Рішення
від 21.12.2020 по справі 420/10691/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/10691/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 грудня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Танцюри К.О., розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Приватного акціонерного товариства «Одеський коньячний завод» до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного акціонерного товариства «Одеський коньячний завод» до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області про визнання протиправними дії Головного управління Держгеокадастру в Одеській області щодо застосування до коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельних ділянок (Кф), розташованих за адресами: м.Одеса, вул. Мельницька, 13, м. Одеса, вул. Балківська, 58, м.Одеса, 7 км. Овідіопольської дороги, м. Одеса, вул. Желябова, 3, м. Одеса, вул.Мельницька, 15 значення 3,0 при визначенні їх нормативної грошової оцінки на запит Одеського управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби №5884/9/28-10-49-09 від 22.05.2019 р.; визнання протиправними дії Головного управління Держгеокадастру в Одеській області щодо оформлення даних про нормативну грошову оцінку земельних ділянок розташованих за адресами: м.Одеса, вул. Мельницька, 13, м.Одеса, вул. Балківська, 58, м. Одеса, 7 км. Овідіопольської дороги, м. Одеса, вул.Желябова, 3, м. Одеса, вул.Мельницька, 15 листом №8-15-0.10-4927/2-19 від 05.06.19 р. «Щодо надання інформації» .

Ухвалою суду від 20.10.2020р. відкрито провадження по справі, розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників счправи.

В обґрунтування позовних вимог позивач у позовній заяві зазначав, що Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області оформлено дані про нормативну грошову оцінку земельних ділянок розташованих за адресами: м.Одеса, вул. Мельницька, 13, м.Одеса, вул. Балківська, 58, м.Одеса, 7 км. Овідіопольської дороги, м. Одеса, вул.Желябова, 3, м. Одеса, вул. Мельницька, 15 листом №8-15-0.10-4927/2-19 від 05.06.19 р. «Щодо надання інформації» , із застосуванням коефіцієнту функціонального використання земельних ділянок 3,0. Позивач зазначив, що розрахунок нормативної грошової оцінки зроблено відповідачем на підставі Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеса, затвердженої рішенням Одеської міської ради від 29.06.2016р. №756 - VII. Нормативна грошова оцінка землі проводиться в обов`язковому порядку для визначення розміру орендної плати та земельного податку за землі комунальної та державної форм власності. При цьому, технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, затверджується рішенням відповідної сільської, селищної чи міської ради, яке офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель. Як зазначив позивач, останнім рішенням Одеської міської ради, яким було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельних ділянок м. Одеса є згадане вище рішення №756-VII від 29.06.2016р., проте означена Технічна документація не передбачає застосування підвищених коефіцієнтів функціонального використання земельних ділянок (Кф) із зазначенням 3,0 та інші рішення з нормативної грошової оцінки земельних ділянок не приймались. Також, позивач зазначив, що згідно із ч.2 ст.20 Закону України Про оцінку земель дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, а не як лист.

02.12.2020р. до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву у якому відповідач вказав, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється на підставі Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213 та Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за №1647/29777. У пункті 2 примітки до додатку 1 до Порядку № 489 визначено, що у разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 3,0. Таким чином, як зазначив відповідач, застосування коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки (Кф) із значенням 3,0 відбувається за тих умов, коли у відомостях Державного земельного кадастру відсутні дані про код цільового призначення земельної ділянки, визначеного у відповідності до КВЦПЗ. Так, на земельні ділянки з кадастровими номерами: 5110137300:65:005:0005 за адресою: м. Одеса, 7 км Овідіопольської дороги (код КВЦПЗ - В.03); 5110137300:38:007:0025 за адресою: м. Одеса, вул. Желябова, З (код КВЦПЗ - Секція Ц; 5110137300:38:013:0023 за адресою: м. Одеса, вул. Мельницька, 15 (КВЦПЗ - 3.11) при формування витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, застосовується коефіцієнт (Кф) відповідно до примітки 2 додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів 3.0. Отже, після внесення до Державного земельного кадастру відомостей щодо коду цільового призначення земельних ділянок, можливо отримати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку вищезазначених земельних ділянок з застосуванням коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) відповідно до додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів. На земельну ділянку з кадастровим номером 5110137300:38:013:0020 за адресою: м. Одеса, вул. Мельницька, 13 наявний код КВЦПЗ - 11.02. Тому, при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку даної земельної ділянки застосовується коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки КФ=Т,2. Земельні ділянки з кадастровими номерами 5110137300:17:002:0009 за адресою: м. Одеса, вул. Балківська, 58 та 5110137300:65:005:0005 за адресою: м. Одеса, 7 км Овідіопольської дороги, перенесені до архівного шару, тому надати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку даних земельних ділянок не є можливим. Відповідач вказав, що відповідно до пункту 4 Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про державний земельний кадастр у разі якщо земельні ділянки, обмеження (обтяження) у їх використанні зареєстровані до набрання чинності цим Законом, у Державному реєстрі земель, відомості про такі земельні ділянки, обмеження (обтяження) підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення. В автоматизованому порядку перенесено до Державного земельного кадастру всі наявні відомості про спірні земельні ділянки. Водночас, оскільки до набрання чинності Закону України "Про державний земельний кадастр у відомостях Державного реєстру земель про дані земельні ділянки був відсутній код класифікації видів цільового призначення, то відповідно він і не міг бути перенесений до Державного земельного кадастру. Відтак, як зазначив відповідач, застосовуючи у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки коефіцієнту функціонального використання земельних ділянок за адресами м.Одеса, вул. Мельницька, 13; м. Одеса, вул. Банківська, 58; м. Одеса, 7-й км Овідіопольської дороги; м. Одеса, вул. Желябова, 3; м. Одеса, вул. Мельницька, 15 коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) - 3,0, Головне управління діяло в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Крім того, як зазначив відповідач, оскільки Одеське управління ОВПП ДФС зверталось із запитом про надання інформації, а не запитом щодо надання адміністративної послуги, тому твердження позивача щодо оформлення нормативно грошової оцінки земельних ділянок листом є безпідставними.

11.12.2020р. до суду від позивача надійшла відповідь на відзив у якій позивач вказав, що не погоджується із доводами відповідача у відзиві на позовну заяву, вказавши, що відповідач, який не проводив нормативну грошову оцінку земель міста Одеси

та навіть не був її замовником, під час визначення нормативної грошової оцінки спірних

земельних ділянок на запит Одеського управління Офісу великих платників податків Державноїфіскальної служби №5884/9/28-10-49-09 від 22.05.2019р. свавільно та протиправно застосував до коефіцієнту Кф значення 3,0 . Поряд з цим, позивач вказав, що відповідач надаючи інформацію про нормативну грошову оцінку земельних ділянок мав використовувати лише діючу Технічну документацію з нормативної грошової оцінки і лише шляхом формування витягу з цієї документації та що ним визнано, що коефіцієнт Кф при визначенні нормативної грошової оцінки земельної ділянки за адресою м. Одеса, вул. Мельницька, 13 має дорівнювати значенню 1,2 , а не 3,0 , як це зроблено відповідачем в спірному листі.

Дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

Офіс великих платників податків ДФС звернувся до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області із запитом від 22.05.2020р. про надання інформації щодо нормативної вартості 1 кв.м. земельної ділянки по адресам земельних ділянок, де власниками земельних ділянок є ПрАТ Одеський коньячний завод (а.с.14).

Листом Головного управління Держгеокадастру в Одеській області листом №8-15-0.10-4927/2-19 від 05.06.19р., на запит Одеського управління ОВПП ДФС№5884/9/28-10-49-09 від 22.05.2019р., повідомлено, що за інформацією відділу у м.Одесі Головного управліні від 31.05.2019р. №819/412-19 нормативна грошова оцінка 1 кв.м. земельних ділянок при застосуванні локальних коефіцієнтів, Кф=3,0 та індексації станом на 01.01.2019р. становить:

- м.Одеса, вул. Мельницька, 13 -3,569,42 грн/кв.м.;

-м.Одеса, вул. Балківська, 58 -3463,90 грн/кв.м.;

- м. Одеса, 7 км. Овідіопольської дороги - 1084,71 грн./кв.м.;

-м. Одеса, вул.Желябова, 3-2642,75 грн./кв.м.;

-м. Одеса, вул. Мельницька, 15-3397,82 кв.м.(а.с.13)

Позивач, не погоджуючись із визначенням нормативної грошової оцінки вказаних земельних ділянок при застосуванні локальних коефіцієнтів, Кф=3,0, звернувся до суду із цим позовом.

Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов`язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб`єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель визначені Законом України Про оцінку земель від 11 грудня 2003 року № 1378-IV, відповідно до ст.1 якого нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами; оціночні процедури - дії (етапи), виконання яких у певній послідовності дає можливість провести оцінку земельної ділянки;

Частиною 1 ст.15 Закону України Про оцінку земель підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Відповідно до ч.1 ст.23 Закону України Про оцінку земель технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації.

В свою чергу, відповідно до п.п.271.1.1 ст.271 Податкового кодексу України базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Згідно із п.271.2. ст.271 Податкового кодексу України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Так, як встановлено судом під час з`ясування офіційних обставин справи та не спростовано відповідачем, рішенням Одеської міської ради №756-VII від 29.06.2016р. затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, розроблену Державним підприємством Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст Діпромісто ім. Ю.М. Білоконя, станом на 01.01.2016р. та встановлено, що нормативна грошова оцінка, зазначена в пункті 1 цього рішення, застосовується з 1 січня 2017 року.

При цьому, як вбачається з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, розробленої Державним підприємством Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст Діпромісто ім. Ю.М. Білоконя та затвердженої рішенням Одеської міської ради №756-VII від 29.06.2016р., зазначена технічна документація не передбачає застосування підвищених коефіцієнтів функціонального використання земельних ділянок (КФ), із зазначенням 3,0

Поряд з цим, при прийнятті рішення суд враховує положення ч. 2 ст.20 Закону України Про оцінку земель , згідно яких дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Однак, відповідач, листом №8-15-0.10-4927/2-19 від 05.06.19р., на запит Одеського управління ОВПП ДФС, повідомив, що нормативна грошова оцінка 1 кв.м. земельних ділянок при застосуванні локальних коефіцієнтів, Кф=3,0 та індексації станом на 01.01.2019р. становить: - м.Одеса, вул. Мельницька, 13 -3,569,42 грн/кв.м.;-м.Одеса, вул. Балківська, 58 -3463,90 грн/кв.м.;- м. Одеса, 7 км. Овідіопольської дороги - 1084,71 грн./кв.м.;-м. Одеса, вул.Желябова, 3-2642,75 грн./кв.м.;-м. Одеса, вул. Мельницька, 15-3397,82 кв.м. (а.с.13)

Таким чином, в порушення вимог ч.2 ст.20 Закону України Про оцінку земель Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області надано дані про нормативну грошову оцінку земельних ділянок листом, а не витягом з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

За таких обставин, відповідач, листом №8-15-0.10-4927/2-19 від 05.06.19р. самостійно визначив грошову оцінку спірних земельних ділянок, без врахування технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси та надав вказану інформацію у порушення порядку, передбаченого ч.2 ст.20 Закону України Про оцінку земель .

Поряд з цим, у відзиві на позовну заяву відповідач зазначив, що при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за адресою м.Одеса, вул. Мельницька,13 застосовується коефіцієнт Кф-1,2.

Враховуючи вищевикладене, а також те, що інформація викладена у листі від 05.06.2019р. є підставою для визначення плати за землю з юридичних осіб Офісом великих платників податків ДФС, суд вважає, що позовні вимоги позивача є обгрунтованими та підлягають задоволенню.

У зв`язку з викладеним, позовні вимоги позивача про визнання протиправними дій Головного управління Держгеокадастру в Одеській області щодо застосування до коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельних ділянок (Кф), розташованих за адресами: м.Одеса, вул. Мельницька, 13, м. Одеса, вул. Балківська, 58, м.Одеса, 7 км. Овідіопольської дороги, м. Одеса, вул. Желябова, 3, м. Одеса, вул.Мельницька, 15 значення 3,0 при визначенні їх нормативної грошової оцінки на запит Одеського управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби №5884/9/28-10-49-09 від 22.05.2019р. та визнання протиправними дії Головного управління Держгеокадастру в Одеській області щодо оформлення даних про нормативну грошову оцінку земельних ділянок розташованих за адресами: м.Одеса, вул. Мельницька, 13, м.Одеса, вул. Балківська, 58, м. Одеса, 7 км. Овідіопольської дороги, м. Одеса, вул.Желябова, 3, м. Одеса, вул. Мельницька, 15 листом №8-15-0.10-4927/2-19 від 05.06.19 р. «Щодо надання інформації» є обгрунтованими та підлягають задоволенню.

Згідно з ч.1 та ч.2 ст.6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Відповідно до положень ст.9 Конституції України та ст.17, ч.5 ст.19 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди та органи державної влади повинні дотримуватись положень Європейської конвенції з прав людини та її основоположних свобод 1950 року, застосовувати в своїй діяльності рішення Європейського суду з прав людини з питань застосування окремих положень цієї Конвенції.

Згідно з п.58 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Серявін та інші проти України» від 10.02.2010 року, заява 4909/04, суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «РуїсТоріха проти Іспанії» від 09.12.1994 року, серія A, № 303-A, п.29).

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов Приватного акціонерного товариства «Одеський коньячний завод» підлягає задоволенню.

Частиною 1 ст. 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що суд прийшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовної заяви, суд вважає за можливе стягнути з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань на користь позивача сплачений судовий збір у сумі 4204,00 грн. та роз`яснює про можливість позивача звернутись до суду із заявою про повернення надмірно сплаченого судового збору.

Керуючисьст.ст. 241-246, 250, 255, 295,382 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Приватного акціонерного товариства «Одеський коньячний завод» - задовольнити.

Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру в Одеській області щодо застосування до коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельних ділянок (Кф), розташованих за адресами: м.Одеса, вул. Мельницька, 13, м. Одеса, вул. Балківська, 58, м.Одеса, 7 км. Овідіопольської дороги, м. Одеса, вул. Желябова, 3, м.Одеса, вул.Мельницька, 15 значення 3,0 при визначенні їх нормативної грошової оцінки на запит Одеського управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби №5884/9/28-10-49-09 від 22.05.2019р.

Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру в Одеській області щодо оформлення даних про нормативну грошову оцінку земельних ділянок розташованих за адресами: м.Одеса, вул. Мельницька, 13, м.Одеса, вул. Балківська, 58, м.Одеса, 7 км. Овідіопольської дороги, м. Одеса, вул.Желябова, 3, м. Одеса, вул.Мельницька, 15 листом №8-15-0.10-4927/2-19 від 05.06.19 р. «Щодо надання інформації»

Стягнути з Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (код ЄДРПОУ 39765871, м.Одеса, вул. Канатна,83) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Приватного акціонерного товариства «Одеський коньячний завод» (код ЄДРПОУ 00412056, м.Одеса, вул. Млинова,13) судовий збір у розмірі 4204,00 грн. (чотири тисячі двісті чотири гривні).

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.О. Танцюра

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2020
Оприлюднено28.12.2020
Номер документу93786225
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/10691/20

Постанова від 15.06.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 18.05.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 20.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 03.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 03.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 10.02.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 21.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні