Ухвала
від 28.01.2021 по справі 537/4570/20
КРЮКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРЕМЕНЧУКА

Провадження № 1-кп/537/72/2021

Справа № 537/4570/20

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28.01.2021 року м. Кременчук

Крюківський районний суд м. Кременчука Полтавської області у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 ,

за участю секретаря ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

захисника ОСОБА_4 ,

підозрюваного ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в м. Кременчуці Полтавської області кримінальне провадження внесене до ЄРДР 14.12.2020 року за № 22020170000000054 за підозрою

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Краматорськ Донецької області, громадянина України, зареєстрованого та фактично проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого,

у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 258-3 КК України,

в с т а н о в и в :

На розгляд судді Крюківського районного суду м. Кременчука Полтавської області ОСОБА_1 надійшло клопотання прокурора відділу нагляду за додержанням законів органами СБУ та Державної прикордонної служби Полтавської обласної прокуратури ОСОБА_3 про звільнення від кримінальної відповідальності підозрюваного ОСОБА_5 за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 258-3 КК України, на підставі ст.44, ч.2 ст.258-3 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що "24.08.1991 Верховною Радою Української Радянської Соціалістичної Республіки схвалено «Акт проголошення незалежності України», яким урочисто проголошено незалежність України та створення самостійної української держави України. У преамбулі Декларації про державний суверенітет України від 16.07.1990 вказано, що Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах. Відповідно до розділу V Декларації, територія України в існуючих кордонах є недоторканною і не може бути змінена та використана без її згоди. Незалежність України визнали держави світу, серед яких і Російська Федерація.

Згідно з п. п. 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994, Російська Федерація, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії і Сполучені Штати Америки підтвердили їх зобов`язання згідно з принципами Заключного акта Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975, поважати незалежність і суверенітет та існуючі кордони України, зобов`язались утримуватися від загрози силою чи її використання проти територіальної цілісності чи політичної незалежності України, і що ніяка їхня зброя ніколи не буде використовуватися проти України, крім цілей самооборони або будь-яким іншим чином згідно зі Статутом ООН.

31.05.1997 відповідно до положень Статуту ООН і зобов`язань по Заключному акту Наради з безпеки і співробітництва в Європі Україна та Російська Федерація уклали Договір про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією (ратифікований Законом України від 14.01.1998 №13/98-ВР та Федеральним Законом Російської Федерації від 02.03.1999 № 42 ФЗ). Відповідно до ст.ст. 2-3 зазначеного договору, Російська Федерація зобов`язалась поважати територіальну цілісність України, підтвердила непорушність існуючих між ними кордонів та будівництво відносин на основі принципів взаємної поваги, суверенної рівності, територіальної цілісності, непорушності кордонів, мирного врегулювання спорів, незастосування сили або загрози силою, включаючи економічні та інші способи тиску, права народів вільно розпоряджатися своєю долею, невтручання у внутрішні справи, додержання прав людини та основних свобод, співробітництва між державами, сумлінного виконання взятих міжнародних зобов`язань, а також інших загальновизнаних норм міжнародного права.

Статтями 1-3 Конституції України, яка прийнята Верховною Радою України 28.06.1996, визначено, що Україна є суверенною і незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Декларацією Генеральної Асамблеї ООН від 09.12.1981 № 36/103 про недопустимість інтервенції та втручання у внутрішні справи держав та резолюціями від 16.12.1970 № 2734 (ХХV), що містить Декларацію про зміцнення міжнародної безпеки; від 21.12.1965 №2131 (ХХ), що містить Декларацію про неприпустимість втручання у внутрішні справи держав та обмеження їх суверенітету та від 14.12.1974 № 3314 (ХХІХ), що містить визначення агресії, установлено, що ні одна з держав не має право здійснювати інтервенцію чи втручання у будь-якій формі або з будь-якої причини у внутрішні та зовнішні справи інших держав. Закріплено обов`язок держав: утримуватися від озброєної інтервенції, підривної діяльності, військової окупації; здійснення сприяння, заохочення чи підтримки сепаратистської діяльності; не допускати на власній території навчання, фінансування та вербовки найманців чи засилання таких найманців на територію іншої держави.

27.04.2014, невстановленими досудовим розслідуванням особами, з метою зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, складені «Декларація про суверенітет Луганської народної республіки» та «Акт про проголошення державної самостійності Луганської народної республіки» з метою створення на території Луганської області нового державного утворення «Луганська народна республіка» (далі «ЛНР»). У вказаних документах задекларовано створення, в порушення порядку, встановленого Конституцією України, на території Луганської області народної, правової, демократичної та суверенної держави «Луганська народна республіка».

11.05.2014, шляхом проведення непередбаченого чинним законодавством України «голосуванням» з питання підтримки «Акту про державну самостійність Луганської народної республіки» на території Луганської області затверджено утворення «ЛНР».

18.05.2014 року представниками терористичної організації «ЛНР» прийнято так званий «Временный Основной Закон (Конституция) Луганской народной республики», що має ознаки нормативно-правового документу, але згідно законодавства України є нікчемним. Вказаним документом встановлена так звана система органів влади «ЛНР» та їх повноваження.

Радою національної безпеки і оборони України прийнято рішення від 13.04.2014 «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України», яке введено в дію Указом Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» №405/2014 від 14.04.2014, відповідно до якого на території України розпочато антитерористичну операцію.

Наказом керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України №33/6/9 від 07.10.2014 районами проведення антитерористичної операції визначені території Донецької та Луганської областей.

До проведення антитерористичної операції, відповідно до статті 4 Закону України «Про боротьбу з тероризмом», залучені військові підрозділи Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, а також інші правоохоронні органи.

З квітня 2014 року по теперішній час представниками «ЛНР», що реалізують злочинний умисел представників влади Російської Федерації та Збройних Сил Російської Федерації щодо досягнення завдань спрямованих на визнання легітимності діяльності «ЛНР» та влади її керівників, з метою зміни меж території та державного кордону України на порушення порядку, встановленого Конституцією України, здійснюються захоплення адміністративних будівель і ключових об`єктів інфраструктури на території Луганської області, акти застосування збройної сили проти держави України, чиниться збройний опір правоохоронним органам України та іншим представникам сил антитерористичної операції (операції об`єднаних сил) у відновленні територіальної цілісності України та забезпеченні правопорядку, вчиняються інші злочини.

Як наслідок, під контролем представників терористичної організації «ЛНР» та окупаційної адміністрації Російської Федерації опинилась частина території Луганської області, визначена постановою Верховної Ради України № 254-VIII від 17.03.2015 «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями», постановою Верховної Ради України № 252-VIII від 17.03.2015 «Про визначення окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей, в яких запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування» тимчасово окупованою територією.

Факт створення «ЛНР» за підтримки та під контролем Російської Федерації визнано Резолюцією ПАРЕ від 12.10.2016. При цьому в Резолюції зазначено, що «ЛНР» та всі її «установи» не мають будь-якої легітимності у відповідності з українським або міжнародним правом.

Згідно статті 1 Закону України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях» тимчасово окупованими територіями у Донецькій та Луганській областях на день ухвалення Закону визнаються частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль.

Для забезпечення належного функціонування окупаційної адміністрації Російської Федерації на тимчасово окупованій території Луганської області обрано Голову «ЛНР», створено Народну Раду «ЛНР», Раду міністрів «ЛНР», судову владу «ЛНР», прокуратуру «ЛНР», органи місцевого самоврядування та незаконні збройні формування, які забезпечують її життєдіяльність.

Одним із окупаційних державних органів є «Государственный комитет налогов и сборов ЛНР», яким в окупованих районах Луганської області узурповано основні завдання і функції Головного управління Державної фіскальної служби України у Луганській області.

З метою забезпечення фінансового добробуту ЛНР, 01.10.2014 року «Народным советом ЛНР» прийнятий «Закон ЛНР О государственной регистрации юридических лиц и физических лиц-предпринимателей», який регулює відносини, що виникають у зв`язку з державною реєстрацією юридичних осіб при їх створенні, реорганізації та ліквідації, при внесенні змін до їх установчих документів та інші зміни, пов`язані з їх діяльністю, державною реєстрацією набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій.

В подальшому, 28 грудня 2015 року прийнятий «Закон ЛНР О налоговой системе» (набрав чинності з 01.01.2016), який встановлює систему податків, зборів та обов`язкових платежів, а також загальні принципи оподаткування в ЛНР, в тому числі види і елементи податків, зборів та обов`язкових платежів, які стягуються в ЛНР, підстави виникнення (зміни, припинення) та порядок виконання обов`язків по сплаті податків і зборів, права і обов`язки платників податків та інших учасників відносин, регульованих законодавством про оподаткування, форми і методи податкового контролю, відповідальність за вчинення податкових порушень, порядок оскарження рішень органів податків і зборів, дій їх посадових осіб та ставки оподаткування, порядок і строки подання податкової звітності. При цьому, у «Законі ЛНР О налоговой системе» зазначено, що податки і збори зараховуються до бюджету згідно з «нормативними правовими актами Луганської Народної Республіки» та «в цілях фінансового забезпечення діяльності Луганської Народної Республіки».

Відповідно до т.зв «закону» платниками податків, зборів та інших обов`язкових платежів визнаються юридичні особи, фізичні особи - підприємці, податкові агенти, фізичні особи, на яких відповідно до цього Закону покладено обов`язок сплачувати податки і (або) збори.

Утримання частини території Луганської області, взятої під контроль представниками «ЛНР» та окупаційною адміністрацією Російської Федерації шляхом насильницьких злочинних дій, потребує значних активів будь-якого роду, зокрема фінансових та матеріальних, надання яких здійснюється окремими суб`єктами господарської діяльності та громадянами України, лояльно налаштованими до ідей та діяльності «ЛНР», невстановленими на цей час представниками влади та Збройних Сил Російської Федерації, окремими іноземними громадянами тощо.

Фінансування окупаційної адміністрації Російської Федерації, представників «ЛНР» та їх злочинних дій, вчиняється у формі фінансового забезпечення, тобто надання та збирання фінансових активів будь-якого роду з усвідомленням їх подальшого використання повністю або частково для забезпечення організації, підготовки і вчинення дій, спрямованих на протидію Збройним Силам України та учасникам Операції Об`єднаних Сил, вчинення терористичних актів та інших злочинних діянь.

Надання фінансових активів як способу фінансового забезпечення окупаційної адміністрації Російської Федерації та представників «ЛНР» становлять активні дії суб`єктів господарської діяльності, окремих громадян та іноземців щодо передачі у розпорядження та користування фінансових активів (у тому числі податків та інших обов`язкових платежів), призначених для забезпечення організації, підготовки і проведення бойових дій та терористичних актів.

Відповідно до Тимчасового порядку контролю за переміщенням осіб через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей затвердженого Першим заступником керівника Антитерористичного центру при СБ України (керівника Антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей №222ог від 14.04.2017, а також відповідно до постанови КМУ №99 від 01.03.2017 «Про затвердження Порядку переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції» переміщення товарів поза межами контрольних пунктів в`їзду/виїзду, контрольних постів забороняється. Крім того, суб`єктам господарювання забороняється переміщувати на тимчасово неконтрольовану територію та з тимчасово неконтрольованої території товари, за винятком тих, які переміщуються у складі гуманітарних вантажів та товарів і продукції (в тому числі тих, що забезпечують функціонування та обслуговування або є необхідними у виробничому процесі) металургійної, гірничозбагачувальної, вугледобувної та енергогенеруючої галузей, об`єктів критичної інфраструктури за переліком та обсягами (вартість\, вага, кількість), які затверджуються спільним рішенням МТОТ та Мінекономрозвитку.

В період часу з червня 2019 року по липень 2020 року громадянин України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , уродженець Луганської області, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 , матеріали відносно якого виділені в окреме провадження, фізично перебуваючи на тимчасово непідконтрольній органам державної влади України території Луганської області (м. Луганськ), у зв`язку із забороною переміщення на тимчасово неконтрольовану територію та з тимчасово неконтрольованої території товари організував схему незаконного постачання товарів харчової групи на тимчасово окуповану територію Луганської області. При цьому, частину коштів, отриманих від реалізації вказаних товарів, скеровували до незаконно створених «органів влади» терористичної організації «ЛНР», а також передавали частину грошових коштів лідерам незаконних збройних формувань т.зв. «ЛНР», що діють на тимчасово окупованій території Луганської області та систематично вчиняють на території України тяжкі та особливо тяжкі злочини пов`язані з проведенням бойових дій проти ЗСУ та ООС, що призводить до дестабілізації суспільно-політичної ситуації в Україні.

Так, з метою виконання свого злочинного наміру ОСОБА_6 , будучи директором незаконно зареєстрованого в структурних підрозділах терористичної організації «ЛНР» в т.зв. «державних органах ЛНР» товариства з обмеженою відповідальністю «Елсі-опт» (ООО «Элси-опт» ЕГРЮЛ: 61131153, г. Луганск, Ленинский район, улица 16-я линия, дом 40, помещение 1, (далі по тексту ТОВ «Елсі-опт»)), основним видом діяльності якого є неспеціалізована оптова торгівля, підшукав та залучив на території України територіальних менеджерів з продажу товарів ТМ «Nestle» (ТОВ «Нестле Україна» код ЄДРПОУ 32531436) від ТОВ ««ПФ» ВИОЛА+» (код ЄДРПОУ 39513917) ОСОБА_5 та ОСОБА_7 , матеріали відносно якого виділені в окреме провадження.

Також встановлено, що ОСОБА_5 умисно, за попередньо узгодженими діями та домовленостями з вказаними особами, вирішив протидіяти діяльності органів державної влади України та місцевого самоврядування, шляхом сприяння терористичній організації «ЛНР» в проведенні протиправної діяльності проти України, усвідомлюючи, що вказана діяльність є незаконною, а саме: сприяв незаконному постачанню товарів з України на територію підконтрольну вказаній терористичній організації, у зв`язку з чим сприяв подальшому відрахуванню частини грошових коштів, отриманих від реалізації товарів до т.зв. «бюджетів» цієї терористичної організації всіх рівнів і тим самим приймав участь у забезпеченні формування видатків на утримання їх незаконних збройних формувань, члени яких систематично вчиняють на території України терористичні акти, здійснюють залякування населення, вбивства громадян, захоплення адміністративних будівель органів державної влади і місцевого самоврядування України, вчиняють інші тяжкі й особливо тяжкі злочини, що призводить до дестабілізації суспільно-політичної ситуації в Україні.

При цьому, ОСОБА_5 будучи обізнаним, що учасники вказаної терористичної організації з моменту її створення систематично вчиняли на території України терористичні акти, здійснювали залякування населення, вбивства громадян, захоплення адміністративних будівель органів державної влади і місцевого самоврядування України, вчиняли інші тяжкі й особливо тяжкі злочини, що призводило до дестабілізації суспільно-політичної ситуації в Україні, та усвідомлюючи, що основною метою діяльності терористичної організації «ЛНР» є насильницька зміна та повалення конституційного ладу, захоплення державної влади в Україні, а також зміна меж території і державного кордону України, шляхом створення незаконних державних утворень на території Луганської областей в порушення порядку, встановленого ст. ст. 2, 73 Конституції України, бажав сприяти їх діяльності шляхом постачання продукції торгової марки «Nestle» та подальшої сплати податків.

З метою досягнення злочинного умислу, ОСОБА_5 , проживаючи у м. Краматорськ у період часу з червня 2019 року по липень 2020 року, за попередньо узгодженими діями та домовленостями з ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, з корисливих мотивів, приймав участь в реалізації схеми постачання товарів з України на тимчасово не підконтрольну органам державної влади України територію Луганської області, з метою забезпечення злочинної діяльності терористичної організації «ЛНР».

Так, ОСОБА_5 усвідомлюючи те, що його дії сприяють матеріальній підтримці функціонування терористичної організацій «ЛНР», використовуючи свої посадові обов`язки територіального менеджера (управителя) із збуту відділу продажу ТОВ «Нестле Україна» налагодив продаж та постачання товарів харчової групи торгівельної марки «Nestle» на тимчасово непідконтрольну органам державної влади України територію Луганської області. ОСОБА_5 за допомогоюмобільного терміналуз телефоннимномером НОМЕР_1 та іншоїобчислювальної техніки,приймав замовлення від ОСОБА_6 , потім в телефонному режимі обговорював з ним їх оплату та наявність замовленого асортименту, підтверджував оформлення отриманого замовлення та передавав його в роботу операторам ТОВ ««ПФ» ВИОЛА+» (код ЄДРПОУ 39513917, юридична адреса: Донецька обл., місто Краматорськ, вул. Маяковського, буд. 3) для документального оформлення.

З метою приховання фактів постачання товарів на тимчасово окуповану територію Луганської області документально товари від ТОВ ««ПФ» ВИОЛА+» реалізовувались до ТОВ «Сінум Куррус» (код ЄДРПОУ 42872496, юридична адреса: м. Київ, вул. О. Бестужева, буд. 36А, офіс 7/2), яке використовувалось ОСОБА_6 для здійсненняприхованого експортутоварів харчовоїгрупи до Республіки Білорусь в адресу підприємства з іноземною реєстрацією ТОВ «БелСладФуд» (ООО «БелСладФуд», Республіка Білорусь, м. Мінськ, Бетонний проїзд, буд. 5А, каб. 12, керівник - ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ,), з подальшим його переміщенням до тимчасово окупованих територій Луганської області через територію Російської Федерації.

Митне оформлення вищевказаного товару, що експортувався від ТОВ «Сінум Куррус» до Республіки Білорусь на адресу ТОВ «БелСладФуд» здійснювалося співробітником брокерського підприємства ТОВ «ЗТФ Кремторгекспорт» (код ЄДРПОУ 36542725, юридична адреса: м. Кременчук, вул. І. Сердюка, буд. 47, кв. 207) ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , який не будучи обізнаним про злочинні наміри вищевказаних осіб, надав брокерські послуги з митного оформлення вказаного товару в зоні діяльності відділу митного оформлення №1 митного поста «Кременчук» Дніпровської митниці Держмитслужби (Полтавська обл., м. Кременчук, вул. Ярмакова, буд. 7) шляхом електронного декларування.

В подальшому, службові особи ТОВ «БелСладФуд», будучи підконтрольні ОСОБА_6 та діючи виключно за його вказівками, з метою поставки товарів харчової групи, імпортованих з території України від ТОВ «Сінум Куррус», на тимчасово непідконтрольну органам державної влади України територію Луганської області на адресу ТОВ «Елсі-опт», оформлювали договори з продажу та поставки товарів харчової групи з рядом суб`єктів господарської діяльності, що мають іноземну реєстрації, при цьому, при оформленні вказаних договорів вантажоодержувачем ТМЦ вказували ТОВ «Елсі-опт».

Так, товари харчування, після їх повної оплати, з складських приміщень ТОВ ««ПФ» «ВИОЛА+» (Донецька область, м. Краматорськ, вул. Маяковського, буд.3) завантажувалися до вантажних транспортних засобів підшуканих ОСОБА_6 та поставляються до Республіки Білорусь, де після перевантаження в інші вантажні транспортні засоби, або без такого, через територію Російської Федерації із використанням закритих пунктів пропуску через державний кордон України, згідно з розпорядженням КМУ від 18.02.2015 № 106-р «Про закриття пунктів пропуску через державний кордон України», поставлялись на тимчасово непідконтрольну органам державної влади України територію Луганської області на адресу ТОВ «Елсі-опт» (м. Луганськ, вул. 16-я Лінія, буд. 40, прим. 1).

У подальшому, після постачання (імпорту) товарів на тимчасово не підконтрольну органам державної влади України територію Луганської області, службовими особамиТОВ «Елсі-опт»в особі ОСОБА_6 ,здійснювалась сплатагрошових коштівт.зв.«ставок таподатків» згідноз т.зв.«митним таподатковим законодавствомЛНР» дот.зв.«бюджету ЛНР».

Так, ОСОБА_5 та ОСОБА_7 , під керівництвом ОСОБА_6 , в період часу з червня 2019 року по липень 2020 року, згідно митних декларацій, здійснено 15 поставок товарі харчової групи торгової марки «Nestle» до тимчасово окупованої території Луганської області, у зв`язку з чим здійснено сплату т.зв. «ставок та податків» до т.зв. «бюджету ЛНР» на суму понад 529651,59 російських рублів, згідно виготовлених представниками терористичної організації «ЛНР» митними деклараціями, в тому числі з №№: 100100/2019/053712, 100100/2020/033126, 100100/2020/024885, 100100/2020/016127, 100100/2020/007885.

Таким чином, ОСОБА_5 , з червня 2019 року по липень 2020 року, з корисливих мотивів, за попередньо узгодженими діями та домовленостями з ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, усвідомлюючи при цьому, що «ЛНР» є терористичною організацією та має відповідні незаконно створені органи управління, з метою забезпечення економічної складової діяльності незаконних органів управління терористичної організації «ЛНР» та подальшого надходження грошових коштів від такої діяльності, у вигляді податків та зборів до незаконно створених органів та структурних підрозділів даної терористичної організації, а також достовірно знаючи, що на даній окупованій території органи державної влади тимчасово не здійснюють повноваження, передбачені законодавством України, сприяв незаконному постачанню товарів харчової групи на територію підконтрольну вказаній терористичній організації, у зв`язку з чим сприяв подальшому відрахуванню частини грошових коштів, отриманих від ввезення та реалізації товарів на тимчасово окупованій території Луганської області до т.зв. «бюджету ЛНР» і тим самим приймав участь у забезпеченні формування видатків на утримання їх незаконних збройних формувань, члени яких систематично вчиняють на території України терористичні акти, здійснюють залякування населення, вбивства громадян, захоплення адміністративних будівель органів державної влади і місцевого самоврядування України, вчиняють інші тяжкі й особливо тяжкі злочини, що призводить до дестабілізації суспільно-політичної ситуації в Україні.

Таким чином, ОСОБА_5 своїми умисними діями за викладених вище обставин вчинив сприяння діяльності терористичної організації, тобто кримінальне правопорушення, передбачене ч.1 ст. 258-3 КК України".

Зміст обставин, встановлених органом досудового розслідування викладено відповідно до клопотання прокурора без внесення змін до назв, орфографії та пунктуації.

В підготовчому засіданні прокурор ОСОБА_3 та сторона захисту вважали, що кримінальне провадження підсудне Крюківському районному суду м. Кременчука Полтавської області.

При цьому ОСОБА_5 стверджував, що народився, працював та постійне проживає в м. Краматорськ Донецької області. В м. Кременчук Полтавської області був лише після внесення відомостей до ЄРДР про вчинення ним даного кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.258-3 КК України, у зв`язку з участю в процесуальних діях по даному кримінальному провадженню.

Прокурор ОСОБА_3 в обґрунтування підсудності справи саме Крюківському районному суду зазначила, що митне оформлення товару, який імпортувався з території України до Білорусії, для подальшого переміщення через РФ до непідконтрольної території Луганської області, здійснювалося в зоні діяльності відділу митного оформлення №1 митного поста "Кременчук" Дніпровської митниці Держмитслужби, розташованої за адресою Полтавська область, м. Кременчук, вул. Ярмаркова, 7. При цьому вказувала, що ОСОБА_5 не причетний до проведення митного оформлення товару для переміщення його з території України до Білорусії.

Заслухавши учасників процесу, виконуючи положення ст.314 КПК України, суд встановив наступне.

Відповідно до ст. 32 КПК України, кримінальне провадженняздійснює суд,у межахтериторіальної юрисдикціїякого вчиненокримінальне правопорушення. У разі якщо було вчинено кілька кримінальних правопорушень, кримінальне провадження здійснює суд, у межах територіальної юрисдикції якого вчинено більш тяжке правопорушення, а якщо вони були однаковими за тяжкістю, - суд, у межах територіальної юрисдикції якого вчинено останнє за часом кримінальне правопорушення. Якщо місце вчинення кримінального правопорушення встановити неможливо, кримінальне провадження здійснюється судом, у межах територіальної юрисдикції якого закінчено досудове розслідування.

Як вбачається з поданого суду клопотання про звільнення підозрюваного від кримінальної відповідальності, в період часу з червня 2019 року по липень 2020 року ОСОБА_5 ,перебуваючи вм.Краматорськ Донецькоїобласті, сприяв матеріальній підтримці функціонування терористичної організацій «ЛНР», яка знаходиться на тимчасово непідконтрольній території Луганської області, а саме за місцем своєї роботи в м. Краматорськ, використовуючи свої посадові обов`язки територіального менеджера (управителя) із збуту відділу продажу харчових продуктів ТОВ «Нестле Україна», за допомогою мобільного терміналу з телефонним номером НОМЕР_1 та іншої обчислювальної техніки, приймав замовлення від ОСОБА_6 , який перебував на непідконтрольній території Луганської області в м. Луганськ, потім в телефонному режимі обговорював з ним їх оплату та наявність замовленого асортименту, підтверджував оформлення отриманого замовлення харчових продуктів та передавав його в роботу операторам ТОВ ««ПФ» ВИОЛА+» (код ЄДРПОУ 39513917, юридична адреса: Донецька обл., місто Краматорськ, вул. Маяковського, буд. 3) для документального оформлення. Таким чином ОСОБА_5 , перебуваючи в м. Краматорськ Донецької області, приймав участь у постачанні товарів харчової групи торгівельної марки «Nestle» на тимчасово непідконтрольну органам державної влади України територію Луганської області.

За таких обставин ОСОБА_5 повідомлений про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.258-3 КК України, по факту, що він з червня 2019 року по липень 2020 року, з корисливих мотивів, з прямим умислом, за попередньо узгодженими діями та домовленостями з ОСОБА_6 , мешканцем м. Луганськ, та ОСОБА_7 , мешканцем м. Краматорськ Донецької області, матеріали відносно яких виділені в окреме провадження, сприяв діяльності терористичної організації "ЛНР", яка дислокується на території Луганської області, тимчасово непідконтрольній органам державної влади України.

Злочин, передбачений ч.1 ст. 258-3 КК України, по факту сприяння діяльності терористичної організації є триваючим. Терористична організація "ЛНР" дислокується на території Луганської області, тимчасово непідконтрольній органам державної влади України.

З огляду на пред`явлену ОСОБА_5 підозру, дії, які містять ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.258-3 КК України, він вчинив саме в м. Краматорськ Донецької області, що відповідно до положень ст.32 КПК України не відноситься до територіальної юрисдикції Крюківського районного суду м. Кременчука Полтавської області.

Суд критичновідноситься допозиції прокурорапро визначенняпідсудності кримінальногопровадження запідозрою ОСОБА_5 за місцеммитного оформленняхарчових продуктівв м.Кременчук,оскільки зматеріалів кримінальногопровадження вбачається,що ОСОБА_5 не здійснювавбезпосереднього митногооформлення,не організовувавмитне оформленнятоварів,які імпортувалисяз Українина територіюБілорусії дляподальшого переміщеннячерез територіюРФ дотимчасово непідконтрольноїтериторії Луганськоїобласті.

Відповідно до п.1 ч.1 ст. 34 КПК України, Кримінальне провадження передається на розгляд іншого суду, якщо до початку судового розгляду виявилося, що кримінальне провадження надійшло до суду з порушенням правил підсудності.

Відповідно до ч.3 ст.34 КК України, питання про направлення кримінального провадження з одного суду до іншого в межах юрисдикції різних апеляційних судів, а також про направлення провадження з одного суду апеляційної інстанції до іншого вирішується колегією суддівКасаційного кримінальногосуду ВерховногоСуду заподанням судуапеляційної інстанції або за клопотанням сторін чи потерпілого не пізніше п`яти днів з дня внесення такого подання чи клопотання, про що постановляється вмотивована ухвала.

Спори про підсудність між судами не допускаються (ч.5 ст.34 КПК України).

З огляду на викладене, враховуючи, що органами досудового розслідування повідомлено про підозру ОСОБА_5 у вчиненні саме в м. Краматорськ Донецької області дій, які містять ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.258-3 КК України, що не відноситься до територіальної юрисдикції Крюківського районного суду м. Кременчука Полтавської області, суд вважає за необхідне постановити ухвалу зі зверненням до Полтавського апеляційного суду направити подання до Касаційного кримінального суду Верховного Суду для вирішення питання про направлення клопотанням прокурора про звільнення підозрюваного ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності у кримінальному провадженні №22020170000000054 від 14.12.2020 року з Крюківського районного суду м. Кременчука Полтавської області до Краматорського міського суду Донецької області в межах юрисдикції різних апеляційних судів.

Керуючись ст. ст. 32, 34, 369-372 КПК України, суд

п о с т а н о в и в :

Звернутися до Полтавського апеляційного суду для вирішення питання про направлення подання до Касаційного кримінального суду Верховного Суду про направлення кримінального провадження №22020170000000054 від 14.12.2020 року з клопотанням прокурора відділу нагляду за додержанням законів органами СБУ та Державної прикордонної служби Полтавської обласної прокуратури ОСОБА_3 про звільнення підозрюваного ОСОБА_5 від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.258-3 КК України, з Крюківського районного суду м. Кременчука Полтавської області до Краматорського міського суду Донецької області в межах юрисдикції різних апеляційних судів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали складений та проголошений 28.01.2021 року о 15 год. 00 хв.

Суддя Крюківського районного суду

м. Кременчука Полтавської області ОСОБА_1

СудКрюківський районний суд м.Кременчука
Дата ухвалення рішення28.01.2021
Оприлюднено30.01.2023
Номер документу94463228
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти громадської безпеки Створення терористичної групи чи терористичної організації

Судовий реєстр по справі —537/4570/20

Ухвала від 18.05.2021

Кримінальне

Крюківський районний суд м.Кременчука

Мурашова Н. В.

Ухвала від 18.05.2021

Кримінальне

Крюківський районний суд м.Кременчука

Мурашова Н. В.

Ухвала від 29.03.2021

Кримінальне

Крюківський районний суд м.Кременчука

Мурашова Н. В.

Ухвала від 19.03.2021

Кримінальне

Крюківський районний суд м.Кременчука

Мурашова Н. В.

Ухвала від 23.02.2021

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Яковлєва Світлана Володимирівна

Постанова від 23.02.2021

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Яковлєва Світлана Володимирівна

Ухвала від 22.02.2021

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Яковлєва Світлана Володимирівна

Ухвала від 11.02.2021

Кримінальне

Полтавський апеляційний суд

Харлан Н. М.

Ухвала від 28.01.2021

Кримінальне

Крюківський районний суд м.Кременчука

Мурашова Н. В.

Ухвала від 28.01.2021

Кримінальне

Крюківський районний суд м.Кременчука

Мурашова Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні