Постанова
від 15.06.2021 по справі 420/10691/20
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 червня 2021 р.м.ОдесаСправа № 420/10691/20 Головуючий в 1 інстанції: Танцюра К.О.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача - Шляхтицького О.І.,

суддів: Семенюка Г.В., Домусчі С.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21.12.2020 по справі № 420/10691/20 за позовом Приватного акціонерного товариства "Одеський коньячний завод" до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області про визнання дій протиправними, -

ВСТАНОВИВ:

Короткий зміст позовних вимог.

У жовтні 2020 року Приватне акціонерне товариство "Одеський коньячний завод" звернулось з адміністративним позовом, у якому просило:

- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру в Одеській області щодо застосування до коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельних ділянок (Кф), розташованих за адресами: м.Одеса, вул. Мельницька, 13, м. Одеса, вул. Балківська, 58, м.Одеса, 7 км. Овідіопольської дороги, м. Одеса, вул. Желябова, 3, м. Одеса, вул.Мельницька, 15 значення 3,0 при визначенні їх нормативної грошової оцінки на запит Одеського управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби №5884/9/28-10-49-09 від 22.05.2019;

- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру в Одеській області щодо оформлення даних про нормативну грошову оцінку земельних ділянок розташованих за адресами: м.Одеса, вул. Мельницька, 13, м.Одеса, вул. Балківська, 58, м. Одеса, 7 км. Овідіопольської дороги, м. Одеса, вул.Желябова, 3, м. Одеса, вул.Мельницька, 15 листом №8-15-0.10-4927/2-19 від 05.06.19 р. "Щодо надання інформації".

В обґрунтування позовних вимог зазначалось, що Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області оформлено дані про нормативну грошову оцінку земельних ділянок розташованих за адресами: м.Одеса, вул. Мельницька, 13, м.Одеса, вул. Балківська, 58, м.Одеса, 7 км. Овідіопольської дороги, м. Одеса, вул.Желябова, 3, м. Одеса, вул. Мельницька, 15 листом №8-15-0.10-4927/2-19 від 05.06.19 р. Щодо надання інформації, із застосуванням коефіцієнту функціонального використання земельних ділянок 3,0. Позивач зазначив, що розрахунок нормативної грошової оцінки зроблено відповідачем на підставі Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеса, затвердженої рішенням Одеської міської ради від 29.06.2016 № 756 VII. Нормативна грошова оцінка землі проводиться в обов`язковому порядку для визначення розміру орендної плати та земельного податку за землі комунальної та державної форм власності. При цьому, технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, затверджується рішенням відповідної сільської, селищної чи міської ради, яке офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель. Як зазначив позивач, останнім рішенням Одеської міської ради, яким було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельних ділянок м. Одеса є згадане вище рішення №756-VII від 29.06.2016, проте означена Технічна документація не передбачає застосування підвищених коефіцієнтів функціонального використання земельних ділянок (Кф) із зазначенням 3,0 та інші рішення з нормативної грошової оцінки земельних ділянок не приймались. Також, позивач зазначив, що згідно із ч.2 ст.20 Закону України Про оцінку земель дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, а не як лист.

Відповідач проти задоволення позову заперечував, надав до суду першої інстанції відзив на позовну заяву, у якому зазначив, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок здійснюється на підставі Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995 № 213 та Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.12.2016 за № 1647/29777. У пункті 2 примітки до додатку 1 до Порядку № 489 визначено, що у разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 3,0. Таким чином, як зазначив відповідач, застосування коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки (Кф) із значенням 3,0 відбувається за тих умов, коли у відомостях Державного земельного кадастру відсутні дані про код цільового призначення земельної ділянки, визначеного у відповідності до КВЦПЗ. Так, на земельні ділянки з кадастровими номерами: 5110137300:65:005:0005 за адресою: м. Одеса, 7 км Овідіопольської дороги (код КВЦПЗ - В.03); 5110137300:38:007:0025 за адресою: м. Одеса, вул. Желябова, З (код КВЦПЗ - Секція Ц; 5110137300:38:013:0023 за адресою: м. Одеса, вул. Мельницька, 15 (КВЦПЗ - 3.11) при формування витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, застосовується коефіцієнт (Кф) відповідно до примітки 2 додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів 3.0. Отже, після внесення до Державного земельного кадастру відомостей щодо коду цільового призначення земельних ділянок, можливо отримати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку вищезазначених земельних ділянок з застосуванням коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) відповідно до додатку 1 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів. На земельну ділянку з кадастровим номером 5110137300:38:013:0020 за адресою: м. Одеса, вул. Мельницька, 13 наявний код КВЦПЗ - 11.02. Тому, при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку даної земельної ділянки застосовується коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки КФ=Т,2. Земельні ділянки з кадастровими номерами 5110137300:17:002:0009 за адресою: м. Одеса, вул. Балківська, 58 та 5110137300:65:005:0005 за адресою: м. Одеса, 7 км Овідіопольської дороги, перенесені до архівного шару, тому надати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку даних земельних ділянок не є можливим. Відповідач вказав, що відповідно до пункту 4 Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про державний земельний кадастр у разі якщо земельні ділянки, обмеження (обтяження) у їх використанні зареєстровані до набрання чинності цим Законом, у Державному реєстрі земель, відомості про такі земельні ділянки, обмеження (обтяження) підлягають перенесенню до Державного земельного кадастру в автоматизованому порядку, без подання заяв про це їх власниками, користувачами та без стягнення плати за таке перенесення. В автоматизованому порядку перенесено до Державного земельного кадастру всі наявні відомості про спірні земельні ділянки. Водночас, оскільки до набрання чинності Закону України "Про державний земельний кадастр у відомостях Державного реєстру земель про дані земельні ділянки був відсутній код класифікації видів цільового призначення, то відповідно він і не міг бути перенесений до Державного земельного кадастру. Відтак, як зазначив відповідач, застосовуючи у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки коефіцієнту функціонального використання земельних ділянок за адресами м.Одеса, вул. Мельницька, 13; м. Одеса, вул. Банківська, 58; м. Одеса, 7-й км Овідіопольської дороги; м. Одеса, вул. Желябова, 3; м. Одеса, вул. Мельницька, 15 коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) - 3,0, Головне управління діяло в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Крім того, як зазначив відповідач, оскільки Одеське управління ОВПП ДФС зверталось із запитом про надання інформації, а не запитом щодо надання адміністративної послуги, тому твердження позивача щодо оформлення нормативно грошової оцінки земельних ділянок листом є безпідставними.

Короткий зміст рішення суду першої інстанції.

Одеський окружний адміністративний суд рішенням від 21 грудня 2020 року адміністративний позов Приватного акціонерного товариства "Одеський коньячний завод" - задовольнив.

Визнав протиправними дії Головного управління Держгеокадастру в Одеській області щодо застосування до коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельних ділянок (Кф), розташованих за адресами: м.Одеса, вул. Мельницька, 13, м. Одеса, вул. Балківська, 58, м.Одеса, 7 км. Овідіопольської дороги, м. Одеса, вул. Желябова, 3, м.Одеса, вул.Мельницька, 15 значення 3,0 при визначенні їх нормативної грошової оцінки на запит Одеського управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби № 5884/9/28-10-49-09 від 22.05.2019.

Визнав протиправними дії Головного управління Держгеокадастру в Одеській області щодо оформлення даних про нормативну грошову оцінку земельних ділянок розташованих за адресами: м.Одеса, вул. Мельницька, 13, м.Одеса, вул. Балківська, 58, м.Одеса, 7 км. Овідіопольської дороги, м. Одеса, вул.Желябова, 3, м. Одеса, вул.Мельницька, 15 листом № 8-15-0.10-4927/2-19 від 05.06.19 "Щодо надання інформації".

Стягнув з Головного управління Держгеокадастру в Одеській області (код ЄДРПОУ 39765871, м.Одеса, вул. Канатна,83) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Приватного акціонерного товариства "Одеський коньячний завод" (код ЄДРПОУ 00412056, м.Одеса, вул. Млинова,13) судовий збір у розмірі 4 204,00 грн. (чотири тисячі двісті чотири гривні)..

Короткий зміст вимог апеляційної скарги.

Не погоджуючись з даним рішенням суду, Головне управління Держгеокадастру в Одеській області подало апеляційну скаргу.

В апеляційній скарзі зазначено, що рішення судом першої інстанції ухвалене з порушенням норм процесуального та неправильним застосуванням норм матеріального права, неповним з`ясуванням судом обставин, що мають значення для справи, невідповідністю висновків суду обставинам справи, недоведеністю обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважав встановленими, у зв`язку з чим просить його скасувати та ухвалити нову постанову, якою у задоволенні адміністративного позову відмовити.

Апелянт, мотивуючи власну правову позицію, акцентує на таких обставинах і причинах незаконності і необґрунтованості оскаржуваного судового рішення:

- суд першої інстанції не врахував, що видача витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки конкретної земельної ділянки не передбачає можливість вибору суб`єктом владних повноважень на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень. Така правова позиція викладена у Постановах Верховного Суду від 28.09.2020 у справі № 808/995/18 та від 10.11.2020 у справі № 826/9340/17;

- суд першої інстанції дійшов помилкового висновку з приводу того, що Головним управлінням надані дані про нормативну грошову оцінку земельних ділянок листом, а не витягом з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, оскільки Одеське управління ОВПП ДФС зверталося до відповідача щодо надання інформації, а не запитом щодо надання адміністративної послуги.

- інші доводи апеляційної скарги відтворюють зміст відзиву до позову.

Особи, що беруть участь у справі, про дату, час і місце судового розгляду були належно сповіщені відповідно до статей 124-130 КАС України, в судове засідання не з`явились, враховуючи що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні не обов`язкова, колегія суддів у відповідності до частини 2 статті 313 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності сторін.

Згідно зі статтею 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Обставини справи.

Суд першої інстанції встановив, що Офіс великих платників податків ДФС звернувся до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області із запитом від 22.05.2019 про надання інформації щодо нормативної вартості 1 кв.м. земельної ділянки по адресам земельних ділянок, де власниками земельних ділянок є ПрАТ Одеський коньячний завод (а.с.14).

Листом Головного управління Держгеокадастру в Одеській області листом № 8-15-0.10-4927/2-19 від 05.06.19, на запит Одеського управління ОВПП ДФС № 5884/9/28-10-49-09 від 22.05.2019, повідомлено, що за інформацією відділу у м.Одесі Головного управління від 31.05.2019 № 819/412-19 нормативна грошова оцінка 1 кв.м. земельних ділянок при застосуванні локальних коефіцієнтів, Кф=3,0 та індексації станом на 01.01.2019 становить:

- м.Одеса, вул. Мельницька, 13 -3,569,42 грн/кв.м.;

- м.Одеса, вул. Балківська, 58 - 3463,90 грн/кв.м.;

- м. Одеса, 7 км. Овідіопольської дороги 1084,71 грн./кв.м.;

-м. Одеса, вул.Желябова, 3- 2642,75 грн./кв.м.;

-м. Одеса, вул. Мельницька, 15- 3397,82 кв.м.(а.с.13)

Позивач, не погоджуючись із визначенням нормативної грошової оцінки вказаних земельних ділянок при застосуванні локальних коефіцієнтів, Кф=3,0, звернувся до суду із цим позовом.

Вказані обставини сторонами не заперечуються, а отже є встановленими.

Висновок суду першої інстанції.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що в порушення вимог частини 2 статті 20 Закону України Про оцінку земель Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області надано дані про нормативну грошову оцінку земельних ділянок листом, а не витягом з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, тобто відповідач самостійно визначив грошову оцінку спірних земельних ділянок, без врахування технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси та надав вказану інформацію у порушення порядку, передбаченого ч.2 ст.20 Закону України Про оцінку земель .

Колегія суддів вважає ці висновки суду першої інстанції правильними, проте з висновком про визнання протиправними дії Головного управління Держгеокадастру в Одеській області щодо оформлення даних про нормативну грошову оцінку земельних ділянок розташованих за адресами: м.Одеса, вул. Мельницька, 13, м.Одеса, вул. Балківська, 58, м.Одеса, 7 км. Овідіопольської дороги, м. Одеса, вул.Желябова, 3, м. Одеса, вул.Мельницька, 15 листом № 8-15-0.10-4927/2-19 від 05.06.19 "Щодо надання інформації" погодитись не можна,з огляду на таке.

Джерела права й акти їх застосування та оцінка суду.

За змістом частини 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Надаючи оцінку правомірності дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини першої статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Згідно зі статтею 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави.

Відповідно до пункту в частини першої статті 96 Земельного кодексу України землекористувачі зобов`язані, зокрема, своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.

Статтею 201 Земельного кодексу України передбачено, що грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі. Залежно від призначення та порядку проведення грошова оцінка земельних ділянок може бути нормативною і експертною. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо. Експертна грошова оцінка використовується при здійсненні цивільно-правових угод щодо земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок проводиться за методикою, яка затверджується Кабінетом Міністрів України.

Згідно зі статтею 13 Закону України Про оцінку земель від 11 грудня 2003 року №1378-IV (далі - Закон № 1378-IV) нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Відповідно до частини першої статті 18 Закону № 1378-IV нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Відповідно до частини першої та частини другої статті 20 Закону № 1378-IV за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Відповідно до статті 193 Земельного кодексу України державний земельний кадастр це єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Таким чином, кадастр має забезпечувати необхідною інформацією органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зацікавлені підприємства, установи та організації, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю та цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою.

Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів "Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель" від 23 липня 2010 року № 548, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 1 листопада 2010 року за № 1011/1806, передбачено класифікацію видів цільового призначення земель (КВЦПЗ) на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, видом господарської діяльності, типами забудови, типами особливо цінних об`єктів.

Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25 листопада 2016 року № 489, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19 грудня 2016 року за № 1647/29777, затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (далі - Порядок № 489).

Відповідно до пункту 3 вказаного наказу № 489 нормативний акт набирає чинності з дня його офіційного опублікування і застосовується з 1 січня 2017 року.

Таким чином, в даному випадку, Порядок № 489 є чинним нормативно-правовим актом, застосування якого є обов`язковим для територіальних органів Держгеокадастру при наданні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, та який в силу вимог чинного законодавства визначає процедуру проведення нормативно грошової оцінки земельних ділянок населених пунктів.

Інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності.

В основі нормативної грошової оцінки земель населених пунктів лежить капіталізація рентного доходу, що отримується залежно від місця розташування населеного пункту в загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва та розселення, облаштування його території та якості земель з урахуванням природно-кліматичних та інженерно-геологічних умов, архітектурно-ландшафтної та історико-культурної цінності, екологічного стану, функціонального використання земель.

Згідно з пунктами 3, 5 Розділу ІІ Порядку № 489 коефіцієнт Кф - це коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки та встановлюється на підставі Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548.

Додатком 1 до Порядку, який має назву "Коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф)" визначено дві примітки наступного змісту:

1. Для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 3,0.

2. У разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), застосовується із значенням 3,0.

Вирішуючи спір по суті, суд першої інстанції виходив з того, що рішенням Одеської міської ради №756-VII від 29.06.2016 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, розроблену Державним підприємством Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст Діпромісто ім. Ю.М. Білоконя, станом на 01.01.2016 та встановлено, що нормативна грошова оцінка, зазначена в пункті 1 цього рішення, застосовується з 1 січня 2017 року.

При цьому, як вбачається з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси, розробленої Державним підприємством Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст Діпромісто ім. Ю.М. Білоконя та затвердженої рішенням Одеської міської ради №756-VII від 29.06.2016, зазначена технічна документація не передбачає застосування підвищених коефіцієнтів функціонального використання земельних ділянок (КФ), із зазначенням 3,0

Як встановлено під час розгляду справи та підтверджено матеріалами справи, відповідач, листом №8-15-0.10-4927/2-19 від 05.06.19, на запит Одеського управління ОВПП ДФС, повідомив, що нормативна грошова оцінка 1 кв.м. земельних ділянок при застосуванні локальних коефіцієнтів, Кф=3,0 та індексації станом на 01.01.2019 становить: - м.Одеса, вул. Мельницька, 13 -3,569,42 грн/кв.м.;-м.Одеса, вул. Балківська, 58 -3463,90 грн/кв.м.;- м. Одеса, 7 км. Овідіопольської дороги 1084,71 грн./кв.м.;-м. Одеса, вул.Желябова, 3-2642,75 грн./кв.м.;-м. Одеса, вул. Мельницька, 15-3397,82 кв.м. (а.с.13).

Надаючи оцінку спірному листу відповідача, апеляційний суд відзначає, що дійсно дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки відповідно вимог частини 2 статті 20 Закону України Про оцінку земель оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Натомість у даному випадку Одеське управління ОВПП ДФС зверталося до Головного управління з листом від 22.05.2019 № 5884/9/28-10-49-09 щодо надання інформації стосовно нормативної вартості 1 кв, м. земельної ділянки за вищезазначеними адресами, а не запитом щодо надання адміністративної послуги.

Так, правові засади реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері надання адміністративних послуг визначає Закон України "Про адміністративні послуги" від 6 вересня 2012 року № 5203-V( далі - Закон № 5203-VI).

Статтею 9 Закону № 5203-VI передбачено що адміністративні послуги надаються суб`єктами надання адміністративних послуг безпосередньо або через центри надання адміністративних послуг.

Перелік послуг, які надаються Держгеокадастром та його територіальними органами, затверджено постановою Кабінета Міністрів України від 01.08.2011 № 835 Деякі питання надання Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг .

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Витяг про нормативну грошову оцінку формується на підставі заяви. Запит на отримання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку можливо замовити через електронні сервіси Держгеокадастру або в центрі надання адміністративних послуг за місцезнаходження земельної ділянки. Така послуга надається протягом трьох робочих днів з дня находження заяви.

Враховуючи вищевикладене колегія суддів висновує, що формування витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки є адміністративною послугою.

Натомість у спірних правовідносинах податковий орган звернувся до відповідача за наданням інформації, тобто в контексті зазначеного для визначення бази оподаткування витяг не потрібен у розумінні приписів статті 271 Податкового Кодексу України.

Отже суд першої інстанції дійшов помилкового висновку з приводу того, що Головне управління Держгеокадастру в Одеській області протиправно надало данні про нормативну грошову оцінку земельних ділянок листом, а не витягом з технічної документації нормативної грошової оцінки земель.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що цей висновок суду першої інстанції слід виключити з мотивувальної частини оспореного рішення суду першої інстанції.

Щодо застосування коефіцієнту, який характеризує функціональне використання земельних ділянок (Кф), розташованих за адресами: м.Одеса, вул. Мельницька, 13, м. Одеса, вул. Балківська, 58, м.Одеса, 7 км. Овідіопольської дороги, м. Одеса, вул. Желябова, 3, м. Одеса, вул.Мельницька, 15 колегія суддів зазначає про таке.

Як вбачається із відповіді Головного управління Держгеокадастру в Одеській області на адвокатський запит № 29-15-0.10-8829/2-20 від 28.08.2020 (а.с.145-146), враховуючи відсутність сформованих земельних ділянок за спірними адресами відділом у м.Одесі Головного управління та Міськрайонним управлінням в Овідіопольському районі та м.Чорноморську Головного управління, витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок не формувались. Розрахунок нормативної грошової оцінки 1 кв.м. земельних ділянок розрахунок нормативної грошової оцінки 1 кв. м. земельних ділянок, розташованих на території м. Одеси, здійснено на підставі технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеса, затвердженої рішенням Одеської міської ради від 29.06.2016 № 756-VІІ.

Натомість, зазначена технічна документація не передбачає застосування підвищених коефіцієнтів функціонального використання земельних ділянок (КФ), із зазначенням 3,0

Тобто, відповідач, листом № 8-15-0.10-4927/2-19 від 05.06.2019 самостійно визначив грошову оцінку спірних земельних ділянок, без врахування технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеси.

До того ж, як вбачається із відзиву на позовну заяву відповідач зазначив, що при формуванні витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за адресою: м.Одеса, вул. Мельницька,13 застосовується коефіцієнт Кф-1,2 (а.с.166).

За таких обставин, апеляційний суд зважаючи на те, що інформація викладена у листі від 05.06.2019 є підставою для визначення плати за землю з юридичних осіб Офісом великих платників податків ДФС - вважає, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В ході розгляду справи позивач довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування заявлених вимог, а відповідач надав суду належні докази на підтвердження своїх заперечень проти позову.

Доводи апеляційної скарги.

Доводи та міркування відповідача, викладені в апеляційній скарзі, не знайшли свого підтвердження в матеріалах справи.

Посилання апелянта на правову позицію викладену у постанові Верховного Суду від 28.09.2020 у справі № 808/995/18, колегія суддів відхиляє, оскільки у вказаному рішенні Верховного Суду вказано, що витяги відповідачем сформовані правомірно, натомість у справі що розглядається відповідач витяги не формував, а надав лише інформацію у вигляді листа.

Доводи апелянта про підстави застосування коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки (Кф) із зазначенням "3,0" окрім матеріалів справи спростовуються відповіддю Головного управління Держгеокадастру в Одеській області від 28.08.2020 № 29-15-0.10-8829/2-20, відповідно якої розрахунок нормативної грошової оцінки 1 кв.м. земельних ділянок , розташованих на території м. Одеси, здійснено на підставі технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Одеса, затвердженої рішенням Одеської міської ради від 29.06.2016 № 756-VІІ, але остання не містить коефіцієнту "3,0" (а.с.146-5-146).

Разом з тим, матеріали справи містять витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за адресою; м.Одеса, вул. Мельницька,13, у якому застосовується коефіцієнт Кф-1,2 (а.с.166), що не відповідає інформації викладеній у листі Головного управління Держгеокадастру в Одеській області №8-15-0.10-4927/2-19 від 05.06.19.

Інші доводи апеляційної скарги, яким була дана оцінка в мотивувальній частині постанови, ґрунтуються на суб`єктивній оцінці фактичних обставин справи та доказів. Зазначені доводи не містять посилань на конкретні обставини чи факти або на нові докази, які б давали підстави для скасування рішення суду першої інстанції.

Враховуючи наведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позовних вимог Приватного акціонерного товариства "Одеський коньячний завод".

Враховуючи наведене та на підставі частини 4 статті 317 КАС України, враховуючи, що суд першої інстанції правильно вирішив спірне питання, але з помилковим застосуванням норм процесуального права, колегія суддів вважає необхідним змінити ухвалу суду першої інстанції в частині обґрунтування висновку суду з викладених вище мотивів.

Керуючись статтями 308, 309, 315, 317, 321, 322, 325 КАС України, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області - задовольнити частково.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21.12.2020 по справі № 420/10691/20 - змінити, виключивши з його мотивувальної частини висновок про протиправність дій Головного управління Держгеокадастру в Одеській області щодо оформлення даних про нормативну грошову оцінку земельних ділянок розташованих за адресами: м.Одеса, вул. Мельницька, 13, м.Одеса, вул. Балківська, 58, м.Одеса, 7 км. Овідіопольської дороги, м. Одеса, вул.Желябова, 3, м. Одеса, вул.Мельницька, 15 листом № 8-15-0.10-4927/2-19 від 05.06.19 "Щодо надання інформації" .

В решті рішення Одеського окружного адміністративного суду від 21.12.2020 по справі № 420/10691/20 - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, за виключенням випадків, передбачених підпунктами а), б), в), г) пункту 2 частини 5 статті 328 КАС України.

Дата складення та підписання повного тексту судового рішення - 18 червня 2021 року.

Головуючий суддя Шляхтицький О.І. Судді Домусчі С.Д. Семенюк Г.В.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.06.2021
Оприлюднено22.06.2021
Номер документу97761112
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/10691/20

Постанова від 15.06.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 18.05.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 20.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 03.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 03.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 10.02.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 21.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні