Постанова
від 19.04.2010 по справі 2а-1013/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 квітня 2010 року 15:46 Справа № 2а-1013/10/08 70

Запорізький о кружний адміністративний су д у складі:

головуючого судді - Садов ого І.В.

при секретарі судового зас ідання - Марченко І.В.

за участю:

представників позивача: Ст оянова Ю.О., Буркіна С.В.

відповідач не з' явився

третя особа не з' явилась

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовною заявою: Державн ої податкової інспекції у Ор джонікідзевському районі м.З апоріжжя

до: Товариства з обмеженою в ідповідальністю «КОМПАНІЯ Т ЕХНОХОЛДІНГ»

третя особа: Державний реєс тратор виконавчого комітету Запорізької міської ради А стахова С.П.

про: визнання недійсною дер жавної реєстрації відповіда ча; зобов' язання третю особ у припинити юридичну особу в ідповідача від дати реєстрац ії

19.02.2010 Державна податкова інс пекція у Орджонікідзевськом у районі м.Запоріжжя звернул ася до Запорізького окружног о адміністративного суду із позовною заявою до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «КОМПАНІЯ ТЕХНОХОЛДІНГ», третя особа - Державний реєст ратор Орджонікідзевської ра йонної адміністрації Запорі зької міської ради Прилипко О.В. про визнання недійсною де ржавної реєстрації відповід ача та зобов' язання третю о собу припинити юридичну особ у відповідача від дати реєст рації.

Ухвалою суду від 22.02.2010 відкри то провадження в адміністрат ивній справі №2а-1013/10/0870, закінчен о підготовче провадження та призначений судовий розгляд на 17.03.2010. Розгляд справи відкла дався до 06.04.2010 у зв' язку із нея вкою відповідача та третьої особи.

Ухвалою суду від 06.04.2010 здійсн ено заміну неналежної третьо ї особи, яка не заявляє самост ійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - держ авного реєстратора Орджонік ідзевської районної адмініс трації Запорізької міської р ади Прилипко О.В. на належну тр етю особу, яка не заявляє само стійних вимог на предмет спо ру на стороні відповідача - де ржавного реєстратора викона вчого комітету Запорізької м іської ради Астахову С.П., розг ляд справи відкладено до 19.04.2010.

Розгляд справи здійснював ся за допомогою технічних за собів, а саме: програмно-апара тного комплексу «Камертон».

У судовому засіданні 19.04.2010 судом проголошено вступн у та резолютивну частину пос танови.

Позивач підтримав вимоги п озовної заяви з підстав, зазн ачених у позові. Зазначає, що 2 5.12.2007 виконавчим комітетом Зап орізької міської ради зареєс тровано ТОВ «КОМПАНІЯ «ТЕХНО ХОЛДІНГ» (код за ЄДРПОУ 35628298). Ві дповідно до установчих та ре єстраційних документів засн овником та директором підпри ємства є Галабурда А.П - громад янка Республіки Білорусь. Зг ідно даних АДС ВГІРФО ГУМВС У країни вона не зареєстрована в Запорізькій області, згідн о даних ЦБД ВГІРФО будь-яких о фіційних доходів на територі ї України не отримувала. В сво єму поясненні ОСОБА_1 пові домила, що до реєстрації та фі нансово-господарської діяль ності ТОВ «КОМПАНІЯ «ТЕХНОХО ЛДІНГ» вона не має будь-якого відношення ТОВ «КОМПАНІЯ «Т ЕХНОХОЛДІНГ» не може вважати ся таким, що зареєстроване за рішенням власників майна, ос кільки власник майна ОСОБА _1 фактично рішення про ство рення підприємства (з метою п одальшого проведення самост ійної, ініціативної, система тичної, на власний ризик госп одарської діяльності, що зді йснюється з метою досягнення економічних і соціальних ре зультатів та одержання прибу тку) не приймав. Таким чином, на підставі неправдивих даних щодо мети створенн я та діяльності підприємст ва у державних органах була здійснена реєстрація підпр иємства, яка суперечить вимо гам законодавства України і не може бути дійсною. Просить позов задовольнити.

Відповідач у судове з асідання не з' явився, письм ові заперечення на позов не н аправив, про причини неявки с уду не повідомив. На адресу су ду повернулись матеріали поз овної заяви та повістки про в иклик, які були направлені ві дповідачу на його юридичну а дресу: вул.40 років Радянської України, буд.43-А, м.Запоріжжя, 69000 , з відміткою поштового відді лення зв'язку: «за зазначеною адресою не значиться».

Третя особа у судове засіда ння не з' явилась. У попередн ьому судовому засіданні нада ла письмові пояснення по сут і спору. Зокрема зазначала, що державна реєстрація ТОВ «Ко мпанія Технохолдінг» була пр оведена у відповідності до ч инного законодавства. Твердж ення позивача про те, що було в ідсутнє волевиявлення грома дянки ОСОБА_1 на створення даного підприємства, на його реєстрацію, на здійснення пі дприємницької діяльності та інше не відповідає дійсност і. Підстави для визнання неді йсним запису про проведення державної реєстрації через п орушення закону, допущені пр и створенні юридичної особи, які не можна усунути відсутн і. Також, у разі подальшого роз гляду справи просила розгляд ати справу без її участі.

Суд, розглянувши матеріали і з' ясувавши обставини адм іністративної справи, заслух авши позивача, дослідивши ін ші наявні у справі докази у їх сукупності

ВСТАНОВИВ:

25.12.2007 громадянкою ОСОБА_2 д ержавному реєстратору викон авчого комітету Запорізької міської ради Астаховій С.П. бу в поданий комплект документі в для проведення державної р еєстрації юридичної особи - Т ОВ «Компанія «Технохолдінг» , де засновником товариства б ула зазначена громадянка Рес публіки Білорусь ОСОБА_1.

А саме на реєстрацію були по дані наступні документи:

- реєстраційна картка від 25.12.2007;

- рішення засновника про створення юридичної о соби з підписом громадянки ОСОБА_1 від 21.12.2007 №1;

- статут (два примірник и) з підписом громадянки ОС ОБА_1, який засвідчений нота ріусом Запорізького нотарі ального округу Коновалово ю Л.С.;

- копія квитанції про с плату реєстраційного збору в ід 24.12.2007 №27191796;

- довідка про резервув ання найменування юридичної особи серії АВ №101041;

- акт прийому-передачі та оцінки внеску майна для фо рмування статутного фонду то вариства з підписом громадян ки ОСОБА_1 від 21.12.2007 №1;

- нотаріальна фотокоп ія довіреності від імені гро мадянки ОСОБА_1, у тому чис лі на ім'я ОСОБА_2, яка зареє стрована в реєстрі за №КД - 9230. Д овіреність посвідчена 21.12.2007 пр иватним нотаріусом Запорізь кого нотаріального округу Ко новаловою Л.С.

25.12.2007 державний реєстратор ви конавчого комітету Запорізь кої міської ради Астахова С.П . здійснила державну реєстра цію новоутвореної юридичної особи - Товариства з обмежено ю відповідальністю «Компані я «Технохолдінг», код 35628298, запи с в Єдиному Державному Реєст рі №1 103 102 0000 021873 від 25.12.2007.

Також, в реєстраційній спра ві знаходиться комплект доку ментів для внесення змін до в ідомостей про юридичну особу , які містяться в Єдиному Держ авному Реєстрі (зміна видів д іяльності) від 11.07.2008 запис №1 103 107 000 1 021873.

Зазначені документ на реєс трацію надав громадянин ОС ОБА_3 на підставі довіренос ті №0907-д від 09.07.2008, посвідченої пі дписом директора ОСОБА_1 та печатки товариства.

20.08.2008 за заявою ОСОБА_4 їй б ула видана виписка з Єдиного Державного Реєстру на підст аві довіреності б/н від 18.08.2008, по свідченої підписом директор а товариства ОСОБА_1 та пе чаткою товариства.

Оцінивши надані документи та матеріали, вважаю, що позов ні вимоги не підлягають задо воленню з огляду на наступне .

Згідно до ст.19 Конституції У країни правовий порядок в Ук раїні ґрунтується на засадах , відповідно до яких ніхто не м оже бути примушений робити т е, що не передбачено законода вством.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та Законами України.

Державна податкова адміні страція України, до складу як ого входить ДПІ у Орджонікід зевському районі м.Запоріжжя , є одним із органів державної виконавчої влади. Відповідн о, її діяльність має підпоряд ковуватись вимогам наведено ї норми Конституції України та аналогічним вимогам ст.11 За кону України «Про державну п одаткову службу в Україні».

Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених законом.

Діяльність Державної пода ткової інспекції та її повно важення регламентуються Зак оном України «Про державну п одаткову службу в Україні» в ід 04.12.1990 №509-ХІІ.

Відповідно до п.17 ст.11 Закону України «Про Державну подат кову службу в Україні» від 04.12.1 990 №509-ХІІ, органи державної под аткової служби у випадках, в м ежах компетенції та у порядк у, встановлених законами Укр аїни, мають право, зокрема, зв ертатися у передбачених за коном випадках до судових о рганів із заявою (позовною з аявою) про скасування держа вної реєстрації суб'єкта під приємницької діяльності.

Відповідно до ст.50 КАС Украї ни юридичні особи, які не є суб ' єктами владних повноважен ь, можуть бути відповідачами лише за адміністративним по зовом суб'єкта владних повно важень:

1) про тимчасову заборону (зу пинення) окремих видів або вс ієї діяльності об'єднання гр омадян;

2) про примусовий розпуск (лі квідацію) об'єднання громадя н;

3) про примусове видворення іноземця чи особи без громад янства з України;

4) про обмеження щодо реаліз ації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демон страції тощо);

5) в інших випадках, встановл ених законом.

Згідно до п.2 ч.1 ст.110 Цивільног о кодексу України, юридична о соба ліквідується:

- за рішенням суду про визна ння судом недійсною державно ї реєстрації юридичної особ и через допущені при її ств оренні порушення, які не мож на усунути, а також в інших в ипадках, встановлених законо м.

Відповідно до ст.38 Закону Ук раїни від 15.05.2003 №755 «Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємц ів» підставами для постановл ення судового рішення щодо п рипинення юридичної особи, щ о не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є ви знання недійсним запису про проведення державної реєстр ації через порушення закону, допущені при створенні юри дичної особи, які не можна ус унути.

Таким чином, чинним законод авством не передбачено право звернення податкового орган у з позовом про визнання неді йсною державної реєстрації п ідприємства від дати реєстра ції. Позивач позовні вимоги н а вимогу суду не уточнив. Крім того, позивач висуває вимоги до третьої особи, яка не є від повідачем по справі.

Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни від 15.05.2003 №755 «Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємців », державний реєстратор на те риторії відповідної адмініс тративно-територіальної оди ниці:

- проводить державну р еєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємців ;

- проводить резервува ння найменувань юридичних ос іб;

- передає органам держ авної статистики (далі - орг ани статистики), державної по даткової служби, Пенсійного фонду України та фондів соц іального страхування повід омлення та відомості з реєст раційних карток про вчинення реєстраційних дій, які перед бачені цим Законом, у тому чи слі щодо створення або лікві дації відокремлених підрозд ілів юридичних осіб;

- формує, веде та забезп ечує зберігання реєстраційн их справ (крім реєстраційних справ юридичних осіб, зареєс трованих відповідно до части ни четвертої статті 3 цього За кону). Якщо кількість державн их реєстраторів у виконавчом у комітеті міської ради міст а обласного значення або рай онної, районної в містах Києв і та Севастополі державної а дміністрації становить три і більше осіб, зберігання реєс траційних справ забезпечує в ідповідна посадова особа стр уктурного підрозділу (відділ у, управління), який створюєть ся для організаційного та ма теріально-технічного забезп ечення роботи державних реєс траторів;

- здійснює оформлення та видачу свідоцтв про держа вну реєстрацію (крім видачі с відоцтв юридичним особам, за реєстрованим відповідно до ч астини четвертої статті 3 цьо го Закону), а також їх заміну;

- оформлює та видає вип иски, довідки з Єдиного держа вного реєстру;

- проводить державну р еєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб т а державну реєстрацію зміни імені або місця проживання ф ізичних осіб - підприємців;

- проводить державну реєстрацію припинення юриди чних осіб та державну реєстр ацію припинення підприємни цької діяльності фізичними о собами - підприємцями;

- звертається до суду і з заявою про зміну мети устан ови у встановленому законом порядку;

- здійснює оформлення , видачу та засвідчення юриди чним особам дублікатів ориг іналів їх установчих докум ентів та змін до них;

- вносить до Єдиного де ржавного реєстру відомості п ро державну реєстрацію особ и на підставі рішення суду;

- здійснює інші дії, пер едбачені цим Законом.

Як свідчать викладені повн оваження державного реєстра тора, ним не здійснюється під час проведення реєстрації п еревірка документів на відпо відність вимогам чинного зак онодавства, а лише перевіряє ться комплектність документ ів. Також він не зобов' язани й перевіряти мету суб' єкта господарювання спрямовану а бо не спрямовану на здійснен ня підприємницької діяльнос ті, та в подальшому ведення фі нансово - господарської дія льності.

Відповідно до ч.1 ст.24 Закону України від 15.05.2003 №755 «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в» для проведення державної реєстрації юридичної особи з асновник (засновники) або упо вноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати реком ендованим листом з описом вк ладення) такі документи:

- заповнену реєстраці йну картку на проведення дер жавної реєстрації юридичної особи;

- примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення засновників аб о уповноваженого ними органу про створення юридичної осо би у випадках, передбачених з аконом;

- два примірники устан овчих документів;

- документ, що засвідчу є внесення реєстраційного зб ору за проведення державної реєстрації юридичної особи.

Згідно ч.1 ст.27 Закону Ук раїни від 15.05.2003 №755 «Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємців », підставами для відмови у пр оведенні державної реєстрац ії юридичної особи є:

- невідповідність від омостей, які вказані в реєстр аційній картці на проведення державної реєстрації юридич ної особи, відомостям, які заз начені в документах, що подан і для проведення державної р еєстрації юридичної особи;

- невідповідність уст ановчих документів вимогам ч астини третьої статті 8 цього Закону;

- порушення порядку ст ворення юридичної особи, яки й встановлено законом, зокре ма: наявність обмежень на зай няття відповідних посад, вст ановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові ос оби органу управління юридич ної особи;

- невідповідність від омостей про засновників (уча сників) юридичної особи відо мостям щодо них, які містятьс я в Єдиному державному реєст рі;

- наявність обмежень щ одо вчинення засновниками (у часниками) юридичної особи а бо уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановле ні абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону;

- наявність в Єдиному д ержавному реєстрі найменува ння, яке тотожне найменуванн ю юридичної особи, яка має нам ір зареєструватися;

- використання у найме нуванні юридичної особи прив атного права повного чи скор оченого найменування органу державної влади або органу м ісцевого самоврядування, або похідних від цих найменуван ь, або історичного державног о найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Мі ністрів України;

- встановлена іншими з аконами заборона використан ня у найменуванні юридичної особи певних термінів, абрев іатур, похідних термінів.

Відмова у проведенні держа вної реєстрації юридичної ос оби з інших підстав не допуск ається.

Позивач вимагає визнати не дійсною державну реєстрацію відповідача від дати внесен ня до Єдиного державного реє стру підприємств та організа цій України (з 25.12.2007) через поруш ення ст.ст.56, 57 ГК України допущ енні при створенні юридичної особи, які не може бути усунут о та зобов' язати державного реєстратора припинити юриди чну особу ТОВ «КОМПАНІЯ «ТЕХ НОХОЛДІНГ» від дати реєстрац ії, тобто від 25.12.2007, при цьому пос илаючись на пояснення заснов ника підприємства ОСОБА_1 від 19.12.2009 про те, що згоди на реє страцію на своє ім' я підпри ємства не давала.

Пояснення ОСОБА_1 містя ть протиріччя, крім того вони були надані не в рамках кримі нальної справи, а тому не прий маються судом.

Як свідчать матеріали спра ви для реєстрації ТОВ «КОМПА НІЯ «ТЕХНОХОЛДІНГ» як суб' є кта господарювання були нада ні всі документи, що передбач ені Законом України «Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців».

Про створення юридичної ос оби без наміру здійснювати г осподарську діяльність стал о відомо вже після проведенн я державної реєстрації підпр иємства відповідача, а тому н а момент проведення реєстрац ії у державного реєстратора були відсутні підстави для в ідмови у проведенні державно ї реєстрації ТОВ «КОМПАНІЯ « ТЕХНОХОЛДІНГ».

Судом не встановлено жодни х обставин, які б згідно ч.1 ст.27 Закону України від 15.05.2003 №755 «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців» були підставою дл я відмови у здійсненні держа вної реєстрації ТОВ «КОМПАНІ Я «ТЕХНОХОЛДІНГ» або ж для за стосування ч.11 ст.24 цього Закон у - для залишення заяви про й ого державну реєстрації без розгляду.

Крім того, як встановлено в судовому засіданні відповід ач своєчасно подає податкову звітність та немає заборгов аності перед бюджетом.

За правилами ч.4 ст.94 КАС Укра їни, у справах, в яких позиваче м є суб' єкт владних повнова жень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються. Кр ім цього, позивачем не було на дано суду доказів понесених ним судових витрат.

Керуючись ст.ст. 94, 158, 160, 161, 162, 163, 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову Держа вної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя до Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПАНІЯ ТЕХНОХОЛДІНГ», тр етя особа: Державний реєстра тор виконавчого комітету Зап орізької міської ради Астахо ва С.П. про визнання недійсною державної реєстрації відпов ідача та зобов' язання третю особу припинити юридичну ос обу відповідача від дати реє страції відмовити.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки. У р азі подання апеляційної скар ги постанова, якщо її не скасо вано, набирає законної сили п ісля закінчення апеляційног о розгляду справи.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Дніпропетровського ап еляційного адміністративно го суду через Запорізький ок ружний адміністративний суд шляхом подання в 10-денний стр ок з дня її проголошення, а в р азі складення постанови не у повному обсязі відповідно д о статті 160 КАС України - з дня с кладення її в повному обсязі , заяви про апеляційне оскарж ення і подання після цього пр отягом 20 днів апеляційної ска рги, з подачею її копії відпов ідно до кількості осіб, які бе руть участь у справі. Копія ап еляційної скарги одночасно н адсилається особою, яка її по дає, до суду апеляційної інст анції.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то стро к подання заяви про апеляцій не оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови.

Суддя І.В.Садовий

Постанова складена у повно му обсязі 22.04.2010

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.04.2010
Оприлюднено02.09.2010
Номер документу9403468
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1013/10/0870

Ухвала від 22.02.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Постанова від 19.04.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 27.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 06.04.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Постанова від 19.04.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 22.02.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні