Постанова
від 08.12.2020 по справі 813/890/18
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 грудня 2020 рокуЛьвівСправа № 813/890/18 пров. № А/857/12382/20

Колегія суддів Восьмого апеляційного адміністративного суду в складі:

головуючого судді: Улицького В.З.

суддів: Кузьмича С.М., Шавеля Р.М.

при секретарі судового засідання: Галаз Ю.А.

за участі представника позивача: Павлова А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 03.09.2020 року (рішення ухвалене о 13:41 хв. у м. Львові судом у складі головуючого судді Грень Н.М., повне судове рішення складено 08.09.2020) у справі за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до приватного підприємства Автоінтерлогістик про застосування арешту коштів на рахунках,-

ВСТАНОВИЛА:

У березні 2018 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства Автоінтерлогістик про застосування арешту коштів на рахунках.

Позивач позовні вимоги мотивував тим, що відповідачем не було допущено посадових осіб податкового органу до проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП Автоінтерлогістик по взаємовідносинах із ТОВ Текс Хауз (40626459) за період серпень 2017 року, ТОВ Лембуд (39780161) за період жовтень 2017 року, ТОВ Тейрекс (41563474) за період листопад 2017 року, а також з питань з питань правомірності формування податкових зобов`язань, що містяться у податковій декларації з податку на додану вартість за період липень 2017 року та жовтень 2017 року, про що складено відповідний акт. Посилаючись на норми п. 94.6 ст. 94 ПК України, позивач просить суд застосувати арешт коштів на рахунках підприємства у зв`язку з відмовою відповідача у допуску посадових осіб ГУ ДФС у Львівській області до проведення перевірки. Просив позов задоволити.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 03.09.2020 року у задоволені адміністративного позову відмовлено.

Рішення суду першої інстанції оскаржило Головне управління ДПС у Львівській області. Вважає, що оскаржуване рішення прийняте з помилковим застосуванням норм матеріального та процесуального права та підлягає скасуванню з підстав викладених у апеляційній скарзі. Просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою адміністративний позов задоволити.

Заслухавши доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційну скаргу апелянта слід залишити без задоволення з наступних підстав.

Згідно ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Якщо одна із сторін визнала пред`явлену до неї позовну вимогу під час судового розгляду повністю або частково, рішення щодо цієї сторони ухвалюється судом згідно з таким визнанням, якщо це не суперечить вимогам статті 189 цього Кодексу.

Згідно ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Судом першої інстанції встановлено, що ПП Автоінтерлогістик зареєстроване у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що підтверджується копією Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

20.02.2018 ГУ ДФС у Львівській області видано наказ № 1053 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП Автоінтерлогістик по взаємовідносинах із ТОВ Текс Хауз (40626459) за період серпень 2017 року, ТОВ Лембуд (39780161) за період жовтень 2017 року, ТОВ Тейрекс (41563474) за період листопад 2017 року, а також з питань з питань правомірності формування податкових зобов`язань, що містяться у податковій декларації з податку на додану вартість за період липень 2017 року та жовтень 2017 року.

На підставі пп. 16.1.5, 16.1.7 п. 16.1 ст.16, пп. 20.1.2 п. 20.1 ст. 20, пп. 73.3 ст. 73, пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, п. 82.2 ст. 82 ПК України та наказу від 26.02.2018 № 1249 видано направлення на перевірку від 20.02.2018 № 1053, згідно з якими ГУ ДФС у Львівській області з 21.02.2018 скеровано для проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП Автоінтерлогістик тривалістю 5 робочих днів.

21.02.2018 головним держаним ревізором-інспектором ГУ ДФС у Львівській області Кузьменко Н.А. здійснено вихід за юридичною адресою ПП Автоінтерлогістик для ознайомлення з наказом від 20.02.2018 № 1053 та вручення направлення від 21.02.2018 № 1708, однак при виході на вул. Пасічна, 93, м. Львів встановлено відсутність посадових осіб ПП Автоінтерлогістик та його законних представників на час виходу о 12:00 год, про що складено акт № 114/13-01-14-02/39991861 про відсутність посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених представників).

21.02.2018 головним держаним ревізором-інспектором ГУ ДФС у Львівській області Кузьменко Н.А. здійснено вихід за податковою адресою ПП Автоінтерлогістик вул. Пасічна, 93, м. Львів з метою вручення наказу від 20.02.2018 № 1053, однак при виході на вул. Пасічна, 93, м. Львів встановлено відсутність посадових осіб ПП Автоінтерлогістик, що унеможливлює вручення наказу від 20.02.2018 № 1053 та ознайомлення з направленням від 21.02.2018 № 1708, про що складено акт № 123/13-01-14-02/39991861 про неможливість вручення наказу від 20.02.2018 № 1053 та ознайомлення з направленням від 21.02.2018 № 1708.

22.02.2018 головним держаним ревізором-інспектором ГУ ДФС у Львівській області Кузьменко Н.А. здійснено вихід за юридичною адресою ПП Автоінтерлогістик для ознайомлення з наказом від 20.02.2018 № 1053 та вручення направлення від 21.02.2018 № 1708, однак при виході на вул. Пасічна, 93, м. Львів встановлено відсутність посадових осіб ПП Автоінтерлогістик та його законних представників на час виходу о 10:00 год, про що складено акт № 129/13-01-14-02/39991861 про відсутність посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених представників).

22.02.2018 головним держаним ревізором-інспектором ГУ ДФС у Львівській області Кузьменко Н.А. здійснено вихід за податковою адресою ПП Автоінтерлогістик вул. Пасічна, 93, м. Львів з метою вручення наказу від 20.02.2018 № 1053, однак при виході на вул. Пасічна, 93, м. Львів встановлено відсутність посадових осіб ПП Автоінтерлогістик, що унеможливлює вручення наказу від 20.02.2018 № 1053 та ознайомлення з направленням від 21.02.2018 № 1708, про що складено акт № 130/13-01-14-02/39991861 про неможливість вручення наказу від 20.02.2018 № 1053 та ознайомлення з направленням від 21.02.2018 № 1708.

23.02.2018 головним держаним ревізором-інспектором ГУ ДФС у Львівській області Кузьменко Н.А. здійснено вихід за юридичною адресою ПП Автоінтерлогістик для ознайомлення з наказом від 20.02.2018 № 1053 та вручення направлення від 21.02.2018 № 1708, однак при виході на вул. Пасічна, 93, м. Львів встановлено відсутність посадових осіб ПП Автоінтерлогістик та його законних представників на час виходу о 15:00 год, про що складено акт № 143/13-01-14-02/39991861 про відсутність посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених представників).

23.02.2018 головним держаним ревізором-інспектором ГУ ДФС у Львівській області Кузьменко Н.А. здійснено вихід за податковою адресою ПП Автоінтерлогістик вул. Пасічна, 93, м. Львів з метою вручення наказу від 20.02.2018 № 1053, однак при виході на вул. Пасічна, 93, м. Львів встановлено відсутність посадових осіб ПП Автоінтерлогістик, що унеможливлює вручення наказу від 20.02.2018 № 1053 та ознайомлення з направленням від 21.02.2018 № 1708, про що складено акт № 144/13-01-14-02/39991861 про неможливість вручення наказу від 20.02.2018 № 1053 та ознайомлення з направленням від 21.02.2018 № 1708.

26.02.2018 головним держаним ревізором-інспектором ГУ ДФС у Львівській області Кузьменко Н.А. здійснено вихід за юридичною адресою ПП Автоінтерлогістик для ознайомлення з наказом від 20.02.2018 № 1053 та вручення направлення від 21.02.2018 № 1708, однак при виході на вул. Пасічна, 93, м. Львів встановлено відсутність посадових осіб ПП Автоінтерлогістик та його законних представників на час виходу об 11:00 год, про що складено акт № 161/13-01-14-02/39991861 про відсутність посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених представників).

26.02.2018 головним держаним ревізором-інспектором ГУ ДФС у Львівській області Кузьменко Н.А. здійснено вихід за податковою адресою ПП Автоінтерлогістик вул. Пасічна, 93, м. Львів з метою вручення наказу від 20.02.2018 № 1053, однак при виході на вул. Пасічна, 93, м. Львів встановлено відсутність посадових осіб ПП Автоінтерлогістик, що унеможливлює вручення наказу від 20.02.2018 № 1053 та ознайомлення з направленням від 21.02.2018 № 1708, про що складено акт № 162/13-01-14-02/39991861 про неможливість вручення наказу від 20.02.2018 № 1053 та ознайомлення з направленням від 21.02.2018 № 1708.

27.02.2018 головним держаним ревізором-інспектором ГУ ДФС у Львівській області Кулькевичем О.А. вручено директору ПП Автоінтерлогістик ОСОБА_1 наказ ГУ ДФС у Львівській області від 20.02.2018 № 1053 та не ознайомлено з направленням на проведення перевірки від 21.02.2018 № 1708. Директором ПП Автоінтерлогістик ОСОБА_1 відмовлено від допуску до перевірки, про що складено акт № 175/13-01-14-02/39991861 недопуску до проведення позапланової виїзної документальної перевірки ПП Автоінтерлогістик.

28.02.2018 начальником ГУ ДФС у Львівській області прийнято рішення за № 7112/10/13-01-14-02-15 про застосування адміністративного арешту майна платника податків ПП Автоінтерлогістик.

Відтак, податковий орган звернувся до суду з вимогою про застосування адміністративного арешту коштів на рахунках платника податків у зв`язку із відмовою платника податків від провердення позапланової перевірки.

Відповідно до пункту 94.1 статті 94 ПК України адміністративний арешт майна платника податків (далі - арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов`язків, визначених законом.

Згідно пункту 94.2 статті 94 ПК України арешт майна може бути застосовано, якщо з`ясовується одна з таких обставин:

- платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває у податковій заставі;

- фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон;

- платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу;

- відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством;

- відсутня реєстрація особи як платника податків у контролюючому органі, якщо така реєстрація є обов`язковою відповідно до цього Кодексу, або коли платник податків, що отримав податкове повідомлення або має податковий борг, вчиняє дії з переведення майна за межі України, його приховування або передачі іншим особам;

- платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі;

- платник податків не допускає податкового керуючого до складення акта опису майна, яке передається в податкову заставу.

- платник податків (його посадові особи або особи, які здійснюють готівкові розрахунки та/або провадять діяльність, що підлягає ліцензуванню) відмовляється від проведення відповідно до вимог цього Кодексу інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів (зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки).

Згідно пунктів 94.3, 94.4 статті 94 ПК України арешт майна полягає у забороні платнику податків вчиняти щодо свого майна, яке підлягає арешту, дії, зазначені у пункті 94.5 цієї статті. Арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону, та коштів на рахунку платника податків.

Пунктом 94.5 статті 94 ПК України передбачено, що арешт майна може бути повним або умовним. Повним арештом майна визнається заборона платнику податків на реалізацію прав розпорядження або користування його майном. У цьому випадку ризик, пов`язаний із втратою функціональних чи споживчих якостей такого майна, покладається на орган, який прийняв рішення про таку заборону. Умовним арештом майна визнається обмеження платника податків щодо реалізації прав власності на таке майно, який полягає в обов`язковому попередньому отриманні дозволу керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу на здійснення платником податків будь-якої операції з таким майном. Зазначений дозвіл може бути виданий керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу, якщо за висновком податкового керуючого здійснення платником податків окремої операції не призведе до збільшення його податкового боргу або до зменшення ймовірності його погашення.

Згідно пункту 94.6 статті 94 ПК України керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу за наявності однієї з обставин, визначених у пункті 94.2 цієї статті, приймає рішення про застосування арешту майна платника податків, яке надсилається: платнику податків з вимогою тимчасово зупинити відчуження його майна; іншим особам, у володінні, розпорядженні або користуванні яких перебуває майно такого платника податків, з вимогою тимчасово зупинити його відчуження.

Арешт коштів на рахунку платника податків здійснюється виключно на підставі рішення суду шляхом звернення контролюючого органу до суду.

Звільнення коштів з-під арешту банк або інша фінансова установа здійснює за рішенням суду.

Таким чином, законодавець чітко визначив, що однією із підстав для застосування адміністративного арешту майна є відмова платника податків від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.

Застосування адміністративного арешту з наведеної підстави можливе у разі, по-перше, відмови платника податків від допуску посадових осіб контролюючого органу до проведення документальної перевірки, по-друге, вказана перевірка проводиться за наявності законних підстав для її проведення.

Апеляційний суд звертає увагу, що підставою для винесення рішення про застосування адміністративного арешту у вигляді арешту коштів на рахунках платника податків шляхом зупинення видаткових операцій позивач зазначає саме відмову відповідача від допуску посадових осіб контролюючого органу до проведення документальної планової виїзної перевірки.

Судовою колегією апеляційного суду встановлено, що документальна позапланова виїзна перевірка відповідача призначена наказом ГУ ДФС у Львівській області №1053 від 20.02.2018 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП Автоінтерлогістик.

Апеляційним судом також встановлено, що рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 12.07.2018 у адміністративній справі № 813/1041/18, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 05.12.2018, позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано наказ Головного управління ДФС у Львівській області від 20.02.2018 №1053 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки приватного підприємства Автоінтерлогістік. Постановою Верховного суду від 31.05.2019 касаційну скаргу Головного управління ДФС у Львівській області залишено без задоволення, рішення Львівського окружного адміністративного суду від 12.07.2018 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 05.12.2018 без змін.

Відповідно до статті 129-1 Конституції України, судове рішення є обов`язковим до виконання.

Узагальнюючи наведене, суд апеляційної інстанції переконаний, що судом першої інстанції надано належну оцінку наявним у справі доказам, а їх достатня кількість та взаємний зв`язок у сукупності дали змогу суду першої інстанції зробити вірний висновок про наявність підстав для відмови у задоволені адміністративного позову.

Враховуючи викладене, колегія суддів не вбачає підстав для скасування рішення суду першої інстанції.

З наведеного вбачається, що доводи апеляційної скарги являються безпідставними та необґрунтованими та не спростовують висновків суду першої інстанції, правова оцінка доказів дана вірно, а відтак у задоволенні апеляційної скарги слід відмовити.

Керуючись ст. ст. 243 ч. 3, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 03.09.2020 року у справі №813/890/18 - без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту прийняття.

На Постанову протягом тридцяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя В. З. Улицький судді С. М. Кузьмич Р. М. Шавель Повне судове рішення складено 09.12.2020

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.12.2020
Оприлюднено11.12.2020
Номер документу93404402
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/890/18

Ухвала від 27.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 08.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 26.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Рішення від 03.09.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Ухвала від 03.09.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Ухвала від 08.07.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Грень Наталія Михайлівна

Ухвала від 24.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 24.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні