Ухвала
від 27.04.2021 по справі 640/2923/20
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

27 квітня 2021 року

Київ

справа №640/2923/20

адміністративне провадження №К/9901/33009/20

Верховний Суд у складі судді Касаційного адміністративного суду Єресько Л.О., у порядку підготовки до касаційного розгляду справи за касаційною скаргою Міністерства юстиції України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 серпня 2020 року та постану Шостого апеляційного адміністративного суду від 27 жовтня 2020 року у справі № 640/2923/20 за позовом Міністерства юстиції України до політичної партії "Народна програма Вадима Чорного" про анулювання реєстраційного свідоцтва,

УСТАНОВИВ:

Ухвалою Верховного Суду від 17 грудня 2020 року відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Міністерства юстиції України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 серпня 2020 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 28 жовтня 2020 року у справі № 640/2923/20 за адміністративним позовом Міністерства юстиції України до політичної партії "Народна програма Вадима Чорного" про анулювання реєстраційного свідоцтва.

04 січня 2021 року на адресу суду касаційної інстанції надійшла заява громадської організації Контроль за виборами про залучення до участі у справі № 640/2923/20 у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.

За правилами пункту 1 та 5 частини першої статті 340 КАС України суддя-доповідач у порядку підготовки справи до касаційного розгляду з`ясовує склад учасників справи та вирішує інші питання, необхідні для касаційного розгляду справи.

Вирішуючи наведене клопотання на стадії підготовки справи до касаційного розгляду я, як суддя-доповідач, приходжу до таких висновків.

Правовий статус та порядок вступу у справу третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, врегульований КАС України.

Відповідно до частини другої статті 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Згідно з частиною п`ятою статті 49 КАС України про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі.

Отже, підставою для залучення третіх осіб до участі у справі є наявність у особи, яка не є стороною у справі, прав та обов`язків, на які може вплинути рішення у справі.

Нормами КАС України питання про залучення третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, віднесено до повноважень суду першої інстанції.

Законом України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду судових справ" від 15 січня 2020 року № 460-ІХ, який набрав чинності з 08 лютого 2020 року, пункт 1 частини першої статті 306 доповнено другим реченням такого змісту: "У разі встановлення, що рішення суду першої інстанції може вплинути на права та обов`язки особи, яка не брала участі у справі, залучає таку особу до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору".

Тож з 08 лютого 2020 року повноваженням на залучення до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, наділений і суд апеляційної інстанції.

Разом з тим, як слідує із матеріалів справи, судами попередніх інстанцій не встановлено, що рішення у цій справі може вплинути на права та обов`язки громадської організації Контроль за виборами та не вирішувалося питання про залучення до участі у цій справі названої громадської організації у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору.

Суд касаційної їінстанції нормами КАС України не наділений повноваженнями на залучення до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору.

Частиною першою статті 341 КАС України визначено межі перегляду судом касаційної інстанції, за приписами якої суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин перевіряє правильність застосування судом першої та апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

За правилами частини другої статті 341 КАС України суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.

На підставі наведеного, прихожу до висновку про відсутність правових підстав для залучення судом касаційної інстанції до участі у цій справі громадської організації "Контроль за виборами" у якості третьої особи, яка не завляє самостійних вимог на предмет спору.

Керуючись статтею 340 КАС України,

УХВАЛИВ:

Відмовити Громадській організації Контроль за виборами у задоволенні заяви про залучення до участі у справі № 640/2923/20 в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання, є остаточною та не може бути оскаржена.

...........................

Л.О. Єресько,

Суддя Верховного Суду

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення27.04.2021
Оприлюднено28.04.2021
Номер документу96543510
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/2923/20

Ухвала від 27.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 27.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 30.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 17.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 15.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 27.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Постанова від 27.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 25.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Ухвала від 25.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Карпушова Олена Віталіївна

Рішення від 31.08.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні