ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 грудня 2020 р.Справа № 440/2729/20 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Перцової Т.С.,
Суддів: Русанової В.Б. , Жигилія С.П. ,
за участю секретаря судового засідання Губарєвої В.А.
представників сторін: позивача - Близнюка І.В., відповідача - Гупенко О.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Новознам`янської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 13.10.2020 року, головуючий суддя І інстанції: С.О. Удовіченко, вул. Пушкарівська, 9/26, м. Полтава, 36039, повний текст складено 19.10.20 року по справі № 440/2729/20
за позовом Новознам`янської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області
до Полтавської обласної державної адміністрації третя особа Кабінет Міністрів України
про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ
29 травня 2020 року Новознам`янська сільська рада Кременчуцького району Полтавської області (далі по тексту - Новознам`янська сільрада, позивач) звернулася до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Полтавської обласної державної адміністрації (далі по тексту - Полтавська ОДА, відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Кабінет Міністрів України (далі по тексту - КМ України, третя особа), в якому просила суд:
- визнати протиправними дії Полтавської обласної державної адміністрації при розроблені проекту перспективного плану формування території громад Полтавської області, здійснені всупереч вимогам Методики формування спроможних територіальних громад, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2015 року № 214 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 34), які полягають у не включенні Новознам`янської об`єднаної сільської територіальної громади до переліку спроможних територіальних громад Полтавської області,
- зобов`язати Полтавську обласну державну адміністрацію надати Кабінетові Міністрів України проект акту про внесення змін до перспективного плану формування територій громад Полтавської області, який затверджено 13 травня 2020 року, шляхом включення Новознам`янської сільської територіальної громади до переліку спроможних територіальних громад Полтавської області.
В обґрунтування позовної заяви зазначила, що Полтавська обласна державна адміністрація при розробленні проекту перспективного плану формування території громад Полтавської області всупереч пункту 12 Методики формування спроможних територіальних громад, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України 08 квітня 2015 року № 214, в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 34 не утворила робочу групу з роблення проекту перспективного плану. Вищевказане порушення мало наслідком невключення Новознам`янської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області до переліку спроможних територіальних громад Полтавської області.
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 13.10.2020 року по справі № 440/2729/20 у задоволенні позову Новознам`янської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області (вул. Великий Шлях, 151-А, с. Нова Знам`янка, Кременчуцький район, Полтавська область, 39704, код ЄДРПОУ 22547012) до Полтавської обласної державної адміністрації (вул. Соборності, 45, м. Полтава, 36014, код ЄДРПОУ 00022591), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Кабінет Міністрів України (вул. Грушевського, 12/2, м. Київ, 01008) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - відмовлено.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на неправильне застосування судом першої інстанції при прийнятті рішення норм матеріального права, просить суд апеляційної інстанції рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 13.10.2020 року у справі №440/2729/20 скасувати повністю, ухвалити нове рішення, яким адміністративний позов Новознам`янської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області задовольнити повністю.
Апеляційна скарга мотивована твердженнями про врахування судом першої інстанції повністю позиції відповідача зі спірного питання та залишення поза увагою доводів позивача про те, що на час створення Новознам`янської ОТГ діяв Закон України Про добровільне об`єднання територіальних громад у відповідній редакції, статтею 11 якого було врегульовувано питання перспективного плану сформування територій громад Автономної Республіки Крим, області, який розроблявся Радою міністрів Автономної Республіки Крим, відповідною обласною державною адміністрацією згідно з методикою формування спроможних територіальних громад і охоплював всю територію Автономної Республіки Крим, області.
Однак, методика формування спроможних територіальних громад, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2015 р. № 214, на дату створення Новознам`янської ОТГ не визначала оцінки рівня спроможності ОТГ. Вказує, що розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2019 року № 1324-р було затверджено перспективний план формування територій громад Полтавської області, відповідно до якого Новознам`янська ОТГ входила до переліку спроможних територіальних громад Полтавської області. Постановою Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 р. № 34 (набрала чинності 31.01.2020 року) внесено зміни до методики формування спроможних територіальних громад, якою, зокрема, передбачено: визначення оцінки рівня спроможності ОТГ (критерії оцінки рівня спроможності) - пункт 7; обов`язкове утворення робочої групи - пункт 12; внесення проекту акту Кабінету Міністрів України про затвердження перспективного плану (внесення змін до перспективного плану) облдержадміністрацією в установленому порядку разом з паспортами спроможних територіальних громад - пункт 16.
Враховуючи дату створення Полтавською ОДА міжвідомчої регіональної робочої групи з підготовки пропозицій щодо адміністративно-територіального базового та районного устрою Полтавської області (27.02.2019), дати протоколів вказаної комісії ( 20.11.2019 № 6, 21.11.2019 № 7, від 20.12.2019) та дату прийняття постанови Кабінету Міністрів України № 34 (24.01.2020) на вказаних засіданнях не могло розглядатися питання включення Новознам`янської ОТГ до Піщанської ОТГ через невідповідність позивача критеріям спроможності.
Вважає, що жодний із створених відповідачем колегіальних органів (Міжвідомча регіональна робоча група з підготовки пропозицій щодо адміністративно-територіального базового та районного устрою Полтавської області (27.02.2019) Дорадча комісія щодо розгляду проблемних питань під час формування громад Полтавської області (23.01.2019), не був утворений з метою, визначеною п.12 Методики формування спроможних територіальних громад, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України 08 квітня 2015 року № 214, в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 34, тому висновки суду щодо ототожнення створених відповідачем у 2019 році робочих груп з робочою групою, створення якої передбачено п.12 Методики є невірними, зробленими внаслідок неповного з`ясування судом обставин, що мають значення для справи.
Також, не погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що оскільки Методикою формування спроможних територіальних громад не передбачено, що положення останньої застосовуються лише до тих громад, які ще не утворені і не застосовуються до тих, які створені, створення Новознам`янської ОТГ до внесення змін до Методики, не покладає обов`язку на відповідача включити Новознам`янську ОТГ до проекту перспективного плану, як громаду, яка уже створена.
З посиланням на дію законів у часі, стверджує, що відповідач при розроблені проекту перспективного плану Полтавської області мав включити Новознам`янську об`єднану територіальну громаду, як громаду, яка вже була створена у відповідності до Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад та у відповідності до Методики, чинної, на час її створення.
Наполягає, що відповідачем в порушення Методики не враховано інтересів Новознам`янської ОТГ та середній рівень спроможності позивача під час розроблення перспективного плану.
На переконання апелянта, в оскаржуваному судовому рішенні суд взагалі не надав оцінки показам свідків ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , та позиції позивача з приводу протоколу Дорадчої комісії № 3/4 від 04.02.2020.
Підсумовуючи вказує, що розроблення перспективного плану Полтавською ОДА за відсутності врахування думки Новознам`янської ОТГ, призводить до неможливості існування самої Новознам`янської ОТГ, яка була створена у 2015 році, оскільки об`єднанні ОТГ можуть існувати виключно згідно затвердженого перспективного плану формування територій, що призводить до примусового приєднання Новознам`янської ОТГ до Піщанської ОТГ, а відтак і до припинення повноважень Новознам`янської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області, яка зараз представляє спільні інтереси територіальних громад сіл Нова Знам`янка, Вільна Терешківка, Новознам`янської сільської ради, Майбородівка, Писарщина, Мирне Майбородівської сільської ради, що добровільно і самостійно визначили свою долю щодо об`єднання в 2015 році.
В судовому засіданні представник позивача підтримав доводи апеляційної скарги, з підстав та мотивів, викладених в останній, та просив колегію суддів їх задовольнити.
Представник відповідача в надісланому до суду апеляційної інстанції відзиві на апеляційну скаргу та в судовому засіданні проти вимог апеляційної скарги заперечував, просив суд їх відхилити, а рішення суду першої інстанції залишити без змін, як законне та обґрунтоване. Вказуючи на правомірність своїх дій при розробленні перспективного плану формування території громад Полтавської області та віднесенні Новознам`янської об`єднаної сільської територіальної громади до середнього рівня спроможності зазначив, що викладені в апеляційній скарзі обставини є свідомим спотворенням фактичних обставин з метою введення в оману суду апеляційної інстанції. Наполягає, що на виконання пункту 12 Методики формування спроможних територіальних громад, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2015 р. № 214 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 р. № 34) Робоча група вже була створена ще у 2019 році, повноцінно функціонувала та продовжила свою роботу до завершення розроблення проекту перспективного плану. Отже, вважає необґрунтованим твердження апелянта, що жоден із колегіальних органів не був створений з метою визначеною п. 12 Методики, тобто з метою забезпечення відкритості та прозорості роботи з розроблення проекту перспективного плану . Твердження позивача про те. що відповідачем не надано жодного протоколу засідання робочих груп не відповідає дійсності та спростовуються належними доказами зворотного, які містяться в матеріалах справи.
Звертає увагу суду апеляційної інстанції на те, що в матеріалах справи містяться докази того, що робочі групи в облдержадміністрації функціонували належним чином, і на них розглядалися питання формування проекту перспективного плану спроможних територіальних громад Полтавської області, в тому числі і питання стосовно включення Новознам`янської ОТГ до складу до складу Піщанської територіальної громади.
Третя особа, КМ України в судове засідання свого представника не направила, про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином.
У відповідності до ч.2 ст.313 КАС України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.
Колегія суддів, вислухавши суддю-доповідача, пояснення представників позивача та відповідача, перевіривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Судом першої інстанції встановлено, що Новознам`янська об`єднана сільська територіальна громада утворена шляхом добровільного об`єднання територіальних громад сіл Нова Знам`янка, Вільна Терешківка, Майбородівка, Писарщина, Мирне.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2015 року № 994 затверджено Перспективний план формування території громад Полтавської області, відповідно до якого Новознам`янська об`єднана сільська територіальна громада входила до переліку спроможних територіальних громад Полтавської області.
24 січня 2020 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 34, якою внесено зміни до Методики формування спроможних територіальних громад, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України 08 квітня 2015 року № 214.
27 березня 2020 року Полтавська обласна державна адміністрація листом № 1246/5/01-08 направила до Кабінету Міністрів України проект Перспективного плану формування території громад Полтавської області з урахуванням доопрацьованих змін (т.1 а.с. 136-142).
Згідно проекту Перспективного плану формування території громад Полтавської області Новознам`янська сільська рада увійшла до складу спроможної Піщанської територіальної громади.
Розпорядження Кабінету Міністрів України № 571-р від 13 травня 2020 року затверджено Перспективний план формування територій громад Полтавської області, згідно із яким Новознам`янська сільська рада входить до складу Піщанської об`єднаної територіальної громади.
Позивач вважаючи, що Полтавська обласна державна адміністрація при розроблені проекту перспективного плану формування території громад Полтавської області діяла всупереч вимогам Методики формування спроможних територіальних громад, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2015 року № 214 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 34), які полягають у невключенні Новознам`янської об`єднаної сільської територіальної громади до переліку спроможних територіальних громад Полтавської області, звернувся до суду з даним позовом.
Відмовляючи в задоволенні позову суд першої інстанції виходив з їх необґрунтованості, оскільки під час судового розгляду справи відповідачем доведено, що Полтавська обласна державна адміністрація при розроблені проекту перспективного плану формування території громад Полтавської області, діяла правомірно, у межах повноважень, наданих їй законодавством, та не порушила права позивача.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам апеляційної скарги, а також виходячи з меж апеляційного перегляду справи, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до частин першої, другої та третьої статті 242 КАС України судове рішення повинно ґрунтуватися на засаді верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права дотриманням норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Крім того, стаття 2 та частина четверта статті 242 КАС України встановлюють, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтерес юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Зазначеним вимогам процесуального закону рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 13.10.2020 по справі № 440/2729/20 повністю відповідає, а вимоги апеляційної скарги не підлягають задоволенню з огляду на таке.
Відносини, що виникають у процесі добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, врегульовано Законом України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" від 05 лютого 2015 року № 157-VIII (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), згідно норм статті 2 якого, добровільне об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких принципів: конституційності та законності; добровільності; економічної ефективності; державної підтримки; повсюдності місцевого самоврядування; прозорості та відкритості; відповідальності.
Статтею 4 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" встановлено, що добровільне об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст здійснюється з дотриманням таких умов:
1) у складі об`єднаної територіальної громади не може існувати іншої територіальної громади, яка має свій представницький орган місцевого самоврядування;
2) територія об`єднаної територіальної громади має бути нерозривною, межі об`єднаної територіальної громади визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об`єдналися;
3) об`єднана територіальна громада має бути розташована в межах території Автономної Республіки Крим, однієї області;
4) при прийнятті рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад беруться до уваги історичні, природні, етнічні, культурні та інші чинники, що впливають на соціально-економічний розвиток об`єднаної територіальної громади;
5) якість та доступність публічних послуг, що надаються в об`єднаній територіальній громаді, не можуть бути нижчими, ніж до об`єднання;
6) об`єднання територіальних громад здійснюється відповідно до перспективних планів формування територій громад Автономної Республіки Крим, області.
Положеннями розділу II Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" визначено умови та порядок добровільного об`єднання громадян, а також чітка послідовність дій, які тісно взаємопов`язані між собою. Кожен наступний етап добровільного об`єднання громадян може бути розпочато виключно після закінчення попереднього. Дотримання послідовності всіх етапів є обов`язковою передумовою для добровільного об`єднання громадян на підставі чинного законодавства України з дотриманням Конституції України.
Відповідно до статті 11 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" (в редакції Закону України від 05 лютого 2015 року № 157-VIII) перспективний план формування територій громад Автономної Республіки Крим, області розробляється Радою міністрів Автономної Республіки Крим, відповідною обласною державною адміністрацією згідно з методикою формування спроможних територіальних громад і охоплює всю територію Автономної Республіки Крим, області. Методика формування спроможних територіальних громад розробляється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері територіальної організації влади, адміністративно-територіального устрою, розвитку місцевого самоврядування, та затверджується Кабінетом Міністрів України. Перспективний план формування територій громад Автономної Республіки Крим, області схвалюється відповідно Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласною радою за поданням Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідної обласної державної адміністрації та затверджується Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2015 року № 214 затверджено "Методику формування спроможних територіальних громад", пунктом 4 якої передбачено, що формування спроможних територіальних громад відбувається шляхом: розроблення Радою міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрацією проекту перспективного плану; схвалення проекту перспективного плану Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласною радою; затвердження Кабінетом Міністрів України перспективних планів; добровільного об`єднання територіальних громад; добровільного приєднання до об`єднаної територіальної громади, визнаної спроможною відповідно до частини четвертої статті 9 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад", суміжної сільської, селищної територіальної громади, яка відповідно до перспективного плану формування територій громад Автономної Республіки Крим, області належить до цієї об`єднаної територіальної громади; формування органів місцевого самоврядування спроможних територіальних громад.
Пунктом 14 "Методики формування спроможних територіальних громад" (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2015 року № 214) встановлено, що проект перспективного плану схвалюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, відповідною обласною радою та затверджується у встановленому порядку Кабінетом Міністрів України.
Розпорядженням Кабінетом Міністрів України № 994-р від 23 вересня 2015 року затверджено Перспективний план формування територій громад Полтавської області, відповідно до якого Новознам`янська об`єднана сільська територіальна громада ввійшла до переліку спроможних територіальних громад Полтавської області.
Згідно з пунктом 2 розпорядження Кабінету Міністрів України № 994-р від 23 вересня 2015 року Полтавській обласній державній адміністрації доручено продовжити роботу з підготовки пропозицій про внесення змін до плану, затвердженого цим розпорядженням, та внесення таких пропозицій в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України.
Пунктом 3 "Методики формування спроможних територіальних громад" (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2015 року № 214) встановлено, що формування спроможних територіальних громад здійснюється з урахуванням: здатності органів місцевого самоврядування вирішувати суспільні питання, які належать до їх компетенції, для задоволення потреб населення відповідних адміністративно-територіальних одиниць; історичних, географічних, соціально-економічних, культурних особливостей розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць; розвитку інфраструктури відповідних адміністративно-територіальних одиниць; фінансового забезпечення відповідних адміністративно-територіальних одиниць; трудової міграції населення; доступності послуг у відповідних сферах.
Відповідно до пункту 10 "Методики формування спроможних територіальних громад" (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2015 року № 214) з метою забезпечення відкритості та прозорості роботи з розроблення проекту перспективного плану може утворюватися робоча група, до складу якої входять представники Ради міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрації, відповідних органів місцевого самоврядування, органів самоорганізації населення та громадськості.
На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 січня 2019 року № 77-р "Про затвердження плану заходів з реалізації нового етапу реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні на 2019 - 2021 роки" розпорядженням в.о. голови Полтавської обласної державної адміністрації Пісоцьким А.А. № 133 від 27 лютого 2019 року утворено міжвідомчу регіональну робочу групу з підготовки пропозицій щодо адміністративно-територіального устрою базового та районного рівнів Полтавської області та затверджено її склад (т.1 а.с. 129-132).
28 березня 2019 року, враховуючи рекомендації Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01 березня 2019 року № 1/34/2923-19, розпорядженням т.в.о. голови Полтавської обласної державної адміністрації Товстого Р.І. внесено зміни до розпорядження голови облдержадміністрації від 27 лютого 2019 року № 133 "Про міжвідомчу регіональну робочу групу з підготовки пропозицій щодо адміністративно-територіального базового та районного устрою Полтавської області", виклавши склад робочої групи в новій редакції (т.1 а.с. 123-128).
Розпорядженням в.о. голови Полтавської обласної державної адміністрації Товстого Р.І. № 817 від 28 жовтня 2019 року внесено зміни до розпорядження голови облдержадміністрації від 27 лютого 2019 року № 133 "Про міжвідомчу регіональну робочу групу з підготовки пропозицій щодо адміністративно-територіального базового та районного устрою Полтавської області" ввівши до складу робочої групи виконавчого директора Асоціації "Полтавська обласна асоціація органів місцевого самоврядування" Микійчука В.П. (т.1 а.с. 122).
Розпорядженням голови Полтавської обласної державної адміністрації Синєгубова О.В. № 873 від 18 листопада 2019 року внесено зміни до розпорядження голови облдержадміністрації від 27 лютого 2019 року № 133 "Про міжвідомчу регіональну робочу групу з підготовки пропозицій щодо адміністративно-територіального базового та районного устрою Полтавської області" внесено зміни до розпорядження голови облдержадміністрації від 27 лютого 2019 року № 133 "Про міжвідомчу регіональну робочу групу з підготовки пропозицій щодо адміністративно-територіального базового та районного устрою Полтавської області", виклавши склад робочої групи з підготовки пропозицій щодо адміністративно-територіального базового та районного устрою Полтавської області в новій редакції (т.1 а.с. 116-121).
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що до складу міжвідомчої регіональної робочої групи з підготовки пропозицій щодо адміністративно-територіального базового та районного устрою Полтавської області ввійшли представники облдержадміністрації, органів місцевого самоврядування, органів самоорганізації населення та громадськості.
Крім того, з метою вирішення спірних питань в процесі формування спроможних об`єднаних територіальних громад головою Полтавської обласної державної адміністрації Синєгубовим О.В. винесено розпорядження № 53 від 22 січня 2020 року, яким утворено та затверджено склад дорадчої комісії (т.1 а.с. 149-153).
З метою врахування інтересів територіальних громад під час розроблення проекту перспективного плану уповноважені Радою міністрів Автономної Республіки Крим, облдержадміністрацією посадові особи проводять консультації з уповноваженими представниками органів місцевого самоврядування та їх асоціацій, а також суб`єктами господарювання та їх громадськими об`єднаннями. За результатами консультацій оформляється протокол. Консультації проводяться під час: визначення переліку територіальних громад, що можуть увійти до складу спроможної територіальної громади; визначення переліку територіальних громад, території яких не охоплюються зонами доступності потенційних адміністративних центрів; визначення меж територій спроможних територіальних громад. Консультації проводяться насамперед з представниками територіальних громад, території яких охоплюються зонами доступності кількох потенційних адміністративних центрів (11 "Методики формування спроможних територіальних громад" (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2015 року № 214)).
20 грудня 2019 року у м. Києві відбулася консультативна зустріч щодо перспективного плану формування територій громад Полтавської області, яка оформлена протоколом (т.1 а.с. 109-110).
Зі змісту протоколу слідує, що на зустрічі були присутні: народні депутати України, представники Мінрегіону, представники Кабінету Міністрів України, представники Полтавської обласної державної адміністрації, представники Всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування та представники експертного середовища. Обговорили пропозиції Полтавської обласної державної адміністрації щодо формування спроможних громад області, зокрема про результати проведення консультацій з територіальними громадами, регіональними підрозділами всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, народними депутатами України, а також про результати експертного оцінювання проектних громад на їх спроможність. Також обговорили пропозиції та звернення від проектних окремих територіальних громад, експертів.
27 січня 2020 року у м. Києві відбулася консультативна зустріч щодо перспективного плану формування територій громад Полтавської області, яка оформлена протоколом (т.1 а.с. 112-114).
Зі змісту протоколу слідує, що на зустрічі були присутні: народні депутати України, представники Мінрегіону, помічники народних депутатів, представники Кабінету Міністрів України, представники Полтавської обласної державної адміністрації, представники Асоціацій міст України, представники Української асоціації районних та обласних рад, представники Всеукраїнської асоціації громад, представники Асоціації ОТГ, представники U-LEAD та представники експертного середовища. Обговорили пропозиції Полтавської обласної державної адміністрації щодо формування спроможних громад області, зокрема про результати проведення консультацій з територіальними громадами, регіональними підрозділами всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, народними депутатами України, а також про результати експертного оцінювання проектних громад на їх спроможність. Також обговорили пропозиції та звернення від проектних окремих територіальних громад, експертів.
04 лютого 2020 року у м. Полтава, під головуванням голови Полтавської обласної державної адміністрації Синєгубова О.В., відбулося засідання дорадчої комісії щодо розгляду проблемних питань під час формування громад Полтавської області, яке оформлено протоколом № 3/4 (т.2 а.с. 122-127).
Зі змісту протоколу слідує, що на засіданні комісії були присутні: члени дорадчої комісії, голови Піщанської, Новознам`янської, Недогарківської об`єднаних територіальних громад, голова Ялинцівської сільської ради та представник Новознам`янської громади. Так, начальник відділу економічного аналізу та стратегічного планування управління стратегічного планування та регіонального розвитку Департаменту економічного розвитку, торгівлі та залучення інвестицій облдержадміністрації, секретар групи ОСОБА_3 зазначила, що 24 січня 2020 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про внесення змін до Методики формування спроможних територіальних громад", згідно з якою встановлено нові критерії щодо оцінки рівня спроможності громади (чисельність населення, що постійно проживає на території спроможної територіальної громади, чисельність дітей шкільного віку, які навчаються в загальноосвітніх навчальних закладах, розташованих на території спроможної територіальної громади, площа території спроможної територіальної громади, індекс податковоспроможності бюджету спроможної територіальної громади, частка місцевих податків та зборів у доходах бюджету спроможної територіальної громади). Зважаючи на нові критерії спроможності Новознам`янська ОТГ має - середній рівень спроможності, Піщанська ОТГ - високий рівень спроможності. При цьому, голова Новознам`янської ОТГ Кобка І.М., зазначила, що громада готова до об`єднання з Піщанською ОТГ, проте є проблема з прямим транспортним сполученням з Піщанською ОТГ.
Постановою Кабінету Міністрів України № 34 від 24 січня 2020 року внесено зміни до Методики формування спроможних територіальних громад, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2015 року № 214, шляхом викладення її в новій редакції.
Зокрема, пунктом 10 "Методики формування спроможних територіальних громад" в редакції чинній станом на 27.12.2019 було врегульовано питання створення робочої групи, а після внесення змін до Методики від 24.01.2020 таке положення щодо створення робочої групи, викладені у пункті 12 Методики.
Різниця між вказаними пунктами Методики полягала в тому, що до 24.01.2020 було передбачено право, а не обов`язок облдержадміністрацій на утворення цієї групи.
Разом з цим, відповідач правом утворення робочої групи скористався до 24.01.2020, що підтверджується розпорядженням в.о. голови Полтавської обласної державної адміністрації Пісоцьким А.А. № 133 від 27 лютого 2019 року, на підставі якого утворено Міжвідомчу регіональну робочу групу з підготовки пропозицій щодо адміністративно-територіального устрою базового та районного рівнів Полтавської області та затверджено її склад.
Також, на підставі розпорядження облдержадміністрації від 22.01.2020 утворено Дорадчу комісію щодо розгляду проблемних питань під час формування громад Полтавської області
Колегія суддів зауважує, що виходячи зі змісту постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 34 повноваження вказаних Робочої групи та Дорадчої комісії, створені у порядку та на умовах Методики формування спроможних територіальних громад (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2015 року № 214) не повинні були припинити свою діяльність після внесення змін до Методики від 24.01.2020, внаслідок чого було продовжено їх роботу до завершення розроблення проекту перспективного плану. Не було вказівки у вказаній постанові і на утворення нової робочої групи зі спірних питань замість існуючих робочих груп.
Посилання позивача на те, що вищенаведені Робоча група та Дорадча комісія створені на виконання іншого розпорядження КМ України від 23.01.2019 № 77-р Про затвердження плану заходів з реалізації нового етапу реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні на 2019-2020 роки, а не на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 34 вищенаведеного не спростовує, а лише підтверджує їх статус робочих груп, які створюються з метою забезпечення відкритості та прозорості роботи з розроблення проекту перспективного плану.
Крім того, створення таких груп було обумовлено реалізацією положень статті 11 Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад" (в редакції Закону України від 05 лютого 2015 року № 157-VIII) шляхом прийняття постанов КМ України.
Твердження позивача, що оскільки Новознам`янська ОТГ створена до внесення змін до Методики, а тому відповідач повинен був включити Новознам`янську ОТГ до проекту перспективного плану, як громаду, яка уже створена, колегія суддів вважає помилковими, оскільки на дату внесення змін до вказаної Методики заходи, впровадження яких за Методикою формування спроможних територіальних громад, було обов`язковим, не були завершені та тривали у часі. Крім того, законодавцем не було викладено застережень, що положення Методики, з урахуванням внесених змін, застосовуються лише до тих громад, які ще не утворені і не застосовуються до тих, які створені.
З огляду на вищевикладене, посилання позивача на порушення судом першої інстанції в цій частині правила дія законів у часі є недоречним, та ґрунтується на невірному розумінні ст.58 Конституції України. У спірних відносинах судом першої інстанції не було застосовано ретроспективну дію закону.
Не знайшли свого підтвердження в ході апеляційного перегляду справи і і твердження апелянта про ненадання жодного протоколу засідання робочих груп.
Так, матеріали справи містять копії : протоколу засідання дорадчої комісії щодо розгляду проблемних питань під час формування громад Полтавської області від 04.02.2020 р. № ?, протоколу засідання міжвідомчої регіональної робочої групи з підготовки пропозицій щодо адміністративно-територіального базового та районного устрою Полтавської області від 20.11.2019 № 6, протоколу засідання міжвідомчої регіональної робочої групи з підготовки пропозицій щодо адміністративно-територіального базового та районного устрою Полтавської області від 21.11.2019 року № 7, протоколу доручення Кабінету Міністрів України від 11.11.2019 № 39919/0/1-19, протоколу консультативної зустрічі щодо перспективного плану формування території громад Полтавської області від 27.01.2020, яка проведена Міністерством розвитку громад та територій України, протоколу узгодження позицій щодо проекту Розпорядження КМУ Про затвердження перспективного плану формування громад Полтавської області , який доведений листом Мінрегіону від 29.04.2020 р. № 7/34.4/7095-20, які були досліджені судом першої інстанції, що відображено в тексті судового рішення.
Слід відмітити, що як Методика, в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 34, так і Методика, в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2015 року № 214, визначають порядок (механізм) формування спроможних територіальних громад.
Крім того, на виконання вимог Методики формування спроможних територіальних громад (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 34) мала бути проведена попередня оцінка рівня спроможності всіх територіальних громад, як створених, так і тих процес створення яких триває.
Щодо критеріїв, які враховуються при формуванні спроможних територіальних громад.
Так, позивач посилається на порушення Полтавською обласною державною адміністрацією Методики формування спроможних територіальних громад, в частині неврахування при формуванні проекту перспективного плану 10 відсотків від загальної кількості спроможних територіальних громад, які могли бути громади з низьким рівнем.
Відповідно до пункту 8 Методики формування спроможних територіальних громад (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 34) результати оцінки рівня спроможності враховуються під час розроблення проекту (внесення змін до проекту) перспективного плану. При цьому кількість спроможних територіальних громад з низьким рівнем спроможності не може перевищувати 10 відсотків загальної кількості спроможних територіальних громад Автономної Республіки Крим, відповідної області.
Як встановлено в ході розгляду справи у Перспективному плані формування територіальних громад Полтавської області взагалі відсутні громади з низьким рівнем спроможності.
Пунктами 5 та 6 Методики формування спроможних територіальних громад (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 34) встановлено, що формування спроможних територіальних громад здійснюється у такій послідовності: 1) визначення потенційних адміністративних центрів спроможних територіальних громад та зон їх доступності; 2) визначення переліку територіальних громад, що входять до складу спроможних територіальних громад; 3) проведення оцінки рівня спроможності. Потенційні адміністративні центри спроможних територіальних громад визначаються у такій послідовності: 1) міста обласного значення та населені пункти - адміністративні центри районів. Зони доступності таких потенційних адміністративних центрів визначаються на відстані не більш як 20 кілометрів автомобільними дорогами загального користування. Відстань може бути збільшена до 25 кілометрів у разі, коли чисельність населення спроможної територіальної громади в зоні віддаленості від потенційного адміністративного центру більш як 20 кілометрів становить не більш як 10 відсотків загальної чисельності населення такої громади. Така відстань може бути зменшена у разі відсутності автомобільних доріг загального користування чи з урахуванням особливостей рельєфу, що унеможливлює сполучення (ріки без мостів, гори). Зони доступності потенційних адміністративних центрів спроможних територіальних громад визначаються з урахуванням доступності публічних послуг у відповідних сферах, зокрема часу прибуття для надання швидкої медичної допомоги у невідкладних випадках та пожежної допомоги, що не повинно перевищувати 20 хвилин; 2) населені пункти (села, селища, міста), які раніше мали статус адміністративних центрів районів та розташовані на відстані більш як 20 кілометрів автомобільними дорогами загального користування від міст обласного значення, населених пунктів - адміністративних центрів районів та зон їх доступності. Зони доступності таких потенційних адміністративних центрів визначаються відповідно до підпункту 1 цього пункту. У разі розташування в зоні доступності потенційного адміністративного центру спроможної територіальної громади, визначеного відповідно до підпунктів 1 і 2 цього пункту, населеного пункту (села, селища, міста), який має відповідні кадрові ресурси, фінансове забезпечення та розвинуту інфраструктуру (зокрема, на території якого є заклад загальної середньої освіти I - III ступеня, медична амбулаторія, проживає не менш як 250 дітей шкільного і 100 дітей дошкільного віку), такий населений пункт може бути визначений потенційним адміністративним центром спроможної територіальної громади; 3) інші населені пункти (села, селища, міста), територія яких не охоплюється зонами доступності потенційних адміністративних центрів, визначених відповідно до підпунктів 1 і 2 цього пункту, які розташовані на відстані не менш як 20 кілометрів автомобільними дорогами загального користування від таких потенційних адміністративних центрів та частково забезпечені інфраструктурою. У разі наявності на території, яка не охоплюється зонами доступності потенційних адміністративних центрів, визначених відповідно до підпунктів 1 і 2 цього пункту, більш як одного населеного пункту, який може бути визначений потенційним адміністративним центром, перевага надається тому, що має найбільш розвинуту інфраструктуру.
Згідно із пунктом 7 Методики оцінка рівня спроможності проводиться на основі критеріїв, що характеризують основні соціально-економічні показники, які впливають на розвиток відповідної спроможної територіальної громади (далі - критерії оцінки рівня спроможності). Критеріями оцінки рівня спроможності є: чисельність населення, що постійно проживає на території спроможної територіальної громади; чисельність учнів, що здобувають освіту в закладах загальної середньої освіти, розташованих на території спроможної територіальної громади; площа території спроможної територіальної громади; індекс податкоспроможності бюджету спроможної територіальної громади; частка місцевих податків та зборів у доходах бюджету спроможної територіальної громади. Оціночний рівень спроможності спроможних територіальних громад визначається на основі суми числових значень критеріїв оцінки рівня спроможності та становить: низький рівень спроможності - від 1,5 до 2,1; середній рівень спроможності - від 2,2 до 3,8; високий рівень спроможності - від 3,9 до 5.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено в суді апеляційної інстанції Новознам`янська ОТГ має середній рівень спроможності із показником 2,7 (т.1 а.с. 97, 178).
Згідно листа Департаменту економічного розвитку, торгівлі та залучення інвестицій Полтавської обласної державної адміністрації № 01.02-07/2481 від 21 липня 2020 року (т.2 а.с. 187) на території Новознам`янської ОТГ відсутні опорні школи та власні Центри первинної медико-санітарної допомоги (функціонують підрозділи КНП "ЦПМСД Пришибської сільської ради") (лист Департаменту охорони здоров`я облдержадміністрації від 20 липня 2020 року № 2349/01-18/6115/27 та Департаменту освіти і науки облдержадміністрації від 20 липня 2020 року № 02.01-37/1155) (т.2 а.с. 180-182), що не відповідає пункту 2 Методики, де визначено, що проектна спроможна територіальна громада - територіальні громади сіл, селищ, міс, які в результаті добровільного об`єднання здатні самостійно або через відповідні органи місцевого самоврядування забезпечити належний рівень надання публічних послуг, зокрема у сфері освіти, культури, охорони здоров`я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, з урахуванням кадрових ресурсів, фінансового забезпечення та розвитку інфраструктури відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Чисельність дітей дошкільного віку на території Новознам`янської ОТГ - 68, що є дуже низьким показником. Навіть якщо припустити, що всі 68 дітей дошкільного віку з 2020/2021 року підуть навчатися до школи, кількість учнів, що здобудуть освіту, складає 377, що згідно Методики відповідає середньому рівню спроможності - 6,6 та не впливає на загальне підвищення рівня спроможності громади. Протягом усього періоду функціонування Новознам`янська ОТГ отримувала базову дотацію, сума якої щорічно зростає: з 178,7 тис. грн у 2016 році до 1 699,2 тис грн - за 6 місяців 2020 року, що свідчить про незбалансованість бюджету громади та недостатність власних фінансових ресурсів на забезпечення спроможного функціонування громади та виконання повноважень. Для порівняння сума базової дотації лише за половину 2020 року в 9,5 раз перевищує суму дотацій за весь 2016 рік (лист Департаменту фінансів від 20 липня 2020 року № 05.4-24/2891) (т.2 а.с. 179). Також зазначено, що до оновленого Перспективного плану формування територій громад Полтавської області, окрім Новознам`янської ОТГ, не включено ще 12 об`єднаних територіальних громад, створених в період із серпня 2015 року по серпень 2019 року.
Згідно із пунктом 3 Методики формування спроможних територіальних громад (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 34) формування спроможних територіальних громад здійснюється з урахуванням: здатності органів місцевого самоврядування вирішувати суспільні питання, які належать до їх компетенції, для задоволення потреб населення відповідних адміністративно-територіальних одиниць; історичних, географічних, соціально-економічних, природних, екологічних, етнічних, культурних особливостей розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць; розвитку інфраструктури відповідних адміністративно-територіальних одиниць; фінансового забезпечення відповідних адміністративно-територіальних одиниць; трудової міграції населення; результатів попередньої оцінки рівня спроможності спроможних територіальних громад (далі - оцінка рівня спроможності); оптимальних мереж соціальної інфраструктури та доступності публічних послуг у відповідних сферах.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що врахування вищевказаних показників при формуванні спроможних територіальних громад є обов`язковими для облдержадміністрації, при цьому, зважаючи, що Піщанська територіальна громада має середній розмір спроможності 3,6 та розташована в зоні доступності (т.1 а.с. 97), у Полтавської обласної державної адміністрації виникли об`єктивні передумови при проектуванні Перспективного плану формування територіальних громад Полтавської області включити Новознам`янську ОТГ до складу спроможної Піщанської територіальної громади.
Варто також зазначити, що проект Перспективного плану формування території громад Полтавської області, який розробляється облдержадміністрацією, є лише баченням подальшого ефективного функціонування та створення спроможних громад у відповідності до Методики, при цьому, затвердження / не затвердження перспективного плану належить до виключної компетенції Кабінету Міністрів України, який і приймає кінцеве рішення.
Так, на підтвердження того, що Кабінет Міністрів України може вносити певні коригування до Перспективного плану формування території громад Полтавської області слід навести, що в розпорядженні Кабінету Міністрів України від 13.05.2020 № 571-р не враховані пропозиції облдержадміністрації стосовно:
- формування на території Пирятинського району однієї територіальної громади в межах усього району (Пирятинської міської територіальної громади), натомість передбачено створення двох громад - Пирятинської міської та Березоворудської сільської громад;
- включення Ковалівської сільської ради до складу Великосорочинської громади (зазначену громаду включено до складу Шишацької територіальної громади);
- включення Федорівської сільської ради до складу Карлівської територіальної громади (зазначену громаду включено до складу Ланнівської територіальної громади).
Вищенаведене свідчить про те, що Кабінет Міністрів України мав достатньо повноважень для можливості затвердження перспективних планів з урахуванням власного бачення, зокрема і щодо збереження Новознам`янської ОТГ у разі доцільності, однак звернення депутатів Новознам`янської сільської ради від 17.04.2020 № 02-17/885 Кабінетом Міністрів України враховано не було.
Посилання апелянта на ініційовані ним заходи щодо включення Новознам`янської ОТГ до нового перспективного плану Полтавської області шляхом направлення 04.02.2020 року за вих. 02-15/252 відповідного листа голові Полтавської ОДА з проханням розглянути питання щодо подальшого існування Новознам`янської ОТГ, як окремої самостійної громади та включення Новознам`янської ОТГ до перспективного плану Полтавської області та звернення від 16.04.2020 до Кабінету Міністрів України, Міністерства розвитку громад та територій України, Асоціації Полтавська обласна асоціація органів місцевого самоврядування , Полтавської ОДА, із зауваженнями та пропозиціями до проекту розпорядження Кабінету Міністрів України Про затвердження перспективного плану формування територій громад Полтавської області щодо внесення змін до проекту перспективного плану формування територій громад Полтавської області, шляхом залишення у переліку спроможних територіальних громад - Новознам`янську об`єднану сільську територіальну громаду не підтверджують протиправність дій відповідача у спірних відносинах.
Крім того, на звернення позивача від 04.02.2020 Полтавською ОДА була надана відповідь, в якій заявнику рекомендовано провести обговорення з необ`єднаними суміжними радами чи вже створеними ОТГ щодо укрупнення Новознам`янської ОТГ з метою посилення основних критеріїв спроможності, а зауваження і пропозиції щодо формату Піщанської ОТГ не були враховані вищевказаними суб`єктами, у тому числі і асоціаціями органів місцевого самоврядування.
Згідно зі статтею 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З огляду на встановлені у справі фактичні обставини та досліджені докази, колегія суддів вважає, що відповідач у спірних відносинах діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законом, з дотриманням вимог ч.3 ст.2 КАС України, а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог.
Таким чином, перевіривши доводи, викладені позивачем в апеляційній скарзі, колегія суддів не вбачає обставин, які б давали підстави ставити під сумнів правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Ухвалюючи дане судове рішення, колегія суддів керується ст. 322 КАС України, ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, практикою Європейського суду з прав людини (рішення "Серявін та інші проти України") та Висновком № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів (п.41) щодо якості судових рішень.
Як зазначено в п.58 рішення Європейського суду з прав людини по справі "Северянін та інші проти України", суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішенні судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча п. 1 ст.6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
Пунктом 41 Висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів зазначено, що обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право: залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі викладеного, колегія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення фактичних обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин норми процесуального права.
Зважаючи на результат апеляційного розгляду судові витрати розподілу не підлягають.
Керуючись ч.4 ст.229, ч.4 ст.241, ст.ст.243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 326-329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ
Апеляційну скаргу Новознам`янської сільської ради Кременчуцького району Полтавської області залишити без задоволення.
Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 13.10.2020 року по справі № 440/2729/20 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя (підпис)Т.С. Перцова Судді (підпис) (підпис) В.Б. Русанова С.П. Жигилій Повний текст постанови складено 21.12.2020 року
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2020 |
Оприлюднено | 22.12.2020 |
Номер документу | 93665060 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Перцова Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні