Ухвала
від 21.12.2020 по справі 640/5156/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про закриття провадження у справі

21 грудня 2020 року м. Київ№ 640/5156/20 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Смолія І.В., розглянувши матеріали адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Видавничий дім Українська культура до Міністерства культури України про визнання протиправними дії, -

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю Видавничий дім Українська культура (далі - позивач) з позовом до Міністерства культури України (далі - відповідач), в якому просить:

визнати протиправними дії Міністерства культури України щодо передачі нерухомого майна за адресою: 03040, м. Київ, вул. Васильківська, 1, з балансу ДП Національне газетно-журнальне видавництво на баланс ДП Національний центр Олександра Довженка ;

встановити, що відповідно до Закону України Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації ТОВ Видавничий дім Українська культура має першочергове право на оренду приміщень, які були передані з балансу ДП Національне газетно-журнальне видавництво на баланс ДП Національний центр Олександра Довженка , а саме:

загальною площею 17,8 м 2 (кабінет №11 площею 8,8 м 2 та кабінет №12 площею 0,9 м 2 корпусу№6 громадського будинку літ О ), мета використання - розміщення редакції журналу Музика ;

загальною площею 44,9 м2 (кабінет №4 площею 10,9 м2 та кабінет №5 площею 34,0 м2 корпусу№6 громадського будинку літ О ), мета використання - розміщення редакції журналу Кримська світлиця ;

загальною площею 39,6 м2 (кабінет №6 площею 22,0 м2 та кабінет №7 площею 8,7 м2 корпусу№6 громадського будинку літ О ), мета використання - розміщення редакції журналу Українська культура .

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до таких висновків.

Згідно з ч. 1 ст. 3 КАС України, порядок здійснення адміністративного судочинства встановлюється Конституцією України, цим Кодексом та міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч. 1 ст. 2 КАС України).

Публічно-правовий спір - спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.

Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Разом з тим, рішення, прийняті суб`єктами владних повноважень, дії, вчинені ними під час здійснення управлінських функцій, а також невиконання повноважень, встановлених законодавством (бездіяльність), можуть бути оскаржені до суду відповідно до ст.55 Конституції України.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах між суб`єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 20 ГПК України господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв`язку із здійсненням господарської діяльності (крім справ, передбачених частиною другою цієї статті), та інші справи у визначених законом випадках, зокрема: справи у спорах, що виникають з корпоративних відносин, в тому числі у спорах між учасниками (засновниками, акціонерами, членами) юридичної особи або між юридичною особою та її учасником (засновником, акціонером, членом), у тому числі учасником, який вибув, пов`язані зі створенням, діяльністю, управлінням або припиненням діяльності такої юридичної особи, крім трудових спорів.

Відповідно до ч.6 ст.4 Закону України Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації , на який посилається позивач у позові, спори між засновниками (співзасновниками) друкованого засобу масової інформації та редакції і трудовим колективом редакції зазначеного друкованого засобу масової інформації щодо способу реформування вирішуються у судовому порядку. При цьому Закон згадує лише про спори щодо способу реформування.

Як вбачається з матеріалів справи, змісту позовної заяви, позивач оскаржує до адміністративного суду дії суб`єктів владних повноважень - Міністерства культури України, пов`язані з передачею адміністративних приміщень в оренду поза межами Закону України Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації . На думку позивача, в результаті реформування шляхом перетворення редакції журналів та газет у ТОВ Видавничий дім Українська культура останнє має пріоритетне право на закріплення за ним кабінетів (редакційних приміщень) та загального користування на підприємстві, що перебувають на балансі ДП НГЖВ .

Отже, звернення ТОВ Видавничий дім Українська культура до суду із цим позовом зумовлене необхідністю захисту його прав в сфері реформування, а не прав у сфері публічно-правових відносин, що виключає розгляд цієї справи в порядку адміністративного судочинства.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.238 КАС України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Зважаючи на обставини, у зв`язку з якими ТОВ Видавничий дім Українська культура звернулося до адміністративного суду, і наведене вище правове регулювання цих відносин, суд вважає, що на підставі статті 19 КАС України юрисдикція адміністративного суду не поширюється на зазначену справу, відкрите провадження за цим позовом слід закрити, оскільки цей позов не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Частиною 1 статті 239 КАС України передбачено, що якщо провадження у справі закривається з підстави, встановленої пунктом 1 частини першої статті 238 цього Кодексу, суд повинен роз`яснити позивачеві, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд справи.

Аналогічну правову позицію викладено у постанові Великої Палати Верховного Суду від 10 травня 2018 року у справі № 800/227/17.

Керуючись ст.ст.238, 241, 248 КАС України, -

УХВАЛИВ:

1.Закрити провадження у справі №640/5156/20 з підстав не належності її розгляду за правилами адміністративного судочинства.

2. На виконання вимог ч.1 ст.239 КАС України роз`яснити позивачці, що справа підлягає розгляду за правилами ГПК України.

3. Звернути увагу позивача, що повторне звернення до суду зі спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається.

Копію ухвали надіслати учасникам справи.

Відповідно до ч. 2 ст. 256 КАС України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею. Ухвала суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України. Ухвала суду може бути оскаржена за правилами встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя І.В. Смолій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.12.2020
Оприлюднено28.12.2020
Номер документу93787968
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/5156/20

Постанова від 02.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 01.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Ухвала від 07.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Постанова від 24.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Постанова від 24.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 03.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 03.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 11.03.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні