ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
21 грудня 2020 року СєвєродонецькСправа № 360/1345/20
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Петросян К.Є., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Новопсковської районної ради про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі № 360/1345/20 за позовом адвоката Слєсарєва Ігоря Едуардовича в інтересах ОСОБА_1 до Новопсковської районної ради про стягнення середнього заробітку за час затримки виконання рішення про поновлення на роботі, -
ВСТАНОВИВ:
11.12.2020 до Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява Новопсковської районної ради про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі № 360/1345/20 за позовом адвоката Слєсарєва Ігоря Едуардовича в інтересах ОСОБА_1 до Новопсковської районної ради про стягнення середнього заробітку за час затримки виконання рішення про поновлення на роботі.
В обгрунтування заяви про відстрочення виконання судового рішення, заявником зазначено, що на даний час в Україні відбувається процес децентралізації. Постановою Верховної Ради України від 17 липня 2020 року№ 807-ІХ Про утворення та ліквідацію районів ліквідовано Новопсковський район та утворено Старобільський район.
Відповідно до постанови Верховної Ради України від 15 липня 2020 року № 795-ІХ Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році , постанови Центральної виборчої комісії від 14 серпня 2020 року № 176 Про призначення перших виборів депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року перші вибори депутатів Старобільської районної ради відбулися 25 жовтня 2020 року.
Згідно ст.49 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні повноваження депутатів Новопсковської районної ради сьомого скликання закінчуються в день першої сесії Старобільської районної ради, сформованої за результатами перших виборів, проведених 25 жовтня 2020 року.
Підпунктом 1 пункту 6-2 Закону України Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій від 17.11.2020 №1009-ІХ передбачено, що повноваження районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад районів, ліквідованих Верховною Радою України (далі - ліквідовані райони), закінчуються в день набуття повноважень обраними на відповідних перших місцевих виборах районними радами районів, утворених Верховною Радою України (далі - новоутворені райони).
Відповідно до пп.3 п.6-2 даного Закону районна рада, яка представляє спільні інтереси територіальних громад новоутвореного району, з дня набуття нею повноважень є правонаступником всього майна, прав та обов`язків районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад ліквідованих районів, територію яких було включено до складу новоутвореного району, якщо інше не передбачено цим Законом.
Вимоги позивача містять стягнення з відповідача - Новопсковської районної ради, середнього заробітку за весь час затримки виконання рішення суду по справі №420/2288/16-а, виплата якого буде здійснюватися за рахунок місцевого бюджету.
При цьому, відповідно до статті 1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні посадова особа місцевого самоврядування - особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження у здійсненні організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.
Згідно з частиною першою статті 23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Усі бюджетні призначення втрачають чинність після закінчення бюджетного періоду, крім випадків, передбачених цим Кодексом. Місцеві бюджети затверджуються рішенням відповідної місцевої ради до 25 грудня (включно) року, що передує плановому (ч.2 ст.77 Бюджетного кодексу України).
Рішення Про районний бюджет Новопсковського району на 2020 рік №38/6 було прийняте Новопсковською районною радою 23.12.2019, а рішення Луганського окружного адміністративного суду від 03 серпня 2020 року по справі №360/1345/20 щодо стягнення з районної ради 158294,50 грн суми середнього заробітку ОСОБА_1 набрало законної сили 16.11.2020, після його перегляду в апеляційному порядку.
Тобто, у вищеназваному рішенні районної ради про районний бюджет не затверджена сума видатків з виплати середнього заробітку ОСОБА_1 в розмірі 158294,50 грн. Кошторисом Новопсковської районної ради на 2020 рік з урахуванням внесених змін по КПКВК МБ 0110150 Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної ради, районної у місті ради (у разі її створення), міської, селищної, сільської рад передбачені кошти на виплату заробітної плати по КЕКВ 2111 Заробітна плата в сумі 2810805 грн. Вказані кошти затверджені для виплати заробітної плати працівникам виконавчого апарату Новопсковської районної ради без урахування суми середнього заробітку 158294,50 грн ОСОБА_1 , визначеної рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 03 серпня 2020 року по справі №360/1345/20.
На підтвердження зазначеного заявником надано рішення Новопсковської районної ради від 23.12.2019 №38/6 Про районний бюджет Новопсковського району на 2020 рік .
У зв`язку з проведенням реорганізації Новопсковської районної ради та враховуючи положення ч.2 ст.77 Бюджетного кодексу України, рішення про районний бюджет на 2021 рік, з урахуванням виплат суми середнього заробітку 158294,50 грн ОСОБА_1 , повинне прийматись Старобільською районною радою, як правонаступником Новопсковської районної ради.
На підставі вищенаведеного, заявник просить суд відстрочити до 01.03.2021 виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 03 серпня 2020 року по справі №360/1345/20.
Ухвалою суду від 14.12.2020 призначено заяву Новопсковської районної ради про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі № 360/1345/20 за позовом адвоката Слєсарєва Ігоря Едуардовича в інтересах ОСОБА_1 до Новопсковської районної ради про стягнення середнього заробітку за час затримки виконання рішення про поновлення на роботі до розгляду у відкритому судовому засіданні на 21 грудня 2020 року.
Сторони, належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду заяви, не прибули у судове засідання, представник позивача надав клопотання про розгляд заяви без його участі.
Також, представником позивача через канцелярію суду надано заперечення на заяву про відстрочення виконання судового рішення, відповідно до якого зазначено таке.
Доводи відповідача про відсутність у районному бюджеті на 2020 рік видатків з виплати позивачу середнього заробітку на виконання судового рішення, на думку позивача, є необґрунтованими, оскільки відповідач знову не зазначає, як це істотно ускладнює виконання рішення, оскільки відповідно до п.17 ч.1 ст.43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до компетенції відповідача відноситься вирішення питання про внесення змін до районного бюджету.
Розпорядженням голови Новопсковської районної ради від 09.12.2020 №109 було скликано позачергову 46 сесію Новопсковської районної ради на 10.12.2020. Згідно до порядку денного другим питанням було питання Про внесення змін до рішення районної ради від 23.12.2019 №38/6 Про районний бюджет Новопсковського району на 2020 рік . Проте, дане рішення не містить в собі змін до бюджету направлених на виконання судового рішення по цій справі. Тим самим, на думку позивача, у відповідача була фактична можливість внести зміни до районного бюджету та виконати судове рішення.
Представник позивача зазначає, що надані відповідачем документи не підтверджують наявності будь-яких об`єктивних обставин, що ускладнюють виконання рішення суду, а лише свідчать про небажання в черговий раз виконати судове рішення щодо поновлення порушених прав позивача.
На підставі вищенаведеного, просив суд відмовити у задоволенні заяви про відстрочення виконання судового рішення.
Розглянувши заяву Новопсковської районної ради про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі № 360/1345/20, суд дійшов такого.
Відповідно до частини першої статті 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Відповідно до матеріалів справи, рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 03.08.2020 у справі № 360/1345/20, залишеним без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 16.11.2020, адміністративний позов Слєсарєва Ігоря Едуардовича в інтересах ОСОБА_1 до Новопсковської районної ради про стягнення середнього заробітку за час затримки виконання рішення про поновлення на роботі,- задоволено: стягнуто з Новопсковської районної ради на користь ОСОБА_1 суму середнього заробітку з урахуванням належних відрахувань за час затримки виконання постанови Новопсковського районного суду Луганської області від 11 травня 2017 року у справі № 420/2288/16-а, а саме за період з 17 жовтня 2019 року по 12 травня 2020 року включно у загальному розмірі 158294,50 грн.
Отже, вищевказане рішення суду набрало законної сили 16.11.2020.
Згідно з частиною третьою статті 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Відповідно до частин четвертої, п`ятої статті 378 КАС України вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:
1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;
2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;
3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Отже, єдиною правовою підставою для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення можуть бути виняткові обставини, які ускладнюють його виконання.
Факт наявності таких обставин має підтверджуватись певними доказами, як це встановлено положеннями ст.ст.72-77 Кодексу адміністративного судочинства України. При цьому, обов`язок доказування покладається на сторони, а тому кожна сторона повинна довести наявність тих обставин, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.
Проте, заявником не надано жодних доказів на підтвердження наявності обставин, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
При цьому, заявником також не надано жодних доказів відсутності достатніх коштів для виплати позивачу заборгованості на виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 03.08.2020 у справі №360/1345/20.
Крім того, заявником не наведено жодних сприятливих обставин у фінансовому стані, котрі дають змогу вважати, що він в змозі буде виконати рішення суду в разі задоволення судом заяви про відстрочення виконання судового рішення.
Суд зауважує, що пунктом 1 постанови Верховної ради України від 17.07.2020 №807-ІХ утворено Старобільський район (з адміністративним центром у місті Старобільськ) у складі територій Біловодської селищної, Білолуцької селищної, Марківської селищної, Міловської селищної, Новопсковської селищної, Старобільської міської, Чмирівської сільської, Шульгинської сільської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 3 зазначеної постанови Верховної ради України від 17.07.2020 №807-ІХ ліквідовано у Луганській області: Антрацитівський, Біловодський, Білокуракинський, Довжанський, Кремінський, Лутугинський, Марківський, Міловський, Новоайдарський, Новопсковський, Перевальський, Попаснянський, Сватівський, Слов`яносербський, Сорокинський, Станично-Луганський, Старобільський, Троїцький райони.
Відповідно до пункту 4 постанови Верховної ради України від 17.07.2020 №807-ІХ повноваження депутатів районних рад у районах, ліквідованих відповідно до пункту 3 цієї Постанови, припиняються в день набуття повноважень депутатів районних рад, обраних на перших виборах до районних рад у районах, утворених відповідно до пункту 1 цієї Постанови.
При цьому, заявник в обгрунтування своїх доводів про наявність об`єктивних обставин, що ускладнюють виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 03 серпня 2020 року по справі № 360/1345/20, посилається на положення вищевказаної постанови та зазначає, що Новопсковська рада перебуває в процесі реорганізації. Натомість, згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань вбачається, що юридична особа Новопсковська районна рада (код ЄДРПОУ 21766338) в стані реорганізації чи припинення не перебуває.
До того ж, відстрочення (розстрочення) виконання судового рішення є правом суду і враховуючи відсутність доказів, які б свідчили про наявність обставин, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, суд приходить висновку, що у задоволенні заяви представника відповідача про відстрочення виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 03.08.2020 у справі №360/1345/20 слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 243, 248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви Новопсковської районної ради про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі № 360/1345/20 за позовом адвоката Слєсарєва Ігоря Едуардовича в інтересах ОСОБА_1 до Новопсковської районної ради про стягнення середнього заробітку за час затримки виконання рішення про поновлення на роботі, - відмовити повністю.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення ухвали.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя К.Є. Петросян
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2020 |
Оприлюднено | 23.12.2020 |
Номер документу | 93703311 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Є. Петросян
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні