Справа № 567/1133/20
У Х В А Л А
15 грудня 2020 року м. Острог
Острозький районний суд Рівненської області у складі:
головуючий суддя - Назарук В.А.
при секретарі - Гічиновська Я.В.
за участю
відповідача ОСОБА_1
представника третьої особи Федорчука В.С.
розглянувши у відкритому підготовчому засіданні цивільну справу за позовом виконавчого комітету Хорівської сільської ради Острозького району Рівненської області в інтересах малолітніх ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог орган опіки та піклування Острозької районної державної адміністрації про позбавлення батьківських прав та стягнення аліментів
встановив:
Острозьким районним судом Рівненської області за правилами загального позовного провадження розглядається справа за позовом виконавчого комітету Хорівської сільської ради Острозького району Рівненської області в інтересах малолітніх ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог орган опіки та піклування Острозької районної державної адміністрації про позбавлення батьківських прав та стягнення аліментів .
Відповідно до п.4 ч.2 ст.197 ЦПК України, під час підготовчого засідання суд вирішує питання про вступ у справу інших осіб.
Згідно ст.56 ЦК України , ст.3 Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов`язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №866 від 24.09.2008 визначено, що органами опіки та піклування є районні, районні в містах Києві та Севастополі державні адміністрації, виконавчі органи міських, районних у містах, сільських, селищних рад.
На виконання ст. 34 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виконавчий комітет на своїх засіданнях приймає рішення, у тому числі з питань опіки та піклування, які є обов`язковими для виконання. Відповідно до підпунктів 1.4. та 1.6. Правил опіки та піклування безпосереднє ведення справ щодо опіки і піклування покладається у межах їх компетенції на відповідні відділи й управління місцевої державної адміністрації районів, міст Києва і Севастополя, виконавчих комітетів міських чи районних у містах рад .
Законом України Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій від 17.11.2020 внесено зміни до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , та розділ 5 Прикінцеві та перехідні положення доповнено п.6-1, згідно якого до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України закінчення повноважень сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, а також реорганізація сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України здійснюються з урахуванням таких положень: 1) у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі - розформовані територіальні громади); 2) після припинення повноважень сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами (далі - ради, що припиняються), їхні виконавчі комітети продовжують здійснювати свої повноваження до затвердження сільською, селищною, міською радою, обраною сформованою територіальною громадою (далі - новообрана рада), персонального складу її виконавчого комітету. Протягом зазначеного строку сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою, очолює такі виконавчі комітети та входить до їх персонального складу.
Згідно п.п.11 п.6-1 вказаного закону визначено, що юридична особа - виконавчий комітет новообраної ради є правонаступником прав та обов`язків юридичних осіб - виконавчих комітетів рад, що припиняються, з дня затвердження новообраною радою персонального складу її виконавчого комітету.
У відповідності до ст.55 ЦПК України у разі смерті фізичної особи, припинення юридичної особи, заміни кредитора чи боржника у зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу.
Згідно ч.2 ст. 55 ЦПК України , усі дії, вчинені в цивільному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку він замінив.
За вказаних обставин, у зв`язку з реорганізацією та припиненням виконавчим комітетом Хорівської сільської ради своєї діяльності в зв`язку з об`єднанням територіальних громад, суд приходить до висновку про необхідність заміни позивача виконавчого комітету Хорівської сільської ради Острозького району Рівненської області її правонаступником, яким є Острозька міська рада Рівненської області.
Також відповідно до ч.4 ст.19 Сімейного кодексу України, при розгляді судом спорів, зокрема, щодо позбавлення та поновлення батьківських прав, обов`язковою є участь органу опіки та піклування, представленого належною юридичною особою. Орган опіки та піклування подає суду письмовий висновок щодо розв`язання спору на підставі відомостей, одержаних у результаті обстеження умов проживання дитини, батьків, інших осіб, які бажають проживати з дитиною, брати участь у її вихованні, а також на підставі інших документів, які стосуються справи.
Таким чином враховуючи, що однією з позовних вимог у даній справі є позбавлення батьківських прав, суд вважає за доцільне зобов`язати орган опіки та піклування Острозької міської ради подати письмовий висновок щодо розв`язання спору.
На підставі викладеного, керуючись ст.55, 76, 84, 196-198 ЦПК України, суд
постановив:
замінити позивача у справі за позовною заявою виконавчого комітету Хорівської сільської ради Острозького району Рівненської області в інтересах малолітніх ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог орган опіки та піклування Острозької районної державної адміністрації про позбавлення батьківських прав та стягнення аліментів його правонаступником, яким є Острозька міська рада Рівненської області.
Роз`яснити правонаступнику позивача, що усі дії, вчинені в цивільному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку вони замінили.
Продовжити підготовче засідання у справі 24 грудня 2020 року о 11:00 год. в залі судових засідань Острозького районного суду Рівненської області.
Зобов`язати орган опіки та піклування Острозької міської ради Рівненської області подати письмовий висновок щодо розв`язання спору на підставі відомостей, одержаних у результаті обстеження умов проживання дитини, батьків, інших осіб, які бажають проживати з дитиною, брати участь у її вихованні, а також на підставі інших документів, які стосуються справи.
Про місце, дату і час підготовчого засідання повідомити учасників справи.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення та оскарженню не підлягає.
Суддя Острозького районного суду Назарук В.А.
Суд | Острозький районний суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 15.12.2020 |
Оприлюднено | 17.12.2020 |
Номер документу | 93545614 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Острозький районний суд Рівненської області
Назарук В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні