Ухвала
від 15.02.2021 по справі 200/186/21-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про прийняття позовної заяви

та відкриття провадження в адміністративній справі

15 лютого 2021 р. Справа №200/186/21-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Кравченко Т.О., вирішуючи питання про наявність підстав для прийняття позовної заяви та відкриття провадження в адміністративній справі за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області до Відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) про визнання протиправним і скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,

встановила:

06 січня 2021 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (далі - позивач, Управління) до Відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) (далі - відповідач, Відділ ПВР), надісланий на адресу суду 30 грудня 2020 року, в якому позивач просив зобов`язати Відділ ПВР прийняти на виконання дублікат виконавчого листа у справі № 2а/0570/5552/2012 від 13 червня 2012 року.

Ухвалою від 21 січня 2021 року позовна заява залишена без руху.

Недоліки позовної заяви Управління усунуло у строк та способом, що визначені судом.

Управління звернулося до суду з заявою про уточнення позовних вимог, в якій просить суд:

1. визнати протиправним рішення Відділу ПВР про відмову в прийнятті виконавчого листа № 2а/0570/5552/2012 від 13 червня 2012 року протиправним і скасувати його;

2. зобов`язати Відділ ПВР прийняти на виконання дублікат виконавчого листа у справі № 2а/0570/5552/2012 від 13 червня 2012 року.

В обґрунтування заявлених вимог позивач вказує на те, що пред`явив виконавчий лист до примусового виконання в межах строків, встановлених Законом України Про виконавче провадження , а тому повідомлення про повернення цього виконавчого документа стягувачу без прийняття до виконання на підставі п. 2 ч. 4 ст. 4 Закону України Про виконавче провадження є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо строку звернення до суду.

Управління звернулося до суду з заявою про поновлення строку звернення до суду.

Обґрунтовуючи причини пропуску строку звернення до суду, позивач зазначив, що з 26 листопада 2020 року на всій території України запроваджений карантин, що передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CоV-2 .

Згідно з рішенням Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 15 жовтня 2020 року м. Слов`янськ віднесене до помаранчевого рівня епідеміологічної небезпеки.

В Управлінні також запроваджені заходи для недопущення зараження та поширення серед працівників коронавірусної хвороби, зокрема, встановлена дистанційна форма роботи працівників. Зміни в організації робочого процесу в Управлінні призвели до затримки в підготовці та надсиланні процесуальних документів, що вплинуло на дотримання строків звернення до суду.

Розглядаючи заяву Управління по суті, суд виходить з такого.

Особливості провадження у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності органу державної виконавчої служби визначені ст. 287 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 287 КАС України позовну заяву може бути подано до суду у десятиденний строк з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи інтересів.

Зі змісту позовної заяви та доданих до неї матеріалів вбачається, що 23 листопада 2020 року старшим державним виконавцем Відділу ПВР Козаченком В.В. розглянута заява Управління від 19 листопада 2020 року № 24.04/2017 щодо примусового виконання виконавчого листа № 2а/0570/5552/2012, виданого Донецьким окружним адміністративним судом 28 березня 2018 року, та прийнято повідомлення про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання (вихідний № 20438/023-501).

Повідомлення про повернення виконавчого документу без прийняття до виконання від 23 листопада 2020 року Управління отримало 25 листопада 2020 року та зареєструвало за № 01-15/3804, про що свідчить штамп реєстрації вхідної кореспонденції позивача.

Таким чином, перебіг визначеного п. 1 ч. 2 ст. 287 КАС України строку звернення до суду розпочався 26 листопада 2020 року.

Згідно з ч. 6 ст. 120 КАС України строк звернення до суду сплинув 07 грудня 2020 року (останній день десятиденного строку припадав на 05 грудня 2020 року - суботу, тобто вихідний день).

До суду з цим позовом Управління звернулося 30 грудня 2020 року, про що свідчить штамп підприємства поштового зв`язку на конверті, в якому здійснено поштове відправлення, тобто з пропуском строку, визначеного п. 1 ч. 2 ст. 287 КАС України.

Наслідки пропущення строків звернення до адміністративного суду визначає ст. 123 КАС України, поновлення процесуальних строків регламентує ст. 121 цього Кодексу.

Так, згідно з ч. 1 ст. 121 КАС України суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.

Відповідно до ч. 6 ст. 121 КАС України про поновлення процесуального строку, суд постановляє ухвалу, яка не пізніше наступного дня з дня її постановлення надсилається особі, яка звернулася із відповідною заявою.

Крім того, згідно з п. 3 розділу IV КАС України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), суд за заявою учасників справи та осіб, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки (у разі наявності у них права на вчинення відповідних процесуальних дій, передбачених цим Кодексом), поновлює процесуальні строки, встановлені нормами цього Кодексу, якщо визнає причини їх пропуску поважними і такими, що зумовлені обмеженнями, впровадженими у зв`язку з карантином. Суд може поновити відповідний строк як до, так і після його закінчення.

Вирішуючи питання щодо можливості поновлення позивачу строку звернення до адміністративного суду, суд виходить з того, що сам по собі цей інститут має на меті полегшення надання учасниками процесу доказів, підвищує їх достовірність, а також забезпечує правову визначеність учасників спірних правовідносин. Обмеження строку реалізації права на судовий захист покликане передусім дисциплінувати учасників адміністративних правовідносин.

Поряд із цим, право особи на судовий захист гарантується ст. 55 Конституції України, а тому має пріоритетне значення під час здійснення правосуддя, зокрема, при вирішенні судом питання щодо надання можливості його реалізації особою, якій воно надано.

Оцінивши в сукупності повідомлені позивачем обставини, з метою забезпечення доступу позивача до правосуддя, суд дійшов висновку, що наведені ним причини є поважними, а тому строк звернення до адміністративного суду підлягає поновленню.

За наслідками з`ясування питань, визначених ч. 1 ст. 171 КАС України, встановлено, що позовна заява подана особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; після усунення недоліків позовна заява відповідає вимогам, встановленим ст. ст. 160, 161 КАС України; позовну заяву належить розглядати за правилами адміністративного судочинства і подано з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом; підстави для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлені КАС України, відсутні.

Щодо форми адміністративного судочинства, за якою розглядатиметься справа.

Ч. 1 ст. 12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).

Відповідно до ч. ч. 2-3 ст. 12 КАС України спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

Згідно з п. 10 ч. 6 ст. 12 КАС України для цілей цього Кодексу справами незначної складності, крім іншого, є справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного провадження.

Відповідно до ч. 2 ст. 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Ця справа не належить до тих, які в силу вимог ч. 4 ст. 12, ч. 4 ст. 257 КАС України мають розглядатися виключно за правилами загального позовного провадження.

Врахувавши критерії, наведені у ч. 3 ст. 257 КАС України, а саме: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, суд дійшов висновку про можливість розгляду цієї справи в порядку спрощеного позовного провадження.

На підставі ч. 5 ст. 262 КАС України справа розглядатиметься в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Особливості провадження у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності органу державної виконавчої служби, приватного виконавця визначені ст. 287 КАС України.

Отже, справа розглядатиметься в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін з урахуванням особливостей, встановлених ст. ст. 268-272, 287 КАС України.

Враховуючи викладене та керуючись ст. ст. 12, 171, 241, 243, 248, 256, 257, 260, 262, 268, 269, 270, 287 Кодексу адміністративного судочинства України,

ухвалила:

1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі № 200/186/21-а за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області (ідентифікаційний код: 41325231, місцезнаходження: 84122, Донецька обл., м. Слов`янськ, вул. Свободи, буд. 5) до Відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) (ідентифікаційний код: 43315445, місцезнаходження: 84313, Донецька обл., м. Краматорськ, бул. Машинобудівників, буд. 32) про визнання протиправним і скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії.

2. Заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області про поновлення строку звернення до адміністративного суду - задовольнити.

3. Визнати поважними причини пропуску Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області строку звернення до адміністративного суду та поновити цей строк.

4. Розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження з урахуванням особливостей, встановлених ст. ст. 268-272, 287 КАС України.

5. Справа розглядатиметься Донецьким окружним адміністративним судом у складі судді Кравченко Т.О. одноособово.

6. Справу призначити до розгляду в судовому засіданні, яке відбудеться 25 лютого 2021 року о 12 годині 00 хвилин в приміщенні суду за адресою: 84122, Донецька обл., м. Слов`янськ, вул. Добровольського, 1, про що повідомити учасників справи в порядку, визначеному ст. 268 КАС України.

7. Явка учасників справи в судове засідання НЕ є обов`язковою.

У разі виявлення наміру взяти участь в судовому засіданні учасникам справи надати документ, що посвідчує особу/особу представника (для огляду); документ, що підтверджує повноваження представника відповідно до ст. 59 КАС України; оригінали всіх документів, копії яких приєднані до позовної заяви, відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив та заперечення (для огляду).

8. Встановити відповідачу строк до 23 лютого 2021 року для подання до суду відзиву на позовну заяву та доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, а також документів, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи. Відзив має бути складений та поданий з дотриманням правил, встановлених ст. 162 КАС України.

9. Повідомити відповідача, що неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову, а також про те, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

10. Роз`яснити учасникам справи, що сторони мають процесуальні права та обов`язки, визначені у ст. ст. 44, 47 КАС України.

11. Повідомити учасників справи, що інформацію по справі вони можуть отримати на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://adm.dn.court.gov.ua/sud0570.

12. Копію ухвали направити учасникам справи.

13. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею і оскарженню оскарженню не підлягає.

Суддя Т.О. Кравченко

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.02.2021
Оприлюднено17.02.2021
Номер документу94865916
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/186/21-а

Рішення від 25.02.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 15.02.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 21.01.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні