у депутати в кожному територіальному виборчому списку кожної організації партії, встановлений з урахуванням результатів голосування виборців у відповідному територіальному виборчому окрузі, у порядку, встановленому частиною другою цієї статті (частина перша).

Територіальна виборча комісія вносить до протоколу про результати виборів депутатів територіальні виборчі списки кандидатів від кожної організації партії у кожному територіальному окрузі з порядком кандидатів у депутати, встановленим відповідно до частини другої цієї статті, а також відмітки про обрання (частина третя).

Обраними депутатами від організації партії у відповідному територіальному виборчому окрузі вважаються кандидати у депутати у кількості, яка відповідає кількості мандатів, отриманих кандидатами у депутати, включеними до територіального виборчого списку цієї організації партії, зазначеній у пункті 1 частини шостої статті 258 цього Кодексу, в порядку черговості у територіальному виборчому списку цієї організації партії, визначеному відповідно до частини другої цієї статті (частина четверта).

Територіальна виборча комісія зазначає у протоколі про результати виборів депутатів стосовно всіх обраних депутатів такі відомості: 1) прізвище, власне ім`я (усі власні імена), по батькові (за наявності); 2) рік народження; 3) освіта; 4) посада (заняття), місце роботи; 5) партійність; 6) місце проживання; 7) територіальний виборчий округ, у якому обраний депутат; 8) назва організації партії, від якої обраний депутат (частина п`ята).

Територіальна виборча комісія вносить до протоколу про результати виборів депутатів цифрами такі відомості: 1) кількість мандатів, які підлягають розподілу в єдиному багатомандатному окрузі, визначена відповідно до частини першої цієї статті; 2) загальна кількість невикористаних голосів виборців, поданих у єдиному багатомандатному окрузі на підтримку виборчого списку кандидатів від кожної організації партії, яка бере участь у розподілі мандатів, визначена відповідно до частини другої цієї статті; 3) кількість депутатських мандатів, отриманих кандидатами у депутати, включеними до єдиного виборчого списку кандидатів від кожної організації партії, яка бере участь у розподілі мандатів, визначена відповідно до частин третьої та четвертої цієї статті.

У разі якщо особа за одночасного балотування в єдиному одномандатному окрузі з виборів сільського, селищного, міського голови та багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів місцевої ради визнана обраною в єдиному одномандатному виборчому окрузі, така особа не може бути зареєстрована депутатом місцевої ради (частина шоста).

Територіальна виборча комісія зазначає у протоколі про результати виборів депутатів стосовно кожного депутата, обраного у єдиному багатомандатному окрузі, такі відомості: 1) прізвище, власне ім`я (усі власні імена), по батькові (за наявності); 2) рік народження; 3) освіта; 4) посада (заняття), місце роботи; 5) партійність; 6) місце проживання; 7) єдиний багатомандатний округ, у якому обраний депутат; 8) назва партії, від якої обраний депутат.

У територіальних виборчих списках стосовно депутатів, обраних у єдиному багатомандатному окрузі, проставляється відмітка про їх обрання у цьому окрузі (частина сьома).

На підставі протоколів про повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях №320278, №320280, №320281, №320300, №320307, №320315, №320319, №320325, №320334, №320337, №320338, №321271, №321272, №321273, №321274, №321275, №321276, №321277, №321278, №321279, №321280, №321281, №321282, №321283, №321284, №321285, №321286, №321287, №321417, №321288 з позначкою Уточнений Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області складено протоколи про результати виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області з поміткою Уточнений по територіальних виборчих округах №1, №2, №3 та оформлено протокол про результати виборів депутатів Васильківської міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.

Відповідно до статті 282 Виборчого кодексу України, територіальна виборча комісія з відповідних місцевих виборів не пізніш як на п`ятий день з дня встановлення результатів виборів офіційно оприлюднює шляхом опублікування у відповідних місцевих друкованих засобах масової інформації результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, міської, районної в місті, районної, селищної, сільської ради, сільських, селищних, міських голів, а також розміщує їх на офіційному веб-сайті комісії чи відповідної ради (за наявності), регіонального, територіального представництва Центральної виборчої комісії (у разі їх утворення) (частина перша).

Результати виборів до Верховної Ради Автономної Республіки Крим та місцевих рад публікуються у вигляді списку осіб, обраних депутатами відповідної ради, із зазначенням в алфавітному порядку прізвища, власного імені (усіх власних імен) та по батькові (за наявності), числа, місяця, року народження, відомостей про освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання, виборчий округ, у якому обраний депутат, кількість голосів виборців, поданих на його підтримку, та назви місцевої організації політичної партії, від якої обрано депутата (або позначки Висунутий шляхом само висування ).

У повідомленні про результати виборів та обраного сільського, селищного, міського голову зазначаються прізвище, власне ім`я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік народження, відомості про освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання, кількість голосів виборців, поданих на його підтримку, та назва місцевої організації політичної партії, від якої обрано сільського, селищного, міського голову (або позначка Висунутий шляхом само висування ) (частина друга).

Офіційне оприлюднення територіальною виборчою комісією результатів виборів сільського, селищного, міського голови є підставою для звільнення з роботи (посади), припинення діяльності, несумісної з посадою депутата Верховної Ради Автономної Республіки Крим, сільського, селищного, міського голови, та/або прийняття рішення про припинення дії іншого представницького мандата особи, обраної депутатом, сільським, селищним, міським головою (частина третя).

Судом встановлено та підтверджується наявними у матеріалах справи доказами, що повідомлення про підсумки голосування за результатами виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області було опубліковано у Васильківській рекламно-інформаційній газеті Наше місто №68 від 01.12.2020.

Згідно статті 283 Виборчого кодексу України, особа, обрана депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, сільським, селищним, міським головою, для її реєстрації зобов`язана подати до територіальної виборчої комісії з відповідних місцевих виборів протягом двадцяти днів з дня офіційного оприлюднення результатів виборів заяву про реєстрацію її депутатом, сільським, селищним, міським головою, а у разі наявності в неї іншого представницького мандата - копію зареєстрованої заяви про припинення дії іншого представницького мандата, поданої відповідно до Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим або відповідної місцевої ради (абзац перший частини першої).

У п`ятиденний строк з дня отримання документів, визначених частиною першою цієї статті, територіальна виборча комісія приймає рішення про реєстрацію депутата, сільського, селищного, міського голови (частина третя).

Рішення територіальної виборчої комісії про реєстрацію депутата, сільського, селищного, міського голови оголошуються на пленарному засіданні відповідної сільської, селищної, районної у місті, міської, обласної ради, Верховної Ради Автономної Республіки Крим та є підставою для набуття повноважень, складення присяги депутата, сільського, селищного, міського голови (частина шоста).

Копії рішень територіальної виборчої комісії, прийнятих відповідно до частин третьої та четвертої цієї статті, невідкладно надсилаються до Центральної виборчої комісії у встановленому нею порядку (частина сьома).

Судом встановлено, що Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області прийнято постанову від 30.11.2020 №83, якою постановлено врахувати результати виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області в єдиному багатомандатному окрузі згідно списку, а також постанову від 01.12.2020 №88, якою зареєстровано депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області.

Згідно приписів статті 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР, сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради (частина перша).

Перша сесія новообраної сільської, селищної, міської ради скликається відповідною територіальною виборчою комісією не пізніш як через два тижні після реєстрації новообраних депутатів ради в кількості, яка забезпечує повноважність складу ради відповідно до статті 45 цього Закону. Перше пленарне засідання першої сесії відкриває голова зазначеної територіальної виборчої комісії, який інформує раду про підсумки виборів депутатів, а також про підсумки виборів відповідно сільського, селищного, міського голови. З моменту визнання повноважень депутатів ради нового скликання та новообраного сільського, селищного, міського голови відповідно до статті 42 цього Закону головує на пленарних засіданнях ради першої сесії новообраний голова (абзац перший частини першої).

Як встановлено судом, постановою Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 30.11.2020 №84 Про скликання першої сесії новообраної Васильківської міської ради Обухівського району Київської області постановлено скликати першу сесію новообраної Васильківської міської ради Обухівського району Київської області 01.12.2020, розмістити на стенді офіційних матеріалів Васильківської міської територіальної виборчої комісії та опублікувати в офіційному засобі друкованої інформації або на офіційному веб-сайті міської ради рішення про скликання першої сесії новообраної Васильківської міської ради Обухівського району Київської області.

Таким чином, Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області дотримано визначеного Виборчим кодексом України та Законом України Про місцеве самоврядування в Україні порядку встановлення результатів виборів до Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, оприлюднення їх результатів, порядку реєстрації депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, порядку скликання та відкриття першої сесії новобраної Васильківської міської ради Обухівського району Київської області.

При цьому судом враховано, що станом на 30.11.2020 - дату прийняття Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області спірних протоколів від 30.11.2020 про підсумки голосування з виборів депутатів Васильківської міської ради у межах територіальних виборчих округів №1, №2, №3, про результати виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, постанов відповідача про врахування результатів виборів депутатів Васильківської міської ради, реєстрацію депутатів Васильківської міської ради, скликання новообраної Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, протоколи Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях №320278, №320280, №320281, №320300, №320307, №320315, №320319, №320325, №320334, №320337, №320338, №321271, №321272, №321273, №321274, №321275, №321276, №321277, №321278, №321279, №321280, №321281, №321282, №321283, №321284, №321285, №321286, №321287, №321417, №321288 з позначкою Уточнений не було скасовано рішеннями судів, які б станом на 30.11.2020 набрали законної сили, голосування на вказаних виборчих дільницях недійсним не визнавалось.

Відтак, відсутні правові підстави для визнання протиправними оскаржуваних протоколів, постанов та дій відповідача, оскільки спірні рішення та дії вчинено відповідачем 30.11.2020 на підставі, в межах повноважень та у спосіб, які визначено виборчим законодавством України.

Втім, станом на час розгляду судом даної справи встановлено, що рішення Київського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2020 року у справі №320/12350/20, яким визнано протиправним та скасовано протокол Васильківської МТВК від 23.11.2020 №3 про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №320278 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному окрузі; рішення Київського окружного адміністративного суду від 29 листопада 2020 року у справі №320/12345/20, яким, визнано протиправним та скасовано протокол про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №320281 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному у окрузі №3; рішення Київського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2020 року у справі №320/12553/20, яким визнано протиправними та скасовано протоколи Васильківської міської територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців: на виборчій дільниці №321271 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №1 від 26.11.2020 - 19 година 30 хвилин; на виборчій дільниці №321272 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №1 від 26.11.2020 - 23 година 50 хвилин; на виборчій дільниці №321273 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №1 від 27.11.2020 - 02 година 36 хвилин; на виборчій дільниці №321274 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №1 від 27.11.2020 - 19 година 45 хвилин; рішення Київського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2020 року у справі №320/12397/20, яким визнано протиправними та скасовано протоколи Васильківської міської територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців: на виборчій дільниці №320334 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №3 від 25.11.2020; на виборчій дільниці №320337 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №3 від 25.11.2020; на виборчій дільниці №320338 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №3 від 26.11.2020; на виборчій дільниці №320319 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №3 від 24.11.2020; на виборчій дільниці №320307 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №3 від 24.11.2020; на виборчій дільниці №320325 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №3 від 25.11.2020; на виборчій дільниці №320280 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №2 від 24.11.2020; рішення Київського окружного адміністративного суду від 02 грудня 2020 року у справі №320/12552/20, яким визнано протиправними та скасовано протоколи Васильківської міської територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців: на виборчій дільниці №321275 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №1 від 28.11.2020 о 13 год. 40 хв.; на виборчій дільниці №321277 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №1 від 28.11.2020 о 18 год. 20 хв.; на виборчій дільниці №321276 з виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №2 від 22.11.2020 о 16 год. 27 хв., набрали законної сили.

Таким чином, протоколи Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях №320278, №320281, №321271, №321272, №321273, №321274, №320334, №320337, №320338, №320307, №320325, №320280, №321275, №321277, №321276, на підставі яких Васильківською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області оформлено спірні протоколи від 30.11.2020 про підсумки голосування з виборів депутатів Васильківської міської ради у межах територіальних виборчих округів №1, №2, №3 та про результати виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, визнано в судовому порядку протиправними та скасовано.

За висновком суду, визнання протиправними та скасування протоколів виборчої комісії про повторний підрахунок голосів на виборчих дільницях, які в подальшому були підставою для складання виборчою комісією протоколів про підсумки голосування з виборів депутатів у межах територіальних виборчих округів та в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, є автоматичною підставою для скасування таких протоколів, оскільки протоколи про підсумки голосування у межах територіальних виборчих округів та в єдиному багатомандатному виборчому окрузі не можуть ґрунтуватись на протоколах виборчої комісії, які у встановленому порядку визнано протиправними та скасовано рішеннями судів, які набрали законної сили.

Відтак, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для скасування протоколів Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 30.11.2020 про підсумки голосування з виборів депутатів Васильківської міської ради у межах територіальних виборчих округів №1, №2, №3, про результати виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 30.11.2020.

Оскільки, постанови Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 30.11.2020 №83 про врахування результатів виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області в єдиному багатомандатному окрузі згідно списку та від 30.11.2020 №84 Про скликання першої сесії новообраної Васильківської міської ради Обухівського району Київської області прийнято відповідачем на підставі протоколу про підсумки голосування з виборів Васильківської міської ради у межах єдиного багатомандатного виборчого округу, який визнано судом таким, що підлягає скасуванню, вказані постанови відповідача також підлягають скасуванню

Щодо позовних вимог в частині визнання протиправною та скасування постанови Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 30.11.2020 про реєстрацію депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області, то, як встановлено під час судового розгляду судом, такої постанови відповідачем 30.11.2020 не приймалось, натомість про реєстрацію депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської відповідачем прийнято постанову від 01.12.2020 №88. Відтак, керуючись принципом диспозитивності, суд дійшов висновку про відмову позивачу у задоволенні позовних вимог в цій частині.

Також, не підлягають задоволенню позовні вимоги в частині дострокового припинення повноважень всього складу Васильківської міської територіальної виборчої комісії, який діяв станом на 30.11.2020, оскільки, як встановлено судом, станом на 30.11.2020 відповідач в частині вчинення спірних дій та прийняття оскаржуваних рішень діяв правомірно. До того ж, постановою Центральної виборчої комісії від 01.12.2020 №534 внесено зміни до складу Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, положень проаналізованого законодавства, наявних у матеріалах справи доказів та встановлених судом обставин справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову.

Відповідно до частини дев`ятої статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

На час вирішення даної справи позивачем судовий збір не сплачено, відповідно, питання про стягнення судового збору підлягає вирішенню згідно правил розподілу судових витрат, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України.

Згідно частини третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Оскільки на час вирішення даної справи позивачем судовий збір не сплачено і суд дійшов висновку про часткове задоволення позову, з позивача слід стягнути до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Київського окружного адміністративного суду судовий збір пропорційно розміру задоволених позовних вимог у сумі 14714,00 грн. за подання до суду адміністративного позову немайнового характеру (10 позовних вимог по 2102,00 грн. кожна, з яких у задоволенні трьох вимог відмовлено повністю (3х2102,00 грн.), у задоволенні шести вимог відмовлено частково (6х1051,00 грн.)), з відповідача слід стягнути до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Київського окружного адміністративного суду судовий збір пропорційно розміру задоволених позовних вимог у сумі 6306,00 грн. (задоволено частково шість позовних вимог (6х1051,00 грн.)).

Керуючись статтями 241-246, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Скасувати протокол Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 30.11.2020 про підсумки голосування з виборів депутатів Васильківської міської ради у межах територіального виборчого округу №1.

Скасувати протокол Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 30.11.2020 про підсумки голосування з виборів депутатів Васильківської міської ради у межах територіального виборчого округу №2.

Скасувати протокол Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 30.11.2020 про підсумки голосування з виборів депутатів Васильківської міської ради у межах територіального виборчого округу №3

Скасувати протокол Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області про результати виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 30.11.2020.

Скасувати постанову №83 Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 30.11.2020 в 07:00 год. про врахування результатів виборів депутатів Васильківської міської ради Обухівського району Київської області.

Скасувати постанову Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 30.11.2020 №84 про скликання новообраної Васильківської міської ради Обухівського району Київської області.

У задоволенні решти адміністративного позову відмовити.

Стягнути з Васильківської міської організації Політичної партії Пропозиція на користь Державного бюджету України (Отримувач коштів - ГУК у Київ. обл./м. Київ/22030101, Код отримувача - (код за ЄДРПОУ) 37955989, Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), Код банку отримувача (МФО) 899998, Рахунок отримувача UA718999980313151206084010001, Код класифікації доходів бюджету 22030101) судовий збір у розмір 14714,00 (чотирнадцять тисяч сімсот чотирнадцять) грн. 00 коп.

Стягнути з Васильківської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області на користь Державного бюджету України (Отримувач коштів - ГУК у Київ. обл./м. Київ/22030101, Код отримувача - (код за ЄДРПОУ) 37955989, Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), Код банку отримувача (МФО) 899998, Рахунок отримувача UA718999980313151206084010001, Код класифікації доходів бюджету 22030101) судовий збір у розмір 6306,00 (шість тисяч триста шість) грн. 00 коп.

Позивач - Васильківська міська організація Політичної партії Пропозиція (місцезнаходження: 08601, Київська область, м. Васильків, вул. Декабристів, 151, корпус 1, кв. 178).

Відповідач - Васильківська міська територіальна виборча комісія Обухівського району Київської області (ідентифікаційний код 43755862, місцезнаходження: 08601, Київська область, м. Васильків, вул. Володимирська, 2).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення, а на судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Згідно пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України, суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, провадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення. Суд за заявою особи продовжує процесуальний строк, встановлений судом, якщо неможливість вчинення відповідної процесуальної дії у визначений строк зумовлена обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином.

Суддя Колеснікова І.С.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.12.2020
Оприлюднено11.12.2020
Номер документу93400612
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/12847/20

Ухвала від 11.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 11.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Постанова від 11.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Рішення від 08.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 07.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 06.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 06.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні