Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 грудня 2020 р. Справа№200/7512/20-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Михайлик А.С. розглянув у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю НИВА 2019 до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України про скасування рішення про відмову в реєстрації податкової накладної та зобов`язання зареєструвати податкову накладну, -
за участю:
секретаря судового засідання Столяренко Я.С.
від позивача - Молчанова Н.В. (на підставі ордеру)
від відповідача 1 - Голуб М.І. (на підставі витягу)
ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ ТА ЗАПЕРЕЧЕНЬ
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю НИВА 2019 , звернулося до суду із позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС у Донецькій області від 23.07.2020 № 1760329/43021715 про відмову в реєстрації податкової накладної та зобов`язання зареєструвати податкову накладну №3 від 09.07.2020.
За змістом викладеного в позові Головним управлінням ДПС у Донецькій області безпідставно відмовлено в реєстрації податкової накладної, складеної позивачем за фактом отримання коштів від ТОВ ТЕГРА ЛОДЖИСТІКС в рахунок сплати товарно-матеріальних цінностей. Позивач зауважив на тому, що в повідомленні про зупинення реєстрації податкової накладної, що передувало прийняттю рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, відповідачем 1 не визначалося чіткого переліку документів, надання яких є необхідним для реєстрації наданої податкової накладної. Не зважаючи на це позивачем надані на власний розсуд документи, що підтверджують здійснення господарської операції, за фактом вчинення якої складено податкову накладну. Надані позивачем документи , на його думку, є достатніми для реєстрації податкової накладної № 3 від 09.07.2020.
В судовому засіданні позивач підтримала позов, просила суд його задовольнити .
Відповідач 1 - Головне управління ДПС у Донецькій області та відповідач 2 - Державна податкова служба України у наданих до суду відзивах заперечували проти задоволення заявлених позивачем вимог. В обґрунтування незгоди із позовом зазначили, що відповідно до пункту 5, 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019, через невідповідність виписаної ТОВ НИВА 2019 жодній з ознак безумовної реєстрації податкову накладну позивача перевірено щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій. За результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної встановлено, що відображені в ній операції відповідають пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, через що реєстрацію цієї накладної було зупинено. Згідно з відомостями інформаційних баз даних ДПС (ДФС), ТОВ НИВА 2019 за період з 01.01.2019 та станом на дату відправлення податкової накладної № 3 від 09.07.2020 для реєстрації не здійснювало придбання пшениці 4 класу врожаю 2020 року за кодом 1001 згідно УКТ ЗЕД, однак реалізувало зазначений товар за цей же період в обсязі, що перевищує обсяг постачання.
Після отримання наданих позивачем пояснень та документів комісією відповідача 1 встановлено неподання первинних, фінансових або бухгалтерських документів, який би вказував на джерело походження товару: пшениця 4-го класу врожаю 2020 року . Крім цього, як зазначив відповідач 1 у відзиві, специфіка документообігу у галузі сільського господарства вимагає складення первинних документів типової форми та галузевої специфіки, яких також позивач до пояснень не надав. Ненадання цих документів стало підставою прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.
В судовому засіданні представник відповідача 1 підтримав викладене в відзиві, зауважив на відсутності в податкового органу обов`язку визначати конкретні документи у квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної та наявності в платника обов`язку у разі зупинення податкової накладної надати всі документи, визначені в переліку, що наведений в пункті 5 Порядку № 1165, просив суд відмовити в задоволенні позову.
Відповідач 2 представника для участі в судовому засіданні не направив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою від 17.08.2020 відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін. Ухвалою від 06.10.2020 перейдено до розгляду справи за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання у справі призначено на 26.10.2020. Ухвалою від 26.10.2020 до участі у розгляді справи у якості відповідача 2 залучено Державну податкову службу України, підготовче засідання у справі відкладено на 17.11.2020. Через неявку представників до підготовчого засідання, призначеного на 17.11.2020, його відкладено на 30.11.2020. 30.11.2020 через перебування судді на лікарняному розгляд справи не відбувся, судове засідання з розгляду справи призначено на 14.12.2020. Ухвалою від 14.12.2020, внесеною до протоколу судового засідання, підготовче провадження у справі закрито, справу призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні на 21.12.2020.
ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ОБСТАВИНИ
Приватне підприємство НИВА 2019 є юридичною особою, зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за кодом 43021715. За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань місцезнаходженням підприємства позивача є: 85333, Донецька обл., Покровський район, село Сергіївка, вулиця Поштова, будинок 5а. Позивач перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Донецькій області (Покровсько-Добропільске управління, Покровська ДПІ (Покровський район).
08.07.2020 між ТОВ «ТЕГРА ЛОДЖИСТІКС (покупець) та ТОВ НИВА 2019 (постачальник) укладено договір купівлі-продажу № 08/07-20-1. За умовами цього договору постачальник (позивач) зобов`язався поставити і передати у власність, а покупець зобов`язався прийняти та сплатити пшеницю 4-го класу врожаю 2020 року на умовах та в порядку, визначеному в даному договорі та додаткових угодах до нього. Згідно з пунктом 6.5. договору базис постачання - FCA (Інкотермс 2020), пункт відправлення - склад постачальника шляхом навантаження товару постачальника на транспортний засіб, вказаний покупцем в погодженому сторонами місці.
Додатковою угодою № 1 від 08.07.2020 сторони узгодили постачання пшениці 4-го класу врожаю 2020 року у кількості 500 тн за ціною 3 875,00 грн. без ПДВ, 4650,00 грн. за тону з ПДВ, в тому числі ПДВ - 775,00 грн.
На підставі виставленого рахунку № 3 від 08.08.2020 покупцем ТОВ ТЕГРА ЛОДЖИСТІКС перераховано позивачу кошти в сумі 2 325 000,00 грн. за платіжним дорученням № 12137 від 09.07.2020. Відповідно до наявних в матеріалах справи документів, обумовлений умовами договору від 08.07.2020 товар був поставлений позивачем, про що складені видаткові накладні № 5 від 10.07.2020, № 6 від 11.07.2020, № 7 від 12.07.2020, №8 від 14.07.2020, № 9 від 15.07.2020, № 10 від 18.07.2020 та товарно-транспортні накладні № 238779 від 10.07.2020, № 238780 від 10.07.2020, № 238781 від 11.07.2020, № 238782 від 11.07.2020, № 238783 від 11.07.2020, № 238784 від 11.07.2020, № 238786 від 11.07.2020, № 238787 від 12.07.2020, № 238788 від 12.07.2020, №238789 від 12.07.2020, № 238790 від 12.07.2020, № 238791 від 12.07.2020, № 238793 від 12.07.2020, № 238795 від 14.07.2020, № 238796 від 14.07.2020, № 238797 від 14.07.2020, № 238798 від 15.07.2020, № 238763 від 18.07.2020, № 238799 від 18.07.2020.
За фактом отримання оплати вартості товару позивачем виписано податкову накладну № 3 від 09.07.20020 (т. 1 арк. справи 72) та направлено до Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 20.07.2020, направлену позивачем податкову накладну зареєстровано за № 9172484467, однак її реєстрацію зупинено на підставі пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України. В квитанції зазначено, що коди УКТЗЕД/ДДКПП товару/послуг 1001 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару /послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. В квитанції запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання про реєстрацію /відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог контролюючого органу позивачем надані пояснення та копії документів, необхідні для реєстрації зазначених податкових накладних, що підтверджується повідомленням № 1 від 21.07.2020 (т. 1 арк. справи 74).
За змістом наданих позивачем пояснень, направлених на вимогу податкового органу, позивач уклав договір купівлі продажу № 08/07-20-1 від 08.07.2020 з ТОВ ТЕГРА ЛОДЖИСТІКС на поставку пшениці 4 класу врожаю 2020 року у кількості 500 тн на суму 2 325 000,00 грн., у т.ч. ПДВ в сумі 387 500 грн. Передплата в повному обсязі відбулася 09.07.2020, у зв`язку із чим складено податкову накладну № 3 від 09.07.2020. В поясненнях зазначено про відбуття поставки та перелічені складені видаткові накладні. До пояснень позивачем додані копія договору купівлі продажу № 08/07-20-1 від 08.07.2020, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, платіжне доручення на сплату вартості відвантаженої продукції.
Рішенням від 23.07.2020 № 1730329/43021715 комісією відповідача 1 відмовлено позивачу в зазначеному рішенні позивачем не надано: первинних документів щодо постачання /придання товарів/послуг, зберігання та транспортування, навантаження, розвантаження продукції, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
23.07.2020 позивач надав скаргу № 39844/43021715/2 на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1760329/43021715 від 23.07.2020, до якої додав пояснення, довідку про наявність землі, звіт форми 37-сг від 27.07.2020 та інші документи.
Рішенням № 39844/43021715/2 від 04.08.2020 надану позивачем скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено без змін. Підставою такого рішення визначено ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури /інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ, ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, права та обов`язки платників податків, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, визначаються положеннями Податкового кодексу України (далі - ПК України).
Пунктом 14.1.60 статті 14 ПК України встановлено, що єдиним реєстром податкових накладних є реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України встановлено обов`язок платника скласти на дату виникнення податкових зобов`язань податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
За змістом пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 341). Так, згідно пунктів 12, 13 цього Порядку після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться їх перевірки, після чого формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі за текстом Порядок № 1165), що набрав чинності 01.02.2020.
Відповідно до вимог пункту 3 Порядку № 1165 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Пунктом 5 цього Порядку передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку; показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку та відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Пунктом 6 Порядку 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/ розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Згідно пунктів 10, 11 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Критерії ризиковості платника затверджені Додатком № 1 до Порядку № 1165.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначений Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 520 від 12.12.2019 (надалі за текстом Порядок № 520).
Відповідно до пунктів 2, 3 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до п.4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому ст. 42 Кодексу.
Відповідно до пунктів 10-12 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних /розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 5 Порядку визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктом 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
ОЦІНКА ДОВОДІВ СТОРІН ТА ВИСНОВКИ СУДУ
За змістом оскаржуваного рішення від 23.07.2020 № 1760329/43021715 підставою відмови в реєстрації податкової накладної визначено ненадання позивачем: копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування; навантаження, розвантаження продукції; складських документів (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Затверджена Порядком № 520 форма рішення про відмову в реєстрації податкової накладної передбачає необхідність визначення контролюючим органом документу переліку - копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування; навантаження, розвантаження продукції; складських документів (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, що не був наданий шляхом його підкреслення.
Проте, оскаржуване позивачем рішень про відмову в реєстрації податкової накладної від 23.07.2020 № 1760329/43021715 не визначає конкретного документу, що не був наданий позивачем на вимогу податкового органу.
В квитанції про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування кількісних та вартісних показників податкової накладної в Єдиному реєстрі податкової накладних від 20.07.2020 не визначено конкретних документів, які має надати позивач для подальшої реєстрації податкової накладної, реєстрацію яких зупинено. Відповідно до квитанції платник має надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію (відмову в реєстрації) податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Головне управління ДПС у Донецькій області є суб`єктом владних повноважень у розумінні положень Кодексу адміністративного судочинства України, має спеціальну правосуб`єктність. Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Обов`язок надання документів платником податків кореспондує із правом контролюючого органу на витребування в платника податків певних документів у передбачених законом випадках. Втім, контролюючий орган під час витребування від платника податків документів, має визначити їх перелік, платник податку має чітко розуміти що саме від нього вимагає орган владних повноважень та мати можливість передбачати наслідки своєї поведінки в залежності від виконання чи невиконання вимоги контролюючого органу. Вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв оцінки призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не довільно, на власний розсуд. Відсутність чіткої вимоги податкового органу до платника податків стосовно надання певного документу виключає можливість визнання правомірним застосування до такого платника негативних наслідків через невиконання такої вимоги.
Тотожна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 30.01.2020 по справі № 300/148/19.
Враховуючи наведене, суд вважає, що прийняте комісією відповідача 1 рішення про відмову в реєстрації податкової накладної від 23.07.2020 № 1760329/43021715 через ненадання позивачем документів за відсутності факту витребування певних документів відповідачем 1, є протиправними та таким, що підлягає скасуванню.
Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 встановлено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Враховуючи те, що рішення про відмову комісії відповідача 1 в реєстрації податкових накладних є протиправним, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог про зобов`язання відповідача 2 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну №03 від 09.07.2020.
Отже, заявлені позивачем вимоги підлягають задоволенню повністю.
Відповідно до частин 1,3 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Частиною 8 ст. 139 КАС України передбачено, що у випадку якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору.
З огляду на таке, суд вважає за можливе покласти витрати, пов`язані із розглядом цієї справи у вигляді сплаченого позивачем судового збору на відповідача 1 - Головне управління ДПС у Донецькій області.
З огляду на викладене вище, на підставі положень Податкового кодексу України, Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010, Порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 520 від 12.12.2019, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019 та керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 9, 12, 15, 19, 22, 25, 32, 72, 76, 77, 79, 139, 194, 241-243, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю НИВА 2019 до Головного управління ДПС у Донецькій області, Державної податкової служби України про скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних та зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, - задовольнити повністю.
Скасувати рішення Головного управління ДПС у Донецькій області про відмову в реєстрації податкових накладних від 23.07.2020 № 1760329/43021715.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну № 03 від 09.07.2020.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю НИВА 2019 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Донецькій області судові витрати в розмірі 5812 (п`ять тисяч вісімсот дванадцять) гривень50 копійок.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У відповідності до пп. 15.5 п. 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Повний текст рішення складений та підписаний 23.12.2020.
Відомості про сторін:
Позивач: ТОВ НИВА 2019 , ідентифікаційний код юридичної особи 43021715, адреса: 85333, Донецька обл., Покровський район, село Сергіївка, вулиця Поштова, будинок 5а;
Відповідач 1: Головне управління ДПС у Донецькій області, ідентифікаційний код юридичної особи 43142826 , адреса: 87515, м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59,
Відповідач 2: Державна податкова служба України: ідентифікаційний код юридичної особи 43005393, адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8.
Суддя А.С. Михайлик
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2020 |
Оприлюднено | 28.12.2020 |
Номер документу | 93784556 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні