КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 13/135а/19а/10а
Головуючий у 1 інстанції Фет исова І.А.
Суддя-доповідач Федорова Г.Г.
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 квітня 2010 року м. Київ
Київський апеляційний а дміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді
суддів
при секретарі Федорової Г.Г.,
Коротких А.Ю., Земляної Г .В.,
Скирді Б.К.,
розглянувши у від критому судовому засіданні а дміністративну справу за апе ляційною скаргою Корюківськ ої районної санітарно-епідем іологічної станції на поста нову Господарського суду Че рнігівської області від 27 січ ня 2009 року по справі за позовом Державної інспекції з контр олю за цінами в Чернігівські й області до Корюківської ра йонної санітарно-епідеміоло гічної станції про стягненн я 19 474,29 грн. необґрунтовано отр иманої виручки та штрафу,-
ВСТАНОВИВ:
У травні 2007 р оку Державна інспекція з кон тролю за цінами в Чернігівсь кій області (далі - позивач) з вернулася до Господарського суду Чернігівської області із позовом до Корюківської р айонної санітарно-епідеміол огічної станції (далі - відп овідач), в якому просила стягн ути з відповідача на користь Державного бюджету України 6 491,43 грн. необґрунтовано отрим аної виручки та штраф у двокр атному розмірі необґрунтова но отриманої виручки в сумі 12 982,86 грн., а всього - 19 474,29 грн..
Постановою Господарськ ого суду Чернігівської облас ті від 27 січня 2009 року позовні в имоги Державної інспекції з контролю за цінами в Черніг івській області, задоволено.
Стягнуто з Корюківської ра йонної санітарно-епідеміоло гічної станції в доход Держ авного бюджету 6 491,43 грн. необґ рунтовано отриманої виручки та 12 982,86 грн. штрафу в двократно му розмірі необґрунтовано о триманої суми виручки.
Відповідач не погод жуючись з прийнятим рішенням суду, звернувся з апеляційно ю скаргою, в якій зазначає, що оскаржувана постанова суду не відповідає вимогам матері ального та процесуального п рава, а саме, судом першої інст анції неповно з' ясовано та не доведено обставини, що маю ть значення для справи, висно вки суду першої інстанції не відповідають обставинам спр ави, в зв' язку з чим просить с касувати постанову Господар ського суду Чернігівської о бласті від 27 січня 2009 року та пр ийняти нове рішення, яким від мовити в задоволенні вимог, заявлених позивачем.
Заслухавши в судовому зас іданні суддю-доповідача, пер евіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, к олегія суддів вважає, що апел яційна скарга не підлягає за доволенню, з наступних підст ав.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС Укр аїни суд апеляційної інстанц ії залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, я кщо визнає, що суд першої інст анції правильно встановив об ставини справи та ухвалив су дове рішення з додержанням н орм матеріального та проце суального права.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, на підстав і посвідчення, виданого Держ авною інспекцією з контролю за цінами № 564 від 17.10.2006 року, відп овідачем 16 листопада 2006 року бу ло проведено перевірку Корюк івської районної санітарно-е підеміологічної станції з пи тань дотримання державної ди сципліни цін при формуванні та застосуванні тарифів на р оботи і послуги, що виконують ся і надаються за плату устан овами та закладами державної санітарно-епідеміологічної служби.
В ході проведення перевірк и було встановлено, що відпов ідачем в порушення вимог пос танови Кабінету Міністр ів України від 27.08.2003 року № 1351 «Пр о затвердження тарифів (прей скурантів) на роботи і послуг и, що виконуються і надаються за плату установами та закла дами державної санітарно-епі деміологічної служби» за пер іод з 01.12.2005 року по 12.01.2006 рік було н араховано непередбачені зак оном націнки в розмірі 20% при н аданні ним платних послуг до фіксованих розмірі тарифів, внаслідок чого сума необґру нтовано одержаної ним виручк и склала 2 531,55 грн.
Крім того, під час перевірки було встановлено, що відпові дачем за період з 11.05.2006 року по 01. 11.2006 рік в порушення вимог пост анови Кабінету Міністрі в України від 11.05.2006 року № 662 «П ро внесення змін до постанов Кабінету Міністрів Укра їни від 15.10.2002 року № 1544 та від 27.08.2003 р . № 1351», застосовувалися тарифи в розмірах, що значно перевищ ували встановлені законом ро зміри, внаслідок чого сума не обґрунтовано одержаної ним виручки склала 3 959,88 грн.
Таким чином, загальна сума н еобґрунтовано одержаної від повідачем виручки за період з 01.12.2005 року по 01.11.2006 рік склала 6 491, 43 грн..
За результатами проведено ї перевірки позивачем було с кладено акт № 004848 від 16.11.2006 року, н а підставі якого прийнято рі шення № 64 про застосування до відповідача економічних сан кцій за порушення ним держав ної дисципліни цін, у відпові дності до якого з відповідач а було стягнуто суму необґру нтовано одержаної ним виручк и в розмірі 6 491,43 грн. та накладе но штраф в сумі 12 982,86 грн.
Даючи правову оцінку обст авинам вказаної справи, коле гія суддів зважає на наступн е.
У відповідності до Положе ння про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердж еного постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 р оку № 1819, Державна інспекція з к онтролю за цінами (далі по тек сту - Держцінінспекція), а тако ж її територіальні органи - Де ржавні інспекції з контролю за цінами в Автономній Респу бліці Крим, областях, містах К иєві та Севастополі, відпові дно до покладених на них завд ань у межах своєї компетенці ї здійснюють перевірки додер жання порядку формування, вс тановлення і застосування ці н і тарифів, а також їх економі чного обґрунтування.
В силу Інструкції про пор ядок застосування економічн их та фінансових (штрафних) са нкцій органами державного ко нтролю за цінами, затверджен ої Наказом Міністерства екон оміки та з питань європейськ ої інтеграції України, Мініс терства фінансів України від 03.12.2000 року № 298/519, зареєстрован ого в Міністерстві юстиції У країни 18.12.2001 року за № 1047/6238, прийня ття рішень про застосування економічних або фінансових ( штрафних) санкцій за фактами порушення державної дисципл іни цін покладено на Держцін інспекцію та відповідні держ авні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республ іці Крим, областях, Києві та Се вастополі.
Основні принципи встановл ення і застосування цін і тар ифів та організації контролю за їх дотриманням на територ ії України визначаються Зако ном України «Про ціни і ціноу творення» від 03.12.1990 року № 507-ХІІ.
Виходячи з положень ст. 9 за значеного Закону, державними органами України встановлюю ться державні фіксовані та р егульовані ціни і тарифи на т овари і послуги, що мають вирі шальне соціальне значення.
Згідно приписів ст. 35 Закону України «Про забезпечення с анітарного та епідеміологіч ної служби», право визначати перелік послуг та тарифи на п латні послуги, які надаються закладами санітарно-епідемі ологічної служби, надано Ка бінету Міністрів України.
Постановою Кабінету Мі ністрів України від 27.08.2003 року № 1351 затверджено тарифи (прейск уранти) на роботи та послуги, щ о надаються та виконуються з а палату установами та закла дами державної санітарно-епі деміологічної служби. Слід в ідмітити, що у затверджених т арифах не зазначено, що вони "в становлюються без урахуванн я податку на додану вартість ».
База оподаткування операц ії з поставки товарів (послуг ) визначається виходячи з їх д оговірної (контрактної) варт ості, визначеної за вільними цінами, але не нижче за звичай ні ціни, з урахуванням акцизн ого збору, ввізного мита, інши х загальнодержавних податкі в та зборів (обов'язкових плат ежів), за винятком податку на д одану вартість, що включаєть ся до ціни товарів (послуг) згі дно із законами України з пит ань оподаткування (п. 4.1. ст. 4 Зак ону України «Про податок на д одану вартість»).
При визначенні суми тарифі в на роботи і послуги у сфері з абезпечення санітарного та епідемічного благополуччя в раховано витрати на розвиток закладів та установ державн ої санітарно-епідеміологічн ої служби в розмірі 10% та ПДВ в сумі - 20%.
Викладене свідчить про те, щ о ПДВ в розмірі 20% включається до тарифів, затверджених пос тановою КМУ від 27.08.2003 року № 1351.
Враховуючи той факт, що діюч им законодавством не допуска ється наявність подвійного оподаткування поставлених т оварів (робіт, послуг), відпові дачем в період з 01.12.2005 року по 12.01.2 006 рік безпідставно проводила ся націнка в розмірі 20% при над анні ним відповідних послуг .
Відповідно до ст. 14 Закону Ук раїни «Про ціни і ціноутворе ння», вся необгрунтовано оде ржана підприємством, організ ацією сума виручки в результ аті порушення державної дисц ипліни цін підлягає вилученн ю в доход відповідного бюдже ту залежно від підпорядкован ості підприємства, організац ії.
Крім того, як встановлено в ході перевірки, та відображ ено в акті № 004848 від 16.11.2006 року, у пе ріод з 11.05.2006 року по 01.11.2006 рік відпо відачем було безпідставно за вищено тарифи на послуги, у зв ' язку з чим сума необгрунто вано одержаної ним виручки з а вказаний період склала 3 959,88 г рн..
Разом з тим, постановою Кабінету Міністрів Україн и від 11 травня 2006 року № 662 «Про вн есення змін до постанов Каб інету Міністрів України ві д 15 жовтня 2002 р. №1544 і від 27 серпня 2 003 р. №1351» були змінено тарифи (пр ейскуранти) на роботи і послу ги, що виконуються і надаютьс я за плату установами та закл адами державної санітарно-еп ідеміологічної служби, при ц ьому, як свідчить аналіз цих т арифів їх зміна була здійсне на у бік зменшення. Таким чино м, позивач при перевірці прийшов до правомірного вис новку, що відповідачем необґ рунтовано була завищена варт ість послуг, що надавалися.
Положенням ст. 5 Указу През идента України від 10.06.1997 року № 503/97 «Про порядок офіційного оп рилюднення нормативно-право вих актів та набрання ними чи нності» ( в редакції, яка д іяла станом на 11.05.2006 року), перед бачено, що нормативно-правов і акти Кабінету Міністрі в України набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо б ільш пізній строк набрання н ими чинності не передбачено в цих актах. Акти Кабінету Міністрів України, які визна чають права і обов'язки грома дян, набирають чинності не ра ніше дня їх опублікування в о фіційних друкованих видання х.
В тексті постанови Кабін ету Міністрів України від 1 1.05.2006 року № 662 не зазначено з яког о саме часу даний акт набирає чинності. Аналізуючи вказан у постанову судова колегія з ауважує, що нею фактично змін юються діючі тарифи на послу ги, що надаються санітарно-еп ідеміологічними станціями т а не міститься будь-яких прип исів, що стосуються прав та об ов'язків громадян. Таким чино м, твердження відповідача пр о те, що з моменту прийняття д аної постанови було звужено перелік послуг, які можуть на даватися громадянам, в зв'язк у з чим вона стосується прав т а обов'язків громадян, судом д о уваги не приймається.
З огляду на це колегія судді в приходить до висновку, що постанова Кабінету Міні стрів України від 11.05.2006 року № 662 «Про внесення змін до постан ов Кабінету Міністрів Ук раїни від 15 жовтня 2002 року № 1544 і в ід 27.08.2003 року №1351» набрала чиннос ті саме з 11.05.2006 року, а не з дня її опублікування, про що наголо шує відповідач. Тому саме з 11.05. 2006 року відповідач повинен бу в застосовувати нові тарифи.
Як вбачається зі змісту о скаржуваного рішення, суд пе ршої інстанції задовольняюч и позов зіслався на положенн я частини 1 статті 72 КАС Україн и, з якого випливає, що обстави ни, встановлені судовим ріше нням в адміністративній, цив ільній або господарській спр аві, що набрало законної сил и, не доказуються при розгляд і інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або ос оба, щодо якої встановлено ц і обставини.
Оскільки Господарс ьким судом Чернігівської обл асті при розгляді справи № 8/162 було відмовлено в задоволенн і позову Корюківської районн ої санітарно-епідеміологічн ої станції про визнання нечи нним рішення Державної інспе кції з контролю за цінами в Ч ернігівській області № 64 від 2 8.11.2006 року (справа розглядалася між тими сторонами та з того ж предмету судового спору), кол егія суддів приходить до ви сновку про правомірність зая влених позивачем вимог, які підтверджуються належними доказами, а тому є такими, що п ідлягають до задоволення.
Згідно зі ст.159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. За конним є рішення, ухвалене су дом відповідно до норм матер іального права при дотриманн і норм процесуального права.
Апелянтом не було надано до казів на підтвердження заяв лених ним вимог, а тому доводи апеляційної скарги спростов уються вищевикладеним, матер іалами справи та не відповід ають вимогам чинного законод авства.
З підстав вищенаведеного, к олегія суддів дійшла висновк у, що суд першої інстанції вір но встановив фактичні обстав ини справи, дослідив наявні д окази, надав їм належну оцінк у та прийняв законне і обґрун товане рішення, з дотримання м норм матеріального і проце суального права, а тому підст ав для його скасування не вба чається.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.198 КАС У країни за наслідками розгляд у апеляційної скарги на пост анову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції ма є право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду без змін.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 198, 200, 205, 206, 212 , 254 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Корю ківської районної санітарно -епідеміологічної станції на постанову Господарського с уду Чернігівської області ві д 27 січня 2009 року - зали шити без задоволення
Постанову Господарського суду Чернігівської області від 27 січня 2009 року - зали шити без змін.
Матеріали справи повернут и до Господарськог о суду Чернігівської області .
Ухвала набирає зак онної сили з моменту проголо шення та може бути оскаржена протягом одного місяця з дня складання в повному обсязі, ш ляхом подачі касаційної скар ги безпосередньо до Вищого а дміністративного суду Украї ни.
Головуючий суддя
суддя
суддя
Г.Г. Федорова
А.Ю. Коротких
Г.В. Земляна
Повний текст ухвали скл адено та підписано - 12.04.10 р.
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙ НИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 13/135а/19а/10а
Головуючий у 1 інстанції Фет исова І.А.
Суддя-доповідач Федорова Г.Г.
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
(ВСТУПНА ТА РЕЗОЛЮТИВНА ЧАСТИНИ)
06 квітня 2010 року м. Київ
Київський апеляційний а дміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді
суддів
при секретарі Федорової Г.Г.,
Коротких А.Ю., Земляної Г .В.,
Скирді Б.К.,
розглянувши у від критому судовому засіданні а дміністративну справу за апе ляційною скаргою Корюківськ ої районної санітарно-епідем іологічної станції на поста нову Господарського суду Че рнігівської області від 27 січ ня 2009 року по справі за позовом Державної інспекції з контр олю за цінами в Чернігівські й області до Корюківської ра йонної санітарно-епідеміоло гічної станції про стягненн я 19 474,29 грн. необґрунтовано отр иманої виручки та штрафу,-
Керуючись ст.ст. 160, 195, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Корю ківської районної санітарно -епідеміологічної станції на постанову Господарського с уду Чернігівської області ві д 27 січня 2009 року - зали шити без задоволення
Постанову Господарського суду Чернігівської області від 27 січня 2009 року - зали шити без змін.
Матеріали справи повернут и до Господарськог о суду Чернігівської області .
Ухвала набирає зак онної сили з моменту проголо шення та може бути оскаржена протягом одного місяця з дня складання в повному обсязі, ш ляхом подачі касаційної скар ги безпосередньо до Вищого а дміністративного суду Украї ни.
Головуючий суддя
суддя
суддя
Г.Г. Федорова
А.Ю. Коротких
Г.В. Земляна
Повний текст ухвали скл адено та підписано - 12.04.10 р.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2010 |
Оприлюднено | 14.09.2010 |
Номер документу | 9400357 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Федорова Г. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні