Ухвала
від 05.01.2021 по справі 490/7692/18
ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Справа № 490/7692/18

н\п 2/490/1260/2019

Центральний районний суд м. Миколаєва

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 січня 2021 Центральний районний суд м. Миколаєва у складі:

головуючого судді - Черенкової Н.П.,

при секретарі - Баришнікової І.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Миколаєві цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вікторі-Центр", товариства з обмеженою відповідальністю "Україна-Холл", треті особи - товариство з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Центр"Україна", Головне управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Миколаївській області, Центральний районний відділ у м. Миколаєві Головне управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Миколаївській області, Управління культури, національностей та релігій Миколаївської обласної державної адміністрації, управління з питань культури та охорони культурної спадщини Миколаївської міської ради про встановлення сервітуту,-

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Центрального районного суду м. Миколаєва перебуває цивільна справа за заявою ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вікторі-Центр", товариства з обмеженою відповідальністю "Україна-Холл", треті особи - товариство з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Центр"Україна", Головне управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Миколаївській області, Центральний районний відділ у м. Миколаєві Головне управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Миколаївській області, Управління культури, національностей та релігій Миколаївської обласної державної адміністрації, управління з питань культури та охорони культурної спадщини Миколаївської міської ради про встановлення сервітуту.

Під час розгляду справи представник позивача ОСОБА_1 - ОСОБА_2 подав заяву про відвід головуючого по справі судді Чулуп О.С., яку мотивує тим, що порушуються строки розгляду його заяви, а це в свою чергу, на думку заявника, викликає сумніви в об`єктивності судді при розгляді даної справи.

Судом під головуванням судді ОСОБА_3 в задоволенні такої заяви ухвалою від 29.03.2019 р. відмовлено та відповідно до вимог ч.3 ст.40 ЦПК України розгляд питання відводу передано судді, який не входить до складу суду та визначений в порядку ч.1 ст.33 ЦПК України .

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 03.04.2019 року головуючим суддею по розгляду заяви про відвід визначено суддю Черенкову Н.П.

08.04.2019 року, суд дослідивщи матеріали справи, своєю ухвалою у задоволенні заяви представника позивача ОСОБА_1 - ОСОБА_2 про відвід судді Чулуп О.С.відмовив.

На підставі розпорядження керівника апарату Центрального районного суду м. Миколаєва від 28.12.2020 року № 920 проведено повторний автоматизований розподіл судової справи.

Згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 04.01.2021 року головуючим суддею по даній справі визначено суддю Черенкову Н.П.

Справу передано судді Черенковій Н.П. 05.01.2021 року.

У відповідності до ч. 1, п.5 ст. 36 ЦПК України, суддя не може розглядати справ і підлягає відводу, якщо є інші обставини, що викликають сумнів в неупередженості або об`єктивності судді. Суддя підлягає відводу (самовідводу) також за наявності обставин, встановлених статтею 37 цього Кодексу.

За приписами ст. 37 ЦПК України, суддя, який брав участь у вирішенні справи в суді першої інстанції, не може брати участі в розгляді цієї самої справи в судах апеляційної і касаційної інстанцій, а так само у новому розгляді справи судом першої інстанції після скасування рішення суду або ухвали про закриття провадження у справі. Суддя, який брав участь у врегулюванні спору у справі за участю судді, не може брати участі в розгляді цієї справи по суті або перегляді будь-якого ухваленого в ній судового рішення. Суддя, який брав участь у вирішенні справи в суді апеляційної інстанції, не може брати участі у розгляді цієї самої справи в судах касаційної або першої інстанції, а також у новому розгляді справи після скасування ухвали чи рішення суду апеляційної інстанції Суддя, який брав участь у перегляді справи в суді касаційної інстанції, не може брати участі в розгляді цієї справи в суді першої чи апеляційної інстанції, а також у новому її розгляді після скасування ухвали чи рішення суду касаційної інстанції. Суддя, який брав участь у вирішенні справи, рішення в якій було в подальшому скасовано судом вищої інстанції, не може брати участі у розгляді заяви про перегляд за нововиявленими обставинами рішення суду у цій справі. Суддя, який брав участь у вирішенні справи в суді першої, апеляційної, касаційної інстанцій, не може брати участі у розгляді заяви про перегляд судового рішення у зв`язку з виключними обставинами у цій справі.

Згідно ч.1 ст. 40 ЦПК України питання про відвід (самовідвід) судді може бути вирішено як до, так і після відкриття провадження у справі.

Кожна людина має право на справедливий і відкритий розгляд справи незалежним і безстороннім судом… (ст. 6 Європейська Конвенція про захист прав людини та основоположних свобод).

Незалежність судів є прерогативою (привілеєм), що надається не на користь власних інтересів суддів, а на користь забезпечення верховенства закону та в інтересах тих осіб, що покладають надію на правосуддя. (висновок No 1 (2001) КРЄС для Комітету Міністрів Ради Європи про стандарти незалежності судових органів та незмінюваність суддів зазначено) .

Незалежність судової влади означає повну неупередженість із боку суддів… Судді повинні бути безсторонніми, вільними від будь-яких зв`язків, прихильності чи упередження, що впливає або може сприйматися як таке, що впливає на здатність судді приймати незалежні рішення. (Висновок No1 (2001) Консультативної ради європейських судів для Комітету Ради Європи Про стандарти незалежності судових органів незмінності суддів ) .

Вплив на суддю у будь-який спосіб забороняється. (Конституція України). Кожному гарантується захист його прав, свобод та інтересів у розумні строки незалежним, безстороннім і справедливим судом, утвореним законом. Суддя у своїй діяльності щодо здійснення правосуддя є незалежним від будь-якого незаконного впливу, тиску або втручання. Суддя здійснює правосуддя на основі Конституції і законів України, керуючись при цьому принципом верховенства права. (ЗУ Про судоустрій і статус суддів ).

Основним завданням судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судових спорів, на основі принципів, зокрема верховенства права та рівності всіх учасників перед законом і судом. (ЦПК України)

Суддя повинен не тільки бути реально вільним від будь-якого невідповідного упередження або впливу, але він або вона повинні бути вільними від цього й в очах розумного спостерігача. (За Кодексом суддівської етики).

За такого, вважаю за необхідне взяти самовідвід з таких підстав: з метою недопущення сумніву в неупередженості судді; у зв`язку із необхідністю виключення обставин, які можуть поставити під сумнів неупередженість судді при розгляді справи; недопущення у подальшому сумнівів у сторін чи інших осіб щодо неупередженості суду та забезпечення довіри до судової влади України; виключення суб`єктивних підстав для сумніву заявника в неупередженості суду. Підставою для самовідводу є : порушення принципу неупередженості,оскільки вирішуючи заяву про відвід були досліджені матеріали справи, складена відповідна оцінка, що породжуватиме сумнів сторін в об`єктивності судді. Суддя також не може брати участь у розгляді справи і підлягає відводу (самовідводу), якщо він заінтересований у результаті розгляду справи або є інші обставини, які викликають сумнів в об`єктивності та неупередженості судді. (Постанова Пленуму Верховного Суду України N 8 від 13.06.2017 року "Про незалежність судової влади").

Підставою обґрунтування заявлення в даному випадку самовідводу є практика ЄСПЛ - рішення від 09.11.2006. у справі "Білуга проти України", - рішення від 28.10.98. у справі "Ветштайн проти Швейцарії": судді зобов`язані викликати довіру в учасників судового розгляду ; будь-який суддя, стосовно якого є підстави для підозри у недостатній неупередженості, повинен брати самовідвід або бути відведений.

Обґрунтуванням самовідводу підтверджується Кодексом суддівської етики, Бангалорськими принципами, які передбачають, що суддя повинен взяти самовідвід від участі в будь-якому процесі, коли сторонньому спостерігачеві може видатись, що суддя не здатен винести неупередженого рішення.

Вважаю, що підставою для самовідводу є саме інші обставини, що викликають сумнів в об`єктивності судді, а саме "наявність у заявника сумніву в об`єктивності та неупередженості судді, збереження та підвищення авторитету судової системи України, розгляду справи саме на засадах довіри до суду".

Статтею 15 Кодексу суддівської етики визначено, що неупереджений розгляд справ є основним обов`язком судді.

Підставою для відводу судді, є зокрема, наявність обставин, які б викликали у стороннього спостерігача сумнів в неупередженості судді.

При заявленні самовідводу слід виходити саме з суб`єктивної оцінки сторони у справі щодо дій головуючого у справі. Іншими словами, якщо сторона має сумнів в безсторонності судді, хоча об`єктивно це нічим не підкріплено, то практика Європейського суду з прав людини наголошує на необхідності заявлення самовідводу, адже в іншому випадку це буде розцінено як порушення права особи на справедливий суд.

ЄСПЛ у справі Сокуренко і Стригун проти України вказує, що справедливим в розумінні ст.6 Конвенції може вважатися тільки такий суд, який діє незалежно від будь-яких обставин особистого (людського) чи іншого плану, є безстороннім та безпристрасним, тобто, при абсолютній відсутності обставин, які можуть викликати сумніви в об`єктивності та неупередженості судді.

Відповідно до усталеної практики Європейського суду з прав людини безсторонність (неупередженість) суду в сенсі п.1 ст.6 Конвенції має визначатися згідно з (i) суб`єктивним критерієм, враховуючи особисті переконання та поведінку конкретного судді, тобто чи мав суддя особисту упередженість або чи був він об`єктивним у цій справі, та (i) об`єктивним критерієм, іншими словами, шляхом установлення того, чи забезпечував сам суд та серед інших аспектів його склад достатні гарантії для того, щоб виключити будь-який обґрунтований сумнів у його безсторонності (рішення у справах Фей проти Австрії , Ветштайн проти Швейцарії ).

Відповідно до п.2.5 Бангалорських принципів поведінки судді від 19.05.2006 року, схвалених Резолюцією Економічної та Соціальної ради ООН 27.07.2006 року №2006/23, які адресовані суддям для використання, суддя заявляє самовідвід від участі в розгляді справи в тому випадку, якщо для нього не є можливим винесення об`єктивного рішення у справі, або в тому випадку, коли у стороннього спостерігача могли виникнути сумніви в неупередженості судді.

Відповідно до практики Європейського суду з прав людини, судді зобов`язані викликати довіру в учасників судового розгляду, а тому будь-який суддя, стосовно якого є підстави для підозри у недостатній неупередженості, повинен брати самовідвід.

Отже, заявлення самовідводу є саме ціллю збереження та підвищення авторитету судової системи України, розгляду справи саме на засадах довіри до суду.

Частиною першою ст. 36 ЦПК України встановлено, що з підстав, зазначених у статтях 36 , 37 і 38 цього Кодексу , суддя, секретар судового засідання, експерт, спеціаліст, перекладач зобов`язані заявити самовідвід.

Відтак, з метою упередження скарг,образ та відводів в адресу судді, з метою забезпечення сторін у справі достатніми гарантіями для того, щоб виключити будь-який обґрунтований сумнів у безсторонності головуючої, суддя Черенкова Н.П. вважає необхідним заявити собі самовідвід по цивільній справі №490/ 7692/18.

У Х В А Л И В:

Заявити самовідвід від розгляду цивільної справи №490/7692/18 за позовом ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю "Вікторі-Центр", товариства з обмеженою відповідальністю "Україна-Холл", треті особи - товариство з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Центр"Україна", Головне управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Миколаївській області, Центральний районний відділ у м. Миколаєві Головне управління Державної служби з надзвичайних ситуацій України у Миколаївській області, Управління культури, національностей та релігій Миколаївської обласної державної адміністрації, управління з питань культури та охорони культурної спадщини Миколаївської міської ради про встановлення сервітуту.

Передати дану справу до канцелярії суду для визначення судді в порядку, передбаченому ст. 33 ЦПК України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Н.П. Черенкова

СудЦентральний районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення05.01.2021
Оприлюднено12.01.2021
Номер документу94057818
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —490/7692/18

Ухвала від 12.04.2024

Цивільне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Шолох Л. М.

Ухвала від 11.07.2023

Цивільне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Шолох Л. М.

Ухвала від 11.07.2023

Цивільне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Шолох Л. М.

Ухвала від 09.12.2021

Цивільне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Шолох Л. М.

Ухвала від 26.01.2021

Цивільне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Шолох Л. М.

Ухвала від 05.01.2021

Цивільне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Черенкова Н. П.

Ухвала від 08.04.2019

Цивільне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Черенкова Н. П.

Ухвала від 29.03.2019

Цивільне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Чулуп О. С.

Постанова від 12.03.2019

Цивільне

Миколаївський апеляційний суд

Лівінський І. В.

Постанова від 12.03.2019

Цивільне

Миколаївський апеляційний суд

Лівінський І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні