Рішення
від 18.12.2020 по справі 383/1413/19
БОБРИНЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 383/1413/19

Номер провадження 2/383/104/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2020 року Бобринецький районний суд Кіровоградської області у складі:

головуючої судді - Адаменко І.М.,

за участю секретаря судового засідання - Оверченко Л.В.,

позивача - ОСОБА_1 ,

представника позивача - адвоката Ромаданової Г.Г.,

відповідача - ОСОБА_2 ,

представника відповідача - адвоката Мельник О.В.,

розглянувши в порядку загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в місті Бобринець Кіровоградської області в залі судових засідань Бобринецького районного суду Кіровоградської області, справу №383/1413/19 за позовною заявою ОСОБА_1 до Костомарівської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області, державного реєстратора Гончар Ганни Павлівни виконавчого комітету Соколівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ОСОБА_2 та ОСОБА_3 про визнання неправомірними дій, скасування рішення та державної реєстрації права власності, визнання права власності на земельну ділянку,-

ВСТАНОВИВ:

У грудні 2019 року позивач звернулася до суду із позовом до відповідачів, який уточнила до початку розгляду справи по суті, де просила визнати неправомірними дії Костомарівської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області та державного реєстратора виконавчого комітету Соколівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області Гончар Г.П., скасувати рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_2 та державної реєстрації права власності на земельну ділянку ОСОБА_3 та визнати право власності на спірну земельну ділянку за позивачем.

Позов обгрунтовує тим, що 09.04.2019 року вона отримала від Костомарівської сільської ради Бобринецького району дозвіл на розробку проекту землеустрою для відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 2 га під багаторічні насадження (сад) та рішенням останньої №490 від 25.10.2019 року їй було затверджено проект землеустрою та передано безоплатно у власність 2 га землі сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 3520884000:02:000:5250, але коли звернулася до державного реєстратора щодо реєстрації її права, то дізналася, що вказана земельна ділянка зареєстрована за відповідачем ОСОБА_2 , який її згодом продав відповідачу ОСОБА_3 .. Вважає, що має пріоритетне право на цю земельну ділянку так як має рішення на затвердження проекту землеустрою на неї та надання її у власність, тому просить визнати неправомірними дії Костомарівської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області та державного реєстратора виконавчого комітету Соколівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області Гончар Г.П., скасувати рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_2 та державної реєстрації права власності на земельну ділянку ОСОБА_3 та визнати право власності на спірну земельну ділянку за нею.

Ухвалою Бобринецького районного суду Кіровоградської області від 28.12.2019 року відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою Бобринецького районного суду Кіровоградської області від 06.04.2020 року закрито підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду по суті.

В судовому засіданні позивач та представник позивача позов підтримали, просили його задовольнити посилаючись на обставини викладені у позовній заяві.

Відповідач ОСОБА_2 та його представник в судовому засіданні позов не визнали та заперечили проти його задоволення пояснюючи, що у ОСОБА_2 виникло першочергове та пріоритетне право на спірну земельну ділянку, так як він перший від позивача подав відповідні документи на набуття її безоплатно у власність та з дотриманням усіх вимог чинного законодавства набув прав на цю землю, окрім того має пільги, так як є учасником бойових дій. Також зазначив, що після державної реєстрації свого права власності на спірну земельну ділянку він відчужив її за договором купівлі-продажу відповідачу ОСОБА_3 , тому просить на цій підставі та у зв`язку із необгрунтованістю позовних вимог відмовити позивачу у задоволенні позову у повному обсязі.

Відповідач ОСОБА_3 в судове засідання не з`явився, надав до суду відзив, де просить відмовити у задоволенні позову до нього з підстав необгрунтованості вимог.

Відповідач державний реєстратор Гончар Г.П. також в судове засідання не з`явилася, від неї до суду надійшов відзив, де просить відмовити у задоволенні позову вказуючи, що державна реєстрація права власності відповідача на спірну земельну ділянку була проведена нею з дотриманням чинного законодавства.

Суд, заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі та надавши належну правову оцінку доказам, які містяться в матеріалах справи, дослідивши їх у сукупності приходить до висновку, що позов задоволенню не підлягає у повному обсязі виходячи із наступного.

Фактичні обставини справи, встановлені судом

Судом встановлено, що 24.05.2018 року відповідач ОСОБА_2 звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області з клопотанням про надання йому дозволу для виготовлення проекту землеустрою на 2 га земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства на території Костомарівської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області, при цьому додав графічне зображення бажаної земельної ділянки на території Костомарівської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області та копію посвідчення учасника бойових дій, а також інші документи, які посвідчують його особу.

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області від 23.06.2018 року №11-3890/14-18-СГ відповідачу ОСОБА_2 надано дозвіл на розробку документації із землеустрою щодо відведення у власність земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої на території Костомарівської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області орієнтовною площею 2,0000 га - сади, із цільовим призначенням - для ведення особистого селянського господарства.

З матеріалів Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_2 у власність загальною площею 2 га для ведення особистого селянського господарства за адресою: Кіровоградська область, Бобринецький район, Костомарівська сільська рада, за межами населеного пункту також вбачається, що він замовлений відповідачем ОСОБА_2 та виготовлений ФОП ОСОБА_4 у 2018 році, містить також схему розміщення земельної ділянки, план кадастрової зйомки, експлікацію угідь багаторічних насаджень розміром 2 га, з кадастровим номером земельної ділянки 3520884000:02:000:5250 (т.2 а.с.77-117).

Рішенням Костомарівської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області від 26.07.2019 року №400 ОСОБА_2 затверджено проект землеустрою та надано безоплатно у власність земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства загальною площею 2.0000 га, кадастровий номер 3520884000:02:000:5250 (т.2 а.с.72).

Із Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №176992961 від 09.08.2019 року вбачається, що право власності на земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства загальною площею 2.0000 га, кадастровий номер 3520884000:02:000:5250 зареєстровано 06.08.2019 року рішенням державного реєстратора Виконавчого комітету Соколівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області Гончар Г.П за №400 (т. 2 а.с.73).

19 серпня 2019 року ОСОБА_2 продав земельну ділянку площею 2га з кадастровим номером 3520884000:02:000:5250 ОСОБА_3 , про що вони уклали відповідний договір купівлі-продажу та посвідчили його нотаріально за №653 (т.1 а.с.224).

З Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №178074570 від 20.08.2019 року вбачається, що ОСОБА_3 зареєстрував своє право власності на спірну земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер 3520884000:02:000:5250, про що приватним нотаріусом Кропивницького міського нотаріального округу Потьомка І.А. постановлено рішення, індексний номер: 48312040 (т.1 а.с.225).

Судом також встановлено, що 07.03.2019 року позивачка ОСОБА_5 звернулася із заявою до Костомарівської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області про надання їй дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність 2 га для ведення особистого селянського господарства та 09.04.2019 року Рішенням Костомарівської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області №267 від 09.04.2019 року їй надано дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки - багаторічних насаджень у власність орієнтовною площею 2.00 га для ведення особистого господарства на території Костомарівської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області (т.1 а.с.17).

25 жовтня 2019 року Рішенням Костомарівської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області №490 від 25 жовтня 2019 року позивачці ОСОБА_5 затверджено проект землеустрою та передано безоплатно у власність спірну земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер 3520884000:02:000:5250 для ведення особистого селянського господарства за адресою: Костомарівська сільська рада Бобринецького району Кіровоградської області (т.1 а.с.15).

Таким чином, на час затвердження проекту землеустрою та передачу безоплатно у власність позивачці ОСОБА_5 вказаної земельної ділянки з кадастровим номером 3520884000:02:000:5250, вона вже була передана у власність відповідачу ОСОБА_2 , відчужена ним та право на неї вже було зареєстровано за у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за новим власником ОСОБА_3 ..

Нормативно-правове обґрунтування

Відповідно до статті 14 Конституції України право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Статтею 181 ЦК України визначено, що до нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об`єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.

За змістом ст. 182 ЦК України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. Державна реєстрація прав на нерухомість є публічною, здійснюється відповідним органом, який зобов`язаний надавати інформацію про реєстрацію та зареєстровані права в порядку, встановленому законом. Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом.

За змістом ч.1 ст. 5 ЗУ Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження, на в тому числі, й на земельні ділянки.

Відповідно до змісту ст. 328 ЦК України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів, та вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності чи необґрунтованість активів, які перебувають у власності, не встановлені судом.

Згідно з частиною першою статті 5 Закону України Про особисте селянське господарство для ведення особистого селянського господарства використовують земельні ділянки розміром не більше 2,0 гектара, передані фізичним особам у власність або оренду в порядку, встановленому законом.

Частиною шостою статті 118 ЗК України передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідно до абзацу 1 частини сьомої статті 118 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

З аналізу вказаних норм, убачається, що Держгеокадастр за результатами розгляду заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою має право вчинити лише такі дії, а саме: надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, або надати мотивовану відмову у його наданні, з підстав, які прямо передбачені статтею 118 ЗК України.

Згідно з Інструкцією Про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками , затвердженої наказом Держземагентства України від 18 травня 2010 року № 376, межа земельної ділянки - сукупність ліній, що утворюють замкнений контур і розмежовують земельні ділянки. Бажане місце розташування земельної ділянки з її орієнтовними розмірами зазначається заявником на фрагментах планово-картографічних матеріалів, які надають можливість правильно визначити місце розташування земельної ділянки, на яку претендує особа, яка звернулась з клопотанням з метою безоплатного отримання земельної ділянки у власність.

Тобто, графічні матеріали, які додаються до клопотання, повинні бути такими, обсяг даних яких дозволяє чітко ідентифікувати бажане місце розташування земельної ділянки відносно інших землевласників та землекористувачів, а бажана земельна ділянка має бути максимально конкретизованою, що б давало можливість відповідачу насамперед встановити зазначене місце розташування, перевірити відповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів та у передбачених земельним законодавством випадках надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо чітко визначеної земельної ділянки.

Згідно з пунктами 45, 47, 162 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051 (далі - Порядок), із метою надання фізичним та юридичним особам актуальної картографічної інформації про об`єкти Державного земельного кадастру згідно з пунктами 162-199 цього Порядку державними кадастровими реєстраторами виготовляється викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану) за формою згідно з додатком 7.

Відповідно до пункту 183 Порядку викопіювання з картографічної основи Державного земельного кадастру, кадастрової карти (плану) формується за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру в одному примірнику, який надається заявникові після підписання Державним кадастровим реєстратором, адміністратором центру надання адміністративних послуг, уповноваженою посадовою особою виконавчого органу місцевого самоврядування та засвідчення його підпису власною печаткою, а у разі, коли викопіювання надається в електронній формі, - посвідчення його власним цифровим підписом.

Порядок погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та повноваження органів виконавчої влади в частині погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок регулюється статтями 118 та 186-1 ЗК України.

Відповідно до частини дев`ятої статті 118 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Згідно з приписами частини четвертої, п`ятої, шостої, сьомої статті 186-1 ЗК України розробник проекту землеустрою подає на погодження до органу, визначеного в частині першій цієї статті, за місцем розташування земельної ділянки оригінал проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Орган, зазначений в частині першій цієї статті, зобов`язаний протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.

Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

У разі якщо проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає обов`язковій державній експертизі землевпорядної документації, погоджений проект подається замовником або розробником до центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, або його територіального органу для здійснення такої експертизи.

Згідно з пунктом 67 Порядку, внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону України Про державний земельний кадастр та цього Порядку.

Відповідно до пункту 107 Порядку, державна реєстрація земельної ділянки здійснюється під час її формування за результатами складення документації із землеустрою після її погодження у встановленому порядку та до прийняття рішення про її затвердження органом державної влади або органом місцевого самоврядування (у разі, коли згідно із законом така документація підлягає затвердженню таким органом) шляхом відкриття Поземельної книги на таку земельну ділянку відповідно до пунктів 49-54 цього Порядку.

Частинами п`ятою, шостою статті 24 Закону України Про державний земельний кадастр встановлено, що Державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви: перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.

Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є: розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Порядок проведення державної реєстрації земельної ділянки також визначено пунктами 107-114 Порядку.

Відповідно до абзацу 1 пункту 109 цього Порядку державна реєстрація земельної ділянки здійснюється за заявою особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки у разі її передачі у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи.

Для здійснення державної реєстрації земельної ділянки кадастровому реєстратору подаються згідно з пунктом 110 Порядку: 1) заява про державну реєстрацію земельної ділянки за формою згідно з додатком 22; 2) оригінал погодженої відповідно до законодавства документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов`язковій державній експертизі землевпорядної документації); 3) електронний документ.

Відповідно до пункту 111 Порядку державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє: 1) відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку; 2) електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку.

За результатами перевірки Державний кадастровий реєстратор виконує одну з таких дій: здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або приймає рішення про відмову в державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77-83 Порядку.

Згідно з вимогами статті 79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Висновки за результатами розгляду позовної заяви

Оскільки на час подачі позивачкою ОСОБА_5 заяви до Кстомарівської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області про надання їй дозволу на розробку проекту землеустрою відповідач ОСОБА_2 на правовій підставі отримавши такий дозвіл першим, вже оформляв документацію із землеустрою на ту ж земельну ділянку, таким чином Кстомарівська сільська рада Бобринецького району Кіровоградської області не мала правових підстав для надання саме позивачці ОСОБА_5 дозволу на розроблення документації із землеустрою на земельну ділянку, яка вже була сформованою за заявою ОСОБА_2 ..

Саме з причин відсутності належної перевірки, формального підходу до розгляду заяви позивачки ОСОБА_5 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, його погодження Костомарівською сільською радою створили передумови для невиправданого, штучного використання процедури надання дозволу на виготовлення документації землеустрою, та як наслідок надання такого дозволу двом окремим громадянам щодо однієї і тієї ж земельної ділянки, та є таким, що суперечить вимогам землеустрою, всупереч застереженням, які містяться у частині сьомій статті 118 ЗК України, розглядаючи клопотання саме позивачки ОСОБА_5 , яке надійшло пізніше, Костомарівська сільська рада не пересвідчилася у відповідності розташування об`єкта вимогам законодавства та не врахувала вимог норм законів та підзаконних актів, метою яких і є уникнення такого конфлікту між заінтересованими особами, так і положень Конституції України щодо обов`язку органів місцевого самоврядування діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України, забезпечувати рівність конституційних прав і свобод громадян, та незважаючи на державну реєстрацію 06.08.2019 року права власності на земельну ділянку за відповідачем ОСОБА_2 , та на те, що здійснено формування земельної ділянки з конкретно визначеними межами за відповідною фізичною особою (стаття 791 ЗК України, стаття 50 Закону України Про землеустрій ), Костомарівська сільська рада всупереч наданим їй повноважень не ухвалила рішення, за наявності для того законних підстав, про відмову в затвердженні проекту землеустрою за зверненням ОСОБА_5 , та тим самим порушивши її право на безоплатне отримання у власність іншої вільної земельної ділянки.

Разом з тим, суд у відповідності до вимог ст.13 ЦПК України не може вийти за межі заявлених позивачкою ОСОБА_5 позовних вимог та захистити її право в цій частині.

При цьому суд вважає, що у позивачки відсутнє право на захист її законних очікувань щодо оформлення права власності саме на спірну земельну ділянку кадастровий номер 3520884000:02:000:5250, оскільки відповідач ОСОБА_2 раніше за позивачку вчинив юридично значущі дії щодо вирішення питання про отримання у майбутньому права власності на неї: раніше отримав дозвіл на розробку проекту землеустрою спірної земельної ділянки, раніше розробив такий проект, за його заявою сформовано земельну ділянку та як наслідок раніше затвердив проект землеустрою на неї, та отримав їх у власність зареєструвавши належним чином своє право власності, у зв`язку із чим, саме він не порушив прав позивачки, та набув спірну земельну ділянку у власність на законних підставах.

Отже, Костомарівська сільська рада Бобринецького району Кіровоградської області у відповідності до приписів статті 186-1 ЗК України мала би відмовити за таких обставин у погодженні проекту землеустрою саме позивачці ОСОБА_5 , оскільки на той час вже мала місце невідповідність цієї документації вимогам законів та іншої документації із землеустрою, виготовленої на ім`я ОСОБА_2 , який до того ж, у відповідності до п.14 ч.1 ст.12 ЗУ Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , Розпорядження КМУ від 19.08.2015 року №898-р, будучи учасником бойових дій, учасником антитерористичної операції має пільги, в тому числі й на першочергове відведення земельних ділянок та відповідно отримав спірну земельну ділянку у власність з дотриманням норм чинного законодавства, не порушивши при цьому прав позивачки на неї.

Також суд дійшов висновку, що набувши у власність на правовій підставі земельну ділянку площею 2 га, кадастровий номер 3520884000:02:000:5250, відповідач ОСОБА_2 розпорядився нею на власний розсуд та відчужив її відповідачу ОСОБА_3 , реалізувавши своє право власника не порушив права позивачки ОСОБА_5 та вимог чинного законодавства, при цьому ОСОБА_3 добросовісно набув спірну земельну ділянку у власність.

Щодо показань свідків сторони позивача ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , то їх покази щодо відсутності кворуму під час прийняття Костомарівською сільською радою Бобринецького району Кіровоградської області Рішення від 26.07.2019 року №400 щодо затвердження ОСОБА_2 проекту землеустрою та надання безоплатно у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства загальною площею 2.0000 га , кадастровий номер 3520884000:02:000:5250, то суд їх оцінює критично та відхиляє як доказ, оскільки свідки не надали чітких та узгоджених відповідей на поставлені питання щодо події її часу та місця, але зазначили, що перебувають у конфліктних та неприязних стосунках із головою Костомарівської сільської ради ОСОБА_10 , яка ініціювала сесію та підписала спірне рішення, та зверталися неодноразово з приводу її дій до правоохоронних органів, при цьому вони не знають чи прийняті їх заяви до розгляду, та чи розглянуті взагалі, та яка надана правова оцінка.

Враховуючи викладене та те, що Рішення Костомарівської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області №400 від 26.07.2019 року не порушує права позивачки та ухвалене з дотриманням чинного законодавства, тому відсутні підстави для його скасування та визнання дій Костомарівської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області щодо його ухвалення неправомірними.

Враховуючи вказані вище обставини, також відсутні підстави для визнання неправомірними дій державного реєстратора Виконавчого комітету Соколівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області Гончар Г.П, яка зареєструвала право власності ОСОБА_2 на спірну земельну ділянку з дотриманням чинного законодавства в тому числі й ЗУ Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Щодо документації із землеустрою, а саме проекту землеустрою виготовленого ТОВ Тектоареал , яка зазначена у Витягу з Державного кадастру про земельну ділянку як підстава здійснення державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 3520884000:02:000:5250 за власником ОСОБА_2 (т.2 а.с.74-76), то суд вважає, що доводи позивача про те, що вказана реєстрація відбулася на підставі документів виготовлених для позивачки ОСОБА_1 , а не для відповідача ОСОБА_2 , не знайшла свого підтвердження в судовому засіданні належними та допустимими доказами, такі доводи ґрунтуються лише на припущеннях сторони позивача, окрім того у вказаному Витягу зазначена дата виготовлення вищезазначеної документації із землеустрою на ім`я ОСОБА_2 05.06.2019 року, в той час, як аналогічна проектна документація на ім`я ОСОБА_5 в цей період взагалі ще не була виготовлена, а лише виготовлялася ТОВ Тектоареал , про що свідчать деякі документи з проекту землеустрою ОСОБА_5 (т.1 а.с.19-76) такі як наприклад: перелік обмежень у використанні земельної ділянки від 12.06.2019 року (т.1а.с.35), Висновок про розгляд проекту землеустрою експертом державної експертизи від 27.06.2019 року (т.1 а.с.66). При цьому, сам по собі цей запис у Витягу щодо документації із землеустрою правового значення для даного спору не має.

Європейський суд з прав людини неодноразово вказує, що право на вмотивованість судового рішення сягає своїм корінням більш загального принципу, втіленого в Конвенції, який захищає особу від сваволі; рішення національного суду повинно містити мотиви, які достатні для того, щоб відповісти на істотні аспекти доводів сторони (рішення у справі Руїз Торія проти Іспанії , §§ 29-30). Це право не вимагає детальної відповіді на кожен аргумент, використаний стороною; більше того, воно дозволяє судам вищих інстанцій просто підтримати мотиви, наведені судами нижчих інстанцій, без того, щоб повторювати їх (§ 2 рішення у справі Хірвісаарі проти Фінляндії ).

Викладене дає підстави для висновку, що позов, заявлений ОСОБА_5 до відповідачів не є обґрунтованим, позивачка не набула права на спірну земельну ділянку, при цьому її права не порушені відповідачами, в тому числі й відповідачем ОСОБА_2 , який правомірно набув права власності на спірну земельну ділянку, а тому в задоволенні позову слід відмовити у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 12, 13, 76, 81, 89, ч.4 ст.137, 141, 247, 258, 259, 263-265, ЦПК України, ст. 14 Конституції України, ст.ст. 181,182, 328 ЦК України, ст.ст.118,122,186-1 ЗК України, суд,-

УХВАЛИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Костомарівської сільської ради Бобринецького району Кіровоградської області, державного реєстратора Гончар Ганни Павлівни виконавчого комітету Соколівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , про визнання неправомірними дій, скасування рішення та державної реєстрації права власності, визнання права власності на земельну ділянку - відмовити повністю.

Покласти на позивача ОСОБА_1 судові витрати понесені нею у справі.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга на рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення до Кропивницького апеляційного суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

У відповідності до п.п. 15.5) п.15 ч.1 Перехідних положень ЦПК України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди (Бобринецький районний суд Кіровоградської області).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт серії НОМЕР_1 виданий Бобринецьким РВ УМВС України в Кіровоградській області від 05.03.2011 року, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , зареєстрована та фактична адреса проживання: АДРЕСА_1 .

Відповідач: Костомарівська сільська рада Бобринецького району Кіровоградської області, код ЄДРПОУ 04365477, юридична адреса: с. Костомарівка Бобринецького району Кіровоградської області, поштовий індекс 27260.

Відповідач: Державний реєстратор виконавчого комітету Соколівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області Гончар Ганна Павлівна, адреса місцезнаходження: вул. Шевченка, 23, с. Соколівське Кропивницького району Кіровоградської області, поштовий індекс 25000.

Відповідач: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 , зареєстрована адреса проживання: АДРЕСА_2 .

Відповідач: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_4 , зареєстрована адреса проживання: АДРЕСА_3 .

Повне судове рішення складено 22.12.2020 року.

Суддя І. М. Адаменко

СудБобринецький районний суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення18.12.2020
Оприлюднено23.12.2020
Номер документу93722904
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —383/1413/19

Рішення від 18.12.2020

Цивільне

Бобринецький районний суд Кіровоградської області

Адаменко І. М.

Рішення від 18.12.2020

Цивільне

Бобринецький районний суд Кіровоградської області

Адаменко І. М.

Ухвала від 20.07.2020

Цивільне

Бобринецький районний суд Кіровоградської області

Адаменко І. М.

Ухвала від 06.04.2020

Цивільне

Бобринецький районний суд Кіровоградської області

Адаменко І. М.

Ухвала від 28.12.2019

Цивільне

Бобринецький районний суд Кіровоградської області

Адаменко І. М.

Ухвала від 16.12.2019

Цивільне

Бобринецький районний суд Кіровоградської області

Адаменко І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні