Ухвала
від 20.01.2021 по справі 1340/4945/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1340/4945/18

У Х В А Л А

з питань заміни неналежної сторони

20 січня 2021 року

зал судових засідань № 12

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Кузана Р.І.,

секретар судового засідання Красневич Ю.Б.,

за участю:

представники сторін не з`явилися

розглянувши у підготовчому засіданні клопотання представника Львівської міської ради про заміну відповідача та залучення правонаступника у справі за позовом Публічного акціонерного товариства Українська залізниця в особі Регіональної філії Львівська залізниця до Брюховицької селищної ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору Державного підприємства Державного інституту проектування міст Містопроект м.Львів, Виконавчого комітету Брюховицької селищної ради про визнання протиправним та нечинним рішення,-

в с т а н о в и в:

Публічне акціонерне товариство Українська залізниця в особі Регіональної філії Львівська залізниця звернулася до суду з позовом до Брюховицької селищної ради, в якому просить визнати протиправним та нечинним рішення XXV сесії VII скликання Брюховицької селищної ради від 26.04.2018 №567 Про затвердження проекту коригування Генерального плану смт.Брюховичі .

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 16.05.2019, залишеною без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 04.07.2019, провадження у справі №1340/4945/18 закрито.

Постановою Верховного Суду від 16.04.2020 касаційну скаргу Акціонерного товариства Українська залізниця від імені якого діє Регіональна філія Львівська залізниця задоволено частково. Ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 16.05.2019 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 04.07.2019 скасовано, а справу направлено для продовження розгляду до суду першої інстанції. Верховний Суд у вказаній постанові, серед іншого, вказав на необхідність розгляду цієї справи за правилами статті 264 Кодексу адміністративного судочинства України.

Справа №1340/4945/18 надійшла на адресу суду 18.05.2020.

Після автоматизованого розподілу для розгляду цієї справи визначено головуючого суддю Кузана Р.І.

Ухвалою від 21.05.2020 суд прийняв дану справу до провадження та призначив справу до розгляду в порядку загального позовного провадження.

18.01.2021 представник Львівської міської ради подав клопотання про заміну відповідача у справі з Брюховицької селищної ради на її правонаступника - Львівську міську раду. Обґрунтовуючи подане клопотання посилається на те, що Законом України Про внесення змін до деяких законів України про впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій внесено зміни до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні . Зазначає, що з 24.11.2020, дати першої сесії депутатів Львівської міської ради, закінчились повноваження місцевих рад, які були обранні на попередніх місцевих виборах, у тому числі Брюховицької селищної ради. А тому, слідуючи із норм Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій правонаступником прав та обов`язків зазначеної ради стала Львівська міська рада. Таким чином, представник Львівської міської ради на підставі ст.52 Кодексу адміністративного судочинства України просить задовольнити дане клопотання.

Сторони в підготовче засідання не з`явились, хоча належним чином повідомлялися про дату, час та місце підготовчого засідання. Клопотань про розгляд справи без їхньої участі до суду не надходило.

При вирішенні поданого клопотання суд керувався наступним.

Відповідно до ст . 2 Закону України Про місцеве самоврядування місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність, органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Згідно з ст.7-1 Закону України Про місцеве самоврядування до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України визначення адміністративних центрів територіальних громад та затвердження; територій територіальних громад здійснює Кабінет Міністрів України. Рішення Кабінету Міністрів України про визначення адміністративних центрів територіальний громад та затвердження територій територіальних громад подається до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших місцевих виборів депутатів сільських, селищних, міських рад і сільських, селищних, міських голів відповідних територіальних громад

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 № 718-р. на виконання статті 7-1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні було визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад Львівської області згідно з додатком. Додаток до вищезазначеної постанови передбачає утворення Львівської територіальної громади до складу якої увійшли території Львівської, Брюховицької, Винниківської, Грибовицької, Грядівської, Дублянської, Зашківської, Лисиничівської, Малехівської, Рудненської, Рярне-Руської територіальних громад. Адміністративним центром новостворенної територіальної громади визначено місто Львів.

06.12.2020 набув чинності прийнятий 17.11.2020 Верховною Радою України Закон Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій № 1009-ІХ.

Вказаним Законом України внесені зміни до ряду законів України, в тому числі Закону Про місцеве самоврядування в Україні . Зокрема, вказаним Законом передбачено, у розділі V Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про місцеве самоврядування в Україні доповнити пунктом 6-1 такого змісту: до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України закінчення повноважень сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, а також реорганізація сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України здійснюються з урахуванням таких положень:

- у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі - розформовані територіальні громади);

- сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 цього пункту;

- не пізніше завершення другої сесії новообраної ради у порядку, визначеному цим пунктом, починається реорганізація відповідних юридичних осіб 4 сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами та розміщених поза адміністративним центром сформованої територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі сформованої територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні сільські, селищні, міські ради припиняються як юридичні особи з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом;

- юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків усіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою.

Момент набуття повноважень місцевими радами визначено Законом України Про місцеве самоврядування .

Частинами 1, 8 статті 45 Закону України Про місцеве самоврядування передбачено, що сільська, селищна, міська, районна в місті (у разі її створення), районна, обласна рада складається з депутатів, які обираються і жителями відповідного села, селища, міста, району в місті, району, області на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Повноваження місцевої ради, обраної на позачергових, повторних або перших виборах, закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної ради, обраної на наступних (чергових або позачергових) виборах.

Відповідно до постанови Верховної Ради України від 15.07.2020 №795-IX на 25.10.2020 було призначено чергові місцеві вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, які проводились, серед іншого, на території Львівської територіальної громади.

24.11.2020 відбулась перша сесія депутатів Львівської міської ради.

Таким чином, суд приходить до висновку, що з 24.11.2020 закінчились повноваження місцевих рад, які були обранні на попередніх місцевих виборах, у тому числі Брюховицької селищної ради.

З врахуванням норм Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій правонаступником прав та обов`язків зазначеної ради стала Львівська міська рада.

З огляду на вказане, суд вважає, що клопотання представника Львівської міської ради про заміну відповідача та залучення правонаступника є підставним та таким, що підлягає до задоволення.

У зв`язку з цим, суд дійшов висновку, що існують достатні правові підстави для заміни відповідача з Брюховицької селищної ради на її правонаступника - Львівську міську раду.

Керуючись ст.ст. 48, 52, 181, 241, 248, 256, 294 КАС України, суд, -

п о с т а н о в и в :

клопотання представника Львівської міської ради про заміну відповідача та залучення правонаступника у справі - задовольнити.

Замінити відповідача в адміністративній справі №1340/4945/18 за позовом Публічного акціонерного товариства Українська залізниця в особі Регіональної філії Львівська залізниця до Брюховицької селищної ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору Державного підприємства Державного інституту проектування міст Містопроект м.Львів, Виконавчого комітету Брюховицької селищної ради про визнання протиправним та нечинним рішення з Брюховицької селищної ради на її правонаступника - Львівську міську раду.

Копію ухвали надіслати учасникам процесу.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повна ухвала суду складена і підписана 25.01.2020

Суддя Р.І. Кузан

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.01.2021
Оприлюднено28.01.2021
Номер документу94382527
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/4945/18

Ухвала від 04.10.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 10.02.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 20.01.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 21.05.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

Ухвала від 15.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Постанова від 16.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Ухвала від 07.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Постанова від 04.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

Ухвала від 14.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Макарик Володимир Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні