Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
21 січня 2021 р. Справа №200/186/21-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Кравченко Т.О., вирішуючи питання про наявність підстав для прийняття позовної заяви та відкриття провадження в адміністративній справі за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області до Відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) про зобов`язання вчинити певні дії,
встановила:
06 січня 2021 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (далі - позивач, Управління) до Відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) (далі - відповідач, Відділ ПВР), надісланий на адресу суду 30 грудня 2020 року, в якому позивач просив:
- зобов`язати Відділ ПВР прийняти на виконання дублікат виконавчого листа у справі № 2а/0570/5552/2012 від 13 червня 2012 року.
У зв`язку з тим, що 07-10 січня 2021 року були святковими і неробочими днями, а також внаслідок тимчасової непрацездатності головуючого судді 11-20 січня 2021 року, матеріали адміністративної справи № 200/186/21-а отримані суддею 21 січня 2021 року.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви, крім іншого, з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Особливості провадження у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності органу державної виконавчої служби визначені ст. 287 КАС України.
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 287 КАС України позовну заяву може бути подано до суду у десятиденний строк з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи інтересів.
Зі змісту позовної заяви та доданих до неї матеріалів вбачається, що 23 листопада 2020 року старшим державним виконавцем Відділу ПВР Козаченком В.В. розглянута заява Управління від 19 листопада 2020 року № 24.04/2017 щодо примусового виконання виконавчого листа № 2а/0570/5552/2012, виданого Донецьким окружним адміністративним судом 28 березня 2018 року, та прийнято повідомлення про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання (вихідний № 20438/023-501).
Повідомлення про повернення виконавчого документу без прийняття до виконання від 23 листопада 2020 року Управління отримало 25 листопада 2020 року та зареєструвало за № 01-15/3804, про що свідчить штамп реєстрації вхідної кореспонденції позивача.
Таким чином, перебіг визначеного п. 1 ч. 2 ст. 287 КАС України строку звернення до суду розпочався 26 листопада 2020 року.
Згідно з ч. 6 ст. 120 КАС України строк звернення до суду сплинув 07 грудня 2020 року (останній день десятиденного строку припадав на 05 грудня 2020 року - суботу, тобто вихідний день).
До суду з цим позовом Управління звернулося 30 грудня 2020 року, про що свідчить штамп підприємства поштового зв`язку на конверті, в якому здійснено поштове відправлення, тобто з пропуском строку, визначеного п. 1 ч. 2 ст. 287 КАС України.
Відповідно до ч. 6 ст. 161 КАС України у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.
В порушення вимог ч. 6 ст. 161 КАС України Управління не додало до позову заяву про поновлення строку звернення до адміністративного суду та не надало докази поважності причин його пропуску.
Згідно з ч. 1 ст. 123 КАС України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху.
Суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст. ст. 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, що передбачено ч. 1 ст. 169 КАС України.
Відповідно до ч. 2 ст. 169 КАС України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
Оскільки позовна заява подана з пропуском строку звернення до суду та не відповідає вимогам ч. 1 ст. 123, ч. 6 ст. 161 КАС України, вона підлягає залишенню без руху з наданням позивачу строку для усунення недоліків шляхом подання суду заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду та доказів поважності причин його пропуску.
Також суд зауважує, що вимога про зобов`язання відповідача прийняти до виконання виконавчий лист за своєю сутністю є обраним позивачем способом захисту його порушеного права. Однак вимог про визнання протиправними тих чи інших рішень, дій чи бездіяльності Відділу ПВР, які, на думку позивача, призвели до порушення його права та інтересів, позовна заява не містить.
За цих обставин суд вважає за доцільне запропонувати Управлінню уточнити його позовні вимоги шляхом подання відповідної заяви.
Враховуючи викладене та керуючись ч. 1 ст. 123, ч. 6 ст. 161, п. 3 ч. 1 ст. 171, ч. ч. 1-3 ст. 169, ст. ст. 241, 248, 256, п. 1 ч. 2 ст. 287 Кодексу адміністративного судочинства України,
ухвалила:
1. Позовну заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області до Відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) про зобов`язання вчинити певні дії - залишити без руху.
2. Встановити особі, яка звернулася з позовною заявою, десятиденний строк з дня вручення цієї ухвали для усунення недоліків позовної заяви.
3. Недоліки позовної заяви мають бути усунені шляхом подання суду заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду та доказів поважності причин його пропуску.
4. Роз`яснити особі, яка звернулася з позовною заявою, що у разі усунення недоліків позовної заяви у строк, встановлений судом, вона вважається поданою у день первинного її подання до адміністративного суду та приймається до розгляду. Якщо позивач не усуне недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк, така позовна заява повертається позивачеві.
5. Запропонувати позивачу уточнити позовні вимоги шляхом подання відповідної заяви.
6. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею і оскарженню не підлягає.
Суддя Т.О. Кравченко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2021 |
Оприлюднено | 25.01.2021 |
Номер документу | 94322648 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кравченко Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні