Рішення
від 14.12.2020 по справі 200/7940/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 грудня 2020 р. Справа№200/7940/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Михайлик А.С. розглянув у відкритому судовому засіданні за правилами cпрощеного позовного провадження в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Приватного підприємства РОСТОК до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України про скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних та зобов`язання зареєструвати податкові накладні, -

за участю:

секретаря судового засідання Столяренко Я.С.

від позивача - Кошель Г.М.

від відповідача 1 - Тернинко С.М.

ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ ТА ЗАПЕРЕЧЕНЬ

Позивач, Приватне підприємство РОСТОК , звернулося до суду із позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень Головного управління ДПС у Донецькій області про відмову в реєстрації податкових накладних від 22.07.2020 № 1755917/32406414, № 1755916/32406414, № 1755915/32406414, № 1755914/32406414, № 1755913/32406414, від 23.07.2020 № 1759408/32406414, від 29.07.2020 № 1779338/32406414, від 14.08.2020 № 1837332/32406414, № 1837333/32406414, № 1837334/32406414 та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні №01 від 05.06.2020, № 02 від 11.06.2020, № 03 від 19.06.2020, № 04 від 30.06.2020, № 01 від 06.07.2020, № 02 від 13.07.2020, № 03 від 17.07.2020, № 04 від 27.07.2020, № 05 від 31.07.2020 та № 01 від 07.08.2020.

За змістом викладеного в позові Головним управлінням ДПС у Донецькій області безпідставно відмовлено в реєстрації низки податкових накладних, складених позивачем в період з червня по серпень 2020 року за фактом постачання товарно-матеріальних цінностей на користь ТОВ АШАН УКРАЇНА ГІПЕРМАРКЕТ . Позивач зауважив на тому, що в повідомленнях про зупинення реєстрації податкових накладних, що передували прийняттю рішень про відмову в реєстрації податкової накладної, відповідачем 1 не визначалося чіткого переліку документів, надання яких є необхідним для реєстрації наданих податкових накладних. Не зважаючи на це позивачем були надані на власний розсуд документи, що підтверджують придбання та реалізацію товару, щодо якого ним складено податкові накладні. Позивач вважає, що надані ним документи є достатніми для підтвердження відбуття господарської операції, по факту здійснення яких складені зазначені податкові накладні, що є підставою для їх реєстрації.

В судовому засіданні представник позивача підтримав викладене в позові, просив суд задовольнити позов.

Відповідач 1 - Головне управління ДПС у Донецькій області та відповідач 2 - Державна податкова служба України у наданих до суду відзивах заперечували проти задоволення заявлених позивачем вимог. В обґрунтування правомірності прийнятих рішень про відмову в реєстрації податкових накладних зазначили, що комісією відповідача 1 у червні 2020 прийнято рішення про визнання позивача таким, що відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, наведених в додатку № 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019, та внесено позивача до відповідного переліку платників податку на додану вартість. Наведене стало підставою зупинення реєстрації наданих позивачем податкових накладних.

Через внесення позивача до переліку ризикових суб`єктів господарювання, реєстрацію наданих позивачем податкових накладних було зупинено, в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних позивачу запропоновано надати документи та пояснення на підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних.

У повідомленнях про зупинення реєстрації податкової накладної позивачу було запропоновано надати додаткові документи на підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Після дослідження наданих позивачем документів, комісією відповідача 1 прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, вмотивовані ненаданням позивачем повного переліку документів.

В судовому засіданні представник відповідача 1 підтримала викладене в відзиві, зауважила на відсутності в податкового органу обов`язку визначати конкретні документи у квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної, просила суд відмовити в задоволенні позову.

Відповідач 2 представника для участі в судовому засіданні не направив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою від 14.09.2020 відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін. Ухвалою від 12.10.2020 справу призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні на 21.10.2020. 21.10.2020 в судовому засіданні судом за наслідком розгляду клопотання відповідача 1 про зупинення провадження у справі постановлено ухвалу про відмову в його задоволенні та оголошено перерву до 22.10.2020. Ухвалою від 22.10.2020 до участі у справі в якості другого відповідача залучено Державну податкову службу України та відкладено розгляд справи на 17.11.2020. 17.11.2020 судом відмовлено в задоволенні клопотання Відповідача 2 про залишення позову без руху, через необхідність надання додаткових документів судом оголошено перерву до 26.11.2020. 26.11.2020 через перебування судді на лікарняному розгляд справи не відбувся, судове засідання з розгляду справи призначено на 14.12.2020.

ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ОБСТАВИНИ

Приватне підприємство РОСТОК є юридичною особою, зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом 32406414. За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань місцезнаходженням підприємства позивача є: 84626, Донецька обл., місто Горлівка, вулиця Пушкінська, будинок 80. Позивач перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Донецькій області (Головне Управління ДПС у Донецькій області, Бахмутське управління, Бахмутська ДПІ).

01.01.2016 між ТОВ "АШАН УКРАЇНА ГІПЕРМАРКЕТ (покупець) та ПП РОСТОК (постачальник) укладено договір поставки № П1940. За умовами цього договору постачальник (позивач) зобов`язався поставляти покупцеві в зазначену ним торгову точку та/або на склад покупця продукцію, а покупець зобов`язався приймати та сплачувати продукцію, перелічену в специфікації та замовлену в обсягах та на умовах , визначених цим договором. Точний обсяг і асортимент товарів, що придбаваються покупцем, визначаються в замовленнях покупця на придбання окремих партій товарів. Згідно пунктів 2.1., 2.2. договору вартість (ціна) договору складається із загальної суми товарів придбаних у постачальника за цим договором та за цінами, визначеними в специфікації. Асортимент товарів, що поставляються, і ціни на товари визначаються в Специфікації. Додатковою угодою до договору від 01.01.2020 сторони виклали в новій редакції пункт 3.1. та 18.1. договору. Відповідно до пункту 3.1. в редакції додаткової угоди від 01.01.2020 постачальник не є товаровиробником агропромислового комплексу і згоден на оплату поставлених товарів з відстрочкою на 65 днів з дати приймання товару за наявності належним чином заповненої товарної накладної, але не пізніше першого четверга, що слідує за датою спливу строку платежу. Пунктом 18.1. договору в редакції додаткової угоди від 01.01.2020 встановлено строк дії договору до 31.12.2020 включно та можливість автоматичного подовження строку дії договору до 31.03.2021.

На виконання умов договору № П1940 від 01.01.2016 позивачем в період з червня по серпень поставлено на адресу ТОВ АШАН УКРАЇНА ГІПЕРМАРКЕТ деревинне вугілля, про що складені видаткові накладні: № 01 від 05.06.2020 на постачання товару вартістю 9792,00 грн., ПДВ в сумі 1958,40 грн., № 02 від 11.06.2020 на постачання товару вартістю 36840,96 грн., ПДВ в сумі 7368,19 грн., № 03 від 19.06.2020 на постачання товару вартістю 37071,36грн., ПДВ в сумі 7414,27 грн., № 04 від 30.06.2020 на постачання товару вартістю 31242,24 грн., ПДВ в сумі 6248,45 грн., № 01 від 05.07.2020 на постачання товару вартістю 56540,16 грн., ПДВ в сумі 11308,03 грн., № 02 від 13.07.2020 на постачання товару вартістю 23431,68 грн., ПДВ в сумі 4686,34 грн., № 03 від 17.07.2020 на постачання товару вартістю 21450,24 грн., ПДВ в сумі 4290,05 грн., № 04 від 27.07.2020 на постачання товару вартістю 19584,00 грн., ПДВ в сумі 3916,80 грн., № 05 від 31.07.2020 на постачання товару вартістю 33108,48 грн., ПДВ в сумі 6621,70грн., № 01 від 07.08.2020 на постачання товару вартістю 19699,20 грн., ПДВ в сумі 3939,84 грн. (т. 1 арк. справи 56-65).

За фактом постачання позивачем складені податкові накладні №01 від 05.06.2020 (ПДВ в сумі 1958,40 грн.), № 02 від 11.06.2020 (ПДВ в сумі 7368,19 грн.), № 03 від 19.06.2020 (ПДВ в сумі 7414,27 грн.), № 04 від 30.06.2020 (ПДВ в сумі 6248,45 грн.), № 01 від 06.07.2020 (ПДВ в сумі 11308,03 грн.), № 02 від 13.07.2020 (ПДВ 4686,34 грн.), № 03 від 17.07.2020 (ПДВ в сумі 4290,05 грн.), № 04 від 27.07.2020 (ПДВ в сумі 3916,80 грн.) , № 05 від 31.07.2020 (ПДВ в сумі 6621,70 грн.) та № 01 від 07.08.2020 (ПДВ в сумі 3939,84 грн.) (т. 1 арк. справи 173-182) та направлені до Єдиного реєстру податкових накладних

Відповідно до квитанцій про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, направлені позивачем податкові накладні зареєстровано проте реєстрацію зупинено на підставі пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України. В квитанціях зазначено, що платник податку, яким подано до реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання про реєстрацію /відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог контролюючого органу позивачем надані пояснення та копії документів, необхідні для реєстрації зазначених податкових накладних, що підтверджується повідомленнями № 9148006279 від 26.06.2020, № 951503804 від 01.07.2020, № 9151767414 від 01.07.2020, № 9157769664 від 08.07.2020, № 9166934768 від 14.07.2020, № 9167000187 від 14.07.2020, № 9171613647 від 20.07.2020, № 9179926699 від 28.07.2020, № 9187016745 від 04.08.2020 та № 9190833423 від 07.08.2020, копії яких наявні в матеріалах справи.

За змістом наданих позивачем пояснень, направлених на вимогу податкового органу, позивач є юридичною особою здійснює, крім іншого, наступні види господарської діяльності: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний); 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 82.92 Пакування. Господарська діяльність здійснюється позивачем за адресою: м. Бориспіль, вул. Запорізька, буд. 20, де підприємство орендує складські приміщення, на підприємстві працює 3 штатні одиниці. В даний час підприємство здійснює неспеціалізовану торгівлю товарами відповідно до КВЕД 46.90. На орендованій площі підприємством здійснюється: 1) прийом та зберігання деревинного вугілля в нетарованих мішках та полін фасованих по 9 кг. Наведені товари поставлені від ТОВ ТРАССІР УА на підставі договору № 130501 від 13.05.2020, оплату за договором здійснено позивачем у червні 2020 року; 2) пакування в ручному режимі деревинного вугілля у фірмові пакети по 2,5 кг та 1,5 кг; 3) пакетування в ручному режимі полін в сітках до 9 кг(13 м куб) та фасованого деревинного вугілля на палети, що надані ТОВ АШАН УКРАЇНА ГІПЕРМАРКЕТ ; 4) відвантаження товарної продукції здійснюється на умовах договору № П1940 від 01.0.12016 та додаткової угоди до нього від 0.10.12020.

До пояснень позивачем додані копії договорів, зазначені в поясненнях, штатний розклад, видаткові накладні на придбання та реалізації деревинного вугілля та дров, інвентаризаційні описи від 01.05.2020, 01.06.2020 та 01.07.2020, платіжні доручення на сплату вартості отриманої та відвантаженої продукції, копії прибуткових ордерів.

Рішеннями від 22.07.2020 № 1755917/32406414, № 1755916/32406414, № 1755915/32406414, № 1755914/32406414, від 23.07.2020 № 1759408/32406414, від 22.07.2020 № 1755913/32406414, від 29.07.2020 № 1779338/32406414, від 14.08.2020 № 1837332/32406414, № 1837333/32406414 та № 1837334/32406414, комісією відповідача 1 відмовлено позивачу в реєстрації податкових накладних №01 від 05.06.2020, № 02 від 11.06.2020, № 03 від 19.06.2020, № 04 від 30.06.2020, № 01 від 06.07.2020, № 02 від 13.07.2020, № 03 від 17.07.2020, № 04 від 27.07.2020, № 05 від 31.07.2020 та № 01 від 07.08.2020. За змістом визначеного у всіх наведених вище рішеннях позивачем не надано: первинних документів щодо постачання /придання товарів/послуг, зберігання та транспортування, навантаження, розвантаження продукції, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахування наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. В рішеннях від 22.07.2020 № 1755917/32406414, № 1755916/32406414, № 1755915/32406414, № 1755914/32406414, від 22.07.2020 № 1755913/32406414, від 29.07.2020 № 1779338/32406414, від 14.08.2020 № 1837332/32406414, № 1837333/32406414 та № 1837334/32406414 позивачем зазначено також про ненадання договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податків для здійснення операцій та розрахункових документів, а в рішеннях від 14.08.2020 № 1837332/32406414, № 1837333/32406414 та № 1837334/32406414 зазначено про ненадання розрахункових документів та /або банківських виписок з особових рахунків.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ, ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, права та обов`язки платників податків, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, визначаються положеннями Податкового кодексу України.

Пунктом 14.1.60 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що єдиним реєстром податкових накладних є реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України встановлено обов`язок платника скласти на дату виникнення податкових зобов`язань податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

За змістом пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 341). Так, згідно пунктів 12, 13 цього Порядку після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться їх перевірки, після чого формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі за текстом Порядок № 1165). Наведений порядок набрав чинності 01.02.2020.

Відповідно до вимог пункту 3 Порядку № 1165 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Пунктом 5 цього Порядку передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку; показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку та відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Пунктом 6 Порядку 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/ розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно пунктів 10, 11 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Критерії ризиковості платника податку на додану вартість затверджені Додатком № 1 до Порядку № 1165.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначений Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 520 від 12.12.2019 (надалі за текстом Порядок № 520).

Відповідно до пунктів 2, 3 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Відповідно до пунктів 10-12 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 5 Порядку визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктом 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

ОЦІНКА ДОВОДІВ СТОРІН ТА ВИСНОВКИ СУДУ

За змістом оскаржуваних позивачем рішень від 22.07.2020 № 1755917/32406414, № 1755916/32406414, № 1755915/32406414, № 1755914/32406414, № 1755913/32406414, від 23.07.2020 № 1759408/32406414, від 29.07.2020 № 1779338/32406414, від 14.08.2020 № 1837332/32406414, № 1837333/32406414, № 1837334/32406414 підставою відмови в реєстрації податкової накладної визначено ненадання позивачем: копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування; навантаження, розвантаження продукції; складських документів (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; ненадання договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податків для здійснення операцій та розрахункових документів; ненадання розрахункових документів та /або банківських виписок з особових рахунків.

Затверджена Порядком № 520 форма рішення про відмову в реєстрації податкової накладної передбачає необхідність визначення контролюючим органом документу переліку - копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування; навантаження, розвантаження продукції; складських документів (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, що не був наданий шляхом його підкреслення.

Втім, жодне з оскаржуваних позивачем рішень про відмову в реєстрації податкової накладної від 22.07.2020 № 1755917/32406414, № 1755916/32406414, № 1755915/32406414, № 1755914/32406414, № 1755913/32406414, від 23.07.2020 № 1759408/32406414, від 29.07.2020 № 1779338/32406414, від 14.08.2020 № 1837332/32406414, № 1837333/32406414, № 1837334/32406414 не визначає конкретного документу, що не був наданий позивачем на вимогу податкового органу.

В квитанціях про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування кількісних та вартісних показників податкової накладної в Єдиному реєстрі податкової накладних від 26.06.2020, від 01.0.72020 (2 квитанції), від 08.07.2020, від 14.07.20 (2 квитанції), від 20.07.2020, від 28.07.2020, від 01.08.2020 та від 07.08.2020 (арк. справи 66-75) не визначено конкретних документів, які має надати позивач для подальшої реєстрації податкової накладної, реєстрацію яких зупинено. Відповідно до квитанцій платник має надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію (відмову в реєстрації) податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Головне управління ДПС у Донецькій області є суб`єктом владних повноважень у розумінні положень Кодексу адміністративного судочинства України, має спеціальну правосуб`єктність. Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Обов`язок надання документів платником податків кореспондує із правом контролюючого органу на витребування в платника податків певних документів у передбачених законом випадках. Втім, контролюючий орган під час витребування від платника податків документів, має визначити їх перелік, платник податку має чітко розуміти що саме від нього вимагає орган владних повноважень та мати можливість передбачати наслідки своєї поведінки в залежності від виконання чи невиконання вимоги контролюючого органу. Вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв оцінки призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не довільно, на власний розсуд. Відсутність чіткої вимоги податкового органу до платника податків стосовно надання певного документу виключає можливість визнання правомірним застосування до такого платника негативних наслідків через невиконання такої вимоги.

Тотожна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 30.01.2020 по справі № 300/148/19.

Враховуючи наведене, суд вважає, що прийняті комісією відповідача 1 рішення про відмову в реєстрації податкових накладних від 22.07.2020 № 1755917/32406414, № 1755916/32406414, № 1755915/32406414, № 1755914/32406414, № 1755913/32406414, від 23.07.2020 № 1759408/32406414, від 29.07.2020 № 1779338/32406414, від 14.08.2020 № 1837332/32406414, № 1837333/32406414, № 1837334/32406414 через ненадання позивачем документів за відсутності факту витребування певних документів відповідачем 1, є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 встановлено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Враховуючи те, що рішення про відмову комісії відповідача 1 в реєстрації податкових накладних є протиправним, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог про зобов`язання відповідача 2 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні №01 від 05.06.2020, № 02 від 11.06.2020, № 03 від 19.06.2020, № 04 від 30.06.2020, № 01 від 06.07.2020, № 02 від 13.07.2020, № 03 від 17.07.2020, № 04 від 27.07.2020, № 05 від 31.07.2020 та № 01 від 07.08.2020.

Отже, заявлені позивачем вимоги підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до частин першої, третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Частиною 8 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у випадку якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору.

З огляду на таке, суд вважає за можливе покласти витрати, пов`язані із розглядом цієї справи у вигляді сплаченого позивачем судового збору на відповідача 1 - Головне управління ДПС у Донецькій області.

З огляду на викладене вище, на підставі положень Податкового кодексу України, Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010, Порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 520 від 12.12.2019, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019 та керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 9, 12, 15, 19, 22, 25, 32, 72, 76, 77, 79, 139, 194, 241-243, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Приватного підприємства РОСТОК до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України про скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних та зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, - задовольнити повністю.

Скасувати рішення Головного управління ДПС у Донецькій області про відмову в реєстрації податкових накладних від 22.07.2020 № 1755917/32406414, № 1755916/32406414, № 1755915/32406414, № 1755914/32406414, № 1755913/32406414, від 23.07.2020 № 1759408/32406414, від 29.07.2020 № 1779338/32406414, від 14.08.2020 № 1837332/32406414, № 1837333/32406414, № 1837334/32406414.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні № 01 від 05.06.2020, № 02 від 11.06.2020, № 03 від 19.06.2020, № 04 від 30.06.2020, № 01 від 06.07.2020, № 02 від 13.07.2020, № 03 від 17.07.2020, № 04 від 27.07.2020, № 05 від 31.07.2020 та № 01 від 07.08.2020.

Стягнути на користь Приватного підприємства РОСТОК за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Донецькій області судові витрати в розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) гривні 00 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У відповідності до пп. 15.5 п. 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Повний текст рішення складений та підписаний 16.12.2020.

Відомості про сторін:

Позивач: ПП РОСТОК , ідентифікаційний код юридичної особи 32406414, адреса: 84626, Донецька обл., м. Горлівка, вул. Пушкінська, буд. 80;

Відповідач 1: Головне управління ДПС у Донецькій області, ідентифікаційний код юридичної особи 43142826 , адреса: 87515, м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59,

Відповідач 2: Державна податкова служба України: ідентифікаційний код юридичної особи 43005393, адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8.

Суддя А.С. Михайлик

Дата ухвалення рішення14.12.2020
Оприлюднено21.12.2020
Номер документу93589973
СудочинствоАдміністративне
Сутьзобов`язання відповідача 2 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні №01 від 05.06.2020, № 02 від 11.06.2020, № 03 від 19.06.2020, № 04 від 30.06.2020, № 01 від 06.07.2020, № 02 від 13.07.2020, № 03 від 17.07.2020, № 04 від 27.07.2020, № 05 від 31.07.2020 та № 01 від 07.08.2020. Отже, заявлені позивачем вимоги підлягають задоволенню повністю. Відповідно до частин першої, третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. Частиною 8 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у випадку якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору. З огляду на таке, суд вважає за можливе покласти витрати, пов`язані із розглядом цієї справи у вигляді сплаченого позивачем судового збору на відповідача 1 - Головне управління ДПС у Донецькій області. З огляду на викладене вище, на підставі положень Податкового кодексу України, Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010, Порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 520 від 12.12.2019, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019 та керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 9, 12, 15, 19, 22, 25, 32, 72, 76, 77, 79, 139, 194, 241-243, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

Судовий реєстр по справі —200/7940/20-а

Ухвала від 19.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 14.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 20.04.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Постанова від 20.04.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 17.03.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 17.03.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 03.02.2021

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Рішення від 18.01.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Рішення від 14.12.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні