ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 квітня 2010 року Є накіївський міський суд Донецької області у скл аді головуючого су дді Куці я Є.М.
при се кретарі Макаренко В.С.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні у залі с уду м.Єнакієве адміністратив ну справу за позовом ОСОБА_ 1 до Управління Пенсійного Фонду України в м.Єнакієве До нецької області про визнання дій посадових осіб неправом ірними, зобов' язання здійсн ити нарахування та виплату щ омісячної доплати до пенсії, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним поз овом до Управління Пенсійног о Фонду України про визнання дій посадових осіб неправом ірними, зобов' язати УПФУ зд ійснити нарахування та випла ту щомісячної доплати до пен сії за період 2007 -2008 роки.
В обґрунтування своїх вимо г вказувала, що вона має право вий статус дитини війни і від повідно до ст..6 Закону України «Про соціальний захист діте й війни» пенсії або щомісячн е грошове утримання чи держа вна соціальна допомога вказа ної категорії осіб, що виплач ується замість пенсії, підви щуються на 30 відсотків мініма льної пенсії за віком. Але від повідач, всупереч вимогам За кону, перерахунок її пенсії н е здійснив, виплачує підвище ння у розмірі надбавки, встан овленої для учасників війни, а це 10% прожиткового мінімуму осіб, що втратили працездатн ість. Отже, просила зобов' яз ати відповідача провести пе рерахунок пенсії з встановле ною надбавкою, як дитині війн и у розмірі 30% мінімальної пен сії.
Представник відповідача п озов не визнав, просив розгля нути справу у його відсутніс ть, про що надав письмову заяв у та заперечення проти позов у, де вказував, що відповідно д о положень ст..6 Закону України «Про соціальний захист діте й війни» позивачка має право на пенсію, підвищену на 30% від м інімальної пенсії за віком. П роте, відповідно до ст..7 зазна ченого Закону, якою передбач ений механізм цих виплат, фін ансове забезпечення державн их соціальних гарантій здійс нюється за рахунок коштів Де ржавного бюджету України.
Згідно п.5ст.18 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня» страхові внески не можут ь зараховуватися до Державно го бюджету України, бюджетів інших рівнів та не підлягают ь вилученню з Пенсійного фон ду або з Накопичувального фо нду і не можуть використовув атися на цілі, не передбачені цим Законом.
Відповідно до ч.2 ст.72 і ч.2 ст.73 в ищевказаного Закону кошти Пе нсійного фонду не включаютьс я до складу Державного бюдже ту України і не підлягають оп одаткуванню, а також заборон яється використання коштів П енсійного фонду для оплати д оговорів страхування довічн их пенсій і одноразових випл ат та на цілі, не передбачені ц им Законом.
Крім того, Законом України « Про Державний бюджет України на 2007 рік» не передбачені випл ати відповідно до Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» та не прийнято ж одного нормативного акту на виконання вказаних вимог Зак ону, не визначено на законода вчому рівні які органи повин ні виплачувати підвищення пе нсії, за рахунок яких коштів і джерел, в якому порядку, яким чином обчислювати вказаний р озмір.
Згідно Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік» з 1 січня 2008 року позивач ці встановлено надбавку до п енсії, як дитині війни, 10% від пр ожиткового мінімуму для осіб , які втратили працездатніст ь. Дана доплата виплачується у повному обсязі.
Суд, дослідив ши матеріали справи, приход ить до наступного висновку.
Як вбачається з матеріал ів справи, ОСОБА_1, яка наро дилась ІНФОРМАЦІЯ_1, має п равовий статус дитини війни, що підтверджується посвідче нням № НОМЕР_1 від 4 лютого 2 003 року.
Відповідно до ст..6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» від 18 листопада 2004 року №2195-4, що набрав чинності 1 січня 2006 року, дітям війни пен сії або щомісячне довічне гр ошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії, підв ищуються на 30 відсотків мінім альної пенсії за віком.
Відповідно до Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» який встановлює п равовий статус дітей війни і визначає основи соціального захисту та гарантує їх соціа льну захищеність шляхом нада ння пільг і державної соціал ьної підтримки, дитина війни - це особа, яка є громадянином України та якій на час закінч ення (2 вересня 1945 року) Другої с вітової війни було менше 18 рок ів. Відповідно до ст..7 цього За кону фінансове забезпечення соціальних гарантій здійсню ється за рахунок Державного бюджету України.
Пунктом 12 ст.71 Закону України «Про Державний бюджет Украї ни на 2007 рік» дію ст..6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» було зупинено.
Частиною 2 ст.3 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни» передбачено, що дер жавні гарантії дітям війни, в становлені цим Законом, не мо жуть бути обмежені або скасо вані іншими нормативно-право вими актами.
Відповідно до ст..22 Конститу ції України права і свободи л юдини, громадянина, закріпле ні цією Конституцією, не є вич ерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не м ожуть бути скасовані. При при йнятті нових законів або вне сенні змін до чинних законів не допускається звуження зм істу та обсягу існуючих прав і свобод.
Тому рішенням Конституцій ного Суду України №6-рп/2007 від 9 л ипня 2007 року визнано такими, що не відповідають Конституції України, серед інших, положен ня п.12 ст.71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», якими була зупинена ді я ст..6 Закону України «Про соц іальний захист дітей війни».
Згідно ч.3 ст..28 Закону Україн и «Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхува ння» мінімальний розмір пенс ії за віком за наявності у чол овіків 25, а у жінок - 20 років стра хового стажу встановлюється у розмірі прожиткового міні муму для осіб, які втратили пр ацездатність. За кожний повн ий рік страхового стажу пона д 25 років чоловікам і 20 років жі нкам, пенсія за віком збільшу ється на 1 відсоток розміру пе нсії, обчисленої відповідно до статті 27 цього Закону, але н е більше ніж 1 відсоток мініма льного розміру пенсії за вік ом, зазначеного в абзаці перш ому цієї статті.
Статтею 62 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2007 рік» (із змінами від 15 бере зня 2007 року) затверджений прож итковий мінімум на одну особ у, яка втратила працездатніс ть: з 1 січня -380 гривен, з 1 квітня - 406 гривен, з 1 жовтня - 411 гривен . При цьому, зазначена стаття д оповнена абзацом, яким перед бачено встановити, що для виз начення мінімального розмір у пенсії за віком відповідно до абзацу першого частини 1 ст .28 Закону України «Про загальн ообов' язкове державне пен сійне страхування» з 1 квітня та з 1 жовтня 2007 року застосову ється прожитковий мінімум дл я осіб, які втратили працезда тність, визначений абзацом п ' ятим частини першої цієї с татті, збільшений на 1 відсото к, що складає відповідно 410 гри вен 06 коп.; 415 гривен 11 коп.
Таким чином, суд вважає, що з 9 липня 2007 року, тобто з моменту прийняття зазначеного рішен ня Конституційного Суду Укра їни, відповідно до ст..152 Консти туції України, закони, інші пр авові акти або їх окремі поло ження, що визнані неконститу ційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційн им Судом України рішення про їх неконституційність, відп овідач має підвищити позивач ці розмір пенсії, як дитині ві йни, тому заявлені вимоги щод о нарахування зазначеної доп лати за 2007 рік підлягають задо воленню саме з цієї дати, тобт о 9 липня 2007 року.
Пунктом 41 розділу П Закону У країни «Про Державний бюджет України на 2008 рік» та внесення змін до деяких законодавчих актів України» статтю 6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни» викладено в новій редакції, відповідно до якої дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Зако ну України «Про статус ветер анів війни, гарантії їх соціа льного захисту») до пенсії аб о щомісячного грошового утри мання чи державної соціально ї допомоги, що виплачується з амість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавк и, встановленої для учасникі в війни, а це 10% прожиткового мі німуму осіб, які втратили пра цездатність. Дана доплата по зивачці виплачується у повно му обсязі.
Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 ро ку за №10-рп/2008 вищенаведені пол оження Закону України «Про Д ержавний бюджет України на 2008 рік» та внесення змін до деяк их законодавчих актів Україн и» були визнані неконституці йними.
Статтею 8 Конституції Украї ни закріплено принцип верхов енства права. Конституція ма є найвищу юридичну силу. Зако ни та інші нормативно-правов і акти приймаються на основі Конституції України і повин ні відповідати їй.
За таких обстав ин, відповідач не може посила тись на відсутність певного нормативного акту, який визн ачає механізм реалізації пра в та свобод громадян, закріпл ених у конституційних та інш их актах, а громадяни повинні мати змогу покладатися на вз яті державою зобов' язання, навіть якщо такі зобов' язан ня містяться у законодавчом у акті, який загалом не має авт оматичної прямої дії, тому су д вважає за можливе застосув ати саме ч.1 ст.28 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня» для розрахунку зазначено го підвищення дітям війни. Кр ім того, в даному випадку міні мальний розмір пенсії за вік ом використовується не для в изначення розміру будь-якої пенсії, а лише як розрахунков а величина для визначення ро зміру щомісячної доплати, пе редбаченої Законом України « Про соціальний захист дітей війни», оскільки цей Закон пе редбачає в якості критерію в изначення розміру щомісячно ї доплати до пенсії саме із ро зрахунку мінімальної пенсії за віком, що не суперечить вим огам ч.3 ст.28 Закону України «Пр о загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування» .
Таким чином, позивачці О СОБА_1 соціальна грошова до помога у розмірі 30% мінімально ї пенсії за віком не нарахову валась і не виплачувалась, то му суд вважає за необхідне зо бов' язати Управління Пенс ійного фонду України в м.Єнак ієве Донецької області, зроб ити нарахування та виплату п енсії у розмірі 30 відсотків мі німальної пенсії за віком, як дитині війни, з 9 липня по 31 гру дня 2007 року та з 22 травня 2008 року з урахуванням фактично виплач ених сум.
При цьому, суд вважає за можливе, керуючись ст..11 ч.2 КАС України, вийти за ме жі позовних вимог, заявлених позивачкою, з метою повного з ахисту її прав та інтересів, п ро захист яких вона просить, о скільки згідно ст..99 ч.2 КАС Укра їни для звернення з адмініст ративним позовом за захистом прав, свобод т інтересів особ и встановлюється річний стро к.
Частиною 2 ст.100 КАС Україн и передбачено, що в разі якщо с уд визнає причину пропущення строку звернення до суду пов ажною, адміністративна справ а розглядається і вирішуєтьс я в порядку, встановленому ци м Кодексом.
На підставі викладеного, су д приходить до висновку, що по зивачка з поважних причин пр опустила річний строк зверне ння до суду з позовом щодо вип лат за 2007-2008 роки, так як тільки п ісля прийняття рішень Консти туційним Судом України 9 липн я 2007 року та 22 травня 2008 року у поз ивачки з' явилось право на в имогу до відповідача про дон арахування зазначеної вище д опомоги.
Керуючись ст.ст. 2, 7, 10, 11, 69, 71, 159, 161-163 К одексу адміністративного су дочинства України, Законом У країни «Про соціальний захис т дітей війни», суд
ПОСТАНОВИВ:
Позов ОСОБА _1 до Управління Пенсійного Фонду України в м.Єнакієве До нецької області про визнання дій посадових осіб неправом ірними, зобов' язання здійс нити нарахування та виплату щомісячної доплати до пенсії - задовольнити повністю та п оновити пропущений строк зве рнення до суду.
Визнати дії посадових осі б Управління Пенсійного Фонд у України в м.Єнакієве Донець кої області по не нарахуванн ю щомісячної доплати до пенс ії ОСОБА_1, як дитині війни за період за період з 9 липня п о 31 грудня 2007 року та з 22 травня 200 8 року - неправомірними.
Зобов' язати Управління П енсійного Фонду України в м.Є накієве Донецької області зд ійснити нарахування та випла ту ОСОБА_1 підвищення до п енсії у розмірі 30 відсотків мі німальної пенсії за віком, як дитині війни з 9 липня по 31 гру дня 2007 року та з 22 травня 2008 року з урахуванням фактично отри маних сум.
На підставі частин и 3 стаття 160 КАС України відкла сти з дня закінчення судовог о розгляду справи на строк п' ять днів складання судового рішення у повному обсязі.
Вступна та резолюти вна частини постанови складе ні, підписані у нарадчій кімн аті та проголошені у судовом у засіданні 26 квітня 2010 року.
Постанова може бути оскаржена до Апеляційного А дміністративного суду Донец ької області через Єнакіївсь кий міський суд шляхом подан ня заяви про апеляційне оска рження протягом 10 днів з часу її проголошення, а в разі скл адання постанови у повному о бсязі відповідно до ст. 160 КАС У країни.
Постанова складена у повному обсязі та підписан а 30 квітня 2010 року.
Суддя
Суд | Єнакіївський міський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2010 |
Оприлюднено | 13.05.2011 |
Номер документу | 9443273 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Замостянський районний суд м.Вінниці
Воробйов Володимир Володимирович
Адміністративне
Чернігівський районний суд Запорізької області
Сінєльнік Руслан Васильович
Адміністративне
Приморський районний суд Запорізької області
Картофлицький Гліб Вікторович
Адміністративне
Єнакіївський міський суд Донецької області
Куція Євгенія Михайлівна
Адміністративне
Ровеньківський міський суд Луганської області
Ібадова Наталія Павлівна
Адміністративне
Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області
Колодіна Любов Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні