2/310
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
справа № 2/310
14.08.07
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кінотеатр "Дружба-Орбіта"
до Головного управління комунальної власності м. Києва
про спонукання щодо вчинення дій та підписання договору купівлі-продажу нерухомого майна
Суддя
Представники:
від позивача Теплюк В.С.
від відповідача Лазебний А.М.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позовні вимоги заявлено про зобов'язання Головне управління комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) здійснити дії по виконанню пп..4, 9 рішення та п.11 Додатку № 4, затвердженого рішенням Київської міської ради від 08.02.07 № 62/723 «Про Програму приватизації комунального майна територіальної громади міста Києва на 2007 - 2010 роки», здійснивши продаж нежилого приміщення загальною площею 543,20 кв. м. за адресою: м. Київ, вул.. Хрещатик, 29/1, літ. «А»/Бессарабська площа, Товариству з обмеженою відповідальністю «Кінотеатр «Дружба-Орбіта», шляхом укладення договору купівлі-продажу нежилих приміщень загальною площею 543,2 кв. м, що знаходиться на 1-му та 2-му поверхах за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 29/1, літ. «А»/Бессарабська площа, та складання акту фактичної передачі зазначеного об'єкту нерухомого майна з Товариством з обмеженою відповідальністю «Кінотеатр «Дружба-Орбіта».
Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги, позивач зазначає, що Головне управління комунальної власності міста Києва безпідставно відмовило у проведенні оцінки, підготовці проекту та підписанні з ТОВ «Кінотеатр «Дружба-Орбіта»договору купівлі-продажу нежитлового приміщення загальною площею 543,20 кв. м на 1-му та 2-му поверхах за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 29/1, літ. «А»/Бессарабська площа, які ґрунтуються на рішенні Київської міської ради від 08.02.07 № 62/723, висновку Головного управління охорони культурної спадщини, положеннях Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (мала приватизація)», Закону України «Про охорону культурної спадщини». Позивач також зазначив, що положення Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини» щодо заборони приватизації пам'яток культурної спадщини не поширюються на нежитлове приміщення загальною площею 543,2 кв. м, що знаходиться на 1-му та 2-му поверхах за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 29/1, літ. «А»/Бессарабська площа, яке є пам'яткою архітектури місцевого значення.
Відповідач у судовому засіданні надав відзив на позовну заяву, в якому проти позову заперечує, посилаючись на те, що його дії повністю відповідають Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини».
На підставі ст.75 ГПК України, суд дійшов висновку, що справа може бути розглянута за наявними в ній матеріалами.
Дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, Господарським судом міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Положеннями ст. 7 Закону України № 401-XIV від 15.01.1999 р. "Про столицю України - місто-герой Київ" та ст. 5 Закону України № 280/97-BP від 21.05.1997 р. "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що система місцевого самоврядування у місті Києві включає: територіальну громаду міста, міського голову, міську раду, виконавчий орган міської ради, районні ради, виконавчі органи районних у мiстi рад, органи самоорганізації населення.
Статтею 10 Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ" встановлено, що Київська міська та районні в мiстi ради мають власні виконавчі органи, якi утворюються відповідно Київською міською радою, районними в мiстi радами, пiдзвiтнi та підконтрольні відповідним радам.
Міська рада, згідно з положеннями ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є органом місцевого самоврядування, що представляє відповідну територіальну громаду та здійснює від її iменi та в її інтересах функції i повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Статтею 11 вказаного Закону України визначено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та iншi створювані радами виконавчі органи, які є підконтрольними i підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.
Рішенням Київської міської ради від 10 липня 2003 року за № 584/744 «Про затвердження Положень про головні управління, управління та інші структурні підрозділи виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)»затверджено Положення про Головне управління комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), яким визначено, що відповідач є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), підзвітним і підконтрольним Київській міській раді та підпорядкованим Київському міському голові.
Заявляючи свої позовні вимоги позивач відзначає, що Головне управління комунальної власності міста Києва листом 18.07.2007 № 042/9/1-4686 відмовило у проведенні оцінки, підготовці проекту та підписанні з ТОВ «Кінотеатр «Дружба-Орбіта»договору купівлі-продажу нежилих приміщень загальною площею 543,2 кв. м на 1-му та 2-му поверхах по вулиці Хрещатик № 29/1 літ. «А»/ Бессарабська площа (копія відповіді додана до матеріалів справи), з посиланням на заборону, встановлену Законом України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини».
Позивач вважає, що відповідачем вказаною вище відмовою грубо порушено його права на проведення приватизації об'єкту оренди, а посилання відповідача на положення Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини»є необґрунтованими, та такими, що не відповідають дійсності оскільки положення вказаного Закону України не поширюються на нежитлове приміщення загальною площею 543,2 кв. м на 1-му та 2-му поверхах по вулиці Хрещатик № 29/1 літ. «А»/ Бессарабська площа, яке є пам'яткою архітектури місцевого значення та просить суд зобов'язати Головне управління комунальної власності міста Києва здійснити дії по виконанню пп.4,9 рішення та п.11 Додатку № 4 рішення Київської міської ради від 08.02.07 № 62/723 «Про Програму приватизації комунального майна територіальної громади міста Києва на 2007 - 2010 роки», здійснивши продаж нежилого приміщення загальною площею 543,20 кв. м за адресою: м. Київ, вул.. Хрещатик, 29/1, літ. «А»/Бессарабська площа, Товариству з обмеженою відповідальністю «Кінотеатр «Дружба-Орбіта», шляхом укладення договору купівлі-продажу нежилих приміщень загальною площею 543,2 кв. м, що знаходиться на 1-му та 2-му поверхах за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 29/1, літ. «А»/Бессарабська площа, та складання акту фактичної передачі зазначеного об'єкту нерухомого майна з Товариством з обмеженою відповідальністю «Кінотеатр «Дружба-Орбіта».
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.
23.01.2007 р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «Кінотеатр «Дружба-Орбіта»та Комунальним підприємством «Київжитлоспецексплуатація»був укладений договір оренди нежилих приміщень загальною площею 543,2 кв. м на 1-му та 2-му поверхах по вулиці Хрещатик № 29/1 літ. «А»/ Бессарабська площа № 06/2496, який діє до 21.01.2008 р., та підписано акт приймання-передачі вказаного приміщення.
Київська міська рада своїм рішенням від 08.02.07 № 62/723 «Про Програму приватизації комунального майна територіальної громади міста Києва на 2007 - 2010 роки»включила нежилі приміщення загальною площею 543,2 кв. м на 1-му та 2-му поверхах по вулиці Хрещатик № 29/1 літ. «А»/ Бессарабська площа до переліку об'єктів, що підлягають приватизації (п. 11 Додатку № 4).
На виконання ч. 1 ст. 23 Закону України «Про охорону культурної спадщини», 20.06.2007 р. ТОВ «Кінотеатр «Дружба-Орбіта»уклало із Головним управлінням охорони культурної спадщини «Охоронний договір на щойно виявлений об'єкт культурної спадщини за адресою: м. Київ. вул. Хрещатик/Бессарабська пл., 29/1 літ. «А»№ 1600, копія якого додана до матеріалів справи.
Головне управління охорони культурної спадщини своїм висновком від 20.06.20007 р., надало згоду Товариству з обмеженою відповідальністю «Кінотеатр «Дружба-Орбіта»на приватизацію нежилих приміщень загальною площею 543,2 кв. м на 1-му та 2-му поверхах по вулиці Хрещатик № 29/1 літ. «А»/ Бессарабська площа в м. Києві.
ТОВ «Кінотеатр «Дружба-Орбіта»подало Головному управлінню комунальної власності міста Києва заяву на приватизацію та супровідний лист (вхід. № 13907) щодо приватизації нежитлових приміщень загальною площею 543,2 кв. м на 1-му та 2-му поверхах по вулиці Хрещатик № 29/1 літ. «А»/ Бессарабська площа в м. Києві. У супровідному листі ТОВ «Кінотеатр «Дружба-Орбіта»просило ГУКВМК провести оцінку нежилих приміщень загальною площею 543,2 кв. м на 1-му та 2-му поверхах по вулиці Хрещатик № 29/1 літ. «А»/ Бессарабська площа, а також підготувати проект та підписати з ТОВ «Кінотеатр «Дружба-Орбіта»договір купівлі-продажу вищезазначених приміщень.
Відповіддю від 18.07.2007 № 042/9/1-4686 Головне управління комунальної власності міста Києва відмовило у проведенні оцінки, підготовці проекту та підписанні з ТОВ «Кінотеатр «Дружба-Орбіта»договору купівлі-продажу нежилих приміщень загальною площею 543,2 кв. м на 1-му та 2-му поверхах по вулиці Хрещатик № 29/1 літ. «А»/ Бессарабська площа, з посиланням на заборону, встановлену Законом України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини».
Відповідно до ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні грунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Стаття 60 Закону України «Про місцеве самоврядування»встановлює, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Положеннями статей 2, 3, 5 Закону України від 06.03.1992 року № 2171 «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)»визначено порядок проведення приватизації невеликих державних підприємств, та зокрема, встановлено наступне. Об'єктами малої приватизації є цілісні майнові комплекси невеликих державних підприємств, віднесених Державною програмою приватизації до групи А; окреме індивідуально визначене майно; об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти. У випадках, коли до складу підприємств входять структурні підрозділи (магазини, перукарні, майстерні, їдальні тощо), які можуть бути виділені у самостійні підприємства, об'єктами малої приватизації є названі структурні підрозділи. Не можуть бути об'єктами малої приватизації будівлі (споруди, приміщення) або їх окремі частини, які становлять національну, культурну та історичну цінність і перебувають під охороною держави. Приватизація об'єктів малої приватизації здійснюється шляхом викупу або продажу з аукціону, при цьому продавцями об'єктів малої приватизації, що перебувають у загальнодержавній та комунальній власності, є відповідно: Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва; органи приватизації, створені місцевими Радами, а покупцями можуть бути юридичні особи, які визнаються покупцями відповідно до Закону України "Про приватизацію майна державних підприємств".
Відповідно до приписів ст. 7 вказаного закону Фонд державного майна України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, місцеві Ради затверджують за поданням органів приватизації переліки об'єктів, які перебувають відповідно у загальнодержавній власності, власності Автономної Республіки Крим та комунальній власності і підлягають викупу.
Статтею 8 вказаного Закону встановлено, що з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації. Підготовка об'єкта малої приватизації до продажу здійснюється органами приватизації, які: визначають ціну продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, або початкову вартість продажу об'єкта на аукціоні, за конкурсом; готують та публікують інформацію про об'єкти малої приватизації у відповідних інформаційних бюлетенях та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації. Строк підготовки об'єкта малої приватизації до продажу не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення його до відповідного переліку об'єктів, що підлягають приватизації.
Право власності на державне майно, згідно з положеннями ч. 1 ст. 23 Закону України, підтверджується договором купівлі-продажу, який укладається між покупцем та уповноваженим представником відповідного органу приватизації, а також актом приймання-передачі зазначеного майна.
Відповідно до Закону України від 8 червня 2000 року “Про охорону культурної спадщини” об'єкт культурної спадщини - це визначне місце, споруда (витвір), комплекс (ансамбль), їхні частини, пов'язані з ними рухомі предмети, а також території чи водні об'єкти, інші природні, природно-антропогенні або створені людиною об'єкти незалежно від стану збереженості, що донесли до нашого часу цінність з археологічного, естетичного, етнологічного, історичного, архітектурного, мистецького, наукового чи художнього погляду і зберегли свою автентичність; нерухомий об'єкт культурної спадщини - об'єкт культурної спадщини, який не може бути перенесений на інше місце без втрати його цінності з археологічного, естетичного, етнологічного, історичного, архітектурного, мистецького, наукового чи художнього погляду та збереження своєї автентичності; при цьому пам'ятка –це об'єкт культурної спадщини, який занесено до Державного реєстру нерухомих пам'яток України.
Статтею 1 Закону України “Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини” заборонено приватизацію пам'яток культурної спадщини до затвердження Верховною радою України переліку пам'яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації.
Таким чином, за змісту Закону України “Про охорону культурної спадщини” та Закону України “Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини” вбачається, що пам'яткою є об'єкт культурної спадщини, який занесено до Державного реєстру нерухомих пам'яток України, тобто саме на ці об'єкти розповсюджуються дію заборони.
З матеріалів справи вбачається і сторонами не заперечується, що нежитлове приміщення загальною площею 543,2 кв. м на 1-му та 2-му поверхах по вулиці Хрещатик № 29/1 літ. «А»/ Бессарабська площа в м. Києві є пам'яткою архітектури місцевого значення. При цьому відповідачем не надано доказів включення цього приміщення до Державного реєстру нерухомих пам'яток України. Таким чином, відповідачем не доведено, що дія Закону України “Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини” розповсюджується на приватизацію нежитлового приміщення загальною площею 543,2 кв. м на 1-му та 2-му поверхах по вулиці Хрещатик № 29/1 літ. «А»/ Бессарабська площа в м. Києві.
Згідно з положеннями ст.ст.17, 18 Закону України «Про охорону культурної спадщини»встановлено, що пам'ятка, крім пам'ятки археології, може перебувати у державній, комунальній або приватній власності. Суб'єкти права власності на пам'ятку визначаються згідно із законом. Об'єкти культурної спадщини, що є пам'ятками (за винятком пам'яток, відчуження або передача яких обмежується законодавчими актами України) можуть бути відчужені, а також передані власником або уповноваженим ним органом у володіння, користування чи управління іншій юридичній або фізичній особі за наявності погодження відповідного органу охорони культурної спадщини. Порядок надання погоджень встановлюється центральним органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини. Перелік пам'яток, які не підлягають приватизації, затверджується Верховною Радою України.
Статтею 325 Цивільного кодексу України встановлено, що суб'єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи. Юридичні особи можуть бути власниками будь-якого майна, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм належати.
Відповідно до п.6 Положення про Головне управління комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого рішення Київської міської ради від 10 липня 2003 р. N 584/744, основними завданнями Головного управління є, зокрема, організація та проведення приватизації майна, що перебуває у комунальній власності територіальної громади м. Києва згідно з програмою приватизації, затвердженою Київською міською радою. Фінансування витрат, пов'язаних з приватизацією майна, здійснюється за рахунок бюджетних коштів; здійснення повноважень власника щодо майна, яке приватизується та відчужується згідно з прийнятими Київською міською радою рішеннями.
Згідно підпункту 33 пункту 7 вказаного вище Положення, відповідач здійснює продаж об'єктів приватизації та їх відчуження згідно з рішеннями Київської міської ради.
Керуючись вищевикладеними нормами чинного законодавства України, заслухавши пояснення сторін та оглянувши надані до матеріалів справи докази суд дійшов висновку, що доводи надані відповідачем в обґрунтування причин відмови позивачу в проведенні приватизації спірного об'єкту є необґрунтованими та такими, що не відповідають дійсності, оскільки положення Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини», щодо заборони приватизації пам'яток культурної спадщини, не поширюються на нежитлове приміщення загальною площею 543,2 кв. м на 1-му та 2-му поверхах по вулиці Хрещатик № 29/1 літ. «А»/ Бессарабська площа в м. Києві, яке є пам'яткою архітектури місцевого значення.
Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю „Кінотеатр “Дружба-Орбіта” про зобов'язання Головне управління комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) здійснити дії по виконанню пп..4,9 рішення та п.11 Додатку № 4 рішення Київської міської ради від 08.02.07 № 62/723 «Про Програму приватизації комунального майна територіальної громади міста Києва на 2007 - 2010 роки», здійснивши продаж нежилого приміщення загальною площею 543,20 кв. м. за адресою: м. Київ, вул.. Хрещатик, 29/1, літ. «А»/Бессарабська площа, Товариству з обмеженою відповідальністю «Кінотеатр «Дружба-Орбіта», шляхом укладення договору купівлі-продажу нежилих приміщень загальною площею 543,2 кв. м., що знаходиться на 1-му та 2-му поверхах за адресою: м. Київ, вул.. Хрещатик, 29/1, літ. «А»/Бессарабська площа, та складання акту фактичної передачі зазначеного об'єкту нерухомого майна з Товариством з обмеженою відповідальністю «Кінотеатр «Дружба-Орбіта» є обґрунтованими і підлягають задоволенню.
На підставі ст.ст. 44, 49 ГПК України судові витрати по сплаті державного мита, витрат на інформаційно-технічне обслуговування судового процесу, підлягають стягненню з відповідача.
Керуючись ст.ст.49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -
В И Р І Ш И В:
1. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Зобов'язати Головне управління комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 10, код 19020407) здійснити дії по виконанню пп.4, 9 та п.11 Додатку № 4 рішення Київської міської ради від 08.02.07 № 62/723 «Про Програму приватизації комунального майна територіальної громади міста Києва на 2007 - 2010 роки», здійснивши продаж нежилого приміщення загальною площею 543,20 кв. м. за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 29/1, літ. «А»/Бессарабська площа, Товариству з обмеженою відповідальністю «Кінотеатр «Дружба-Орбіта»(01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 25, код ЄДРПОУ 19476320), шляхом укладення договору купівлі-продажу нежилих приміщень загальною площею 543,2 кв. м., що знаходиться на 1-му та 2-му поверхах за адресою: м. Київ, вул.. Хрещатик, 29/1, літ. «А»/Бессарабська площа, та складання акту фактичної передачі зазначеного об'єкту нерухомого майна з Товариством з обмеженою відповідальністю «Кінотеатр «Дружба-Орбіта»(01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 25, код ЄДРПОУ 19476320).
Видати наказ.
3. Стягнути з Головного управління комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (м. Київ, вул. Хрещатик, 10, код 19020407) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Кінотеатр «Дружба-Орбіта»(01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 25, код ЄДРПОУ 19476320) 85 (вісімдесят п'ять) грн. державного мита та 118 (сто вісімдесят) грн. витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Видати наказ.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.
Суддя І.О. Домнічева
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2007 |
Оприлюднено | 13.09.2007 |
Номер документу | 936530 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні