Справа № 420/12311/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 грудня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С., розглянувши в письмовому провадженні у порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНСДОСВІТ» (вул..Виноградна,8, с.Холодна Балка, Біляївський район, Одеська область, 67660) до Державної податкової служби України (площа Львівська,8, м.Київ, 04053), Головного управління ДПС в Одеській області (вул.Семінарська,5, м.Одеса, 65044) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язати вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНСДОСВІТ» до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС в Одеській області в якій позивач просить:
визнати протиправним та скасувати рішення головного управління ДПС в Одеській області № 1575637/40058208 від 21.05.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 55 від 28.04.2020 року;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ТРАНСДОСВІТ № 55 від 28.04.2020 року датою її подання,
визнати протиправним та скасувати рішення головного управління ДПС в Одеській області № 1575638/40058208 від 21.05.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №57 від 28.04.2020 року;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ТРАНСДОСВІТ №57 від 28.04.2020 року датою її подання;
визнати протиправним та скасувати рішення головного управління ДПС в Одеській області № 1575639/40058208 від 21.05.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 56 від 28.04.2020 року;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ТРАНС ДО СВІТ № 56 від 28.04.2020 року датою її подання;
визнати протиправним та скасувати рішення головного управління ДПС в Одеській області № 1609442/40058208 від 03.06.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 14 від 12.05.2020 року;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ТРАНСДОСВІТ № 14 від 12.05.2020 року датою її подання;
визнати протиправним та скасувати рішення головного управління ДПС в Одеській області № 1609441/40058208 від 03.06.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 15 від 12.05.2020 року;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ТРАНСДОСВІТ № 15 від 12.05.2020 року датою її подання;
визнати протиправним та скасувати рішення головного управління ДПС в Одеській області №1575640/40058208 від 21.05.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 48 від 27.04.2020 року;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ТРАНСДОСВІТ № 48 від 27.04.2020 року датою її подання;
визнати протиправним та скасувати рішення головного управління ДПС в Одеській області №1575641/4-0058208 від 21.05.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 49 від 27.04.2020 року;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ТРАНСДОСВІТ № 49 від 27.04.2020 року датою її подання.
В обґрунтування адміністративного позову позивач зазначає, що позивачем направлені податкові накладні для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно отриманих квитанцій вбачається: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 02.04.2020 №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49,41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково зазначено, що показник D =.1502%, Р =23226.83.
Позивачем 02 червня 2020 року задля підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних № 14, 15 Позивач Державній податковій службі України подано повідомлення від 02.06.2020р. № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинено.
19 травня 2020 року задля підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних №55, 56, 57, 49, 48 Позивач Державній податковій службі України подано повідомлення від 19.05.2020р. № 2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинено.
До повідомлень було долучено пояснення та копії первинних бухгалтерських документів на підтвердження реальності здійсненої господарських операцій.
Однак, незважаючи на надані Позивачем документи, без належної їх перевірки, Комісією ГУ ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, були прийняті рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Позивач зазначає, що підставами відмови в реєстрації вказано - ненадання платником податків копій документів, а саме - первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/Інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити).
На думку позивача, оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних №55, 56, 57, 49, 48, 14, 15 не містить конкретної інформації (зазначення конкретних документів копії яких не надано, шляхом підкреслення відповідної назви документу), щодо причин та підстав для прийняття такого рішення, а лише містить загальну фразу про те, що причиною його прийняття є "ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити)".
Позивач вважає, що оскаржувані рішення Відповідача не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості актів індивідуальної дії, та породжують їх неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
Ухвалою суду від 18.11.2020 року відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
14.12.2020 року (вх. № 53196/20) від Головного управління ДПС в Одеській області надійшов відзив на позовну заяву, в обґрунтування якого зазначено, що позивачем не надано всіх необхідних документів для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, внаслідок чого податковим органом правомірно прийняті рішення про відмову у реєстрації відповідних податкових накладних.
Розглянувши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд зазначає наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю ТРАНСДОСВІТ згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань, зареєстроване 08.10.2015 року за №15571020000002545.
До видів діяльності ТОВ ТРАНСДОСВІТ згідно код КВЕД відноситься: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.
03 січня 2018 року між Позивачем (перевізник) та ТОБ ПАЛТОС (замовник) було укладено договір про надання транспортно експедиційних послуг № 03012018.
Згідно п. 1.2. Договору, Замовник доручає, а Перевізник приймає на себе зобов`язання по наданню Замовнику комплексу експедиційних та організаційних послуг, пов`язаних з супроводженням та перевезенням вантажів Замовника.
В подальшому, в підтвердження надання послуг по Договору, між ТOB ТРАНСДОСВІТ та ТОВ ПАЛТОС були підписані наступні акти здачі-прийнятгя робіт (надання послуг): Т-00000139 від 27.04.2020 року на суму 23850, 00 грн.; Т-00000140 від 27.04.2020 року на суму 27060, 00 грн.; Т-00000141 від 28.04.2020 року на суму 20100, 00 грн.; Т-00000142 від 28.04.2020 року на суму 30000, 00 грн.; Т-00000143 від 28.04.2020 року на суму 24000, 00 грн.; Т-00000147 від 12.05.2020 року на суму 30000, 00 грн.; Т-00000148 від 12.05.2020 року на суму 24000, 00 грн.
Позивачем ТОВ ПАЛТОС задля оплати останнім отриманих послуг було виставлено наступні рахунки Т-00000209 від 27.04.2020 р. на суму 23 850,00 грн.;T-0000210 від 27.04.2020 р. на суму 27 060,00 грн.; Т-00000213 від 28.04.2020 р. на суму 20100,00 грн.; Т-00000214 від 28.04.2020 р. на суму 30 000,00 грн.; Т-00000215 від 28.04.2020 р. на суму 24 000,00 грн.; Т-00000235 від 12.05.2020 р. на суму 30 000,00 грн.;Т-00000236 від 12.05.2020 р. на суму 24 000,00 грн.
ТОВ ПАЛТОС на виконання взятих на себе зобов`язань по Договору, сплатила Позивачу вартість отриманих послуг, що підтверджується наступними платіжними дорученнями: №47 від 27.04.2020 р. на суму 23 850,00 грн.; №50 від 29.04.2020 р. на суму 19 850,00 грн.; №55 від 05.05.2020 р. на суму 7 210,00 грн.; №54 від 06.05.2020 р. на суму 20 100,00 грн.; №56 від 06.05.2020 р. на суму 30 000,00 грн.; №58 від 08.05.2020 р. на суму 24 000,00 грн.; №64 від 12.05.2020 р. на суму 30 000,00 грн.; №65 від 12.05.2020 р. на суму 24 000,00 грн.
ТОВ ТРАНСДОСВІТ було направлено до Єдиного державного реєстру податкових накладних податкові накладні: №48 від 27.04.2020 р. на суму 23 850,00 грн.; №49 від 27.04.2020 р. на суму 27 060,00 грн.; №55 від 28.04.2020 р. на суму 20 100,00 грн.;№56 від 28.04.2020 р. на суму 30 000,00 грн.; №57 від 28.04.2020 р. на суму 24 000,00 грн.; №14 від 12.05.2020 на суму 30 000,00 грн.; №15 від 12.05.2020 на суму 24 000,00 грн.
Позивачем були отримані квитанції:
Квитанція від 14.05.2020 року реєстрацію податкової накладної № 48 від 27.04.2020 року зупинено;
Квитанція від 14.05.2020 року реєстрацію податкової накладної № 49 від 27.04.2020 року зупинено;
Квитанція від 14,05.2020 року реєстрацію податкової накладної № 55 від 28.04.2020 року зупинено;
Квитанція від 14.05.2020 року реєстрацію податкової накладної № 56 від 28.04.2020 року зупинено;
Квитанція від 14.05.2020 року реєстрацію податкової накладної № 57 від 28.04.2020 року зупинено;
Квитанція від 27.05.2020 року реєстрацію податкової накладної № 14 від 12.05.2020 року зупинено;
Квитанція від 27.05.2020 року реєстрацію податкової накладної № 15 від 12.05.2020 року зупинено.
Відповідно до вказаних квитнацій, зазначено: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 02.04.2020 №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49,41, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково зазначено, що показник D =.1502%, Р =23226.83.
Позивачем 02 червня 2020 року задля підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних № 14, 15 Позивач Державній податковій службі України подано повідомлення від 02.06.2020р. № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинено.
19 травня 2020 року задля підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних №55, 56, 57, 49, 48 Позивач Державній податковій службі України подано повідомлення від 19.05.2020р. № 2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинено.
До повідомлень було долучено пояснення та копії первинних бухгалтерських документів на підтвердження реальності здійсненої господарських операцій.
Комісією ГУ ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, були прийняті рішення:
№ 1575637/40058208 від 21.05.2020 р. про відмову у реєстрації податкової накладної Позивача № 55 від 28.04.2020 року в ЄРПН,
№ 1575638/40058208 від 21.05.2020 р. про відмову у реєстрації податкової накладної Позивача № 57 від 28.04.2020 року в ЄРПН,
№ 1575639/40058208 від 21.05.2020 р. про відмову у реєстрації податкової накладної Позивача № 56 від 28.04.2020 року в ЄРПН,
№ 1609442/40058208 від 03.06.2020 р. про відмову у реєстрації податкової накладної Позивача № 14 від 12.05.2020 року в ЄРПН,
№ 1609441/40058208 від 03.06.2020 р. про відмову у реєстрації податкової накладної Позивача № 15 від 12.05.2020 року в ЄРПН,
№1575640/40058208 від 21.05.2020 р. про відмову у реєстрації податкової накладної Позивача № 48 від 27.04.2020 року в ЄРПН,
№1575641/40058208 від 21.05.2020 р. про відмову у реєстрації податкової накладної Позивача № 49 від 27.04.2020 року в ЄРПН.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, податкова накладна, це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно п.12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п. 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 року, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
За правилами п. п. 7, 8 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Згідно з п.10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Відповідно до п.11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Згідно п. 4 Порядоку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (далі Порядок № 520) у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
У відповідності до п. 7 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , ;Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з п. 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Відповідно до п. 12 Порядку № 520 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Відповідно до п. І Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток №3 до Порядку №1165), підставою для зупинення реєстрації податкових накладних є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Як вбачається зі змісту квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, підставою для такого зупинення став п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Так, відповідачем зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41, відсутні в таблиці даних платника ПДВ, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення та запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В свою чергу, позивачем на підтвердження здійснених господарських операцій надано до контролюючого органу всі наявні в нього документи.
В даному випадку, суд вважає, що надані товариством до контролюючого органу додаткові докази та пояснення щодо підтвердження здійснених господарських операцій є достатніми для здійснення реєстрації спірної податкової накладної.
Суд зазначає, що оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної не містить конкретної інформації, щодо причин та підстав для прийняття такого рішення, а лише містить загальну фразу про те, що причиною його прийняття є ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити).
При цьому, в рішенні про відмову в реєстрації податкової накладної не підкреслені документи, які потрібно надати платнику податків.
Тобто, викладена загальна правова норма без зазначення конкретних документів, яких, на думку відповідача, не вистачає для здійснення реєстрації податкових накладних, а також без повідомлення причин та мотивів, за яких надані позивачем пояснення та документи не були враховані.
Спірне рішення податкового органу не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії, та породжує неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
Зазначений висновок суду узгоджується з правовою позицією, викладеною в постановах Верховного Суду від 04.12.2018 року по справі №821/1173/17 та від 10.04.2020 року №819/330/18.
Також, суд звертає увагу, що податковим органом жодним чином не відображено, чому саме надані позивачем пояснення та первинні документи не враховані при винесенні оскаржуваного рішення.
За таких обставин, суд вважає, що відповідачем не доведено правомірності прийняття оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 1575637/40058208 від 21.05.2020 р. № 1575638/40058208 від 21.05.2020 р. № 1575639/40058208 від 21.05.2020 р. № 1609442/40058208 від 03.06.2020 р. № 1609441/40058208 від 03.06.2020 р. №1575640/40058208 від 21.05.2020 р. №1575641/40058208 від 21.05.2020 р., а тому позовна вимога в частині визнання таких рішень протиправними та їх скасування є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, суд зазначає наступне.
Відповідно ч.3 ст.245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Оскільки вимога позивача про зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні є похідною від вищевказаної вимоги про скасування рішень ДФС про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд дійшов висновку, що вона також є такою, що підлягає задоволенню.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
За правилами ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
З огляду на вищевказане, суд дійшов висновку, що позов Товариства з обмеженою відповідальністю Сілікат до Державної фіскальної служби України та Головного управління Державної податкової служби України в Одеській області підлягає задоволенню.
Статтею 242 КАС України визначено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Крім того, у відповідності до ч. 1 ст. 139 КАС України, сплачений судовий збір у розмірі 14714,00 грн. підлягає стягненню з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок його бюджетних асигнувань.
Керуючись статтями 9, 12, 139, 242-246, 251, 255, 295, 297 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНСДОСВІТ» (вул..Виноградна,8, с.Холодна Балка, Біляївський район, Одеська область, 67660) до Державної податкової служби України (площа Львівська,8, м.Київ, 04053), Головного управління ДПС в Одеській області (вул.Семінарська,5, м.Одеса, 65044) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язати вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення головного управління ДПС в Одеській області № 1575637/40058208 від 21.05.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 55 від 28.04.2020 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ТРАНСДОСВІТ № 55 від 28.04.2020 року датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення головного управління ДПС в Одеській області № 1575638/40058208 від 21.05.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної №57 від 28.04.2020 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ТРАНСДОСВІТ №57 від 28.04.2020 року датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення головного управління ДПС в Одеській області № 1575639/40058208 від 21.05.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 56 від 28.04.2020 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ТРАНС ДО СВІТ № 56 від 28.04.2020 року датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення головного управління ДПС в Одеській області № 1609442/40058208 від 03.06.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 14 від 12.05.2020 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ТРАНСДОСВІТ № 14 від 12.05.2020 року датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення головного управління ДПС в Одеській області № 1609441/40058208 від 03.06.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 15 від 12.05.2020 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ТРАНСДОСВІТ № 15 від 12.05.2020 року датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення головного управління ДПС в Одеській області №1575640/40058208 від 21.05.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 48 від 27.04.2020 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ТРАНСДОСВІТ № 48 від 27.04.2020 року датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення головного управління ДПС в Одеській області №1575641/4-0058208 від 21.05.2020 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 49 від 27.04.2020 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ТРАНСДОСВІТ № 49 від 27.04.2020 року датою її подання.
Стягнути за рахунок бюджетний асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРАНСДОСВІТ» (вул..Виноградна,8, с.Холодна Балка, Біляївський район, Одеська область, 67660, код ЄДРПОУ 40058208) понесені судові витрати у розмірі 14714 (чотирнадцять тисяч сімсот чотирнадцять) гривень 00 копійок.
Рішення набирає законної сили згідно ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя К.С. Єфіменко
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.12.2020 |
Оприлюднено | 31.12.2020 |
Номер документу | 93875634 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні