ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
21 січня 2021 року м. Дніпросправа № 160/783/20
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Бишевської Н.А. (доповідач),
суддів: Добродняк І.Ю., Семененка Я.В.,
за участю секретаря судового засідання Волкової К.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро
апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ЦКС-Сталь»
на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 травня 2020 року
у справі №160/783/20
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЦКС-Сталь»
до Державної служби України з безпеки на транспорті
треті особи: ОСОБА_1 , Товариство з обмеженою відповідальністю ТК Логістик груп
про визнання незаконною та скасування постанови,-
ВСТАНОВИВ:
21 січня 2020 р. Товариство з обмеженою відповідальністю «ЦКС-Сталь» звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті в якому просило
- визнати незаконною постанову управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області №148569 від 26.12.2019 р.;
- скасувати постанову управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області №148569 від 26.12.2019 р
Позовні вимоги обґрунтовані безпідставністю прийняття спірної постанови, оскільки позивач не є суб`єктом відповідальності в даному випадку, оскільки акт про виявлене порушено складено відносно гр. ОСОБА_1 , що є власником транспортних засобів, які орендує позивач. Отже, жодного відношення до виявленого порушення, позивач не має.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 травня 2020 р. у справі № 160/783/20 в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «ЦКС-Сталь» до Державної служби України з безпеки на транспорті Панасюк Віктор Миколайович про визнання незаконною та скасування постанови - відмовлено.
Судом встановлено, що відповідачем під час зупинки та перевірки транспортного засобу встановлено порушення правил дорожнього руху, а саме допущено перевищення нормативних вагових параметрів. На підставі акту про порушення прийнято спірну постанову про накладення штрафу. Судом з`ясовано, що за кермом транспортного засобу, був водій, офіційно працевлаштований на ТОВ ЦСК-Сталь , транспортний засіб перебував у користуванні позивача на правах оренди. За таких обставин, суд дійшов висновку, про обґрунтованість спірної постанови, та відповідно, відсутність підстав для задоволення вимог адміністративного позову.
Не погодившись з рішенням суду, Товариством з обмеженою відповідальністю «ЦКС-Сталь» подано апеляційну скаргу, згідно якої особа, яка подає апеляційну скаргу просить скасувати рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 травня 2020 р. у справі № 160/783/20, як таке що винесено з порушенням норм матеріального та процесуального права. Вважає, що суд не врахував, що в разі виявлення факту порушення габаритно-вагового контролю, перевіряючий орган повинен заборонити рух даного транспортного засобу до моменту внесення плати за проїзд. Відповідач в даному випадку обмежився лише складанням акту.
В судовому засіданні апеляційної інстанції представниками сторін надані пояснення та заперечення на доводи апеляційної скарги. Представник позивача, підтримуючи правову позицію, сформовану при поданні адміністративного позову, зазначив про наявність підстав для задоволення апеляційної скарги та скасуванні рішення суду першої інстанції, представник відповідача наголошував на правомірності рішення суду і просив відмовити заявнику апеляційної скарги.
Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення представників сторін, колегія суддів не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, та зазначає:
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного перегляду справи, державними інспекторами управління Укртрансбезпеки у Полтавській області проведено перевірку транспортного засобу марки DAF 95XF 430, номерний знак НОМЕР_1 , серія і номер свідоцтва про реєстрацію: НОМЕР_2 , водій ОСОБА_2 , що належить ОСОБА_1 (м.Дніпро, вул. Косіора 47 А, 136) на 109 км автомобільної дороги Н-31 Дніпро-Царичанка-Кобеляки-Решитилівка , за результатами якої складено Акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №196281 від 28.10.2019 р.
Під час перевірки виявлено порушення: надання послуг з внутрішніх вантажних перевезень згідно ТТН №680 від 28.10.2019 р. з перевищенням допустимих вагових обмежень, а саме навантаження на одиночну вісь складає 12,31 т при допустимих 11,00 т., що на 11,91 % перевищує нормативні без оформлення дозволу, що дає право на рух автомобільними дорогами України, відповідальність за яке передбачена абз.15 ч. 1 ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт .
Водій зі змістом Акту №196281 від 28.10.2019 р. ознайомлений та Акт підписаний без зауважень.
Згідно Акту №0015358 від 28.10.2019 р. про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів (додаток 3 до Порядку) від 28.10.2019 р. за результатами проведення габаритно-вагового контролю транспортного засобу DAF 95XF 430, причепу марки SCHWARZ MULLER SPA 3-E, номерний знак: НОМЕР_1 , навантаження на одиночну ось склало 12 310 кг при допустимій 11 000 кг., що є порушення норм п. 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою КМУ від 10 жовтня 2001 р. №1306 (надалі - ПДР України).
Водій ОСОБА_2 від підпису відмовився.
26.12.2019 р. в.о. начальника управлінням Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області Іонов С.В. розглянувши справу про порушення законодавства про автомобільний транспорт ТОВ ЦКС-Сталь (код 33274770), враховуючи, що ТОВ ЦКС-Сталь 28.10.2019 р. о 13 год. 50 хв. У Полтавській області, а/д Н-31, 109 км допущено порушення Закону України Про автомобільний транспорт , відповідальність за яке передбачена абз. 15 ч. 1 ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт , що підтверджується Актом №196281 від 28.10.2019 р. винесено постанову №148569 про стягнення з позивача - ТОВ ЦКС-Сталь адміністративно-господарського штрафу 17000,00 грн.
Не погодившись з якою позивач звернувся до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів виходить з наступного.
Згідно з абз.1, 2 ч.7 ст.6 Закону України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 р. №2344-ІІІ (далі за текстом Закон №2344) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює: державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті.
Частиною 10 статті 6 Закону №2344 встановлено, що на території України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, у сфері міжнародних автомобільних перевезень здійснює: контроль наявності, видачу дозвільних документів на виконання перевезень та контроль відповідності виду перевезення, що фактично виконується; контроль за виконанням автомобільними перевізниками вимог міжнародних договорів України з питань міжнародних автомобільних перевезень; контроль технічного, санітарного та екологічного стану транспортних засобів, що впливає на безпеку руху та екологічну ситуацію; контроль за дотриманням перевізниками вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення; контроль та нагляд за дотриманням вимог нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки на автомобільному транспорті та правил перевезення небезпечних вантажів; контроль внесення перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами України; перевірку транспортно-експедиційної документації на здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом; габаритно-ваговий контроль транспортних засобів; нарахування, у разі виявлення порушень, та вжиття заходів щодо стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю.
Відповідно до пунктів 1, 8 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 р. №103 Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.
Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Згідно з підпунктами 15, 27 пункту 5 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань: здійснює габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування; здійснює нарахування, вживає заходів щодо стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю.
Процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами визначено Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 08.07.2006 р. №1567 (далі за текстом Порядок №1567).
Пунктом 3 Порядку №1567 визначено, що органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи.
Згідно з абз.3 п.4 Порядку №1567 рейдові перевірки можуть проводитися із залученням посадових осіб відповідного підрозділу Національної поліції, Укравтодору, органу місцевого самоврядування та/або місцевої держадміністрації, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Укртрансбезпеки, та власників (балансоутримувачів) пунктів габаритно-вагового контролю (за погодженням з їх керівниками).
Пунктом 3 Порядку взаємодії Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті, Міністерства внутрішніх справ України, Державного агентства автомобільних доріг України під час організації та проведення робіт із зважування та здійснення габаритно-вагового контролю транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на автомобільних дорогах загального користування, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України, Міністерства внутрішніх справ України від 10.12.2013 р. №1007/1207 (далі за текстом Порядок №1007/1207) встановлено, що габаритно-ваговий контроль транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів під час їх проїзду автомобільними дорогами загального користування проводиться посадовими особами Укртрансінспекції та працівниками відповідних підрозділів МВС.
З огляду на пп.4, 5 п.4 Порядку №1007/1207 посадові особи Укртрансінспекції під час здійснення габаритно-вагового контролю: видають довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю; складають акт про перевищення транспортним засобом нормативних габаритних або вагових параметрів та визначають суму плати за проїзд за формулою розрахунку відповідно до пунктів 30 311 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю.
Відповідно до абз.1, 2 п.16 Порядку №1567 рейдова перевірка проводиться групою посадових осіб Укртрансбезпеки у кількості не менш як дві особи. Габаритно-ваговий контроль проводиться однією посадовою особою Укртрансбезпеки у разі залучення до рейдової перевірки посадових осіб відповідного підрозділу Національної поліції, Укравтодору, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Укртрансбезпеки та власника (балансоутримувача) пункту габаритно-вагового контролю, а також посадових осіб органу місцевого самоврядування та/або місцевої держадміністрації.
Згідно з абз.3 п.20 Порядку №1567 виявлені під час перевірки порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму.
Відповідно до п.п.21, 22, 25-27 Порядку №1567 у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.
У разі відмови уповноваженої особи суб`єкта господарювання або водія від підписання акта перевірки суб`єкта господарювання або акта перевірки транспортного засобу посадові особи, що провели перевірку, роблять про це запис.
Справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.
Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання.
Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.
У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі.
За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів.
Пунктом 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 р. №30 (далі за текстом Правила №30) встановлено, що транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.
Згідно з п.22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 р. №1306, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною 22 м (для маршрутних транспортних засобів 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах до 46 т), навантаження на одиночну вісь 11 т (для автобусів, тролейбусів 11,5 т), здвоєні осі 16 т, строєні 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь 11 т, здвоєні осі 18 т, строєні 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.
Відповідно до абз.1, 4 п.4 Правил №30 рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі дозвіл), виданим перевізникові уповноваженим підрозділом Національної поліції, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.
Допускається перевищення вагових параметрів порівняно з визначеними у пункті 22.5 Правил дорожнього руху на 2 відсотки (величина похибки) без оформлення відповідного дозволу та внесення плати за проїзд.
Частинами 1, 4 статті 48 Закону №2344 передбачено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.
Відповідно до п.п.15, 16, 18, 20 Порядку №879 контроль за наявністю у водіїв великовагових та великогабаритних транспортних засобів дозволу на рух здійснюють уповноважені підрозділи Національної поліції, та територіальні органи Укртрансбезпеки, які здійснюють габаритно-ваговий контроль.
Габаритно-ваговий контроль включає документальний та/або точний контроль.
За результатами габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка про здійснення габаритно-вагового контролю із зазначенням часу і місця його здійснення.
За результатами габаритно-вагового контролю посадові особи та/або працівники Укртрансбезпеки або її територіальних органів визначають належність транспортного засобу до великовагових та/або великогабаритних.
Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що під час розгляду справи про порушення позивачем законодавства про автомобільний транспорт відповідачем дотримано вимоги Порядку №1567 та позивач був належним чином повідомлений про розгляд справи, проте не скористався наданим йому правом бути присутнім при її розгляді.
Факт порушення габаритно-вагових норм сторонами по справі не заперечується, доводи скаржника щодо неналежності йому даного транспортного засобу, колегія суддів відхиляє, оскільки згідно до приписів ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт особою відповідальною, зокрема, за дотримання габаритно-вагових норм є автомобільний перевізник, яким є ТОВ «ЦКС-Сталь» .
За сукупністю наведених обставин, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо правомірності прийняття постанови про накладення адміністративно-господарського штрафу. Доводи скаржника щодо процедурних порушень притягнення до адміністративної відповідальності, колегія суддів відхиляє, оскільки можливі порушення процедури не нівелюють факту визнаного порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт.
З урахуванням викладеного суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції повно з`ясовані обставин, що мають значення для справи, висновки, викладені у рішенні суду першої інстанції, відповідають обставинам справи, судом першої інстанції правильно застосовано норми матеріального права та норми процесуального права, а тому відсутні підстави для скасування рішення суду першої інстанції.
Доводи апеляційної скарги не спростовують правильності прийнятого судом першої інстанції судового рішення.
Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 316, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ЦКС-Сталь» на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 травня 2020 р. у справі № 160/783/20 - залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 27 травня 2020 р. у справі № 160/783/20 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки передбачені ст.ст.328, 329 КАС України.
Головуючий - суддя Н.А. Бишевська
суддя І.Ю. Добродняк
суддя Я.В. Семененко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2021 |
Оприлюднено | 27.01.2021 |
Номер документу | 94385727 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Бишевська Н.А.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Віхрова Вікторія Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Віхрова Вікторія Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Віхрова Вікторія Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Віхрова Вікторія Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Віхрова Вікторія Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Віхрова Вікторія Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні