Рішення
від 24.12.2020 по справі 580/3744/20
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 грудня 2020 року справа № 580/3744/20

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Руденко А.В., розглянувши у письмовому провадженні в спрощеному позовному провадженні без виклику сторін в приміщенні суду адміністративну справу за позовом фермерського господарства «Гарант-Д» до Державної податкової служби України та Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулось фермерське господарство «Гарант-Д» з позовною заявою до Державної податкової служби України та Головного управління ДПС у Черкаській області, в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Черкаській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1869196/40987036 від 26.08.2020 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 25.01.2020;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 25.01.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подання 06.02.2020.

Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що склав та направив на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 25.01.2020. Державна податкова служба України квитанцією від 06.02.2020 повідомила позивача про зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 25.01.2020 з підстав відповідності Критеріям ризиковості здійснення операцій. Позивач 18.08.2020 направив контролюючому органу повідомлення з поясненням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій за податковою накладною №1 від 25.01.2020, реєстрацію якої зупинено та додав документи на підтвердження обставин виникнення податкових зобов`язань. Рішенням регіональної комісії Головного управління ДПС у Черкаській області №1869196/40987036 від 26.08.2020 відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 25.01.2020 з підстав ненадання позивачем копій первинних документів щодо придбання послуг з обробітку. Позивач вважає рішення №1869196/40987036 від 26.08.2020 протиправним, оскільки ним було надано всі необхідні документи, які підтверджують факт належного виконання зобов`язань за Податковим кодексом України.

Відповідачі проти позову заперечили. 06.10.2020 надали відзив на позовну заяву, в якому зазначили, що спірна податкова накладна не може бути зареєстрованою, оскільки позивачем не було надано: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти прийому-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності первинних типових форм та галузевої специфіки, накладних; первинні документи щодо придбання послуг з обробітку. В поданих позивачем документах відсутні документи на підтвердження обставин, якою технікою і ким здійснювався збір урожаю, оскільки відсутня інформація, що у позивача є в наявності сільськогосподарська техніка. З вказаних підстав просив у задоволенні позову відмовити.

19.10.2020 позивач подав відповідь на відзив, в якій зазначив доводи, аналогічні викладеним у позовній заяві.

Ухвалою суду від 14.09.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без виклику учасників справи.

Дослідивши доводи учасників справи, викладені у заявах по суті, подані письмові докази, суд встановив наступне.

Позивач фермерське господарство Гарант-Д (код ЄДРПОУ 40987036) 29.11.2016 зареєстроване як юридична особа, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно довідки Лип`янської сільської ради Шполянського району Черкаської області №468 від 14.08.2020 позивач орендує земельні ділянки (паї громадян) загальною площею 62,4453 га на території Лип`янської сільської ради.

Згідно поданого позивачем звіту про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2019 року посівна площа під сою складає 15,30 га.

01.01.2019 позивач уклав із ОСОБА_1 договір безкоштовного користування нерухомим майном, відповідно до умов якого останній передає позивачу у строкове безоплатне користування нежитлове приміщення (ангар) площею 240 кв.м., розташоване за адресою: АДРЕСА_1 . Строк користування - 2 роки 11 місяців. Цільове призначення приміщення - об`єкт договору використовуватиметься позивачем для здійснення господарської діяльності.

01.01.2018 позивач уклав з фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 договір про надання послуг №1, згідно умов якого останній надає позивачу сільськогосподарські послуги власною технікою: оранка; культивація; посів; обприскування; збір урожаю.

Згідно акту №1 від 10.04.2019 прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) фізична особа-підприємець на виконання умов договору №1 від 01.01.2018 надав позивачу послуги з культивації на суму 3100 грн.

Згідно акту №3 від 26.04.2019 прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) фізична особа-підприємець на виконання умов договору №1 від 01.01.2018 надав позивачу послуги з посіву сої із внесенням добрив на суму 1530 грн.

Згідно акту №2 за 26.04.2019 позивачем було використано насіння сої на суму 9500 грн.

Згідно акту №3 від 26.04.2019 про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив та засобів хімічного захисту рослин позивачем був використаний карбамід на суму 15 682 грн. 50 коп.

Згідно акту №11 від 12.10.2019 прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) фізична особа-підприємець на виконання умов договору №1 від 01.01.2018 надав позивачу послуги із збирання сої в кількості 15,3 га на загальну суму 10 710 грн.

Згідно реєстру №1 приймання зерна від шофера за 12.10.2019 шофер (тракторист) ОСОБА_1 транспортним засобом марки ЗІЛ ММ3 д.н. № НОМЕР_1 доставив позивачу сою на загальну кількість 42 050 кг.

Згідно книги складського обліку за 2019 рік 12.10.2019 позивачем оприбутковано з поля 42 050 кг сої. Станом на 01.01.2020 залишок сої у позивача складав 42 050 кг.

Згідно поданого позивачем звіту про реалізацію продукції сільського господарства за 2019 рік кількість продукції у позивача в наявності (власної та прийнятої на зберігання) на кінець року складає 421 ц.

18.01.2020 між позивачем та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2 був укладений договір поставки №18/2, згідно умов якого позивач зобов`язується передати у власність фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 сою у кількості 37,66 т на загальну суму 346 472 грн. 15 коп., в т.ч. податок на додану вартість 57 745 грн. 36 коп., а остання зобов`язується прийняти та оплатити вартість сої.

Згідно видаткової накладної №1 від 25.01.2020 позивач здійснив поставку сої в кількості 37,66 т загальною вартістю 346 472 грн. 15 коп., в т.ч. податок на додану вартість 57 745 грн. 36 коп.

25.01.2020 позивачем складено податкову накладну №1 на поставку сої в кількості 37,66 т на загальну суму 346 472 грн. 15 коп., в т.ч. податок на додану вартість 57 745 грн. 36 коп., та подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно книги складського обліку за січень 2020 року 25.01.2020 позивачем було видано ФОП ОСОБА_2 сою урожаю 2019 року в кількості 37 660 грн., залишок на 31.01.2020 складає 4390 кг.

Згідно платіжного доручення №2002 від 18.02.2020 ФОП ОСОБА_2 перерахувала на рахунок позивача грошові кошти у сумі 288 726 грн. 79 коп. Призначення платежу: за сою рах1 від 25.01.2020, в т.ч. ПДВ 20% 48 121 грн. 79 коп.

06.02.2020 автоматизованою системою Єдине вікно подання електронних документів Державна податкова служба України надіслала позивачу квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 25.01.2020 на підставі п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, оскільки податкова накладна відповідає п. Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а саме: коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 2101 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

18.08.2020 позивач подав до Головного управління ДПС у Черкаській області пояснення, в яких зазначив, що для здійснення господарської діяльності орендує земельні ділянки в адміністративних межах Лип`янської ОТГ Черкаської області загальною площею 62,4453 га. Для зберігання вирощеної продукції позивач використовує ангар згідно договору безкоштовного користування майном від 01.01.2019. На виконання умов договору поставки №18/2 позивачем було відвантажено ОСОБА_3 (водію, який працює у ФОП ОСОБА_2 ) сою у кількості 37,66 т, про що було складено видаткову накладну №1 від 25.01.2020. 18.02.2020 ФОП ОСОБА_2 відповідно до платіжного доручення №2002 сплатила 288 726 грн. 79 коп. за отриману сою. Станом на 18.08.2020 сальдо розрахунків складає 57 745 грн. 36 коп. До пояснень додав: довідку Лип`янської сільської ради Шполянського району Черкаської області №468 від 14.08.2020; звіту про посівні площі в 2019 році; договір безкоштовного користування майном від 01.01.2019; довіреність б/н від 25.01.2020; товарно-транспортну накладну №00001 від 25.01.2020; видаткову накладну №1 від 25.01.2020.

Рішенням Головного управління ДПС у Черкаській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1869196/40987036 від 26.08.2020 відмовило позивачу у реєстрації податкової накладної №1 від 25.01.2020 у зв`язку з ненаданням позивачем копій: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

28.08.2020 позивач подав до Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних центрального рівня пояснення, в яких зазначив, що для здійснення господарської діяльності орендує земельні ділянки в адміністративних межах Лип`янської ОТГ Черкаської області загальною площею 62,4453 га. Для зберігання вирощеної продукції позивач використовує ангар згідно договору безкоштовного користування майном від 01.01.2019. На виконання умов договору поставки №18/2 позивачем було відвантажено ОСОБА_3 (водію, який працює у ФОП ОСОБА_2 ) сою у кількості 37,66 т, про що було складено видаткову накладну №1 від 25.01.2020. 18.02.2020 ФОП ОСОБА_2 відповідно до платіжного доручення №2002 сплатила 288 726 грн. 79 коп. за отриману сою. Станом на 18.08.2020 сальдо розрахунків складає 57 745 грн. 36 коп. Згідно договору про надання послуг №1 від 01.01.2018 сільськогосподарські роботи виконуються фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 10.04.2019 було проведено культивацію земельних ділянок. 26.04.2019 було проведено посів сої з одночасним внесенням добрив. Соя на посів використовувалась власного вирощування урожаю 2018 року. Відповідно до даних книги складського обліку станом на 01.01.2019 зберігалось сої 35,88 т. 26.04.2019 було використано 1,9 т сої на посів. 12.01.2019 зібрано сої 42,05 т. До пояснень додав: довідку Лип`янської сільської ради Шполянського району Черкаської області №468 від 14.08.2020; звіту про посівні площі в 2019 році; договір безкоштовного користування майном від 01.01.2019; довіреність б/н від 25.01.2020; товарно-транспортну накладну №00001 від 25.01.2020; видаткову накладну №1 від 25.01.2020; акт культивації земельних ділянок від 10.04.2019; акт посіву сої з одночасним внесенням добрив від 26.04.2019; акти витрати насіння та добрив.

Рішенням Державної податкової служби України №48011/40987036/2 від 03.09.2020 скаргу позивача залишено без задоволення та рішення №1869196/40987036 від 26.08.2019 комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Вважаючи рішення №1869196/40987036 від 26.08.2019 про відмову у реєстрації податкової накладної протиправним, позивач звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з наступного.

Спірні відносини врегульовані Податковим кодексом України та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.

Відповідно до приписів пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін..

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Згідно з підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 12 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246) передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п. 201.16 ст. 201 Кодексу.

Згідно пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. (далі - Порядок №1165).

Згідно пункту 1 Порядку №1165 цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Згідно пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Додаток 3 до Порядку №65 містить Критерії ризиковості здійснення операцій, пункт 1 яких зазначено: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Відповідно до пункту 11 Порядку №1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Судом встановлено, що згідно квитанції від 05.05.2020 підставою для зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 22.04.2020 є висновок відповідача про відповідність податкової накладної пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а саме: коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1201 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач подав до Головного управління ДПС у Черкаській області пояснення від 18.08.2020, до яких додав: довідку Лип`янської сільської ради Шполянського району Черкаської області №468 від 14.08.2020; звіту про посівні площі в 2019 році; договір безкоштовного користування майном від 01.01.2019; довіреність б/н від 25.01.2020; товарно-транспортну накладну №00001 від 25.01.2020; видаткову накладну №1 від 25.01.2020.

Згідно пункту 26 Порядку №1165 комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216, затверджений Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. (далі - Порядок № 520).

Відповідно до пункту 5 наказу №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно пункту 6 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Пунктом 9 Порядку №520 визначено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Відповідно до пункту 10 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Згідно пункту 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.

Судом встановлено, що комісією Головного управління ДПС у Черкаській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної фермерського господарства «Гарант-Д» №1 від 25.01.2020 з підстав ненадання позивачем копій: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Разом з цим, суд зазначає, що вказане рішення прийнято відповідачем без аналізу документів, направлених позивачем на електронну адресу ГУ ДФС у Черкаській області.

Оцінюючи документи, надані позивачем як безпосередньо до Головного управління ДПС у Черкаській області, так і до суду, судом встановлено, що згідно поданого позивачем звіту про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2019 року посівна площа під сою складає 15,30 га. Згідно акту №11 від 12.10.2019 прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) фізична особа-підприємець на виконання умов договору №1 від 01.01.2018 надав позивачу послуги із збирання сої в кількості 15,3 га. Згідно реєстру №1 приймання зерна від шофера за 12.10.2019 шофер (тракторист) ОСОБА_1 транспортним засобом марки ЗІЛ ММ3 д.н. № НОМЕР_1 доставив позивачу сою на загальну кількість 42 050 кг. Згідно книги складського обліку за 2019 рік 12.10.2019 позивачем оприбутковано з поля 42 050 кг сої. Станом на 01.01.2020 залишок сої у позивача складав 42 050 кг. Згідно поданого позивачем звіту про реалізацію продукції сільського господарства за 2019 рік кількість продукції у наявності безпосередньо у підприємства (власної та прийнятої на зберігання) на кінець 2019 року складає 421 ц.

Згідно договору поставки №18/2 від 18.01.2020, укладеним між позивачем та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2 , позивач зобов`язався поставити останній сою.

Згідно видаткової накладної №1 від 25.01.2020 позивач здійснив поставку сої в кількості 37,66 т загальною вартістю 346 472 грн. 15 коп., в т.ч. податок на додану вартість 57 745 грн. 36 коп.

Відтак, наданими доказами підтверджується, що позивач виростив 42 050 кг, та продав фізичній особі-підприємцю ОСОБА_2 37,66 т сої, залишок на 31.01.2020 складає 4390 кг.

Враховуючи викладене, підстави для відмови у реєстрації податкової накладної №1 від 25.01.2020 відсутні, тому рішення №1869196/40987036 від 26.08.2020 є протиправним та підлягає скасуванню.

Отже, доводи відповідача про ненадання позивачем первинних документів щодо придбання товару є необгрунтованими, оскільки соя позивачем не придбавалась, а була ним вирощена.

Щодо вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну №1 від 25.01.2020 датою фактичного подання в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає наступне.

Згідно пункту 4 частини 1 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії. Тобто, законодавством передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

Враховуючи висновок щодо протиправності рішення відповідача, суд вважає за необхідне застосувати належний спосіб захисту порушеного права та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну №1 від 25.01.2020 і вважати податкову накладну зареєстрованою в день її подання.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відтак, судові витрати позивача по сплаті судового збору підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.

Керуючись статями 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ВИРІШИВ:

Позов фермерського господарства «Гарант-Д» задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Черкаській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації №1869196/40987036 від 26.08.2020 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №1 від 25.01.2020, виписану фермерським господарством «Гарант-Д» .

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну №1 від 25.01.2020 на загальну суму 346 472 грн. 15 коп., в т.ч. податок на додану вартість 57 745 грн. 36 коп., виписану фермерським господарством «Гарант-Д» .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Черкаській області (вул. Хрещатик, 235, м. Черкаси, 18002, ідентифікаційний код 43142920) на користь фермерського господарства «Гарант-Д» (вул. Центральна, 74, с. Нечаєве, Шполянський район, Черкаська область, 20651, код ЄДРПОУ 40987036) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 2102 (дві тисячі сто дві) гривні 00 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) на користь фермерського господарства «Гарант-Д» (вул. Центральна, 74, с. Нечаєве, Шполянський район, Черкаська область, 20651, код ЄДРПОУ 40987036) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 2102 (дві тисячі сто дві) гривні 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий А.В. Руденко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.12.2020
Оприлюднено04.01.2021
Номер документу93926007
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/3744/20

Ухвала від 22.09.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Постанова від 15.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 12.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 30.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 18.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 13.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 24.03.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 03.03.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Рішення від 24.12.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 14.09.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні