Рішення
від 30.12.2020 по справі 826/2601/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 грудня 2020 року м. Київ № 826/2601/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Чудак О.М., розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ" до Державної податкової служби України, Комісії Державної фіскальної служби з питань розгляду скарг про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,

установив:

15.02.2018 до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ" (ТОВ "УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ") з позовом до Державної фіскальної служби України (ДФС України, відповідач 1), Комісії Державної фіскальної служби з питань розгляду скарг (Комісія ДФС України, відповідач 2), про:

- визнання протиправними та скасування рішень Комісії Державної фіскальної служби з питань розгляду скарг від 11.01.2018 №4722/40015887, №4723/40015887, №4724/40015887, №4725/40015887, №4726/40015887;

- зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні №12 від 17.11.2017, №10 та №11 від 23.11.2017, №13 від 30.11.2017, №14 від 30.11.2017 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позову зазначено, що ТОВ "УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ" здійснювались будівельно-монтажні роботи на виконання договорів №0109/КМ-U7123/С1 від 21.09.2017, №031/СП-17 від 05.10.2017, №U17106/22/09/17-КП/С1 від 25.09.2017, №U17144-С2 від 20.11.2017, за фактом виконання яких складено податкові накладні №12 від 17.11.2017, №10 та №11 від 23.11.2017, №13 від 30.11.2017, №14 від 30.11.2017 та направлено їх для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Однак, реєстрація вказаних податкових накладних була зупинена у зв`язку з тим, що податкові накладні відповідають критеріям оцінки ступеня ризику визначеному пунктом 6 Наказу Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 року "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів". За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ.ЗЕД: 43.99.5. Запропоновано надати пояснення, документи, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної відповідно до підпункту в 201.16.1, пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, в редакцій станом на час виникнення спірних правовідносин (далі - ПК України), вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

Позивач зазначає, що виконав вимоги, вказані в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних та надав відповідні поясненні та підтверджуючі документи, проте, рішеннями відповідача 1 відмовлено у реєстрації вказаних податкових накладних з підстави - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або є недостатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної. При цьому, які саме порушення закону були допущенні, або в чому полягає недостатність документів, в даному рішенні не зазначено, з документів ДФС України взагалі не вбачається у чому саме полягають порушення. Позивач оскаржив рішення відповідача 1 в адміністративному порядку, однак рішеннями відповідача 2 від 11.01.2018 №4722/40015887, №4723/40015887, №4724/40015887, №4725/40015887, №4726/40015887 відмовлено у задоволенні скарг позивача, тому вказані рішення відповідача 2 позивач вважає протиправними і такими, що підлягають скасуванню.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27.04.2018 відкрито провадження у справі, постановлено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з проведенням судового засідання.

Відповідач 1 подав відзив на позовну заяву та додаткові пояснення в яких вказав на відсутність підстав для задоволення позовних вимог. Зазначив, що оскаржувані рішення є правомірними, адже прийняті з урахуванням наданих позивачем документів, у зв`язку з ненаданням платником достатньої кількості документів.

Також відповідач 1 вказав, що скарги ТОВ "УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ" на рішення про відмову в реєстрації податкових накладних розглянуті в межах передбачених строків, а за результатами розгляду прийняті обґрунтовані та законні рішення. Посилання на необґрунтованість та протиправність змісту рішень про розгляд скарг є безпідставними, оскільки в даному випадку предметом дослідження є дотримання суб`єктом владних повноважень конкретних юридичних норм при прийнятті спірного рішення.

В судовому засіданні представники позивача та відповідача письмово викладені позиції підтримали.

Зважаючи на відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, суд за клопотаннями представників сторін, на підставі частини третьої статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України від 06.07.2005 №2747-IV (КАС України), ухвалив розглянути справу в порядку письмового провадження.

Так, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

ТОВ УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ , код ЄДРПОУ 40015887, зареєстроване в м. Київ, вул. Шота Руставелі, 33-Б, нежиле приміщення 27. Перебуває на обліку в ДПІ в Печерському районі та з 23.09.2015 зареєстроване платником ПДВ.

ТОВ УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ має ліцензію Архітектурно-будівельної інспекції України від 05.10.2015 №37-Л на виконання: будівельно-монтажних робіт, монтажу інженерних мереж, будівництва транспортних споруд.

Основними видами діяльності за КВЕД по яких працює ТОВ УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ є: 42.99 Будівництво інших споруд, 41.20 Будівництво житлових та нежитлових будівель (основний), 42.11 Будівництво доріг та автострад.

На виконання Договору субпідряду №0109/КМ-U7123/С1 від 21.09.2017 укладеного з ТОВ ВАТЦЕНРОДЕ , ТОВ УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ виконані роботи на загальну суму 521 348,83 грн, що підтверджують копії рахунку, сертифікат якості, платіжні доручення №6087 та №6088 від 03.10.2017 на суму 40000 грн та 239720 грн та №6628 від 28.11.2017 на суму 187 628,83 грн, оборотно-сальдова відомість №361, довідка про вартість виконаних робіт та витрати, акт №01-11-01 виконаних будівельно-монтажних робіт за листопад 2017 року, відомість ресурсів до акту №01-11-01.

У зв`язку із підписанням акту на загальну суму 187 628,83 грн, в тому числі ПДВ - 31 271,47 грн, ТОВ УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ за правилом першої події виписано податкову накладну №12 від 17.11.2017 на суму ПДВ 31 271,47 грн.

15.12.2017 ТОВ УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ подано на реєстрацію податкову накладну №12 від 17.11.2017 на суму ПДВ 31 271,47 грн.

Згідно квитанції №9269007210 від 15.12.2017 реєстрація податкової накладної №12 від 17.11.2017 зупинена у зв`язку з тим, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеному пунктом 6 Наказу Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 року "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів". За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ.ЗЕД: 43.99.5. Запропоновано надати пояснення, документи, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної відповідно до підпункту в 201.16.1, пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

На виконання вказаної квитанції ТОВ УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ засобами електронного зв`язку направлено ДФС України пояснення та копії документів на підтвердження реальності вчинення господарської операції, а саме копії: договору, наказу про призначення керівника. Витягу зі статуту, рахунку, сертифікат якості, платіжного доручення, оборотно-сальдової відомості №361, довідки про вартість виконаних робіт та витрати, акту №01-11-01 виконаних будівельно-монтажних робіт за листопад 2017 року, відомості ресурсів до акту №01-11-01.

Рішенням Комісії ДФС України №488066/40015887 від 27.12.2017 відмовлено в реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №12 від 17.11.2017, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Позивач оскаржив Рішення №488066/40015887 від 27.12.2017 в адміністративному порядку шляхом подання скарги від 03.01.2018 до ДФС України, однак 17.01.2018 отримав рішення комісії з питань розгляду скарг ДФС України №4722/40015887 про залишення скарги без задоволення.

На виконання Договору субпідряду №031/СП-17 від 05.10.2017 укладеного з ТОВ МАНХЕТТЕН , ТОВ УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ виконані роботи на суму 28 188 грн, що підтверджують копії платіжного доручення №89 від 30.11.2017 на суму 28 188 грн , оборотно-сальдова відомість №361 за листопад 2017 року.

У зв`язку із оплатою робіт в сумі 28 188 грн ТОВ УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ виписано податкову накладну №13 від 30.11.2017 на суму ПДВ 4 698 грн.

13.12.2017 ТОВ УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ подано на реєстрацію податкову накладну №13 від 30.11.2017 на суму ПДВ 4 698 грн.

Згідно квитанції №9266371588 від 13.12.2017 реєстрація податкової накладної №13 від 30.11.2017 зупинена у зв`язку з тим, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеному пунктом 6 Наказу Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 року "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів". За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ.ЗЕД: 43.99.5. Запропоновано надати пояснення, документи, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної відповідно до підпункту в 201.16.1, пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

На виконання вказаної квитанції ТОВ УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ засобами електронного зв`язку направлено ДФС України пояснення та копії документів на підтвердження реальності вчинення господарської операції, а саме копії: договору, платіжного доручення, оборотно-сальдової відомості №361, ліцензії Архітектурно-будівельної інспекції України з додатком, посвідчень про виконання робіт з підвищеною небезпекою.

Рішенням Комісії ДФС України №488068/40015887 від 27.12.2017 відмовлено в реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №13 від 30.11.2017, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Позивач оскаржив Рішення №488068/40015887 від 27.12.2017 в адміністративному порядку шляхом подання скарги від 03.01.2018, однак 17.01.2018 отримав рішення комісії з питань розгляду скарг №4723/40015887 про залишення скарги без задоволення.

На виконання Договору підряду №U17106/22/09/17-КП/С1 від 25.09.2017 укладеного з ТОВ ВАТЦЕНРОДЕ , ТОВ УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ виконані роботи на суму 420 000 грн, що підтверджують копії платіжного доручення №6576 від 23.11.2017 на суму 420 000 грн, оборотно-сальдова відомість №361 за листопад 2017 року, рахунок на оплату №32 від 20.11.2017.

У зв`язку із оплатою робіт за правилом першої події, виписано податкову накладну №10 від 23.11.2017 на суму ПДВ 70 000 грн .

23.11.2017 ТОВ УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ подано на реєстрацію податкову накладну №10 від 23.11.2017 на суму ПДВ 70 000 грн .

Згідно квитанції №9268848884 від 15.12.2017 реєстрація податкової накладної №10 від 23.11.2017 зупинена у зв`язку з тим, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеному пунктом 6 Наказу Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 року "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів". За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ.ЗЕД: 43.99.5. Запропоновано надати пояснення, документи, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної відповідно до підпункту в 201.16.1, пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

На виконання вказаної квитанції ТОВ УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ засобами електронного зв`язку направлено ДФС України пояснення та копії документів на підтвердження реальності вчинення господарської операції, а саме копії: договору, рахунку на оплату, платіжного доручення, оборотно-сальдової відомості №361, ліцензії Архітектурно-будівельної інспекції України з додатком, посвідчень про виконання робіт з підвищеною небезпекою.

Рішенням Комісії ДФС України №488062/40015887 від 27.12.2017 відмовлено в реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №10 від 23.11.2017, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Позивач оскаржив Рішення №488062/40015887 від 27.12.2017 в адміністративному порядку шляхом подання скарги від 03.01.2018, однак 17.01.2018 отримав рішення комісії з питань розгляду скарг №4724/40015887 про залишення скарги без задоволення.

На виконання Договору підряду №U17106/22/09/17-КП/С1 від 25.09.2017 укладеного з ТОВ ВАТЦЕНРОДЕ , ТОВ УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ виконані роботи на суму 265 725 грн, що підтверджують копії платіжного доручення №6581 від 23.11.2017, оборотно-сальдова відомість №361, рахунок на оплату №33 від 21.11.2017.

У зв`язку із оплатою робіт за правилом першої події, ТОВ УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ виписано податкову накладну №11 від 23.11.2017 на суму ПДВ 265 725 грн.

23.11.2017 подали на реєстрацію податкову накладну №11 від 23.11.2017 на суму ПДВ 44 287,5 грн.

Згідно квитанції №9268921267 від 15.12.2017 реєстрація податкової накладної №11 від 23.11.2017 зупинена у зв`язку з тим, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеному пунктом 6 Наказу Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 року "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів". За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ.ЗЕД: 43.99.5. Запропоновано надати пояснення, документи, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної відповідно до підпункту в 201.16.1, пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

На виконання вказаної квитанції ТОВ УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ засобами електронного зв`язку направлено ДФС України пояснення та копії документів на підтвердження реальності вчинення господарської операції, а саме копії: договору, рахунку на оплату, платіжного доручення, оборотно-сальдової відомості №361, ліцензії Архітектурно-будівельної інспекції України з додатком, посвідчень про виконання робіт з підвищеною небезпекою.

Рішенням Комісії ДФС України №488063/40015887 від 27.12.2017 відмовлено в реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №11 від 23.11.2017, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Позивач оскаржив Рішення №488063/40015887 від 27.12.2017 в адміністративному порядку шляхом подання скарги від 03.01.2018, однак 17.01.2018 отримав рішення комісії з питань розгляду скарг №4725/40015887 про залишення скарги без задоволення.

На виконання пункту 3.1.1 Договору підряду №U17144-С2 від 20.11.2017 укладеного з ТОВ ВАТЦЕНРОДЕ , ТОВ УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ отримало авансовий платіж в сумі 73 304,94 грн, що підтверджують копії платіжного доручення №6683 від 30.11.2017 , оборотно-сальдова відомість №361 за листопад 2017 року, рахунок на оплату №38 від 28.11.2017.

У зв`язку із отриманням коштів в сумі 73 304,94 грн за правилом першої події, ТОВ УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ виписано податкову накладну №14 від 30.11.2017 на суму ПДВ 12 217,49 грн.

30.11.2017 подали на реєстрацію податкову накладну №14 від 23.11.2017 на суму ПДВ 61 087,45 грн.

Згідно квитанції №9269073978 від 15.12.2017 реєстрація податкової накладної №14 від 30.11.2017 зупинена у зв`язку з тим, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризику визначеному пунктом 6 Наказу Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 року "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів". За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ.ЗЕД: 43.99.5. Запропоновано надати пояснення, документи, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної відповідно до підпункту в 201.16.1, пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

На виконання вказаної квитанції ТОВ УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ засобами електронного зв`язку направлено ДФС України пояснення та копії документів на підтвердження реальності вчинення господарської операції, а саме копії: договору, рахунку на оплату, платіжного доручення, оборотно-сальдової відомості №361, ліцензії Архітектурно-будівельної інспекції України з додатком, посвідчень про виконання робіт з підвищеною небезпекою.

Рішенням Комісії ДФС України №488064/40015887 від 27.12.2017 відмовлено в реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №14 від 23.11.2017, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Позивач оскаржив Рішення №488064/40015887 від 27.12.2017 в адміністративному порядку шляхом подання скарги від 03.01.2018, однак 17.01.2018 отримав рішення комісії з питань розгляду скарг №4726/40015887 про залишення скарги без задоволення.

Вважаючи, протиправними рішення Комісії Державної фіскальної служби з питань розгляду скарг від 11.01.2018 №4722/40015887, №4723/40015887, №4724/40015887, №4725/40015887, №4726/40015887, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Суд, визначаючись щодо заявлених вимог по суті, виходить з того, що за приписами абзаців "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб`єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.

Касовий метод для цілей оподаткування згідно з розділом V цього Кодексу - метод податкового обліку, за яким дата виникнення податкових зобов`язань визначається як дата зарахування (отримання) коштів на банківський рахунок (у касу) платника податку або дата отримання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) ним товарів (послуг), а дата виникнення права на податковий кредит визначається як дата списання коштів з банківського рахунку (видачі з каси) платника податку або дата надання інших видів компенсацій вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) йому товарів (послуг) (підпункт 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 ПК України).

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами пункту 201.7 статті 201 цього ж Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У пункті 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, міститься визначення таких критеріїв (Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями):

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI ПК України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;

3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

Суд зазначає, що визначення фіскальним органом у відповідній квитанції конкретного критерію ризику, прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, Вичерпний перелік яких затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 16.06.2017 за №754/30622.

Згідно з пунктом 1 Вичерпного переліку документів, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання- передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Отже, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Разом з цим, у квитанціях №9269007210, №9268848884, №9268921267, №9266371588, №9269073978 від 15.12.2017 ДФС України не вказано конкретного переліку документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, перелік яких затверджений Вичерпним переліком.

Зазначення в квитанціях про зупинку реєстрації податкових накладних про те, що за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ.ЗЕД: 43.99 суд вважає безпідставним та таким, що вказує на поверховість таких висновків відповідача, адже підставою для складання ТОВ УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ податкових накладних було взагалі не постачання товарів, адже на виконання договорів №0109/КМ-U7123/С1 від 21.09.2017, №031/СП-17 від 05.10.2017, №U17106/22/09/17-КП/С1 від 25.09.2017, №U17144-С2 від 20.11.2017 позивач здійснював будівельно-монтажні роботи.

Постановою Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" від 29.03.2017 №190 визначено, що Комісія ДФС приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до абзацу "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Підстави для прийняття Комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування визначені абзацом 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації", а саме, ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до абзацу "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Однак, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ДФС України №488066/40015887, №488068/40015887, №488062/40015887, №488063/40015887, №488064/40015887 від 27.12.2017, не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття таких рішень, а лише містять загальне твердження, що причиною їх прийняття є не надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

У вказаних рішеннях не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Посилання на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішення про відмову, за відсутності визначеного комісією вичерпного переліку необхідних для надання документів та за умови ненаведення комісією доказів того, що подані платником документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність таких рішень.

При цьому слід зазначити, що такі рішення Комісії ДФС України є і актами індивідуальної дії.

Правовий акт індивідуальної дії - виданий суб`єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов`язкових правил поведінки та стосується прав і обов`язків чітко визначеного суб`єкта (суб`єктів), якому він адресований.

Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовний характер.

Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.

Натомість, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ДФС України №488066/40015887, №488068/40015887, №488062/40015887, №488063/40015887, №488064/40015887 від 27.12.2017 не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії та породжують їх неоднозначне трактування, що, в свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку позивача виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Як вбачається із заявлених позивачем вимог та наведених підстав позову протиправність вказаних рішень, на думку ТОВ "УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ" є підставою для зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні. При цьому з урахуванням протиправності і рішень комісії з розгляду скарг на такі рішення.

Так, постановою Кабінету Міністрів України від 04.07.2017 №485 затверджено Порядок розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Порядок №485), який визначає процедуру розгляду скарг на рішення комісії ДФС, яка приймає рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно пункту 3 Порядку №485 розгляд скарги на рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - скарга) здійснюється комісією ДФС з питань розгляду скарг (далі - комісія з питань розгляду скарг), яка є постійно діючим колегіальним органом ДФС, за участю уповноваженої особи Мінфіну.

Відповідно до пунктів 12, 13 Порядку №485 за результатами розгляду скарги комісія з питань розгляду скарг приймає рішення щодо скарги, яке реєструється службою діловодства ДФС та надсилається платнику податку з урахуванням вимог, визначених пунктом 56.23 статті 56 Кодексу.

За результатами розгляду скарги комісія з питань розгляду скарг приймає одне з таких рішень: задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії ДФС; залишає скаргу без задоволення та рішення комісії ДФС без змін.

Суд констатує, що відповідачем 2 не враховано вказаних вище обставин щодо необґрунтованості рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ДФС України №488066/40015887, №488068/40015887, №488062/40015887, №488063/40015887, №488064/40015887 від 27.12.2017, та за результатом розгляду скарг позивача, залишено вказані рішення без змін.

Тобто, прийняті за результатом розгляду скарг рішення відповідача 2 від 11.01.2018 №4722/40015887, №4723/40015887, №4724/40015887, №4725/40015887, №4726/40015887 не містять жодних обґрунтувань їх прийняття та відхилення скарг позивача.

Водночас, суд враховує, що частиною першою статті 2 КАС України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Отже, обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду.

Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражених права чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

Гарантоване статтею 55 Конституції України й конкретизоване у звичайних законах України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб стверджувальне порушення було обґрунтованим.

З наведеного слідує, що суд під час розгляду справи повинен встановити факт або обставини, які б свідчили про порушення прав, свобод чи інтересів позивача з боку відповідача - суб`єкта владних повноважень, створення перешкод для їх реалізації або мають місце інші порушення прав та свобод позивача.

У постанові від 28.02.2019 у справі №826/4070/16 Верховний Суд зауважив, що платниками податків до суду можуть бути оскаржені рішення, дії, бездіяльність суб`єктів владних повноважень, які порушують права, свободи та інтереси. Втім, задоволенню в адміністративному судочинстві підлягають лише ті позовні вимоги, які відновлюють фактично порушені права, свободи та інтереси особи у сфері публічно-правових відносин.

В контексті наведених правових норм суд зазначає, що правове значення для платника податків в межах спірних правовідносин мають виключно рішення контролюючого органу про відмову в реєстрації податкових накладних. При цьому, рішення про результати розгляду скарг не відповідають критерію юридичної значимості, не створюють для платника жодних правових наслідків у вигляді виникнення, зміни або припинення його прав та не породжують для нього будь-яких обов`язків.

У зв`язку із викладеним, враховуючи, що жодних підстав для визнання таких рішень протиправними та їх скасування в частині процедури розгляду скарг позивачем не наведено, а навпаки, їх протиправність обґрунтовано доводами, що стосуються висновків ДФС України при прийнятті рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову в частині визнання протиправними та скасування рішень комісії ДФС України з питань розгляду скарг.

При цьому, суд звертає увагу, що розгляд судом рішень відповідача 2 від 11.01.2018 №4722/40015887, №4723/40015887, №4724/40015887, №4725/40015887, №4726/40015887 не призведе до належного відновлення та захисту прав позивача, адже в такому разі залишаться чинними рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ДФС України №488066/40015887, №488068/40015887, №488062/40015887, №488063/40015887, №488064/40015887 від 27.12.2017.

Відповідно до частини другої статті 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

З урахуванням того, що ТОВ "УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ" просить суд визнати протиправними та скасувати виключно рішення відповідача 2 від 11.01.2018 №4722/40015887, №4723/40015887, №4724/40015887, №4725/40015887, №4726/40015887, суд вважає, що для ефективного захисту прав позивача необхідно вийти за межі позовних вимог та визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ДФС України №488066/40015887, №488068/40015887, №488062/40015887, №488063/40015887, №488064/40015887 від 27.12.2017.

Окремо щодо позовної вимоги про зобов`язання зареєструвати податкові накладні, суд зазначає про наступне.

Із положень частин третьої - четвертої 245 КАС України випливає, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Відповідно до підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 ПК України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме Комісією ДФС України.

У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.

Таким чином, нормами ПК України чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.

Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, встановлено, що у разі надходження до ДФС України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Враховуючи, що судом встановлено відсутність у ДФС України правових підстав для відмови у реєстрації податкових накладних шляхом прийняття відповідних рішень, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні датою їх фактичного надходження.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В даному випадку, задоволення позовної вимоги щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ "УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ" №12 від 17.11.2017, №10 та №11 від 23.11.2017, №13 від 30.11.2017, №14 від 30.11.2017 є дотриманням судом гарантій на те, що права позивача, за захистом яких він звернувся до суду, будуть відновлені.

Частинами першою, третьою, сьомою статті 139 КАС України передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).

За приписами частини другої статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру який подано юридичною особою або фізичною особою-підприємцем сплачується судовий збір в сумі 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Законом України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" прожитковий мінімуму для працездатних осіб станом на 01.01.2018 визначений у розмірі 1762 грн.

Відповідно до частини третьої статті 6 Закону України "Про судовий збір" за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру.

У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Верховний Суд України у постанові від 14.03.2017 у справі №21-3944а16 зазначає, що системний аналіз частини першої статті 6, частини другої статті 162, частини п`ятої статті 171-1 КАС України (в редакції до 15.12.2017) дає підстави для висновку, що вимога про визнання протиправними акта, дії чи бездіяльності як передумова для застосування інших способів захисту порушеного права (скасувати або визнати нечинним рішення чи окремі його положення, зобов`язати прийняти рішення, вчинити дії або утриматися від їх вчинення тощо) як наслідків протиправності акта, дії чи бездіяльності є однією вимогою.

Отже, фактично позов ТОВ "УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ" містить п`ять вимог немайнового характеру, тому за його подання належало сплатити судовий збір в сумі 8810 грн.

Однак згідно наявного у справі платіжного доручення від 13.02.2018 №903 позивачем за подання позову сплачено судовий збір у розмірі 10572 грн, тобто за шість вимог немайнового характеру.

Оскільки даний позов сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, підлягає задоволенню повністю, поверненню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень підлягає судовий збір в сумі 8810 грн.

Решта суми є надмірно сплаченою та повертається за заявою позивача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246 КАС України,

вирішив:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ" задовольнити частково та вийти за межі позовних вимог.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №488066/40015887, №488068/40015887, №488062/40015887, №488063/40015887, №488064/40015887 від 27.12.2017.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ" №12 від 17.11.2017, №10 та №11 від 23.11.2017, №13 від 30.11.2017, №14 від 30.11.2017 датами їх фактичного надходження.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути з Державної податкової служби України за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ" судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 8810 (вісім тисяч вісімсот десять) гривень.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРБУД РЕСТАВРАЦІЯ" (місцезнаходження юридичної особи: 01033, місто Київ, вулиця Шота Руставелі, нежиле приміщення 27; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 40015887).

Відповідач - Державна податкова служба України (місцезнаходження юридичної особи: 04053, місто Київ, вулиця Львівська площа, будинок 8, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 43005393).

Відповідач - Комісія Державної фіскальної служби з питань розгляду скарг (місцезнаходження юридичної особи: 04053, місто Київ, вулиця Львівська площа, будинок 8, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 43005393).

Суддя О.М. Чудак

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.12.2020
Оприлюднено04.01.2021
Номер документу93926508
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/2601/18

Ухвала від 18.06.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Постанова від 19.05.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 13.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 13.04.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 18.03.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 18.03.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Рішення від 30.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 30.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 17.09.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

Ухвала від 20.04.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Чудак О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні