УХВАЛА
30 грудня 2020 року
Київ
справа №640/2923/20
адміністративне провадження №К/9901/33009/20
Верховний Суд у складі судді Касаційного адміністративного суду Єресько Л.О., перевіривши заяву Громадської організації Контроль за виборами про залучення до участі у справі № 640/2923/20 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача,
УСТАНОВИВ:
Ухвалою Верховного Суду від 17 грудня 2020 року відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Міністерства юстиції України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 серпня 2020 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 28 жовтня 2020 року у справі № 640/2923/20 за адміністративним позовом Міністерства юстиції України до Політичної партії "Народна програма Вадима Чорного" про анулювання реєстраційного свідоцтва,
28 грудня 2020 року на адресу суду касаційної інстанції надійшла заява Громадської організації Контроль за виборами про залучення до участі у справі № 640/2923/20 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
Вирішуючи питання про можливість вирішення зазначеної заяви, Верховний Суд зазначає наступне.
Частиною другою статті 166 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що заяви, клопотання і заперечення подаються в письмовій або усній формі. У випадках, визначених цим Кодексом, заяви і клопотання подаються тільки в письмовій формі.
Відповідно до підпункту 15.1 підпункту 15 пункту 1 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подання, реєстрація, надсилання процесуальних та інших документів, доказів, формування, зберігання та надсилання матеріалів справи здійснюються в паперовій формі.
Відповідно до частини третьої статті 166 КАС України заяви, клопотання і заперечення подаються та розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом.
Частинами сьомою, восьмою статті 44 КАС України встановлено, що документи (у тому числі процесуальні документи, письмові та електронні докази тощо) можуть подаватися до суду, а процесуальні дії вчинятися учасниками справи в електронній формі з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, за винятком випадків, визначених цим Кодексом.
Процесуальні документи в електронній формі мають подаватися учасниками справи до суду з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи шляхом заповнення форм процесуальних документів відповідно до Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему.
В свою чергу підпунктом 15.16 підпункту 15 пункту 1 розділу VII Перехідні положення КАС України визначено, що Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система починає функціонувати через 90 днів з дня опублікування Державною судовою адміністрацією України у газеті Голос України та на веб-порталі судової влади України оголошення про створення та забезпечення функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.
Разом із тим, на час звернення скаржника до Верховного Суду із вказаним клопотання Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система не розпочала роботу.
На підставі наказу Державної судової адміністрації від 01 червня 2020 року №247 "Про запровадження в дослідну експлуатацію систем "Електронний суд" та "Електронний кабінет"" з 01 червня 2020 року у Касаційному адміністративному суді запроваджено в дослідну експлуатацію систему "Електронний суд", під час якої Касаційному адміністративному суду та учасникам процесу слід дотримуватись вимог Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26 листопада 2010 року № 30 у відповідній редакції в частині функціонування даних підсистем.
Таким чином, надсилання процесуальних документів до Суду в електронному вигляді передбачає використання сервісу Електронний суд , розміщеному за посиланням://cabinet.court.gov.ua/login, з попередньою реєстрацією офіційної електронної адреси (Електронного кабінету) та з обов`язковим використанням власного електронного підпису.
Отже, альтернативою звернення учасників справи до суду із позовними заявами, скаргами та іншими визначеними законом процесуальними документами, оформленими в паперовій формі та підписаними безпосередньо учасником справи або його представником, безумовно є звернення з процесуальними документами в електронній формі, з обов`язковим їхнім скріпленням власним електронним підписом учасника справи через Електронний кабінет.
Обмеження, що пов`язанні з використанням підсистеми Електронний суд , у тому числі щодо подачі процесуальних документів через Електронний кабінет, є легітимними, пропорційними та не перешкоджають доступу до правосуддя.
Так, заяву про залучення до участі у справі № 640/2923/20 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача надіслано на електронну адресу суду касаційної інстанції, у її графі Підпис зазначено прізвище та ініціали заявника - Голова ГО Контроль за виборами Нечепорук Д.І.
На підтвердження чинності підпису в касаційній скарзі надано роздруківку протоколу створення та перевірки кваліфікованого електронного підпису від 28 грудня 2020 року.
Водночас, формування Громадською організацією Контроль за виборами вказаної заяви у підсистемі Електронний суд не здійснено, що свідчить про використання заявником не передбаченого чинним процесуальним законодавством способу звернення до Суду із вказаним клопотанням.
Також матеріали поданої заяви не містять відомостей про підписання документа електронним цифровим підписом із застосування посиленого сертифікату відкритого ключа та доказів перевірки електронного цифрового підпису, накладеного на клопотання із використанням підсистеми "Електронний суд".
Стаття 167 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює загальні вимоги до форми та змісту письмової заяви, клопотання, заперечення.
Частиною другою вказаної статті передбачено, якщо заяву (клопотання, заперечення) подано без додержання вимог частини першої цієї статті і ці недоліки не дають можливості її розглянути, або якщо вона є очевидно безпідставною та необґрунтованою, суд повертає таку заяву (клопотання, заперечення) заявнику без розгляду.
Керуючись статтями 44, 18, 166, 167 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
Заяву Громадської організації Контроль за виборами про залучення до участі у справі № 640/2923/20 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - повернути без розгляду.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання, є остаточною та не може бути оскаржена.
...........................
Л.О. Єресько,
Суддя Верховного Суду
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 30.12.2020 |
Оприлюднено | 31.12.2020 |
Номер документу | 93928219 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Єресько Л.О.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні