Ухвала
від 21.12.2020 по справі 804/8214/17
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

21 грудня 2020 року

Київ

справа №804/8214/17

адміністративне провадження №К/9901/32717/19

Суддя Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду Гусак М. Б., провівши підготовчі дії по призначенню до касаційного розгляду справи за касаційною скаргою Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 21 листопада 2018 року у справі № 804/8214/17 за позовом приватного акціонерного товариства ДТЕК Павлоградвугілля до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

УСТАНОВИВ:

Ухвалою Верховного Суду від 23 січня 2020 року відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 21 листопада 2018 року у даній справі.

За правилами пункту 5 частини першої статті 340 КАС України суддя-доповідач в порядку підготовки справи до касаційного розгляду вирішує інші питання, необхідні для касаційного розгляду справи.

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 682-р Питання Державної податкової служби , Державна податкова служба забезпечує здійснення покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено Офіс великих платників податків ДПС.

30 липня 2019 року відбулася державна реєстрація юридичної особи - Офісу великих платників податків ДПС.

На виконання наказу Офісу великих платників податків ДПС від 29 серпня 2019 року № 9 ним розпочато виконання функцій і повноважень Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями, під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Офіс великих платників податків ДПС.

Згідно із статтею 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

З огляду на викладене доходжу висновку про необхідність заміни, за ініціативою суду, відповідача - Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби на його правонаступника - Офіс великих платників податків ДПС.

У касаційній скарзі відповідач просив суд зупинити виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 21 листопада 2018 року до закінчення її перегляду у касаційному порядку.

Клопотання мотивовано необхідністю запобігання значних втрат Державного бюджету України у вигляді безпідставного відшкодування сум податку на додану вартість на користь позивача.

За змістом статей 340, 375 КАС України суддя-доповідач в порядку підготовки справи до касаційного розгляду може зупинити виконання оскаржуваного судового рішення до закінчення його перегляду в касаційному порядку, якщо таке рішення передбачає примусове виконання.

Отже, виходячи зі змісту наведеної норми, зупинення виконання оскаржуваних судових рішень є правом, а не обов`язком суду касаційної інстанції. При цьому, зважаючи на положення статті 129-1 Конституції України, якою визначено що судове рішення є обов`язковим до виконання, яке забезпечується державою, зупинення виконання оскаржуваних у касаційному порядку судових рішень на підставі статей 340, 375 КАС України може застосовуватись судом у виняткових випадках за наявності на те вагомих і переконливих доводів, підтверджених доказами, або існування об`єктивних для цього обставин й здійснюватися таким чином, щоб не допустити порушення прав інших учасників справи.

Враховуючи, що оскаржуване рішення не передбачає примусового виконання, а також те, що скаржник не навів переконливих доводів винятковості обставин справи, у задоволенні клопотання про зупинення виконання судового рішення слід відмовити.

Згідно зі статтею 340 КАС України проведені необхідні дії з підготовки справи до касаційного розгляду.

Відповідно до статті 343 КАС України попередній розгляд справи має бути проведений протягом п`яти днів після складення доповіді суддею-доповідачем без повідомлення учасників справи.

Керуючись статтями 52, 340, 343 КАС України,

УХВАЛИВ :

1. Підготовчі дії у справі № 804/8214/17 закінчити.

2. Замінити відповідача у справі № 804/8214/17 - Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби на його правонаступника - Офіс великих платників податків ДПС.

3. Відмовити у задоволенні клопотання Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про зупинення виконання постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 21 листопада 2018 року до закінчення її перегляду у касаційному порядку.

4. Призначити попередній розгляд справи на 22 грудня 2020 року, який відбудеться в приміщенні Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду без повідомлення учасників справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання і оскарженню не підлягає.

Суддя Підпис М. Б. Гусак

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення21.12.2020
Оприлюднено24.12.2020
Номер документу93749236
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/8214/17

Окрема думка від 22.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 22.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 23.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Ухвала від 05.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 21.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Постанова від 04.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 29.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 30.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 03.01.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні