Рішення
від 16.12.2020 по справі 922/3699/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" грудня 2020 р.м. ХарківСправа № 922/3699/19

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Шатернікова М.І.

при секретарі судового засідання Цірук О.М.

розглянувши в порядку загального позовного провадження справу

за позовом Заступника керівника Первомайської місцевої прокуратури Харківської області (64100, Харківська область, м. Первомайський, вул. Соборна, 20) в інтересах держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (61145, м. Харків, вул. Космічна, 21, 8-9 поверх; ідентифікаційний код 39792822);

треті особи , які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача:

- Сахновщинська районна державна адміністрація (64501, Харківська область, Сахновщинський район, смт. Сахновщина, вул. Шмідта, буд. 10, іден. код 04058769);

- Володимирівська сільська рада Сахновщинського району (64540, Харківська область, Сахновщинський район, с. Володимирівка, ідент. код 04398324).

про внесення змін до договору оренди землі

за участю представників:

прокурора - Клейн Л.В.

позивача - не з`явився

1 третя особа - не з`явився

2 третя особа - не з`явився

відповідача - не з`явився

ВСТАНОВИВ:

Заступник керівника Первомайської місцевої прокуратури Харківської області в інтересах держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Харківській області звернулася до господарського суду Харківської області з позовною заявою до відповідача, Приватного підприємства "Україна", в якій просить суд внести зміни до договору оренди землі від 26.12.2005 який зареєстровано у Сахновщинському районному відділенні ХРФ ДЗК за №040570200001 від 26.12.2005 виклавши пункти 2,4,8,10 вказаного договору у наступній редакції:

2. В оренду передаються земельні ділянки кадастровий номер 6324881500:01:000:0112 площею 66.8764 га та кадастровий номер 6324881500:01:000:0113 площею 45.3624 га на території Володимирівської сільської ради Сахновщинського району Харківської області.

4. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер 6324881500:01:000:0112 становить 1870303,32 гривень, нормативна грошова оцінка земельної ділянки кад. № 6324881500:01:000:0113 становить 1141891,43 гривень.

8. Орендна, плата вноситься орендарем у грошовій формі в розмірі 7,8% від нормативно грошової оцінки земельних ділянок та складає 234 951,19 гривень на рік.

10. Орендна плата вноситься щомісячно у грошовій формі на рахунок управління Державної казначейської служби України у Сахновщинському районі не пізніше 15 числа місяця наступного за звітним. Інформація щодо реквізитів отримується у відповідному органі державної податкової служби за місцем знаходження земельної ділянки.

У тексті договору оренди землі від 26.12.2005 який зареєстровано у Сахновщинському районному відділенні ХРФ ДЗК за №040570200001 від 26.12.2005 замінити сторону договору оренди землі, визначивши Орендодавцем земельних ділянок Головне управління Держгеокадастру у Харківській області (код ЄДРПОУ: 39792822, вул. Космічна, буд. 21, 8-9 поверх, м. Харків, 61145) замість Сахновщинської районної державної адміністрації Харківської області (код ЄДРПОУ: 04058769, вул. Шмідта, буд. 10, смт. Сахновщина, Сахновщинський район, Харківська область, 64501).

Ухвалою господарського суду Харківської області від 18 листопада 2019 року прийнято позов прокурора до розгляду, відкрито провадження у справі № 922/3699/19, розгляд якої вирішено здійснювати в порядку загального позовного провадження, у справі розпочато підготовче провадження та призначено підготовче засідання на 10:00 11.12.2019.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 11.12.2019 року було зупинено провадження у справі № 922/3699/19 до розгляду Великою Палатою Верховного Суду справи № 912/2385/18.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 30.09.2020 провадження у справі № 922/3699/19 поновлено та призначено проведення підготовчого засідання на 20.10.2020 року о 12:00 год.

Підготовче засідання у справі № 922/3699/19, призначене на 20.10.2020 р., не було проведено у зв`язку з відсутністю судді Шатернікова М.І.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 26 жовтня 2020 року призначено проведення підготовчого засідання у справі № 922/3699/19 на "03" листопада 2020 р. о 12:30.

У підготовчому засіданні 03.11.2020 р. було постановлено протокольну ухвалу про продовження строку проведення підготовчого провадження на 30 днів до 06.12.2020 р. в порядку ч. 3 ст. 177 ГПК України і протокольну ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті в порядку передбаченому п. 3 ч. 2 ст. 185 ГПК України на 24.11.2020 р. об 11:00 год.

У судовому засіданні 24.11.2020 р. було постановлено протокольну ухвалу про оголошення перерви у судовому засіданні до 08.12.2020 р. об 11:30, в порядку ч. 2 ст. 216 ГПК України.

У судовому засіданні 08.12.2020 р. було постановлено протокольну ухвалу про оголошення перерви у судовому засіданні до 16.12.2020 р. о 12:00, в порядку ч. 2 ст. 216 ГПК України.

Присутній у судовому засіданні 16.12.2020 прокурор підтримав позов у повному обсязі та просив суд його задовольнити.

Позивач та треті особи надали до матеріалів справи клопотання про розгляд справи без участі їх представників.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився, проти задоволення позову заперечував з підстав викладених у письмових поясненнях, наголошуючи, що захищати інтереси держави повинен насамперед відповідний компетентний орган, а не прокурор, який не повинен вважатись альтернативним суб`єктом звернення до суду і замінювати компетентний орган, який може і бажає захищати інтереси держави, натомість прокурором не обґрунтовано та не доведено бездіяльність компетентного органу. Одночасно у запереченнях на позов відповідач наголошує, що жодного листа-пропозиції (проекту додаткової угоди) щодо внесення змін до договору оренди землі від 26.12.2005, який зареєстровано у Сахновщинському районному відділенні ХРФ ДЗК за № 040570200001 від 26.12.2005 відповідач не отримував і матеріали справи не містять, натомість нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках установлених договором або законом, однак, оскільки ні договором, ні нормами закону не передбачено зміни орендної плати за землю при зміні грошової оцінки земель, то підстав для внесення змін до договору оренди землі немає, а у судовому порядку вирішується саме спір, у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди за взаємною згодою сторін.

З`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти них, всебічно та повно дослідивши матеріали справи та надані учасниками справи докази, заслухавши пояснення прокурора, суд встановив наступне.

26.12.2005 між Сахновщинською районною державною адміністрацією Харківської області та ПП "Україна" укладено договір оренди земельної ділянки площею 112,2388 га, на території Володимирівської сільської ради, який 26.12.2005 зареєстровано у Сахновщинському районному відділенні ХРФ ДЗК за №040570200001 строком на 49 років.

Відповідно до пункту 4 Договору нормативно грошова оцінка одного гектара земельної ділянки становить 9385,24 грн.

Пунктом 8 Договору передбачено, що орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 10533,88 грн. в рік.

Згідно п. 11. договору, розмір орендної плати переглядається один раз у 2 роки у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, утому числі внаслідок інфляції; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.

Згідно п. 31. договору, зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. В разі, якщо якась частина земельної ділянки буде витребувана на протязі року, по його закінченню внести зміни до договору шляхом угоди. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв`язується у судовому порядку.

Відповідно до листа відділу у Сахновщинському районі головного управління Держгеокадастру в Харківській області від 02.09.2019 №10-20-0.23,28-125/119-19 Договором передано в оренду земельні ділянки кад. №6324881500:01:000:0112 площею 66,8764 га та кад. №6324881500:01:000:0113 площею 45,3624 га (загальна площа земельних ділянок складає 112,2388 га).

Прокурор наголошує, що впродовж 2018 року проводилась роботи по проведенню загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів, яка затверджена наказом Мінагрополітики України від 16.11.2018 № 552 та набула чинності з 1 січня 2019 року.

Згідно з витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, нормативно грошова оцінка земельної ділянки кад.№6324881500:01:000:0112 площею 66.8764 га становить 1870303,32 грн. та нормативно грошова оцінка земельної Ділянки кад.№6324881500:01:000:0113 площею 45.3624 га становить 1141891,43 грн.

Нормативна грошова оцінка земель - основа для визначення розміру орендної плати, зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляд розміру орендної плати. Отже, розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, який підлягає перерахуванню до бюджету, має відповідати вимогам законодавства і є підставою для перегляду встановленого у договорі розміру орендної плати. Водночас, оскільки нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, тому зміна розміру нормативної грошової оцінки земельної ділянки є також обов`язковою підставою для перегляду розміру орендної плати та, відповідно, внесення змін до договору оренди землі. Таким чином, прокурор наголошує, що впровадження нового розміру нормативної грошової оцінки з 01.01.2019 є підставою для зміни розміру орендної плати у Договорі.

Згідно позову прокурор вказує, що відповідно до Оперативної інформацію про розрахунки за оренду землі в 2019 році в сільськогосподарських підприємствах Харківської області (станом на 02.10.2019) розміщеної Департаментом агропромислового розвитку Харківської обласної державної адміністрації на офіційному веб-порталі публічної інформації Харківської обласної державної адміністрації за посиланням: http://public.kh.gov.ua/info/view/44638.html розмір ставки орендної плати за договорами оренди землі по Сахновщинському району Харківської області, станом на жовтень 2019 року становить 7,8% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Зміст договору оренди землі від 26.12.2005 свідчить, що останній не встановлює будь-яких обмежень щодо гранично-допустимих ставок розміру орендної плати за використання Земельної ділянки, у зв`язку із чим вказане питання регулюється виключно Законом, зокрема Податковим кодексом України. Отже, орендна плата в розмірі 7,8% від нормативної грошової оцінки земельних ділянок є звичайною ціною за користування земельними ділянками сільськогосподарського призначення, яка встановлена у Сахновщинському районі Харківської області та не суперечить гранично допустимим ставкам орендної плати, передбаченої пунктами 288.5.1., 288.5.2. Податкового кодексу України (не перевищує ані мінімальної, ані максимальної ставки розміру орендної плати), у зв`язку із чим підлягає застосуванню під час визначення розміру орендної плати за договором оренди землі від 26.12.2006.

Крім того, прокурор зазначає, що відповідно до підпункту 13 пункту 4 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29 вересня 2016 року №333, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в порядку, визначеному чинним законодавством та на даний час розпорядником спірних земель є Головне управління Держгеокадастру у Харківській області. Отже, повноваження щодо розпорядження землями державної власності перейшли до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області відповідно до припасів Закону, однак умови договору оренди щодо заміни орендодавця, як сторони у зобов`язанні, не приведено у відповідність з вимогами законодавства.

При цьому, не внесення змін до оспорюваного договору оренди землі порушує інтереси територіальної громади Володимирівської сільської ради Сахновщинського району в частині неотримання місцевим бюджетом відповідного доходу, який може бути використаний для задоволення нагальних потреб територіальної громади, що, у свою чергуй є грубим порушенням інтересів держави та підставою для звернення прокурора з даним позовом, оскільки Первомайською місцевою прокуратурою встановлено, що станом на листопад 2019 року зміни до Договору не внесено та казані обставини свідчать про нездійснення Головним управлінням Держгеокадастру у Харківській області захисту порушених інтересів держави та наявність передбачених ч. З ст. 23 Закону України "Про прокуратуру" підстав для їх представництва в суді.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам справи, з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог і заперечень проти них, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною 1 статті 628 ЦК України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Відповідно до статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом; а також у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору (стаття 652 Цивільного кодексу України).

Статтею 632 ЦК України передбачено застосування у встановлених законом випадках цін (тарифів, ставок тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. При цьому зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Згідно зі статтею 654 ЦК України зміна договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, який змінюється, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає зі звичаїв ділового обороту.

Пунктом 36 договору передбачено, що зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв`язується у судовому порядку.

Аналогічні правила щодо змін умов договору оренди землі за взаємною згодою сторін містить і стаття 30 Закону України "Про оренду землі", якою передбачено, що у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

У постанові Великої Палати Верховного Суду у справі №914/2649/17 від 12.02.2019 викладено наступну правову позицію (п. 8.15.): "Те, що сторона спору не скористалася процедурою його позасудового врегулювання, не позбавляє її права реалізувати своє суб`єктивне право на зміну чи припинення договору та вирішити існуючий конфлікт у суді в силу прямої вказівки, що міститься у частині другій статті 651 ЦК України".

Частиною 1 статті 632 ЦК України визначено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки, тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди, крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України (частини 1 та 2 статті 21 Закону України "Про оренду землі").

За змістом пункту 3 частини 1 статті 15 Закону України "Про оренду землі" істотною умовою договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення, перегляду та відповідальності за її несплату.

Відповідно до пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Таким чином, з урахуванням положень статті 632 ЦК України, статті 288 Податкового кодексу України і статей 15, 21 Закону України "Про оренду землі" нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.

Відповідна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду України № 3-34гс13 (справа №5009/3430/12) від 03.12.2013, № 3-481гс15 (справа №922/3871/14) від 07.10.2015, № 3-476гс15 (справа №922/583/14) від 02.03.2016, № 6-325цс16 від 18.05.2016, постановах Верховного Суду від 13.06.2019 у справі №910/11764/17, №908/4582/15 від 20.11.2018.

За змістом пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України і частини 1 статті 13 Закону України "Про оцінку земель" для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності обов`язково проводиться та використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, яка являє собою капіталізований рентний дохід (дохід, який можна отримати із землі як фактора виробництва залежно від якості та місця розташування земельної ділянки), визначений за встановленими і затвердженими нормативами (стаття 1 Закону України "Про оцінку земель").

Отже, нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної і комунальної власності, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати, який в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлено положеннями статті 288 Податкового кодексу України.

Разом з тим, відповідно до частини 2 статті 632 Цивільного кодексу України зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.

Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" визначено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Виходячи зі змісту статей 632, 651 ЦК України та статті 30 Закону України "Про оренду землі" слід дійти висновку про те, що за загальним правилом зміна умов договору, в тому числі в частині розміру орендної плати, здійснюється за взаємною згодою сторін. За відсутності такої згоди такий договір може бути змінений за рішенням суду лише у випадках, встановлених умовами договору або в силу закону.

Частиною 2 статті 20 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг із технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

В матеріалах позовної заяви міститься витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відповідно до яких, нормативно грошова оцінка земельної ділянки кад.№63І24881500:01:000:0112 площею 66.8764 га становить 1870303,32 грн. та нормативно грошова оцінка земельної ділянки кад.№6324881500:01:000:0113 площею 45.3624 га становить 1141891,43 грн.

Проте, в порушення ст. 188 ГК України орендодавцем (позивачем) не направлялись відповідачу (орендарю) ніяких пропозицій щодо внесення зміни до договору оренди та не містить жодних конкретних пропозицій щодо умов такого договору, зокрема щодо розміру ставки орендної плати, а відтак відсутнє волевиявлення орендодавця щодо визначення умов договору, так висловлені заперечення орендаря. Враховуючи те, що відповідач не одержував пропозиції від орендодавця про зміну договору оренди (з чітко визначеними умовами), відповідач був позбавлений можливості розгляду такої пропозиції та внесення своїх контрпропозицій та позбавлений права повідомити про результати розгляду його пропозиції.

На підставі наведеного, суд вважає, що позивачем було порушено та не дотримано порядок внесення змін до договору, передбачений ст. 188 ГК України, порушено право відповідача на внесення своїх пропозицій щодо запропонованих орендодавцем змін та при цьому від результатів розгляду пропозиції залежить позиція відповідача щодо внесення змін або можливості та рентабельності користування земельною ділянкою у подальшому, що відповідає принципу свободи договору, вимогам розумності та справедливості.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що дійсно згідно з позицією Верховного Суду України, що викладена у постанові від 20.11.2012 р. у справі № 28/5005/640/2012 з посиланням на рішення Конституційного Суду України від 09.07.2002 р. надсилання відповідачу про внесення змін до спірного договору оренди є виключно правом, а не обов`язком позивача, тому недотримання вимог ст. 188 Господарського кодексу України щодо обов`язку надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору оренди земельної ділянки не позбавляє його права звернутися до суду з позовом до відповідача про зміну умов договору за наявності спору, тобто відсутності згоди на зміну умов договору.

Проте, суд наголошує, що таке право на звернення до суду з позовом до відповідача про зміну умов договору надається саме позивачу, тобто орендодавцю, який оголошує своє волевиявлення з посиланням на норми закону та за наявності спору.

В свою чергу, прокурором не доведено ані волевиявлення орендодавця на внесення змін до договору саме на умовах визначених прокурором, зокрема законних підстав визначати процентну ставку орендної плати саме на рівні визначеному прокурором (7,8%), ані заперечень орендаря щодо внесення змін до договору, тобто наявності спору між сторонами договору.

З огляду на викладене та відповідно до ст. 74, 76-79 ГПК України, прокурором не доведено належними доказами розмір орендної плати визначений законом, який має бути за користування спірними земельними ділянками сільськогосподарського призначення, а також не обґрунтовано, що саме обраний спосіб захисту може відновити порушене право держави.

За встановлених обставин, позовні вимоги прокурора щодо внесення змін до договору оренди землі не обґрунтовані (не наведено обов`язку встановлення ставки орендної плати на рівні визначеному прокурором), не підтверджені належними доказами (не доведено волевиявлення позивача на визначення умов саме в редакції вказаній прокурором та наявності заперечень відповідача щодо визначених орендодавцем умов, тобто спору між сторонами договору оренди), а відтак звернення саме прокурора до суду з відповідними вимогами є передчасними, крім того прокурором не доведено, що саме визначений спосіб захисту порушених майнових прав територіальної громади призведе до відновлення таких прав щодо повернення недоотриманих грошових коштів, у зв`язку із чим господарський суд не вбачає підстав для задоволення вимог прокурора.

В силу статті 129 ГПК України, судові витрати, понесені прокуратурою Харківської області у зв`язку з оплатою судового збору, не підлягають відшкодуванню за рахунок відповідача .

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 124, 129 Конституції України, ст.ст. 4, 11, 12, 13, 73, 74, 76, 77, 79, 86, 123, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

1. У позові відмовити повністю.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ст. 241 ГПК України).

Відповідно до ст.ст. 256, 257 Господарського процесуального кодексу України, рішення може бути оскаржене безпосередньо до Східного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складання повного рішення та з урахуванням п.17.5 розділу ХІ «Перехідних положень» ГПК України та п. 4 розділ Х «Прикінцеві положення» ГПК України.

Повне рішення складено "18" грудня 2020 р.

Суддя М.І. Шатерніков

Дата ухвалення рішення16.12.2020
Оприлюднено30.12.2020
Номер документу93856206
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/3699/19

Постанова від 26.08.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Чумак Ю.Я.

Ухвала від 05.07.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Чумак Ю.Я.

Ухвала від 14.06.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Чумак Ю.Я.

Постанова від 01.04.2021

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Крестьянінов Олексій Олександрович

Ухвала від 09.03.2021

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Крестьянінов Олексій Олександрович

Ухвала від 03.02.2021

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Крестьянінов Олексій Олександрович

Ухвала від 28.01.2021

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Крестьянінов Олексій Олександрович

Рішення від 16.12.2020

Господарське

Господарський суд Харківської області

Шатерніков М.І.

Ухвала від 08.12.2020

Господарське

Господарський суд Харківської області

Шатерніков М.І.

Ухвала від 24.11.2020

Господарське

Господарський суд Харківської області

Шатерніков М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні