Справа № 420/1039/19
УХВАЛА
24 грудня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Іванова Е.А. розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Одесі заяву про заміну сторін по адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Пересувна механізована колона №15 до Ізмаїльського управління Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Головного управління ДФС в Одеській області про скасування податкового повідомлення - рішення від 30.01.2019 року за формою Н №008365206 про застосування штрафу,-
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходилась адміністративна справа Товариства з обмеженою відповідальністю Пересувна механізована колона №15 (далі- ТОВ ПМК-15 ) до Ізмаїльського управління Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Головного управління ДФС в Одеській області про скасування податкового повідомлення рішення від 30.01.2019 року за формою Н №008365206 про застосування штрафу.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 22.04.2019 року позовні вимоги задоволені, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення рішення Ізмаїльського управління ГУ ДФС в Одеській області №008365206 від 30.01.2019 року, стягнуто з Ізмаїльського управління ГУ ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39639539) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ТОВ ПМК-15 витрати по сплаті судового збору у розмірі 1762 грн. сплаченого за платіжним дорученням №343 від 18.02.2019 року.
Вказане рішення набрало законної сили та видано виконавчий лист.
04.12.2020 року ТОВ ПМК-15 подало до суду письмову заяву Вх.№51841/20 про заміну сторін виконавчого провадження по справі з Ізмаїльського управління ГУ ДФС в Одеській області та ГУ ДФС в Одеській області на ГУ ДПС в Одеській області, оскільки позивач 15.07.2020 року звернувся до ГУ Державної казначейської служби в Одеській області з заявою про стягнення з ГУ ДФС в Одеській області на його користь суму судового збору за подання адміністративного позову за виконавчим листом, однак в заяві відмовлено відповіддю від 27.07.2020 року №16-08-4911 та запропоновано звернутися до суду для отримання ухвали про заміну боржника його правонаступником.
Відповідно до ч.2 ст.379 КАС України, суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Так, суд вказує на те, що суддя Іванов Е.А. з 30.11.2020 року по 14.12.2020 року включно перебував на лікарняному, у зв`язку з чим відлік десятиденного строку на розгляд вказаної заяви розпочався в перший день після виходу судді на роботу, тобто з 15.12.2020 року.
Учасники судового процесу у судове засідання не з`явились, повідомлялись належним чином.
Згідно ч.9 ст.205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи наведене, суд дійшов до висновку про можливість розглянути заяву в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
При визначенні процесуального правонаступництва суд відповідно до п.9 Пленуму Вищого адміністративного суду України №2 від 06.03.2008 року «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ» виходить з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, та враховує, що якщо під час розгляду адміністративної справи встановлено, що орган державної влади, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то в такому випадку необхідно залучити до участі у справі їх правонаступників. У випадку ж відсутності правонаступників необхідно залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача.
Судом встановлено, що Кабінетом Міністрів України 20.10.2011 року прийнято Постанову №1074, якою затверджено Порядок здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади. Відповідно до пункту 4 вказаного Порядку орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади.
За змістом вимог пункту 5 даного Порядку орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.
Пунктом 6 Порядку передбачено, що права та обов`язки органів виконавчої влади переходять: у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади; у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу.
Згідно з п.13 Порядку №1074, акт Кабінету Міністрів України про можливість забезпечення здійснення утвореним органом виконавчої влади повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється, видається після здійснення заходів, пов`язаних з державною реєстрацією утвореного органу виконавчої влади як юридичної особи публічного права, затвердженням положення про нього, структури та штатного розпису його апарату, кошторису та заповненням 30 відсотків вакансій.
Також судом встановлено, що Кабінетом Міністрів України 28.03.2018 року прийнято Постанову №296 Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби відповідно до якої реорганізовані деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до відповідних територіальних органів Служби за переліком згідно з додатком.
На виконання вищевказаної Постанови юридична особа - Ізмаїльська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39639539) приєднана до Головного управління ДФС в Одеській області, що є правонаступником припиненої юридичної особи.
Дана обставина підтверджуються відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Крім того, судом встановлено, що Кабінетом Міністрів України 18.12.2018 року прийнято Постанову №1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України (далі - Постанова №1200) відповідно до якої постановлено утворити Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності (абз.4 ч.2 Постанови №1200).
Разом з тим відповідно до абз.6 ч.2 Постанови №1200, Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 №682-р оголошено про початок роботи Державної податкової служби України.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 року №537 (зі змінами) Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1; реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2; установлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби.
Серед переліку територіальних органів Державної податкової служби, що утворюються (додаток 1), визначено Головне управління ДПС в Одеській області.
Згідно із додатком 2 до Постанови від 19.06.2019 року №537 Головне управління ДФС в Одеській області реорганізуються шляхом приєднання до ГУ ДПС в Одеській області.
Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) створено як юридичну особу, про що 31.07.2019 року внесено запис №1 556 102 0000 071008.
Суд зазначає, що Державна податкова служба України це орган, який на даний момент здійснює повноваження центрального органу виконавчої влади з реалізації податкової політики. Аналогічно до цього, територіальні органи Державної податкової служби в областях реалізують податкову політику в межах відповідної області. Суд при цьому зазначає, що Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року №682-р Питання Державної податкової служби погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою КМУ від 06.03.2019 року №227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється.
Також суд враховує, що Ізмаїльське управління ГУ ДФС в Одеській області не є юридичною особою та фінансування здійснюється за рахунок ГУ ДФС в Одеській області, а тому не може бути боржником у виконавчому листі щодо стягнення грошових коштів.
Згідно ст.52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Відповідно до ч.1 ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку що заява представника позивача підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.52, 205, 248, 379 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Пересувна механізована колона №15 про заміну сторони виконавчого провадження по справі задовольнити.
Замінити сторону виконавчого провадження (боржника) відкритого на підставі виконавчого листа Одеського окружного адміністративного суду №420/1039/19 Ізмаїльське управління Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області його правонаступником Головним управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370, місцезнаходження: 65044, Одеська обл., м. Одеса, вул. Семінарська, буд.5).
Ухвала набирає законної сили відповідно до ст..256 КАС України.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня складення відповідної ухвали з урахуванням положень пункту 15.5 розділу VІІ Перехідні положення КАС України від 03 жовтня 2017 року.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Суддя Е.А.Іванов
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2020 |
Оприлюднено | 28.12.2020 |
Номер документу | 93786405 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Іванов Е.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні