Рішення
від 15.12.2020 по справі 160/7302/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 грудня 2020 року Справа № 160/7302/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Дєєва М.В. при секретарі судового засідання - Сергієнко В.Ю., за участю: представника позивача - Сидоренко В.В., представника відповідача-1 - Троценко О.В., третьої особи - Швець О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1

до Криничанської селищної ради в особі Конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради, Виконавчого комітету Криничанської селищної ради Криничанського району Дніпропетровської області

третя особа ОСОБА_2

про визнання протиправними рішень, зобов`язання вчинити певні дії та стягнення моральної шкоди, -

ВСТАНОВИВ:

02.07.2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради, Виконавчого комітету Криничанської селищної ради Криничанського району Дніпропетровської області, в якому позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення посади директора Комунального підприємства Комунального некомерційного підприємства Центральна лікарня Криничанської селищної ради, в частині допуску претендента ОСОБА_2 до участі в конкурсі;

- визнати протиправним та скасувати рішення Конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради, оформлене Протоколом № 3 від 07 травня 2020 року, в частині визнання переможцем конкурсу ОСОБА_2 та розпорядження селищного голови - голови виконавчого комітету Криничанської селищної ради ОСОБА_3 № 82-Р від 01.06.2020 року;

- зобов`язати конкурсну комісію на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради прийняти рішення про визначення переможця конкурсу, враховуючи відповідність претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, в тому числі вимоги про наявність у претендента на посаду стажу роботи па керівних посадах для закладів районного рівня - не менше 5 років, з врахуванням правової оцінки вказаної у рішенні суду.

- стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради моральну шкоду у розмірі 50 000 (п`ятдесят тисяч) гривень.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідачем-1 було проведено конкурс на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради, при цьому конкурсною комісією не повно та не всебічно з`ясовано відповідність претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлені центральним органом виконавчої влади та протиправно допущено до участі у конкурсі претендента, який таким вимогам не відповідає. Також, позивачем вказано на порушення відповідачем процедури проведення конкурсу. З огляду на вищевказане позивач просив задовольнити позовні вимоги.

06.07.2020 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду залишено позовну заяву без руху, через невідповідність вимогам ст. ст. 160, 161 КАС України, а саме, у зв`язку з не зазначенням код ЄДРПОУ відповідача-1 та необхідністю уточнити суб`єктний склад сторін у справі або уточнення позовних вимог.

23.07.2020 року на виконання вимог ухвали від 06.07.2020 року позивачем було надано до суду уточнену позовну заяву.

24.07.2020 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду продовжено позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.

На виконання вимог ухвали від 06.07.2020 року позивач надав уточнену позовну заяву, відповідно до якої визначено відповідача-1 - Криничанської селищної ради в особі конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради та відповідно до якої позивач просить:

- визнати протиправними дії (рішення) Криничанської селищної ради в особі Конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення посади директора Комунального підприємства Комунального некомерційного підприємства Центральна лікарня Криничанської селищної ради, в частині допуску претендента ОСОБА_2 до участі в конкурсі;

- визнати протиправним та скасувати рішення Криничанської селищної ради в особі Конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради, оформлене Протоколом № 3 від 07 травня 2020 року, в частині визнання переможцем конкурсу ОСОБА_2 ;

- визнати протиправним та скасувати розпорядження селищного голови - голови виконавчого комітету Криничанської селищної ради Лісового Ігоря Федоровича №82-Р від 01.06.2020 року Про трудові відносини з керівником комунального підприємства Комунальне некомерційне підприємство Центральна лікарня Криничанської селищної ради ;

- зобов`язати Криничанську селищну раду в особі Конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради прийняти рішення про визначення переможця конкурсу, враховуючи відповідність претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, в тому числі вимоги про наявність у претендента на посаду стажу роботи па керівних посадах для закладів районного рівня - не менше 5 років;

- стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Криничанської селищної ради в особі конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради моральну шкоду у розмірі 50 000 (п`ятдесят тисяч) гривень.

12.08.2020 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду відкрито загальне позовне провадження, призначено підготовче судове засідання та залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ОСОБА_2 .

31.08.2020 року від ОСОБА_2 надійшли письмові пояснення по справі, відповідно до яких вказано, що конкурс на заміщення вакантної посади КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради проведено у відповідності вимог чинного законодавства, а доводи позивача вказані у позовній заяві є лише припущеннями, які не обґрунтовано та не підтверджено жодним доказом. З огляду на вказане третя особа просила відмовити у задоволенні позовних вимог.

07.09.2020 року від Криничанської селищної ради в особі конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого вказано, що конкурс на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради проведений із дотриманням вимог діючого законодавства, оскільки конкурс проводився публічно та відкрито, що підтверджується відповідними протоколами та відеозаписом, документи третьої особи була надані в порядку передбаченому законом та підтверджується журналом вхідної кореспонденції. З огляду на вказане відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

07.09.2020 року від Виконавчого комітету Криничанської селищної ради надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого вказано, що конкурс на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради проведений із дотриманням вимог діючого законодавства, оскільки конкурс проводився публічно та відкрито, що підтверджується відповідними протоколами та відеозаписом, документи третьої особи була надані в порядку передбаченому законом та підтверджується журналом вхідної кореспонденції. З огляду на вказане відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

11.09.2020 року від позивача надійшла відповідь на відзив, відповідно до якої вказано, що позивач наполягає на тому, що конкурс на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради проводився з порушенням вимог Постанови КМУ №1094 від 27.12.2017 року, документи претендента на посаду ОСОБА_2 надійшли до комісії з порушенням строку та відсутність у вказаного претендента стажу роботи на керівних посадах.

23.09.2020 року на електронну адресу суду та 24.09.2020 року засобами поштового зв`язку від Криничанської селищної ради в особі Конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради надійшли заперечення на відповідь на відзив відповідач заперечує всі доводи позивача, оскільки вони є необґрунтованими та не відповідають дійсності. Проведений конкурс на посаду директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради у відповідності до вимог чинного законодавства.

29.09.2020 року від Виконавчого комітету Криничанської селищної ради надійшли заперечення на відповідь на відзив на позовну заяву, відповідно до яких вказано, що конкурс на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради проведений із дотриманням вимог діючого законодавства.

01.10.2020 року від позивача надійшло клопотання про долучення доказів по справі.

07.10.2020 року у підготовчому судовому засіданні клопотання Криничанської селищної ради в особі конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради про відкладення розгляду справи задоволено та відкладено підготовче судове засідання.

16.10.2020 року від третьої особи надійшли додаткові докази по справі.

04.11.2020 року від позивача надійшли додаткові докази по справі.

19.11.2020 року у підготовчому судовому засіданні закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті.

01.12.2020 року у судовому засіданні задоволено клопотання відповідача про виклик свідка, отримано пояснення від свідка ОСОБА_4 . Також, було задоволено клопотання третьої особи про виклик в якості свідка ОСОБА_5 та оголошено перерву у розгляді справи по суті.

15.12.2020 року у судовому засіданні отримано пояснення свідка ОСОБА_5 , щодо обставин відомих щодо предмету спору.

Представник позивача у судовому засіданні просив задовольнити позовні вимоги, при цьому посилаючись на доводи наведені у позовній заяві, уточненій позовній заяві та відповіді на відзив.

Представник відповідача-1 у судовому засіданні просив відмовити у задоволенні позовних вимог, при цьому посилаючись на доводи наведені у відзиві на позовну заяву та запереченнях на відповідь на відзив.

Представник відповідача-2 належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду не з`явився.

Третя особа у судовому засіданні просила відмовити у задоволенні позовних вимог, при цьому посилаючись на доводи наведені у письмових поясненнях.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню, з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що 17.04.2020 року на засіданні Конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради було прийнято рішення оформлене протоколом №1 та відповідно до якого вирішено провести відповідний конкурс, визначено перелік документів, що подаються претендентами до участі у конкурсі, встановлено вимоги до конкурсної пропозиції, встановлено вимоги до претендентів на заміщення вакантної посади, визначено умови оплати праці директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради, визначено строк прийняття документів та визначено дату проведення конкурсу.

Відповідно до вищевказаного протоколу, було оприлюднено в газеті Нові Рубежі від 18.04.2020 року №16 (9514) текст оголошення про проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради.

06.05.2020 року на засіданні Конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради було прийнято рішення оформлене протоколом №2, відповідно до якого вирішено питання щодо залучення незалежних експертів, встановлення черговості виступів претендентів, встановлення засобів інтернет зв`язку, забезпечення технічними засобами конкурсантів, заслуховування конкурсних пропозицій та про регламент.

07.05.2020 року на засіданні Конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради було прийнято рішення оформлене протоколом №3, відповідно до якого визначено переможцем конкурсу ОСОБА_2 та вирішено внесення подання Криничанському селищному голові-голові виконавчого комітету Про призначення переможця конкурсу на посаду директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради .

01.06.2020 року розпорядженням Криничанського селищного голови - голови виконавчого комітету №82-Р Про трудові відносини з керівником комунального підприємства Комунальне некомерційне підприємство Центральна лікарня Криничанської селищної ради призначено ОСОБА_2 директором комунального підприємства Комунальне некомерційне підприємство Центральна лікарня Криничанської селищної ради, з 02.06.2020 року на конкурсній основі з укладанням контракту на строк 3 (три) роки.

Позивач не погоджується з діями відповідача щодо проведення конкурсу, з рішенням оформленим протоколом №3 від 07.05.2020 року, розпорядженням №82-Р від 01.06.2020 року та вважає їх протиправними та такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства, що і стало підставою для звернення до суду з даною позовною заявою.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Механізм проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я визначено Порядком проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1094 (далі - Порядок в редакції чинній на дату виникнення спірних правовідносин). Вимоги цього Порядку поширюються на відбір кандидатур на посади керівників державних та комунальних закладів охорони здоров`я (далі - заклад), крім закладів охорони здоров`я МВС, військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення, утворених відповідно до законів.

Відповідно до вимог п. 2 Порядку особливості конкурсу для призначення керівників закладів, які провадять діяльність з надання лише первинної медичної допомоги, можуть визначатися відповідними уповноваженими виконавчими органами управління власника закладу охорони здоров`я (далі - органи управління).

Пунктом 3 Порядку визначено, що конкурс проводиться з дотриманням принципів:

1) забезпечення рівного доступу;

2) політичної неупередженості;

3) законності;

4) довіри суспільства;

5) недискримінації;

6) прозорості;

7) доброчесності;

8) ефективного і справедливого процесу відбору.

Згідно з пунктом 4 Порядку підставою для проведення конкурсу є рішення органу управління, яке приймається протягом трьох робочих днів з моменту виникнення вакантної посади.

Відповідно до п.5 Порядку конкурс складається з таких етапів:

1) прийняття рішення про проведення конкурсу;

2) формування конкурсної комісії (у разі необхідності оновлення її складу);

3) підготовка до проведення конкурсу (оприлюднення оголошення про проведення конкурсу, прийняття документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, перевірка поданих документів на відповідність установленим вимогам);

4) проведення конкурсу (заслуховування конкурсної пропозиції та проведення співбесіди з кандидатами (претендентами), визначення переможця конкурсу);

5) оприлюднення результатів конкурсу.

Пунктом 7 Порядку визначено, що особи, які подали необхідні документи для участі в конкурсі, є претендентами на зайняття посади (далі - претенденти).

Відповідно до п.8 Порядку для проведення конкурсу рішенням органу управління утворюється конкурсна комісія (постійно діюча або для проведення окремого конкурсу).

Згідно з п.10 Порядку конкурсна комісія у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами та цим Порядком.

Пунктом 15 Порядку формою роботи конкурсної комісії є засідання. Засідання конкурсної комісії є правоможним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу.

Відповідно до пунктів 21-24 Порядку засідання конкурсної комісії проводяться у приміщенні органу управління. Орган управління забезпечує діяльність конкурсної комісії.

Рішення конкурсної комісії приймаються шляхом відкритого поіменного голосування. Пропозиція про включення питання до порядку денного може бути поставлена на голосування на вимогу будь-якого члена конкурсної комісії.

Рішення конкурсної комісії приймаються більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні.

У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні конкурсної комісії.

Рішення оформлюється протоколом не пізніше наступного робочого дня після проведення засідання та підписується усіма присутніми на засіданні членами конкурсної комісії. Кожен член конкурсної комісії має право додати до протоколу окрему думку щодо змісту та обставин засідання конкурсної комісії не пізніше наступного дня після ознайомлення з протоколом. Надана окрема думка до протоколу засідання конкурсної комісії є невід`ємною частиною такого протоколу.

Конкурсна комісія оприлюднює на офіційному веб-сайті органу управління інформацію про рішення конкурсної комісії не пізніше наступного робочого дня після підписання протоколу.

Конкурсна комісія: - оприлюднює оголошення про проведення конкурсу; - встановлює вимоги до претендентів з урахуванням установлених законодавством вимог; - встановлює вимоги до конкурсних пропозицій; - оприлюднює результати засідань конкурсної комісії та результати конкурсу; - перевіряє документи, подані претендентами щодо відповідності установленим вимогам; - приймає рішення про допуск претендентів до конкурсу або відхилення їх кандидатур; - забезпечує відкритість конкурсу відповідно до вимог цього Порядку; - оцінює професійний досвід, знання, якості та конкурсні пропозиції учасників конкурсу; - відбирає шляхом голосування з числа учасників одну кандидатуру на посаду керівника закладу, оформлює відповідне рішення конкурсної комісії та вносить подання керівникові органу управління, який призначає такого кандидата на посаду керівника закладу; - здійснює інші повноваження, передбачені цим Порядком.

Згідно п.27 Порядку комісія не пізніше ніж протягом трьох днів після формування її складу оприлюднює на офіційному веб-сайті органу управління оголошення про проведення конкурсу.

В оголошенні зазначаються такі відомості: - правові підстави проведення конкурсу; - найменування, юридичне та фактичне місцезнаходження закладу, основні напрями його діяльності з додержанням вимог законодавства про інформацію з обмеженим доступом, статут, структура закладу, а також кошторисні призначення для фінансового забезпечення діяльності закладу; - дата початку, кінцевий строк і адреса приймання документів для участі у конкурсі; - номер телефону та адреса електронної пошти для довідок; - перелік документів, що подаються претендентом для участі в конкурсі; - вимоги до претендента та конкурсної пропозиції; - умови оплати праці керівника закладу із зазначенням істотних умов контракту; - дата і місце проведення конкурсу.

Відповідно до п.28 Порядку для участі у конкурсі особа подає особисто або надсилає поштою конкурсній комісії у визначений в оголошенні строк такі документи: 1) копію паспорта громадянина України; 2) письмову заяву про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів для зайняття посади за формою згідно з додатком 1; 3) резюме у довільній формі; 4) автобіографію (у випадках, визначених законодавством); 5) копію (копії) документа (документів) про освіту, науковий ступінь, вчене звання, кваліфікаційну категорію, підвищення кваліфікації, які підтверджують відповідність претендента кваліфікаційним вимогам до керівника закладу охорони здоров`я, а також копію трудової книжки або інших документів, що підтверджують досвід роботи; 6) згоду на обробку персональних даних згідно з додатком 2; 7) конкурсну пропозицію обсягом не більше 15 сторінок друкованого тексту в паперовій та електронній формі; 8) довідку МВС про відсутність судимості; 9) медичні довідки про стан здоров`я, щодо перебування особи на обліку у психоневрологічному та наркологічному закладі охорони здоров`я за формами, затвердженими МОЗ; 10) попередження стосовно встановлених Законом України «Про запобігання корупції« вимог та обмежень, підписане претендентом на посаду, за формою згідно з додатком 3; 11) заяву про відсутність у діях особи конфлікту інтересів згідно із додатком 4; 12) підтвердження подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік (відповідно до абзацу першого частини третьої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції« ).

Документи, крім заяви про участь у конкурсі, подаються в запечатаному вигляді.

Особа, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, може подавати додаткові документи стосовно досвіду роботи, професійної компетентності і репутації (характеристики, рекомендації, наукові публікації та інші).

Відповідальність за достовірність поданих документів несе претендент.

Відповідно до пунктів 30-32 Порядку документи для участі у конкурсі приймаються у строк не менше 14 календарних днів, але не більше 30 календарних днів після дати оприлюднення оголошення та реєструються як вхідна кореспонденція органу управління.

Зміст документів, поданих претендентами, не розголошується до початку засідання комісії, на якому проводиться їх розгляд. Конкурсні пропозиції претендентів не розглядаються на першому засіданні конкурсної комісії і не розголошуються до початку їх заслуховування. Членам конкурсної комісії забороняється виготовляти паперові, електронні (фото) копії конкурсних пропозицій, будь-яким чином розголошувати їх зміст.

За рішенням конкурсної комісії претендент не допускається до участі в конкурсі у разі: - неподання ним необхідних документів; - його невідповідності встановленим комісією вимогам до претендентів та конкурсних пропозицій; - наявності у претендента незнятої або непогашеної в установленому законом порядку судимості, заборони займати відповідні посади або провадити певні види діяльності; - наявності судового рішення, яке набрало законної сили, за яким претендент визнаний винним у вчиненні корупційного правопорушення або правопорушення, пов`язаного з корупцією.

Претенденти, допущені до участі в конкурсі, є його учасниками. Про прийняте конкурсною комісією рішення претенденти та учасники повідомляються секретарем конкурсної комісії протягом трьох робочих днів з дня проведення засідання з розгляду документів.

Документи, подані (надіслані) претендентами для участі у конкурсі, не розглядаються у разі:

1) подання їх особисто в останній день строку після закінчення робочого часу;

2) надіслання їх поштою після закінчення строку подання;

3) надіслання їх поштою протягом установленого строку подання та надходження до конкурсної комісії менше ніж за три робочих дні до дати проведення засідання з розгляду заяв та доданих до них документів.

Щодо доводів позивача щодо подання претендентом на посаду ОСОБА_2 документів до комісії за попередньою домовленістю посадових осіб після 17:00 год. 04.05.2020 року, суд зазначає наступне.

Так, згідно протоколу №1 від 17.04.2020 року на засіданні конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради вирішено встановити строк прийняття документів в період з 20.04.2020 року до 17:00 год. 04.05.2020 року.

Судом встановлено, що відповідно до наявної в матеріалах справи копії журналу реєстрації вхідної документації Виконавчого комітету Криничанської селищної ради, оригінал якого було оглянуто судом у судовому засіданні, заява ОСОБА_2 про участь у конкурсі надійшла 04.05.2020 року та зареєстрована за №407/02-10.

Разом з тим, у судовому засіданні призначеному на 01.12.2020 року судом було отримано пояснення свідка ОСОБА_4 , яка здійснювала реєстрацію поданої 04.05.2020 року ОСОБА_2 заяви про участь у конкурсі з відповідними документами, яка надала свої пояснення та вказала, що вказана заява разом з документами були подані особисто ОСОБА_2 після обіду в межах робочого часу до 17:00 год. та зареєстровано у журналі вхідної документації.

Також, 15.12.2020 року у судовому засіданні було отримано пояснення свідка ОСОБА_5 , який є працівником лікарні та який разом зі ОСОБА_2 04.05.2020 року приблизно з 14:00 год. до 15:00 год. приїхали до місцевої адміністративної будівлі де знаходиться, зокрема, Криничанська селищна рада та повернулись до лікарні біля 16:00 год.

Таким чином, враховуючи подані відповідачем докази, а також пояснення свідків, суд дійшов висновку, що твердження позивача, щодо подання претендентом на посаду ОСОБА_2 документів до комісії за попередньою домовленістю посадових осіб після 17:00 год. 04.05.2020 року, не знайшло свого відображення, оскільки останнє спростовується вищевказаними доказами.

Таким чином, позивачем не підтверджено, а судом не встановлено з боку відповідача порушення щодо прийняття конкурсною комісією документів ОСОБА_2 щодо участі у конкурсі.

Щодо доводів позивача про неповідомлення його про те, що він допущений до участі у конкурсі і є його учасником та щодо не проведення засідання про прийняття документів, суд зазначає наступне.

Відповідно до протоколу конкурсної комісії №1 від 17.04.2020 року визначено дату проведення конкурсу 07.05.2020 року о 10:00 год.

Відповідно до протоколу конкурсної комісії №3 від 07.05.2020 року на засіданні конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради, на якому був присутній позивач, було затверджено порядок денний, а саме:

1.Розгляд документів кандидатів на заняття вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради.

2.Про допущення кандидатів до участі у конкурсі.

3.Про визначення регламенту заслуховування конкурсних пропозицій.

4.Про заслуховування пропозицій учасників конкурсу та проведення співбесіди.

5.Визначення переможця конкурсу.

6.Про внесення подання Криничанському селищному голові-голові виконавчого комітету Про призначення переможця конкурсу на посаду директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради.

Також, відповідно до вказаного протоколу було розглянуто документи претендентів та за результатом розгляду документів кандидатів було вирішено допустити до участі у конкурсі ОСОБА_1 та ОСОБА_2 , після чого було продовжено порядок денний.

Тобто, з вищевикладеного вбачається, що конкурсною комісією було розглянуто документи учасників безпосередньо під час проведення конкурсу за участю претендентів, які подали документи, а отже позивач був присутній при розгляді його документів та повідомлений про допущення його, як кандидата до участі у конкурсі.

Щодо доводів позивача про кваліфікаційні вимоги до претендента на посаду має бути стаж роботи 5 років на керівних посадах, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 16 Закону України Основи законодавства України про охорону здоров`я від 19.11.1992 № 2801-XII органи державної влади та органи місцевого самоврядування сприяють розвитку закладів охорони здоров`я усіх форм власності.

Порядок створення, припинення закладів охорони здоров`я, особливості діяльності та класифікація закладів визначаються законом.

Мережа державних і комунальних закладів охорони здоров`я формується з урахуванням планів розвитку госпітальних округів, потреб населення у медичному обслуговуванні, необхідності забезпечення належної якості такого обслуговування, своєчасності, доступності для громадян, ефективного використання матеріальних, трудових і фінансових ресурсів. Існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена.

Органи місцевого самоврядування здійснюють планування розвитку мережі закладів охорони здоров`я комунальної форми власності, приймають рішення про створення, припинення, реорганізацію чи перепрофілювання закладів охорони здоров`я самостійно з урахуванням плану розвитку госпітального округу.

Заклад охорони здоров`я провадить свою діяльність на підставі статуту (положення), що затверджується власником закладу (уповноваженим ним органом).

Керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

Призначення на посаду та звільнення з посади керівника закладу охорони здоров`я здійснюються відповідно до законодавства.

Керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі шляхом укладання з ними контракту на строк від трьох до п`яти років. Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я та порядок укладання контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я, а також типова форма такого контракту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров`я України від 31.10.2018 № 1977 Про внесення змін до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 Охорона здоров`я у розділі КЕРІВНИКИ : визначено кваліфікаційні вимоги до директора закладу охорони здоров`я, а саме: - до 01 січня 2022 року - вища освіта II рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань Управління та адміністрування або Публічне управління та адміністрування , або Право , або Соціальні та поведінкові науки , або Гуманітарні науки , або Охорона здоров`я та спеціалізацією Організація і управління охороною здоров`я

Стаж роботи на керівних посадах: для закладів національного рівня - не менше 10 років, обласного рівня - 7 років, районного рівня - 5 років. Для керівників закладів охорони здоров`я, які надають тільки первинну медичну допомогу, - не менше 3-х років стажу за основною спеціальністю або одного року на керівних посадах.

Таким чином, вказаними нормами встановлено вимоги до стажу роботи на керівних посадах саме для закладів районного рівня - 5 років, при цьому, відповідачем та третьою особою вказано, що хоч КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради і є правонаступником районної лікарні, при цьому при здійсненні перетворення втратило районний рівень, оскільки під час такого перетворення було змінено власника з обласної ради на селищну раду та зменшено кількість працюючих осіб з 265 до 189, а отже стало закладом селищного рівня, та враховуючи, що для такої лікарні не встановлено вимог до претендента на посаду директора щодо стажу на керівних органах, у зв`язку з чим не є обов`язковим застосування 5 років стажу на керівних посадах.

Відповідно до підпунктів1.1-1.5 розділу І статуту Комунального підприємства Комунальне некомерційне підприємство Центральна лікарня Криничанської селищної ради затвердженого Додатком №1 до рішення селищної ради №3-93/VІІ від 15.04.2020 року Комунальне підприємство Комунальне некомерційне підприємство Центральна лікарня Криничанської селищної ради є лікарняним закладом охорони здоров`я - комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає послуги вторинної легалізованої медичної допомоги будь-яким особам в порядку та на умовах, встановлених законодавствам України та цим Статутом.

Підприємство є правонаступником усього майна, всіх прав та обов`язків Комунального підприємства Криничанська центральна районна лікарня Дніпропетровської обласної ради .

Підприємство засноване на спільній власності Криничанської об`єднаної територіальної громади й перебуває в управлінні Криничанської селищної ради (надалі - Засновник).

Засновником, Власником та органом управління майном Підприємства є Криничанська об`єднана територіальна громада в особі Криничанської селищної ради (надалі - Засновник). Підприємство є підпорядкованим, підзвітним та підконтрольним Засновнику.

Відповідно до розділу 7 статуту Комунального підприємства Комунальне некомерційне підприємство Центральна лікарня Криничанської селищної ради затвердженого Додатком №1 до рішення селищної ради №3-93/VІІ від 15.04.2020 року Комунальне підприємство Комунальне некомерційне підприємство Центральна лікарня Криничанської селищної ради управління Підприємством здійснює Криничанська селищна рада (Засновник).

Поточне керівництво (оперативне управління) Підприємством здійснює керівник Підприємства - Директор. Директор обирається на умовах конкурсу та призначається на посаду і звільняється з неї за рішенням Криничанської селищної ради відповідно до порядку, визначеного законодавством України та відповідним рішенням Криничанської селищної ради, та який відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством охорони здоров`я України. Строк найму, права, обов`язки і відповідальність Директора, умови його матеріального забезпечення, інші умови найму, визначаються контрактом. Наглядова рада Підприємства (у разі її утворення) контролює та спрямовує діяльність керівника Підприємства. Порядок утворення Наглядової ради, організація діяльності та ліквідації наглядової ради ті її комітетів, порядок призначення членів наглядової ради затверджується рішенням Засновника.

Відповідно до абзацу 2 пункту 5 Пояснень до переліку закладів охорони здоров`я затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 28.10.2002 № 385, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 листопада 2002 р. за № 892/7180 лікарня, на яку покладено функції органу управління охороною здоров`я району, називається центральною районною лікарнею, міста - центральною міською лікарнею.

Так, з огляду на вищевказане, суд дійшов висновку, що Комунальне підприємство Комунальне некомерційне підприємство Центральна лікарня Криничанської селищної ради не є лікарнею районного рівня, оскільки назва останньої не містить слова районна .

Таким чином, враховуючи, що КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради не є закладом районного рівня, засновником, власником та органом управління майном, якого є Криничанська об`єднана територіальна громада в особі Криничанської селищної ради та те, що чинним законодавством не встановлено вимоги до стажу роботи на керівних посадах у закладах, які не відносяться до районного рівня, суд дійшов висновку, про право засновника встановлювати вимоги до стажу керівника на власний розсуд.

Так, судом встановлено, що відповідно до протоколу конкурсної комісії №1 від 17.04.2020 року, а саме пункту 4 Про встановлення вимог до претендентів на заміщення вакантної посади було запропоновано визначити наступні вимоги:

- Повна вища освіта (спеціаліст, магістр) у галузі знань Управління та адміністрування (за спеціальністю Публічне управління та адміністрування або Право ) або Охорона здоров`я з наступною спеціалізацією зі спеціальністю Організації і управління охороною здоров`я або Соціальні та поведінкові науки або Гуманітарні науки .

Бажано: повна вища медична освіта за напрямом підготовки Лікувальна справа ;

- стаж роботи за фахом не менше 5 років;

- стаж роботи на керівних посадах - не менше 3 років

За результатами голосування члени комісії одноголосно прийнято рішення та встановлено вимоги до претендентів: за - 6, проти - 0, утримались - 0.

Вказані вимоги також були опубліковані в оголошенні в газеті Нові Рубежі від 18.04.2020 року №16 (9514).

Суд зазначає, що вищевказаний протокол конкурсної комісії №1 від 17.04.2020 року відповідно до якого встановлено вимоги до претендентів на заміщення вакантної посади є чинним, оскільки судом не встановлено, а матеріали справи не містять доказів його оскарження.

Щодо посилань позивача на лист Міністерства охорони здоров`я №11.3-16/Б-15128/12464-зв від 12.10.2020 року, суд не приймає його як належний доказ, оскільки в ньому йде мова про встановлення стажу роботи на керівних посадах саме для закладів районного рівня.

Таким чином, враховуючи, що чинне законодавство не встановлює чіткі вимоги до стажу роботи на керівних посадах у закладах, які не відносяться до районного рівня, що на думку суду надає право членам комісії самостійно визначити такий стаж кандидатів у межах закону. Тобто, комісія наділена сукупністю прав та обов`язків, що надають можливість на власний розсуд визначитися з вимогами до учасника конкурсу та за результатами співбесіди має можливість на власний розсуд шляхом голосування прийняти відповідне рішення.

Відповідно до пунктів 33-35, 37, 38 Порядку початком проведення конкурсу вважається дата, на яку призначено засідання конкурсної комісії з розгляду заяв претендентів і доданих до них документів. Проведення конкурсу завершується в день ухвалення конкурсною комісією рішення про затвердження його результатів. Строк проведення конкурсу становить не більш як 30 календарних днів.

Конкурсна комісія заслуховує на засіданні конкурсну пропозицію учасника конкурсу, проводить з ним співбесіду та враховує відповідність учасника конкурсу та його конкурсної пропозиції встановленим вимогам.

Під час прийняття рішень за результатами конкурсу конкурсна комісія враховує здатність учасників конкурсу висловлювати свої думки, уміння викладати інформацію, комунікабельність, тактовність, ділові та вольові якості, готовність брати на себе відповідальність, уміння аналізувати проблеми і налагоджувати ділові зв`язки, виявляти творчий підхід до роботи, доброчесність (у тому числі академічну), емоційну врівноваженість.

Орган управління забезпечує ведення відеозапису засідання конкурсної комісії під час заслуховування конкурсних пропозицій учасників.

Відеозапис такого засідання конкурсної комісії оприлюднюється на офіційному веб-сайті органу управління не пізніше наступного дня з дати проведення засідання та зберігається на відповідному веб-сайті не менше одного року.

За результатами заслуховування конкурсних пропозицій і проведених співбесід конкурсна комісія шляхом голосування відбирає з числа учасників конкурсу одну кандидатуру, яка відповідає встановленим вимогам, - переможця конкурсу, після чого вносить відповідне подання керівникові органу управління, що здійснює призначення переможця конкурсу на посаду керівника закладу. Рішення про призначення на посаду та укладення контракту на строк від трьох до п`яти років, приймається протягом одного місяця з дня внесення конкурсною комісією відповідного подання. Зазначений строк може бути продовжено на період проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком (у випадках, передбачених законодавством), інших процедур, передбачених законодавством.

Так, відповідно до протоколу конкурсної комісії №3 від 07.05.2020 року на засіданні конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради після розгляду документів кандидатів та допуску кандидатів до участі у конкурсі, конкурсною комісією було визначено регламент заслуховування конкурсних пропозицій, заслухано пропозиції учасників конкурсу, проведено співбесіду та проведено голосування щодо визначення переможця конкурсу, а саме: за кандидата ОСОБА_1 : за - 0, проти - 0, утримались - 7; - за кандидата ОСОБА_2 : за - 6, проти - 0, утримались - 1.

Таким чином, оскаржуване рішення відповідача оформлене протоколом №3 від 07.05.2020 року прийнято правомірно, оскільки за результатом голосування більшістю голосів визначено переможцем ОСОБА_2 , у зв`язку з чим конкурсною комісією вирішено внести подання Криничанському селищному голові-голові виконавчого комітету Про призначення переможця конкурсу на посаду директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради ОСОБА_2 .

В подальшому, на підставі заяви ОСОБА_2 від 29.05.2020 року, розглянувши подання голови конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради , протокол конкурсної комісії від 07.05.2020 року, доповідну записку начальника юридичного відділу виконкому, керуючись статтями 42, 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , статтями 21, 23 Кодексу законів про працю України, постановами Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 року № 1094 Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я та від 21.08.2019 року № 792 Про затвердження Порядку укладення контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я та типових форм контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я , відповідно до форми контракту з керівником Комунального підприємства Комунальне некомерційне підприємство Центральна лікарня Криничанської селищної ради , затвердженої рішенням Криничанської селищної ради від 23 січня 2020 року № 23-89/VІІ Про прийняття КП Криничанська центральна районна лікарня ДОР у комунальну власність Криничанської селищної ради , розпорядженням Криничанського селищного голови-голови виконавчого комітету №84-Р від 01.06.2020 року призначено ОСОБА_2 директором комунального підприємства Комунальне некомерційне підприємство Центральна лікарня Криничанської селищної ради, з 02.06.2020 року на конкурсній основі з укладанням контракту на строк 3 (три) роки.

Також, судом не встановлено, а матеріали справи не містять доказів протиправності оскаржуваного розпорядження 84-Р від 01.06.2020 року, з підстав наведених позивачем у позовній заяві.

Щодо вимоги позивача про відшкодування моральної шкоди, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини п`ятої ст. 21 КАС України вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної протиправними рішеннями, діями чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень або іншими порушеннями прав, свобод та інтересів суб`єктів публічно - правових відносин, розглядаються адміністративним судом, якщо вони заявлені в одному провадженні з вимогою вирішити публічно - правовий спір.

Статтею 56 Конституції України гарантовано право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної чи моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень.

Згідно частини 1 статті 23 Цивільного кодексу України особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її права.

Відповідно до загальних підстав цивільно - правової відповідальності обов`язковому з`ясуванню при вирішенні спору про відшкодування моральної (немайнової) шкоди, а також матеріальної шкоди підлягають: наявність такої шкоди, протиправність діяння її заподіювача, наявність причинного зв`язку між шкодою і протиправним діянням заподіювача та вини останнього в її заподіянні.

Згідно пункту 3 Постанови Верховного Суду України Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди від 31.03.1995 р. за № 4, моральною шкодою слід розуміти втрати немайнового характеру внаслідок моральних чи фізичних страждань, або інших негативних явищ, заподіяних фізичній чи юридичній особі незаконними діями або бездіяльністю інших осіб.

Відповідно до чинного законодавства, моральна шкода може полягати, зокрема: у приниженні честі, гідності, престижу або ділової репутації, моральних переживаннях у зв`язку з ушкодженням здоров`я, у порушенні права власності (в тому числі інтелектуальної), прав, наданих споживачам, інших цивільних прав, у зв`язку з незаконним перебуванням під слідством і судом, у порушенні нормальних життєвих зв`язків через неможливість продовження активного громадського життя, порушенні стосунків з оточуючими людьми, при настанні інших негативних наслідків.

Згідно з абзацом 2 пункту 5 Постанови Верховного Суду України Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди від 31.03.1995 р. за № 4, відповідно до загальних підстав цивільно-правової відповідальності обов`язковому з`ясуванню при вирішенні спору про відшкодування моральної (немайнової) шкоди підлягають: наявність такої шкоди, протиправність діяння її заподіювача, наявність причинного зв`язку між шкодою і протиправним діянням заподіювача та вини останнього в її заподіянні. Суд, зокрема, повинен з`ясувати, чим підтверджується факт заподіяння позивачеві моральних чи фізичних страждань або втрат немайнового характеру, за яких обставин чи якими діями (бездіяльністю) вони заподіяні, в якій грошовій сумі чи в якій матеріальній формі позивач оцінює заподіяну йому шкоду та з чого він при цьому виходить, а також інші обставини, що мають значення для вирішення спору.

Судом не встановлено заподіяння моральної шкоди позивачу, оскільки із наявних в матеріалах справи доказів не вбачається, що внаслідок прийняття відповідачем оскаржуваних рішень позивачу заподіяно моральну шкоду.

Крім цього, суд вважає необґрунтованою також суму, яку позивач оцінив у моральну шкоду в розмірі 50 000,00 грн., оскільки розмір моральної шкоди встановлений до внутрішнього переконання особи не може бути обґрунтованим та належним фактом.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За наслідками розгляду справи, суд дійшов до висновку про те, що при винесенні оскаржуваних рішень відповідачі діяли в межах чинного законодавства а тому, відсутні підстави для стягнення моральної шкоди, оскільки відповідно до ст.56 Конституції України право на відшкодування матеріальної та моральної шкоди виникає у разі встановлення незаконності рішень або протиправності дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Криничанської селищної ради в особі Конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора КП КНП Центральна лікарня Криничанської селищної ради (52300, Дніпропетровська область, Криничанський район, смт.Кринички, вул.Нагірна, 2, код ЄДРПОУ 04338380), Виконавчого комітету Криничанської селищної ради Криничанського району Дніпропетровської області (52300, Дніпропетровська область, Криничанський район, смт.Кринички, вул.Нагірна, 2, код ЄДРПОУ 41045414) про визнання протиправними рішень, зобов`язання вчинити певні дії та стягнення моральної шкоди - залишити без задоволення.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення складено 23.12.2020 року.

Суддя М.В. Дєєв

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.12.2020
Оприлюднено24.12.2020
Номер документу93743440
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/7302/20

Ухвала від 22.06.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

Постанова від 23.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Губська О.А.

Ухвала від 19.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Губська О.А.

Ухвала від 19.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Губська О.А.

Ухвала від 03.02.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Губська О.А.

Ухвала від 09.11.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

Ухвала від 30.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Губська О.А.

Ухвала від 22.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Губська О.А.

Ухвала від 25.08.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білак М.В.

Постанова від 13.07.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні