Рішення
від 23.12.2020 по справі 340/4973/20
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 грудня 2020 року м. Кропивницький Справа № 340/4973/20

Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Притули К.М.

за участю секретаря: Потєхіної І.В.

позивача: ОСОБА_1

представника позивача: Чорноус О.П.

представника відповідача: Філоненко Д.В.

розглянувши у загальному позовному провадженні справу за позовом Селянського (фермерського) господарства "Лідер" ОСОБА_1 до Головного управління Державної податкової служби в Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Селянське (фермерське) господарство "Лідер" ОСОБА_1 звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове рішення - повідомлення Головного управління Державної податкової служби в Кіровоградській області № 00001640705 від 20.10.2020;

- стягнути з Головного управління Державної податкової служби в Кіровоградській області на користь Селянського (фермерського) господарства Лідер ОСОБА_1 судові витрати в сумі 7500 грн.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що уповноваженими особами Головного управління Державної податкової служби України у Кіровоградській області проведено фактичну перевірку щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, обігу підакцизних товарів, та наявності ліцензій, патентів, свідоцтв. За результатами даної перевірки складено акт № 000163 від 30.09.2020. За результатами перевірки, на підставі акту, відповідачем прийнято спірне податкове повідомлення-рішення, яке позивач, вважає протиправним та таким, що прийнято з порушенням норм податкового законодавства.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 05 лютого 2020 року, відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження (а.с.1).

27 листопада 2020 року ухвалою суду задоволено клопотання представника позивача та відкладено розгляд справи (а.с.65).

03 грудня 2020 року ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті в судовому засіданні (а.с.77).

26.11.2020 (вх. № 25944/20) представником відповідача до суду надано відзив на позовну заяву в якому зазначено, що позовні вимоги не визнаються в повному обсязі та просить відмовити в їх задоволенні. В обґрунтування своєї позиції зазначає, що прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення обумовлено порушенням податкового законодавства, що виявлені під час перевірки, а тому є правомірними та не підлягають скасуванню (а.с.43-44).

Позивач та представник позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили його задовольнити, посилаючись на обставини зазначені в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав та заперечував проти їх задоволення, обґрунтовуючи свою позицію обставинами зазначеними в відзиві на позов.

Заслухавши думку представників сторін, допитавши свідка, розглянувши подані позивачем і відповідачем документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Судом встановлено, відповідно до наказу від 28.09.2020 № 1281 (а.с.25), направлень на перевірку від 28.09.2020 №1410, №1411 та №1412 (а.с.46-47) посадові особи Головного управління ДПС в Кіровоградській області здійснили фактичну перевірку місця зберігання палива за адресою с. Новопетрівка, Добровеличківського району, Кіровоградської області, що належить СФГ Лідер з питань дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

За результатами перевірки складений акт від 30.09.2020 № 111/11/11/РРО/80647577 (а.с.49-50), яким зафіксовано, що зафіксовано порушення ФГ ІНСАЙТ вимог частини 1 статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" (далі Закон України №481) в частині зберігання пального без наявності відповідної ліцензії.

Відповідно до зазначеного в Акті, в ході проведення перевірки було встановлено, що СФГ Лідер за адресою місця зберігання пального Кіровоградська обл., Добровеличківський район, с. Новопетрівка оформлено ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) №11050414202001559, термін дії з 08.05.2020 до 08.05.2025 року. Загальна місткість резервуарів - 50000 літрів.

Так, посадовими особами контролюючого органу 24.09.2020 здійснено виїзд на місце зберігання палива за адресою отримання пального згідно акцизної накладної та юридичною адресою, а саме: АДРЕСА_1 , де знаходиться фактичне розташування резервуарів для зберігання пального.

При цьому в ході перевірки встановлено, що в період з 01.04.2020 по 07.05.2020 підприємством отримувалось пальне згідно податкових накладних від 07.05.2020 №32 на паливо дизельне ДП-Л Євро-5-ВО код, УКТЗЕД 2710194300 у кількості 20 тис. літрів (видаткова накладна від 07.05.2020 №371, постачальник ТОВ Петрол- К ; ТТН №Р371 від 07.05.2020) та ПН від 07.04.2020 №30 на дизельне пальне ДП-Л-К5 сорт С , УКТЗЕД 2710194300 у кількості 30 тис. літрів (видаткова накладна від 07.04.2020 №276, ТТН №ПЕК00000276 від 07.04.2020).

Вказане пальне отримувалось підприємством виключно для потреб власного споживання та зберігалося за адресою: АДРЕСА_1 у ємностях загальною місткістю 50 тис. літрів, розташування яких було підтверджено в ході обстеження за вказаною адресою.

Таким чином, позивачем зберігання пального до 08.05.2020 здійснювалось без наявності ліцензії на право зберігання пального.

На підставі висновків перевірки відповідно до підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України, абзацу 8 частини 2 статті 17 Закону №481/95-ВР контролюючий орган податковим повідомленням-рішенням від 20.10.2020 № 00001640705 застосував до СФГ Лідер штраф в розмірі 500000,00 грн. (а.с.51).

Вважаючи спірне податкове повідомлення-рішення протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд застосовує такі норми чинного законодавства.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначено Законом України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" № 481/95-ВР (далі - Закон №481).

Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів (далі - Закон № 481), зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним. Зазначені зміни набирають чинності з 1 липня 2019 року.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України утворено Державну податкову службу шляхом реорганізації Державної фіскальної служби. Згідно з підпунктом 27 пункту 4 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227 (далі - Постанова № 227), ДПС відповідно до покладених на неї завдань здійснює ліцензування діяльності суб`єктів господарювання з виробництва пального, з оптової, роздрібної торгівлі та зберігання пального і контроль за таким виробництвом. ДПС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи.

Статтею 1 Закону № 481 визначено, що: місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування; місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування; зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик; роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.

Порядок здійснення роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального визначено статтею 15 Закону № 481 (зі змінами).

Зберігання пального здійснюється суб`єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії.

Річна плата за ліцензії на право зберігання пального у розмірі 780 гривень, плата за ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним становить 2000 гривень на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

Суб`єкти господарювання отримують ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним/зберігання пального на кожне місце зберігання пального.

Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним/зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі/зберігання суб`єкта господарювання терміном на п`ять років.

Суб`єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.

Ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються: підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету; підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву; суб`єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.

Роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.

Після видачі/призупинення/анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, вносить відповідні відомості до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/призупинення/анулювання відповідної ліцензії.

За порушення норм цього Закону № 481 щодо торгівлі пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством (стаття 17 Закону № 481).

Стосовно твердження позивача, що ліцензія на зберігання пального не своєчасно отримана не з його вини, суд зазначає, що відповідно до ст. 15 Закону № 481, ліцензія на право зберігання пального або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 20 календарних днів з дня одержання зазначених у цьому Законі документів. Суб`єкти господарювання можуть подати документи на розгляд до органу ліцензування для отримання відповідних ліцензії починаючи з 12.06.2019. При цьому Головні управління ДФС у областях та м. Києві мають видавати зазначені ліцензії суб`єктам господарювання починаючи з 01.07.2019.

Крім того, суд звертає увагу на те, що ліцензія на право зберігання пального або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 20 календарних днів з дня одержання зазначених у Законі № 481 документів.

Як встановлено в судовому засіданні позивач 31.03.2020 та 16.04.2020 звертався до відповідача із заявами про видачу ліцензії на право зберігання пального. Розпорядженням від 07.04.2020 № 454-р та від 22.04.2020 № 493-р, було відмовлено у видачі даної ліцензії. Вказані розпорядження позивачем не було оскаржено.

22.04.2020 СФГ Лідер ОСОБА_1 повторно звернулось із заявою про отримання ліцензії на право зберігання пального та отримано відповідну ліцензію № 11050414202001559 від 08.05.2020.

Натомість відповідно до встановлених під час розгляду справи фактів, що не було спростовано позивачем, СФГ Лідер 07 квітня 2020 року було отримано дизельне пальне у кількості 30 тис. літрів відповідно до ПН від 07.04.2020р. №30 та відповідно розпочалося його зберігання без наявності ліцензії, внаслідок чого порушено вимоги частини 1 статті 15 Закону №481.

Відповідно до статті 17 Закону № 481 за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що в зв`язку зі за зберіганням пального без наявності відповідної ліцензії (абзац 8 частини 2 статті 17 Закону України №481), відповідачем правомірно було прийнято податкове повідомлення-рішення від 20.10.2020 №00001640705, яким до Селянського (фермерського) господарства Лідер ОСОБА_1 застосовано фінансові санкції у розмірі 500 тис.грн.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, а вимоги такими, в задоволенні яких слід відмовити.

Відповідно до частини 1 статті 139 вказаного Кодексу при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Зважаючи на те, що позовні вимоги Селянського (фермерського) господарства "Лідер" ОСОБА_1 не підлягають задоволенню, то підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись ст.,ст. 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

в и р і ш и в

В задоволенні позовних вимог Селянського (фермерського) господарства "Лідер" Лаврентьєва Віктора Олександровича (с.Новопетрівка, Добровеличківський район, Кіровоградська область, 27042, код ЄДРПОУ: 20647577 ) до Головного управління Державної податкової служби в Кіровоградській області (вул. В.Перспективна, 55, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25000, код ЄДРПОУ: 43142606) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.

Дата складання та підписання рішення в повному обсязі 05 січня 2021 року

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду К.М. Притула

Дата ухвалення рішення23.12.2020
Оприлюднено06.01.2021
Номер документу94020314
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення

Судовий реєстр по справі —340/4973/20

Ухвала від 16.07.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 25.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 30.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Постанова від 30.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 26.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 22.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 22.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Рішення від 23.12.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Рішення від 23.12.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Рішення від 23.12.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні