01/118-38.1
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
"29" серпня 2007 р. Справа № 01/118-38.1.
за позовом відкритого акціонерного товариства «Волиньобленерго» в особі Луцької міської філії
до управління Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України у Волинській області
про стягнення 1733,07 грн.
Суддя Якушева І.О.
Представники:
від позивача: Пархомчук В.М. (дов. № 19/26-1045 від 14.03.2007р.)
від відповідача: Мохнюк В.С. (дов. № 29/1-528 від 22.08.2007р.), Занюк М.С. (дов. № 29/1-527 від 22.08.2007р.)
Суть спору: позивач в позовній заяві на підставі ст.ст.5, 26 Закону України “Про електроенергетику”, ст.526 ЦК України, п.6.14., 6.17 Правил користування електроенергією просить стягнути з відповідача 1733,07 грн. заборгованості за перевищення договірної величини споживання електроенергії в квітні, травні 2006р.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали.
Відповідач в поясненні, представники відповідача в судовому засіданні позову не визнали, посилаючись на таке:
- згідно з додатком 1 до договору про постачання електричної енергії № 529-0807000 від 13 листопада 2005 року, підписаного між Луцькою міською філією ВАТ "Волиньобленерго" та Відділом ДСТСЗІ СБУ у Волинській області, постачання електроенергії споживачу, яким виступав останній, були встановлені в обсягах по 6000 кВт/год за квітень та травень 2006 року, виходячи із затвердженого у встановленому порядку річного кошторису. Згідно наданих Луцькою міською філією ВАТ "Волиньобленерго" рахунків за активну електричну енергію (№529-0807000/04-АЕ від 17 квітня 2006 року, №529-0807000/05-АЕ від 18 травня 2006 року, №529-0807000/06-АЕ від 15 червня 2006 року), кількість спожитої Відділом ДСТСЗІ СБУ у Волинській області електроенергії становила відповідно 8392 кВт/год, 8525 кВт/год та 4769 кВт/год. Оскільки очікувані обсяги постачання електричної енергії споживачу вказані на кожний календарний місяць 2006 року, а самі показники спожитої електроенергії знімалися 15 або 16 числа кожного місяця, то немає достатніх підстав вважати про наявність перевищення договірної величини споживання електричної енергії саме на 2392 кВт/год за квітень (рахунок № 0807000 від 30.04.2006 року) та на 2525 кВт/год за травень 2006 року (рахунок № 529-0807000/05-Л від 30.05.2006 року).
Відповідно до статті 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету можна здійснювати лише за наявності відповідного бюджетного призначення. При цьому, бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України.
Положенням про Департамент спеціальних телекомунікаційних систем та захисту інформації Служби безпеки України, затвердженим Указом Президента України від 06.10.2000 року № 1120, визначено, що ДСТСЗІ , підпорядковується СБУ та має в своєму складі регіональні підрозділи. В організаційній структурі СБУ ДСТСЗІ визначено як функціональний підрозділ її Центрального управління. В свою чергу, відділ Департаменту спеціальних телекомунікаційних систем та захисту інформації СБУ у Волинській області не мав статусу юридичної особи, а був відокремленим підрозділом юридичної особи - ДСТСЗІ СБУ, і його ліквідовано без правонаступників. Новоутворена Державна служба спеціального зв'язку та захисту інформації України хоч і є правонаступником ДСТСЗІ СБУ, але заходи, пов'язані з її створенням, здійснювалися в 2006 році в межах бюджетних коштів, призначених на утримання Служби безпеки України Законом України "Про Державний бюджет України на 2006 рік". ДСТСЗІ СБ України в 2006 році являвся структурним підрозділом СБУ та відповідно розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня. Як пояснили представники відповідача, здійснення видатків на оплату за спожиту електроенергію, в тому числі і за перевищення договірної величини споживання, проводилося в межах виділених головним розпорядником асигнувань.
Закон України "Про Державну службу спеціального зв'язку та захисту інформації України", згідно з яким були створені регіональні органи Держспецзв'язку, набув чинності з 1 січня 2007 року. Посилаючись на положення статті 22 Бюджетного кодексу України в частині виключних повноважень головних розпорядників бюджетних коштів на отримання бюджетних призначень шляхом їх затвердження в законі про Державний бюджет України, доведення їх до розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня, здійснення управління бюджетними асигнуваннями, затвердження кошторисів розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня, а також факт виникнення заборгованості по виплатах до утворення Держспецзв'язку, відповідач, вважає, що регіональні органи (територіальні підрозділи) Держспецзв'язку не мають права здійснювати бюджетні витрати за зобов'язаннями, що виникли до його утворення, оскільки бюджетні витрати повинні відповідати обсягу надходжень до бюджету на відповідний бюджетний період.
Відповідач вказує, що відповідно до Закону України "Про Державний бюджет на 2006 рік", уся система органів СБУ утримувалася за рахунок бюджетних асигнувань на утримання Служби безпеки України, то всі виплати, передбачені в 2006 році, повинні сплачуватися за рахунок коштів, передбачених на утримання СБУ в 2006 році. Документальне підтвердження щодо виникнення зобов'язань (рахунки за перевищення договірних величин споживання електроенергії) Відділом ДСТСЗІ СБУ у Волинській області отримане Управлінням від Луцької міської філії ВАТ "Волиньобленерго" в червні поточного року. Кошторисом новоутвореного Управління Держспецзв'язку України у Волинській області видатки для сплати боргу за перевищення договірної величини споживання електричної енергії в 2006 році не передбачені.
З огляду на викладене, відповідач вважає, що в даній справі Управління Держспецзвязку України у Волинській області виступає неналежним відповідачем.
Крім цього, вказує, що позивачем не визначена точна величина перевищення договірної величини споживання електричної енергії за квітень та травень 2006 року, а відповідно до цього - не визначена точна сума коштів, передбачених для сплати заборгованості за перевищення договірної величини споживання електроенергії за вказаний період часу.
У зв'язку з необхідністю витребування додаткових пояснень та доказів по справі розгляд справи слід відкласти.
Керуючись п.3 ст.77 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
у х в а л и в:
1. Розгляд справи відкласти на 12.09.2007р. на 15 год.
2. Зобов'язати позивача до 10.09.2007р. подати суду:
2.1. Письмові пояснення по справі з врахуванням заперечень відповідача;
2.2. Письмові пояснення щодо наявності двох додатків №1 "Обсяги постачання електричної енергії споживачу та субспоживачу до договору про постачання електричної енергії від 13.11.2005р. №529-0807000;
2.3. Докази на підтвердження встановлення тарифу на споживання електроенергії в квітні 2006р. в розмірі 0,2987, в травні 2006р. в розмірі 0,2890 грн.;
2.4. Письмові пояснення щодо визначення кількості спожитої відповідачем у квітні, травні 2006р. електроенергії;
2.5. Письмові пояснення про те, за який період споживання електроенергії відповідачу нараховано 2506,70 грн. (рахунок за активну електроенергію №529-0807000/04-АЕ від 17.04.2006р.), за який період – 2463,73 грн. (рахунок за активну електроенергію №529-0807000 від 18.05.2006р.).
3. Зобов'язати відповідача подати суду:
3.1. Докази на підтвердження ліквідації Департаменту спеціальних телекомунікаційних систем та захисту інформації Служби безпеки України;
3.2. Докази на підтвердження правонаступництва Департаменту спеціальних телекомунікаційних систем та захисту інформації Служби безпеки України
Суддя
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 29.08.2007 |
Оприлюднено | 13.09.2007 |
Номер документу | 936116 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Якушева І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні