Постанова
від 04.02.2021 по справі 923/1194/17 (923/794/20)
ПІВДЕННО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВДЕННО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 лютого 2021 року м. ОдесаСправа № 923/1194/17 (923/794/20)

Південно-західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Богатиря К.В.

суддів : Бєляновського В.В., Поліщук Л.В.

секретар судового засідання Арустамян К.А.

за участю представників учасників процесу:

Арбітражний керуючий Ляшко О. В. - особисто, посвідчення № 343, дата видачі: 28.02.13;

Від КП "Таврійський" виконавчого комітету Херсонської міської ради - адвокат Хромченко О. С., довіреність № б/н, дата видачі: 03.02.20; посвідчення №21/1600 від 08.08.18;

розглянувши апеляційну скаргу Херсонської міської ради Херсонської області

на рішення Господарського суду Херсонської області від 20.10.2020 (суддя суду першої інстанції - Немченко Л.М., час і місце оголошення рішення: 20.10.2020 (повний текст складено - 28.10.2020), м. Херсон, вул. Театральна, 18, Господарський суд Херсонської області)

у справі №923/1194/17 (923/794/20)

за позовом: Херсонської міської ради Херсонської області

до Відповідача-1: Комунального підприємства Таврійський виконавчого комітету Херсонської міської ради

Відповідача - 2: Товарної біржі Елада

Відповідача-3: Товариства з обмеженою відповідальністю Приморські інвестиції

про визнання недійсним результатів аукціону та визнання недійсними договорів купівлі-продажу

ВСТАНОВИВ:

Херсонська міська рада Херсонської області звернулась до Господарського суду Херсонської області із позовною заявою до Комунального підприємства "Таврійський" виконавчого комітету Херсонської міської ради, Товарної біржі "Елада", Товариства з обмеженою відповідальністю "Приморські інвестиції", якою просила суд:

- визнати недійсними результати аукціону з продажу майна Комунального підприємства Таврійський виконавчого комітету Херсонської міської ради (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 34786387), проведеного 05.11.2019 року, оголошення про результати якого було оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України та Міністерства юстиції України під № 64038, по лоту № 2 (будівлі та споруди, розташовані за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19);

- визнати недійсними результати аукціону з продажу майна Комунального підприємства Таврійський виконавчого комітету Херсонської міської ради (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 34786387), проведеного 06.11.2019 року, оголошення про результати якого було оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України та Міністерства юстиції України під № 64060, по лоту № 3 (автостоянка, розташована за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19);

- визнати недійсним договір купівлі-продажу, укладений 21.11.2019 року між Комунальним підприємством Таврійський виконавчого комітету Херсонської міської ради (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 34786387) та Товариством з обмеженою відповідальністю Приморські інвестиції (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 43131636), посвідчений приватним нотаріусом Херсонського міського нотаріального округу Скрипкою Ю.М. та зареєстрований в реєстрі за № 361;

- визнати недійсним договір купівлі-продажу 21.11.2019 року, укладений між Комунальним підприємством Таврійський виконавчого комітету Херсонської міської ради (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 34786387) та Товариством з обмеженою відповідальністю Приморські інвестиції (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 43131636), посвідчений приватним нотаріусом Херсонського міського нотаріального округу Скрипкою Ю.М. та зареєстрований в реєстрі за № 363.

Рішенням Господарського суду Херсонської області від 20.10.2020 відмовлено у задоволенні позовних вимог.

Суд першої інстанції зазначив, що дії ліквідатора по включенню нерухомого майна до ліквідаційної маси КП Таврійський в повній мірі відповідають положенням ст. 42 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

Окрім того, суд першої інстанції зазначив, що в ході розгляду справи не знайшли свого підтвердження і доводи позивача щодо належності спірного майна за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19 до об`єктів комунальної інфраструктури. Оскільки, вказане майно не використовувалося для забезпечення потреб місцевого населення комунальними та побутовими послугами, як зазначила у позовній заяві Херсонська міська рада.

Суд першої інстанції також зробив висновок, що позиція Херсонської міської ради щодо неправомірності продажу майна не за найвищою ціною не ґрунтується на Законі, оскільки Законом передбачено як збільшення, так і зниження ціни під час проведення аукціону, тому продаж майна на аукціоні за ціною, нижчою від початкової або ринкової вартості, не суперечить Закону.

06.11.2020 року до Південно-західного апеляційного господарського суду надійшла апеляційна скарга Херсонської міської ради Херсонської області на рішення Господарського суду Херсонської області від 20.10.2020 по справі №923/1194/17 (923/794/20).

Херсонська міська рада не погоджується із прийнятим рішенням та вважає, що вказане судове рішення постановлено з неправильним застосуванням норм матеріального права та з порушенням норм процесуального права на підставі неповно з`ясованих обставин, що мали вирішальне значення для вирішення даної справи, з огляду на наступне.

Апелянт зазначив, що Рішенням від 14.03.2019 №1890, Херсонська міська рада вирішила не застосовувати до підприємства КП Таврійський передбачених законом процедур банкрутства та звернутись до Господарського суду Херсонської області із клопотанням про закриття провадження у справі про банкрутство. Будучи обізнаним із фактом подання вказаного клопотання та наявністю незавершеного судового провадження щодо закриття провадження у справі № 923/1194/17 про банкрутство КП Таврійський , ліквідатор продовжував вжиття заходів, спрямованих на незаконну реалізацію майна банкрута. Всупереч даним обставинам, господарський суд не надав належної правової оцінки доводам Херсонської міської ради та формально підійшов до вирішення питання щодо порядку підготовки та проведення аукціонів з продажу майна КП Таврійський .

Окрім того, апелянт вказав, що у складі майна для продажу було заявлено наступне майно, яке зареєстровано за КП Таврійський на праві господарського відання, але належить до комунальної власності: будівлі та споруди та автостоянка, що розташовані за адресою м. Херсон, вул. Карбишева,19. Херсонська міська рада вважає, що вказані об`єкти протиправно включені ліквідатором до складу ліквідаційної маси, оскільки вони відносяться до об`єктів комунальної інфраструктури, які на виконання ст. 42 Закону про банкрутство повинні передаватися до комунальної власності територіальної громади м. Херсона.

Апелянт також зазначив, що відчуження майна відбулося за 785 636,36 грн., тобто значно нижче від ринкової вартості майна, що як наслідок завдало істотної шкоди, як Херсонській міській раді, так і кредиторам у справі № 923/1194/17.

Керуючись викладеним вище, апелянт просить скасувати рішення Господарського суду Херсонської області від 20.10.2020 року у справі № 923/1197/17 (923/794/20) у повному обсязі та винести постанову, якою задовольнити вимоги Херсонської міської ради в повному обсязі.

Автоматизованою системою документообігу суду для розгляду справи № 923/1194/17 (923/794/20) було визначено колегію суддів у складі: головуючий суддя - Богатир К.В., судді Мишкіна М.А, Бєляновський В.В., що підтверджується витягом з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 06.11.2020.

На момент надходження апеляційної скарги, матеріали справи № 923/1194/17 (923/794/20) на адресу Південно-західного апеляційного господарського суду не надходили.

Ухвалою суду від 11.11.2020 відкладено вирішення питання про можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Херсонської міської ради Херсонської області на рішення Господарського суду Херсонської області від 20.10.2020 по справі №923/1194/17 (923/794/20) до надходження матеріалів справи на адресу Південно-західного апеляційного господарського суду; доручено Господарському суду Херсонської області невідкладно надіслати матеріали справи № 923/1194/17 (923/794/20) на адресу Південно-західного апеляційного господарського суду.

18.11.2020 до Південно-західного апеляційного господарського суду від Херсонської міської ради Херсонської області надійшли докази сплати судового збору.

30.11.2020 до Південно-західного апеляційного господарського суду надійшли матеріали справи №923/1194/17 (923/794/20).

Розпорядженням керівника апарату Південно-західного апеляційного господарського суду № 523 від 03.12.2020 у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю судді Мишкіної М.А. було призначено повторний автоматизований розподіл судової справи №923/1194/17(923/794/20).

Відповідно до витягу з протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 03.12.2020, справу №923/1194/17(923/794/20) було передано на розгляд колегії суддів у складі головуючий суддя - Богатир К.В., судді Бєляновський В.В., Філінюк І.Г.

03.12.2020 до Південно-західного апеляційного господарського суду від Херсонської міської ради Херсонської області надійшли докази направлення апеляційної скарги на адресу кредиторів.

08.12.2020 суддею Філінюком І.Г. подано заяву про самовідвід, яка мотивована тим, що Постановою Верховного Суду від 19.11.2020 скасовано постанову Південно-західного апеляційного господарського суду від 24.09.2019 по справі №923/1194/17, яка була прийнята за участю колегії суддів: головуючий суддя - Лавриненко Л.В., судді - Аленін О.Ю., Філінюк І.Г.

Ухвалою Південно-західного апеляційного господарського суду від 09.12.2020 заяву судді Філінюка І.Г. про самовідвід у справі № 923/1194/17 (923/794/20) - задоволено; відведено суддю Філінюка І.Г. від участі у розгляді справи № 923/1194/17(923/794/20); відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу господарських судів та приписів статті 32 ГПК України матеріали справи №923/1194/17 (923/794/20) передано до повторного автоматичного розподілу.

Відповідно до витягу з протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 10.12.2020, справу №923/1194/17(923/794/20) було передано на розгляд колегії суддів у складі головуючий суддя - Богатир К.В., судді Бєляновський В.В., Поліщук Л.В.

Ухвалою Південно-західного апеляційного господарського суду від 10.12.2020 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Херсонської міської ради Херсонської області на рішення Господарського суду Херсонської області від 20.10.2020 по справі №923/1194/17 (923/794/20); встановлено строк для подання відзиву на апеляційну скаргу до 10.01.2021; роз`яснено учасникам справи про їх право до 10.01.2021 подати до суду заяви чи клопотання стосовно призначення експертизи, витребування доказів, судових доручень щодо збирання доказів, залучення у справі спеціаліста, перекладача, вжиття заходів забезпечення позову, відводів, затвердження мирових угод тощо, а також надати заперечення на заяви та клопотання інших осіб із доказами направлення копій таких заяв або заперечень іншим учасникам справи; призначено справу №923/1194/17 (923/794/20) до розгляду на 04 лютого 2021 о 14:00; встановлено, що засідання відбудеться у приміщенні Південно-західного апеляційного господарського суду за адресою: м. Одеса, пр. Шевченка, 29, зал судових засідань № 7, 3-ій поверх; явка представників учасників справи не визнавалася обов`язковою; роз`яснено учасникам судового провадження їх право подавати до суду заяви про розгляд справ у їхній відсутності за наявними в справі матеріалами.

12.01.2021 до Південно-західного апеляційного господарського суду від ліквідатора Ляшко Олександра Віталійовича надійшов відзив на апеляційну скаргу Херсонської міської ради Херсонської області на рішення Господарського суду Херсонської області від 20.10.2020 по справі №923/1194/17 (923/794/20).

Ліквідатор просив залишити рішення Господарського суду Херсонської області від 20 жовтня 2020 року у справі № 923/1194/17 (923/794/20) без змін, а апеляційну скаргу Херсонської міської ради без задоволення.

04.02.2021 до Південно-західного апеляційного господарського суду від Херсонської міської ради Херсонської області надійшло клопотання про відкладення судового засідання. Дане клопотання обґрунтоване тим, що представник апелянта - Херсонської міської ради, адвокат Дудченко В.М. не в змозі прибути до міста Одеси в судове засідання до Південно-західного апеляційного господарського суду, оскільки 04 лютого 2021 року приймає участь в судових засіданнях в місті Херсоні та Херсонській області

04.02.2021 у судовому засіданні прийняли участь Арбітражний керуючий Ляшко О.В. та представник КП "Таврійський" виконавчого комітету Херсонської міської ради - адвокат Хромченко О. С., представники інших сторін у справі у судове засідання не з`явилися, хоча про дату, час та місце судового засідання повідомлялися належним чином.

Як вбачається з поштових повідомлень копія ухвали Південно-західного апеляційного господарського суду від 10.12.2020 про призначення справи № 923/1194/17 (923/794/20) до розгляду на 04.02.2021 о 14:00 год., була отримана Херсонською міською радою - 18.12.2020.

Окрім того, копія даної ухвали направлялася на юридичну адресу Товарній біржі Елада та ТОВ Приморські інвестиції , однак повернулася без вручення з відміткою адресат відсутній за вказаною адресою . Інші адреси свого місцезнаходження вказані сторони до суду не повідомляли. В порядку ст. 120 ГПК України Товарній біржі Елада та ТОВ Приморські інвестиції слід вважати врученими ухвали ПЗАГС від 10.12.2020 про призначення справи № 923/1194/17 (923/794/20) до розгляду на 04.02.2021 о 14:00 год., тобто вони є повідомленими про дату, час та місце проведення судового засідання на підставах, визначених законом.

Статтею 120 частиною 3, 6, 7 Господарського процесуального кодексу України передбачено наступне:

Виклики і повідомлення здійснюються шляхом вручення ухвали в порядку, передбаченому цим Кодексом для вручення судових рішень.

Суд викликає або повідомляє експерта, перекладача, спеціаліста, а у випадках термінової необхідності, передбачених цим Кодексом, - також учасників справи телефонограмою, телеграмою, засобами факсимільного зв`язку, електронною поштою або повідомленням через інші засоби зв`язку (зокрема мобільного), які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику.

Учасники судового процесу зобов`язані повідомляти суд про зміну свого місцезнаходження чи місця проживання під час розгляду справи. У разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу , які не мають офіційної електронної адреси, та за відсутності можливості сповістити їх за допомогою інших засобів зв`язку, які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику, за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає .

Також необхідно зазначити, що за змістом статті 2 Закону України Про доступ до судових рішень кожен має право на доступ до судових рішень у порядку, визначеному цим Законом. Усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі. Ухвала Південно-західного апеляційного господарського суду від 10.12.2020 про призначення справи № 923/1194/17 (923/794/20) до розгляду на 04.02.2021 о 14:00 год., була оприлюднена на офіційному веб-порталі судової влади України 14.12.2020. Судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України.

Сторони у розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатися про стан відомого їм судового провадження, та зобов`язані сумлінно користуватися наданими їм процесуальними правами (рішення Європейського суду з прав людини від 03.04.2008 у справі Пономарьов проти України .)

Явка представників сторін у судове засідання, призначене на 04.02.2021, не визнавалась апеляційним господарським судом обов`язковою, про наявність у сторін доказів, які відсутні у матеріалах справи та без дослідження яких неможливо розглянути апеляційну скаргу Херсонської міської ради Херсонської області на рішення Господарського суду Херсонської області від 20.10.2020 по справі №923/1194/17 (923/794/20) до суду не повідомлялося.

Окрім того, колегія суддів не знаходить підстав для задоволення клопотання Херсонської міської ради Херсонської області про відкладення судового засідання, з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 11 ст. 270 ГПК України суд апеляційної інстанції відкладає розгляд справи в разі неявки у судове засідання учасника справи, стосовно якого немає відомостей щодо його повідомлення про дату, час і місце судового засідання, або за його клопотанням, коли повідомлені ним причини неявки будуть визнані судом поважними .

У даному випадку явка представників учасників справи в судове засідання апеляційного суду як законом, так і судом обов`язковою не визнавалася.

Ухвалу Південно-західного апеляційного господарського суду про дату, час та місце проведення судового засідання скаржнику було вручено 18.12.2020 (тобто за півтора місяця до встановленої дати судового засідання), що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення підприємства поштового зв`язку, яке є наявним у матеріалах справи, отже у скаржника було достатньо часу для організації явки в суд, підготовки до участі в судовому розгляді справи та вжиття відповідних процесуальних дій, зокрема визначення представника, який зможе з`явитися 04.02.2021 в судове засідання до Південно-західного апеляційного господарського суду чи звернутися із клопотанням про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами суду або в приміщенні іншого суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Однак, заявником не було додано до клопотання про відкладення розгляду справи жодного належного та допустимого доказу на підтвердження участі його представника, адвоката Дудченко В.М., в судових засіданнях по інших справах в інших судах саме 04.02.2021, а також неможливості його явки до Південно-західного апеляційного господарського суду з інших поважних причин.

Окрім того, колегія суддів зазначає, що чинний ГПК України не обмежує кількість представників юридичних осіб, які можуть брати участь в судовому процесі у господарському суді. Окрім представництва через конкретного адвоката чинний ГПК України передбачає для юридичних осіб можливість самопредставництва в судовому процесі, або заміну конкретно визначеного адвоката іншим адвокатом, для чого у Херсонської міської ради було достатньо часу та можливостей, якими вона не скористалася, тобто не реалізувала своє законне право на участь представника у судовому засіданні виключно із суб`єктивних причин.

З огляду на викладене вище, колегія суддів не знаходить поважних причин неявки представника апелянта у судове засідання 04.02.2021, тому відмовляє у задоволенні клопотання Херсонської міської ради Херсонської області про відкладення розгляду апеляційної скарги.

Таким чином на думку колегії суддів в даному судовому засіданні повинен відбутися розгляд апеляційної скарги Херсонської міської ради Херсонської області на рішення Господарського суду Херсонської області від 20.10.2020 по справі №923/1194/17 (923/794/20) по суті, не дивлячись на відсутність окремих представників учасників провадження у справі, яких слід вважати повідомленим про судове засідання належним чином. Відсутність окремих представників учасників у справі у даному випадку не перешкоджає вирішенню спору та не повинно заважати здійсненню правосуддя у встановлений законом строк.

Фактичні обставини, встановлені судом.

Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 18.02.2018 у справі №923/1194/17 було порушено справу про банкрутство КП "Таврійський" Херсонської міської ради.

Постановою Господарського суду Херсонської області від 26.09.2018 по справі №923/1194/17 Комунальне підприємство Таврійський Виконавчого комітету Херсонської міської ради (код ЄДРПОУ 34786387) визнано банкрутом і відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Ляшка Олександра Віталійовича.

17.10.2018 ліквідатором розроблено положення про проведення конкурсу з визначення організатора аукціону у справі про банкрутство КП "Таврійський".

Листом від 17.10.2018 року № 02-01/1194-26 на адресу ДП "Редакція газети "Голос України" направлено оголошення щодо визначення організатора аукціону з продажу майна банкрута - КП "Таврійський".

19.10.2018 в газеті "Голос України" було опубліковано оголошення про проведення конкурсу з визначення організатора аукціону у справі № 923/1194/17 про банкрутство КП "Таврійський".

За результатами проведеного конкурсу рішенням ліквідатора від 02.11.2018 було визначено організатора аукціону у справі про банкрутство КП "Таврійський" - Товарну біржу "Елада", яка відповідає вимогам Закону та якою було запропоновано найменшу суму винагороди.

Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 18.12.2018 залучено організатора аукціону з продажу майна банкрута у справі № 923/1194/17 про банкрутство КП "Таврійський" виконавчого комітету Херсонської міської ради Товарну біржу "Елада" (код ЄДРПОУ 35788364, 73034, м. Херсон, Миколаївське шосе, буд. 25) у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні боржника.

30 січня 2019 року організатором аукціону було оприлюднено на сайті Міністерства юстиції України та Вищого господарського суду України оголошення про проведення аукціону з продажу цілісного майнового комплексу КП Таврійський . Початкова вартість майна встановлена в сумі 8 240 500,08 грн. (загальна сума визнаних господарським судом Херсонської області вимог кредиторів КП Таврійський ). Аукціон призначено на 28 лютого 2019 року. У зв`язку з відсутністю учасників, аукціон визнано таким, що не відбувся.

Оскільки аукціон з продажу цілісного майнового комплексу КП Таврійський визнано таким, що не відбувся, ліквідатором було вжито заходів щодо продажу майна банкрута частинами. Скликано засідання комітету кредиторів з метою визначення складу майна банкрута для продажу частинами, 10 квітня 2019 року комітетом кредиторів визначено склад майна банкрута для продажу частинами.

З протоколу засідання комітету кредиторів КП Таврійський виконавчого комітету Херсонської міської ради вбачається, що рішенням з 4 питання порядку денного було визначено наступний склад майна банкрута для продажу частинами:

1. І частина: Дебіторська заборгованість (права вимоги).

2. ІІ частина: Будівлі та споруди, розташовані за адресою: місто Херсон, вулиця Карбишева, 19: частна адміністративної будівлі, а; будівля охорони, И; склад, Р; склад, У; склад, Ф; склад, М; навіс, К; навіс, Н; бокси, Д; бокси, Л; майстерня, П; склади, Х; огорожа, № 1-8.

3. ІІІ частина: Австостоянка, розташована за адресою: місто Херсон, вулиця Карбишева, 19: будівля охорони, О; туалет, Т; навіси: Ч, Ш, Щ, Ю; огорожа: № 1, 2, 3.

4. Транспортні засоби, інші основні засоби, малоцінні оборотні матеріальні активи, нематеріальні активи - підлягають продажу окремо кожна одиниця. Допускається групування ліквідатором для продажу декількох одиниць зазначеного майна в довільній кількості та поєднаннях.

Проведено незалежну оцінку майна, яке підлягає продажу в процедурі ліквідації.

Визначена оцінювачем вартість майна банкрута складає 8 153 793 грн., в тому числі:

- нерухоме майно - 7 466 507,00 грн;

-транспортні засоби-317 635,00 грн;

- інші основні засоби, малоцінні оборотні активи - 55 250 грн;

- дебіторська заборгованість - 314 401,00 грн.

18 квітня 2019 року організатором аукціону було оприлюднено на сайті Міністерства юстиції України та Вищого господарського суду України оголошення про проведення аукціону з продажу майна КП Таврійський частинами (лот №1 - дебіторська заборгованість; лот № 2 - будівлі та споруди, що розташовані за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19; лот № 3 - автостоянка, що розташована за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19). Аукціон призначено на 23 травня 2019 року. У зв`язку з відсутністю учасників, аукціон визнано таким, що не відбувся.

06 травня 2019 року організатором аукціону було оприлюднено на сайті Міністерства юстиції України та Вищого господарського суду України оголошення про проведення повторного аукціону з продажу майна КП Таврійський (лот №1 - дебіторська заборгованість; лот № 2 - будівлі та споруди, що розташовані за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19; лот № З - автостоянка, що розташована за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19). Аукціон призначено на 05 червня 2019 року. 15 травня 2019 року організатором аукціону оприлюднено повідомлення про скасування даного аукціону у зв`язку з допущенням технічної помилки.

17 травня 2019 року організатором аукціону було оприлюднено на сайті Міністерства юстиції України та Вищого господарського суду України оголошення про проведення повторного аукціону з продажу майна КП Таврійський частинами (лот №1 -дебіторська заборгованість; лот № 2 - будівлі та споруди, що розташовані за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19; лот № 3 - автостоянка, що розташована за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19). Аукціон призначено на 20 червня 2019 року. По лоту № 3 надійшли заяви на участь в аукціоні, аукціон по лотам № 1, № 2 організатором аукціону визнано таким, що не відбувся у зв`язку з відсутністю заяв на участь в аукціоні.

14 червня 2019 року організатором аукціону було оприлюднено на сайті Міністерства юстиції України та Вищого господарського суду України оголошення про проведення другого повторного аукціону з продажу майна КП Таврійський частинами (лот №1 -дебіторська заборгованість; лот № 2 - будівлі та споруди, що розташовані за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19). Аукціон призначено на 17 липня 2019 року.

20 червня 2019 року організатором аукціону було опубліковано повідомлення про визнання аукціону з продажу майна КП Таврійський (лот № 3) таким, що не відбувся у зв`язку з прийняттям ухвали Господарського суду Херсонської області від 19 червня 2019 року у справі № 923/1194/17, якою було заборонено КП Таврійський та ТБ Елада вживати будь-яких заходів щодо продажу нерухомого майна банкрута, а саме: автостоянку, а також будівлі та споруди, розташовані за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19.

Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 04.10.2019 у справі № 923/1194/17 скасовані заходи забезпечення, встановлені ухвалою господарського суду Херсонської області від 19.06.2019. Постановою Південно-західного апеляційного господарського суду від 27.02.2020 у даній справі, ухвалу суду першої інстанції залишено без змін.

04 жовтня 2019 року організатором аукціону було оприлюднено на сайті Міністерства юстиції України та Вищого господарського суду України оголошення про проведення другого повторного аукціону з продажу майна КП Таврійський частинами (лот №1 - дебіторська заборгованість; лот № 2 - будівлі та споруди, що розташовані за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19). Аукціон призначено на 05 листопада 2019 року.

07 жовтня 2019 року організатором аукціону було оприлюднено на сайті Міністерства юстиції України та Вищого господарського суду України оголошення про проведення повторного аукціону з продажу майна КП Таврійський частинами (лот № 3 - автостоянка, що розташована за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19). Аукціон призначено на 06 листопада 2019 року

05 листопада 2019 року відбувся другий повторний аукціон з продажу майна КП Таврійський (лот № 1 - дебіторська заборгованість (права вимоги), лот Х 2 - будівлі-та споруди, розташовані за адресою: м.. Херсон, вул. Карбишева, 19). Вартість продажу склала: лот № 1 - 10 060,49 грн.; лот № 2 - 423 139,97 грн.

06 листопада 2019 року відбувся повторний аукціон з продажу майна КП Таврійський - автостоянки, розташованої за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19 (лот № 3). Вартість продажу склала 362 496,68 грн.

Всі оголошення про продаж майна КП Таврійський містяться на офіційному сайті Вищого господарського суду України та є загальнодоступними.

08.11.2019 на сайті Вищого господарського суду України було опубліковано повідомлення №64038 про результати другого повторного аукціону з продажу майна КП Таврійський від 05.11.2019: лот № 2 - будівлі та споруди, розташовані у м. Херсон по вул. Карбишева, 19. Вартість реалізації - 423 139,68 грн.

11.11.2019 на сайті Вищого господарського суду України було опубліковано повідомлення №64060 про результати повторного аукціону з продажу майна КП Таврійський від 06.11.2019 - автостоянка, розташована у м. Херсон по вул. Карбишева, 19. Вартість реалізації - 362 496,68 грн.

За результатами проведених аукціонів були укладені наступні правочини:

- договір купівлі-продажу від 21.11.2019, укладений між КП Таврійський та ТОВ Приморські інвестиції та зареєстрований в реєстрі за № 361, предметом якого є будівлі та споруди, розташовані за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19;

- договір купівлі-продажу від 21.11.2019, укладений між КП Таврійський та ТОВ Приморські інвестиції та зареєстрований в реєстрі за № 363, предметом якого є автостоянка, розташована за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19.

Херсонська міська рада Херсонської області (надалі - позивач) звернулась до Господарського суду Херсонської області із позовною заявою до Комунального підприємства "Таврійський" виконавчого комітету Херсонської міської ради (надалі - відповідач-1), Товарної біржі "Елада" (надалі - відповідач-2), Товариства з обмеженою відповідальністю "Приморські інвестиції" (надалі - відповідача-3), якою просить суд:

- визнати недійсними результати аукціону з продажу майна Комунального підприємства Таврійський виконавчого комітету Херсонської міської ради (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 34786387), проведеного 05.11.2019 року, оголошення про результати якого було оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України та Міністерства юстиції України під № 64038, по лоту № 2 (будівлі та споруди, розташовані за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19);

- визнати недійсними результати аукціону з продажу майна Комунального підприємства Таврійський виконавчого комітету Херсонської міської ради (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 34786387), проведеного 06.11.2019 року, оголошення про результати якого було оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України та Міністерства юстиції України під № 64060, по лоту № 3 (автостоянка, розташована за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19);

- визнати недійсним договір купівлі-продажу, укладений 21.11.2019 року між Комунальним підприємством Таврійський виконавчого комітету Херсонської міської ради (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 34786387) та Товариством з обмеженою відповідальністю Приморські інвестиції (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 43131636), посвідчений приватним нотаріусом Херсонського міського нотаріального округу Скрипкою Ю.М. та зареєстрований в реєстрі за № 361;

- визнати недійсним договір купівлі-продажу 21.11.2019 року, укладений між Комунальним підприємством Таврійський виконавчого комітету Херсонської міської ради (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 34786387) та Товариством з обмеженою відповідальністю Приморські інвестиції (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 43131636), посвідчений приватним нотаріусом Херсонського міського нотаріального округу Скрипкою Ю.М. та зареєстрований в реєстрі за № 363.

Згідно висновків Касаційного господарського суду у постанові від 04 жовтня 2018 року у справі №910/3638/15-г зазначено, що процедура проведення аукціону у справі про банкрутства складається з чотирьох етапів її організації: передпідготовка проведення аукціону (призначення ліквідатора, вибір організатора аукціону, оформлення проекту договору на проведення аукціону, узгодження умов реалізації заставного майна з забезпеченим кредитором, визнання організатора аукціону учасником справи про банкрутство (у разі наявності спору); підготовка до проведення аукціону (укладення договору з організатором аукціону, публікація оголошення, прийняття заяв на участь в аукціоні, внесення гарантійних внесків учасників аукціону); проведення аукціону та оформлення його результатів.

Порушення порядку організації будь-якого з цих етапів є підставою для визнання результатів аукціону недійсними в цілому. Отже, вирішуючи спір щодо визнання недійними результатів аукціону з продажу майна банкрута, суд має встановити факт дотримання порядку його проведення на кожному з етапів.

Відповідно до ч. 3 ст. 55 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , результати аукціону, проведеного з порушенням вимог закону, можуть бути визнані в судовому порядку недійсними. Визнання результатів аукціону недійсними тягне за собою визнання недійсним укладеного з переможцем договору купівлі-продажу.

Підставами для визнання результатів аукціону недійсними є недодержання ліквідатором або організатором аукціону вимог Закону про банкрутство щодо його проведення, зокрема, порядку визначення початкової вартості майна, яке підлягає реалізації в ліквідаційній процедурі, проведення конкурсу та визначення організатора аукціону, порядку допуску до участі в аукціоні, дотримання строків та часу проведення аукціону, оприлюднення оголошення про проведення аукціону та вимог до його змісту, порядку проведення аукціону.

До предмету дослідження з питань розгляду недійсності результатів аукціону, входять встановлення обставин підготовки до проведення аукціону (інвентаризація та оцінка майна банкрута), дотримання організатором аукціону вимог, які ставляться Законом про банкрутство до його проведення.

При вирішенні спорів про визнання прилюдних торгів або аукціону недійсними, слід встановити таке: чи мало місце порушення вимог законодавства при проведенні прилюдних торгів або аукціону; чи вплинули ці порушення на результати торгів та аукціону; чи мало місце порушення прав і законних інтересів позивача, який оспорює результати торгів або аукціону.

Спори, які виникають при проведенні та виконанні результатів аукціонів, розглядаються в межах провадження у справі про банкрутство.

21.10.2019 набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства від 18.10.2018 № 2597-VIII.

Зі змісту п.2 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства вбачається, що з дня введення в дію цього Кодексу визнається таким, що втратив чинність, зокрема Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 31, ст. 440 із наступними змінами).

Відповідно до ч.1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що у даному випадку підлягає застосуванню Закон України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , оскільки всі підготовчі дії по оскаржуваному аукціону, в тому числі його призначення та визначення умов, проводилися під час дії Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

Відповідно до ч. 1 ст. 269 ГПК України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, колегія суддів зазначає наступне.

1) Щодо посилання апелянта на неврахування ліквідатором та судом першої інстанції Рішення Херсонської міської ради Херсонської області від 14.03.2019 №1890, яким Херсонська міська рада вирішила не застосовувати до підприємства КП Таврійський передбачених законом процедур банкрутства, колегія суддів зазначає наступне.

Подання клопотання про закриття провадження у справі № 923/1194/17 не зумовлює зупинення ліквідаційної процедури та повноважень ліквідатора. Тому, у ліквідатора не було правових підстав для зупинення продажу майна банкрута.

Дії ліквідатора щодо продажу майна банкрута були оскаржені Херсонською міською радою до господарського суду. Скарги обґрунтовані в тому числі прийняттям Херсонською міською радою рішення від 14.03.2019 року № 1890 та поданням клопотання про закриття провадження у справі № 923/1194/17. За результатами розгляду в задоволенні скарг судом було відмовлено.

В постанові Південно-західного апеляційного господарського суду від 27.02.2020 у справі № 923/1194/17 зазначено наступне: ...В даному випадку наявність не розглянутого судом клопотання Херсонської міської ради про закриття провадження у справі № 923/1194/17 про банкрутство Комунального підприємства Таврійський виконавчого комітету Херсонської міської ради жодним чином не впливає на обов`язки ліквідатора, передбачені ст. 41 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , а також не звільняють ліквідатора він здійснення ним заходів, передбачених нормами Закону. Також Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом не передбачено право ліквідатора призупиняти виконання своїх обов`язків, а навпаки існують чіткі строки, відведені ліквідатору на виконання усіх дій, пов`язаній з банкрутством боржника. .

Слід також зазначити, що ухвалою господарського суду Херсонської області від 18.09.2019 року у справі № 923/1194/17 відмовлено Херсонській міській раді у задоволенні клопотання про закриття провадження у даній справі.

Відповідно до ч. 1 ст. 235 ГПК України ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом чи Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

Таким чином, на дату продажу майна КП Таврійський ухвала була чинною, апеляційне провадження з перегляду ухвали Господарського суду Херсонської області від 18.09.2019 не було відкрито. Апеляційне провадження за апеляційною скаргою Херсонської міської ради на ухвалу Господарського суду Херсонської області від 18.09.2019 у справі № 923/1194/17 було відкрито лише 21.12.2019. Та на даний момент ухвала Господарського суду Херсонської області від 18.09.2019 не була скасована.

Окрім того, наведена в апеляційній скарзі Херсонської міської ради постанова Верховного Суду від 04.10.2018 року у справі № 918/199/16 не стосується спірних правовідносин (продаж майна банкрута до закриття провадження у справі про банкрутство). Дана постанова стосується саме закриття провадження у справі про банкрутство на підставі рішення органу місцевого самоврядування про незастосування до комунального підприємства процедур банкрутства та закриття провадження у справі. Тому, посилання Херсонської міської ради на зазначену позицію Верховного Суду в даному випадку є безпідставним.

Таким чином, посилання апелянта на неврахування ліквідатором та судом першої інстанції Рішення Херсонської міської ради Херсонської області від 14.03.2019 №1890 не приймається колегією суддів до уваги.

2) Щодо посилання апелянта на неправомірне включення ліквідатором майна до складу ліквідаційної маси КП Таврійський .

Відповідно до ч. 1 ст. 42 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом (чинному, на дату відкриття ліквідаційної процедури) усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, крім грошових коштів, що знаходяться на банківському рахунку умовного зберігання (ескроу) банкрута, об`єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об`єктів комунальної інфраструктури, які в разі банкрутства підприємства передаються в порядку, встановленому законодавством, у комунальну власність відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.

На виконання ч. 1 ст. 42 цього Закону, ліквідатором було сформовано ліквідаційну масу КП Таврійський , до складу якої включено зокрема: будівлі та споруди та автостоянка, що розташовані за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19.

За заявою ліквідатора, 19.11.2018 було зареєстроване право господарського відання на вказане нерухоме майно. Даний факт підтверджується витягами з єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно - т. 2 а.с. 60 та т. 2 а.с. 163.

Окрім того, наявність речового права (права господарського відання) КП Таврійський підтверджена у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 19.12.2019 року у справі № 923/220/19 та від 12.02.2020 у справі № 923/223/19.

Як було зазначено вище, 10.04.2019 комітетом кредиторів було погоджено продаж майна банкрута частинами, на якому був присутній представник Херсонської міської ради. Жодних зауважень або заперечень щодо порядку та складу ліквідаційної маси від Херсонської міської ради не надходило.

Лише 25 жовтня 2019 року Херсонська міська рада звернулася до Господарського суду Херсонської області із заявою про виключення майна з ліквідаційної маси банкрута та зобов`язання ліквідатора передати майно Херсонській міській раді (після того, як було оголошено повторний та другий повторний аукціони з його продажу).

Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 04.08.2020 у справі № 923/1194/17 відмовлено Херсонській міській раді у задоволенні заяви про виключення нерухомого майна зі складу ліквідаційної маси КП Таврійський та встановлено правомірність дій ліквідатора по формуванню ліквідаційної маси банкрута.

Зазначена ухвала суду першої інстанції не була оскаржена та набрала законної сили.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції та вважає, що дії ліквідатора по включенню нерухомого майна до ліквідаційної маси КП Таврійський в повній мірі відповідають положенням ст. 42 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

3) Щодо належності спірного майна за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19 до об`єктів комунальної інфраструктури, колегія суддів зазначає наступне.

В обґрунтування своєї позиції щодо належності проданого майна до об`єктів комунальної інфраструктури, Херсонська міська рада посилається на статтю 1 Закону України Про доступ до об`єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж , якою визначено поняття інфраструктури об`єкта будівництва та інфраструктура об`єкта транспорту .

Вказаний нормативно-правовий акт має інший предмет регулювання, не надає визначення поняттю об`єкта комунальної інфраструктури та не зобов`язує ліквідатора передавати об`єкти комунальної інфраструктури органу місцевого самоврядування.

Чинне законодавство не визначає, що саме відноситься до об`єктів комунальної інфаструктури. Визначення об`єкта комунальної інфраструктури надала Велика Палата Верховного Суду у постанові від 02.07.2019 року (справа № 911/2012/17), відповідно до якого комунальна інфраструктура міста - це комплекс установ і підприємств, які відповідають за своєчасне і нормальне надання послуг населенню у сфері комунальних служб (каналізація і водопостачання, теплопостачання, електропостачання, транспорт і дороги, інженерні комунікації тощо). Термін інфраструктура походить від поєднання двох латинських слів: infra - нижче , під та structura - будівля , розташування і в сучасних умовах вживається для позначення сукупності споруд, будівель, систем і служб, необхідних для функціонування галузей матеріального виробництва та забезпечення умов життєдіяльності суспільства.

Будівлі та споруди і автостоянка, що розташовані за адресою: вул. Карбишева, 19 не відповідають наведеному визначенню, отже не є об`єктами комунальної інфраструктури, а тому правомірно включені до ліквідаційної маси.

Окрім того, згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Комунальне підприємство Таврійський виконавчого комітету Херсонської міської ради (м. Херсон, вул. Карбишева, 19, код ЄДР34786387) є комунальним підприємством, в графі Перелік засновників (учасників) юридичної особи зазначено - Херсонська міська рада Херсонської області.

Відповідно до п. 2.1. Статуту КП Таврійський , Підприємство створено для здійснення господарської діяльності, спрямованої на задоволення потреб наймачів, орендарів та власників житла в житловому фонді, в частині надання житлово-комунальних послуг, обслуговування об`єктів благоустрою та інженерної інфраструктури міста.

З 01 вересня 2018 року, КП Таврійський повністю припинило здійснення статутної діяльності - надання житлово-комунальних послуг, обслуговування об`єктів благоустрою та інженерної інфраструктури міста.

Посилання Херсонської міської ради на укладення договорів оренди та безоплатного користування приміщень навпаки є доказом того, що вони не використовувалися для здійснення статутної діяльності КП Таврійський та задоволення потреб мешканців міста.

Зазначені договори укладені Херсонською міською радою з приватними організаціями та суб`єктами господарювання.

Зокрема, в безоплатне користування Громадській організації Бокс-Херсон за договором від 15.05.2017 року № 1922 для розміщення спортивного залу передане непристосоване для цього приміщення (відповідно до технічного паспорту літ. X це склад). Зазначена організація не є державним чи комунальним спортивним закладом - її засновниками є дві фізичні особи.

Предметом договорів оренди:

-№ 2055 від 11.02.2019, укладеного з ФОП Лиманець І.А. є передача приміщень для здійснення підприємницької діяльності;

-№ 1996 від 12.07.2018, укладеного з ТОВ КК Таврійський є передача будівель для розміщення автостоянки;

-№ 1987 від 16.04.2018, укладеного з ТОВ КК Таврія є передача приміщень адміністративної будівлі для розміщення служб організації.

Таким чином, передане за вказаними договорами оренди майно не використовувалося для забезпечення потреб місцевого населення комунальними та побутовими послугами, як зазначила у позовній заяві та апеляційній скарзі Херсонська міська рада.

Крім того, зазначене питання було предметом розгляду в Господарському суді Херсонської області під час розгляду заяви Херсонської міської ради про виключення цього майна із складу ліквідаційної маси КП Таврійський .

Ухвалою від 04.08.2020 року у справі № 923/1194/17 Господарський суд Херсонської області відмовив Херсонській міській раді у задоволенні зазначеної заяви та в ході розгляду встановив, що будівлі та споруди і автостоянка, що розташовані за адресою: вул. Карбишева, 19 не є об`єктами комунальної інфраструктури та не мають вирішального значення для територіальної громади міста Херсона.

Зазначена ухвала не була оскаржена та набрала законної сили.

Таким чином, посилання апелянта щодо належності спірного майна за адресою: м. Херсон, вул. Карбишева, 19 до об`єктів комунальної інфраструктури, не приймається колегією суддів до уваги.

4) Щодо посилання апелянта на те, що відчуження майна відбулося за ціною значно нижчою від ринкової вартості майна, колегія суддів зазначає наступне.

Ліквідатором було визначено початкову вартість майна банкрута, яке підлягає продажу на аукціоні на підставі оцінки, проведеної суб`єктом оціночної діяльності ФОП Броніним А.О., а також з урахуванням висновків про вартість об`єктів незалежної оцінки майна КП Таврійський , виконаних на замовлення Херсонської міської ради (від 20.02.2018, від 03.05.2018, від 23.05.2018).

Ліквідатором на засіданні комітету кредиторів 10.04.2019 було доведено до відома кредиторів результати незалежної оцінки (вартість майна), здійсненої суб`єктом оціночної діяльності ФОП Броніним А.О., на якому був присутній представник Херсонської міської ради. На цьому засіданні комітетом погоджено продаж майна КП Таврійський частинами.

З 10.04.2019 Херсонській міській раді було відомо про визначену вартість майна КП Таврійський .

Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 04.10.2019 у справі № 923/1194/17 відмовлено в задоволенні заяви Херсонської міської ради про проведення переоцінки майна КП Таврійський .

Постановою Південно-західного апеляційного господарського суду від 27.02.2020 у справі 923/1194/17 апеляційна скарга Херсонської міської ради залишена без задоволення, ухвала суду першої інстанції - без змін.

Оскільки, продаж майна КП Таврійський за визначеною ліквідатором початковою вартістю не відбувся, подальше визначення початкової вартості майна визначалася з урахуванням вимог Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.:

Порядок зміни початкової вартості в ході аукціону врегульовано ст. 64,66 Закону.

Відповідно до ч. 3 ст. 65 Закону, якщо інше не встановлено договором, початковою вартістю повторного аукціону, другого повторного аукціону є вартість, зменшена на 20 відсотків щодо початкової вартості відповідного попереднього аукціону, попереднього повторного аукціону.

Відповідно до ч.5 ст.64 Закону, якщо запропонована учасником аукціону ціна є більшою за ціну, запропоновану ліцитатором, то останній називає номер учасника і запропоновану ним ціну.

Порядок зниження вартості майна встановлений ст. 66 Закону, в якій визначено, що якщо інше не встановлено договором про проведення аукціону, аукціон проводиться без можливості зниження початкової вартості.

Повторний аукціон проводиться з можливістю зниження початкової вартості, але не нижче, ніж до граничної вартості, яка становить 50 відсотків початкової вартості, вказаної в оголошенні про проведення аукціону.

Якщо інше не встановлено договором про проведення аукціону, другий повторний аукціон проводиться з можливістю зниження початкової вартості.

Під час проведення аукціону з можливістю зниження початкової вартості, за відсутності бажаючих укласти договір ліцитатор знижує початкову вартість на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір.

Якщо після зниження початкової вартості виявиться бажаючий (бажаючі) укласти договір, аукціон проводиться у загальному порядку.

Саме в такий порядок і був проведений аукціон з продажу майна боржника, а саме:

Початкова ціна лоту № 2, будівлі та споруди за адресою м. Херсон, Карбишева №19, на другому повторному аукціоні становила 4 231 399,68 грн. (така вартість визначена з урахуванням вимог ч. 3 ст. 65 Закону: - 20 % від вартості на повторному аукціоні).

Крок аукціону на других повторних торгах становив 1 (один) відсоток від початкової ціни лоту, а саме 42 314,00 грн.

У відповідності до протоколу № 2/05-11 проведення другого повторного аукціону від 05.11.2019, в аукціоні брали участь два учасника (покупці): Учасник № 1: ТОВ Приморські інвестиції та Учасник № 2: ТОВ Інвестиційно-будівельна компанія Дніпро .

Аукціон, у відповідності до вимог ст. 66 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом проводився з можливістю зниження початкової вартості.

У зв`язку з відсутністю бажаючих укласти договір початкова вартість була зменшена на 92 кроків аукціону до - 338 511,68 грн.

Після зниження початкової вартості до 338 511,68 грн., Учасником № 1 було запропоновано за лот № 4 - 338 511,68 грн., після чого Учасник № 2 запропонував 380 825,68 грн., після чого Учасник № 1 запропонував 423 139,68 грн., від Учасника № 2 подальша пропозиція була відсутня.

У зв`язку з чим Учасник № 1 придбав лот № 2, будівлі та споруди за адресою м. Херсон, Карбишева №19, за ціною 423 139,68 грн. без ПДВ та визнаний переможцем аукціону.

Початкова ціна лоту № 3, Автостоянка, розташована за адресою м. Херсон, Карбишева №19, на повторному аукціоні становила 683 956,00 грн. (така вартість визначена з урахуванням вимог ч. 3 ст. 65 Закону: - 20 % від вартості на повторному аукціоні).

Крок аукціону на повторних торгах становив 1 (один) відсоток від початкової ціни лоту, а саме 6 839,56 грн.

У відповідності до протоколу № 1/06-11 проведення повторного аукціону від 06.11.2019, в аукціоні брали участь два учасника (покупці): Учасник № 1: фізична особа - ОСОБА_1 , Учасник № 2: фізична особа - ОСОБА_2 , Учасник № 3: ТОВ Приморські інвестиції та Учасник № 4: ТОВ Інвестиційно-будівельна компанія Дніпро .

Аукціон, у відповідності до вимог ст. 66 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом проводився з можливістю зниження початкової вартості.

У зв`язку з відсутністю бажаючих укласти договір початкова вартість була зменшена на 48 кроків аукціону до - 355 657,12 грн.

Після зниження початкової вартості до 355 657,12 грн., Учасником № 4 було запропоновано за лот № 3 - 355 657,12 грн., після чого Учасник № 3 запропонував 362 496,68 грн., від учасників № 1, 2, 4 подальші пропозиції були відсутні.

У зв`язку з чим Учасник № 3 придбав лот № 3, Автостоянка, розташована за адресою м. Херсон, Карбишева №19, за ціною 362 496,68 грн. без ПДВ та визнаний переможцем аукціону.

Таким чином, у даному випадку переможцем аукціону було визнано учасника, що запропонував найвищу ціну у відповідності до вимог Закону про банкрутство.

Окрім того, жодних звернень від осіб, які бажали б придбати продане майно за вищою ціною, ніж ціна продажу, або яким було обмежено можливість участі в аукціонах з продажу майна банкрута, ні ліквідатору, ні організатору аукціону не надходило.

Таким чином, колегія суддів не приймає до уваги посилання апелянта на те, що відчуження майна відбулося за ціною значно нижчою від ринкової вартості майна.

З огляду на вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність порушень вимог Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ліквідатором та організатором аукціону під час підготовки та проведення аукціону з продажу майна Комунального підприємства Таврійський Херсонської міської ради, а саме лотів № 2 та № 3, що відбулися 05.11.2019 та 06.11.2019 відповідно, та вважає, що рішення Господарського суду Херсонської області від 20.10.2020 по справі № 923/1194/17 (923/794/20) слід залишити без змін.

Висновки апеляційного господарського суду:

Згідно статті 276 ГПК України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Будь-яких підстав для скасування рішення господарського суду за результатами його апеляційного перегляду колегією суддів не встановлено.

За вказаних обставин оскаржуване рішення господарського суду підлягає залишенню без змін, а апеляційна скарга - залишенню без задоволення із віднесенням витрат на оплату судового збору за подачу апеляційної скарги на апелянта.

Керуючись статтями 269-271, 275, 276, 281-284 Господарського процесуального кодексу України, Південно-західний апеляційний господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Херсонської міської ради Херсонської області залишити без задоволення.

Рішення Господарського суду Херсонської області від 20.10.2020 по справі № 923/1194/17 (923/794/20) залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена у касаційному порядку до Верховного Суду у випадках і строки, передбачені ст.ст. 287, 288 ГПК України.

Повний текст постанови складено та підписано 08.02.2021.

Головуючий К.В. Богатир

Судді: В.В. Бєляновський

Л.В. Поліщук

СудПівденно-західний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення04.02.2021
Оприлюднено10.02.2021
Номер документу94726094
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/1194/17 (923/794/20)

Постанова від 04.02.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Ухвала від 10.12.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Ухвала від 09.12.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Ухвала від 11.11.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Богатир К.В.

Рішення від 20.10.2020

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Ухвала від 18.08.2020

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Ухвала від 11.08.2020

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні