Постанова
від 26.01.2021 по справі 140/226/20
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 січня 2021 рокуЛьвівСправа № 140/226/20 пров. № А/857/14861/20

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Заверухи О.Б.,

суддів Гінди О.М., Ніколіна В.В.,

за участю секретаря судового засідання Михальської М.Р.,

розглянувши у судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 09 вересня 2020 року у справі за позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Романів до Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,-

суддя (судді) в суді першої інстанції - Костюкевич С.Ф.,

час ухвалення рішення - не зазначено,

місце ухвалення рішення - м. Луцьк,

дата складання повного тексту рішення - 21 вересня 2020 року,

В С Т А Н О В И В:

21 січня 2020 року СГ ТзОВ Романів звернулося в суд з адміністративним позовом до Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, в якому просило: визнати протиправним та скасувати рішення про відмову у включенні до реєстру суб`єктів господарювання, які є юридичними особами і власниками корів та яким нарахована дотація за утримання корів, оформлене протоколом засідання комісії Міністерства аграрної політики та продовольства України №2 від 15 жовтня 2019 року; зобов`язати повторно розглянути подані 25 вересня 2019 року документи для отримання дотації за утримання корів.

На обґрунтування позовних вимог зазначає, що 23 грудня 2019 року отримало від Міністерства лист від 17 грудня 2019 року, яким відповідач повідомив про те, що згідно протоколу №2 від 15 жовтня 2019 року засідання комісії Мінагрополітики для надання державної підтримки тваринництва, зберігання та переробки сільськогосподарської продукції, аквакультури (рибництва) за напрямом - спеціальна бюджетна дотація за утримання корів молочного, молочно-м`ясного та м`ясного напряму продуктивності комісією було прийнято рішення, згідно з яким СГ ТзОВ Романів не включено до Реєстру суб`єктів господарювання, які є юридичними особами і власниками корів та яким нарахована дотація за утримання корів, у зв`язку із невідповідністю поданих документів. Вважає вказане рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки несвоєчасне повідомлення про повернення документів позбавило позивача можливості усунення недоліків та подання до Міністерства належних документів у встановлений строк.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 09 вересня 2020 року адміністративний позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано рішення, оформлене протоколом засідання комісії Міністерства аграрної політики та продовольства України №2 від 15 жовтня 2019 року, в частині про відмову у включенні Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Романів до Реєстру суб`єктів господарювання, які є юридичними особами і власниками корів та яким нарахована дотація за утримання корів. Зобов`язано Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України повторно розглянути подані 25 вересня 2019 року Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю Романів документи для отримання дотації за утримання корів.

Рішення суду першої інстанції мотивоване тим, що оскаржуване рішення є протиправним, оскільки суб`єкт владних повноважень порушив норми абзацу 9 пункту 8 Порядку №107 та не повернув позивачу документи у п`ятиденний строк, як передбачено Порядком №107, і як наслідок, це призвело до неможливості подання належних документів (усунення недоліків документів) позивачем до завершення процедури для отримання дотацій. Щодо зобов`язання відповідача прийняти та розглянути подані СГ ТзОВ Романів документи 25 вересня 2019 року для отримання дотацій за утримання корів, котра надається на безоплатній основі двічі на рік суб`єктам господарювання, які є юридичними особами і власниками корів, то таке зобов`язання дасть гарантії на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, а право позивача на участь у процедурі виділення дотацій буде реалізовано.

Не погодившись з прийнятим рішенням, Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України подало апеляційну скаргу, в якій просило скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким в задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Доводи апеляційної скарги обґрунтовує тим, що оскаржуване рішення є незаконним та необґрунтованим, прийняте з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи. Зокрема, зазначає, що згідно п. 8 Порядку № 108 документи, подані не в повному обсязі, повертаються суб`єкту господарювання у п`ятиденний строк. Позивачем надіслано повний пакет документів, передбачений вимогами Порядку № 107, проте копія звіту про стан тваринництва (форми 24-сг) не відповідала звітній даті. Відтак, оскільки заявка та відповідні документи від позивача надійшли у повному обсязі та за 5 днів до закінчення терміну прийому документів, то Комісією Міністерства прийнято рішення не включати СГ ТзОВ Романів до реєстру суб`єктів господарювання, яким надається дотація на утримання корів і таке рішення прийнято у межах повноважень, є законним та обгрунтованим.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу в якому зазначено, що документи, подані не в повному обсязі згідно п. 8 Порядку № 107, повертаються суб`єкту господарювання у п`ятиденний строк. Неповернення документів безпосередньо вплинуло на можливість усунення СТзОВ Романів недоліків, які не впливали на розмір дотації за утримання корів. Не надання можливості усунення формальних недоліків є обмеженням прав позивача на отримання дотації. Міністерство інформацію про кількість ідентифікованого та зареєстрованого в установленому порядку поголів`я корів станом на 1 січня та 1 липня поточного року отримує у адміністратора Єдиного державного реєстру тварин, з якого встановлює кількість ідентифікованих та зареєстрованих в установленому порядку корів. Протокол Комісії не містить жодних відомостей про те, що СТзОВ Романів не мало права на отримання дотації, а відмовлено у включенні до Реєстру лише з формальних підстав, які не могли вплинути на отримання дотації.

Особи, які беруть участь у справі в судове засідання не прибули, хоча належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду, а тому у відповідності до ч. 4 ст. 229, ч. 2 ст. 313 КАС України розгляд справи проведено у їх відсутності без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції, 23 вересня 2019 року СГ ТзОВ Романів надіслало до Міністерства аграрної політики та продовольства України заяву для отримання дотації на утримання корів. Заява разом із доданими до неї документами надійшла на адресу Міністерства аграрної політики та продовольства України 24 вересня 2019 року та зареєстрована в системі електронного документообігу Міністерства аграрної політики та продовольства України 25 вересня 2019 року за №16684/17-13.

23 грудня 2019 року СГ ТзОВ Романів отримало від Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства лист від 17 грудня 2019 року, яким відповідач повідомив про те, що згідно протоколу №2 від 15 жовтня 2019 року засідання комісії Мінагрополітики для надання державної підтримки тваринництва, зберігання та переробки сільськогосподарської продукції, аквакультури (рибництва) за напрямом - спеціальна бюджетна дотація за утримання корів молочного, молочно-м`ясного та м`ясного напряму продуктивності комісією було прийнято рішення, згідно з яким СГ ТзОВ Романів не включено до Реєстру суб`єктів господарювання, які є юридичними особами і власниками корів та яким нарахована дотація за утримання корів, у зв`язку із невідповідністю поданих документів.

Приймаючи оскаржуване рішення суд першої інстанції прийшов до висновку про обгрунтованість позовних вимог.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з наступних підстав.

Відповідно до ч.ч. 1-7 ст. 20 Бюджетного кодексу України у бюджетному процесі програмно-цільовий метод застосовується на рівні державного бюджету та на рівні місцевих бюджетів.

Особливими складовими програмно-цільового методу у бюджетному процесі є бюджетні програми, відповідальні виконавці бюджетних програм, паспорти бюджетних програм, результативні показники бюджетних програм.

Бюджетні програми формуються головними розпорядниками бюджетних коштів під час підготовки пропозицій до Бюджетної декларації (прогнозу місцевого бюджету) та складання бюджетного запиту з урахуванням планів діяльності на середньостроковий період, прогнозних та програмних документів економічного і соціального розвитку.

Відповідальний виконавець бюджетних програм визначається головним розпорядником бюджетних коштів за погодженням з Міністерством фінансів України (місцевим фінансовим органом). Відповідальним виконавцем бюджетних програм може бути головний розпорядник бюджетних коштів за бюджетними програмами, виконання яких забезпечується його апаратом, та/або розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня, який забезпечує виконання бюджетних програм у системі головного розпорядника. Відповідальний виконавець бюджетних програм у процесі їх виконання забезпечує цільове та ефективне використання бюджетних коштів протягом усього строку реалізації відповідних бюджетних програм у межах визначених бюджетних призначень.

Результативні показники бюджетної програми використовуються для оцінки ефективності бюджетної програми за напрямами використання бюджетних коштів і включають кількісні та якісні показники, які визначають результат виконання бюджетної програми, характеризують хід її реалізації, ступінь досягнення цілей державної політики у відповідній сфері діяльності, формування та/або реалізацію якої забезпечує головний розпорядник бюджетних коштів, досягнення мети бюджетної програми, виконання завдань бюджетної програми, висвітлюють обсяг і якість надання публічних послуг. Перелік результативних показників щодо кожної бюджетної програми розробляється головними розпорядниками бюджетних коштів згідно з нормативно-правовим актом Міністерства фінансів України. Результативні показники бюджетної програми мають підтверджуватися офіційною державною статистичною, фінансовою та іншою звітністю, даними бухгалтерського, статистичного та внутрішньогосподарського (управлінського) обліку.

На всіх стадіях бюджетного процесу його учасники в межах своїх повноважень здійснюють оцінку ефективності бюджетних програм, що передбачає заходи з моніторингу, аналізу та контролю за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів. Оцінка ефективності бюджетних програм здійснюється на підставі даних моніторингу, аналізу результативних показників бюджетних програм, а також іншої інформації, що міститься у бюджетних запитах, кошторисах, паспортах бюджетних програм, звітах про виконання кошторисів та звітах про виконання паспортів бюджетних програм. Організаційно-методологічні засади здійснення оцінки ефективності бюджетних програм головними розпорядниками бюджетних коштів визначаються Міністерством фінансів України. Результати оцінки ефективності бюджетних програм (включаючи висновки органів виконавчої влади, уповноважених на проведення контролю за дотриманням бюджетного законодавства, та висновки Рахункової палати) є підставою для прийняття рішень про внесення в установленому порядку змін до бюджетних призначень поточного бюджетного періоду, відповідних пропозицій до проекту бюджету на плановий бюджетний період та Бюджетної декларації (прогнозу місцевого бюджету), включаючи зупинення реалізації відповідних бюджетних програм.

За бюджетними програмами, здійснення заходів за якими потребує нормативно-правового визначення механізму використання бюджетних коштів, головні розпорядники коштів державного бюджету розробляють проекти порядків використання коштів державного бюджету (в тому числі за бюджетними програмами, вперше визначеними законом про Державний бюджет України) та забезпечують їх затвердження протягом 30 днів з дня набрання чинності законом про Державний бюджет України. За рішенням Кабінету Міністрів України (у формі протокольного рішення) порядки використання коштів державного бюджету затверджуються Кабінетом Міністрів України або головним розпорядником коштів державного бюджету за погодженням з Міністерством фінансів України. Про затвердження таких порядків інформується Комітет Верховної Ради України з питань бюджету. Якщо реалізація бюджетної програми продовжується у наступних бюджетних періодах, дія порядку використання бюджетних коштів за такою бюджетною програмою (з урахуванням змін до цього порядку, внесених у разі необхідності) продовжується до завершення її реалізації. Порядок використання бюджетних коштів має містити: цілі та напрями використання бюджетних коштів; відповідального виконавця бюджетної програми, підстави та/або критерії залучення одержувачів бюджетних коштів до виконання бюджетної програми; завдання головного розпорядника бюджетних коштів, розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня (одержувачів бюджетних коштів), що забезпечують виконання бюджетної програми, з визначенням порядку звітування про її виконання (у тому числі щодо результативних показників) та заходів впливу у разі її невиконання; у разі потреби порядок, терміни та підстави, а також критерії розподілу (перерозподілу) видатків між адміністративно-територіальними одиницями у розрізі розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів з урахуванням відповідних нормативно-правових актів; конкурсні вимоги до інвестиційних проектів, включаючи порядок та критерії їх відбору, а також критерії та умови визначення виконавців таких проектів; критерії та умови відбору суб`єктів господарювання, яким надається державна підтримка з бюджету, а також визначення обсягу такої підтримки; умови та критерії конкурсного відбору позичальників та проектів (програм), на реалізацію яких надаються кредити з бюджету; умови надання кредитів з бюджету та їх повернення, включаючи положення щодо здійснення контролю за їх поверненням; положення щодо необхідності перерахування коштів за бюджетними програмами, які передбачають надання субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам; шляхи погашення бюджетної заборгованості у разі її наявності; вимоги щодо необхідності відображення у первинному та бухгалтерському обліку отриманих (створених) оборотних і необоротних активів бюджетними установами та одержувачами бюджетних коштів, у тому числі отриманих (створених) в результаті проведення централізованих заходів; у разі потреби - положення щодо здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, визначення умов і термінів поставки та проведення розрахунків; інші положення щодо особливостей бюджетної програми.

Постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2018 року №107 затверджено Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки тваринництва, зберігання та переробки сільськогосподарської продукції, аквакультури (рибництва) (далі - Порядок №107).

Згідно із п. 1 Порядку №107 цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених Мінагрополітики у державному бюджеті за програмою Державна підтримка тваринництва, зберігання та переробки сільськогосподарської продукції, аквакультури (рибництва) (далі - бюджетні кошти). Бюджетні кошти спрямовуються з метою державної підтримки розвитку галузі тваринництва, стабілізації поголів`я худоби та поліпшення її генетичного потенціалу, стимулювання збільшення виробництва продукції тваринництва, аквакультури (рибництва), а також для забезпечення збільшення потужностей із зберігання та переробки сільськогосподарської продукції (далі - державна підтримка).

Відповідно до п. 2 Порядку №107 головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінекономіки. Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є структурні підрозділи облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку.

Підпунктом 3 п. 4 Порядку №107 передбачено, що бюджетні кошти спрямовуються на державну підтримку за такими напрямами: спеціальна бюджетна дотація за утримання корів молочного, молочно-м`ясного та м`ясного напряму продуктивності (далі - дотація за утримання корів).

Згідно із п. 8 Порядку №107 дотація за утримання корів надається на безповоротній основі двічі на рік суб`єктам господарювання, які є юридичними особами і власниками корів, за кожну наявну станом на 1 січня та 1 липня поточного року ідентифіковану та зареєстровану в установленому порядку корову в розмірі 900 гривень за одну голову.

Для отримання дотації за утримання корів суб`єкти господарювання, які є юридичними особами і власниками корів, подають до 1 травня (станом на 1 січня) та до 1 жовтня (станом на 1 липня) до Мінекономіки такі документи: заявку; довідку про відкриття поточного рахунка, видану банком; копію звіту про стан тваринництва ( форма 24-сг) станом на 1 січня та 1 липня поточного року з підтвердженням про прийняття органом державної статистичної служби; довідку, чинну на дату подання заявки, про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, у паперовій або електронній формі.

За зверненням Мінагрополітики Адміністратор Єдиного державного реєстру тварин у триденний строк подає інформацію за кожним суб`єктом господарювання, який є юридичною особою і власником корів, про кількість ідентифікованого та зареєстрованого в установленому порядку поголів`я корів станом на 1 січня та 1 липня поточного року.

Вчасно поданими вважаються заявка та документи, які надійшли до Мінагрополітики та зареєстровані в системі електронного документообігу.

Документи, подані не в повному обсязі, повертаються суб`єкту господарювання у п`ятиденний строк.

Заявки, що надійшли після закінчення строку їх подання, не розглядаються.

Комісія Мінагрополітики до 15 травня та до 15 жовтня поточного року на підставі поданих документів визначає обсяг дотації за утримання корів за кожним суб`єктом господарювання, який є юридичною особою і власником корів, та приймає рішення про включення їх до реєстру суб`єктів господарювання, які є юридичними особами і власниками корів та яким нарахована дотація за утримання корів.

Мінагрополітики протягом п`яти робочих днів затверджує розподіл бюджетних коштів між суб`єктами господарювання, які є юридичними особами і власниками корів, пропорційно нарахованим сумам дотації за утримання корів у межах обсягу відкритих бюджетних асигнувань та не пізніше 5 червня та 5 листопада поточного року спрямовує бюджетні кошти на їх рахунки, відкриті у банках.

У разі зменшення поголів`я корів на 1 січня, 1 липня поточного року та 1 січня наступного року порівняно з поголів`ям, на яке було отримано дотацію за утримання корів, наявних на 1 липня попереднього року, 1 січня та 1 липня поточного року відповідно, дотація за утримання корів суб`єктам господарювання, які є юридичними особами і власниками корів, не надається за поточний звітний період.

З матеріалів справи слідує, що позивач подав до Міністерства аграрної політики та продовольства України документи для отримання дотацій, а саме: заявку для отримання дотації; довідку про відкриття поточного рахунку; копію звіту про стан тваринництва (форма - 24сг) за січень-липень 2019 року; довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи; довідку про пов`язаних осіб.

Згідно листа (відмови) від 17 грудня 2019 року №3801-05/54207-09 підставою для повернення поданих позивачем документів являлося те, що копія звіту про стан тваринництва (форма 24-сг) не відповідала звітній даті.

Судом першої інстанції встановлено, що 23 вересня 2019 року СГ ТзОВ Романів надіслало до Міністерства аграрної політики та продовольства України заяву для отримання дотації на утримання корів. Заява разом із доданими до неї документами надійшла на адресу відповідача 24 вересня 2019 року та зареєстрована в системі електронного документообігу Міністерства аграрної політики та продовольства України 25 вересня 2019 року за №16684/17-13.

У листі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, від 17 грудня 2019 року зазначено, що СГ ТзОВ Романів надіслало у пакеті документів копію звіту про стан тваринництва (форма 24-сг) за січень-липень 2019 року, а не за січень- червень 2019 року, а тому позивача не включено до Реєстру суб`єктів господарювання, які є юридичними особами і власниками корів та яким нарахована дотація за утримання корів.

Колегія суддів вважає вірними твердження позивача, з якими погодився і суд першої інстанції про те, що порушено законне право позивача на отримання дотацій через невчасне повернення документів, та як наслідок, неможливість подання належних документів (усунення недоліків документів) до завершення процедури для отримання дотацій.

Як зазначено вище, згідно абз. 9 п. 8 Порядку №107 документи, подані не в повному обсязі, повертаються суб`єкту господарювання у п`ятиденний строк.

Враховуючи вищевказані дати надходження документів від позивача, відповідач у разі виявлення факту подання заявником документів не в повному обсязі, повинен був повернути такі документи 30 вересня 2019 року.

Проте, документи позивачу повернуто листом відповідача від 17 грудня 2019 року.

З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що суб`єкт владних повноважень порушив норми абз. 9 п. 8 Порядку №107 та не повернув позивачу документи у п`ятиденний строк, як передбачено Порядком №107, а тому рішення про відмову у включенні Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Романів до реєстру суб`єктів господарювання, які є юридичними особами і власниками корів та яким нарахована дотація за утримання корів, оформлене протоколом засідання комісії Міністерства аграрної політики та продовольства України №2 від 15 жовтня 2019 року є протиправним.

Щодо зобов`язальної частини позовних вимог, суд зазначає наступне.

Як встановлено вище, лист Міністерства був надісланий на адресу позивача 17 грудня 2019 року, тобто задовго після закінчення терміну для подання документів - 01 жовтня 2019 року, а тому порушення Мінагрополітики строку для повернення документів та надіслання на адресу позивача листа про повернення документів вже після завершення строку для подання заявок, безумовно вплинуло на можливість усунення позивачем недоліків таких документів та подання їх у належний строк до 01 жовтня 2019 року.

Враховуючи вищевказане, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції, що з метою ефективного захисту прав позивача та дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, а право позивача на участь у процедурі виділення дотацій буде реалізовано, слід зобов`язати відповідача прийняти та розглянути подані СГ ТзОВ Романів документи 25 вересня 2019 року для отримання дотацій за утримання корів, котра надається на безоплатній основі двічі на рік суб`єктам господарювання, які є юридичними особами і власниками корів.

Колегія суддів також враховує положення Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення. При цьому, зазначений Висновок, крім іншого, акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Також згідно позиції Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформованої, зокрема у справах Салов проти України (заява № 65518/01; пункт 89), Проніна проти України (заява № 63566/00; пункт 23) та Серявін та інші проти України (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).

Відповідно до ч. 2 ст. 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини, а ст.17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини передбачає, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Таким чином, доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються висновками суду першої інстанції, які зроблені на підставі повного, всебічного та об`єктивного аналізу відповідних правових норм та фактичних обставин справи.

За наведених обставин колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, тому оскаржуване рішення слід залишити без змін.

Керуючись ст. 243, ст. 308, ст. 310, п. 1 ч. 1 ст. 315, ст. 316, ч. 1 ст. 321, ст. 322, ст. 325 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України залишити без задоволення, а рішення Волинського окружного адміністративного суду від 09 вересня 2020 року у справі № 140/226/20 - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя О. Б. Заверуха судді О. М. Гінда В. В. Ніколін Повне судове рішення складено 27 січня 2021 року.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.01.2021
Оприлюднено29.01.2021
Номер документу94427057
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/226/20

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 30.08.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Постанова від 19.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 18.07.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 15.04.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 09.04.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 24.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Ухвала від 04.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чиркін С.М.

Постанова від 26.01.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Заверуха Олег Богданович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні