УХВАЛА
14 грудня 2020 року
Київ
справа № 320/4281/19
адміністративне провадження № К/9901/33736/20
Верховний Суд у складі судді-доповідача Касаційного адміністративного суду Гімона М.М., перевіривши касаційну скаргу Головного управління ДПС у Чернігівській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 21.04.2020 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 17.09.2020 у справі №320/4281/19 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДФС у Чернігівській області, про визнання протиправними та скасування рішень, податкових повідомлень-рішень, вимоги та наказу,
ВСТАНОВИВ:
08.12.2020 до суду втретє надійшла касаційна скарга Головного управління ДПС у Чернігівській області (далі - скаржник), подана безпосередньо до суду.
Попередні касаційній скарги поверталися скаржникові ухвалами Верховного Суду від 30.10.2020 та від 25.11.2020 на підставі пункту 4 частини п`ятої статті 332 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) як такі, що не містили підстав для касаційного оскарження судових рішень. Верховний Суд роз`яснив скаржнику вимоги щодо форми і змісту касаційної скарги, яким така має відповідати при викладенні підстав касаційного оскарження судових рішень, передбачених частиною четвертою статті 328 КАС України, в тому числі, і у випадку подання касаційної скарги на підставі пунктів 1 та 4 частини четвертої статті 328 КАС України.
Під час перевірки втретє поданої касаційної скарги на предмет дотримання вимог статті 330 встановлено, що у касаційній скарзі так і не викладені передбачені КАС України підстави для оскарження судових рішень в касаційному порядку. Формальна зміна скаржником підстави касаційного оскарження з пункту 1 на пункт 3, при збереженні попереднього змісту касаційної скарги в частині обґрунтування вимог, свідчить про формальний підхід ГУ ДПС до оформлення касаційної скарги.
При цьому обов`язковими умовами при оскарженні судових рішень відповідно до пункту 3 частини четвертої статті 328 КАС України є зазначення особою, яка подає касаційну скаргу, норми матеріального права, яку неправильно застосовано судом апеляційної інстанції; висновок щодо правильного застосування якої ще не сформульовано Верховним Судом; у чому полягає помилка суду при застосуванні відповідної норми права; як на думку скаржника відповідна норма повинна застосовуватися.
Натомість, обов`язкових умов у їх взаємозв`язку для оскарження судових рішень в касаційному порядку відповідно до цієї підстави, скаржник не наводить.
Крім того, на останній сторінці касаційної скарги міститься посилання скаржника, що підставою звернення з даною касаційною скаргою відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 328 КАС України, є те, що суд апеляційної інстанції застосував норму права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду, отже оскаржувані рішення мають бути переглянуті Верховним Судом.
Натомість, ані постанови Верховного Суду, ані якому висновку і щодо застосування якої норми права суперечать судові рішення у цій справі, скаржник не зазначає.
У касаційній скарзі обґрунтування наведених підстав аналогічно попередньо поданим касаційним скаргам зводиться до викладення обставин справи, цитування висновків Акта перевірки та норм Податкового кодексу України з абстрактним зазначенням, що судами неповно встановлено обставини справи і не надано належної правової оцінки наявним доказам, що не є належним правовим обґрунтуванням підстав касаційного оскарження судових рішень, передбачених частиною четвертою статті 328 КАС України.
Крім того, як вбачається зі змісту судових рішень, судами застосовано висновки Верховного Суду, викладені у постановах від 25.05.2020 у справі №810/1963/18, від 23.04.2019 у справі №823/5028/15 та від 05.05.2018 у справі № 810/3188/17.
ГУ ДПС у касаційній скарзі не зазначає, чому на його переконання ці висновки не підлягали застосуванню, або що такі застосовані неправильно.
Отже, наведене скаржником обґрунтування не узгоджується із підставами, на які міститься формальне посилання у касаційній скарзі.
Посилаючись на пункт 4 частини четвертої статті 328 КАС України, скаржник формально зазначає про наявність підстави для скасування судових рішень, передбаченої частиною другою статті 353 КАС України. Однак, в подальшому у касаційній скарзі не міститься посилання на жодний з пунктів частини другої статті 353 КАС України, а вимогами касаційної скарги є не направлення справи на новий розгляд (як це передбачено статтею 353 КАС України), а скасування рішення суду першої інстанції та постанови апеляційного суду і ухвалення нового рішення про відмову в позові, що передбачено статтею 351 КАС України.
Ухвалами Верховного Суду вже надавалися вичерпні роз`яснення щодо вимог до форми і змісту касаційної скарги. Однак, втретє подана касаційна скарга так і не усуває недоліків, на які було вказано Верховним Судом, скаржником не приведено касаційну скаргу у відповідність із нормами КАС України, зокрема, в частині належного обґрунтування неправильного застосування судом (судами) норм матеріального права чи порушення норм процесуального права у взаємозв`язку із посиланням на відповідний пункт частини четвертої статті 328 КАС України як на підставу для касаційного оскарження судового рішення.
З урахуванням змін до КАС України, які набрали чинності 08.02.2020, суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, а тому відсутність у касаційній скарзі визначених законом підстав касаційного оскарження унеможливлює її прийняття та відкриття касаційного провадження.
Згідно з пунктом 4 частини п`ятої статті 332 КАС України касаційна скарга не приймається до розгляду і повертається суддею-доповідачем також, якщо у касаційній скарзі не викладені передбачені цим Кодексом підстави для оскарження судового рішення в касаційному порядку.
За таких обставин, касаційна скарга Головного управління ДПС у Чернігівській області підлягає поверненню як така, що не містить підстав касаційного оскарження рішення Київського окружного адміністративного суду від 21.04.2020 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 17.09.2020.
На підставі вищенаведеного та керуючись положеннями статей 328, 330, 332, 359 КАС України,
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Головного управління ДПС у Чернігівській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 21.04.2020 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 17.09.2020 у справі №320/4281/19 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДФС у Чернігівській області, про визнання протиправними та скасування рішень, податкових повідомлень-рішень, вимоги та наказу - повернути скаржнику.
Копію даної ухвали надіслати учасникам справи у порядку, визначеному статтею 251 КАС України.
Роз`яснити скаржнику, що повернення касаційної скарги не позбавляє його права повторного звернення до Верховного Суду.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання й оскарженню не підлягає.
Суддя М.М. Гімон
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2020 |
Оприлюднено | 17.12.2020 |
Номер документу | 93541551 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гімон М.М.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні