ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 1340/4945/18
У Х В А Л А
з питань зупинення провадження у справі
10 лютого 2021 року
зал судових засідань № 12
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Кузана Р.І.,
секретар судового засідання Красневича Ю.Б.
за участю:
представника позивача Ориника А.Р.,
представника відповідача Тарасович О.І.,
представника третьої особи Полюги З.М.,
розглянувши у підготовчому засіданні в м.Львові клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі за позовом Публічного акціонерного товариства Українська залізниця в особі Регіональної філії Львівська залізниця до Львівської міської ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору Державного підприємства Державного інституту проектування міст Містопроект м.Львів, Виконавчого комітету Брюховицької селищної ради про визнання протиправним та нечинним рішення,-
в с т а н о в и в:
Публічне акціонерне товариство Українська залізниця в особі Регіональної філії Львівська залізниця звернулася до суду з позовом до Брюховицької селищної ради, в якому просить визнати протиправним та нечинним рішення XXV сесії VII скликання Брюховицької селищної ради від 26.04.2018 №567 Про затвердження проекту коригування Генерального плану смт.Брюховичі .
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 16.05.2019, залишеною без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 04.07.2019, провадження у справі №1340/4945/18 закрито.
Постановою Верховного Суду від 16.04.2020 касаційну скаргу Акціонерного товариства Українська залізниця від імені якого діє Регіональна філія Львівська залізниця задоволено частково. Ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 16.05.2019 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 04.07.2019 скасовано, а справу направлено для продовження розгляду до суду першої інстанції. Верховний Суд у вказаній постанові, серед іншого, вказав на необхідність розгляду цієї справи за правилами статті 264 Кодексу адміністративного судочинства України.
Справа №1340/4945/18 надійшла на адресу суду 18.05.2020.
Після автоматизованого розподілу для розгляду цієї справи визначено головуючого суддю Кузана Р.І.
Ухвалою від 21.05.2020 суд прийняв дану справу до провадження та призначив справу до розгляду в порядку загального позовного провадження.
Ухвалою від 21.01.2021 суд замінити відповідача в адміністративній справі №1340/4945/18 за позовом Публічного акціонерного товариства Українська залізниця в особі Регіональної філії Львівська залізниця до Брюховицької селищної ради, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору Державного підприємства Державного інституту проектування міст Містопроект м.Львів, Виконавчого комітету Брюховицької селищної ради про визнання протиправним та нечинним рішення з Брюховицької селищної ради на її правонаступника - Львівську міську раду.
10.02.2021 представник відповідача подав до суду клопотання про зупинення провадження у справі до завершення процедури ліквідації Брюховицької селищної ради та передачі її майна згідно затверджених передавальних актів Львівській міській раді. В обґрунтування поданого клопотання представник відповідача зазначив, що на сьогоднішній день працюють комісії з припинення місцевих рад, однак, не проведено інвентаризацію місцевих рад, передавальні акти не подані на затвердження міській раді, в тому числі, матеріали містобудівної документації Брюховицької селищної ради та матеріали судових справ за участю селищної ради та її виконавчих органів. З врахуванням наведеного просить задовольнити клопотання та зупинити провадження у справі до завершення процедури ліквідації Брюховицької селищної ради та передачі її майна згідно затверджених передавальних актів Львівській міській раді.
Представник позивача щодо поданого клопотання заперечив з підстав необґрунтованості та безпідставності такого.
Представник відповідача подане клопотання про зупинення провадження у справі підтримав.
Представник третьої особи - Державного підприємства Державного інституту проектування міст Містопроект м.Львів щодо поданого клопотання поклався на розсуд суду.
Третя особа - Виконавчий комітет Брюховицької селищної ради в підготовче засідання не з`явилася, хоча належним чином повідомлялася про дату, час та місце підготовчого засідання. Клопотань про розгляд справи без участі її представника до суду не надходило.
При вирішенні клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі суд керувався наступним.
Відповідно до пункту частини першої статті 236 КАС України суд зупиняє провадження у справі в разі ліквідації суб`єкта владних повноважень, іншого органу, а також злиття, приєднання, поділу, перетворення юридичної особи, які були стороною у справі, якщо спірні правовідносини допускають правонаступництво, - до встановлення правонаступника.
Відповідно до ст.2 Закону України Про місцеве самоврядування місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність, органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Згідно з ст.7-1 Закону України Про місцеве самоврядування до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України визначення адміністративних центрів територіальних громад та затвердження; територій територіальних громад здійснює Кабінет Міністрів України. Рішення Кабінету Міністрів України про визначення адміністративних центрів територіальний громад та затвердження територій територіальних громад подається до Центральної виборчої комісії для прийняття нею рішення про призначення перших місцевих виборів депутатів сільських, селищних, міських рад і сільських, селищних, міських голів відповідних територіальних громад
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 № 718-р. на виконання статті 7-1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні було визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад Львівської області згідно з додатком. Додаток до вищезазначеної постанови передбачає утворення Львівської територіальної громади до складу якої увійшли території Львівської, Брюховицької, Винниківської, Грибовицької, Грядівської, Дублянської, Зашківської, Лисиничівської, Малехівської, Рудненської, Рярне-Руської територіальних громад. Адміністративним центром новостворенної територіальної громади визначено місто Львів.
06.12.2020 набув чинності прийнятий 17.11.2020 Верховною Радою України Закон Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій № 1009-ІХ.
Вказаним Законом України внесені зміни до ряду законів України, в тому числі Закону Про місцеве самоврядування в Україні . Зокрема, вказаним Законом передбачено, у розділі V Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про місцеве самоврядування в Україні доповнити пунктом 6-1 такого змісту: до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України закінчення повноважень сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів, а також реорганізація сільських, селищних, міських рад, їхніх виконавчих органів як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України здійснюються з урахуванням таких положень:
- у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі - розформовані територіальні громади);
- сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 цього пункту;
- не пізніше завершення другої сесії новообраної ради у порядку, визначеному цим пунктом, починається реорганізація відповідних юридичних осіб 4 сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами та розміщених поза адміністративним центром сформованої територіальної громади, шляхом їх приєднання до юридичної особи - сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі сформованої територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні сільські, селищні, міські ради припиняються як юридичні особи з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом;
- юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків усіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою.
Момент набуття повноважень місцевими радами визначено Законом України Про місцеве самоврядування .
Частинами 1, 8 статті 45 Закону України Про місцеве самоврядування передбачено, що сільська, селищна, міська, районна в місті (у разі її створення), районна, обласна рада складається з депутатів, які обираються і жителями відповідного села, селища, міста, району в місті, району, області на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Повноваження місцевої ради, обраної на позачергових, повторних або перших виборах, закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної ради, обраної на наступних (чергових або позачергових) виборах.
Відповідно до постанови Верховної Ради України від 15.07.2020 №795-IX на 25.10.2020 було призначено чергові місцеві вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, які проводились, серед іншого, на території Львівської територіальної громади.
24.11.2020 відбулась перша сесія депутатів Львівської міської ради.
Таким чином, суд приходить до висновку, що з 24.11.2020 закінчились повноваження місцевих рад, які були обранні на попередніх місцевих виборах, у тому числі Брюховицької селищної ради.
З врахуванням норм Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій правонаступником прав та обов`язків зазначеної ради стала Львівська міська рада.
З огляду на викладене, а також враховуючи те, що судом встановлено, що правонаступником Брюховицької селищної ради є Львівська міська рада, відсутні підстави для зупинення провадження у справі на підставі п.1 ч.1 ст.236 КАС України.
Окрім цього, представником відповідача не подано жодних доказів, які б вказували, що Львівська міська рада буде не в змозі здійснювати діяльність по представництву у судах до передачі їй майна згідно затверджених передавальних актів.
Таким чином, клопотання представника Львівської міської ради задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст.4, 236, 243, 248, 250, 256, 293-295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в :
в задоволенні клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі - відмовити.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст ухвали складено та підписано 15.02.2021
Суддя Р.І. Кузан
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2021 |
Оприлюднено | 18.02.2021 |
Номер документу | 94899672 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Макарик Володимир Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні